abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87026756
quote:
Op donderdag 30 september 2010 16:43 schreef rival het volgende:

[..]

een hemaspuitbus.. roze zeker? :P
Onder andere... :)
Mu!
pi_87028627
REMINDER =)

Ik ga ergens volgende week langs 'mn monteur' voor de APK en kleine onderhoud.
Via MijnAutoOnderelen.nl heb ik het volgende samengesteld:
quote:
BOSCH 0 450 906 450 - Brandstoffilter
¤ 12,69

BOSCH 1 457 433 588 - Luchtfilter
¤ 20,71

BOSCH 1 457 429 185 - Oliefilter
¤ 11,42
En natuurlijk Castrol 5W40

Wat is nog meer 'handig' om direct te vervangen?
Ook om een beetje de zwarte rookwolk tegen te gaan.

BMW E46 320TD
pi_87032184
quote:
Op donderdag 30 september 2010 16:10 schreef minispilie het volgende:
Wat een kampsjaken hokken zijn dat allemaal man... beetje pimpen (kleine accessoires) is wel oke... maar de meesten die je hebt geplaatst zijn regelrechte rampen...
Hoezo? Wat is er allemaal aan verneukt dan? Alleen verlaagd en velgen? :?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_87032326
Waarom vandie dure Bosch-dingen? Zijn de el cheapo's van ebay nou echt zo veel slechter?
Mu!
pi_87032617
trouwens over dat getik van die e30's.
dat geld zover ik weet vooral voor de m40 motor (316i 318i)
die van mij heeft het ook.
net zoals alle roestpunten die genoemd werden :(

Dorpels, krikpunten, accubak, wielkassen, 2 bakken in de kofferbak. onderkant van de voorruit.
ik haat roest :') alleen geen roest bij het kenteken. wel onder de rand van de kofferbak.
Ook al lijkt dit heel erg: de roest valt niet eens zo heel veel op eigenlijk.
Gelukkig ben ik bezig met mijn andere e30 :')
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_87051327
quote:
Op donderdag 30 september 2010 17:29 schreef xaban06 het volgende:

En natuurlijk Castrol 5W40

waarom is dat zo natuurlijk? ik ben geen Castrol fan... vind dat het teveel aanslag achter laat in het blok..
pi_87051353
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:11 schreef piekartz87 het volgende:

ik haat roest :')
Ben al een week bezig om de 316 onder de roest te krijgen :+
pi_87054515
Ik heb een flinke lek in mijn koelwater, ergens onder de overloop. Het druppelt er hard uit, zeker als 'ie onder druk staat. Na een kilometer of 25 is mijn koelwater op, dus gisterenavond maar in Weesp laten staan en met de trein naar huis gegaan.

Nu de vraag: ik zie ook witte damp uit mijn uitlaat komen als 'ie stationair draait. Niet echt veel of opvallend, amar wel iets meer dan de gemiddelde andere auto's die ik zie. Ik denk dat dat dus een lekke koppakking is.Klopt dat? Ik denk dat vervolgens het koelwater te laag is komen te staan waardoor de druk te hoog opliep in het koelsysteem, waardoor vervolgens de lekkage bij de overloop ontstaan is. Iemand die denkt dat het inderdaad zo zou kunnen zitten? Als het inderdaad de koppakking is, dan denk ik dat 'ie naar de sloop kan, toch?
Mu!
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 11:48:23 #111
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_87055352
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:24 schreef SingleCoil het volgende:
Ik heb een flinke lek in mijn koelwater, ergens onder de overloop. Het druppelt er hard uit, zeker als 'ie onder druk staat. Na een kilometer of 25 is mijn koelwater op, dus gisterenavond maar in Weesp laten staan en met de trein naar huis gegaan.

Nu de vraag: ik zie ook witte damp uit mijn uitlaat komen als 'ie stationair draait. Niet echt veel of opvallend, amar wel iets meer dan de gemiddelde andere auto's die ik zie. Ik denk dat dat dus een lekke koppakking is.Klopt dat? Ik denk dat vervolgens het koelwater te laag is komen te staan waardoor de druk te hoog opliep in het koelsysteem, waardoor vervolgens de lekkage bij de overloop ontstaan is. Iemand die denkt dat het inderdaad zo zou kunnen zitten? Als het inderdaad de koppakking is, dan denk ik dat 'ie naar de sloop kan, toch?
Witte rook: koelvloeistof verbrand mee
Blauwe rook: olie verbrand mee
Zwarte rook: je roetfilter is kapoet.
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 12:15:48 #112
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_87056368
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:24 schreef SingleCoil het volgende:

Wat aannemelijker klinkt; koelsysteem lek, te lang doorrijden, te warm worden, koppakking lek/kop gescheurd..

Het wordt nu ook weer kouder en vochtiger he, dus een beetje condens uit je uitlaat is redelijk normaal te noemen, zeker bij een koude motor.. er hóeft dus niks aan de hand te zijn ;)
Ik zou eens beginnen met het oplossen van die lekkage en kijken wat er dan gebeurt..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_87056453
Pas als je bij gas geven witte rook krijgt zou ik me druk gaan maken...
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_87056600
OK, dat heb ik dus juist niet. Ik ga eerst die lekkage repareren en dan kijken hoe het er verder uitziet
Mu!
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 12:35:39 #115
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_87057055
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 12:21 schreef SingleCoil het volgende:
OK, dat heb ik dus juist niet. Ik ga eerst die lekkage repareren en dan kijken hoe het er verder uitziet
goed opletten dat het koelwater op niveau blijft; de eerste dagen kan het peil nog iets zakken omdat er overal lucht vandaan komt.. elke dag even nakijken en bijvullen, liefst niet met warme motor, maar als hij koud is. koud water toevoegen in een warme motor is geen goed plan ;)
Op een gegeven moment moet het gewoon op peil blijven als je geen lekkages ziet.. verdwijnt het dan alsnog; weet je wat er aan het handje is ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_87057656
quote:
Op donderdag 30 september 2010 10:38 schreef rival het volgende:
Die velgen, gewoon spuitbus eroverheen... niet eens kwasten dat is teveel werk.. ook niet schuren ofzo... gewoon zo over het vuil spuiten... en dan wekelijks een spuitje erop :P

de 320 is dan wel een 6 cilinder maar erg traag, en zuipt wel als een 6.
de 318is is een beest, 136 pk maar gaat echt snel... (als je net ff eerder op het gas zit heeft een 325 serieus moeite ermee)
Er is maar één 318is waar ik moeite mee heb, en das die van Nebu. Komt omdat hij 'm heeft gechipt, spaghetti, andere uitlaat en een 4.43 (of 4.34, vergeten wat voor) diff heeft, en dat ding dus trekt als een idioot. Een gewone 318is blijft echt een flink stuk achter.

O, en voor 4.000 een belastingvrije 325i? Vergeet het maar, men vraagt tegenwoordig idiote prijzen. Een gewone nette 325i (niet belastingvrij) af fabriek M-Tech II etc kost je al een kleine ¤4.000

O, en kut:

Gister kom ik bij mijn auto...beide kentekenplaten gestolen. Fucking briljant, kon ik in de weer met karton. Ik rijd meteen naar de Brezan om nieuwe te bestellen....word ik binnen 10 min aangehouden en moet ik meerijden, een of andere technische-keuring fuik ofzo. Mijn uitlaat mocht 95dB en maakte 101 (102,8 op z'n max ofzo dacht ik), dus dat is nog 's een bekeuring van een ¤200/¤250 (OvJ beslist). Nu hebben ze me gematst voor m'n lekke uitlaat (moet gasdicht) en m'n "mooie" kentekenplaten. Probleem is echter dat ze m'n kentekenbewijs hebben ingenomen totdat ik terug kom met een goede uitlaat.

Clue: IK KAN ZONDER KENTEKENBEWIJS GVD GEEN NIEUWE KENTEKENPLATEN BESTELLEN.

Heb dat ook vermeld bij het doen van m'n aangifte v/d diefstal. Die vrouw daar belt dus nog even de betreffende agent op die mij heeft beboet: "Nee, je moet eerst je uitlaat laten maken voordat je je kentekenpapieren terugkrijgt". Fantastisch, ondertussen moet ik dus rondrijden met kentekens van karton (leuk joh, met al die regen nu).

Grappig detail: rond 19:30/20:00 reed ik met m'n kartonnen platen door de stad en rond 21:15 deed ik aangifte. Voor m'n aangifte was er al 2x iemand langs geweest om te zeggen dat er iemand door de stad reed met zelfgemaakte kentekenplaten. Toen ik daar aankwam "Ik wil aangifte doen van gestolen kentekenplaten" zei de vrouw al lachend "van een zilveren BMW of niet? " :')

Conclusie: slimme mensen bij de politie. Op mijn vraag hoe ik nou moet rondrijden van en naar de garage en weer langs de RDW/het politiebureau om m'n kentekenbewijs terug te krijgen terwijl ik geen platen heb en officieel niet mag rijden, kreeg ik als antwoord: "gebruik je gezonde verstand. Als je wordt aangehouden moet je je verhaal uitleggen aan de betreffende agent". DOHHHHHHHHHHH

O ja: en ik wilde m'n auto dus over 2 weken in de stalling gooien en er pas rond februari/maart weer uithalen. Nu moet ik nog een nieuwe uitlaat a ¤200 euro kopen om 'm vervolgens gloednieuw in de stalling te zetten. Jottem, ¤400/¤450 voordat de auto uberhaupt in de stalling kan.
pi_87059248
Het leven van een BMW-rijder is soms niet gemakkelijk
Mu!
pi_87067113
:') balen man, maar ik moest wel een beetje lachen :@
Facts don't care about your feelings
pi_87067343
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 16:51 schreef YoshiBignose het volgende:
:') balen man, maar ik moest wel een beetje lachen :@
O ja, ik een heel klein beetje ook...om al die dingen die samenvallen whehe. Krokodillentranen :P
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 17:08:01 #120
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_87067659
Lekker handig Haarbal.

Dus nu kan ik het jou inwrijven dat je niet kan rijden :7
pi_87067716
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 17:08 schreef tha_rizzo het volgende:
Lekker handig Haarbal.

Dus nu kan ik het jou inwrijven dat je niet kan rijden :7
Wat handig? Ik kan er niks aan doen dat iemand mijn kentekenplaten jat :P.

Maar ik kan er wel in rijden, 't mag officieel alleen niet. Ik heb de auto hier nu gewoon op het werk staan en ga er zo mee naar m'n moeder, dan parkeer ik 'm daar in de woonwijk....en dan volgende week die uitlaat er onder bakken. Ik moet wel rijden, anders kan 'ie niet gerepareerd.
pi_87067739
Ik ga echt janken van het lachen als je bij dat ritje toevallig weer door de politie gepakt wordt :')
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 17:15:37 #123
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_87067886
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 17:09 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Wat handig? Ik kan er niks aan doen dat iemand mijn kentekenplaten jat :P.

Maar ik kan er wel in rijden, 't mag officieel alleen niet. Ik heb de auto hier nu gewoon op het werk staan en ga er zo mee naar m'n moeder, dan parkeer ik 'm daar in de woonwijk....en dan volgende week die uitlaat er onder bakken. Ik moet wel rijden, anders kan 'ie niet gerepareerd.
Ik doelde op de situatie die handig is flapdrol :6
Maar jij had ook gewoon eerder je uitlaat moeten vervangen :6
pi_87067958
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 17:10 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik ga echt janken van het lachen als je bij dat ritje toevallig weer door de politie gepakt wordt :')
Haha, dat wordt uitleggen inderdaad. Nee ik heb nu voor dat soort gevallen elke keer m'n bekeuring mee en het bewijs dat m'n papieren zijn ingenomen + formulier van aangifte v/d diefstal.

quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 17:15 schreef tha_rizzo het volgende:

Maar jij had ook gewoon eerder je uitlaat moeten vervangen :6
Dat wel ja
pi_87068102
Mooi, vandaag uitlaat besteld en hij is meteen binnen. Maandag heb ik rijles, dus kan ik m'n auto niet wegbrengen. Dinsdag wordt 'ie er onder gebakken...en dan kijken of we in de loop v/d volgende week m'n papieren kunnen ophalen.
pi_87068319
Rijles... werd tijd :')
pi_87070211
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 17:31 schreef YoshiBignose het volgende:
Rijles... werd tijd :')
Voor iets gemotoriseerd met 2 wielen.
pi_87072045
Cool :P
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 23:03:19 #129
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_87082601
Mooie klote Haarbal :D :')_! Fijn, die bureaucratische shizzle :P
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_87092704
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Turquaz52 op 02-10-2010 17:55:50 ]
Quote van Tjabbo:
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 11:48:59 #131
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_87092817
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 11:43 schreef Turquaz52 het volgende:
Ik ben gister ook aangehouden, had een boete van maar 75 eurotjes open staan :|W
Werd me rijbewijs ingevorderd :{ Betaalde ik eergister nog een boete van 400 euro, zeiken ze nog om 75 euro :( :(
Boos worden op het gezag terwijl je zelf je boetes niet betaalt?

En als je dan zo'n grote jongen bent en 400 euro wel kon dokken, waarom die 75 erbij dan niet :')
Zerg schreef:
pi_87092998
Ik heb ook nog wat openstaan, maar iedere keer als ik bij de grenscontrole op Schiphol kom, doe ik extra vriendelijk, in de hoop dat ze m'n paspoort niet door het systeem halen :D

It works :P
pi_87093095
-

[ Bericht 99% gewijzigd door Turquaz52 op 02-10-2010 17:56:01 ]
Quote van Tjabbo:
pi_87093704
Waarom kreeg je een boete van 400 euro? Best een fors bedrag :P
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 12:31:39 #135
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_87093976
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 11:57 schreef Bowny het volgende:
Ik heb ook nog wat openstaan, maar iedere keer als ik bij de grenscontrole op Schiphol kom, doe ik extra vriendelijk, in de hoop dat ze m'n paspoort niet door het systeem halen :D

It works :P
Waarom betaal je dan niet gewoon? :{
Zerg schreef:
pi_87094104
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 12:31 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Waarom betaal je dan niet gewoon? :{
Acceptgiro ooit per ongeluk weggegooid :P Simpele parkeerboete van 50 euro :') Heb tegenwoordig ook standaard een briefje van 50 + change bij me als ik moet vliegen :')
pi_87094358
Tuurlijk heb je standaard 50jes bij je, voor HC Schiphol.
pi_87095473
-

[ Bericht 99% gewijzigd door Turquaz52 op 02-10-2010 17:56:22 ]
Quote van Tjabbo:
pi_87096982
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 12:41 schreef YoshiBignose het volgende:
Tuurlijk heb je standaard 50jes bij je, voor HC Schiphol.
Busted! :D
pi_87120229
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:04 schreef SingleCoil het volgende:
Waarom vandie dure Bosch-dingen? Zijn de el cheapo's van ebay nou echt zo veel slechter?
Zo duur?
3 filters voor 45,-

Valt toch hartstikke mee?
pi_87120272
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 09:41 schreef rival het volgende:

[..]

waarom is dat zo natuurlijk? ik ben geen Castrol fan... vind dat het teveel aanslag achter laat in het blok..
http://www.bmw.nl/nl/nl/owners/service/castrol_motorolie.html

Omdat BMW zelf ook Castrol gebruikt en adviseerd, is Castrol zo slecht dan?
pi_87123342
Vandaag mijn eerste auto gekocht.
Een E30 320i uit `90. Typetje 2 :D. Foto's volgen nog.

1 puntje is dat ik 4 sleutels erbij heb gekregen, 2 voor de auto zelf en 2 voor de deuren.
Alleen kan ik met geen een sleutel de deuren op slot doen of openen. Centrale vergrendeling werkt ook niet.
Is dit makkelijk op te lossen?
Dat is mijn mening en daar moet u het maar mee doen.
pi_87125158
Makkelijk is natuurlijk relatief, maar die dingen gaan wel vaker kapot bij de E30. Dit lijken me wel geschikte artikelen:

http://e30world.com/body/BMW-E30-lock-cylinder-repair

http://e30world.com/body/BMW-E30-power-door-lock-fix

Alleen waarom heb je aparte sleutels voor de deuren en de auto zelf? Dat begrijp ik niet helemaal :P Heeft type 2 ook nog een aparte sleutel voor de benzinedop, of is dat alleen bij type 1?

Veel plezier met die 6-cilinder dan, hou maar wat geld vrij voor de benzine >:) . Volgens mij is dit ook de versie met katalysator? Dus nog trager ook ;(
  zondag 3 oktober 2010 @ 15:49:06 #144
76511 Xtr3mE
X to the Z
pi_87134447
Gisteren Xenon (OEM) ingebouwd, ben er erg blij mee !
Kost wat, maar dan heb je ook wat :)

Moet ze alleen morgen even laten coderen vanwege BC.
en in een later stadium de sproeiers aansluiten.

quote:
Op zondag 3 oktober 2010 00:34 schreef xaban06 het volgende:

[..]

http://www.bmw.nl/nl/nl/owners/service/castrol_motorolie.html

Omdat BMW zelf ook Castrol gebruikt en adviseerd, is Castrol zo slecht dan?
Ik zelf heb de laatste keer kroon (Presteza LL) ingedaan en is ook prima olie volgens de kenners, zijn zat discussies op het web: castrol vs kroon voor BMW dan..

[ Bericht 24% gewijzigd door Xtr3mE op 03-10-2010 15:54:22 ]
It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all out of bubble gum
pi_87135434
Niet beginnen over olie, want er zijn ook zat discussies dat er niks mis is met Lidl en Action olie :P
  zondag 3 oktober 2010 @ 16:59:09 #146
76511 Xtr3mE
X to the Z
pi_87136798
ja dat zei mijn pa altijd, die gebruikte het namelijk :/
It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all out of bubble gum
pi_87140717
Ik heb een probleem:
Ik stond geparkeerd en toen ik weg wou rijden trapte ik de koppeling in en in zn achteruit. Er kwam een zacht krijsend geluidje uit. Nja ik dus verder in zen 1, geluid werd harder en nu elke keer als ik de koppeling in trap hoor ik een helse krijsend geluid.. Ook lijkt het alsof er lucht ontsnapt want ik hoor een 'blazend' geluid. Nja ik wou hem dus zonet fileparkeren en elke keer als ik een stukje achteruit reed sloeg de motor af.. :?

Weet iemand waar dat door komt..?
pi_87141710
Lekke koppeling cilinder/leiding oid? Dat ie nu niet meer ontkoppeld etc?
Dat is het eerste wat bij me opkomt. Of dat je koppeling/drukgroep na de mallemoer is..
Quote van Tjabbo:
pi_87141791
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 19:28 schreef Turquaz52 het volgende:
Lekke koppeling cilinder/leiding oid? Dat ie nu niet meer ontkoppeld etc?
Dat is het eerste wat bij me opkomt. Of dat je koppeling/drukgroep na de mallemoer is..
Ik denk ook het laatste. Net even de buurman er naar laten kijken en hij vermoedde dat ook al.
Morgen even bellen naar de familiemonteur..
Is het een grote probleem als ik er mee blijf rijden totdat het gemaakt is?

Wel een héérlijk gevoel om met de top down low te cruisen door de stad na lang sparen oO< . Heerlijk geluidje ook, op de gillende keukenmeid na :').
  maandag 4 oktober 2010 @ 08:30:55 #150
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_87159031
Wat stom van die pliesie, met die uitlaat en kentekenplaten. :')
pi_87159134
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 18:58 schreef Gkhn het volgende:
Ik stond geparkeerd en toen ik weg wou rijden trapte ik de koppeling in en in zn achteruit. Er kwam een zacht krijsend geluidje uit. Nja ik dus verder in zen 1, geluid werd harder en nu elke keer als ik de koppeling in trap hoor ik een helse krijsend geluid..
drukgroep zou ik zeggen!
pi_87159285
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 08:30 schreef Alicey het volgende:
Wat stom van die pliesie, met die uitlaat en kentekenplaten. :')
Het had inderdaad handiger opgelost kunnen worden, maargoed...

Vandaag de auto richting de lasser brengen, en dan zit de nieuwe uitlaat er morgen onder. Ze zien me al verschijnen met karton op m'n auto :D
  maandag 4 oktober 2010 @ 09:04:31 #153
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_87159458
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 08:52 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Het had inderdaad handiger opgelost kunnen worden, maargoed...

Vandaag de auto richting de lasser brengen, en dan zit de nieuwe uitlaat er morgen onder. Ze zien me al verschijnen met karton op m'n auto :D
Ze kennen je toch zeker wel? :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')