Die eerste zin begrijp ik eerlijk gezegd niet. Kan aan mij liggen. Je tweede zin verklaart echter niet waarom het gerechtvaardigd is om iemand eeuwig te laten branden in hel, enkel en alleen omdat hij niet in god wenst te geloven.quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:58 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
De scheiding is zo groot als je kunt bedenken of iemand is gerechtvaardigd door geloof, alle zonden vergeven en uitgeboet door Jezus. Of het andere wat je buitengewoon hard noemt, ik geloof dat het een volmaakt oordeel is (God is volmaakt) en dus komt er ook geen einde aan.
En wat vind je ervan dat - volgens jouw geloof - een deel van jouw familie en misschien wel jouw toekomstige kinderen uiteindelijk voor eeuwig in de 'hel' zullen belanden?quote:Op dinsdag 21 september 2010 22:03 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
In principe wel, alleen diegene die in Jezus zoon van God geloven zijn vergeven.
En dan laat je het meest absurde van het verhaal nog weg. Babies die nu geboren worden zijn al bestemd voor het eeuwige vuur omdat een dame weet ik hoeveel generaties geleden van een appel heeft gegeten..die God er zelf heeft geplaatst. Met voorkennis natuurlijk, want God is perfect.quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:58 schreef Sakura het volgende:
Tjsa, en dit zeer logische en enorm geloofwaardige verhaal is het begin van het huidige christendom, en daar mag je absoluut niet mee spotten.
Bewijs dat maarquote:Op dinsdag 21 september 2010 21:44 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Gewoon de absolute waarheid.
maar gelovigen dwingen je toch niet te gelovenquote:Op dinsdag 21 september 2010 21:52 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Nee hoor want dat is gewoon reclame voor een merk. En sowieso is er een verschil tussen je overtuiging beschikbaar maken voor andere mensen en hem aan andere mensen opleggen, het eerste is wat mij betreft prima, maar het tweede wordt al redelijk vervelend. Om het maar eens met voorbeelden aan te geven: die Jezus figuur in het centrum van Eindhoven die loopt te prediken is prima, de overheid die (uit religieuze overwegingen) vindt dat ik geen openbare activiteiten mag organiseren voor 13:00 en mij dit ook door te dreigen met sancties oplegt vind ik al een heel stuk vervelender.
Winkelsluitingstijdenwet? Verbod op godslastering?quote:Op dinsdag 21 september 2010 22:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
maar gelovigen dwingen je toch niet te geloven
hoe zijn ze hun overtuiging aan je aan het opleggen?
wat heeft dit met wetten van de overheid te maken???
De discussie begon over het lastigvallen/proberen te bekeren door gelovigen. Ook ik zie niet in hoe dat een beknotting van iemands vrijheid is.quote:Op dinsdag 21 september 2010 22:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Winkelsluitingstijdenwet? Verbod op godslastering?
Het gebruiken van geweld, gaat ook helemaal tegen het evangelie in. Ik hak geen hoofden van mensen af en gebruik geen fysiek geweld, hoogstens geef ik mensen hoofdpijn van wat ik zeg.quote:Op dinsdag 21 september 2010 22:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
maar gelovigen dwingen je toch niet te geloven
hoe zijn ze hun overtuiging aan je aan het opleggen?
wat heeft dit met wetten van de overheid te maken???
true maar als er genoeg animo is dan kun je die wetten veranderen en dan gaat de kerk of dat kleine partijtje er niets tegen kunnen doenquote:Op dinsdag 21 september 2010 22:33 schreef Onverstoorbaar het volgende:
[..]
Vrijwel geheel gebaseerd op de geloofsopvattingen van een klein partijtje.
quote:Op dinsdag 21 september 2010 22:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
true maar als er genoeg animo is dan kun je die wetten veranderen en dan gaat de kerk of dat kleine partijtje er niets tegen kunnen doen
bovendien worden beiden massaal genegeert
http://www.trouw.nl/nieuw(...)p_koopzondagen_.htmlquote:Een nieuw kabinet van VVD, CDA en gedoogpartij PVV zet een rem op uitbreiding van het aantal koopzondagen. Dat meldt het Reformatorisch Dagblad.
Volgens de krant wil VVD-leider Mark Rutte hiermee tegemoet komen aan wensen van de SGP. Door de krappe meerderheid van 76 zetels en het gevaar van ‘dissidente’ geluiden binnen de CDA-fractie kunnen de twee SGP-zetels goed van pas komen.
Hij is lid van de Nederlands Hervormde Kerk, dacht ik. Of en hoe vaak-ie naar de kerk gaat, weet ik niet.quote:
Omdat degene als hij onbekeerd niet van zijn zonden is vergeven, Misschien maakt dit het duidelijk of je zonden worden geoordeeld op het kruis door de uitboeting van Jezus of na dit leven door Jezus.quote:Op dinsdag 21 september 2010 22:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die eerste zin begrijp ik eerlijk gezegd niet. Kan aan mij liggen. Je tweede zin verklaart echter niet waarom het gerechtvaardigd is om iemand eeuwig te laten branden in hel, enkel en alleen omdat hij niet in god wenst te geloven.
Of je bent een trol of je bent flink gehersenspoeld door je ouders of wie dan ook.quote:
en je gaat compleet voorbij aan de Joods/Christelijke wortels waar de PVV op hamert en die in de grondwet wil vastleggen.quote:Op dinsdag 21 september 2010 20:48 schreef matthijs8200 het volgende:
Ik geloof dat de grootste bedreiging voor Nederland een opkomende atheisme is vergelijkbaar
met het communisme en het nazisme.
Hier spreekt Daniel van der stoep van de pvv
Waar hij o.a. voor pleit is dat alle religies achter de deur moeten blijven. Deze gevaarlijke atheistische ideologie wil het liefst een verbod zien op alle religies, dat het achter de voordeur blijft.
[..]
Johannes8vers44 Gij hebt de duivel tot vader en wilt de begeerten van uw vader doen. Die was een mensenmoorder van den beginne en staat niet in de waarheid, want er is in hem geen waarheid. Wanneer hij de leugen spreekt, spreekt hij naar zijn aard, want hij is een leugenaar en de vader der leugen.
Dat zou dus betekenen dat alle christelijke partijen verboden moeten worden en dat het strafbaar is om bv te evangeliseren. Stel ik zou mensen het goede nieuws over Jezus vertellen, zijn de gevolgen dan dat ik in de gevangenis beland. En om de hypocratie te laten zien,
[..]
Hij vind dat je geloof in het openbaar mag beledigen maar niet mag uitdragen. Dus je mag wel spotten en vloeken maar niet over de liefde van God vertellen of het goede nieuws wat Jezus christus is.
Ze hebben het over de joods/christelijke cultuur, wat moet ik me daarbij voorstellen dat je feestdagen en kerken wilt behouden als een soort museum. Het punt is wel dat hij de absolute waarheid als een bedreiging ziet en dat het achter de deur moet blijven.quote:Op dinsdag 21 september 2010 22:48 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
en je gaat compleet voorbij aan de Joods/Christelijke wortels waar de PVV op hamert en die in de grondwet wil vastleggen.
en dat hij het hier eigenlijk enkel over de Islam heeft die hij omschrijft als politieke ideologie en niet als religie
De bijbel is een joods boek, Jezus en zijn discipelen waren allemaal joden dacht op lukas na een proseliet jood en de rest van het nieuwe testament zijn ook van joodse schrijvers geinspireerd door de Gods geest.quote:Op dinsdag 21 september 2010 22:56 schreef Granduppaaaaah het volgende:
Joods christelijke cultuur bestaat niet, er is niks joods aan nederlands, het is al 1500 jaar christelijk.
hij heeft het vooral over de Islam alleen kan hij dat niet hardop zeggen omdat hij dan nog minder serieus wordt genomen.quote:Op dinsdag 21 september 2010 22:54 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Ze hebben het over de joods/christelijke cultuur, wat moet ik me daarbij voorstellen dat je feestdagen en kerken wilt behouden als een soort museum. Het punt is wel dat hij de absolute waarheid als een bedreiging ziet en dat het achter de deur moet blijven.
en daarna zijn de meeste joodse gebruiken heel ver op de achtergrond geraakt en zijn de interpertaties flink beïnvloed door de filosofie van Plato( via oa Augustinus)quote:Op dinsdag 21 september 2010 22:58 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
De bijbel is een joods boek, Jezus en zijn discipelen waren allemaal joden dacht op lukas na een proseliet jood en de rest van het nieuwe testament zijn ook van joodse schrijvers geinspireerd door de Gods geest.
Nee hoor heeft niks te maken met Plato en Augustinus. Kijk maar galaten5vers3 Nogmaals betuig ik aan ieder, die zich laat besnijden, dat hij verplicht is de gehele wet na te komen. 4 Gij zijt los van Christus, als gij door de wet gerechtigheid verwacht; buiten de genade staat gij.quote:Op dinsdag 21 september 2010 23:03 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
en daarna zijn de meeste joodse gebruiken heel ver op de achtergrond geraakt en zijn de interpertaties flink beïnvloed door de filosofie van Plato( via oa Augustinus)
waardoor we bij het idee komen dat er een Hel bestaatquote:Op dinsdag 21 september 2010 23:08 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Nee hoor heeft niks te maken met Plato en Augustinus. Kijk maar galaten5vers3 Nogmaals betuig ik aan ieder, die zich laat besnijden, dat hij verplicht is de gehele wet na te komen. 4 Gij zijt los van Christus, als gij door de wet gerechtigheid verwacht; buiten de genade staat gij.
Een christen die tot geloof is gekomen in Jezus staat onder de genade en plaats zich niet onder de wet.
Je haalt het verhaal uit zijn context en maakt het belachelijk. Dat is niet moeilijk om te doen, maar het vormt geen argument omdat dit helemaal niet de essentie weergeeft.quote:Op dinsdag 21 september 2010 22:05 schreef MrData het volgende:
[..]
En dan laat je het meest absurde van het verhaal nog weg. Babies die nu geboren worden zijn al bestemd voor het eeuwige vuur omdat een dame weet ik hoeveel generaties geleden van een appel heeft gegeten..die God er zelf heeft geplaatst. Met voorkennis natuurlijk, want God is perfect.
Tenzij de verzameling 'orthodoxe atheïsten' (lijkt me een beetje een contradictio in terminis overigens) enkel bestaat uit Daniel van der stoep, heb je dat helemaal niet 'bewezen'.quote:Op dinsdag 21 september 2010 20:58 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Otthodoxe atheisten willen alles vervolgen wat hun niet bevalt en dat is wat ik net heb onderbouwd.
johannes3vers20 Want een ieder, die kwaad bedrijft, haat het licht, en gaat niet tot het licht, opdat zijn werken niet aan de dag komen;
Daar zit het hele punt.
Wie zegt dan dat er eeuwig in de hel gebrand moet worden?quote:Op dinsdag 21 september 2010 22:05 schreef Onverstoorbaar het volgende:
[..]
En wat vind je ervan dat - volgens jouw geloof - een deel van jouw familie en misschien wel jouw toekomstige kinderen uiteindelijk voor eeuwig in de 'hel' zullen belanden?
Lol, helemaal eens met Pietquote:Op dinsdag 21 september 2010 20:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je dit soort dingen gelooft dan verbaasd het me niet dat je sowieso gelovig bent. Je bent een erg makkelijk slachtoffer
Dat's nog veel minder lastig dan die vervelende militante pacifisten.quote:Op dinsdag 21 september 2010 23:45 schreef Monolith het volgende:
Ik stoor mij overigens al jaren aan het militant absurdisme.
Om precies te zijn hebben we te maken met een godsdienstwaanzinnige.quote:Op woensdag 22 september 2010 00:47 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Of dit is een matig troll topic, of we hebben hier te maken met een zeer ernstig gestoord persoon.
Als ik op zondag geen boodschappen kan doen omdat christenen op zondag naar de kerk willen is dat geen religieuze beknotting van mijn vrijheid?quote:Op dinsdag 21 september 2010 22:34 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
De discussie begon over het lastigvallen/proberen te bekeren door gelovigen. Ook ik zie niet in hoe dat een beknotting van iemands vrijheid is.
Omdat Mark Rutte het SGP wil lijmen voor zijn minderheidskabinet, omdat alle huiseigenaren vanwege de HRA op het CDA stemmen is de zondagsrust een democratisch besluit van de bevolking?quote:Op dinsdag 21 september 2010 22:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
true maar als er genoeg animo is dan kun je die wetten veranderen en dan gaat de kerk of dat kleine partijtje er niets tegen kunnen doen
Genoeg reden om de wet af te schaffen dus.quote:bovendien worden beiden massaal genegeert
ja zo werkt dat helaasquote:Op woensdag 22 september 2010 01:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Omdat Mark Rutte het SGP wil lijmen voor zijn minderheidskabinet, omdat alle huiseigenaren vanwege de HRA op het CDA stemmen is de zondagsrust een democratisch besluit van de bevolking?
quote:[..]
Genoeg reden om de wet af te schaffen dus.
Ik denk achter het behang of binnen de spouwmuur.quote:Op woensdag 22 september 2010 00:07 schreef xenobinol het volgende:
Geloof hoort ook thuis achter de voordeur.... thuis achter de voordeur
quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:58 schreef Sakura het volgende:
[..]
Oh ja, dat is dat fantastische nonsense verhaal van die zogenaamde oppermachtige god die zondige onderdanen heeft die hij niet mag vergeven voor hetgene hij zelf als zonde aangemerkt heeft.
Waarom hij dat niet mag vergeven, tsja, dat weet echt helemaal niemand, blijkbaar is het maar een watje en is hij helemaal niet oppermachtig.
Maar dat watje heeft een oplossing, hij stuurt zijn eigen zoon, wat hij eigenlijk zelf is omdat hij een drie-eenheid is samen met een of andere geestesverschijning.
Maar ok, hij stuurt dus zijn zoon wat hij eigenlijk zelf is, stuurt zichzelf dus naar de aarde, omdat hij zelf de zonde van de mensen die hijzelf zogenaamd geschapen heeft niet mag vergeven.
Maar goed. hij gaat dus naar de aarde, maakt een hoop poespas en hijbel, schopt nog eens een tafeltje in een of ander tempeltje omver en wordt uiteindelijk veroordeeld tot kruisiging. Daar vraagt hij nog even aan zichzelf of hij er niet onderuit kan komen, of die drinkbeker niet aan hem voorbij kan gaan, maar hij vind zelf dat hij zelf daar niet onderuit mag komen en veroordeeld zelf dat zichzelf aan het kruis gespijkerd moet laten worden.
En zie daar, hij sterft nog ook, nou ja, na 3 dagen is hij plots weer levend, en gaat hijzelf terug naar zichzelf en overtuigd zichzelf dat hij nu plots wel de mensen mag vergeven voor hun zonden.
Tjsa, en dit zeer logische en enorm geloofwaardige verhaal is het begin van het huidige christendom, en daar mag je absoluut niet mee spotten.
Ja met de militant atheisten bedoel ik de groep die wil dat alle religies achter de voordeur moeten, wat zij willenquote:Op woensdag 22 september 2010 00:47 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Wat is dit voor extreem baggertopic? Een OP waarin een of andere PVV-faalhaas wordt uitgeroepen tot ''millitant atheist'' (alsof die kerel als een soort Paus voor de miljoenen atheisten in Nederland spreekt) ...........
De bijbel o.a. hier Marcus9vers43 En indien uw hand u tot zonde verleidt, houw haar af. Het is beter, dat gij verminkt ten leven ingaat, dan dat gij met uw twee handen ter helle vaart, in het onuitblusbare vuur, 44 waar hun worm niet sterft en het vuur niet wordt uitgeblust.quote:Op dinsdag 21 september 2010 23:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wie zegt dan dat er eeuwig in de hel gebrand moet worden?
Er bestaan geen militante atheïsten, er bestaat ook geen atheïsten-vereniging, er is geen atheïsten-kerk en er zijn ook geen atheïstenpriesters, pastoors, voorgangers, pauzen...of wat dan ook.quote:Op woensdag 22 september 2010 06:46 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Ja met de militant atheisten bedoel ik de groep die wil dat alle religies achter de voordeur moeten, wat zij willen
is geloofsvervolging en dat is o.a. wat het communisme ook doet. Die groep vind ik gevaarlijk en vergelijkbaar met totalitaire regimes en ik denk dat die groep best wel groot is. Hoe kwaad kan het zijn als je zelf vind geloof te mogen beledigen in het openbaar, maar gelovigen moeten maar zwijgen en het achter de deur houden.
En de spreker uit het filmpje van de pvv is geen wolf in schaapskleren maar duidelijk een wolf.
1 woordquote:Op dinsdag 21 september 2010 22:34 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Het gebruiken van geweld, gaat ook helemaal tegen het evangelie in. Ik hak geen hoofden van mensen af en gebruik geen fysiek geweld, hoogstens geef ik mensen hoofdpijn van wat ik zeg.
2 woorden: Spaanse Inquisitie.quote:Op woensdag 22 september 2010 08:36 schreef Sakura het volgende:
[..]
1 woord
kruistochten
en jouw verhaal is volledig ontkracht.
Volledig mee eens.quote:Maar voorzitter, dat is een eigen waarheid die je voor jezelf moet houden en waar je anderen niet mee moet lastig vallen Zodra die waarheid pretendeert een alomvattende waarheid te zijn die ook nog eens het staatsrecht, strafrecht, burgerlijk recht en ga zo maar door wil wijzigen, dan wordt het levensgevaarlijk
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |