En natuurlijk Castrol 5W40quote:BOSCH 0 450 906 450 - Brandstoffilter
¤ 12,69
BOSCH 1 457 433 588 - Luchtfilter
¤ 20,71
BOSCH 1 457 429 185 - Oliefilter
¤ 11,42
Hoezo? Wat is er allemaal aan verneukt dan? Alleen verlaagd en velgen?quote:Op donderdag 30 september 2010 16:10 schreef minispilie het volgende:
Wat een kampsjaken hokken zijn dat allemaal man... beetje pimpen (kleine accessoires) is wel oke... maar de meesten die je hebt geplaatst zijn regelrechte rampen...
waarom is dat zo natuurlijk? ik ben geen Castrol fan... vind dat het teveel aanslag achter laat in het blok..quote:
Witte rook: koelvloeistof verbrand meequote:Op vrijdag 1 oktober 2010 11:24 schreef SingleCoil het volgende:
Ik heb een flinke lek in mijn koelwater, ergens onder de overloop. Het druppelt er hard uit, zeker als 'ie onder druk staat. Na een kilometer of 25 is mijn koelwater op, dus gisterenavond maar in Weesp laten staan en met de trein naar huis gegaan.
Nu de vraag: ik zie ook witte damp uit mijn uitlaat komen als 'ie stationair draait. Niet echt veel of opvallend, amar wel iets meer dan de gemiddelde andere auto's die ik zie. Ik denk dat dat dus een lekke koppakking is.Klopt dat? Ik denk dat vervolgens het koelwater te laag is komen te staan waardoor de druk te hoog opliep in het koelsysteem, waardoor vervolgens de lekkage bij de overloop ontstaan is. Iemand die denkt dat het inderdaad zo zou kunnen zitten? Als het inderdaad de koppakking is, dan denk ik dat 'ie naar de sloop kan, toch?
Wat aannemelijker klinkt; koelsysteem lek, te lang doorrijden, te warm worden, koppakking lek/kop gescheurd..quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 11:24 schreef SingleCoil het volgende:
Ik heb een flinke lek in mijn koelwater, ergens onder de overloop. Het druppelt er hard uit, zeker als 'ie onder druk staat. Na een kilometer of 25 is mijn koelwater op, dus gisterenavond maar in Weesp laten staan en met de trein naar huis gegaan.
Nu de vraag: ik zie ook witte damp uit mijn uitlaat komen als 'ie stationair draait. Niet echt veel of opvallend, amar wel iets meer dan de gemiddelde andere auto's die ik zie. Ik denk dat dat dus een lekke koppakking is.Klopt dat? Ik denk dat vervolgens het koelwater te laag is komen te staan waardoor de druk te hoog opliep in het koelsysteem, waardoor vervolgens de lekkage bij de overloop ontstaan is. Iemand die denkt dat het inderdaad zo zou kunnen zitten? Als het inderdaad de koppakking is, dan denk ik dat 'ie naar de sloop kan, toch?
goed opletten dat het koelwater op niveau blijft; de eerste dagen kan het peil nog iets zakken omdat er overal lucht vandaan komt.. elke dag even nakijken en bijvullen, liefst niet met warme motor, maar als hij koud is. koud water toevoegen in een warme motor is geen goed planquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 12:21 schreef SingleCoil het volgende:
OK, dat heb ik dus juist niet. Ik ga eerst die lekkage repareren en dan kijken hoe het er verder uitziet
Er is maar één 318is waar ik moeite mee heb, en das die van Nebu. Komt omdat hij 'm heeft gechipt, spaghetti, andere uitlaat en een 4.43 (of 4.34, vergeten wat voor) diff heeft, en dat ding dus trekt als een idioot. Een gewone 318is blijft echt een flink stuk achter.quote:Op donderdag 30 september 2010 10:38 schreef rival het volgende:
Die velgen, gewoon spuitbus eroverheen... niet eens kwasten dat is teveel werk.. ook niet schuren ofzo... gewoon zo over het vuil spuiten... en dan wekelijks een spuitje erop
de 320 is dan wel een 6 cilinder maar erg traag, en zuipt wel als een 6.
de 318is is een beest, 136 pk maar gaat echt snel... (als je net ff eerder op het gas zit heeft een 325 serieus moeite ermee)
O ja, ik een heel klein beetje ook...om al die dingen die samenvallen whehe. Krokodillentranenquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:51 schreef YoshiBignose het volgende:balen man, maar ik moest wel een beetje lachen
Wat handig? Ik kan er niks aan doen dat iemand mijn kentekenplaten jatquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 17:08 schreef tha_rizzo het volgende:
Lekker handig Haarbal.
Dus nu kan ik het jou inwrijven dat je niet kan rijden
Ik doelde op de situatie die handig is flapdrolquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 17:09 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Wat handig? Ik kan er niks aan doen dat iemand mijn kentekenplaten jat.
Maar ik kan er wel in rijden, 't mag officieel alleen niet. Ik heb de auto hier nu gewoon op het werk staan en ga er zo mee naar m'n moeder, dan parkeer ik 'm daar in de woonwijk....en dan volgende week die uitlaat er onder bakken. Ik moet wel rijden, anders kan 'ie niet gerepareerd.
Haha, dat wordt uitleggen inderdaad. Nee ik heb nu voor dat soort gevallen elke keer m'n bekeuring mee en het bewijs dat m'n papieren zijn ingenomen + formulier van aangifte v/d diefstal.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 17:10 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik ga echt janken van het lachen als je bij dat ritje toevallig weer door de politie gepakt wordt
Dat wel jaquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 17:15 schreef tha_rizzo het volgende:
Maar jij had ook gewoon eerder je uitlaat moeten vervangen
Boos worden op het gezag terwijl je zelf je boetes niet betaalt?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 11:43 schreef Turquaz52 het volgende:
Ik ben gister ook aangehouden, had een boete van maar 75 eurotjes open staan![]()
Werd me rijbewijs ingevorderdBetaalde ik eergister nog een boete van 400 euro, zeiken ze nog om 75 euro
![]()
Waarom betaal je dan niet gewoon?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 11:57 schreef Bowny het volgende:
Ik heb ook nog wat openstaan, maar iedere keer als ik bij de grenscontrole op Schiphol kom, doe ik extra vriendelijk, in de hoop dat ze m'n paspoort niet door het systeem halen
It works
Acceptgiro ooit per ongeluk weggegooidquote:
Busted!quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 12:41 schreef YoshiBignose het volgende:
Tuurlijk heb je standaard 50jes bij je, voor HC Schiphol.
Zo duur?quote:Op donderdag 30 september 2010 19:04 schreef SingleCoil het volgende:
Waarom vandie dure Bosch-dingen? Zijn de el cheapo's van ebay nou echt zo veel slechter?
http://www.bmw.nl/nl/nl/owners/service/castrol_motorolie.htmlquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 09:41 schreef rival het volgende:
[..]
waarom is dat zo natuurlijk? ik ben geen Castrol fan... vind dat het teveel aanslag achter laat in het blok..
Ik zelf heb de laatste keer kroon (Presteza LL) ingedaan en is ook prima olie volgens de kenners, zijn zat discussies op het web: castrol vs kroon voor BMW dan..quote:Op zondag 3 oktober 2010 00:34 schreef xaban06 het volgende:
[..]
http://www.bmw.nl/nl/nl/owners/service/castrol_motorolie.html
Omdat BMW zelf ook Castrol gebruikt en adviseerd, is Castrol zo slecht dan?
Ik denk ook het laatste. Net even de buurman er naar laten kijken en hij vermoedde dat ook al.quote:Op zondag 3 oktober 2010 19:28 schreef Turquaz52 het volgende:
Lekke koppeling cilinder/leiding oid? Dat ie nu niet meer ontkoppeld etc?
Dat is het eerste wat bij me opkomt. Of dat je koppeling/drukgroep na de mallemoer is..
drukgroep zou ik zeggen!quote:Op zondag 3 oktober 2010 18:58 schreef Gkhn het volgende:
Ik stond geparkeerd en toen ik weg wou rijden trapte ik de koppeling in en in zn achteruit. Er kwam een zacht krijsend geluidje uit. Nja ik dus verder in zen 1, geluid werd harder en nu elke keer als ik de koppeling in trap hoor ik een helse krijsend geluid..
Het had inderdaad handiger opgelost kunnen worden, maargoed...quote:Op maandag 4 oktober 2010 08:30 schreef Alicey het volgende:
Wat stom van die pliesie, met die uitlaat en kentekenplaten.
Ze kennen je toch zeker wel?quote:Op maandag 4 oktober 2010 08:52 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Het had inderdaad handiger opgelost kunnen worden, maargoed...
Vandaag de auto richting de lasser brengen, en dan zit de nieuwe uitlaat er morgen onder. Ze zien me al verschijnen met karton op m'n auto
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |