quote:Op woensdag 29 september 2010 11:41 schreef Maharbal het volgende:
Haha, zo groot is m'n huis ook weer niet . Bovendien wordt m'n auto met ~2 weken geschorst, dan sta ik daar zonder auto
Biertje kan wel altijd
quote:Op woensdag 29 september 2010 11:36 schreef Bowny het volgende:
Of all places......Groningen.....
Wanneer, Haarbal????
quote:Op woensdag 29 september 2010 11:26 schreef k_man het volgende:
[..]
[..]
Eén en één is twee...
Wanneer kunnen we komen Haarbal?
quote:Op woensdag 29 september 2010 08:59 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Als je in Grunn bent mag je best bellen/mailen hoor, biertjes staan er vaak wel
quote:
Kun je de TT dan ook niet aanpassen?quote:Op woensdag 29 september 2010 13:20 schreef Sounddragon het volgende:
Ik heet wel geen Anne, maar OP = aangepast, volgende keer doe je het lekker zelf he, lambal
Ik doel meer op de spelfout in de TTquote:Op woensdag 29 september 2010 13:36 schreef Sounddragon het volgende:
Neuh, die vinnik wel tof; mooi ploatie erbij en zulks
Ik denk dat je er gewoon niet onderuit komt dat er een meet voor je deur plaats gaat vinden
Hoe? Ik ga niet de vorige OP qoute en 1 voor 1 die tags wijzigen.. Nu kan ik de OP weer niet wijzigen anders had ik hem wel als TXT ergens geupload voor de volgende user die de topic opentquote:Op woensdag 29 september 2010 13:20 schreef Sounddragon het volgende:
Ik heet wel geen Anne, maar OP = aangepast, volgende keer doe je het lekker zelf he, lambal
Jawel.. gewoon bij jou thuisquote:Op woensdag 29 september 2010 13:10 schreef Maharbal het volgende:
Het kan natuurlijk ook centraler...binnen 2 weken, zodat ik ook met de auto kan komen
ik ben niet thuis nu, dus ik kan er nu ook ff niet veel meequote:Op woensdag 29 september 2010 14:02 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Hoe? Ik ga niet de vorige OP qoute en 1 voor 1 die tags wijzigen.. Nu kan ik de OP weer niet wijzigen anders had ik hem wel als TXT ergens geupload voor de volgende user die de topic opent
En ik maar gebaren van wil je hem kopen ofzoquote:Op woensdag 29 september 2010 14:11 schreef CoolGuy het volgende:
Turquaz-dinges, heb jij gisteravond iets voor 7 op de parkeerplaats voor de AH gestaan? Want ik zat nl in de Golf die zo aan 't kijken was, omdat ik het gevoel had de auto te kennen, en volgens mij weet ik nu waarvan..
Draak van een wagen?quote:Op woensdag 29 september 2010 15:01 schreef CoolGuy het volgende:
Kopen? lol nee, want toen je weg reed dacht ik van 'wat een draak van een wagen'. Dat dacht ik eigenlijk ook al toen je daar stond, want ik zat te kijken naar die voorkant, omdat je daar wat strips mist. Lelijk ding man
Ja, een lelijk hok is 't. Jij vind van niet, maar ik vind toch echt van wel, mag wel toch? Je leek verder een vriendelijke gozer Nee die strips maken 'm niet lelijker. Zoveel invloed heeft 't niet, maar die lelijke motorkap alleen al. De normale 3-serie daarvan vind ik al geen schoonheid maar die van jou ziet er echt niet uit Misschien dat je met wat je verder van plan bent de wagen wat mooier kunt maken maar zoals ie nu is kan eigenlijk echt niet kerelquote:Op woensdag 29 september 2010 15:07 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Draak van een wagen?
En ja het klopt dat ik de strips mist, dat maakt hem echt een stuk lelijker dan dat ie is.. Die zijn gestolen
Maar ach, er komt toch een M3 voorbumper op, carbon motorkap en spatborden dus ik maak me er nu niet zo druk om
En hoe reed ik weg dan? Toch rustig of niet?
Waar heb ik beweerd dat ik mijn auto een schoonheid vind? Ieder zo zijn mening maar het doet me niet veel eigenlijk als iemand hem uitmaakt voor lelijkerd ofzo, zeg kom maar langs me staanquote:Op woensdag 29 september 2010 16:32 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, een lelijk hok is 't. Jij vind van niet, maar ik vind toch echt van wel, mag wel toch? Je leek verder een vriendelijke gozer Nee die strips maken 'm niet lelijker. Zoveel invloed heeft 't niet, maar die lelijke motorkap alleen al. De normale 3-serie daarvan vind ik al geen schoonheid maar die van jou ziet er echt niet uit Misschien dat je met wat je verder van plan bent de wagen wat mooier kunt maken maar zoals ie nu is kan eigenlijk echt niet kerel
Ja hoor, je reed prima rustig weg, helemaal niks mis mee.
Dus jij wordt al nerveus als je ook maar denkt dat iemand van de politie is? Slecht geweten jongen?quote:Op woensdag 29 september 2010 19:18 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Waar heb ik beweerd dat ik mijn auto een schoonheid vind? Ieder zo zijn mening maar het doet me niet veel eigenlijk als iemand hem uitmaakt voor lelijkerd ofzo, zeg kom maar langs me staan
En Yeahh ik ben een vriendelijke gozer, ik d8 zal ik ff na je toe stappen om te vragen hoe het zit, want ik dacht serieus dat je pliesie was
Sieht hammer aus!quote:Op donderdag 30 september 2010 09:11 schreef rival het volgende:
Ze hebben mijn mooie zwarte E30 te pakken gekregen
[ afbeelding ]
de krikpunten, aan de zijkant onder het vooruit, onder de motorkap achter de veerpoot zegmaar, de wielkasten en de 2 bakken in je kofferbak.quote:
en nog meer als je naar bv E30fansite.nl/Forum gaat.quote:Op donderdag 30 september 2010 09:26 schreef YoshiBignose het volgende:
Genoeg E30 kenners hier.
Zoek een type 1, met die mooie chrome bumpers. die is mooierquote:Op donderdag 30 september 2010 09:26 schreef YoshiBignose het volgende:
Zoek wel een type 2, dus niet met de chrome bumpers, tenzij je dat echt mooier vindt. Die rotten soms ook weg
Reserveonderdelen zijn nog wel aardig te krijgen via E30 fora lijkt me?quote:Op donderdag 30 september 2010 09:26 schreef YoshiBignose het volgende:
Genoeg E30 kenners hier. Let meer op de technische kant, dan kilometerstand. De kilometertellers van E30 gaan best vaak stuk dus vaak klopt het niet Zelfde geldt voor de sloten...
Tja en natuurlijk roest: kentekenplaat, achterlichten (check binnen kofferbak), onder de deuren, dorpels, etc.
Zoek wel een type 2, dus niet met de chrome bumpers, tenzij je dat echt mooier vindt. Die rotten soms ook weg
Ja 2e hands onderdelen zat, oppervlakkige roest zie je natuurlijk zo. M'n E21 heeft nu ook beginnende roest onder het voorraamquote:Op donderdag 30 september 2010 09:30 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Dus gewoon de vaste roestpunten als krikpunten en dergelijke? Niet zoals bij VW onder het voorraam en dergelijke?
Thanks voor de link, erg handig.quote:Op donderdag 30 september 2010 09:33 schreef Hyperdude het volgende:
E30 roestplaatjes
http://wp1016621.wp027.we(...)st/f00509/f00509.htm
Rubbers wil ik met de tijd dan toch gaan vervangen voor PU spul en het eerste wat gebeurd is waarschijnlijk een verlagingsset (ik kan door gewenning erg slecht tegen overhellen in bochten).quote:Op donderdag 30 september 2010 09:27 schreef rival het volgende:
[..]
de krikpunten, aan de zijkant onder het vooruit, onder de motorkap achter de veerpoot zegmaar, de wielkasten en de 2 bakken in je kofferbak.
het blok hoor en zie je wel of het goed is neem ik aan.
en vaak zijn er een hoop rubbers versleten (ophanging, diff e.d.)
Touring is me sowieso te zwaar en m'n vriendin is nog niet bezwangerd, dus ik denk niet dat het een touring moet worden.quote:Op donderdag 30 september 2010 09:33 schreef Hyperdude het volgende:
E30 roestplaatjes
http://wp1016621.wp027.we(...)st/f00509/f00509.htm
En als je een Touring met een roestvrije achterklep vindt heel hard weglopen; die kunnen nl. niet bestaan.
Nouja, mijn Jetta 1.6td is ook niet snel, baant ook wel lekker zo.quote:Op donderdag 30 september 2010 09:41 schreef Hyperdude het volgende:
Qua snelheid moet je je niet te veel voorstelllen bij een E30.
Qua sturen mag dat wel.
als je van de vw's afkomt is een 325i niet verkeerd hoorquote:Op donderdag 30 september 2010 09:41 schreef Hyperdude het volgende:
Qua snelheid moet je je niet te veel voorstelllen bij een E30.
Qua sturen mag dat wel.
Groot voordeel van een E30 325 is dat de verzekering niet zo begint te joelen, bij Golf VR6 springen direct alle lampen op rood. Zelfde als bij GTI en dergelijke gebeurd. En het design van de E30 is gewoon 3x dikker dan van de VW Modellen vanaf 1992.quote:Op donderdag 30 september 2010 09:47 schreef rival het volgende:
[..]
als je van de vw's afkomt is een 325i niet verkeerd hoor
Daar moet een VR6 nog aardig voor aan het werk...
idd.quote:
Vergeet vooral de RWD nietquote:Op donderdag 30 september 2010 09:50 schreef Rauw. het volgende:
En het vermogen ga ik me zeker mee vermaken.
M'n Jetta gaat waarschijnlijk toch weg, ben geen diesel meer nodig en wil meer vermogen. Alle 1.8 16v GTI's zijn afgetrapt en zo fenomenaal rijd dat nog niet. Dus eigenlijk moet het een 6-cil worden. En dan kom ik als liefhebber van 80's auto's toch al gauw bij BMW terecht he. Maar wat ik zeg, ik moet het nog maar over m'n hart kunnen verkrijgen, een goed exemplaar vinden en even uitzoeken hoe het zit met belastingen en verzekeringen.quote:Op donderdag 30 september 2010 09:48 schreef rival het volgende:
[..]
ritje in een goede 325 en je bent verkocht
Dat vast niet, maar toen ik vroeg hoe het zat met een BMW 325 begon m'n verzekeringsman lang niet zo hard te gillen als bij GTI, hoewel die toch meer vermogen heeft.quote:Op donderdag 30 september 2010 09:52 schreef YoshiBignose het volgende:
Volgens mij staat de verzekering ook niet te springen bij een E30 325i hoor.
Prachtige auto, maar denk dat dat iets te spartaans word.quote:Op donderdag 30 september 2010 09:55 schreef YoshiBignose het volgende:
Wat dacht je van een E21 323i?
Word even wennen denk ik, maar ik ben er denk ik subtiel genoeg voor.quote:
Dat is ook weer zo, de E30 is op vrijwel elk punt beter, behalve qua uiterlijkquote:Op donderdag 30 september 2010 09:57 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Prachtige auto, maar denk dat dat iets te spartaans word.
"even doorsparen".quote:Op donderdag 30 september 2010 09:58 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dat is ook weer zo, de E30 is op vrijwel elk punt beter, behalve qua uiterlijk
Kan je niet even doorsparen voor een E30 M3? 6-cilinder is overrated hoor.
318is zijn 130pk toch?quote:Op donderdag 30 september 2010 10:02 schreef YoshiBignose het volgende:
Aaah 318is dan, gaat snel genoeg hoor in de E30 en je hebt een veel beter verbruik, je mist alleen het 6-cilinder geluidje
Een 320 wil ik ook nog wel eens over twijfelen, 140pk is ook wel leuk.quote:Op donderdag 30 september 2010 10:08 schreef YoshiBignose het volgende:
Zoiets, maar tenminste 16v net als de M3 en niet die inefficiënte 2 kleppen per cilinder van de 6jes. Bovendien is ie sneller dan de 320i en 325e en doet ie niet onder voor de 323i maar inderdaad je doet het ook voor het geluidje natuurlijk. Ik heb ook liever m'n E21 320/6 dan een 320i
Hey Rival jij had toch die geschilderde E36? Ik kan de velgen van m'n E21 toch gewoon verven met een kwast? Die dingen zijn helemaal verroest maar heb geen zin om te spuiten kost te veel geld. Gewoon laagje verf erover werkt goed toch?
Pak dan de M5 (e28)quote:Op donderdag 30 september 2010 10:08 schreef YoshiBignose het volgende:
Zoiets, maar tenminste 16v net als de M3 en niet die inefficiënte 2 kleppen per cilinder van de 6jes. Bovendien is ie sneller dan de 320i en 325e en doet ie niet onder voor de 323i maar inderdaad je doet het ook voor het geluidje natuurlijk. Ik heb ook liever m'n E21 320/6 dan een 320i
Hey Rival jij had toch die geschilderde E36? Ik kan de velgen van m'n E21 toch gewoon verven met een kwast? Die dingen zijn helemaal verroest maar heb geen zin om te spuiten kost te veel geld. Gewoon laagje verf erover werkt goed toch?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
De 320i is traag en slurpt benzine. Spuiten is leuk, maar als ik aan het schuren ben is de halve velg al weg door alle roest plekken en gaten. Kwast liever wat eroverheenquote:Op donderdag 30 september 2010 10:12 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Een 320 wil ik ook nog wel eens over twijfelen, 140pk is ook wel leuk.
Paar velgjes spuiten kost je 3 spuitbussen en een beetje schuurpapier toch. Zonde om te kwasten.
Gele lampen vind ik juist onwijs dik maar wel een beetje frans he.quote:Op donderdag 30 september 2010 10:20 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja en 1500 tov 1200 kg. Ik weet wel wie er wint op het circuit
[..]
De 320i is traag en slurpt benzine. Spuiten is leuk, maar als ik aan het schuren ben is de halve velg al weg door alle roest plekken en gaten. Kwast liever wat eroverheen
Die gele lampen vind ik altijd afschuwelijk, stuurbekrachtiging scheelt wel bij het inparkeren
kwasten die dingen..quote:Op donderdag 30 september 2010 10:31 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja als je mooie velgen hebt wel ja, dit valt niet meer te redden:
[ afbeelding ]
blijkbaar zoek je rond met een budget van 4k....quote:Op donderdag 30 september 2010 10:10 schreef Rauw. het volgende:
http://link.marktplaats.nl/380973166
1984 belastingvrij, is ook ideaal naturlijk.
Hoe streng is die RDW keuring?
Als ik een wagen importeer en op kenteken zet, kun je d'r dan vanuit gaan dat je aardig wat carrosserieonderhoudsvrije (is dat uberhaupt een woord) kilometers kan maken?
Ligt eraan voor welk bedrag ik de jetta verkoop hequote:Op donderdag 30 september 2010 10:39 schreef rival het volgende:
[..]
blijkbaar zoek je rond met een budget van 4k....
ik zou ff verder zoeken want een belastingvrije 325 mtech moet je daar wel voor kunnen vinden...
Wat kost zo'n spuitbus? Moet ik elke week gaan spuiten daar heb ik geen zin in, zijn winterbanden die moeten pekel doorstaan hequote:Op donderdag 30 september 2010 10:38 schreef rival het volgende:
Die velgen, gewoon spuitbus eroverheen... niet eens kwasten dat is teveel werk.. ook niet schuren ofzo... gewoon zo over het vuil spuiten... en dan wekelijks een spuitje erop
de 320 is dan wel een 6 cilinder maar erg traag, en zuipt wel als een 6.
de 318is is een beest, 136 pk maar gaat echt snel... (als je net ff eerder op het gas zit heeft een 325 serieus moeite ermee)
de 1.8 16v, die merk je pas bij hoge toeren.. de 8 kleppers al onderin...quote:Op donderdag 30 september 2010 10:47 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja die 4-cilinder E30's zijn sterker onderin, maar boven de 4000 merk je pas de power van de 6
quote:Op donderdag 30 september 2010 10:31 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja als je mooie velgen hebt wel ja, dit valt niet meer te redden:
[ afbeelding ]
Daar heb je een goed punt, als ik kan ben ik erbij! Alleen zit ik de komende weken wel ramvol met m'n agendaquote:Op woensdag 29 september 2010 21:55 schreef k_man het volgende:
Kom op, nu Haarbal zo genereus is om dat zo spontaan te organiseren, moet je dat honoreren. Iedereen komt gewoon.
Stigma hè. Overigens valt de verzekering wel mee denk ik, als je ergens een beetje fatsoenlijk een deal kan sluitenquote:Op donderdag 30 september 2010 09:55 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Dat vast niet, maar toen ik vroeg hoe het zat met een BMW 325 begon m'n verzekeringsman lang niet zo hard te gillen als bij GTI, hoewel die toch meer vermogen heeft.
Die 15 inch alpina's voor E21 zijn echt duur en lastig te vinden ik zou ze wel willen maar is het niet waard.quote:Op donderdag 30 september 2010 11:36 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Als we dan toch auto's met Alpinastriping gaan posten
Ooh oke thnx koop ik wel spuitbusquote:Op donderdag 30 september 2010 11:15 schreef rival het volgende:
[..]
de 1.8 16v, die merk je pas bij hoge toeren.. de 8 kleppers al onderin...
gewoon 1 keer zwart spuiten nadat je ze gewassen hebt hoef je niet wekelijks een spuitje er overheen te doen
goedkope spuitbus heb je al bij de hema vanaf 5 euro oid.... dat is ruim genoeg voor 4 velgen
En natuurlijk Castrol 5W40quote:BOSCH 0 450 906 450 - Brandstoffilter
¤ 12,69
BOSCH 1 457 433 588 - Luchtfilter
¤ 20,71
BOSCH 1 457 429 185 - Oliefilter
¤ 11,42
Ik vind die striping oké, maar alleen als 't een eckte Alpina is.quote:Op donderdag 30 september 2010 11:46 schreef Hyperdude het volgende:
Die striping vind ik niks.
Die wielen zijn dan wel weer OK.
[ afbeelding ]
(Is geen Alpina maar een BMW)
Ik heb nog soortgelijke Alpinavelgen (alleen zijn die volgens mij origineel van BMW) 14"quote:Op donderdag 30 september 2010 11:48 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Die 15 inch alpina's voor E21 zijn echt duur en lastig te vinden ik zou ze wel willen maar is het niet waard.
[..]
Ooh oke thnx koop ik wel spuitbus
Waar slaat dit nou weer op? Flikker een eind op, idioot.quote:Op donderdag 30 september 2010 14:17 schreef Turquaz52 het volgende:
ff een picture dump hier man.. beetje saai zo :
Wat voor idioot man aap.. Loop een blokje om ofzo is de pagina weer vol..quote:Op donderdag 30 september 2010 14:28 schreef k_man het volgende:
[..]
Waar slaat dit nou weer op? Flikker een eind op, idioot.
Verneukte BMW's?quote:Op donderdag 30 september 2010 15:20 schreef tha_rizzo het volgende:
Turk, jij hebt echt geen smaak. Ik zie alleen maar verneukte BMW's
Ik ben blij dat ik nu niet met m'n mobiel kijk
Ja dacht dat je de 2e reeks wel meer jou smaak was, gezien je kritiek op me eerste paar picsquote:Op donderdag 30 september 2010 15:46 schreef tha_rizzo het volgende:
Er is net een stukje in mij gestorven.
is dat mogelijk dan?quote:Op donderdag 30 september 2010 15:50 schreef Turquaz52 het volgende:
* Turquaz52 is na buiten om zijn imago nog meer te verlagen..
Hey, dat heb ik ookquote:Op donderdag 30 september 2010 11:15 schreef rival het volgende:
[..]
de 1.8 16v, die merk je pas bij hoge toeren.. de 8 kleppers al onderin...
gewoon 1 keer zwart spuiten nadat je ze gewassen hebt hoef je niet wekelijks een spuitje er overheen te doen
goedkope spuitbus heb je al bij de hema vanaf 5 euro oid.... dat is ruim genoeg voor 4 velgen
En natuurlijk Castrol 5W40quote:BOSCH 0 450 906 450 - Brandstoffilter
¤ 12,69
BOSCH 1 457 433 588 - Luchtfilter
¤ 20,71
BOSCH 1 457 429 185 - Oliefilter
¤ 11,42
Hoezo? Wat is er allemaal aan verneukt dan? Alleen verlaagd en velgen?quote:Op donderdag 30 september 2010 16:10 schreef minispilie het volgende:
Wat een kampsjaken hokken zijn dat allemaal man... beetje pimpen (kleine accessoires) is wel oke... maar de meesten die je hebt geplaatst zijn regelrechte rampen...
waarom is dat zo natuurlijk? ik ben geen Castrol fan... vind dat het teveel aanslag achter laat in het blok..quote:
Ben al een week bezig om de 316 onder de roest te krijgenquote:
Witte rook: koelvloeistof verbrand meequote:Op vrijdag 1 oktober 2010 11:24 schreef SingleCoil het volgende:
Ik heb een flinke lek in mijn koelwater, ergens onder de overloop. Het druppelt er hard uit, zeker als 'ie onder druk staat. Na een kilometer of 25 is mijn koelwater op, dus gisterenavond maar in Weesp laten staan en met de trein naar huis gegaan.
Nu de vraag: ik zie ook witte damp uit mijn uitlaat komen als 'ie stationair draait. Niet echt veel of opvallend, amar wel iets meer dan de gemiddelde andere auto's die ik zie. Ik denk dat dat dus een lekke koppakking is.Klopt dat? Ik denk dat vervolgens het koelwater te laag is komen te staan waardoor de druk te hoog opliep in het koelsysteem, waardoor vervolgens de lekkage bij de overloop ontstaan is. Iemand die denkt dat het inderdaad zo zou kunnen zitten? Als het inderdaad de koppakking is, dan denk ik dat 'ie naar de sloop kan, toch?
Wat aannemelijker klinkt; koelsysteem lek, te lang doorrijden, te warm worden, koppakking lek/kop gescheurd..quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 11:24 schreef SingleCoil het volgende:
Ik heb een flinke lek in mijn koelwater, ergens onder de overloop. Het druppelt er hard uit, zeker als 'ie onder druk staat. Na een kilometer of 25 is mijn koelwater op, dus gisterenavond maar in Weesp laten staan en met de trein naar huis gegaan.
Nu de vraag: ik zie ook witte damp uit mijn uitlaat komen als 'ie stationair draait. Niet echt veel of opvallend, amar wel iets meer dan de gemiddelde andere auto's die ik zie. Ik denk dat dat dus een lekke koppakking is.Klopt dat? Ik denk dat vervolgens het koelwater te laag is komen te staan waardoor de druk te hoog opliep in het koelsysteem, waardoor vervolgens de lekkage bij de overloop ontstaan is. Iemand die denkt dat het inderdaad zo zou kunnen zitten? Als het inderdaad de koppakking is, dan denk ik dat 'ie naar de sloop kan, toch?
goed opletten dat het koelwater op niveau blijft; de eerste dagen kan het peil nog iets zakken omdat er overal lucht vandaan komt.. elke dag even nakijken en bijvullen, liefst niet met warme motor, maar als hij koud is. koud water toevoegen in een warme motor is geen goed planquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 12:21 schreef SingleCoil het volgende:
OK, dat heb ik dus juist niet. Ik ga eerst die lekkage repareren en dan kijken hoe het er verder uitziet
Er is maar één 318is waar ik moeite mee heb, en das die van Nebu. Komt omdat hij 'm heeft gechipt, spaghetti, andere uitlaat en een 4.43 (of 4.34, vergeten wat voor) diff heeft, en dat ding dus trekt als een idioot. Een gewone 318is blijft echt een flink stuk achter.quote:Op donderdag 30 september 2010 10:38 schreef rival het volgende:
Die velgen, gewoon spuitbus eroverheen... niet eens kwasten dat is teveel werk.. ook niet schuren ofzo... gewoon zo over het vuil spuiten... en dan wekelijks een spuitje erop
de 320 is dan wel een 6 cilinder maar erg traag, en zuipt wel als een 6.
de 318is is een beest, 136 pk maar gaat echt snel... (als je net ff eerder op het gas zit heeft een 325 serieus moeite ermee)
O ja, ik een heel klein beetje ook...om al die dingen die samenvallen whehe. Krokodillentranenquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:51 schreef YoshiBignose het volgende:
balen man, maar ik moest wel een beetje lachen
Wat handig? Ik kan er niks aan doen dat iemand mijn kentekenplaten jat .quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 17:08 schreef tha_rizzo het volgende:
Lekker handig Haarbal.
Dus nu kan ik het jou inwrijven dat je niet kan rijden
Ik doelde op de situatie die handig is flapdrolquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 17:09 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Wat handig? Ik kan er niks aan doen dat iemand mijn kentekenplaten jat .
Maar ik kan er wel in rijden, 't mag officieel alleen niet. Ik heb de auto hier nu gewoon op het werk staan en ga er zo mee naar m'n moeder, dan parkeer ik 'm daar in de woonwijk....en dan volgende week die uitlaat er onder bakken. Ik moet wel rijden, anders kan 'ie niet gerepareerd.
Haha, dat wordt uitleggen inderdaad. Nee ik heb nu voor dat soort gevallen elke keer m'n bekeuring mee en het bewijs dat m'n papieren zijn ingenomen + formulier van aangifte v/d diefstal.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 17:10 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik ga echt janken van het lachen als je bij dat ritje toevallig weer door de politie gepakt wordt
Dat wel jaquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 17:15 schreef tha_rizzo het volgende:
Maar jij had ook gewoon eerder je uitlaat moeten vervangen
Boos worden op het gezag terwijl je zelf je boetes niet betaalt?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 11:43 schreef Turquaz52 het volgende:
Ik ben gister ook aangehouden, had een boete van maar 75 eurotjes open staan
Werd me rijbewijs ingevorderd Betaalde ik eergister nog een boete van 400 euro, zeiken ze nog om 75 euro
Waarom betaal je dan niet gewoon?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 11:57 schreef Bowny het volgende:
Ik heb ook nog wat openstaan, maar iedere keer als ik bij de grenscontrole op Schiphol kom, doe ik extra vriendelijk, in de hoop dat ze m'n paspoort niet door het systeem halen
It works
Acceptgiro ooit per ongeluk weggegooid Simpele parkeerboete van 50 euro Heb tegenwoordig ook standaard een briefje van 50 + change bij me als ik moet vliegenquote:
Busted!quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 12:41 schreef YoshiBignose het volgende:
Tuurlijk heb je standaard 50jes bij je, voor HC Schiphol.
Zo duur?quote:Op donderdag 30 september 2010 19:04 schreef SingleCoil het volgende:
Waarom vandie dure Bosch-dingen? Zijn de el cheapo's van ebay nou echt zo veel slechter?
http://www.bmw.nl/nl/nl/owners/service/castrol_motorolie.htmlquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 09:41 schreef rival het volgende:
[..]
waarom is dat zo natuurlijk? ik ben geen Castrol fan... vind dat het teveel aanslag achter laat in het blok..
Ik zelf heb de laatste keer kroon (Presteza LL) ingedaan en is ook prima olie volgens de kenners, zijn zat discussies op het web: castrol vs kroon voor BMW dan..quote:Op zondag 3 oktober 2010 00:34 schreef xaban06 het volgende:
[..]
http://www.bmw.nl/nl/nl/owners/service/castrol_motorolie.html
Omdat BMW zelf ook Castrol gebruikt en adviseerd, is Castrol zo slecht dan?
Ik denk ook het laatste. Net even de buurman er naar laten kijken en hij vermoedde dat ook al.quote:Op zondag 3 oktober 2010 19:28 schreef Turquaz52 het volgende:
Lekke koppeling cilinder/leiding oid? Dat ie nu niet meer ontkoppeld etc?
Dat is het eerste wat bij me opkomt. Of dat je koppeling/drukgroep na de mallemoer is..
drukgroep zou ik zeggen!quote:Op zondag 3 oktober 2010 18:58 schreef Gkhn het volgende:
Ik stond geparkeerd en toen ik weg wou rijden trapte ik de koppeling in en in zn achteruit. Er kwam een zacht krijsend geluidje uit. Nja ik dus verder in zen 1, geluid werd harder en nu elke keer als ik de koppeling in trap hoor ik een helse krijsend geluid..
Het had inderdaad handiger opgelost kunnen worden, maargoed...quote:Op maandag 4 oktober 2010 08:30 schreef Alicey het volgende:
Wat stom van die pliesie, met die uitlaat en kentekenplaten.
Ze kennen je toch zeker wel?quote:Op maandag 4 oktober 2010 08:52 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Het had inderdaad handiger opgelost kunnen worden, maargoed...
Vandaag de auto richting de lasser brengen, en dan zit de nieuwe uitlaat er morgen onder. Ze zien me al verschijnen met karton op m'n auto
De lasser die m'n uitlaat vast gaat lassen? Neen, die is via-via geregeld en die doet het even in z'n vrije tijd (werkt wel bij een dergelijk bedrijf). Kost me dus ook maar 2 tientjes gelukkig.quote:
Oldtimersquote:Op maandag 4 oktober 2010 10:15 schreef tha_rizzo het volgende:
Mijn auto gaat niet meer op slot (bestuurdersportier)
Ik kan 'm alleen nog maar op slot gooien via de kofferbak.
En er is een zekering (Klimatanlage) aan 't wegsmelten.
Iets gaat niet geheel goed
Apart. Huisgenoot met E36 Compact kon zijn deur ook niet meer openkrijgen. Slot vervangen .quote:Op maandag 4 oktober 2010 10:15 schreef tha_rizzo het volgende:
Mijn auto gaat niet meer op slot (bestuurdersportier)
Ik kan 'm alleen nog maar op slot gooien via de kofferbak.
En er is een zekering (Klimatanlage) aan 't wegsmelten.
Iets gaat niet geheel goed
Nou, heel m'n centrale deurvergrendeling doet vreemd. Ik denk ergens sluiting of een andere zekering die ook kapot is.quote:Op maandag 4 oktober 2010 10:37 schreef r8ality het volgende:
[..]
Apart. Huisgenoot met E36 Compact kon zijn deur ook niet meer openkrijgen. Slot vervangen .
Oh, maar dan maakt-ie zich vast ook niet druk om kartonnen kentekenplaten.quote:Op maandag 4 oktober 2010 09:19 schreef Maharbal het volgende:
[..]
De lasser die m'n uitlaat vast gaat lassen? Neen, die is via-via geregeld en die doet het even in z'n vrije tijd (werkt wel bij een dergelijk bedrijf). Kost me dus ook maar 2 tientjes gelukkig.
Vandaar dat ik vanavond m'n auto breng en ik 'm morgen kan ophalen.
Vast niet, maar wel grappige gezichten .quote:Op maandag 4 oktober 2010 10:50 schreef Alicey het volgende:
[..]
Oh, maar dan maakt-ie zich vast ook niet druk om kartonnen kentekenplaten.
Niet mee doorrijden, dalijk spat je drukgroep in stukken waarmee hij je versnellingsbak kan doorboren (been there, done that)..quote:Op zondag 3 oktober 2010 19:30 schreef Gkhn het volgende:
[..]
Ik denk ook het laatste. Net even de buurman er naar laten kijken en hij vermoedde dat ook al.
Morgen even bellen naar de familiemonteur..
Is het een grote probleem als ik er mee blijf rijden totdat het gemaakt is?
Wel een héérlijk gevoel om met de top down low te cruisen door de stad na lang sparen . Heerlijk geluidje ook, op de gillende keukenmeid na .
dan ben je er echt nog aardig mee doorgereden nadat ie herrie begon te maken....quote:Op maandag 4 oktober 2010 12:02 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Niet mee doorrijden, dalijk spat je drukgroep in stukken waarmee hij je versnellingsbak kan doorboren (been there, done that)..
Was een Punto en auto van een klantquote:Op maandag 4 oktober 2010 12:09 schreef rival het volgende:
[..]
dan ben je er echt nog aardig mee doorgereden nadat ie herrie begon te maken....
Nee, daarvoor heb ik mijn BMWquote:Op maandag 4 oktober 2010 13:05 schreef YoshiBignose het volgende:
Auto van een klant? Je vervoert toch geen drugs in een Punto...
Waarschijnlijk ga je daarna ietsjes snellerquote:Op maandag 4 oktober 2010 13:48 schreef piekartz87 het volgende:
Hij was helemaal kapot gebarsten vlak bij de katalysator. Wellicht haal ik dat rotding er gewoon onderweg en vervang ik hem door een pijpje. Kan dat nog kwaad trouwens? Voor de auto zelf bedoel ik dan. Apk maakt me niet uit.
Of als je iets meer geluid maakt dan normaalquote:Op maandag 4 oktober 2010 14:14 schreef Roadster het volgende:
Valt bij mij nog mee hoor, als je je een beetje gedraagt en geen overdreven uitlaatgeluid hebt niets aan de hand.
Rij je alleen achter met 15inch stalen wielen dan pikken ze je er wat eerder uit
Ik flikker er dan ook een nieuwe onder. Nebu heeft 'm al thuis voor me, dus morgen komt 'ie er onder.quote:Op maandag 4 oktober 2010 14:22 schreef piekartz87 het volgende:
Voordat mijn uitlaat laatst gelast werd lag hij er zo goed als af. Toen had ik waarschijnlijk ook wel te veel dB
Wel leuk even natuurlijk maar ik heb geen zin in bekeuringen.
Dat ligt dan toch aan jezelf denk ik. Ik word alleen aangehouden als ik verkeersovertredingen bega.quote:Op maandag 4 oktober 2010 13:27 schreef Turquaz52 het volgende:
'Daarvoor heb ik mijn BMW'
Ik word door elke agent standaard aangehouden, ik kan serieus NIET langs een woutenbak rijden zonder aangehouden te worden, zelfs al rij ik rustig (wat ik merendeels ook doe) wordt ik aangehouden..
Und droegs? Nein nicht fur mir meine collega!
Schrick?quote:Op maandag 4 oktober 2010 15:42 schreef piekartz87 het volgende:
Ik ga weer eens naar Nebu en Buddy als ik er financieel aan toe ben een nieuwe nokkenas te plaatsen
Ik zou het zelf nu ook wel aandurven maar ik mis toch echt wel de ervaring ben ik bang.
Hangt van mijn budget af op dat moment. en hoeveel dat oplevert voor een 316iquote:
Ja dat en dat ik een 16 jaar oude witte 4 deurs bmw met zwarte motorkap rij die overdreven laag op de grond ligt (SLAMMED ) En een turk met zwart haren en een baardje achter het stuur, helemaal na achteren toe leunend en lui op zijn (oem) armsteun ligt....quote:Op maandag 4 oktober 2010 13:43 schreef YoshiBignose het volgende:
Maar jouw bak ziet er dan ook niet uit wij hebben 4 BMW's in de familie en niemand is ooit aangehouden. E21, E30, E36 en E46, allemaal 2 deurs
maar bij ons rijdt er dan ook geen Turk in he
Ik snap er niets van dat ze je dan staande houden.quote:Op maandag 4 oktober 2010 17:00 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ja dat en dat ik een 16 jaar oude witte 4 deurs bmw met zwarte motorkap rij die overdreven laag op de grond ligt (SLAMMED ) En een turk met zwart haren en een baardje achter het stuur, helemaal na achteren toe leunend en lui op zijn (oem) armsteun ligt....
Dat kan ook zomaar. Bij m'n vorige auto hadden ze dat aan beide kanten gedaan (om het in één keer goed te doen waren ze niet goed genoeg blijkbaar). Tijdlang zonder slot gereden .quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 09:33 schreef tha_rizzo het volgende:
Of ze hebben gewoon het slot dermate geforceerd dat deze niet meer werkt.
Klote man! Altijd zo zuur hè, inbraak. Laf, maar je doet er niets tegen. Heb 't met de vorige auto al twee keer meegemaakt, hoop 't met de e46 niet mee te maken (ligt niets van waarde in). De radio is ook een stuk minder aantrekkelijk om te stelen, want past alleen op een BMW...quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 09:12 schreef YoshiBignose het volgende:
Ze hebben ingebroken in de E36 gelukkig weinig gesloopt, alleen radio meegenomen (cheap ass ding van 100 euro ) ding is ook alleen maar WA verzekerd dus kon erger... alleen nu start de auto niet meer. Komt dat door die kabels van de radio ofzo?
Eigenlijk wel, mijn JVC to Iso stekker is gesmolten/verbrand in mijn ibiza dus heb er niks aanquote:
Wat is dat nou weer voor een nare kutopmerking johquote:
niks voor niks ??quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 12:27 schreef YoshiBignose het volgende:
Nee, dat is een grappige opmerking, maar blijkbaar niet jouw soort humor (als je überhaupt humor kent).
Je wordt niks voor niks moderator op Fok
Navigatie bleek trouwens ook nog gejat, maar was een Mio, gratis bij jaarabonnement op de FHM twv 75,- maar toch zonde
Ik vatte het eigenlijk wel chill op SDquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 12:03 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor een nare kutopmerking joh
Okeequote:Op dinsdag 5 oktober 2010 13:04 schreef Sounddragon het volgende:
En toch vond ik het een kutopmerking
is je moeder een moslim uit turkije?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 13:51 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Okee
Zolang mensen niet over mijn geloof/afkomst/familia praten dan heb ik nergens problemen mee
quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 13:57 schreef rival het volgende:
[..]
is je moeder een moslim uit turkije?
3 vliegen in 1 klap
quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 13:57 schreef rival het volgende:
[..]
is je moeder een moslim uit turkije?
3 vliegen in 1 klap
quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 13:57 schreef rival het volgende:
[..]
is je moeder een moslim uit turkije?
3 vliegen in 1 klap
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 14:20 schreef Maharbal het volgende:
Zonet m'n motorrijbewijs gehaald. Normaal duurt zo'n rit langer, maar halverwege zei 'ie dat hij 't wel gezien had en ik terug naar 't CBR kon whehe
Top, kunnen we eens op 2 wielen toerenquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 14:20 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Zonet m'n motorrijbewijs gehaald. Normaal duurt zo'n rit langer, maar halverwege zei 'ie dat hij 't wel gezien had en ik terug naar 't CBR kon whehe
why niet?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 14:33 schreef Maharbal het volgende:
Thanks!
En nu vraagt iedereen wat voor motor ik ga halen. Prachtige gezichten als ik zeg geen
Ik heb geen plek om 'm te stallen he. Ik heb toch laten zien waar ik woon? Daar kan ik nergens een motor kwijt...en m'n moeder heeft ook geen garage ofzo.quote:
De grote kap moest er enkel af (5 boutjes).quote:Op woensdag 6 oktober 2010 00:51 schreef Mikkie het volgende:
Dat lijkt de moeite van het schoonmaken wel waard ja .
Ik ga binnenkort op een vrije middag ook maar eens klussen, denk ik .
Heb je alle kappen eraf moeten halen en is dat veel werk?
Thanksquote:
Hmmm, mooi. Dan moet ik nog even ergens een busje remmenreiniger ofzo vandaan halen om het ding te kunnen schoonmaken, want dat gaat vast niet lukken met water en een schuursponsje .quote:Op woensdag 6 oktober 2010 01:03 schreef xaban06 het volgende:
[..]
De grote kap moest er enkel af (5 boutjes).
De rest is alleen maar klemmen los draaien.
quote:Op woensdag 6 oktober 2010 10:32 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Maandagavond (onderweg naar de plek waar de uitlaat gelast zou worden) werd ik uiteraard binnen 10 min aangehouden. Kon 30 min m'n verhaal doen voordat ze me zonder bekeuring lieten gaan. Ik moest wel eerst blazen...
350 tot 500 euroquote:Op woensdag 6 oktober 2010 10:56 schreef Mikkie het volgende:
En ik ga toch eens op zoek naar hoeveel gedegen chiptuning moet gaan kosten. 136pk/280Nm vs 160pk/330Nm is toch leuk .
Tx, goed om te zien dat de RE050 A bovenin staat. Rechtvaardigt m'n keuze om bij dezelfde banden te blijvenquote:Op woensdag 6 oktober 2010 12:58 schreef M.O.D het volgende:
Weet niet of iemand al interesse erin heeft, maar de ADAC Winterreifen-Test staat online.
Gefeliciteerd kerelquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 14:20 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Zonet m'n motorrijbewijs gehaald. Normaal duurt zo'n rit langer, maar halverwege zei 'ie dat hij 't wel gezien had en ik terug naar 't CBR kon whehe
Helaas even geen motor binnenkort. Heb geen plek om 'm te stallenquote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:09 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Gefeliciteerd kerel
En nu ?? K1200 erbij ??
Ik las het net iddquote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:10 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Helaas even geen motor binnenkort. Heb geen plek om 'm te stallen
Maar bedankt!
Waar zie je dat? Afschuwelijke banden in de winterquote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:36 schreef Bowny het volgende:
[..]
Tx, goed om te zien dat de RE050 A bovenin staat. Rechtvaardigt m'n keuze om bij dezelfde banden te blijven
Oh Ik was aan het kijken bij zomerbandenquote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:15 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Waar zie je dat? Afschuwelijke banden in de winter
Jep, op zulke prijzen was ik ook al gekomen. Ik ben alleen nog even aan het twijfelen wat ik het waard vind. De prijs an sich is prima (al blijft het een hoop geld), maar als ik er dikke extra slijtage door krijg haak ik toch af. En gezien mijn woon/werk-ritjes heb ik het extra vermogen eigenlijk ook niet echt nodig. Of liever echt niet nodig . Maar ja, het gevoel dat je het hebt en het af en toe kan aansprekenquote:
Waar zou ik 'm dan moeten neerzetten? Midden in die winkelstraat lijkt me niet een goed idee....en eromheen is het ook altijd erg druk. Bij m'n moeder zou 'ie ook niet kunnen, want om bij die tuin te komen moet je door een steeg...en ben bang dat dat net niet pastquote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:11 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik las het net idd
Maar... een motorfiets hoeft niet per se binnen te staan toch ??
Kan je de ellende van vorig jaar nog herinneren?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:19 schreef Bowny het volgende:
In de winter zijn het idd ongeloofelijke kutdingen, maar ik doe niet aan winterbanden Ik ga echt geen 600 euro uitgeven voor die eventuele paar dagen sneeuw
dat al helemaal niet nee..quote:Op donderdag 7 oktober 2010 09:16 schreef Alicey het volgende:
Sowieso hoeft het al geen 600 euro te kosten. Na de vakantie moet ik ze er ook maar eens op zetten..
Dat kan ik me nog heel goed herinneren Maar dat zag ik als een incidentele uitspatting van moeder natuurquote:Op donderdag 7 oktober 2010 08:04 schreef rival het volgende:
[..]
Kan je de ellende van vorig jaar nog herinneren?
Da's ook waar. Bovendien kost het in verhouding maar een beetje extra, want in de tussentijd slijten je zomerbanden immers niet . Wel kost het je evt extra velgen en slijten winterbanden iets harder, maar ach. Punt is dat het je per saldo misschien 100 euro extra per jaar kost aan slijtage (en dat is als je véél rijdt), maar die bespaar je al als je één keer niet vast komt te zitten en dus op tijd op je afspraak bent of als je één keer niet wegslipt en die lantaarnpaal mooi overeind laat staan .quote:Op donderdag 7 oktober 2010 08:59 schreef lezzer het volgende:
Ik denk dan altijd maar, dan rij ik zo'n luxe auto en zal ik een beetje besparen op winterbanden zeg...
Nou kom ik ook nogal regelmatig in Duitsland, dus dan ontkom je er niet aan.
Mja, dat gevoel ken ik dus niet. Ik ken alleen het gevoel van een FWD met bijna-slicks, waarbij het soms wel even billenknijpen was met die 30cm sneeuw van afgelopen jaar . Dat nooit meerquote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:00 schreef lezzer het volgende:
En vergis je niet in het veiligere gevoel dat je hebt met winterbanden. Ik vind het een heel prettig idee dat ik met winterweer op winterbanden rijd.
ik weet nog hoeveel lol ik had... winterbanden voor en de zomerbanden achter....quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:29 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Mja, dat gevoel ken ik dus niet. Ik ken alleen het gevoel van een FWD met bijna-slicks, waarbij het soms wel even billenknijpen was met die 30cm sneeuw van afgelopen jaar . Dat nooit meer
. Hier in de buurt ook de nodige aanrijdingen geweest op een paar hellingen. Auto's die niet meer weg kwamen en zelfs met voet- en handrem erop gewoon achteruit gleden . Zelfs voor de twee grootste verkeersaders van Nijmegen was op een gegeven moment niet meer voldoende strooizout, waardoor het zondagmiddag om 13.00u potdicht zat overal .quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:49 schreef rival het volgende:
[..]
ik weet nog hoeveel lol ik had... winterbanden voor en de zomerbanden achter....
tot die ene avond.... stond in de file en kwam bij een viaduct niet eens meer omhoog
moesten ze achter me ruimte maken zodat ik een aanloopje kon nemen vanaf het droge (onder het viaduct geen sneeuw)
Mja, da's ook een verschil in auto. Ik heb gewoon staal en doppen en die mik ik er wel onder voor die paar maanden, uiterlijk boeit me dan niet zoveel. Maar in jouw geval is dat anders inderdaad .quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:40 schreef k_man het volgende:
Winterbanden kosten niet zoveel extra, maar de velgen wel. Een set fatsoenlijke LM velgen is duur en ik kan me niet vertonen met stalen velgen onder m'n bolide, da's geen gezicht.
Winterbanden heb je in Nederland ook eigenlijk nauwelijks nodig, zo blijkt regelmatig uit onderzoeken. Alleen voor die paar dagen sneeuw hebben ze echt meerwaarde, maar verder kun je met zomerbanden prima uit de voeten. Slechts als je persé op elk moment je auto moet kunnen gebruiken (of naar Duitsland wilt) heb je wnterbanden nodig.
Als het een dagje (of weekje) sneeuwt, is het voor mij geen probleem om de auto eventjes niet te gebruiken. Dus hier geen winterbanden.
moet je gebruikte zoeken.... nieuw ben je toch wel 600 kwijt voor een setje velgen +bandenquote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:01 schreef YoshiBignose het volgende:
Dat is echt niet leuk hoor. Ik zoek nu naar een goedkoop setje voor de E46
Gewoon de velgen goed schoon houden, wat je toch al doet. In het verleden nooit last gehad van de pekel.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:07 schreef r8ality het volgende:
Mensen die met stalen velgen rijden in de winter "armzalig" vinden . Het zout freet sowieso in je mooie lichtmetaal en ga eens in Duitsland kijken. Heel het land rijdt op stalen velgen omdat functionaliteit voor vorm gaat stelletje kanslozen .
Ik zie in de winter altijd heel veel auto's op stalen velgen. Das namelijk normaal. Dat zijn namelijk wel mensen die iets om veiligheid geven, i.p.v. alleen maar hun status moeten afmeten aan de auto.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:29 schreef k_man het volgende:
[..]
Gewoon de velgen goed schoon houden, wat je toch al doet. In het verleden nooit last gehad van de pekel.
Ja, stalen velgen zien er niet uit en ik ga daar niet een paar maanden mee rondrijden. Ooit een Z4 op stalen velgen gezien?
Oh, en 'freet'?
Zoals al gezegd: uit onderzoeken blijkt geregeld dat zomerbanden in de Nederlandse situatie prima voldoen (meestal zelfs beter dan winterbanden), tenzij er echt sneeuw ligt. En als er sneeuw ligt rij ik niet.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:37 schreef r8ality het volgende:
Ik zie in de winter altijd heel veel auto's op stalen velgen. Das namelijk normaal. Dat zijn namelijk wel mensen die iets om veiligheid geven, i.p.v. alleen maar hun status moeten afmeten aan de auto.
Ja precies, dat kan gewoon ook.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:04 schreef rival het volgende:
je kan toch ook gewoon de winterbanden op je velgen laten zetten?
die paar tientjes voor de montage....
Al is alle sneeuw van de snelweg af, staat nog heel het land vast, dus die onderzoeken kloppen niet helemaal he . En "met sneeuw rij ik niet" heb ik ook al veel te vaak gehoord. Om vervolgens wanneer er sneeuw ligt ineens te horen dat het toch wel heel glad was op hun zomerglibbers .quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:04 schreef k_man het volgende:
[..]
Zoals al gezegd: uit onderzoeken blijkt geregeld dat zomerbanden in de Nederlandse situatie prima voldoen (meestal zelfs beter dan winterbanden), tenzij er echt sneeuw ligt. En als er sneeuw ligt rij ik niet.
wat een gast ben jijquote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:14 schreef r8ality het volgende:
[..]
Al is alle sneeuw van de snelweg af, staat nog heel het land vast, dus die onderzoeken kloppen niet helemaal he . En "met sneeuw rij ik niet" heb ik ook al veel te vaak gehoord. Om vervolgens wanneer er sneeuw ligt ineens te horen dat het toch wel heel glad was op hun zomerglibbers .
Wat een non-argument. Met regen staat ook het hele land vast. Moet ik nou met regen ook winterbanden?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:14 schreef r8ality het volgende:
Al is alle sneeuw van de snelweg af, staat nog heel het land vast, dus die onderzoeken kloppen niet helemaal he .
Ah, je noemt me een leugenaar, begrijp ik. Welkom bij de cursus 'r*eality maakt vrienden'.quote:En "met sneeuw rij ik niet" heb ik ook al veel te vaak gehoord. Om vervolgens wanneer er sneeuw ligt ineens te horen dat het toch wel heel glad was op hun zomerglibbers .
Ga op een parking even driften. Werkt, heb ik vorig jaar ook gedaan.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:36 schreef mitchelll0181 het volgende:
Hahaha .. Dit gaat m'n eerste winter worden met een rwd auto
.. K ga als m'n oma rijden....
Ook dan is de gemiddelde auto/rijstijl niet aangepast aan het weer...quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:02 schreef k_man het volgende:
[..]
Wat een non-argument. Met regen staat ook het hele land vast. Moet ik nou met regen ook winterbanden?
[..]
Ah, je noemt me een leugenaar, begrijp ik. Welkom bij de cursus 'r*eality maakt vrienden'.
Absoluut mee eens! Liefst zo groot mogelijk zodat je ook beetje snelheid kunt maken, dan weet je wat je auto doet als je op de remt trapt of aan het stuur jengstquote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:49 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Ga op een parking even driften. Werkt, heb ik vorig jaar ook gedaan.
Gewoon leren je voertuig te beheersen als de achterkant wegspringt.
Kan eigenlijk ook wel op elk grote parkeerplaatsquote:Op donderdag 7 oktober 2010 15:15 schreef rival het volgende:
Als we 15 man hebben verzameld kan ik voor een leuke prijs een driftcursus regelen.... kan je de hele dag oefenen op een zeer groot terrein
was wel dezelfde als de jouwe... en daarnaast ook nog een zilveren e89, alle drie naast elkaarquote:
Maar ik betwijfel of ik een dag lang m'n auto wil afraggen . Tien minuten op een parkeerplaats lijkt me zwaar genoegquote:Op donderdag 7 oktober 2010 15:15 schreef rival het volgende:
Als we 15 man hebben verzameld kan ik voor een leuke prijs een driftcursus regelen.... kan je de hele dag oefenen op een zeer groot terrein
Afraggen is niet het juiste woord...quote:Op donderdag 7 oktober 2010 23:08 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Maar ik betwijfel of ik een dag lang m'n auto wil afraggen . Tien minuten op een parkeerplaats lijkt me zwaar genoeg
Nouja, ik heb maar 136pk hoor. Zo ontzettend veel is dat nou ook weer niet .quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 08:07 schreef rival het volgende:
[..]
Afraggen is niet het juiste woord...
De baan wordt nat gemaakt. het is bij de RDW in lelystad...
Ruimte zat en daar wordt je geleerd hoe je het wel moet doen
Rustig, geen koppeling gebruiken... en vol gas geven is toch niet noodzakelijk met onze vermogens
I'm In.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 15:15 schreef rival het volgende:
Als we 15 man hebben verzameld kan ik voor een leuke prijs een driftcursus regelen.... kan je de hele dag oefenen op een zeer groot terrein
Never mind, ik ga niet met de mijne voor de rdw driftenquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 08:07 schreef rival het volgende:
[..]
Afraggen is niet het juiste woord...
De baan wordt nat gemaakt. het is bij de RDW in lelystad...
Ruimte zat en daar wordt je geleerd hoe je het wel moet doen
Rustig, geen koppeling gebruiken... en vol gas geven is toch niet noodzakelijk met onze vermogens
316iquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 10:16 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ja idd ... 105 pk op 1300 kg
hahahaha
Overigens is een rijvaardigheidstraining dan meer de moeite waard, denk ik. Heb ik met m'n vorige FWD auto gedaan en ga ik nu zeker weer doen in het voorjaarquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 08:07 schreef rival het volgende:
[..]
Afraggen is niet het juiste woord...
De baan wordt nat gemaakt. het is bij de RDW in lelystad...
Ruimte zat en daar wordt je geleerd hoe je het wel moet doen
Rustig, geen koppeling gebruiken... en vol gas geven is toch niet noodzakelijk met onze vermogens
het terrein "is van" de RDW, verder hebben die er niks mee te maken of iets te vertellenquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 12:31 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Never mind, ik ga niet met de mijne voor de rdw driften
Ligt compleet aan de organisatie he. Als er nooit meer dan 1 auto op de baan is gebeurt er niets.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:33 schreef oYo het volgende:
Is wel een terrein van RDW alleen gebeurt het wel vakler dat een andere malloot van de groep er eentje ramt omdat hij geen afstand houdt...
Ik kijk wel uit met mijn eigen Z4...
That hurts.. Hahaha maar nee .. 318i ... Maar er is iets niet goed .. Op sommige dagen heefte duidelijk meer vermogen .. En hij zuipt beetje veel de laatste tijd .. Binnenkort bougietjes ff doen .. En mischien lmm ??quote:
Misschien ergens tweedehands HK (sloop?) op de kop tikken en inbouwen?quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 02:58 schreef Gkhn het volgende:
Vandaag mn 320i terug gekregen van de garage met nieuwe drukgroep + koppelingsplaten en heel die mikmak. Uitlaat is ook goed vastgelast, het was hiervoor vastgebonden met dik ijzerdraad aan de chassis . Veel beter geluid nu en hij trekt ook lekkerder op. Vooral na 4000 toeren gaat ie lekker.
Ik ben er blij mee maar moet nog wel het één en ander gebeuren optisch. Motorisch is die super.
Even een klein lijstje:
• Hardtop voor de winter
• Mooie geluidsinstallatie
• Angel Eyes + Xenon
• Sloten vervangen
• Linker deurpaneel vervangen
• Vloermatjes erin.
• Later alle kleine deukjes/steenslag wegwerken en opnieuw spuiten. Matzwart
Dit ligt maar net aan de deelnemers en organisatie. Mijn laatste rijvaardigheidstraining was op het terrein van de politie, bij Lelystad in de buurt, en daar was het een kwestie van voldoende ruimte laten bij het 'circuitrijden' en het één-auto-op-de-baan-principe bij speciale oefeningen (remtest, uitwijken etc), zodanig vormgegeven dat je wel bijzonder idioot moest doen om elkaar te kunnen raken.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:33 schreef oYo het volgende:
Is wel een terrein van RDW alleen gebeurt het wel vakler dat een andere malloot van de groep er eentje ramt omdat hij geen afstand houdt...
Ik kijk wel uit met mijn eigen Z4...
Ik heb ook een 318i op 1300kg, 200PKquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 01:14 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
That hurts.. Hahaha maar nee .. 318i ... Maar er is iets niet goed .. Op sommige dagen heefte duidelijk meer vermogen .. En hij zuipt beetje veel de laatste tijd .. Binnenkort bougietjes ff doen .. En mischien lmm ??
Ja een M ...quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 11:21 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ik heb ook een 318i op 1300kg, 200PK
Misschien moetje ff je blokje vervangen en niet je lmm
Of een 2,5 of 2,8jequote:Op zaterdag 9 oktober 2010 11:47 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Ja een M ...
och jaaaaa als ik ooit goedkoop aan een schade e46 323 ( of groter ) kan komen weet ik het wel
Correctie 118 : 20 PS (88 kW; 118 bhp)
1.8 carburateur? Heb ik ook wel eens gereden, ik kon niet zeggen dat ie sloom was maar snel was ver te zoekenquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 11:58 schreef YoshiBignose het volgende:
Ach de 316 E30 van m'n tante noem ik ook geen slak, dat ding trekt best hard door. Volgens de cijfers 12.4 sec naar 100 ofzo? Ik geloof er niks van. Dat ding kan je in z'n 2 doorrammen naar de 100 echt ongelooflijk.
Nee, je hebt geen 318i, of ben je toevallig vergeten dat de "18" staat voor 1.8l? Je hebt dus in feite een 325i. En nee, ook die heeft niet 200pk maar gewoon netjes 192.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 11:21 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ik heb ook een 318i op 1300kg, 200PK
Misschien moetje ff je blokje vervangen en niet je lmm
Haha, ik ook 150 km met m'n drietje. Mijn dashboard lichtte juist niet op, alles bleef donker. Gelukkig waren er af en toe lantaarnpalen maar had geen idee hoe hard ik gingquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 20:00 schreef tha_rizzo het volgende:
Vandaag met m'n vijfje weer 150 km gereden
Alleen begon m'n dasboard weer op te lichten als een kerstboom....
Bedanktquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 17:51 schreef Maharbal het volgende:
[..]
@ Yoshi: bovenop de koplamp zit een soort knopje/schuifje die je kunt draaien. Zodra die los is kan het lampje er aan de achterkant uit. Ben vergeten wat voor lampje er in moest...google dus maar even
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |