Johannes8vers44 Gij hebt de duivel tot vader en wilt de begeerten van uw vader doen. Die was een mensenmoorder van den beginne en staat niet in de waarheid, want er is in hem geen waarheid. Wanneer hij de leugen spreekt, spreekt hij naar zijn aard, want hij is een leugenaar en de vader der leugen.quote:citeer" Maar voorzitter, dat is een eigen waarheid die je voor jezelf moet houden en waar je anderen niet mee moet lastig vallen Zodra die waarheid pretendeert een alomvattende waarheid te zijn die ook nog eens het staatsrecht, strafrecht, burgerlijk recht en ga zo maar door wil wijzigen, dan wordt het levensgevaarlijk."
Hij vind dat je geloof in het openbaar mag beledigen maar niet mag uitdragen. Dus je mag wel spotten en vloeken maar niet over de liefde van God vertellen of het goede nieuws wat Jezus christus is.quote:citeer" Vz, kritiek op iemands ideologie of geloof moet volkomen vrij zijn van vervolging op welke wijze dan ook.
Als je dit soort dingen gelooft dan verbaasd het me niet dat je sowieso gelovig bent. Je bent een erg makkelijk slachtofferquote:Op dinsdag 21 september 2010 20:48 schreef matthijs8200 het volgende:
Ik geloof dat de grootste bedreiging voor Nederland een opkomende atheisme is vergelijkbaar
met het communisme en het nazisme.
Otthodoxe atheisten willen alles vervolgen wat hun niet bevalt en dat is wat ik net heb onderbouwd.quote:Op dinsdag 21 september 2010 20:52 schreef dr_Pieters het volgende:
Ik denk dat radicaal orthodoxe atheisten minder gevaar vormen dan gematigde gelovigen.
Ja ik kan ook wel een stuk uit de Fabeltjes krant halen en zeggen dat het waar is omdat ik erin geloofquote:Op dinsdag 21 september 2010 20:58 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Otthodoxe atheisten willen alles vervolgen wat hun niet bevalt en dat is wat ik net heb onderbouwd.
johannes3vers20 Want een ieder, die kwaad bedrijft, haat het licht, en gaat niet tot het licht, opdat zijn werken niet aan de dag komen;
Daar zit het hele punt.
Eens even kijken. Groep A bestaat uit radicalen, groep B uit gematigden. Welke groep was ookalweer ongeveer per definitie gevaarlijker?quote:Op dinsdag 21 september 2010 20:52 schreef dr_Pieters het volgende:
Ik denk dat radicaal orthodoxe atheisten minder gevaar vormen dan gematigde gelovigen.
Wat vind je van vloeken of spotten in het openbaar? Heb je het weleens gedaan.quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:04 schreef 1-of-6Billion het volgende:
Dat het bestaat. Verstandige taal van een PVV-er.
Geloof wat je gelooft, maar val een ander er niet mee lastig. Prima toch?
Nee dat zijn egoisten.quote:Op dinsdag 21 september 2010 20:58 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Otthodoxe atheisten willen alles vervolgen wat hun niet bevalt en dat is wat ik net heb onderbouwd.
Het probleem is dus jouw religie.quote:johannes3vers20 Want een ieder, die kwaad bedrijft, haat het licht, en gaat niet tot het licht, opdat zijn werken niet aan de dag komen;
Daar zit het hele punt.
Dit dus.quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:04 schreef 1-of-6Billion het volgende:
Dat het bestaat. Verstandige taal van een PVV-er.
Geloof wat je gelooft, maar val een ander er niet mee lastig. Prima toch?
Kan jij mij even uitleggen hoe jezus precies goed nieuws is?quote:Hij vind dat je geloof in het openbaar mag beledigen maar niet mag uitdragen. Dus je mag wel spotten en vloeken maar niet over de liefde van God vertellen of het goede nieuws wat Jezus christus is.
Er is natuurlijk weinig mis met de algehele boodschap van jezus. Heb je naaste lief enzo, dan zijn prima uitgangspunten.quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:21 schreef Hathor het volgende:
[..]
Kan jij mij even uitleggen hoe jezus precies goed nieuws is?
Toch niet. Vrijheid van religie houdt op daar waar het de vrijheid van anderen beknot.quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:20 schreef SpecialK het volgende:
Van der Stoep maakt een fout als hij zegt dat 'religie een eigen waarheid is die je voor jezelf moet houden'. Immers is het "lastig vallen" van andere mensen met jouw religie net zo goed een vorm van vrijheid van meningsuiting.
En hoe beknot het jou precies als iemand van mening is dat jezus het licht en de weg is?quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:28 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Toch niet. Vrijheid van religie houdt op daar waar het de vrijheid van anderen beknot.
Bezwaar maken is al een beperking van hun vrijheid.quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:27 schreef Tocadisco het volgende:
wacht eens even, dus gelovigen vinden het een grondrecht dat ze mij mogen lastig vallen met van alles waar ik helemaal niet om gevraagd heb?
Tuurlijk, en dat mag gelukkig ook gewoon vandaag de dag. Hoezo?quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:06 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Wat vind je van vloeken of spotten in het openbaar? Heb je het weleens gedaan.
dat recht heb jij ook dus waarom gelovigen niet?quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:27 schreef Tocadisco het volgende:
wacht eens even, dus gelovigen vinden het een grondrecht dat ze mij mogen lastig vallen met van alles waar ik helemaal niet om gevraagd heb?
Op het moment dat iemand van mening is dat jezus het licht en de weg is totaal niet, wat diegene zelf geloofd zal mij een worst wezen. Op het moment dat hij mij er ongevraagd mee gaat lastig vallen ervaar ik dat wel degelijk als een beknotting van mijn vrijheid.quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:30 schreef SpecialK het volgende:
[..]
En hoe beknot het jou precies als iemand van mening is dat jezus het licht en de weg is?
De boodschap houdt meer in, God roept alle mensen overal op om zich te bekeren. Jezus is gekomen om te sterven voor de zonden, wat betekend dat mensen verkeerde dingen hebben gedaan. Het goede nieuws is dat Jezus mensen wil redden van het oordeel en door geloof in hem gered kunnen worden.quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er is natuurlijk weinig mis met de algehele boodschap van jezus. Heb je naaste lief enzo, dan zijn prima uitgangspunten.
Dat recht en de middelen om met rust gelaten worden heb je al.quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:40 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Op het moment dat iemand van mening is dat jezus het licht en de weg is totaal niet, wat diegene zelf geloofd zal mij een worst wezen. Op het moment dat hij mij er ongevraagd mee gaat lastig vallen ervaar ik dat wel degelijk als een beknotting van mijn vrijheid.
Nou omdat de persoon waarop ik reageerde vind dat je anderen er niet mee lastig moet vallen. Ik vind spotten met geloof en vloeken lastigvallen.quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:34 schreef nietzman het volgende:
[..]
Tuurlijk, en dat mag gelukkig ook gewoon vandaag de dag. Hoezo?
op zich een vreemde stellingquote:Op dinsdag 21 september 2010 21:40 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Op het moment dat iemand van mening is dat jezus het licht en de weg is totaal niet, wat diegene zelf geloofd zal mij een worst wezen. Op het moment dat hij mij er ongevraagd mee gaat lastig vallen ervaar ik dat wel degelijk als een beknotting van mijn vrijheid.
Jezus is gestorven voor onze zonde. Er is dus geen enkele reden om ons te redden. Verder heb ik begrip voor het standpunt van een gelovige en wat mij betreft krijgt iedereen de vrijheid om zijn geloof te belijden, ik heb echter geen behoefte om bekeerd te worden.quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:41 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
De boodschap houdt meer in, God roept alle mensen overal op om zich te bekeren. Jezus is gekomen om te sterven voor de zonden, wat betekend dat mensen verkeerde dingen hebben gedaan. Het goede nieuws is dat Jezus mensen wil redden van het oordeel en door geloof in hem gered kunnen worden.
En wat zijn volgens jou de gevolgen wanneer een mens er toevallig niet in gelooft? Is dat ook onderdeel van jouw boodschap?quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:41 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
De boodschap houdt meer in, God roept alle mensen overal op om zich te bekeren. Jezus is gekomen om te sterven voor de zonden, wat betekend dat mensen verkeerde dingen hebben gedaan. Het goede nieuws is dat Jezus mensen wil redden van het oordeel en door geloof in hem gered kunnen worden.
Gewoon de absolute waarheid.quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:30 schreef SpecialK het volgende:
[..]
En hoe beknot het jou precies als iemand van mening is dat jezus het licht en de weg is?
Ik geloof dat onbekeerd blijven je hele leven gevolgen heeft voor de eeuwigheid (hel) je kunt gehoor geven aan die oproep of het blijven afwijzen. Ik geloof dat Jezus rechtvaardig zal oordelen na dit leven.quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:44 schreef Onverstoorbaar het volgende:
[..]
En wat zijn volgens jou de gevolgen wanneer een mens er toevallig niet in gelooft? Is dat ook onderdeel van jouw boodschap?
"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it."quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:44 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Gewoon de absolute waarheid.
Laat dat dan lekker aan Jezus over tzt en val er in het hier en nu geen mensen mee lastig.quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:45 schreef matthijs8200 het volgende:
Ik geloof dat onbekeerd blijven je hele leven gevolgen heeft voor de eeuwigheid (hel) je kunt gehoor geven aan die oproep of het blijven afwijzen. Ik geloof dat Jezus rechtvaardig zal oordelen na dit leven.
En dat moet je kleine kinderen ook vertellen? Zelfs wanneer je geen enkel bewijs hebt voor die claims?quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:45 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Ik geloof dat onbekeerd blijven je hele leven gevolgen heeft voor de eeuwigheid (hel) je kunt gehoor geven aan die oproep of het blijven afwijzen. Ik geloof dat Jezus rechtvaardig zal oordelen na dit leven.
Hoe kan voor eeuwig branden in hel nou in verhouding staan met een slecht leven op aarde, wat natuurlijk alles behalve eeuwig. Sterker, het leven op aarde is idioot kort in vergelijking met de eeuwigheid. Daarnaast is het oordeel van god buitengewoon hard gezien zijn vergevingsgezinde aard.quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:45 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Ja het goede nieuws is Jezus en het meest belangrijke aan anders vertellen.quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:48 schreef Onverstoorbaar het volgende:
[..]
En dat moet je kleine kinderen ook vertellen? Zelfs wanneer je geen enkel bewijs hebt voor die claims?
Nee hoor want dat is gewoon reclame voor een merk. En sowieso is er een verschil tussen je overtuiging beschikbaar maken voor andere mensen en hem aan andere mensen opleggen, het eerste is wat mij betreft prima, maar het tweede wordt al redelijk vervelend. Om het maar eens met voorbeelden aan te geven: die Jezus figuur in het centrum van Eindhoven die loopt te prediken is prima, de overheid die (uit religieuze overwegingen) vindt dat ik geen openbare activiteiten mag organiseren voor 13:00 en mij dit ook door te dreigen met sancties oplegt vind ik al een heel stuk vervelender.quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:43 schreef sp3c het volgende:
[..]
op zich een vreemde stelling
vind je ook dat je in je vrijheid beknot word als ze bij bv Amstel roepen dat hun bier beter en vooral ONS bier is?
ze geloven het ongetwijfeld
Ik denk niet dat een omnipotentie mensen nodig heeft om zichzelf verheven te voelen..quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:45 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Wat een kutleven moeten al die mensen hebben gehad die leefden voordat Jezus geboren wasquote:Op dinsdag 21 september 2010 21:52 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Ja het goede nieuws is Jezus en het meest belangrijke aan anders vertellen.
De scheiding is zo groot als je kunt bedenken of iemand is gerechtvaardigd door geloof, alle zonden vergeven en uitgeboet door Jezus. Of het andere wat je buitengewoon hard noemt, ik geloof dat het een volmaakt oordeel is (God is volmaakt) en dus komt er ook geen einde aan.quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoe kan voor eeuwig branden in hel nou in verhouding staan met een slecht leven op aarde, wat natuurlijk alles behalve eeuwig. Sterker, het leven op aarde is idioot kort in vergelijking met de eeuwigheid. Daarnaast is het oordeel van god buitengewoon hard gezien zijn vergevingsgezinde aard.
Oh ja, dat is dat fantastische nonsense verhaal van die zogenaamde oppermachtige god die zondige onderdanen heeft die hij niet mag vergeven voor hetgene hij zelf als zonde aangemerkt heeft.quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jezus is gestorven voor onze zonde. Er is dus geen enkele reden om ons te redden. Verder heb ik begrip voor het standpunt van een gelovige en wat mij betreft krijgt iedereen de vrijheid om zijn geloof te belijden, ik heb echter geen behoefte om bekeerd te worden.
Abraham leefde voor Jezus en hij is door geloof gerechtvaardigd. romeinen4vers3 Want wat zegt het schriftwoord? Abraham geloofde God en het werd hem tot gerechtigheid gerekend.quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:56 schreef MrData het volgende:
[..]
Wat een kutleven moeten al die mensen hebben gehad die leefden voordat Jezus geboren was
Een goede posting die ik alleen maar kan onderschrijven. Ik denk alleen dat je het tegen de verkeerde hebt. Ik speelde het spelletje gewoon een beetje mee, maar ben eigenlijk zwaar atheistischquote:Op dinsdag 21 september 2010 21:58 schreef Sakura het volgende:
[..]
Oh ja, dat is dat fantastische nonsense verhaal van die zogenaamde oppermachtige god die zondige onderdanen heeft die hij niet mag vergeven voor hetgene hij zelf als zonde aangemerkt heeft.
Waarom hij dat niet mag vergeven, tsja, dat weet echt helemaal niemand, blijkbaar is het maar een watje en is hij helemaal niet oppermachtig.
Maar dat watje heeft een oplossing, hij stuurt zijn eigen zoon, wat hij eigenlijk zelf is omdat hij een drie-eenheid is samen met een of andere geestesverschijning.
Maar ok, hij stuurt zichzelf dus naar de aarde, omdat hij zelf de zonde van de mensen die hijzelf zogenaamd geschapen heeft niet mag vergeven.
Maar goed. hij gaat dus naar de aarde, maakt een hoop poespas, ,en wordt uiteindelijk veroordeeld tot kruisiging. Daar vraagt hij nog even aan zichzelf of hij er niet onderuit kan komen, of die drinkbeker niet aan hem voorbij kan gaan, maar hij vind zelf dat hij zelf daar niet aan onderuit mag komen en veroordeeld zelf dat hijzelf aan het kruis gespijkerd moet worden.
En zie daar, hij sterft nog ook, nou ja, na 3 dagen is hij plots weer levend, en gaat hijzelf terug naar zichzelf en overtuigd zichzelf dat hij nu plots wel de menen mag vergeven voor hun zonden.
Tjsa, en dit zeer logische en enorm geloofwaardige verhaal is het begin van het huidige christendom, en daar mag je absoluut niet mee spotten.
Waarom dan nog zijn eigen zoon sturen zou je denken. Maar met logica hoef je toch niet aan komen heb ik het idee.quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:59 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Abraham leefde voor Jezus en hij is door geloof gerechtvaardigd. romeinen4vers3 Want wat zegt het schriftwoord? Abraham geloofde God en het werd hem tot gerechtigheid gerekend.
In principe wel, alleen diegene die in Jezus zoon van God geloven zijn vergeven.quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jezus is gestorven voor onze zonde. Er is dus geen enkele reden om ons te redden. Verder heb ik begrip voor het standpunt van een gelovige en wat mij betreft krijgt iedereen de vrijheid om zijn geloof te belijden, ik heb echter geen behoefte om bekeerd te worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |