Johannes8vers44 Gij hebt de duivel tot vader en wilt de begeerten van uw vader doen. Die was een mensenmoorder van den beginne en staat niet in de waarheid, want er is in hem geen waarheid. Wanneer hij de leugen spreekt, spreekt hij naar zijn aard, want hij is een leugenaar en de vader der leugen.quote:citeer" Maar voorzitter, dat is een eigen waarheid die je voor jezelf moet houden en waar je anderen niet mee moet lastig vallen Zodra die waarheid pretendeert een alomvattende waarheid te zijn die ook nog eens het staatsrecht, strafrecht, burgerlijk recht en ga zo maar door wil wijzigen, dan wordt het levensgevaarlijk."
Hij vind dat je geloof in het openbaar mag beledigen maar niet mag uitdragen. Dus je mag wel spotten en vloeken maar niet over de liefde van God vertellen of het goede nieuws wat Jezus christus is.quote:citeer" Vz, kritiek op iemands ideologie of geloof moet volkomen vrij zijn van vervolging op welke wijze dan ook.
Als je dit soort dingen gelooft dan verbaasd het me niet dat je sowieso gelovig bent. Je bent een erg makkelijk slachtofferquote:Op dinsdag 21 september 2010 20:48 schreef matthijs8200 het volgende:
Ik geloof dat de grootste bedreiging voor Nederland een opkomende atheisme is vergelijkbaar
met het communisme en het nazisme.
Otthodoxe atheisten willen alles vervolgen wat hun niet bevalt en dat is wat ik net heb onderbouwd.quote:Op dinsdag 21 september 2010 20:52 schreef dr_Pieters het volgende:
Ik denk dat radicaal orthodoxe atheisten minder gevaar vormen dan gematigde gelovigen.
Ja ik kan ook wel een stuk uit de Fabeltjes krant halen en zeggen dat het waar is omdat ik erin geloofquote:Op dinsdag 21 september 2010 20:58 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Otthodoxe atheisten willen alles vervolgen wat hun niet bevalt en dat is wat ik net heb onderbouwd.
johannes3vers20 Want een ieder, die kwaad bedrijft, haat het licht, en gaat niet tot het licht, opdat zijn werken niet aan de dag komen;
Daar zit het hele punt.
Eens even kijken. Groep A bestaat uit radicalen, groep B uit gematigden. Welke groep was ookalweer ongeveer per definitie gevaarlijker?quote:Op dinsdag 21 september 2010 20:52 schreef dr_Pieters het volgende:
Ik denk dat radicaal orthodoxe atheisten minder gevaar vormen dan gematigde gelovigen.
Wat vind je van vloeken of spotten in het openbaar? Heb je het weleens gedaan.quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:04 schreef 1-of-6Billion het volgende:
Dat het bestaat. Verstandige taal van een PVV-er.
Geloof wat je gelooft, maar val een ander er niet mee lastig. Prima toch?
Nee dat zijn egoisten.quote:Op dinsdag 21 september 2010 20:58 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Otthodoxe atheisten willen alles vervolgen wat hun niet bevalt en dat is wat ik net heb onderbouwd.
Het probleem is dus jouw religie.quote:johannes3vers20 Want een ieder, die kwaad bedrijft, haat het licht, en gaat niet tot het licht, opdat zijn werken niet aan de dag komen;
Daar zit het hele punt.
Dit dus.quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:04 schreef 1-of-6Billion het volgende:
Dat het bestaat. Verstandige taal van een PVV-er.
Geloof wat je gelooft, maar val een ander er niet mee lastig. Prima toch?
Kan jij mij even uitleggen hoe jezus precies goed nieuws is?quote:Hij vind dat je geloof in het openbaar mag beledigen maar niet mag uitdragen. Dus je mag wel spotten en vloeken maar niet over de liefde van God vertellen of het goede nieuws wat Jezus christus is.
Er is natuurlijk weinig mis met de algehele boodschap van jezus. Heb je naaste lief enzo, dan zijn prima uitgangspunten.quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:21 schreef Hathor het volgende:
[..]
Kan jij mij even uitleggen hoe jezus precies goed nieuws is?
Toch niet. Vrijheid van religie houdt op daar waar het de vrijheid van anderen beknot.quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:20 schreef SpecialK het volgende:
Van der Stoep maakt een fout als hij zegt dat 'religie een eigen waarheid is die je voor jezelf moet houden'. Immers is het "lastig vallen" van andere mensen met jouw religie net zo goed een vorm van vrijheid van meningsuiting.
En hoe beknot het jou precies als iemand van mening is dat jezus het licht en de weg is?quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:28 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Toch niet. Vrijheid van religie houdt op daar waar het de vrijheid van anderen beknot.
Bezwaar maken is al een beperking van hun vrijheid.quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:27 schreef Tocadisco het volgende:
wacht eens even, dus gelovigen vinden het een grondrecht dat ze mij mogen lastig vallen met van alles waar ik helemaal niet om gevraagd heb?
Tuurlijk, en dat mag gelukkig ook gewoon vandaag de dag. Hoezo?quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:06 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Wat vind je van vloeken of spotten in het openbaar? Heb je het weleens gedaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |