abonnement Unibet Coolblue
pi_86688187
Ik geloof dat de grootste bedreiging voor Nederland een opkomende atheisme is vergelijkbaar
met het communisme en het nazisme.

Hier spreekt Daniel van der stoep van de pvv

Waar hij o.a. voor pleit is dat alle religies achter de deur moeten blijven. Deze gevaarlijke atheistische ideologie wil het liefst een verbod zien op alle religies, dat het achter de voordeur blijft.


quote:
citeer" Maar voorzitter, dat is een eigen waarheid die je voor jezelf moet houden en waar je anderen niet mee moet lastig vallen Zodra die waarheid pretendeert een alomvattende waarheid te zijn die ook nog eens het staatsrecht, strafrecht, burgerlijk recht en ga zo maar door wil wijzigen, dan wordt het levensgevaarlijk."
Johannes8vers44 Gij hebt de duivel tot vader en wilt de begeerten van uw vader doen. Die was een mensenmoorder van den beginne en staat niet in de waarheid, want er is in hem geen waarheid. Wanneer hij de leugen spreekt, spreekt hij naar zijn aard, want hij is een leugenaar en de vader der leugen.

Dat zou dus betekenen dat alle christelijke partijen verboden moeten worden en dat het strafbaar is om bv te evangeliseren. Stel ik zou mensen het goede nieuws over Jezus vertellen, zijn de gevolgen dan dat ik in de gevangenis beland. En om de hypocratie te laten zien,
quote:
citeer" Vz, kritiek op iemands ideologie of geloof moet volkomen vrij zijn van vervolging op welke wijze dan ook.
Hij vind dat je geloof in het openbaar mag beledigen maar niet mag uitdragen. Dus je mag wel spotten en vloeken maar niet over de liefde van God vertellen of het goede nieuws wat Jezus christus is.
  dinsdag 21 september 2010 @ 20:50:33 #2
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_86688258
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 20:48 schreef matthijs8200 het volgende:
Ik geloof dat de grootste bedreiging voor Nederland een opkomende atheisme is vergelijkbaar
met het communisme en het nazisme.
Als je dit soort dingen gelooft dan verbaasd het me niet dat je sowieso gelovig bent. Je bent een erg makkelijk slachtoffer
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_86688366
Ik denk dat radicaal orthodoxe atheisten minder gevaar vormen dan gematigde gelovigen.
  † In Memoriam † dinsdag 21 september 2010 @ 20:55:31 #4
135305 beequeen
Lost.
pi_86688466
Militante atheïsten. Geinig.
“Good friends, good books, and a sleepy conscience: this is the ideal life.”
― Mark Twain
'Stupidity has become as common as common sense was before.'
  dinsdag 21 september 2010 @ 20:57:40 #5
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_86688542
De grootse bedreiging voor gelovigen, niet voor Nederland.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 21 september 2010 @ 20:58:50 #6
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_86688589
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat de PVV Joden in hun geloof gaat beperken :D
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_86688591
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 20:52 schreef dr_Pieters het volgende:
Ik denk dat radicaal orthodoxe atheisten minder gevaar vormen dan gematigde gelovigen.
Otthodoxe atheisten willen alles vervolgen wat hun niet bevalt en dat is wat ik net heb onderbouwd.

johannes3vers20 Want een ieder, die kwaad bedrijft, haat het licht, en gaat niet tot het licht, opdat zijn werken niet aan de dag komen;

Daar zit het hele punt.
pi_86688648
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 20:58 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

Otthodoxe atheisten willen alles vervolgen wat hun niet bevalt en dat is wat ik net heb onderbouwd.

johannes3vers20 Want een ieder, die kwaad bedrijft, haat het licht, en gaat niet tot het licht, opdat zijn werken niet aan de dag komen;

Daar zit het hele punt.
Ja ik kan ook wel een stuk uit de Fabeltjes krant halen en zeggen dat het waar is omdat ik erin geloof :')
pi_86688775
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 20:52 schreef dr_Pieters het volgende:
Ik denk dat radicaal orthodoxe atheisten minder gevaar vormen dan gematigde gelovigen.
Eens even kijken. Groep A bestaat uit radicalen, groep B uit gematigden. Welke groep was ookalweer ongeveer per definitie gevaarlijker?
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  dinsdag 21 september 2010 @ 21:04:12 #10
49558 1-of-6Billion
Up the shut fuck you must
pi_86688812
Dat het bestaat. Verstandige taal van een PVV-er.
Geloof wat je gelooft, maar val een ander er niet mee lastig. Prima toch? :Y
I follow you......but not on Twitter
pi_86688881
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:04 schreef 1-of-6Billion het volgende:
Dat het bestaat. Verstandige taal van een PVV-er.
Geloof wat je gelooft, maar val een ander er niet mee lastig. Prima toch? :Y
Wat vind je van vloeken of spotten in het openbaar? Heb je het weleens gedaan.
  dinsdag 21 september 2010 @ 21:07:01 #12
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_86688918
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 20:58 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

Otthodoxe atheisten willen alles vervolgen wat hun niet bevalt en dat is wat ik net heb onderbouwd.
Nee dat zijn egoisten.
quote:
johannes3vers20 Want een ieder, die kwaad bedrijft, haat het licht, en gaat niet tot het licht, opdat zijn werken niet aan de dag komen;

Daar zit het hele punt.
Het probleem is dus jouw religie.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_86688932
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:04 schreef 1-of-6Billion het volgende:
Dat het bestaat. Verstandige taal van een PVV-er.
Geloof wat je gelooft, maar val een ander er niet mee lastig. Prima toch? :Y
Dit dus.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_86688976
Ik zie geen enkel gevaar in het standpunt van de spreker. Hij beknot je niet in je vrijheid van meningsuiting.. Hij spreekt zelfs geen oordeel uit over je geloofsovertuiging. Hij wil alleen niet dat anderen worden lastig gevallen door een soort van superioriteitsdenken.
Inderdaad is geloof een privé-aangelegenheid en het is niet aan jou om anderen je mening op te dringen als de enige juiste.

Met andere zaken, zoals een politieke ideologie, of een nieuw soort stofzuiger, is dat een heel ander verhaal omdat je erover kunt argumenteren. Bij een overtuiging zonder dat die beargumenteerd kan worden, gaat die vlieger niet op en moet je je realiseren dat het een zuiver persoonlijk denkbeeld is.

Begrijp ik goed dat je hem aanvalt omdat je vindt dat hij zijn mening opdringt, maar zelf vindt dat je mag evangeliseren omdat je vindt dat je de waarheid in pacht hebt? Dat is nl. precies waar hij het over heeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 21-09-2010 21:15:02 ]
pi_86689005
Dit doet de PVV natuurlijk om van die vervelende islam af te komen.
Ik ben trouwens wel een groot voorstander van het verbannen van geloof uit welke vorm van politiek of andere overheid dan ook.
Het is wat mij betreft heel simpel:Val mij niet lastig met je denkbeelden, dan val ik jou ook niet lastig met de mijne. Hou je commentaar voor je op mijn manier van leven, dan bemoei ik me ook niet met de jouwe.
Je mag je mening geven over alles en iedereen maar zodra je aan mijn vrijheid komt heb je aan mij een hele kwaaie.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_86689115
Wat een onbenullig gezwets in de OP.
  dinsdag 21 september 2010 @ 21:20:24 #17
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_86689489
Van der Stoep maakt een fout als hij zegt dat 'religie een eigen waarheid is die je voor jezelf moet houden'. Immers is het "lastig vallen" van andere mensen met jouw religie net zo goed een vorm van vrijheid van meningsuiting.

Maar het klopt wel als hij roept dat datzelfde recht in geen enkel geval mag worden beknot omdat hetgeen gezegd wordt iemand anders beledigt.

Praten mag altijd. Mensen juridisch of lichamelijk de mond snoeren lijkt mij volstrekt onwenselijk.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_86689551
quote:
Hij vind dat je geloof in het openbaar mag beledigen maar niet mag uitdragen. Dus je mag wel spotten en vloeken maar niet over de liefde van God vertellen of het goede nieuws wat Jezus christus is.
Kan jij mij even uitleggen hoe jezus precies goed nieuws is?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_86689644
Met die bijbelquote sla je het topic natuurlijk in een klap dood. Overigens heeft 'religie' natuurlijk weinig recht van spreken. Als iets de afgelopen tweeduizend jaar een bedreiging heeft gevormd, dan is het religie.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_86689676
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:21 schreef Hathor het volgende:

[..]

Kan jij mij even uitleggen hoe jezus precies goed nieuws is?
Er is natuurlijk weinig mis met de algehele boodschap van jezus. Heb je naaste lief enzo, dan zijn prima uitgangspunten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_86689772
wacht eens even, dus gelovigen vinden het een grondrecht dat ze mij mogen lastig vallen met van alles waar ik helemaal niet om gevraagd heb?
pi_86689807
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:20 schreef SpecialK het volgende:
Van der Stoep maakt een fout als hij zegt dat 'religie een eigen waarheid is die je voor jezelf moet houden'. Immers is het "lastig vallen" van andere mensen met jouw religie net zo goed een vorm van vrijheid van meningsuiting.
Toch niet. Vrijheid van religie houdt op daar waar het de vrijheid van anderen beknot.
  dinsdag 21 september 2010 @ 21:30:04 #23
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_86689861
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:28 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Toch niet. Vrijheid van religie houdt op daar waar het de vrijheid van anderen beknot.
En hoe beknot het jou precies als iemand van mening is dat jezus het licht en de weg is?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  dinsdag 21 september 2010 @ 21:30:31 #24
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_86689884
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:27 schreef Tocadisco het volgende:
wacht eens even, dus gelovigen vinden het een grondrecht dat ze mij mogen lastig vallen met van alles waar ik helemaal niet om gevraagd heb?
Bezwaar maken is al een beperking van hun vrijheid. :Y
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 21 september 2010 @ 21:34:10 #25
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_86690058
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:06 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

Wat vind je van vloeken of spotten in het openbaar? Heb je het weleens gedaan.
Tuurlijk, en dat mag gelukkig ook gewoon vandaag de dag. Hoezo?
Ik ga naar huis.
  Moderator dinsdag 21 september 2010 @ 21:39:42 #26
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_86690318
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:27 schreef Tocadisco het volgende:
wacht eens even, dus gelovigen vinden het een grondrecht dat ze mij mogen lastig vallen met van alles waar ik helemaal niet om gevraagd heb?
dat recht heb jij ook dus waarom gelovigen niet?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_86690365
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:30 schreef SpecialK het volgende:

[..]

En hoe beknot het jou precies als iemand van mening is dat jezus het licht en de weg is?
Op het moment dat iemand van mening is dat jezus het licht en de weg is totaal niet, wat diegene zelf geloofd zal mij een worst wezen. Op het moment dat hij mij er ongevraagd mee gaat lastig vallen ervaar ik dat wel degelijk als een beknotting van mijn vrijheid.
pi_86690406
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er is natuurlijk weinig mis met de algehele boodschap van jezus. Heb je naaste lief enzo, dan zijn prima uitgangspunten.
De boodschap houdt meer in, God roept alle mensen overal op om zich te bekeren. Jezus is gekomen om te sterven voor de zonden, wat betekend dat mensen verkeerde dingen hebben gedaan. Het goede nieuws is dat Jezus mensen wil redden van het oordeel en door geloof in hem gered kunnen worden.
  dinsdag 21 september 2010 @ 21:43:05 #29
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_86690499
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:40 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Op het moment dat iemand van mening is dat jezus het licht en de weg is totaal niet, wat diegene zelf geloofd zal mij een worst wezen. Op het moment dat hij mij er ongevraagd mee gaat lastig vallen ervaar ik dat wel degelijk als een beknotting van mijn vrijheid.
Dat recht en de middelen om met rust gelaten worden heb je al.



+



+

There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_86690512
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:34 schreef nietzman het volgende:

[..]

Tuurlijk, en dat mag gelukkig ook gewoon vandaag de dag. Hoezo?
Nou omdat de persoon waarop ik reageerde vind dat je anderen er niet mee lastig moet vallen. Ik vind spotten met geloof en vloeken lastigvallen.
  Moderator dinsdag 21 september 2010 @ 21:43:21 #31
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_86690517
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:40 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Op het moment dat iemand van mening is dat jezus het licht en de weg is totaal niet, wat diegene zelf geloofd zal mij een worst wezen. Op het moment dat hij mij er ongevraagd mee gaat lastig vallen ervaar ik dat wel degelijk als een beknotting van mijn vrijheid.
op zich een vreemde stelling

vind je ook dat je in je vrijheid beknot word als ze bij bv Amstel roepen dat hun bier beter en vooral ONS bier is?

ze geloven het ongetwijfeld
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_86690560
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:41 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

De boodschap houdt meer in, God roept alle mensen overal op om zich te bekeren. Jezus is gekomen om te sterven voor de zonden, wat betekend dat mensen verkeerde dingen hebben gedaan. Het goede nieuws is dat Jezus mensen wil redden van het oordeel en door geloof in hem gered kunnen worden.
Jezus is gestorven voor onze zonde. Er is dus geen enkele reden om ons te redden. Verder heb ik begrip voor het standpunt van een gelovige en wat mij betreft krijgt iedereen de vrijheid om zijn geloof te belijden, ik heb echter geen behoefte om bekeerd te worden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_86690569
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:41 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

De boodschap houdt meer in, God roept alle mensen overal op om zich te bekeren. Jezus is gekomen om te sterven voor de zonden, wat betekend dat mensen verkeerde dingen hebben gedaan. Het goede nieuws is dat Jezus mensen wil redden van het oordeel en door geloof in hem gered kunnen worden.
En wat zijn volgens jou de gevolgen wanneer een mens er toevallig niet in gelooft? Is dat ook onderdeel van jouw boodschap?
pi_86690580
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:30 schreef SpecialK het volgende:

[..]

En hoe beknot het jou precies als iemand van mening is dat jezus het licht en de weg is?
Gewoon de absolute waarheid.
pi_86690646
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:44 schreef Onverstoorbaar het volgende:

[..]

En wat zijn volgens jou de gevolgen wanneer een mens er toevallig niet in gelooft? Is dat ook onderdeel van jouw boodschap?
Ik geloof dat onbekeerd blijven je hele leven gevolgen heeft voor de eeuwigheid (hel) je kunt gehoor geven aan die oproep of het blijven afwijzen. Ik geloof dat Jezus rechtvaardig zal oordelen na dit leven.
  dinsdag 21 september 2010 @ 21:47:44 #36
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_86690729
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:44 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

Gewoon de absolute waarheid.
"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it."
- Evelyn Beatrice Hall paraphrasing Voltaire
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  dinsdag 21 september 2010 @ 21:47:49 #37
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_86690734
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:45 schreef matthijs8200 het volgende:
Ik geloof dat onbekeerd blijven je hele leven gevolgen heeft voor de eeuwigheid (hel) je kunt gehoor geven aan die oproep of het blijven afwijzen. Ik geloof dat Jezus rechtvaardig zal oordelen na dit leven.
Laat dat dan lekker aan Jezus over tzt en val er in het hier en nu geen mensen mee lastig.
Ik ga naar huis.
pi_86690769
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:45 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

Ik geloof dat onbekeerd blijven je hele leven gevolgen heeft voor de eeuwigheid (hel) je kunt gehoor geven aan die oproep of het blijven afwijzen. Ik geloof dat Jezus rechtvaardig zal oordelen na dit leven.
En dat moet je kleine kinderen ook vertellen? Zelfs wanneer je geen enkel bewijs hebt voor die claims?
pi_86690941
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:45 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

Ik geloof dat onbekeerd blijven je hele leven gevolgen heeft voor de eeuwigheid (hel) je kunt gehoor geven aan die oproep of het blijven afwijzen. Ik geloof dat Jezus rechtvaardig zal oordelen na dit leven.
Hoe kan voor eeuwig branden in hel nou in verhouding staan met een slecht leven op aarde, wat natuurlijk alles behalve eeuwig. Sterker, het leven op aarde is idioot kort in vergelijking met de eeuwigheid. Daarnaast is het oordeel van god buitengewoon hard gezien zijn vergevingsgezinde aard.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_86690996
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:48 schreef Onverstoorbaar het volgende:

[..]

En dat moet je kleine kinderen ook vertellen? Zelfs wanneer je geen enkel bewijs hebt voor die claims?
Ja het goede nieuws is Jezus en het meest belangrijke aan anders vertellen.
pi_86691021
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:43 schreef sp3c het volgende:

[..]



op zich een vreemde stelling

vind je ook dat je in je vrijheid beknot word als ze bij bv Amstel roepen dat hun bier beter en vooral ONS bier is?

ze geloven het ongetwijfeld
Nee hoor want dat is gewoon reclame voor een merk. En sowieso is er een verschil tussen je overtuiging beschikbaar maken voor andere mensen en hem aan andere mensen opleggen, het eerste is wat mij betreft prima, maar het tweede wordt al redelijk vervelend. Om het maar eens met voorbeelden aan te geven: die Jezus figuur in het centrum van Eindhoven die loopt te prediken is prima, de overheid die (uit religieuze overwegingen) vindt dat ik geen openbare activiteiten mag organiseren voor 13:00 en mij dit ook door te dreigen met sancties oplegt vind ik al een heel stuk vervelender.
pi_86691136
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:45 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

Ik geloof dat onbekeerd blijven je hele leven gevolgen heeft voor de eeuwigheid (hel) je kunt gehoor geven aan die oproep of het blijven afwijzen. Ik geloof dat Jezus rechtvaardig zal oordelen na dit leven.
Ik denk niet dat een omnipotentie mensen nodig heeft om zichzelf verheven te voelen..
Verheven boven wat...?
pi_86691240
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:52 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

Ja het goede nieuws is Jezus en het meest belangrijke aan anders vertellen.
Wat een kutleven moeten al die mensen hebben gehad die leefden voordat Jezus geboren was ;(
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
  dinsdag 21 september 2010 @ 21:57:30 #44
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_86691275
Het leek mij overigens voor iedereen volstrekt duidelijk dat de TS of een troll is of een absolute True Believer. In beide gevallen een complete tijdverspilling om daar mee in discussie te gaan.

Maar het staat je natuurlijk vrij om dat wel te doen ;)
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_86691327
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoe kan voor eeuwig branden in hel nou in verhouding staan met een slecht leven op aarde, wat natuurlijk alles behalve eeuwig. Sterker, het leven op aarde is idioot kort in vergelijking met de eeuwigheid. Daarnaast is het oordeel van god buitengewoon hard gezien zijn vergevingsgezinde aard.
De scheiding is zo groot als je kunt bedenken of iemand is gerechtvaardigd door geloof, alle zonden vergeven en uitgeboet door Jezus. Of het andere wat je buitengewoon hard noemt, ik geloof dat het een volmaakt oordeel is (God is volmaakt) en dus komt er ook geen einde aan.
pi_86691335
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jezus is gestorven voor onze zonde. Er is dus geen enkele reden om ons te redden. Verder heb ik begrip voor het standpunt van een gelovige en wat mij betreft krijgt iedereen de vrijheid om zijn geloof te belijden, ik heb echter geen behoefte om bekeerd te worden.
Oh ja, dat is dat fantastische nonsense verhaal van die zogenaamde oppermachtige god die zondige onderdanen heeft die hij niet mag vergeven voor hetgene hij zelf als zonde aangemerkt heeft.

Waarom hij dat niet mag vergeven, tsja, dat weet echt helemaal niemand, blijkbaar is het maar een watje en is hij helemaal niet oppermachtig.

Maar dat watje heeft een oplossing, hij stuurt zijn eigen zoon, wat hij eigenlijk zelf is omdat hij een drie-eenheid is samen met een of andere geestesverschijning.

Maar ok, hij stuurt dus zijn zoon wat hij eigenlijk zelf is, stuurt zichzelf dus naar de aarde, omdat hij zelf de zonde van de mensen die hijzelf zogenaamd geschapen heeft niet mag vergeven.

Maar goed. hij gaat dus naar de aarde, maakt een hoop poespas en hijbel, schopt nog eens een tafeltje in een of ander tempeltje omver en wordt uiteindelijk veroordeeld tot kruisiging. Daar vraagt hij nog even aan zichzelf of hij er niet onderuit kan komen, of die drinkbeker niet aan hem voorbij kan gaan, maar hij vind zelf dat hij zelf daar niet onderuit mag komen en veroordeeld zelf dat zichzelf aan het kruis gespijkerd moet laten worden.

En zie daar, hij sterft nog ook, nou ja, na 3 dagen is hij plots weer levend, en gaat hijzelf terug naar zichzelf en overtuigd zichzelf dat hij nu plots wel de mensen mag vergeven voor hun zonden.

Tjsa, en dit zeer logische en enorm geloofwaardige verhaal is het begin van het huidige christendom, en daar mag je absoluut niet mee spotten.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_86691392
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:56 schreef MrData het volgende:

[..]

Wat een kutleven moeten al die mensen hebben gehad die leefden voordat Jezus geboren was ;(
Abraham leefde voor Jezus en hij is door geloof gerechtvaardigd. romeinen4vers3 Want wat zegt het schriftwoord? Abraham geloofde God en het werd hem tot gerechtigheid gerekend.
pi_86691502
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:58 schreef Sakura het volgende:

[..]

Oh ja, dat is dat fantastische nonsense verhaal van die zogenaamde oppermachtige god die zondige onderdanen heeft die hij niet mag vergeven voor hetgene hij zelf als zonde aangemerkt heeft.

Waarom hij dat niet mag vergeven, tsja, dat weet echt helemaal niemand, blijkbaar is het maar een watje en is hij helemaal niet oppermachtig.

Maar dat watje heeft een oplossing, hij stuurt zijn eigen zoon, wat hij eigenlijk zelf is omdat hij een drie-eenheid is samen met een of andere geestesverschijning.

Maar ok, hij stuurt zichzelf dus naar de aarde, omdat hij zelf de zonde van de mensen die hijzelf zogenaamd geschapen heeft niet mag vergeven.

Maar goed. hij gaat dus naar de aarde, maakt een hoop poespas, ,en wordt uiteindelijk veroordeeld tot kruisiging. Daar vraagt hij nog even aan zichzelf of hij er niet onderuit kan komen, of die drinkbeker niet aan hem voorbij kan gaan, maar hij vind zelf dat hij zelf daar niet aan onderuit mag komen en veroordeeld zelf dat hijzelf aan het kruis gespijkerd moet worden.

En zie daar, hij sterft nog ook, nou ja, na 3 dagen is hij plots weer levend, en gaat hijzelf terug naar zichzelf en overtuigd zichzelf dat hij nu plots wel de menen mag vergeven voor hun zonden.

Tjsa, en dit zeer logische en enorm geloofwaardige verhaal is het begin van het huidige christendom, en daar mag je absoluut niet mee spotten.
Een goede posting die ik alleen maar kan onderschrijven. Ik denk alleen dat je het tegen de verkeerde hebt. Ik speelde het spelletje gewoon een beetje mee, maar ben eigenlijk zwaar atheistisch :)
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_86691543
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:59 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

Abraham leefde voor Jezus en hij is door geloof gerechtvaardigd. romeinen4vers3 Want wat zegt het schriftwoord? Abraham geloofde God en het werd hem tot gerechtigheid gerekend.
Waarom dan nog zijn eigen zoon sturen zou je denken. Maar met logica hoef je toch niet aan komen heb ik het idee.
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
pi_86691568
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jezus is gestorven voor onze zonde. Er is dus geen enkele reden om ons te redden. Verder heb ik begrip voor het standpunt van een gelovige en wat mij betreft krijgt iedereen de vrijheid om zijn geloof te belijden, ik heb echter geen behoefte om bekeerd te worden.
In principe wel, alleen diegene die in Jezus zoon van God geloven zijn vergeven.
pi_86691575
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:58 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

De scheiding is zo groot als je kunt bedenken of iemand is gerechtvaardigd door geloof, alle zonden vergeven en uitgeboet door Jezus. Of het andere wat je buitengewoon hard noemt, ik geloof dat het een volmaakt oordeel is (God is volmaakt) en dus komt er ook geen einde aan.
Die eerste zin begrijp ik eerlijk gezegd niet. Kan aan mij liggen. Je tweede zin verklaart echter niet waarom het gerechtvaardigd is om iemand eeuwig te laten branden in hel, enkel en alleen omdat hij niet in god wenst te geloven.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_86691616
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:03 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

In principe wel, alleen diegene die in Jezus zoon van God geloven zijn vergeven.
En wat vind je ervan dat - volgens jouw geloof - een deel van jouw familie en misschien wel jouw toekomstige kinderen uiteindelijk voor eeuwig in de 'hel' zullen belanden?
pi_86691643
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:58 schreef Sakura het volgende:
Tjsa, en dit zeer logische en enorm geloofwaardige verhaal is het begin van het huidige christendom, en daar mag je absoluut niet mee spotten.
En dan laat je het meest absurde van het verhaal nog weg. Babies die nu geboren worden zijn al bestemd voor het eeuwige vuur omdat een dame weet ik hoeveel generaties geleden van een appel heeft gegeten..die God er zelf heeft geplaatst. Met voorkennis natuurlijk, want God is perfect.
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
  dinsdag 21 september 2010 @ 22:07:31 #54
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_86691718
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:44 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

Gewoon de absolute waarheid.
Bewijs dat maar :)
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Moderator dinsdag 21 september 2010 @ 22:11:33 #55
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_86691909
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:52 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Nee hoor want dat is gewoon reclame voor een merk. En sowieso is er een verschil tussen je overtuiging beschikbaar maken voor andere mensen en hem aan andere mensen opleggen, het eerste is wat mij betreft prima, maar het tweede wordt al redelijk vervelend. Om het maar eens met voorbeelden aan te geven: die Jezus figuur in het centrum van Eindhoven die loopt te prediken is prima, de overheid die (uit religieuze overwegingen) vindt dat ik geen openbare activiteiten mag organiseren voor 13:00 en mij dit ook door te dreigen met sancties oplegt vind ik al een heel stuk vervelender.
maar gelovigen dwingen je toch niet te geloven

hoe zijn ze hun overtuiging aan je aan het opleggen?
wat heeft dit met wetten van de overheid te maken???
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_86691977
Gristenen :')
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  dinsdag 21 september 2010 @ 22:25:11 #57
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_86692617
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:11 schreef sp3c het volgende:

[..]



maar gelovigen dwingen je toch niet te geloven

hoe zijn ze hun overtuiging aan je aan het opleggen?
wat heeft dit met wetten van de overheid te maken???
Winkelsluitingstijdenwet? Verbod op godslastering?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Moderator dinsdag 21 september 2010 @ 22:31:45 #58
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_86692968
das meer iets van de overheid
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_86693078
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:31 schreef sp3c het volgende:
das meer iets van de overheid
Vrijwel geheel gebaseerd op de geloofsopvattingen van een klein partijtje.
pi_86693104
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Winkelsluitingstijdenwet? Verbod op godslastering?
De discussie begon over het lastigvallen/proberen te bekeren door gelovigen. Ook ik zie niet in hoe dat een beknotting van iemands vrijheid is.
Wie dit leest is alfabeet.
pi_86693113
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:11 schreef sp3c het volgende:

[..]



maar gelovigen dwingen je toch niet te geloven

hoe zijn ze hun overtuiging aan je aan het opleggen?
wat heeft dit met wetten van de overheid te maken???
Het gebruiken van geweld, gaat ook helemaal tegen het evangelie in. Ik hak geen hoofden van mensen af en gebruik geen fysiek geweld, hoogstens geef ik mensen hoofdpijn van wat ik zeg.
  Moderator dinsdag 21 september 2010 @ 22:35:31 #62
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_86693159
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:33 schreef Onverstoorbaar het volgende:

[..]

Vrijwel geheel gebaseerd op de geloofsopvattingen van een klein partijtje.
true maar als er genoeg animo is dan kun je die wetten veranderen en dan gaat de kerk of dat kleine partijtje er niets tegen kunnen doen

bovendien worden beiden massaal genegeert
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_86693245
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:35 schreef sp3c het volgende:

[..]



true maar als er genoeg animo is dan kun je die wetten veranderen en dan gaat de kerk of dat kleine partijtje er niets tegen kunnen doen

bovendien worden beiden massaal genegeert
quote:
Een nieuw kabinet van VVD, CDA en gedoogpartij PVV zet een rem op uitbreiding van het aantal koopzondagen. Dat meldt het Reformatorisch Dagblad.

Volgens de krant wil VVD-leider Mark Rutte hiermee tegemoet komen aan wensen van de SGP. Door de krappe meerderheid van 76 zetels en het gevaar van ‘dissidente’ geluiden binnen de CDA-fractie kunnen de twee SGP-zetels goed van pas komen.
http://www.trouw.nl/nieuw(...)p_koopzondagen_.html
  Moderator dinsdag 21 september 2010 @ 22:38:39 #64
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_86693299
hoe gelovig is Mark Rutte eigenlijk :D
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_86693378
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:38 schreef sp3c het volgende:
hoe gelovig is Mark Rutte eigenlijk :D
Hij is lid van de Nederlands Hervormde Kerk, dacht ik. Of en hoe vaak-ie naar de kerk gaat, weet ik niet.

[ Bericht 4% gewijzigd door Corkscrew op 21-09-2010 22:49:21 ]
Wie dit leest is alfabeet.
pi_86693391
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Die eerste zin begrijp ik eerlijk gezegd niet. Kan aan mij liggen. Je tweede zin verklaart echter niet waarom het gerechtvaardigd is om iemand eeuwig te laten branden in hel, enkel en alleen omdat hij niet in god wenst te geloven.
Omdat degene als hij onbekeerd niet van zijn zonden is vergeven, Misschien maakt dit het duidelijk of je zonden worden geoordeeld op het kruis door de uitboeting van Jezus of na dit leven door Jezus.
pi_86693488
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:44 schreef matthijs8200 het volgende:

Gewoon de absolute waarheid.
Of je bent een trol of je bent flink gehersenspoeld door je ouders of wie dan ook.
Ik heb in beide gevallen medelijden met je. ^O^
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
pi_86693743
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 20:48 schreef matthijs8200 het volgende:
Ik geloof dat de grootste bedreiging voor Nederland een opkomende atheisme is vergelijkbaar
met het communisme en het nazisme.

Hier spreekt Daniel van der stoep van de pvv

Waar hij o.a. voor pleit is dat alle religies achter de deur moeten blijven. Deze gevaarlijke atheistische ideologie wil het liefst een verbod zien op alle religies, dat het achter de voordeur blijft.
[..]

Johannes8vers44 Gij hebt de duivel tot vader en wilt de begeerten van uw vader doen. Die was een mensenmoorder van den beginne en staat niet in de waarheid, want er is in hem geen waarheid. Wanneer hij de leugen spreekt, spreekt hij naar zijn aard, want hij is een leugenaar en de vader der leugen.

Dat zou dus betekenen dat alle christelijke partijen verboden moeten worden en dat het strafbaar is om bv te evangeliseren. Stel ik zou mensen het goede nieuws over Jezus vertellen, zijn de gevolgen dan dat ik in de gevangenis beland. En om de hypocratie te laten zien,
[..]

Hij vind dat je geloof in het openbaar mag beledigen maar niet mag uitdragen. Dus je mag wel spotten en vloeken maar niet over de liefde van God vertellen of het goede nieuws wat Jezus christus is.
en je gaat compleet voorbij aan de Joods/Christelijke wortels waar de PVV op hamert en die in de grondwet wil vastleggen.
en dat hij het hier eigenlijk enkel over de Islam heeft die hij omschrijft als politieke ideologie en niet als religie
pi_86694059
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:48 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

en je gaat compleet voorbij aan de Joods/Christelijke wortels waar de PVV op hamert en die in de grondwet wil vastleggen.
en dat hij het hier eigenlijk enkel over de Islam heeft die hij omschrijft als politieke ideologie en niet als religie
Ze hebben het over de joods/christelijke cultuur, wat moet ik me daarbij voorstellen dat je feestdagen en kerken wilt behouden als een soort museum. Het punt is wel dat hij de absolute waarheid als een bedreiging ziet en dat het achter de deur moet blijven.
  dinsdag 21 september 2010 @ 22:56:50 #70
310990 Granduppaaaaah
Dolfijnen Reiki Specialist
pi_86694149
Joods christelijke cultuur bestaat niet, er is niks joods aan nederlands, het is al 1500 jaar christelijk.
pi_86694250
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:56 schreef Granduppaaaaah het volgende:
Joods christelijke cultuur bestaat niet, er is niks joods aan nederlands, het is al 1500 jaar christelijk.
De bijbel is een joods boek, Jezus en zijn discipelen waren allemaal joden dacht op lukas na een proseliet jood en de rest van het nieuwe testament zijn ook van joodse schrijvers geinspireerd door de Gods geest.
pi_86694264
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:54 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

Ze hebben het over de joods/christelijke cultuur, wat moet ik me daarbij voorstellen dat je feestdagen en kerken wilt behouden als een soort museum. Het punt is wel dat hij de absolute waarheid als een bedreiging ziet en dat het achter de deur moet blijven.
hij heeft het vooral over de Islam alleen kan hij dat niet hardop zeggen omdat hij dan nog minder serieus wordt genomen.
en daarbij gaat de PVV niets doen om de grootste bron van inkomen te beledigen zoals Christenen in de v.s.
pi_86694439
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:58 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

De bijbel is een joods boek, Jezus en zijn discipelen waren allemaal joden dacht op lukas na een proseliet jood en de rest van het nieuwe testament zijn ook van joodse schrijvers geinspireerd door de Gods geest.
en daarna zijn de meeste joodse gebruiken heel ver op de achtergrond geraakt en zijn de interpertaties flink beïnvloed door de filosofie van Plato( via oa Augustinus)
pi_86694640
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 23:03 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

en daarna zijn de meeste joodse gebruiken heel ver op de achtergrond geraakt en zijn de interpertaties flink beïnvloed door de filosofie van Plato( via oa Augustinus)
Nee hoor heeft niks te maken met Plato en Augustinus. Kijk maar galaten5vers3 Nogmaals betuig ik aan ieder, die zich laat besnijden, dat hij verplicht is de gehele wet na te komen. 4 Gij zijt los van Christus, als gij door de wet gerechtigheid verwacht; buiten de genade staat gij.

Een christen die tot geloof is gekomen in Jezus staat onder de genade en plaats zich niet onder de wet.
pi_86694751
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 23:08 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

Nee hoor heeft niks te maken met Plato en Augustinus. Kijk maar galaten5vers3 Nogmaals betuig ik aan ieder, die zich laat besnijden, dat hij verplicht is de gehele wet na te komen. 4 Gij zijt los van Christus, als gij door de wet gerechtigheid verwacht; buiten de genade staat gij.

Een christen die tot geloof is gekomen in Jezus staat onder de genade en plaats zich niet onder de wet.
waardoor we bij het idee komen dat er een Hel bestaat
wat een Christelijk idee is en geen Joods idee
  dinsdag 21 september 2010 @ 23:13:40 #76
313338 Gklasse
Het rijd niet, het glijdt
pi_86694824
joden zijn zeker een uitzondering? die gast spreekt namens het zionisme uiteraard
......
  dinsdag 21 september 2010 @ 23:22:35 #77
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_86695152
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:05 schreef MrData het volgende:

[..]

En dan laat je het meest absurde van het verhaal nog weg. Babies die nu geboren worden zijn al bestemd voor het eeuwige vuur omdat een dame weet ik hoeveel generaties geleden van een appel heeft gegeten..die God er zelf heeft geplaatst. Met voorkennis natuurlijk, want God is perfect.
Je haalt het verhaal uit zijn context en maakt het belachelijk. Dat is niet moeilijk om te doen, maar het vormt geen argument omdat dit helemaal niet de essentie weergeeft.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_86695155
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 20:58 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

Otthodoxe atheisten willen alles vervolgen wat hun niet bevalt en dat is wat ik net heb onderbouwd.

johannes3vers20 Want een ieder, die kwaad bedrijft, haat het licht, en gaat niet tot het licht, opdat zijn werken niet aan de dag komen;

Daar zit het hele punt.
Tenzij de verzameling 'orthodoxe atheïsten' (lijkt me een beetje een contradictio in terminis overigens) enkel bestaat uit Daniel van der stoep, heb je dat helemaal niet 'bewezen'.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 21 september 2010 @ 23:23:14 #79
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_86695172
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:05 schreef Onverstoorbaar het volgende:

[..]

En wat vind je ervan dat - volgens jouw geloof - een deel van jouw familie en misschien wel jouw toekomstige kinderen uiteindelijk voor eeuwig in de 'hel' zullen belanden?
Wie zegt dan dat er eeuwig in de hel gebrand moet worden?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_86695285
Kweenie hoor, maar god doet mij een beetje denken aan George Bush...you're either with us, or you're against us....tis gewoon een doodordinaire chanteur. Ik brand wel in de hel als ik hier klaar ben, de groeten. 8)7
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_86696088
Ik stoor mij overigens al jaren aan het militant absurdisme.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 21 september 2010 @ 23:56:49 #82
273119 BeSimple
or die trying!
pi_86696512
Wat ik niet snap is dat een speech tegen het geloof meteen wordt gezien als militant atheisme. Moet ik de Paus dan ook zien als militant. De Paus zegt dat atheisten gelijk zijn aan nazies...

Militante gelovigen, die zijn het probleem van de wereld. Het zijn er niet duizenden of tienduizenden. Het zijn er miljoenen!
Laat me met rust!
  woensdag 22 september 2010 @ 00:05:17 #83
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_86696773
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 20:50 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als je dit soort dingen gelooft dan verbaasd het me niet dat je sowieso gelovig bent. Je bent een erg makkelijk slachtoffer
Lol, helemaal eens met Piet :X
pi_86696843
Geloof hoort ook thuis achter de voordeur.... thuis achter de voordeur :D
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  woensdag 22 september 2010 @ 00:20:28 #85
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_86697293
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 23:45 schreef Monolith het volgende:
Ik stoor mij overigens al jaren aan het militant absurdisme.
Dat's nog veel minder lastig dan die vervelende militante pacifisten.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  woensdag 22 september 2010 @ 00:47:07 #86
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_86697952
Wat is dit voor extreem baggertopic? Een OP waarin een of andere PVV-faalhaas wordt uitgeroepen tot ''millitant atheist'' (alsof die kerel als een soort Paus voor de miljoenen atheisten in Nederland spreekt) en vervolgens wijkt de TC totaal af van de materie en post hij alleen af en toe wat krankzinnig gebazel over hoe lief en geil Jezus wel niet is.

Of dit is een matig troll topic, of we hebben hier te maken met een zeer ernstig gestoord persoon.
pi_86697989
quote:
Op woensdag 22 september 2010 00:47 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Of dit is een matig troll topic, of we hebben hier te maken met een zeer ernstig gestoord persoon.
Om precies te zijn hebben we te maken met een godsdienstwaanzinnige.
  woensdag 22 september 2010 @ 00:58:04 #88
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_86698180
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:34 schreef Corkscrew het volgende:

[..]

De discussie begon over het lastigvallen/proberen te bekeren door gelovigen. Ook ik zie niet in hoe dat een beknotting van iemands vrijheid is.
Als ik op zondag geen boodschappen kan doen omdat christenen op zondag naar de kerk willen is dat geen religieuze beknotting van mijn vrijheid? :D
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 22 september 2010 @ 01:00:08 #89
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_86698230
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:35 schreef sp3c het volgende:

[..]



true maar als er genoeg animo is dan kun je die wetten veranderen en dan gaat de kerk of dat kleine partijtje er niets tegen kunnen doen
Omdat Mark Rutte het SGP wil lijmen voor zijn minderheidskabinet, omdat alle huiseigenaren vanwege de HRA op het CDA stemmen is de zondagsrust een democratisch besluit van de bevolking?
quote:
bovendien worden beiden massaal genegeert
Genoeg reden om de wet af te schaffen dus. ^O^
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Moderator woensdag 22 september 2010 @ 03:27:26 #90
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_86699532
quote:
Op woensdag 22 september 2010 01:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Omdat Mark Rutte het SGP wil lijmen voor zijn minderheidskabinet, omdat alle huiseigenaren vanwege de HRA op het CDA stemmen is de zondagsrust een democratisch besluit van de bevolking?
ja zo werkt dat helaas

quote:
[..]

Genoeg reden om de wet af te schaffen dus. ^O^
^O^

zolang mijn weekend maar niet korter word
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_86699535
Militant Atheisme grote bedreiging

trekken die commies nu alweer aan de bel ?

}:|
megalomaniac
  woensdag 22 september 2010 @ 03:51:00 #92
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_86699555
quote:
Op woensdag 22 september 2010 00:07 schreef xenobinol het volgende:
Geloof hoort ook thuis achter de voordeur.... thuis achter de voordeur :D
Ik denk achter het behang of binnen de spouwmuur. :')
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_86699567
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:58 schreef Sakura het volgende:

[..]

Oh ja, dat is dat fantastische nonsense verhaal van die zogenaamde oppermachtige god die zondige onderdanen heeft die hij niet mag vergeven voor hetgene hij zelf als zonde aangemerkt heeft.

Waarom hij dat niet mag vergeven, tsja, dat weet echt helemaal niemand, blijkbaar is het maar een watje en is hij helemaal niet oppermachtig.

Maar dat watje heeft een oplossing, hij stuurt zijn eigen zoon, wat hij eigenlijk zelf is omdat hij een drie-eenheid is samen met een of andere geestesverschijning.

Maar ok, hij stuurt dus zijn zoon wat hij eigenlijk zelf is, stuurt zichzelf dus naar de aarde, omdat hij zelf de zonde van de mensen die hijzelf zogenaamd geschapen heeft niet mag vergeven.

Maar goed. hij gaat dus naar de aarde, maakt een hoop poespas en hijbel, schopt nog eens een tafeltje in een of ander tempeltje omver en wordt uiteindelijk veroordeeld tot kruisiging. Daar vraagt hij nog even aan zichzelf of hij er niet onderuit kan komen, of die drinkbeker niet aan hem voorbij kan gaan, maar hij vind zelf dat hij zelf daar niet onderuit mag komen en veroordeeld zelf dat zichzelf aan het kruis gespijkerd moet laten worden.

En zie daar, hij sterft nog ook, nou ja, na 3 dagen is hij plots weer levend, en gaat hijzelf terug naar zichzelf en overtuigd zichzelf dat hij nu plots wel de mensen mag vergeven voor hun zonden.

Tjsa, en dit zeer logische en enorm geloofwaardige verhaal is het begin van het huidige christendom, en daar mag je absoluut niet mee spotten.
_O_
“With or without religion you’d have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, it takes religion.”Steven Weinberg
pi_86699760
quote:
Op woensdag 22 september 2010 00:47 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Wat is dit voor extreem baggertopic? Een OP waarin een of andere PVV-faalhaas wordt uitgeroepen tot ''millitant atheist'' (alsof die kerel als een soort Paus voor de miljoenen atheisten in Nederland spreekt) ...........
Ja met de militant atheisten bedoel ik de groep die wil dat alle religies achter de voordeur moeten, wat zij willen
is geloofsvervolging en dat is o.a. wat het communisme ook doet. Die groep vind ik gevaarlijk en vergelijkbaar met totalitaire regimes en ik denk dat die groep best wel groot is. Hoe kwaad kan het zijn als je zelf vind geloof te mogen beledigen in het openbaar, maar gelovigen moeten maar zwijgen en het achter de deur houden.


En de spreker uit het filmpje van de pvv is geen wolf in schaapskleren maar duidelijk een wolf.
pi_86699771
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 23:23 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wie zegt dan dat er eeuwig in de hel gebrand moet worden?
De bijbel o.a. hier Marcus9vers43 En indien uw hand u tot zonde verleidt, houw haar af. Het is beter, dat gij verminkt ten leven ingaat, dan dat gij met uw twee handen ter helle vaart, in het onuitblusbare vuur, 44 waar hun worm niet sterft en het vuur niet wordt uitgeblust.




Even tussendoor, ik heb strawberry nog niet zien reageren in dit topic.

[ Bericht 7% gewijzigd door matthijs8200 op 22-09-2010 07:15:46 ]
  woensdag 22 september 2010 @ 07:18:47 #96
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_86699869
Er zit trouwens een ontzettende grote logica-fail in dat verhaal van Jezus die gestorven is voor onze zonden.

Voordat Jezus zich 'opofferde' konden we niet in de hemel komen vanwege de erfzonde, toch?

Een erfzonde begaan door Adam toen hij van de verboden vrucht at. Een verhaal waarvan zelfs de katholieke kerk zegt dat het allegorie is en niet letterlijk opgevat moet worden.

Als het alleen maar allegorie is, waarom offerde Jezus zich dan op? Voor een sprookje? Lekker lullig.

Komt dan nog bij dat als hij inderdaad de Zoon van God en God zelf was (how the hell does that work?), dan betekent die hele opoffering natuurlijk niks voor hem persoonlijk. Dan was het nogal een zinloze exercitie.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_86700060
quote:
Op woensdag 22 september 2010 06:46 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

Ja met de militant atheisten bedoel ik de groep die wil dat alle religies achter de voordeur moeten, wat zij willen
is geloofsvervolging en dat is o.a. wat het communisme ook doet. Die groep vind ik gevaarlijk en vergelijkbaar met totalitaire regimes en ik denk dat die groep best wel groot is. Hoe kwaad kan het zijn als je zelf vind geloof te mogen beledigen in het openbaar, maar gelovigen moeten maar zwijgen en het achter de deur houden.


En de spreker uit het filmpje van de pvv is geen wolf in schaapskleren maar duidelijk een wolf.
Er bestaan geen militante atheïsten, er bestaat ook geen atheïsten-vereniging, er is geen atheïsten-kerk en er zijn ook geen atheïstenpriesters, pastoors, voorgangers, pauzen...of wat dan ook.
Het blijkt voor gelovigen maar moeilijk te vatten dat 'nietgeloven', en al helemaal dat die niet-gelovers zich niet verenigd hebben, en dat er geen atheïstische geloofsboeken bestaan.

De grootste vijand van religie, welke religie dan ook, is niet een andere religie, maar de helder denkende mens. Het is niet voor niets dat christelijke partijen geen standpunt in durven nemen t.o.v. de islam, want uiteindelijk schieten ze zichzelf daarmee in de voet.
pi_86700547
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:34 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

Het gebruiken van geweld, gaat ook helemaal tegen het evangelie in. Ik hak geen hoofden van mensen af en gebruik geen fysiek geweld, hoogstens geef ik mensen hoofdpijn van wat ik zeg.
1 woord

kruistochten

en jouw verhaal is volledig ontkracht.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  woensdag 22 september 2010 @ 08:58:27 #99
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_86700914
quote:
Op woensdag 22 september 2010 08:36 schreef Sakura het volgende:

[..]

1 woord

kruistochten

en jouw verhaal is volledig ontkracht.
2 woorden: Spaanse Inquisitie.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  woensdag 22 september 2010 @ 08:59:29 #100
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_86700935
quote:
Maar voorzitter, dat is een eigen waarheid die je voor jezelf moet houden en waar je anderen niet mee moet lastig vallen Zodra die waarheid pretendeert een alomvattende waarheid te zijn die ook nog eens het staatsrecht, strafrecht, burgerlijk recht en ga zo maar door wil wijzigen, dan wordt het levensgevaarlijk
Volledig mee eens.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
  woensdag 22 september 2010 @ 09:01:34 #101
230788 n8n
Pragmatisch
pi_86700991
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:45 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

Ik geloof dat onbekeerd blijven je hele leven gevolgen heeft voor de eeuwigheid (hel) je kunt gehoor geven aan die oproep of het blijven afwijzen. Ik geloof dat Jezus rechtvaardig zal oordelen na dit leven.
Hel lijkt me als je het zo bekijkt veel gezelliger :Y)
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_86701091
Ik ben wel van mening dat het hedendaags geleefde atheisme in landen als Nederland en Engeland niets anders is als ignorantie en onwetendheid.

Je zou bijna religieus worden ,als je hedendaagse atheisten hoort brallen. Daar wil je echt niet bij horen.
:N
jammer dat er geen God is. Ik zou namenlijk graag willen geloven.

[ Bericht 6% gewijzigd door CANARIS op 22-09-2010 12:14:40 ]
  woensdag 22 september 2010 @ 09:07:51 #103
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_86701100
dit soort topics geeft al aan dat we godsdienstigen vooral lekker kort moeten houden binnen het dagelijkse leven. man o man...
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_86702049
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 20:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat de PVV Joden in hun geloof gaat beperken :D
Dan is er iets grondig mis met je voorstellingsvermogen. Wilders is gek op Israel, niet op Joden. Belangrijke zaken voor Joden zijn onder andere besnijdenis, rituele slacht en joods onderwijs. Wilders wil al deze zaken onmogelijk maken om daarmee Moslims dwars te zitten. Dat hij daarmee ook Joden benadeelt interesseert hem echt geen biet.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
  woensdag 22 september 2010 @ 10:00:49 #106
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_86702309
quote:
Op woensdag 22 september 2010 09:40 schreef Disorder het volgende:
Waaruit blijkt dat het hier gaat over militanten?
Er zijn wel een aantal 'markers' hoor. Zo zijn sommige atheïsten behoorlijk 'actief' en 'strijdlustig' en zouden daarom al 'militant' genoemd kunnen worden.

Verder is het weer een mooi topic om eens lekker lollig door te lezen! ^O^ Leuk man, boeken citeren om je gelijk te halen. O+

Robert A. Heinlein - Job: A Comedy of Justice Theology is never any help; it is searching in a dark cellar at midnight for a black cat that isn't there. Theologians can persuade themselves of anything.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 22 september 2010 @ 10:07:02 #107
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_86702474
quote:
Op woensdag 22 september 2010 10:00 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Er zijn wel een aantal 'markers' hoor. Zo zijn sommige atheïsten behoorlijk 'actief' en 'strijdlustig' en zouden daarom al 'militant' genoemd kunnen worden.

Ik post heel strijdvaardig en actief op Fok!, ben ik nou militant?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 22 september 2010 @ 10:10:17 #108
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_86702569
quote:
Op woensdag 22 september 2010 10:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik post heel strijdvaardig en actief op Fok!, ben ik nou militant?
Als in: militant lid van Fok!? Ja, ik denk het wel! :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_86702585
De PVV pleit weer eens tegen de vrijheid van meningsuiting, waar ze een enorme hekel aan hebben.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 22 september 2010 @ 10:18:13 #110
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_86702808
quote:
Op woensdag 22 september 2010 06:46 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

Ja met de militant atheisten bedoel ik de groep die wil dat alle religies achter de voordeur moeten, wat zij willen
is geloofsvervolging
Als ik sex wil beperken tot achter de voordeur doe ik dan aan genocide?
quote:
en dat is o.a. wat het communisme ook doet. Die groep vind ik gevaarlijk en vergelijkbaar met totalitaire regimes en ik denk dat die groep best wel groot is.
Communisme is een ideologie, net zo erg als een religie. Communisten hebben denkbeelden en een doel en ze willen (net als andere religies) geen concurrentie. Atheïsme is niks, er is geen concurrentie om te vervolgen, er zijn geen denkbeelden om op te dringen.
quote:
Hoe kwaad kan het zijn als je zelf vind geloof te mogen beledigen in het openbaar, maar gelovigen moeten maar zwijgen en het achter de deur houden.

Dat doe jij nu met het Atheisme, hypocriet.
quote:
En de spreker uit het filmpje van de pvv is geen wolf in schaapskleren maar duidelijk een wolf.
En hij gaat de Joden ook vervolgen, hoop ik? Anders is het niet eerlijk.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 22 september 2010 @ 11:06:11 #111
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_86704195
quote:
Op woensdag 22 september 2010 10:10 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Als in: militant lid van Fok!? Ja, ik denk het wel! :D
Dat is niet helemaal waar ik op uit ben ;(
Maar alles is makkelijker dan militant atheïst worden.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_86707195
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:40 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

Omdat degene als hij onbekeerd niet van zijn zonden is vergeven, Misschien maakt dit het duidelijk of je zonden worden geoordeeld op het kruis door de uitboeting van Jezus of na dit leven door Jezus.
waardoor de mensen die in de paar honderdduizend jaar voor dat Jezus kwam simpelweg naar de hell gingen omdat ze in de verkeerde tijd waren geboren ^O^
pi_86707360
quote:
Op woensdag 22 september 2010 06:46 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

Ja met de militant atheisten bedoel ik de groep die wil dat alle religies achter de voordeur moeten, wat zij willen
is geloofsvervolging en dat is o.a. wat het communisme ook doet. Die groep vind ik gevaarlijk en vergelijkbaar met totalitaire regimes en ik denk dat die groep best wel groot is. Hoe kwaad kan het zijn als je zelf vind geloof te mogen beledigen in het openbaar, maar gelovigen moeten maar zwijgen en het achter de deur houden.


En de spreker uit het filmpje van de pvv is geen wolf in schaapskleren maar duidelijk een wolf.
Toch ben ik even benieuwd. Jij bent diep gelovig, merk ik. Prima en dat moet je wat mij betreft ook helemaal zelf weten. Maar kijk alleen al hier. Geen mens is het met je eens. Brengt je dat nooit aan het twijfelen? Bestaat die God, die nooit laat merken dat hij of zij bestaat eigenlijk wel? Is de bijbel, dat boek wat duizenden jaren geschreven is, nog wel accuraat? Heeft er echt iemand bestaan die op kon staan uit de dood enz enz. Sta je jezelf weleens toe om over dit soort dingen na te denken?
  woensdag 22 september 2010 @ 12:46:45 #114
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_86707412
quote:
Op woensdag 22 september 2010 12:39 schreef Mr.44 het volgende:
waardoor de mensen die in de paar honderdduizend jaar voor dat Jezus kwam simpelweg naar de hell gingen omdat ze in de verkeerde tijd waren geboren ^O^
Kom kom, daar heeft de katholieke kerk allang uitspraken over gedaan. Iets met 'purgatorium' 'Limbo'.

Brengt mij eigenlijk bij de vraag van welke geloofsrichting Matthijs is?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_86707598
quote:
Op woensdag 22 september 2010 06:46 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

Ja met de militant atheisten bedoel ik de groep die wil dat alle religies achter de voordeur moeten, wat zij willen
is geloofsvervolging en dat is o.a. wat het communisme ook doet. Die groep vind ik gevaarlijk en vergelijkbaar met totalitaire regimes en ik denk dat die groep best wel groot is. Hoe kwaad kan het zijn als je zelf vind geloof te mogen beledigen in het openbaar, maar gelovigen moeten maar zwijgen en het achter de deur houden.


Onzin, er wordt nergens gesproken over vervolging. Je moet die kwatsj alleen bij jezelf houden.
Jij blij, want je gelooft wat je wil. Ik blij, want er is geen moralistische wijsneus die me zegt hoe ik moet leven en die me zijn doctrine als de enige waarheid opdringt.
Mooi geregeld, toch?
pi_86707832
quote:
Op woensdag 22 september 2010 12:53 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Onzin, er wordt nergens gesproken over vervolging. Je moet die kwatsj alleen bij jezelf houden.
Jij blij, want je gelooft wat je wil. Ik blij, want er is geen moralistische wijsneus die me zegt hoe ik moet leven en die me zijn doctrine als de enige waarheid opdringt.
Mooi geregeld, toch?
Geldt dat dan ook voor drammerige atheïsten die hun niet-geloof aan anderen willen opdringen?

Er zit wel nog een groot gebied tussen opdringerige gelovigen en geloof alleen achter de voordeur houden, maar PVV'ers kunnen uiteraard alleen zwart-wit denken.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_86707845
Ja oeh, wij atheïsten zullen jullie eens eventjes hardhandig bekeren!

En wetten aannemen op basis van argumenten ipv een sprookjesboek, the horror!
  woensdag 22 september 2010 @ 13:02:43 #118
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_86707847
hoeveel wetten zijn er hedendaags eigenlijk direct terug te voeren op religieuze denkbeelden?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_86707909
quote:
Op woensdag 22 september 2010 13:02 schreef -Strawberry- het volgende:
Ja oeh, wij atheïsten zullen jullie eens eventjes hardhandig bekeren!

En wetten aannemen op basis van argumenten ipv een sprookjesboek, the horror!
Zie eens bijvoorbeeld dit topic (Relatie met gelovig iemand: ook kinderen zo opvoeden)

Een aantal users is niet in staat om ontopic te reageren, maar voelt zich genoodzaakt om over religie an sich te gaan ouwehoeren. Voor mij is er weinig verschil met opdringerige christenen die ongevraagd hun wereldbeeld lopen te verkondigen.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_86707986
quote:
Op woensdag 22 september 2010 13:04 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Zie eens bijvoorbeeld dit topic (Relatie met gelovig iemand: ook kinderen zo opvoeden)

Een aantal users is niet in staat om ontopic te reageren, maar voelt zich genoodzaakt om over religie an sich te gaan ouwehoeren. Voor mij is er weinig verschil met opdringerige christenen die ongevraagd hun wereldbeeld lopen te verkondigen.
Hardhandig?

Ik bedoel meer dat atheïsten geen echte dreiging zijn, behalve dan misschien met woorden.
pi_86708208
Gelovigen moeten lekker geloven wat ze willen, daar zijn ze vrij in. Echter lijkt het me vrij logisch dat religie geen plaats hoort te hebben in de moderne politiek.

Het atheisme vergelijken met nazisme en communisme is natuurlijk totaal ongegrond.
Conscience do cost.
pi_86708403
Atheïsme is niets meer dan gewoon niet geloven. Atheïsten die dan ook nog eens de drang hebben om anderen te overtuigen van het niet bestaan van een God is weer een stapje verder, maar lang niet alle atheïsten zijn zo. Ik wil wel in discussie gaan met gelovigen, maar echt die drang van overtuigen heb ik niet zo....want ik weet toch dat het nutteloos is.
  woensdag 22 september 2010 @ 13:22:21 #123
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_86708430
quote:
Op woensdag 22 september 2010 13:14 schreef ems. het volgende:
Gelovigen moeten lekker geloven wat ze willen, daar zijn ze vrij in. Echter lijkt het me vrij logisch dat religie geen plaats hoort te hebben in de moderne politiek.

Het atheisme vergelijken met nazisme en communisme is natuurlijk totaal ongegrond.
je zag het in de amerikaanse regering met bush II. zijn vader werd geridiculiseerd vanwege het niet afmaken van de 1e golfoorlog. dus hij deed het gladjes over vanuit de bijbel. een oog voor een oog en een tand voor een tand. wraak dus. oudtestaments afstraffen.

gelukkig predikt het nieuwe testament een iets leefbaardere samenleving, met wellicht iets teveel goddelijke liefde...
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  woensdag 22 september 2010 @ 13:22:30 #124
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_86708436
Kek, militante atheïst, is weer eens wat anders.
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
pi_86708496
quote:
Op woensdag 22 september 2010 13:14 schreef ems. het volgende:
Gelovigen moeten lekker geloven wat ze willen, daar zijn ze vrij in. Echter lijkt het me vrij logisch dat religie geen plaats hoort te hebben in de moderne politiek.
Helaas denken gelovigen daar vaak anders over. :{
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
pi_86708511
quote:
Op woensdag 22 september 2010 13:24 schreef Jolly_Reaper het volgende:

[..]

Helaas denken gelovigen daar vaak anders over. :{
Ze moeten hun BEK HOUWE.

:P
Conscience do cost.
pi_86708569
quote:
Op woensdag 22 september 2010 13:24 schreef Jolly_Reaper het volgende:

[..]

Helaas denken gelovigen daar vaak anders over. :{
Wat vanuit gelovig standpunt begrijpelijk is. Als zij denken dat abortus volgens God en henzelf moord is, dan wil je dat natuurlijk niet toestaan. En dan heb je het toch over politiek. Zo zijn er wel meer raakvlakken waarbij 'religie doe je maar thuis' echt niet voldoet.
pi_86708807
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 20:48 schreef matthijs8200 het volgende:
Hij vind dat je geloof in het openbaar mag beledigen maar niet mag uitdragen. Dus je mag wel spotten en vloeken maar niet over de liefde van God vertellen of het goede nieuws wat Jezus christus is.
Oh je bent de TS zie ik nu. :+

Ik denk dat je best mensen mag vertelen over de liefde van God, maar in de politiek kan je de Bijbel niet als bron van je argumenten gebruiken, dus heeft een gelovige partij niet veel te zoeken in de tweede kamer.
  woensdag 22 september 2010 @ 13:35:55 #129
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_86708850
Vrijheid van meningsuiting behoudt inderdaad ook het evangelisme zo lang de evangelisten ook niet gaan miepen over bijvoorbeeld reclames zoals

Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  woensdag 22 september 2010 @ 13:40:43 #130
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_86709009
quote:
Op woensdag 22 september 2010 13:34 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Oh je bent de TS zie ik nu. :+

Ik denk dat je best mensen mag vertelen over de liefde van God, maar in de politiek kan je de Bijbel niet als bron van je argumenten gebruiken, dus heeft een gelovige partij niet veel te zoeken in de tweede kamer.
je kunt in 'opties' de replys van ts een kleurtje geven. ook die van jezelf. dan kan je lekker snel scrollen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  woensdag 22 september 2010 @ 13:41:34 #131
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_86709042
quote:
Op woensdag 22 september 2010 13:35 schreef jogy het volgende:
Vrijheid van meningsuiting behoudt inderdaad ook het evangelisme zo lang de evangelisten ook niet gaan miepen over bijvoorbeeld reclames zoals

[ afbeelding ]
dat is wel heel veel gevraagd voor die 'knakkers'.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  Moderator woensdag 22 september 2010 @ 13:41:51 #132
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_86709050
quote:
Op woensdag 22 september 2010 01:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Omdat Mark Rutte het SGP wil lijmen voor zijn minderheidskabinet, omdat alle huiseigenaren vanwege de HRA op het CDA stemmen is de zondagsrust een democratisch besluit van de bevolking?
[..]

Genoeg reden om de wet af te schaffen dus. ^O^
het afschaffen van die zondagsrust zou trouwens wel flink wat godslastering van mijn kant af voorkomen trouwens

just saying ...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_86709071
quote:
Op woensdag 22 september 2010 13:35 schreef jogy het volgende:
Vrijheid van meningsuiting behoudt inderdaad ook het evangelisme zo lang de evangelisten ook niet gaan miepen over bijvoorbeeld reclames zoals

[ afbeelding ]
Ah, de bus van Dawkins. Die kon niet uitblijven.
  woensdag 22 september 2010 @ 13:43:42 #134
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_86709124
quote:
Op woensdag 22 september 2010 13:41 schreef sp3c het volgende:

[..]



het afschaffen van die zondagsrust zou trouwens wel flink wat godslastering van mijn kant af voorkomen trouwens

just saying ...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ontstellende ambtenaar. als ik zondag moet werken heb ik daar nul problemen mee. ook als ik vrijdag en zaterdag moet werken.

kom op zeg, de gemiste tijd haal je zelf wel in.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  Moderator woensdag 22 september 2010 @ 13:50:23 #135
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_86709331
zolang ik maar twee dagen achter elkaar vrij heb ^O^

mag ook best dinsdag en woensdag dan is het tenminste lekker rustig overal *)
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 22 september 2010 @ 13:58:49 #136
13250 Lod
Sapere aude!
pi_86709599
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:40 schreef matthijs8200 het volgende:
Omdat degene als hij onbekeerd niet van zijn zonden is vergeven, Misschien maakt dit het duidelijk of je zonden worden geoordeeld op het kruis door de uitboeting van Jezus of na dit leven door Jezus.
Mijn all-time favoriet in deze:
[youtube]
GNU Terry Pratchett
pi_86710634
quote:
Op woensdag 22 september 2010 13:35 schreef jogy het volgende:
Vrijheid van meningsuiting behoudt inderdaad ook het evangelisme zo lang de evangelisten ook niet gaan miepen over bijvoorbeeld reclames zoals
Onzin, miepen valt ook onder vrijheid van meningsuiting.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_86711558
quote:
Op woensdag 22 september 2010 13:27 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Wat vanuit gelovig standpunt begrijpelijk is. Als zij denken dat abortus volgens God en henzelf moord is, dan wil je dat natuurlijk niet toestaan. En dan heb je het toch over politiek. Zo zijn er wel meer raakvlakken waarbij 'religie doe je maar thuis' echt niet voldoet.
Ik vind dat moord (abortus)wettelijk verboden moet worden.
pi_86711601
quote:
Op woensdag 22 september 2010 14:51 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

Ik vind dat moord (abortus)wettelijk verboden moet worden.
Moord is al wettelijk verboden.
pi_86711611
quote:
Op woensdag 22 september 2010 13:03 schreef -Strawberry- het volgende:
Oh hoi Matthijs, jij ook hier?
Ja hoi strawberry ik vroeg me al af waar je bleef, normaal ben je een van de eerste die reageert bij zo'n soort onderwerpen.
  woensdag 22 september 2010 @ 14:55:32 #141
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_86711696
quote:
Op woensdag 22 september 2010 14:53 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

Ja hoi strawberry ik vroeg me al af waar je bleef, normaal ben je een van de eerste die reageert bij zo'n soort onderwerpen.
hij wilde je eerst zien kronkelen als fishbait.

kappen nu met jouw religieuze denkbeelden voor iedereen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_86711720
quote:
Op woensdag 22 september 2010 14:53 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

Ja hoi strawberry ik vroeg me al af waar je bleef, normaal ben je een van de eerste die reageert bij zo'n soort onderwerpen.
Je was even bang dat je je trollactiviteiten vroegtijdig moest beëindigen?
pi_86711738
quote:
Op woensdag 22 september 2010 14:55 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

hij wilde je eerst zien kronkelen als fishbait.

kappen nu met jouw religieuze denkbeelden voor iedereen.
Hij?
pi_86711751
quote:
Op woensdag 22 september 2010 14:56 schreef Onverstoorbaar het volgende:

[..]

Je was even bang dat je je trollactiviteiten vroegtijdig moest beeindigen?
Ik denk niet dat hij een troll is. Heb ik me laten vertellen door iemand die hem heeft ontmoet op een meet
pi_86711776
quote:
Op woensdag 22 september 2010 13:01 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Geldt dat dan ook voor drammerige atheïsten die hun niet-geloof aan anderen willen opdringen?

Er zit wel nog een groot gebied tussen opdringerige gelovigen en geloof alleen achter de voordeur houden, maar PVV'ers kunnen uiteraard alleen zwart-wit denken.
Van mij mag je je mening uitdragen, maar het moet geen opdringen worden, en ook niet beledigend..

En inderdaad, atheisme kun je zeker ook als een geloof beschouwen.
pi_86711810
quote:
Op woensdag 22 september 2010 14:57 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik denk niet dat hij een troll is. Heb ik me laten vertellen door iemand die hem heeft ontmoet op een meet
De verslagen van mensen die meets bezoeken, zeggen mij niets.
  † In Memoriam † woensdag 22 september 2010 @ 14:59:26 #147
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_86711818
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 20:48 schreef matthijs8200 het volgende:
<snip onzin>
Je bedoelt antitheïsme, niet atheïsme. Het niet geloven in iets kan onmogelijk een ideologie zijn.
Carpe Libertatem
pi_86711843
quote:
Op woensdag 22 september 2010 14:57 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik denk niet dat hij een troll is. Heb ik me laten vertellen door iemand die hem heeft ontmoet op een meet
Klopt ik ben echt serieus een gelovige en op de meet kwam o.a het geloof ter sprake.
pi_86711864
quote:
Op woensdag 22 september 2010 14:58 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Van mij mag je je mening uitdragen, maar het moet geen opdringen worden, en ook niet beledigend..

En inderdaad, atheisme kun je zeker ook als een geloof beschouwen.
Atheïst betekent niets anders dan ongelovig....

Maar bepaalde atheïsten hebben wel een vernietigingsdrang ja. Al zou ik dat geen geloof willen noemen.
pi_86711919
quote:
Op woensdag 22 september 2010 14:59 schreef Onverstoorbaar het volgende:

[..]

De verslagen van mensen die meets bezoeken, zeggen mij niets.
Oke, maar ik geloof hoe dan ook niet dat het een troll is.

Daarvoor weet hij te veel over de Bijbel en steekt hij er te lang te veel moeite in discussies.
pi_86711937
quote:
Op woensdag 22 september 2010 14:59 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Je bedoelt antitheïsme, niet atheïsme. Het niet geloven in iets kan onmogelijk een ideologie zijn.
Waarom vind zo iemand van de pvv dan dat het achter de voordeur moet en ziet de absolute waarheid als een bedreiging? ik vind de vergelijking met het communisme en andere totalitaire regimes terecht, bij dit soort atheisme.
pi_86711941
quote:
Op woensdag 22 september 2010 14:59 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Je bedoelt antitheïsme, niet atheïsme. Het niet geloven in iets kan onmogelijk een ideologie zijn.
:Y
pi_86711963
quote:
Op woensdag 22 september 2010 15:03 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

Waarom vind zo iemand van de pvv dan dat het achter de voordeur moet en ziet de absolute waarheid als een bedreiging? ik vind de vergelijking met het communisme en andere totalitaire regimes terecht, bij dit soort atheisme.
Omdat het geen absolute waarheid is, beste Matthijs. Er is geen bewijs voor.
  woensdag 22 september 2010 @ 15:08:10 #154
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_86712091
quote:
Op woensdag 22 september 2010 15:03 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Omdat het geen absolute waarheid is, beste Matthijs. Er is geen bewijs voor.
Well said. Ben benieuwd wat het weerwoord van de TS zal zijn.
Leef en Laten Leven
  † In Memoriam † woensdag 22 september 2010 @ 15:09:32 #155
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_86712124
quote:
Op woensdag 22 september 2010 15:03 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

Waarom vind zo iemand van de pvv dan dat het achter de voordeur moet en ziet de absolute waarheid als een bedreiging? ik vind de vergelijking met het communisme en andere totalitaire regimes terecht, bij dit soort atheisme.
Het communisme was antitheïstisch. Ze wilden elke vorm van religie verwijderen uit hun land/omgeving.

Maar de PVV zelf is niet eens volledig antitheistisch, bedoel ze willen de Judeo-Christelijke cultuur/geloof (wat jij dus gelooft) in de grondwet.

Maargoed, nogmaals, het niet hebben van een geloof in een god of goden (atheïsme) is niet gelijk te trekken met antitheïsme, wat af wil van (alle) geloven. Het steeds blijven gelijktrekken maakt het nog niet waar.
Carpe Libertatem
pi_86712146
quote:
Op woensdag 22 september 2010 15:01 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Atheïst betekent niets anders dan ongelovig....

Maar bepaalde atheïsten hebben wel een vernietigingsdrang ja. Al zou ik dat geen geloof willen noemen.
Het woord atheist betekent 'godsontkenner' ... Ergens per sé niet in willen geloven is zeker ook een geloof, mss. niet zozeer een godsdienst maar wel een levensovertuiging.
pi_86712171
quote:
Op woensdag 22 september 2010 15:03 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Omdat het geen absolute waarheid is, beste Matthijs. Er is geen bewijs voor.
Waarom vind zo iemand dan dat het geloof achter de voordeur moet, maar zelf alle recht in het openbaar wil hebben om te beledigen.

weleens hier van gehoord All that is necessary for the triumph of evil is that good men do nothing’

De woorden die Jezus tot de discipelen sprak matteus5vers14 Gij zijt het licht der wereld. Een stad, die op een berg ligt, kan niet verborgen blijven.
pi_86712277
quote:
Op woensdag 22 september 2010 15:11 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

Waarom vind zo iemand dan dat het geloof achter de voordeur moet, maar zelf alle recht in het openbaar wil hebben om te beledigen.

weleens hier van gehoord All that is necessary for the triumph of evil is that good men do nothing’
Zeker, maar dat moet je in deze tijd het het geloof wel als kwaad zien.
pi_86712338
quote:
Op woensdag 22 september 2010 15:03 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

Waarom vind zo iemand van de pvv dan dat het achter de voordeur moet en ziet de absolute waarheid als een bedreiging? ik vind de vergelijking met het communisme en andere totalitaire regimes terecht, bij dit soort atheisme.
Het is het één of het ander: Je houdt je geloof lekker voor jezelf (c.q. binnenshuis), óf die hele status aparte gaat van 'geloof' af, en 'godslastering' gaat uit het WvS. Als jij je waandenkbeelden in het openbaar wilt uitdragen, moet je ook weerwoord toestaan, en die bepaalde waandenkbeelden niet in een wet extra gaan beschermen.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
  † In Memoriam † woensdag 22 september 2010 @ 15:17:26 #160
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_86712371
quote:
Op woensdag 22 september 2010 15:10 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Het woord atheist betekent 'godsontkenner' ... Ergens per sé niet in willen geloven is zeker ook een geloof, mss. niet zozeer een godsdienst maar wel een levensovertuiging.
Nee, dat is het niet, net zoals het ontkennen van roze onzichtbare anale zeelepradwergpadjes die leven in de galblaas van elk mens een levensovertuiging is of het ontkennen van ufo's geen levensovertuiging of het ontkennen van de werking van astrologie, etc. etc.
Carpe Libertatem
pi_86712399
quote:
Op woensdag 22 september 2010 15:11 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

Waarom vind zo iemand dan dat het geloof achter de voordeur moet, maar zelf alle recht in het openbaar wil hebben om te beledigen.
Jij mag atheïsten ook nog beledigen hoor. ;)
pi_86712403
quote:
Op woensdag 22 september 2010 15:11 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

Waarom vind zo iemand dan dat het geloof achter de voordeur moet, maar zelf alle recht in het openbaar wil hebben om te beledigen.

weleens hier van gehoord All that is necessary for the triumph of evil is that good men do nothing’

De woorden die Jezus tot de discipelen sprak matteus5vers14 Gij zijt het licht der wereld. Een stad, die op een berg ligt, kan niet verborgen blijven.
Jezus had het ook over niet oordelen.. Jij doet niet anders.
Georganiseerde religie heeft naar mijn idee meer met macht dan met naastenliefde te maken. Helemaal geen gek idee dus, om dat te verbieden en van geloof en levensbeschouwing een privé-aangelegenheid te maken.
Scheelt heel wat oorlog, marteling en geruzie..
  woensdag 22 september 2010 @ 15:18:59 #163
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_86712424
quote:
Op woensdag 22 september 2010 15:11 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

Waarom vind zo iemand dan dat het geloof achter de voordeur moet, maar zelf alle recht in het openbaar wil hebben om te beledigen.

weleens hier van gehoord All that is necessary for the triumph of evil is that good men do nothing’

De woorden die Jezus tot de discipelen sprak matteus5vers14 Gij zijt het licht der wereld. Een stad, die op een berg ligt, kan niet verborgen blijven.
Dat is geen antwoord op de stelling, "het is geen absolute waarheid" Je begint gewoon ergens anders over. Jouw probleem is dat je een boek vol sagen en legenden uit het middenoosten als waarheid ziet. De validiteit ervan is niets groter dan de sagen en legenden van bv de oude grieken of die van india.
Het zijn vertellingen, cultuur, maar geen waarheid
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 22 september 2010 @ 15:20:49 #164
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_86712483
Van welke geloofsrichting is Matthijs eigenlijk?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_86712546
quote:
Op woensdag 22 september 2010 15:20 schreef SicSicSics het volgende:
Van welke geloofsrichting is Matthijs eigenlijk?
Geen idee, hij heeft zich later in het leven bekeerd omdat hij het zwaar had, is het enige dat ik weet.

In ieder geval eentje die de bijbel heel erg letterlijk neemt, behalve dan als het aankomt op oordelen over anderen.
pi_86712570
quote:
Op woensdag 22 september 2010 15:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord op de stelling, "het is geen absolute waarheid" Je begint gewoon ergens anders over. Jouw probleem is dat je een boek vol sagen en legenden uit het middenoosten als waarheid ziet. De validiteit ervan is niets groter dan de sagen en legenden van bv de oude grieken of die van india.
Het zijn vertellingen, cultuur, maar geen waarheid
Dat dus. Het wachten nis nu op de "jamaar, dat is heeeeeel wat anders dan het Jodendom/Christendom/Islam." argumenten.

Terwijl het simpele feit dat een berg aan religieuze feestdagen gerelateerd zijn aan maanstanden toch op z'n minst een belletje moet doen rinkelen.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_86712604
Het is prachtig om te zien dat iedereen totaal iets anders vind van de PVV... Kaalkopjes vinden het een joden partij en dit gristengekkie vind het een enge totalitaire atheïstische partij. Het gristengekkie moet misschien eens opzoeken wat atheïsme is. Het ontbreken van een geloof in god. (net zoals het gristengekkie niet geloofd in het mannetje op de maan die kaas maakt) Het is geen geloof met een set normen en waarden die we met elkaar gemeen hebben. Het gristengekkie is toch ook niet automatisch verbonden met mensen die niet geloven in het mannetje op de maan?
pi_86712646
And don't forget kids... It's science, not religion, that brought you the internet as a platform to spew your midieval drivel.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_86712652
quote:
Op woensdag 22 september 2010 15:18 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Jezus had het ook over niet oordelen.. Jij doet niet anders.
Georganiseerde religie heeft naar mijn idee meer met macht dan met naastenliefde te maken. Helemaal geen gek idee dus, om dat te verbieden en van geloof en levensbeschouwing een privé-aangelegenheid te maken.
Scheelt heel wat oorlog, marteling en geruzie..
hier heb je een heel artikel wat over oordelen gaat http://www.verhoevenmarc.be/oordelen.htm

naastenliefde is ook waarschuwen voor dingen, de oorzaak van al die problemen ligt in het hart van mensen daar waar God een nieuw hart kan geven.
pi_86712685
quote:
Op woensdag 22 september 2010 15:25 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

hier heb je een heel artikel wat over oordelen gaat http://www.verhoevenmarc.be/oordelen.htm

naastenliefde is ook waarschuwen voor dingen, de oorzaak van al die problemen ligt in het hart van mensen daar waar God een nieuw hart kan geven.
Maar God heeft ons gemaakt. Is het niet een enorme omweg om ons hart te scheppen als oorzaak van alle problemen, en ons dan een nieuwe te geven? Wat is die God een ontzettende narcist.
pi_86712875
quote:
Op woensdag 22 september 2010 15:27 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Maar God heeft ons gemaakt. Is het niet een enorme omweg om ons hart te scheppen als oorzaak van alle problemen, en ons dan een nieuwe te geven? Wat is die God een ontzettende narcist.
Je kent de zondeval wel, de eerste mensen hebben zelf gerebeleerd tegen God met de zondeval als gevolg.

matteus15vers19 Want uit het hart komen boze overleggingen, moord, echtbreuk, hoererij, diefstal, leugenachtige getuigenissen, godslasteringen.

De oplossing

Ezechiel36vers26 een nieuw hart zal Ik u geven en een nieuwe geest in uw binnenste; het hart van steen zal Ik uit uw lichaam verwijderen en Ik zal u een hart van vlees geven.
pi_86712931
quote:
Op woensdag 22 september 2010 15:32 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

Je kent de zondeval wel, de eerste mensen hebben zelf gerebeleerd tegen God met de zondeval als gevolg.

matteus15vers19 Want uit het hart komen boze overleggingen, moord, echtbreuk, hoererij, diefstal, leugenachtige getuigenissen, godslasteringen.
Die mensen zijn nog altijd de schepping van God. Ze zijn hoe God wil dat ze zijn.
  woensdag 22 september 2010 @ 15:34:29 #173
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_86712944
quote:
Op woensdag 22 september 2010 15:32 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

Je kent de zondeval wel, de eerste mensen hebben zelf gerebeleerd tegen God met de zondeval als gevolg.

matteus15vers19 Want uit het hart komen boze overleggingen, moord, echtbreuk, hoererij, diefstal, leugenachtige getuigenissen, godslasteringen.
Sagen en legenden uit het Midden-Oosten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 22 september 2010 @ 15:43:17 #174
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_86713267
quote:
Op woensdag 22 september 2010 15:00 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

Klopt ik ben echt serieus een gelovige en op de meet kwam o.a het geloof ter sprake.
ok. fijn. waanzinnig. je. slaat. een. beetje. door.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  † In Memoriam † woensdag 22 september 2010 @ 15:45:05 #175
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_86713337
quote:
Op woensdag 22 september 2010 15:34 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Die mensen zijn nog altijd de schepping van God. Ze zijn hoe God wil dat ze zijn.
Inconsistenties in de bijbel. *O*

http://www.skepticsannotatedbible.com/

of beter: http://www.skepticsannotatedbible.com/gen/contra_list.html
Carpe Libertatem
pi_86714093
quote:
Mwah, gelovigen zullen bij het genoemde voorbeeld van mij wel de duivel de schuld geven. :P
pi_86714731
TS is geen troll. Een troll citeert niet uit Ezechiël en Romeinen in de Statenvertaling.

Ik vermoed dat TS afkomstig is uit ofwel baptisten-/pinksterkringen ofwel uit de calvinistische hoek.
  woensdag 22 september 2010 @ 16:19:07 #178
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_86714857
quote:
Op woensdag 22 september 2010 15:10 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Het woord atheist betekent 'godsontkenner' ... Ergens per sé niet in willen geloven is zeker ook een geloof, mss. niet zozeer een godsdienst maar wel een levensovertuiging.
Ik heb nog nooit een god gezien, alleen gelovigen die claimen dat er een God is. Ik zie daar geen aanwijzingen voor, laat staan bewijs, dus ik erken de claim van gelovigen niet. Ik hoef God helemaal niet te ontkennen. Dus ik geloof niets en ben tegelijk atheïst.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 22 september 2010 @ 16:20:20 #179
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_86714925
Je hoeft helemaal niets te ontkennen, relie's moeten bewijzen dat er een god is.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 22 september 2010 @ 16:25:19 #180
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_86715174
quote:
Op woensdag 22 september 2010 15:11 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

Waarom vind zo iemand dan dat het geloof achter de voordeur moet, maar zelf alle recht in het openbaar wil hebben om te beledigen.
Een belediging is alleen maar de mening van de ontvanger. Wat een kutmarrokaan over mijn moeder zegt is irrelevant. Wat andersdenkenden over jouw geloof zeggen is irrelevant. "Belediging" is alleen maar een smoes om andersdenkenden beperkingen op te leggen.

Iedere gelovige beledigt mijn intelligentie. Wat voor wet kunnen we daar tegen bedenken? >:)
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_86715195
quote:
Op woensdag 22 september 2010 16:16 schreef Gaspedaal het volgende:
TS is geen troll. Een troll citeert niet uit Ezechiël en Romeinen in de Statenvertaling.

Ik vermoed dat TS afkomstig is uit ofwel baptisten-/pinksterkringen ofwel uit de calvinistische hoek.
Nee, hij is op latere leeftijd bekeerd.
pi_86715793
quote:
Op woensdag 22 september 2010 15:32 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

Je kent de zondeval wel, de eerste mensen hebben zelf gerebeleerd tegen God met de zondeval als gevolg.

matteus15vers19 Want uit het hart komen boze overleggingen, moord, echtbreuk, hoererij, diefstal, leugenachtige getuigenissen, godslasteringen.

De oplossing

Ezechiel36vers26 een nieuw hart zal Ik u geven en een nieuwe geest in uw binnenste; het hart van steen zal Ik uit uw lichaam verwijderen en Ik zal u een hart van vlees geven.
enige probleem is natuurlijk dat Adam en Eva nooit hebben bestaan
dus geen zondeval zoals letterlijk beschreven in De Bijbel
pi_86716062
quote:
Op woensdag 22 september 2010 16:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit een god gezien, alleen gelovigen die claimen dat er een God is. Ik zie daar geen aanwijzingen voor, laat staan bewijs, dus ik erken de claim van gelovigen niet. Ik hoef God helemaal niet te ontkennen. Dus ik geloof niets en ben tegelijk atheïst.
Dat is toch ook een overtuiging?
  woensdag 22 september 2010 @ 16:46:32 #184
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_86716078
quote:
Op woensdag 22 september 2010 16:40 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

enige probleem is natuurlijk dat Adam en Eva nooit hebben bestaan
dus geen zondeval zoals letterlijk beschreven in De Bijbel
Dat dus, en itt de bijbel is daar bewijs voor. Basiscursus RNA erfelijkheid
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_86716517
quote:
Op woensdag 22 september 2010 16:46 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dat is toch ook een overtuiging?
Dat is net zoveel een overtuiging als het niet verzamelen van postzegels een hobby is.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
  woensdag 22 september 2010 @ 17:01:55 #186
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_86716777
Ik vraag me wel eens af waarom mensen liever een sprookjesboek geloven dan de wetenschappelijke feiten. Schijnbaar te moeilijk voor ze. Liever de mantra's herhalen dan je bv in DNA en RNA verdiepen. Liever het sprookjesboek citeren dan je eens inlezen in astrofysica.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 22 september 2010 @ 17:03:09 #187
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_86716829
quote:
Op woensdag 22 september 2010 16:46 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dat is toch ook een overtuiging?
Nee. Het is een logisch natuurlijk uitgangspunt. Helaas zijn de meeste mensen van jongs af aan geïndoctrineerd met het idee dat er wel een God is, dus die hebben een kunstmatig uitgangspunt. Als een gelovige probeert objectief na te denken over de beschikbare gegevens moet hij misschien tot de conclusie komen dat er geen reden is om in een God te geloven, maar dan moet hij voor zichzelf een aktie ondernemen: Hij moet actief ongelovig worden.

Ik ben niet religieus opgevoed, dus die handicap heb ik niet. Ik heb gewoon geen reden om in een God te geloven en heb daar geen overtuiging voor nodig.

Daarom IS atheïsme geen geloof/overtuiging, maar gelovigen vinden, vanwege hun afwijkende opvoeding, van wel.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 22 september 2010 @ 17:05:57 #188
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_86716958
quote:
Op woensdag 22 september 2010 17:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:


Daarom IS atheïsme geen geloof/overtuiging, maar gelovigen vinden, vanwege hun afwijkende opvoeding, van wel.
Eerder een beperkt verstandelijk vermogen, een veranderde versie van wat je zegt ben je zelf.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_86717094
quote:
Op woensdag 22 september 2010 16:55 schreef Metatron het volgende:

[..]

Dat is net zoveel een overtuiging als het niet verzamelen van postzegels een hobby is.
^O^
pi_86717248
quote:
Op woensdag 22 september 2010 16:25 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Nee, hij is op latere leeftijd bekeerd.
Klopt juist vanwege de liefde van God, in deze ijstijd vond ik het in Jezus.
  woensdag 22 september 2010 @ 17:17:38 #191
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_86717428
quote:
Op woensdag 22 september 2010 17:12 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

Klopt juist vanwege de liefde van God, in deze ijstijd vond ik het in Jezus.
Andere mensen vinden drank of heroïne.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_86717726
quote:
Op woensdag 22 september 2010 17:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Andere mensen vinden drank of heroïne.
Eigenlijk moeten gelovigen gewoon naar de verslavingshulpverlening. Zou methadon helpen?
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
  woensdag 22 september 2010 @ 17:27:11 #193
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_86717857
quote:
Op woensdag 22 september 2010 17:24 schreef Metatron het volgende:

[..]

Eigenlijk moeten gelovigen gewoon naar de verslavingshulpverlening. Zou methadon helpen?
Betwijfel of het helpt, en de meeste gelovigen functioneren best goed.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 22 september 2010 @ 17:36:43 #194
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_86718252
quote:
Op woensdag 22 september 2010 17:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Betwijfel of het helpt, en de meeste gelovigen functioneren best goed.
Precies, de meeste alcoholisten ook.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 22 september 2010 @ 17:43:36 #195
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_86718521
quote:
Op woensdag 22 september 2010 14:58 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

En inderdaad, atheisme kun je zeker ook als een geloof beschouwen.
Natuurlijk kan dat niet. Niets is geen iets.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_86718546
quote:
Op woensdag 22 september 2010 14:53 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Moord is al wettelijk verboden.
En abortus is geen moord, iets wat niet leeft kan je namelijk niet vermoorden.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_86718619
quote:
Op woensdag 22 september 2010 17:43 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Natuurlijk kan dat niet. Niets is geen iets.
Neutraal is een atheist niet of je bent voor of tegen God.
  woensdag 22 september 2010 @ 17:46:25 #198
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_86718621
quote:
Op woensdag 22 september 2010 15:10 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Het woord atheist betekent 'godsontkenner' ... Ergens per sé niet in willen geloven is zeker ook een geloof, mss. niet zozeer een godsdienst maar wel een levensovertuiging.
Nee, atheïsme betekent het niet aannemen van een geloof in een god. Iets niet erkennen is wat anders dan iets ontkennen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  woensdag 22 september 2010 @ 17:47:08 #199
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_86718657
quote:
Op woensdag 22 september 2010 17:46 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

Neutraal is een atheist niet of je bent voor of tegen God.
Je kunt niet voor of tegen iets zijn dat er niet is.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_86718677
quote:
Op woensdag 22 september 2010 15:10 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Het woord atheist betekent 'godsontkenner' ... Ergens per sé niet in willen geloven is zeker ook een geloof, mss. niet zozeer een godsdienst maar wel een levensovertuiging.
Matthijs8000 is ook een atheist, een godsontkenner, hij ontkent immers het bestaan van ALLE goden behalve die van hem zelf.
Ik ga alleen nog 1 god verder dan matthijs8000.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  woensdag 22 september 2010 @ 17:48:17 #201
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_86718706
quote:
Op woensdag 22 september 2010 17:47 schreef Sakura het volgende:

[..]

Matthijs8000 is ook een atheist, een godsontkenner, hij ontkent immers het bestaan van ALLE goden behalve die van hem zelf.
Ik ga alleen nog 1 god verder dan matthijs8000.
en die is?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_86718721
quote:
Op woensdag 22 september 2010 16:55 schreef Metatron het volgende:

[..]

Dat is net zoveel een overtuiging als het niet verzamelen van postzegels een hobby is.
Tering, wat heb ik dan ontzettend veel hobby's, vandaar dat ik altijd tijd te kort kom :D
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  woensdag 22 september 2010 @ 17:51:40 #204
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_86718851
quote:
Op woensdag 22 september 2010 15:25 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]


naastenliefde is ook waarschuwen voor dingen, de oorzaak van al die problemen ligt in het hart van mensen daar waar God een nieuw hart kan geven.
Dat waarschuwen mag je best doen hoor. Alleen moet je er dan ook vrede mee kunnen hebben als jouw waarschuwingen niemand interesseren, en dus niet jouw waarschuwing om proberen te zetten in een wet waarmee je mensen dwingt jouw idealen te volgen. Zolang je geen betere argumenten hebt dan een tekst uit een boek dien je de vrijheid van meningsuiting van anderen ook te respecteren.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  woensdag 22 september 2010 @ 17:53:09 #205
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_86718915
quote:
Op woensdag 22 september 2010 17:46 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

Neutraal is een atheist niet of je bent voor of tegen God.
En nu in het Nederlands?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 22 september 2010 @ 17:53:23 #206
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_86718926
quote:
Op woensdag 22 september 2010 17:46 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

Neutraal is een atheist niet of je bent voor of tegen God.
Ik heb nog nooit een god gezien, alleen gelovigen die claimen dat er een God is. Ik zie daar geen aanwijzingen voor, laat staan bewijs, dus ik erken de claim van gelovigen niet. Ik hoef God helemaal niet te ontkennen. Dus ik geloof niets en ben tegelijk atheïst.

Ik ben niet tegen niets, dus ook niet tegen God. Maar ik ben er ook niet voor. En jij bent zwaar in de war.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_86718928
quote:
Atheïsme is

1.de afwezigheid van geloof in één of meerdere goden[1], of
2.de aanname dat er geen god(en) bestaan of kunnen bestaan.[2]
In het eerste geval is atheïsme het tegenovergestelde van theïsme.[3]

Het verschil tussen deze twee definities kan tot verwarring leiden, in het bijzonder als ze door elkaar gebruikt worden.[4] In de filosofie wordt traditioneel meestal de tweede definitie gehanteerd[5], in het dagelijks spraakgebruik wordt vaak de eerste definitie gehanteerd.

Het woord atheïsme komt van het Grieks: het voorvoegsel 'α' (a) betekent 'niet' en het woord 'θεος' (theos) betekent 'god' of 'godheid'
pi_86718930
quote:
Op woensdag 22 september 2010 17:46 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

Neutraal is een atheist niet of je bent voor of tegen God.
En daar blijkt maar weer uit dat het denkvermogen van de gemiddelde christen niet erg hoog is.

Hoe kan je nou tegen iets zijn wat niet bestaat.

Ik ben ook niet tegen Klein Duimpje, of tegen Pinkeltje of tegen de boze heks van Hans en Grietje. Het zijn gewoon allemaal sprookjes en ieder weldenkend mens beschouwt het ook als sprookje en hecht er niet meer waarde aan dan dat, een sprookje.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_86718945
quote:
Op woensdag 22 september 2010 17:50 schreef Xa1pt het volgende:
TS is een kloon van matthijs.. ?
Een en dezelfde persoon
pi_86718976
quote:
Op woensdag 22 september 2010 17:46 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

Neutraal is een atheist niet of je bent voor of tegen God.
Je kan niet voor of tegen iets zijn wat niet bestaat.
  woensdag 22 september 2010 @ 17:54:37 #211
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_86718991
quote:
Op woensdag 22 september 2010 17:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit een god gezien, alleen gelovigen die claimen dat er een God is. Ik zie daar geen aanwijzingen voor, laat staan bewijs, dus ik erken de claim van gelovigen niet. Ik hoef God helemaal niet te ontkennen. Dus ik geloof niets en ben tegelijk atheïst.

Ik ben niet tegen niets, dus ook niet tegen God. Maar ik ben er ook niet voor. En jij bent zwaar in de war.
Hij is als Dumbo het vliegend olifantje die meent een veertje nodig te hebben om te vliegen,
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_86719009
quote:
Op woensdag 22 september 2010 17:47 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Je kunt niet voor of tegen iets zijn dat er niet is.
Ah het was al gezegd. :@
  woensdag 22 september 2010 @ 17:55:22 #213
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_86719026
quote:
Op woensdag 22 september 2010 17:53 schreef Sakura het volgende:

[..]

En daar blijkt maar weer uit dat het denkvermogen van de gemiddelde christen niet erg hoog is.

Hoe kan je nou tegen iets zijn wat niet bestaat.

Ik ben ook niet tegen Klein Duimpje, of tegen Pinkeltje of tegen de boze heks van Hans en Grietje. Het zijn gewoon allemaal sprookjes en ieder weldenkend mens beschouwt het ook als sprookje en hecht er niet meer waarde aan dan dat, een sprookje.
Je vergelijking tussen de Bijbel en een sprookjesboek gaat niet helemaal op. De Bijbel is wel iets meer dat, en zou zomaar ook iets meer waarheden kunnen bevatten.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_86719328
quote:
Op woensdag 22 september 2010 17:46 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

Neutraal is een atheist niet of je bent voor of tegen God.
Voor of tegen God heeft er niks mee te maken.
ik geloof niet in jouw god, ik heb geen beeld bij god, ik kan niet voor of tegen god zijn want voor mij bestaat hij niet.
En dat is geen bewuste keuze er is simpelweg bijna geen beschrijving van God die "waar" op mij overkomt behalve die van Spinoza maar dan blijft er niks van jouw beeld van God over.
  woensdag 22 september 2010 @ 18:07:05 #215
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_86719502
quote:
Op woensdag 22 september 2010 18:02 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

Voor of tegen God heeft er niks mee te maken.
ik geloof niet in jouw god, ik heb geen beeld bij god, ik kan niet voor of tegen god zijn want voor mij bestaat hij niet.
En dat is geen bewuste keuze er is simpelweg bijna geen beschrijving van God die "waar" op mij overkomt behalve die van Spinoza maar dan blijft er niks van jouw beeld van God over.
Iets zegt me dat Spinoza er iets beter over heeft nagedacht als TS.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 22 september 2010 @ 18:14:36 #216
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_86719785
god is het probleem niet. religie is de wortel van alle kwaad.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  woensdag 22 september 2010 @ 18:21:17 #217
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_86720014
Imo de pimo ziet een eventuele God er ongeveer zo uit sinds het ontstaan van religie



Maar dat is persoonlijk.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Vrijheid&lt;/a&gt;
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_86720631
quote:
Op woensdag 22 september 2010 17:12 schreef matthijs8200 het volgende:

Klopt juist vanwege de liefde van God, in deze ijstijd vond ik het in Jezus.
Tot welke stroming binnen het christendom zou je jezelf dan rekenen?
  woensdag 22 september 2010 @ 18:42:47 #219
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_86720767
Voor mensen die willen geloven maar niet weten wat...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 22 september 2010 @ 18:49:21 #220
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_86721022
quote:
Op woensdag 22 september 2010 18:14 schreef zoalshetis het volgende:
god is het probleem niet. religie is de wortel van alle kwaad.
Religie is als een piemel
Het is prima er eentje te hebben
Het is prima er trots op te zijn
Het is prima om er gek op te zijn
Maar het heeft geen pas hem publiekelijk rond te zwaaien en te beweren dat die van jou de mooiste is en al helemaal niet hem in de strot van kinderen te duwen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 22 september 2010 @ 18:52:33 #221
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_86721165
quote:
Op woensdag 22 september 2010 18:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Religie is als een piemel
Het is prima er eentje te hebben
Het is prima er trots op te zijn
Het is prima om er gek op te zijn
Maar het heeft geen pas hem publiekelijk rond te zwaaien en te beweren dat die van jou de mooiste is en al helemaal niet hem in de strot van kinderen te duwen.
_O-
pi_86722213
quote:
Op woensdag 22 september 2010 18:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Religie is als een piemel
Het is prima er eentje te hebben
Het is prima er trots op te zijn
Het is prima om er gek op te zijn
Maar het heeft geen pas hem publiekelijk rond te zwaaien en te beweren dat die van jou de mooiste is en al helemaal niet hem in de strot van kinderen te duwen.
T'is wel een wat lange tekst voor een tegeltje, maar desalniettemin top.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_86724442
quote:
Op woensdag 22 september 2010 19:15 schreef Metatron het volgende:

[..]

T'is wel een wat lange tekst voor een tegeltje, maar desalniettemin top.
Erg lang idd, dan maar in een klein lettertype :)
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  woensdag 22 september 2010 @ 20:14:36 #224
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_86724534
quote:
Op woensdag 22 september 2010 20:12 schreef Sakura het volgende:

[..]

Erg lang idd, maar zo kan het ook

<iframe src="http://tegelwijs.nl/tegels/widget/3073" name="tegelwijs" height="270" width="270" marginwidth="0" marginheight="0" align="middle" scrolling="no" frameborder="0"></iframe>

<iframe src="http://tegelwijs.nl/tegels/widget/3074" name="tegelwijs" height="270" width="270" marginwidth="0" marginheight="0" align="middle" scrolling="no" frameborder="0"></iframe>

<iframe src="http://tegelwijs.nl/tegels/widget/3075" name="tegelwijs" height="270" width="270" marginwidth="0" marginheight="0" align="middle" scrolling="no" frameborder="0"></iframe>
ja ja
Vond de mijne toch grappiger.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 22 september 2010 @ 20:17:07 #225
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_86724641
quote:
Op woensdag 22 september 2010 19:15 schreef Metatron het volgende:

[..]

T'is wel een wat lange tekst voor een tegeltje, maar desalniettemin top.
Lichtkrant?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_86724816
quote:
Op woensdag 22 september 2010 20:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

ja ja
Vond de mijne toch grappiger.
Je bent te snel, ik had mijn posting alweer aangepast, werkt helaas niet jouw tekst verdeeld over 3 tegels via die website :(
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_86725550
quote:
Op woensdag 22 september 2010 20:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Lichtkrant?
Kalk het gewoon op een dak:
Wie dit leest is alfabeet.
  woensdag 22 september 2010 @ 20:43:14 #228
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_86725849
Meer iets voor een Burma Shave achtige opzet
http://en.wikipedia.org/wiki/Burma-Shave
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 22 september 2010 @ 23:38:23 #229
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_86734539
quote:
Op woensdag 22 september 2010 16:55 schreef Metatron het volgende:

[..]

Dat is net zoveel een overtuiging als het niet verzamelen van postzegels een hobby is.
Die ga ik proberen te onthouden...geweldig,,,,
  woensdag 22 september 2010 @ 23:40:36 #230
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_86734616
quote:
Op woensdag 22 september 2010 18:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Religie is als een piemel
Het is prima er eentje te hebben
Het is prima er trots op te zijn
Het is prima om er gek op te zijn
Maar het heeft geen pas hem publiekelijk rond te zwaaien en te beweren dat die van jou de mooiste is en al helemaal niet hem in de strot van kinderen te duwen.
mooi beschreven.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  donderdag 23 september 2010 @ 00:00:08 #231
230788 n8n
Pragmatisch
pi_86735169
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 20:48 schreef matthijs8200 het volgende:

Dat zou dus betekenen dat alle christelijke partijen verboden moeten worden en dat het strafbaar is om bv te evangeliseren. Stel ik zou mensen het goede nieuws over Jezus vertellen, zijn de gevolgen dan dat ik in de gevangenis beland. En om de hypocratie te laten zien,
[..]

Hij vind dat je geloof in het openbaar mag beledigen maar niet mag uitdragen. Dus je mag wel spotten en vloeken maar niet over de liefde van God vertellen of het goede nieuws wat Jezus christus is.
Niks van wat je hier concludeert komt naar voren in het betoog. Er wordt gepleit dat uitingen van een persoonlijk ideaal niet bepalend mogen zijn voor de vormgeving van wetten. De reden die hier wordt benoemd is dat het beperkingen oplevert die voor frictie zorgen in de maatschappij. Vrijheid van meningsuiting werkt ideaal alle richtingen op, dus ook voor jou die God liefheeft.

Religie is persoonlijk, net als bij een -noem maar wat- voetbalclub is het een eigen streven wat je naleeft. Het is niet netjes dit op te dringen aan anderen, zeker als deze aangeven hier geen behoefte aan te hebben. Het zal niet verboden worden je persoonlijke enthousiasme voor wat voor voorkeur dan ook te verspreiden, het gaat er om dat men de keuzes van een ander respecteert, en zeker geen restricties oplegt.

Je laatste zin slaat nergens op, ik lees graag een onderbouwing voor deze uiting.
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  donderdag 23 september 2010 @ 09:10:46 #232
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_86739078
-edit- Nutteloos en offtopic

[ Bericht 41% gewijzigd door paddy op 23-09-2010 10:35:33 ]
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_86740059
quote:
Op donderdag 23 september 2010 09:10 schreef DustPuppy het volgende:
= nutteloos
Mwah, Matthijs vind iedere andere christen een slechte gelovige als hij/zij de Bijbel niet op eenzelfde manier interpreteert als hij dat doet. Dus ik denk niet dat gelovigen echt één front gaan vormen met hem. :P Sterker nog, in een vorige discussie met Matthijs waren de gelovigen het felst tegen hem.

[ Bericht 19% gewijzigd door paddy op 23-09-2010 10:36:27 ]
  donderdag 23 september 2010 @ 10:09:30 #234
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_86740673
quote:
Op donderdag 23 september 2010 09:50 schreef -Strawberry- het volgende:
Mwah, Matthijs vind iedere andere christen een slechte gelovige als hij/zij de Bijbel niet op eenzelfde manier interpreteert als hij dat doet. Dus ik denk niet dat gelovigen echt één front gaan vormen met hem. :P Sterker nog, in een vorige discussie met Matthijs waren de gelovigen het felst tegen hem.
Het was ook meer bedoeld als een lokkertje eigenlijk.

Matthijs doet me een beetje denken aan zo'n gast die ik tegenkwam in de binnenstad van Den Bosch. Die ging mij ook even bekeren. Echt een half uur mee staan discussiëren. Ik kreeg 'm aardig kwaad op het laatst en hij ging er met een bedroefd gezicht vandoor. Tja, als je al niet eens weet wat evolutie inhoudt, moet je met mij geen discussie beginnen over 'de Schepping'.

Maar ik heb me wel vermaakt in ieder geval :)
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_86741259
quote:
Op woensdag 22 september 2010 13:01 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Geldt dat dan ook voor drammerige atheïsten die hun niet-geloof aan anderen willen opdringen?


Ben het heel erg met deze user eens. Ook sommige andere posts hier (in dit topic) van deze user

Wanneer ik in sommige topics zie dat mensen gelovigen in kampen wil opsluiten etc etc etc denk ik eerder aan extremisten zoals je die in Noord-Korea kan vinden. En in de jaren 70-80 in Cambodja te vinden was.

Kan het zelfs als een soort extreme religie zien. Moet ook meteen aan Stalin, Mao en Pol Pot denken. Nu was Pol Pot niet alleen tegen gelovigen maar was het één van zijn vele verboden die met geweld zijn zin kreeg.

Nee, ik denk dat het woordje macht belangrijk is. Wanneer dit kan verkregen worden door het niet-geloof? Zal een machtsgeile idioot dit echt niet laten. Waren echt niet-gelovigen. En ja, zo zullen er ook machtsgeile idioten zijn die het geloof gebruiken om macht te krijgen. Het is maar net hoeveel er van wat tussen de bevolking leeft. Hoeveel schaapjes kan een machtsgeile idioot tellen?

Van mij mag iedereen geloven in wat hij wil zolang de wet van Nederland niet in gevaar komt. Dus ook geen aparte wetten voor alleen gelovigen. Van mij mag je midden op straat je geloof uiten. Ook wanneer je gelooft in een stapel koeken. Boeit mij dat. Waar ik niet achter sta is venten aan de deur. Of dit nu met geloof of met niet-geloof of het verkopen van een lidmaatschap te maken heeft.

Dan kom je wat mij betreft op prive terrein. Geloof op openbaar terrein uitdragen heb ik dus ook geen probleem mee. Doen niet gelovigen ook.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  donderdag 23 september 2010 @ 10:36:57 #236
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_86741449
quote:
Op donderdag 23 september 2010 10:29 schreef paddy het volgende:
Van mij mag iedereen geloven in wat hij wil zolang de wet van Nederland niet in gevaar komt. Dus ook geen aparte wetten voor alleen gelovigen.
Dat wordt nogal een herziening dan.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  donderdag 23 september 2010 @ 11:15:20 #237
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_86742488
quote:
Op donderdag 23 september 2010 10:29 schreef paddy het volgende:


Wanneer ik in sommige topics zie dat mensen gelovigen in kampen wil opsluiten etc etc etc denk ik eerder aan extremisten zoals je die in Noord-Korea kan vinden. En in de jaren 70-80 in Cambodja te vinden was.

Maar andersom mag het wel. Iedere ideologie heeft wel een oorlog of massaslachting op zijn naam staan. Nu zij de Atheïsten aan de beurt en dan is het plotseling niet ok meer?

Hypocriet.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_86742641
quote:
Op donderdag 23 september 2010 11:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Maar andersom mag het wel. Iedere ideologie heeft wel een oorlog of massaslachting op zijn naam staan. Nu zij de Atheïsten aan de beurt en dan is het plotseling niet ok meer?

Hypocriet.
Ik zeg dus dat iedereen zich aan de wet moet houden. Wanneer gelovigen oproepen tot moord/uitroeien of ik kampen opsluiten van niet gelovigen denk ik dus precies hetzelfde. Zegt een niet-gelovige dat God niet bestaat? Zal mij dat net zo'n worst zijn. En dit wordt ook gedaan. Ook (net als gelovigen) prediken zij door zingen/bands etc. Roept een niet-gelovige of gelovige op tot moord of mensen in kampen opsluiten van hun medemens mag dat gewoon strafbaar zijn.

Dus dat woord hypocriet is echt niet van toepassing. Uiteraard mag je klagen net als gelovigen mogen klagen.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_86742676
quote:
Op donderdag 23 september 2010 10:36 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dat wordt nogal een herziening dan.
Voorbeeld graag :)
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_86742879
quote:
Op woensdag 22 september 2010 17:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit een god gezien, alleen gelovigen die claimen dat er een God is. Ik zie daar geen aanwijzingen voor, laat staan bewijs, dus ik erken de claim van gelovigen niet. Ik hoef God helemaal niet te ontkennen. Dus ik geloof niets en ben tegelijk atheïst.

Ik ben niet tegen niets, dus ook niet tegen God. Maar ik ben er ook niet voor. En jij bent zwaar in de war.
Gerard Reve heeft ooit God gezien.
I´m back.
pi_86743087
Nationalisten die een populist volgen en fundamentele gelovigen.. Zijn voor mij beide een kleine bedreiging van mijn individuele goddelijke vrijheid, visie en mentaliteit van mijn eigen bestaan..

Ik geloof in de multiculturele utopie, beide groepen horen ook bij deze utopie..
  donderdag 23 september 2010 @ 12:33:38 #242
273119 BeSimple
or die trying!
pi_86745138
quote:
Op donderdag 23 september 2010 11:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Maar andersom mag het wel. Iedere ideologie heeft wel een oorlog of massaslachting op zijn naam staan. Nu zij de Atheïsten aan de beurt en dan is het plotseling niet ok meer?

Hypocriet.
Was Noord Korea niet atheistisch?
Laat me met rust!
pi_86745461
quote:
Op donderdag 23 september 2010 12:33 schreef BeSimple het volgende:

[..]

Was Noord Korea niet atheistisch?
Communistisch en anti-theïstisch.
  donderdag 23 september 2010 @ 12:58:59 #244
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_86745960
quote:
Op donderdag 23 september 2010 12:33 schreef BeSimple het volgende:

[..]

Was Noord Korea niet atheistisch?
Religie is slechts een concurrerende ideologie. De communisten verbieden die andere ideologie en dan is het gevolg atheïsme. Maar niet met atheïsme als doel. Atheïsme is niets. Het doel is communisme.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_86746148
quote:
Op woensdag 22 september 2010 18:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Religie is als een piemel
Het is prima er eentje te hebben
Het is prima er trots op te zijn
Het is prima om er gek op te zijn
Maar het heeft geen pas hem publiekelijk rond te zwaaien en te beweren dat die van jou de mooiste is en al helemaal niet hem in de strot van kinderen te duwen.
Zo mooi! :')
  donderdag 23 september 2010 @ 13:14:46 #246
318838 Kapitein_Tarrelbaard
Tarrelkam kamt tarrels
pi_86746478
IK HEB GODVERDOMME HELEMAAL GEEN ZUS! :(
  donderdag 23 september 2010 @ 13:19:55 #247
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_86746641
quote:
Op donderdag 23 september 2010 11:21 schreef paddy het volgende:
Voorbeeld graag :)
Nou, laten we eens beginnen met belasting.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_86747223
quote:
Op donderdag 23 september 2010 12:33 schreef BeSimple het volgende:

[..]

Was Noord Korea niet atheistisch?
Ze waren daar al niet theïstisch op een westerse manier
maar het is vooral dat de staat het Christendom als westerse politieke invloed ziet
zoals Wilders Islam als een politieke ideologie ziet en niet als religie
  donderdag 23 september 2010 @ 13:38:04 #249
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_86747315
quote:
Op donderdag 23 september 2010 13:14 schreef Kapitein_Tarrelbaard het volgende:
IK HEB GODVERDOMME HELEMAAL GEEN ZUS! :(
Geeft niks, toch pics posten. :9
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 23 september 2010 @ 14:47:59 #250
302122 Dunwich
The Horror...
pi_86749768
ik vind het Militant christendom veel enger, van die geïndoctrineerde kinderen die zich zien als soldaten van jezus enzo
pi_86750525
quote:
Op donderdag 23 september 2010 12:33 schreef BeSimple het volgende:

[..]

Was Noord Korea niet atheistisch?
Ja Noord korea is atheistisch en als je daar zegt dat je christen bent wordt opgepakt dan wordt je gemarteld en kom je meestal niet meer levend weg. Noord korea is het meest onleefbare land ter wereld, daar is het verboden om te geloven en het meest onmenselijke land ter wereld om te leven. Ik denk dat onder het atheisme in de menselijke geschiedenis, de gruwelijkste misdaden zijn gepleegd.
  donderdag 23 september 2010 @ 15:10:36 #252
13250 Lod
Sapere aude!
pi_86750668
Dan heb je het niet over atheïsme maar over antitheïsme. 2 wezenlijk andere zaken.
GNU Terry Pratchett
pi_86750684
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:06 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

Ja Noord korea is atheistisch en als je daar zegt dat je christen bent wordt opgepakt dan wordt je gemarteld en kom je meestal niet meer levend weg. Noord korea is het meest onleefbare land ter wereld, daar is het verboden om te geloven en het meest onmenselijke land ter wereld om te leven. Ik denk dat onder het atheisme in de menselijke geschiedenis, de gruwelijkste misdaden zijn gepleegd.
Onder het atheïsme?

Atheïsme, nogmaals, is enkel het niet geloven in God. De reden dat ze in Noord Korea gelovige mensen vervolgen (en ook in de vroegere USSR trouwens) is omdat ze het geloof als een bedreiging van het communistische ideaal beschouwen.
pi_86750688
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:10 schreef Lod het volgende:
Dan heb je het niet over atheïsme maar over antitheïsme. 2 wezenlijk andere zaken.
en dat

Niet elke atheïst is anti-theïst, maar wel elke anti-theïst is atheïst. Snappie?
pi_86750729
quote:
Op donderdag 23 september 2010 12:33 schreef BeSimple het volgende:

[..]

Was Noord Korea niet atheistisch?
Nee
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  donderdag 23 september 2010 @ 15:12:57 #256
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_86750763
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:06 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

Ja Noord korea is atheistisch en als je daar zegt dat je christen bent wordt opgepakt dan wordt je gemarteld en kom je meestal niet meer levend weg. Noord korea is het meest onleefbare land ter wereld, daar is het verboden om te geloven en het meest onmenselijke land ter wereld om te leven. Ik denk dat onder het atheisme communisme in de menselijke geschiedenis, de gruwelijkste misdaden zijn gepleegd.
Atheïsme is niks, dus kan je er ook niet om moorden. Alleen gelovigen kunnen dat.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_86750940
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Atheïsme is niks, dus kan je er ook niet om moorden. Alleen gelovigen kunnen dat.
Nu heb je zoveel voorbeelden gehad :{ Dat is gewoon niet alleen waar. Ook niet-gelovigen kunnen juist gelovigen vermoorden omdat ze gelovig zijn.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  donderdag 23 september 2010 @ 15:16:53 #258
230788 n8n
Pragmatisch
pi_86750941
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:06 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

Ja Noord korea is atheistisch en als je daar zegt dat je christen bent wordt opgepakt dan wordt je gemarteld en kom je meestal niet meer levend weg. Noord korea is het meest onleefbare land ter wereld, daar is het verboden om te geloven en het meest onmenselijke land ter wereld om te leven. Ik denk dat onder het atheisme in de menselijke geschiedenis, de gruwelijkste misdaden zijn gepleegd.
Kan je nog onderbouwen hoe je op de conclusie in de laatste 2 alinea's bent gekomen in de OP, anders is er nauwelijks sprake van discussie. Sowieso is het helemaal offtopic gegaan, van het persoonlijk houden van geloof naar welke ideologie de meeste terreur in de wereld brengt, lekker volwassen, wijzen welke partij meer fout doet.
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  donderdag 23 september 2010 @ 15:17:47 #259
230788 n8n
Pragmatisch
pi_86750975
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:16 schreef paddy het volgende:

[..]

Nu heb je zoveel voorbeelden gehad :{ Dat is gewoon niet alleen waar. Ook niet-gelovigen kunnen juist gelovigen vermoorden omdat ze gelovig zijn.
Een overtuiging maakt iets niet meteen tot een geloof, als iemand kwaad in de zin heeft komt dat toch wel naar voren. Geloof of andere overtuigingen (die los staan van geloof) zijn daar slechts een middel tot propaganda.
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_86750980
quote:
Een atheïst ontkent het bestaan van goden, maar gaat er niet noodzakelijk van uit dat er 'niets' is tussen hemel en aarde.
Volgens wiki
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_86750987
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:16 schreef paddy het volgende:

[..]

Nu heb je zoveel voorbeelden gehad :{ Dat is gewoon niet alleen waar. Ook niet-gelovigen kunnen juist gelovigen vermoorden omdat ze gelovig zijn.
Als je anti-theïst bent, maar dan gaat het om een bepaalde overtuiging.
Atheïsme zie ik als het ontbreken van een geloof, het impliceert niet dat je ook tegen het geloven bent.
pi_86751032
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:17 schreef paddy het volgende:

[..]

Volgens wiki
quote:
Atheïsme is

1.de afwezigheid van geloof in één of meerdere goden[1], of
2.de aanname dat er geen god(en) bestaan of kunnen bestaan.[2]
In het eerste geval is atheïsme het tegenovergestelde van theïsme.[3]

Het verschil tussen deze twee definities kan tot verwarring leiden, in het bijzonder als ze door elkaar gebruikt worden.[4] In de filosofie wordt traditioneel meestal de tweede definitie gehanteerd[5], in het dagelijks spraakgebruik wordt vaak de eerste definitie gehanteerd.

Het woord atheïsme komt van het Grieks: het voorvoegsel 'α' (a) betekent 'niet' en het woord 'θεος' (theos) betekent 'god' of 'godheid'.
Ook volgens wiki.
pi_86751061
In de praktijk is het zo dat wanneer iemand zegt Atheïst te zijn, hij/zij bedoelt niet te geloven in God.

Daar is toch niets mis mee verder? Wat is daar gevaarlijk aan?
  donderdag 23 september 2010 @ 15:20:12 #264
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_86751072
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:16 schreef paddy het volgende:

[..]

Nu heb je zoveel voorbeelden gehad :{ Dat is gewoon niet alleen waar. Ook niet-gelovigen kunnen juist gelovigen vermoorden omdat ze gelovig zijn.
Ja, omdat ze in een niet-religieuze ideologie geloven. Communisme, Kapitalisme.

Atheïsten hoeven niks vanwege hun atheïsme behalve de vrijheid om hun eigen keuzes te maken.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_86751177
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:18 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Als je anti-theïst bent, maar dan gaat het om een bepaalde overtuiging.
Atheïsme zie ik als het ontbreken van een geloof, het impliceert niet dat je ook tegen het geloven bent.
Wanneer je dus gelovigen het geloven wil verbieden of ze in kampen op wil sluiten ben je dus ook geen AtheIst, maar een Anti-theïst?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  donderdag 23 september 2010 @ 15:23:17 #266
230788 n8n
Pragmatisch
pi_86751210
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:22 schreef paddy het volgende:

[..]

Wanneer je dus gelovigen het geloven wil verbieden of ze in kampen op wil sluiten ben je dus ook geen AtheIst, maar een Anti-theïst?
Kan beide, staat er los van, overtuigingen zijn in die zin een middel om het doel (anderen belemmeren) te realiseren.
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_86751252
In ieder geval zie ik 2 bedreigingen voor Nederland,
1 opkomend militant atheisme
2 de islam

Beide heeft het tot gevolg vervolging van christenen.
Maar om even op de pvv terug te komen, waar ik het wel met wilders mee eens ben is o.a.

- met Israel waarin hij geen palestijnse staat wil en de zogenaamde westbank, gewoon de echte namen Judea en Samaria geeft. ik denk dat hij dat als enigste in de politiek juist ziet.

- strengere straffen, je ziet wel dat alles tolereren het alleen maar erger maakt.

Hoe blind moet iemand zijn om te denken dat alle religies hetzelfde zijn, islam en christen zijn is niet hetzelfde.
pi_86751256
quote:
In het Nieuwtestamentische bijbelboek Openbaring van Johannes 21 staat het in de rij met zonden die de persoon in kwestie uiteindelijk voor eeuwig in de 'poel die brandt van vuur en zwavel' van de hel doet belanden. Ongeloof wordt namelijk opgevat als rebellie tegen het oppergezag van God en het niet erkennen van het scheppings- en onderhoudingswerk van God.
Dit vind ik ook zo krom. Enerzijds schept God ons met de vrije wil, zodat we kunnen kiezen om in Hem te geloven, maar anderzijds als we dat niet doen, dan zijn we direct tegen Hem aan het rebelleren? :?
pi_86751257
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:19 schreef -Strawberry- het volgende:
In de praktijk is het zo dat wanneer iemand zegt Atheïst te zijn, hij/zij bedoelt niet te geloven in God.

Daar is toch niets mis mee verder? Wat is daar gevaarlijk aan?
Is net zo min gevaarlijk als dat je zegt dat je wel gelooft.

Zolang je de wetten van dat land niet breekt is er niet veel mis wat je ook aanhangt, of niet aanhangt.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_86751270
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:19 schreef -Strawberry- het volgende:
In de praktijk is het zo dat wanneer iemand zegt Atheïst te zijn, hij/zij bedoelt niet te geloven in God.

Daar is toch niets mis mee verder? Wat is daar gevaarlijk aan?
Het wordt gevaarlijk of raar als ik beweer geen muziek te kunnen luisteren, maar dan vervolgens wél bepaalde mensen de mogelijkheid om muziek te luisteren wil ontnemen.
pi_86751281
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:24 schreef matthijs8200 het volgende:
In ieder geval zie ik 2 bedreigingen voor Nederland,
1 opkomend militant atheisme
2 de islam

Beide heeft het tot gevolg vervolging van christenen.
Maar om even op de pvv terug te komen, waar ik het wel met wilders mee eens ben is o.a.

- met Israel waarin hij geen palestijnse staat wil en de zogenaamde westbank, gewoon de echte namen Judea en Samaria geeft. ik denk dat hij dat als enigste in de politiek juist ziet.

- strengere straffen, je ziet wel dat alles tolereren het alleen maar erger maakt.

Hoe blind moet iemand zijn om te denken dat alle religies hetzelfde zijn, islam en christen zijn is niet hetzelfde.
En het leven draait enkel en alleen om de christenen natuurlijk....
Jij ziet ieder andersdenkende als een bedreiging.
pi_86751302
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:24 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het wordt gevaarlijk of raar als ik beweer geen muziek te kunnen luisteren, maar dan vervolgens wél bepaalde mensen de mogelijkheid om muziek te luisteren wil ontnemen.
En daar is dus een ander begrip voor.
  donderdag 23 september 2010 @ 15:26:15 #273
230788 n8n
Pragmatisch
pi_86751324
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:24 schreef paddy het volgende:

[..]

Is net zo min gevaarlijk als dat je zegt dat je wel gelooft.

Zolang je de wetten van dat land niet breekt is er niet veel mis wat je ook aanhangt, of niet aanhangt.
De strekking in het begin van deze topic was ook niet om wetten te breken maar aan te passen.
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_86751344
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:24 schreef paddy het volgende:

[..]

Is net zo min gevaarlijk als dat je zegt dat je wel gelooft.

Zolang je de wetten van dat land niet breekt is er niet veel mis wat je ook aanhangt, of niet aanhangt.
Jawel, want aan geloven zit een bepaalde levenswijze verbonden meestal. Atheïsten geloven gewoon niet en hebben geen vaste levenswijze, en dus ook geen ideologie om iemand op te dringen.
  donderdag 23 september 2010 @ 15:26:57 #275
302122 Dunwich
The Horror...
pi_86751352
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:06 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]
Ik denk dat onder het atheisme in de menselijke geschiedenis, de gruwelijkste misdaden zijn gepleegd.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Heksenvervolging
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kruistocht
http://nl.wikipedia.org/wiki/Spaanse_Inquisitie

om maar een paar gruweldaden te noemen , niet te vergeten de steun van de katholieke kerk bij de nazi's of het afraden van voorbehoedsmiddelen in Afrika wat daar nu nog dagelijks voor honderden doden zorgt

als je communisme aanvalt, probeer dan trouwens ook een goed voorbeeld te vinden van Echt communisme, een aantal doorgedraaide totalitaire regimes noemen die zichzelf toevallig communistisch noemen is erg jammer
communisme staat namelijk niet gelijk aan de bovengenoemde politiestaten van mao/pol pot/etc.
pi_86751363
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:25 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

En het leven draait enkel en alleen om de christenen natuurlijk....
Jij ziet ieder andersdenkende als een bedreiging.
In elk moslimland ter wereld, worden christenen vervolgd en gedood.
pi_86751366
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:24 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het wordt gevaarlijk of raar als ik beweer geen muziek te kunnen luisteren, maar dan vervolgens wél bepaalde mensen de mogelijkheid om muziek te luisteren wil ontnemen.
Dan ga je gewoon tegen de wet van Nederland in, dus niet aan de orde hier. Zou wat mij betreft ook wel beschermd mogen worden :)
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_86751383
Overigens Matthijs, voor mij zijn de islam en christendom wel hetzelfde. Allebei grote onzin en onderdrukkend naar vrouwen toe in strenge kringen om maar een voorbeeld te noemen. Allah en God zijn beide Goden, dus in welke je dan gelooft maakt ook niet uit. Het komt op hetzelfde neer, er kan er maar een bestaan. En ik heb me laten vertellen dat er tussen de Koran en Bijbel ook veel overeenkomsten zijn.
pi_86751399
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:27 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

In elk moslimland ter wereld, worden christenen vervolgd en gedood.
En atheïsten?

Precies.
pi_86751453
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:27 schreef -Strawberry- het volgende:
Overigens Matthijs, voor mij zijn de islam en christendom wel hetzelfde.
Allebei grote onzin en onderdrukkend naar vrouwen toe in strenge kringen.
Maar zie je niet dat hoofden afhakken of hoofdpijn geven een heel verschil is.
pi_86751511
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:29 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

Maar zie je niet dat hoofden afhakken of hoofdpijn geven een heel verschil is.
Oh zeker, maar dat is de cultuur die zo verworden is. De boeken zelf verschillen niet zo erg, en daarmee ook de geloven niet. Er staan in beide veel gruwelijke dingen.

En ik vind ze beide irrationeel. Dus of het christendom minder slecht is dan de islam, doet er niet toe.
pi_86751612
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:31 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Oh zeker, maar dat is de cultuur die zo verworden is. De boeken zelf verschillen niet zo erg, en daarmee ook de geloven niet. Er staan in beide veel gruwelijke dingen.

En ik vind ze beide irrationeel. Dus of het christendom minder slecht is dan de islam, doet er niet toe.
Hoeveel mensen heeft Jezus vermoord of is hij vermoord tijdens zijn leven en hoeveel mensen heeft Mohammed gedood of heeft hij alleen gepredikt.
  donderdag 23 september 2010 @ 15:35:16 #283
230788 n8n
Pragmatisch
pi_86751652
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:34 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

Hoeveel mensen heeft Jezus vermoord of is hij vermoord tijdens zijn leven en hoeveel mensen heeft Mohammed gedood of heeft hij alleen gepredikt.
Maakt het wat uit voor nu?
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_86751722
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:35 schreef n8n het volgende:

[..]

Maakt het wat uit voor nu?
Ja natuurlijk voor moslims is Mohammed het voorbeeld om na te volgen en voor christenen Jezus.
pi_86751954
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:26 schreef Dunwich het volgende:

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Heksenvervolging
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kruistocht
http://nl.wikipedia.org/wiki/Spaanse_Inquisitie

om maar een paar gruweldaden te noemen , niet te vergeten de steun van de katholieke kerk bij de nazi's of het afraden van voorbehoedsmiddelen in Afrika wat daar nu nog dagelijks voor honderden doden zorgt

als je communisme aanvalt, probeer dan trouwens ook een goed voorbeeld te vinden van Echt communisme, een aantal doorgedraaide totalitaire regimes noemen die zichzelf toevallig communistisch noemen is erg jammer
communisme staat namelijk niet gelijk aan de bovengenoemde politiestaten van mao/pol pot/etc.
De kruistochten waren een reactie op.
De heksenverbranding vind ik idd walgelijk. Niet te geloven hoe dom schaapjes volgen.
Spaanse Inquisitie. Veel joden tussen 1536 - 1624 (40.000 en 80.000) zijn geëmigreerd.
Protestanten waren er nog niet veel . Vaak werden mensen die verdacht werden van antikerkelijke gevoelens beschuldigd van protestantisme zonder dat zij ook daadwerkelijk protestants waren.

Werkelijk idioot idd :{

En dan deze :D
quote:
Deze vrijwillige schuldbekentenissen waren anoniem, waardoor de aangeklaagde medeplichtigen niet wisten wie hen bij de Inquisitie aangegeven had. Dit was een van de belangrijkste punten van kritiek die tegenstanders van de Inquisitie hadden. In de praktijk kwamen valse beschuldigen regelmatig voor, waarbij vijanden en concurrenten aangegeven werden bij de Inquisitie. Ook het beschuldigen van familieleden was niet ongewoon.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  donderdag 23 september 2010 @ 15:44:25 #286
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_86752035
Het indoctrineren van niet-gelovigen (kinderen) en diezelfde kinderen leren om niet gelovigen te haten met als dreiging eeuwige verbranding is het grrotste gevaar voor de samenleving.
Waar religie vroeger misschien nog een functie had (saamhorigheid) is die door globalisatie verdwenen. Dus kappen met al die flauwekul en iedereen gewoon zelf laten kiezen wat en waar ze in geloven.
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
all I wanted was a pepsi, just one pepsi and shit was given to me
  donderdag 23 september 2010 @ 15:45:50 #287
230788 n8n
Pragmatisch
pi_86752095
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:37 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

Ja natuurlijk voor moslims is Mohammed het voorbeeld om na te volgen en voor christenen Jezus.
Een voorbeeld volgen is niet erg, als je er anderen maar niet mee lastig valt. Wat maakt het dan uit wie wat als voorbeeld is.
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_86752186
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:44 schreef slaveloos het volgende:
Het indoctrineren van niet-gelovigen (kinderen) en diezelfde kinderen leren om niet gelovigen te haten met als dreiging eeuwige verbranding is het grrotste gevaar voor de samenleving.
Waar religie vroeger misschien nog een functie had (saamhorigheid) is die door globalisatie verdwenen. Dus kappen met al die flauwekul en iedereen gewoon zelf laten kiezen wat en waar ze in geloven.
Wat je zaait zul je oogsten. Trouwens Jezus zegt precies het tegenovergestelde wat je zegt over het haten van niet gelovigen.

matteus5vers43 Gij hebt gehoord, dat er gezegd is: Gij zult uw naaste liefhebben en uw vijand zult gij haten. 44 Maar Ik zeg u: Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen, 45 opdat gij kinderen moogt zijn van uw Vader, die in de hemelen is; want Hij laat zijn zon opgaan over bozen en goeden en laat het regenen over rechtvaardigen en onrechtvaardigen.
pi_86752193
Ik ben toch wel benieuwd, Matthijs :)

quote:
Op woensdag 22 september 2010 18:38 schreef Gaspedaal het volgende:

Tot welke stroming binnen het christendom zou je jezelf rekenen?
  donderdag 23 september 2010 @ 15:50:31 #290
230788 n8n
Pragmatisch
pi_86752266
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:48 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

Wat je zaait zul je oogsten.
Dit geldt dus ook voor het anderen beperken op wat voor manier dan ook, dat is iets wat gelovigen (in de politiek) maar wat te vaak doen. Ook in Nederland.
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_86752387
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:44 schreef slaveloos het volgende:
Het indoctrineren van niet-gelovigen (kinderen) en diezelfde kinderen leren om niet gelovigen te haten met als dreiging eeuwige verbranding is het grrotste gevaar voor de samenleving.
Waar religie vroeger misschien nog een functie had (saamhorigheid) is die door globalisatie verdwenen. Dus kappen met al die flauwekul en iedereen gewoon zelf laten kiezen wat en waar ze in geloven.
Die zin met haten erin gaat voor een enkeling op. Net als de enkeling die hun kind leert dat gelovigen niet na kunnen denken en denigrerend over gelovigen te praten.

Heb jij een kind? Zal jij je kind opvoeden met jouw waarden normen en gedachten over geloven? Dat houdt ook in dat je praat met je kind over geloven. Zo ja? Dit doen gelovigen ook over hun geloof en hun beleving van dat geloof :) Er zit dus al geen verschil qua indoctrineren al zal jij dat anders aanvoelen :)
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_86752485
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:50 schreef n8n het volgende:

[..]

Dit geldt dus ook voor het anderen beperken op wat voor manier dan ook, dat is iets wat gelovigen (in de politiek) maar wat te vaak doen. Ook in Nederland.
Ik snap de selectieve quote, maar dit is niet wat hij wil zeggen. Ik lees vaak terug want geloof niet in het selectief quoten. Zouden meer users moeten doen.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  donderdag 23 september 2010 @ 15:56:29 #293
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_86752504
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:48 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

Wat je zaait zul je oogsten.
inderdaad, zaai angst en oogst haat
quote:
Trouwens Jezus zegt precies het tegenovergestelde wat je zegt over het haten van niet gelovigen.

matteus5vers43 Gij hebt gehoord, dat er gezegd is: Gij zult uw naaste liefhebben en uw vijand zult gij haten. 44 Maar Ik zeg u: Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen, 45 opdat gij kinderen moogt zijn van uw Vader, die in de hemelen is; want Hij laat zijn zon opgaan over bozen en goeden en laat het regenen over rechtvaardigen en onrechtvaardigen.
deze bijbeltekst is prachtig maar wordt volgens mij heel weinig in de praktijk gebracht :)
als je je kinderen bangmaakt dan vind ik dat niet getuigen van liefde voor je kinderen.
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
all I wanted was a pepsi, just one pepsi and shit was given to me
pi_86752578
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:56 schreef slaveloos het volgende:

[..]

inderdaad, zaai angst en oogst haat
[..]

deze bijbeltekst is prachtig maar wordt volgens mij heel weinig in de praktijk gebracht :)
als je je kinderen bangmaakt dan vind ik dat niet getuigen van liefde voor je kinderen.
Onzin. Ik ben gelovig opgevoed en ook juist die teksten zijn mij voorgehouden, De koran kent dergelijke teksten. Haat niet willekeurig, want wie weet is degene die u haat wel beter dan u. (zoiets kan ik mij herinneren...helemaal letterlijk weet ik het niet meer)
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_86752723
Mij werd ook altijd voorgehouden dat wanneer een gelovige kwaadspreekt zonder dat de ongelovige kwade dingen heeft gedaan, dit harder bestraft zal worden dan dat een niet-gelovige bestraft zal worden.

Ik denk dus dat er een boel paranoia leeft zowel vanuit als naar gelovigen toe.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  donderdag 23 september 2010 @ 16:11:15 #296
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_86753090
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:53 schreef paddy het volgende:

[..]

Die zin met haten erin gaat voor een enkeling op. Net als de enkeling die hun kind leert dat gelovigen niet na kunnen denken en denigrerend over gelovigen te praten.

Heb jij een kind? Zal jij je kind opvoeden met jouw waarden normen en gedachten over geloven? Dat houdt ook in dat je praat met je kind over geloven. Zo ja? Dit doen gelovigen ook over hun geloof en hun beleving van dat geloof :) Er zit dus al geen verschil qua indoctrineren al zal jij dat anders aanvoelen :)
ik heb 2 kinderen en die vertellen mij blij dat ze niet mogen liegen, omdat ze dan in het vuur terechtkomen volgens hun gelovige klasgenootjes vind ik dat eng. En ik voed ze op met mijn normen en waarden, dwz geloof als je dat wilt, maar ik indoctrineer ze niet met de hel en het vagevuur!
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
all I wanted was a pepsi, just one pepsi and shit was given to me
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 23 september 2010 @ 16:17:12 #297
862 Arcee
Look closer
pi_86753331
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 20:48 schreef matthijs8200 het volgende:
Deze gevaarlijke atheistische ideologie
Welke?
  donderdag 23 september 2010 @ 16:30:32 #298
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_86753789
quote:
Op donderdag 23 september 2010 16:17 schreef Arcee het volgende:

[..]



Welke?
Die linker. Die met die vlekjes.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Moderator donderdag 23 september 2010 @ 16:37:47 #299
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_86754133
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:34 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

Hoeveel mensen heeft Jezus vermoord of is hij vermoord tijdens zijn leven en hoeveel mensen heeft Mohammed gedood of heeft hij alleen gepredikt.
mohammed en Jezus zijn niet zo goed vergelijkbaar

je moet eerder aan koning David oid denken als je de vergelijking per se moet maken
Jezus in Islam is gewoon ... Jezus, alleen dan is het een Islamitische profeet en niet de zoon van god
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 23 september 2010 @ 16:39:50 #300
230788 n8n
Pragmatisch
pi_86754234
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:55 schreef paddy het volgende:

[..]

Ik snap de selectieve quote, maar dit is niet wat hij wil zeggen. Ik lees vaak terug want geloof niet in het selectief quoten. Zouden meer users moeten doen.
Quote was selectief omdat het vaak terugkomt als argument (niet alleen door een bepaalde groep, algemeen) door wie de boodschap zelf niet (altijd) naleven. De rest heb ik eigenlijk niet meer gelezen omdat deze discussie (van beide partijen) is vastgelopen op beschuldigingen en het aanhalen van citaten. Jammer.
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_86754654
quote:
Op donderdag 23 september 2010 16:11 schreef slaveloos het volgende:

[..]

ik heb 2 kinderen en die vertellen mij blij dat ze niet mogen liegen, omdat ze dan in het vuur terechtkomen volgens hun gelovige klasgenootjes vind ik dat eng. En ik voed ze op met mijn normen en waarden, dwz geloof als je dat wilt, maar ik indoctrineer ze niet met de hel en het vagevuur!
Die ouders zijn dan niet goed wijs, want niemand beslist voor een mens. Heb dat hele vagevuur op die manier ook niet geleerd
quote:
. Deze passage zegt niet dat gelovigen door het vuur zullen heengaan, maar dat de daden van de gelovigen als het ware door het vuur zullen gaan
Denk zelfs dat die twee kinderen de hel bedoelen punt1 daar zou volgens hun geloof dan geen mens over kunnen en mogen beslissen en zelfs niet voor mogen waarschuwen. Is zoiets als hier als mod zeggen dat je echt een ban gaat krijgen :P

ten 2e: het zou een plek zijn zonder God. En wanneer je daar niet in gelooft maakt je dat ook niet uit. Zou ze dus niet eens moeten interesseren. Het is zo'n beetje hetzelfde zeggen als dat we terug keren na de dood als een ander persoon. Daar geloven mensen in, of daar geloven mensen niet in. Je kinderen geloven toch niet? Ze geloven toch ook niet dat pokemon echt bestaat? Daarmee kan jij het vergelijken wanneer je toch niet gelooft. Zou de ouders van die kinderen er wel op aanspreken. Bang maken is natuurlijk nooit leuk.

Wat wel eng is? Is de dreigingen van sommige mensen die dreigen gelovigen of niet gelovigen pijn te willen doen of te willen verwijderen uit de samenleving omdat ze geloven of niet geloven. Op te willen sluiten om hun wel of niet geloof. Dat zijn feiten die gebeuren en wanneer mensen daarmee dreigen kan dat een kind wel bang maken. Die krijgen meer mee dan je denkt.

Moet nu weg trouwens :)
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')