abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87207651
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 14:04 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

:{
ik vroeg gewoon iets, ik zei niks verkeerd toch? O-)
pi_87207818
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 13:57 schreef rival het volgende:

[..]

is je moeder een moslim uit turkije?

3 vliegen in 1 klap :')
_O- _O- _O- _O-

Zonet m'n motorrijbewijs gehaald. Normaal duurt zo'n rit langer, maar halverwege zei 'ie dat hij 't wel gezien had en ik terug naar 't CBR kon whehe :s)
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 14:30:04 #207
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_87208164
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 13:57 schreef rival het volgende:

[..]

is je moeder een moslim uit turkije?

3 vliegen in 1 klap :')
:')

quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 14:20 schreef Maharbal het volgende:
Zonet m'n motorrijbewijs gehaald. Normaal duurt zo'n rit langer, maar halverwege zei 'ie dat hij 't wel gezien had en ik terug naar 't CBR kon whehe :s)
Gefeliciteerd! :)
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_87208206
Feli, haarbal!
Mu!
pi_87208300
Thanks!

En nu vraagt iedereen wat voor motor ik ga halen. Prachtige gezichten als ik zeg geen :+
pi_87208602
Gefeliciteerd man ^O^
Hoeveel was je kwijt voor het hele gebeuren? :)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_87208642
Eeeh, uit m'n hoofd iets van ¤580 voor AVB, ¤630 voor AVD en ¤30 (ofzo?) euro voor theorie.
pi_87208923
quote:

[..]

_O- _O- _O- _O-

Top, kunnen we eens op 2 wielen toeren :+

Gefeliciteerd man!! :)
pi_87208938
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 14:33 schreef Maharbal het volgende:
Thanks!

En nu vraagt iedereen wat voor motor ik ga halen. Prachtige gezichten als ik zeg geen :+
why niet?
pi_87208962
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 14:49 schreef rival het volgende:

[..]

why niet?
Ik heb geen plek om 'm te stallen he. Ik heb toch laten zien waar ik woon? Daar kan ik nergens een motor kwijt...en m'n moeder heeft ook geen garage ofzo.
pi_87210816
Kofferbak? :@
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_87214490
Maar als je er ooit een gaat kopen dan wordt het natuurlijk een BMW he :)
Facts don't care about your feelings
pi_87216298
De E36 heeft wel blijvende schade opgelopen ;( de passagiersdeur gaat niet meer open van de buitenkant. Bij het openen van slot gaat standaard licht alarm aan. Hij is helemaal van slag ;(

Verder (maar dat heeft niks met de inbraak te maken) maakt hij af en toe een fluitend / piepend geluid als ie net gestart is (vooral koud). Het is geen v-snaar, maar lijkt erop. Meestal alleen in 1e versnelling. Lijkt van rechtsvoor te komen, iemand een idee?
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 18:18:28 #218
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_87216908
Van harte Haarbal. :)
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_87230071
Ik wilde vandaag de EGR klep verschonen, helaas kwam ik niet bij de laatste 2 boutjes/schroefjes waardoor ik 'm niet heb los kunnen koppelen.

Hebben jullie hier ervaring mee?

Echter heb ik wel een foto kunnen maken van de inhoud van de EGR, door mijn iPhone er half in te duwen :D

Foto's volgen.
pi_87230454
Met rode cirkels heb ik aangegeven welke 2 bouten ik wel los kreeg, maar daar onder zijn er nog 2 bouten, waar ik niet bij kon komen :(

En nu de twee foto's waarvoor ik mijn iPhone in de EGR moest duwen :D

Ziet er niet echt al te best uit he? :)
  woensdag 6 oktober 2010 @ 00:51:48 #221
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_87233587
Dat lijkt de moeite van het schoonmaken wel waard ja :P.
Ik ga binnenkort op een vrije middag ook maar eens klussen, denk ik :).

Heb je alle kappen eraf moeten halen en is dat veel werk?
Zerg schreef:
pi_87233808
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 00:51 schreef Mikkie het volgende:
Dat lijkt de moeite van het schoonmaken wel waard ja :P.
Ik ga binnenkort op een vrije middag ook maar eens klussen, denk ik :).

Heb je alle kappen eraf moeten halen en is dat veel werk?
De grote kap moest er enkel af (5 boutjes).
De rest is alleen maar klemmen los draaien.
pi_87238110
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 18:18 schreef tha_rizzo het volgende:
Van harte Haarbal. :)
Thanks ^O^

M'n nieuwe uitlaat zit er nu ook onder. Hij maakt weer een beschaafd geluid en de motor is weer luider dan de uitlaat, zoals het hoort met die fantastische 6cyl.

Maandagavond (onderweg naar de plek waar de uitlaat gelast zou worden) werd ik uiteraard binnen 10 min aangehouden. Kon 30 min m'n verhaal doen voordat ze me zonder bekeuring lieten gaan. Ik moest wel eerst blazen... :')
  woensdag 6 oktober 2010 @ 10:56:22 #224
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_87238816
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 01:03 schreef xaban06 het volgende:

[..]

De grote kap moest er enkel af (5 boutjes).
De rest is alleen maar klemmen los draaien.
Hmmm, mooi. Dan moet ik nog even ergens een busje remmenreiniger ofzo vandaan halen om het ding te kunnen schoonmaken, want dat gaat vast niet lukken met water en een schuursponsje :P.

Eén van jullie hier trouwens bekend met brandstofadditieven? Als in: eens in de 10 - 20k km iets erbij om de prut eruit te smeren? Ik lees op fora iets over Forte ofzo? Zit te twijfelen om bij m'n volgende tank er een flesje bij te mikken om te kijken of ik verbetering merk. En ik ga toch eens op zoek naar hoeveel gedegen chiptuning moet gaan kosten. 136pk/280Nm vs 160pk/330Nm is toch leuk :9.
Zerg schreef:
pi_87238853
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 10:32 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Maandagavond (onderweg naar de plek waar de uitlaat gelast zou worden) werd ik uiteraard binnen 10 min aangehouden. Kon 30 min m'n verhaal doen voordat ze me zonder bekeuring lieten gaan. Ik moest wel eerst blazen... :')
:)
pi_87239026
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 10:57 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

:)
Geen bekeuring! :6
pi_87239051
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 11:03 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Geen bekeuring! :6
*)
pi_87242594
Weet niet of iemand al interesse erin heeft, maar de ADAC Winterreifen-Test staat online.
pi_87243403
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 10:56 schreef Mikkie het volgende:

En ik ga toch eens op zoek naar hoeveel gedegen chiptuning moet gaan kosten. 136pk/280Nm vs 160pk/330Nm is toch leuk :9.
350 tot 500 euro :)
pi_87248570
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:58 schreef M.O.D het volgende:
Weet niet of iemand al interesse erin heeft, maar de ADAC Winterreifen-Test staat online.
Tx, goed om te zien dat de RE050 A bovenin staat. Rechtvaardigt m'n keuze om bij dezelfde banden te blijven :)
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:09:14 #231
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_87249736
quote:

[..]

_O- _O- _O- _O-

Gefeliciteerd kerel *O* ^O^

En nu ?? K1200 erbij ?? :9~
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_87249772
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:09 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Gefeliciteerd kerel *O* ^O^

En nu ?? K1200 erbij ?? :9~
Helaas even geen motor binnenkort. Heb geen plek om 'm te stallen :(

Maar bedankt! *O*
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:11:16 #233
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_87249819
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:10 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Helaas even geen motor binnenkort. Heb geen plek om 'm te stallen :(

Maar bedankt! *O*
Ik las het net idd :') :@

Maar... een motorfiets hoeft niet per se binnen te staan toch ??
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_87249985
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:36 schreef Bowny het volgende:

[..]

Tx, goed om te zien dat de RE050 A bovenin staat. Rechtvaardigt m'n keuze om bij dezelfde banden te blijven :)
Waar zie je dat? Afschuwelijke banden in de winter
pi_87250159
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:15 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Waar zie je dat? Afschuwelijke banden in de winter
Oh :@ Ik was aan het kijken bij zomerbanden :D

In de winter zijn het idd ongeloofelijke kutdingen, maar ik doe niet aan winterbanden :) Ik ga echt geen 600 euro uitgeven voor die eventuele paar dagen sneeuw en in nat weer doen zomerbanden goed genoeg hun werk. Kwestie van voorzichtiger rijden. Maar goed, dat is natuurlijk een eeuwige discussie.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:29:37 #236
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_87250560
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:23 schreef rival het volgende:

[..]

350 tot 500 euro :)
Jep, op zulke prijzen was ik ook al gekomen. Ik ben alleen nog even aan het twijfelen wat ik het waard vind. De prijs an sich is prima (al blijft het een hoop geld), maar als ik er dikke extra slijtage door krijg haak ik toch af. En gezien mijn woon/werk-ritjes heb ik het extra vermogen eigenlijk ook niet echt nodig. Of liever echt niet nodig :P. Maar ja, het gevoel dat je het hebt en het af en toe kan aanspreken :9~
Zerg schreef:
pi_87250940
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:11 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik las het net idd :') :@

Maar... een motorfiets hoeft niet per se binnen te staan toch ??
Waar zou ik 'm dan moeten neerzetten? Midden in die winkelstraat lijkt me niet een goed idee....en eromheen is het ook altijd erg druk. Bij m'n moeder zou 'ie ook niet kunnen, want om bij die tuin te komen moet je door een steeg...en ben bang dat dat net niet past :(
pi_87273096
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:19 schreef Bowny het volgende:

In de winter zijn het idd ongeloofelijke kutdingen, maar ik doe niet aan winterbanden :) Ik ga echt geen 600 euro uitgeven voor die eventuele paar dagen sneeuw
Kan je de ellende van vorig jaar nog herinneren? ;)
pi_87273808
Ik denk dan altijd maar, dan rij ik zo'n luxe auto en zal ik een beetje besparen op winterbanden zeg...
Nou kom ik ook nogal regelmatig in Duitsland, dus dan ontkom je er niet aan.
  donderdag 7 oktober 2010 @ 09:16:24 #240
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_87274117
Sowieso hoeft het al geen 600 euro te kosten. Na de vakantie moet ik ze er ook maar eens op zetten..
pi_87274418
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 09:16 schreef Alicey het volgende:
Sowieso hoeft het al geen 600 euro te kosten. Na de vakantie moet ik ze er ook maar eens op zetten..
dat al helemaal niet nee.. :)

Als iemand nog een setje gebruikte zoekt voor een leuke prijs dan moet je even pm-en :)
pi_87274646
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 08:04 schreef rival het volgende:

[..]

Kan je de ellende van vorig jaar nog herinneren? ;)
Dat kan ik me nog heel goed herinneren ;) Maar dat zag ik als een incidentele uitspatting van moeder natuur :D
  donderdag 7 oktober 2010 @ 09:47:42 #243
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_87274861
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 08:59 schreef lezzer het volgende:
Ik denk dan altijd maar, dan rij ik zo'n luxe auto en zal ik een beetje besparen op winterbanden zeg...
Nou kom ik ook nogal regelmatig in Duitsland, dus dan ontkom je er niet aan.
Da's ook waar. Bovendien kost het in verhouding maar een beetje extra, want in de tussentijd slijten je zomerbanden immers niet :). Wel kost het je evt extra velgen en slijten winterbanden iets harder, maar ach. Punt is dat het je per saldo misschien 100 euro extra per jaar kost aan slijtage (en dat is als je véél rijdt), maar die bespaar je al als je één keer niet vast komt te zitten en dus op tijd op je afspraak bent of als je één keer niet wegslipt en die lantaarnpaal mooi overeind laat staan ;).
Zerg schreef:
pi_87275204
En vergis je niet in het veiligere gevoel dat je hebt met winterbanden. Ik vind het een heel prettig idee dat ik met winterweer op winterbanden rijd.
  donderdag 7 oktober 2010 @ 10:29:00 #245
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_87276096
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 10:00 schreef lezzer het volgende:
En vergis je niet in het veiligere gevoel dat je hebt met winterbanden. Ik vind het een heel prettig idee dat ik met winterweer op winterbanden rijd.
Mja, dat gevoel ken ik dus niet. Ik ken alleen het gevoel van een FWD met bijna-slicks, waarbij het soms wel even billenknijpen was met die 30cm sneeuw van afgelopen jaar :') :D. Dat nooit meer :P
Zerg schreef:
pi_87276521
Winterbanden kosten niet zoveel extra, maar de velgen wel. Een set fatsoenlijke LM velgen is duur en ik kan me niet vertonen met stalen velgen onder m'n bolide, da's geen gezicht.

Winterbanden heb je in Nederland ook eigenlijk nauwelijks nodig, zo blijkt regelmatig uit onderzoeken. Alleen voor die paar dagen sneeuw hebben ze echt meerwaarde, maar verder kun je met zomerbanden prima uit de voeten. Slechts als je persé op elk moment je auto moet kunnen gebruiken (of naar Duitsland wilt) heb je wnterbanden nodig.

Als het een dagje (of weekje) sneeuwt, is het voor mij geen probleem om de auto eventjes niet te gebruiken. Dus hier geen winterbanden.
pi_87276920
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 10:29 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Mja, dat gevoel ken ik dus niet. Ik ken alleen het gevoel van een FWD met bijna-slicks, waarbij het soms wel even billenknijpen was met die 30cm sneeuw van afgelopen jaar :') :D. Dat nooit meer :P
ik weet nog hoeveel lol ik had... winterbanden voor en de zomerbanden achter....

tot die ene avond.... stond in de file en kwam bij een viaduct niet eens meer omhoog :')
moesten ze achter me ruimte maken zodat ik een aanloopje kon nemen vanaf het droge (onder het viaduct geen sneeuw)
pi_87277374
Ik heb ook nooit winterbanden gehad maar vorige winter 3 keer vast komen te zitten. Dat is echt niet leuk hoor. Ik zoek nu naar een goedkoop setje voor de E46 maar ik vind stalen velgen ook niks, staat wel heel armzalig. Ik denk dat ik de E21 maar gebruik in de winter, die heeft wel goede winterbanden, alleen ook een carburateur :') ;(
  donderdag 7 oktober 2010 @ 11:01:54 #249
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_87277406
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 10:49 schreef rival het volgende:

[..]

ik weet nog hoeveel lol ik had... winterbanden voor en de zomerbanden achter....

tot die ene avond.... stond in de file en kwam bij een viaduct niet eens meer omhoog :')
moesten ze achter me ruimte maken zodat ik een aanloopje kon nemen vanaf het droge (onder het viaduct geen sneeuw)
:'). Hier in de buurt ook de nodige aanrijdingen geweest op een paar hellingen. Auto's die niet meer weg kwamen en zelfs met voet- en handrem erop gewoon achteruit gleden :D. Zelfs voor de twee grootste verkeersaders van Nijmegen was op een gegeven moment niet meer voldoende strooizout, waardoor het zondagmiddag om 13.00u potdicht zat overal _O-.

Heerlijk om die fun te hebben maar mên wat moest ik voorzichtig rijden met die kale banden. Niet dat ik nu ga planken, maar ben wel blij dat ik iets meer te lijen heb nu. En natuurlijk een keertje gaan spelen met de achterwielen >:).
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 10:40 schreef k_man het volgende:
Winterbanden kosten niet zoveel extra, maar de velgen wel. Een set fatsoenlijke LM velgen is duur en ik kan me niet vertonen met stalen velgen onder m'n bolide, da's geen gezicht.

Winterbanden heb je in Nederland ook eigenlijk nauwelijks nodig, zo blijkt regelmatig uit onderzoeken. Alleen voor die paar dagen sneeuw hebben ze echt meerwaarde, maar verder kun je met zomerbanden prima uit de voeten. Slechts als je persé op elk moment je auto moet kunnen gebruiken (of naar Duitsland wilt) heb je wnterbanden nodig.

Als het een dagje (of weekje) sneeuwt, is het voor mij geen probleem om de auto eventjes niet te gebruiken. Dus hier geen winterbanden.
Mja, da's ook een verschil in auto. Ik heb gewoon staal en doppen en die mik ik er wel onder voor die paar maanden, uiterlijk boeit me dan niet zoveel. Maar in jouw geval is dat anders inderdaad ;).
Wel handig als je niet auto-afhankelijk bent, dan hoef je ze inderdaad niet aan te schaffen. Helaas ben ik wel auto-afhankelijk en moet ik door weer en wind naar m'n werk (geen kantoorbaan waarbij thuis werken mogelijk is), waardoor ik gewoon geen risico kan nemen. En tsja...als ik ze dan toch heb gebruik ik ze de hele winter wel. Bijkomend voordeel bestaat er voor familie: vaderlief kwam laatst al met de vraag of ie misschien mijn auto mag lenen (omgekeerde wereld, dat is jarenlang andersom geweest :D) omdat ie in december naar Duitsland moet en geen gezeik wil krijgen omtrent winterbanden.
Zerg schreef:
pi_87277509
je kan toch ook gewoon de winterbanden op je velgen laten zetten?

die paar tientjes voor de montage....
pi_87277654
Mensen die met stalen velgen rijden in de winter "armzalig" vinden :'). Het zout freet sowieso in je mooie lichtmetaal en ga eens in Duitsland kijken. Heel het land rijdt op stalen velgen omdat functionaliteit voor vorm gaat stelletje kanslozen :').
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_87277700
hahaha, ja dat heb ik ook wel eens met de 325i gehad, kwam ik een brugje over het spoor niet omhoog... toen achteruit teruggerold een zijstraat in om vervolgens vooruit weer terug te rijden, kwam ik toen daar de straat niet uit :P Heb met de ijskrabber een meter asfalt ijsvrij moeten maken voor een aanloopje :')

Ritje van normaal 5 min, duurde toen opeens 45 min!
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
pi_87277908
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 11:01 schreef YoshiBignose het volgende:
Dat is echt niet leuk hoor. Ik zoek nu naar een goedkoop setje voor de E46
moet je gebruikte zoeken.... nieuw ben je toch wel 600 kwijt voor een setje velgen +banden
pi_87278525
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 11:07 schreef r8ality het volgende:
Mensen die met stalen velgen rijden in de winter "armzalig" vinden :'). Het zout freet sowieso in je mooie lichtmetaal en ga eens in Duitsland kijken. Heel het land rijdt op stalen velgen omdat functionaliteit voor vorm gaat stelletje kanslozen :').
Gewoon de velgen goed schoon houden, wat je toch al doet. In het verleden nooit last gehad van de pekel. :)

Ja, stalen velgen zien er niet uit en ik ga daar niet een paar maanden mee rondrijden. Ooit een Z4 op stalen velgen gezien? :')

Oh, en 'freet'? :P
pi_87278839
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 11:29 schreef k_man het volgende:

[..]

Gewoon de velgen goed schoon houden, wat je toch al doet. In het verleden nooit last gehad van de pekel. :)

Ja, stalen velgen zien er niet uit en ik ga daar niet een paar maanden mee rondrijden. Ooit een Z4 op stalen velgen gezien? :')

Oh, en 'freet'? :P
Ik zie in de winter altijd heel veel auto's op stalen velgen. Das namelijk normaal. Dat zijn namelijk wel mensen die iets om veiligheid geven, i.p.v. alleen maar hun status moeten afmeten aan de auto.

En: http://www.encyclo.nl/begrip/invreten. Freet is de Brabantse variant :7.
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')