abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86688187
Ik geloof dat de grootste bedreiging voor Nederland een opkomende atheisme is vergelijkbaar
met het communisme en het nazisme.

Hier spreekt Daniel van der stoep van de pvv

Waar hij o.a. voor pleit is dat alle religies achter de deur moeten blijven. Deze gevaarlijke atheistische ideologie wil het liefst een verbod zien op alle religies, dat het achter de voordeur blijft.

quote:
citeer" Maar voorzitter, dat is een eigen waarheid die je voor jezelf moet houden en waar je anderen niet mee moet lastig vallen Zodra die waarheid pretendeert een alomvattende waarheid te zijn die ook nog eens het staatsrecht, strafrecht, burgerlijk recht en ga zo maar door wil wijzigen, dan wordt het levensgevaarlijk."
Johannes8vers44 Gij hebt de duivel tot vader en wilt de begeerten van uw vader doen. Die was een mensenmoorder van den beginne en staat niet in de waarheid, want er is in hem geen waarheid. Wanneer hij de leugen spreekt, spreekt hij naar zijn aard, want hij is een leugenaar en de vader der leugen.

Dat zou dus betekenen dat alle christelijke partijen verboden moeten worden en dat het strafbaar is om bv te evangeliseren. Stel ik zou mensen het goede nieuws over Jezus vertellen, zijn de gevolgen dan dat ik in de gevangenis beland. En om de hypocratie te laten zien,
quote:
citeer" Vz, kritiek op iemands ideologie of geloof moet volkomen vrij zijn van vervolging op welke wijze dan ook.
Hij vind dat je geloof in het openbaar mag beledigen maar niet mag uitdragen. Dus je mag wel spotten en vloeken maar niet over de liefde van God vertellen of het goede nieuws wat Jezus christus is.
  dinsdag 21 september 2010 @ 20:50:33 #2
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_86688258
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 20:48 schreef matthijs8200 het volgende:
Ik geloof dat de grootste bedreiging voor Nederland een opkomende atheisme is vergelijkbaar
met het communisme en het nazisme.
Als je dit soort dingen gelooft dan verbaasd het me niet dat je sowieso gelovig bent. Je bent een erg makkelijk slachtoffer
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_86688366
Ik denk dat radicaal orthodoxe atheisten minder gevaar vormen dan gematigde gelovigen.
  † In Memoriam † dinsdag 21 september 2010 @ 20:55:31 #4
135305 beequeen
Lost.
pi_86688466
Militante atheïsten. Geinig.
“Good friends, good books, and a sleepy conscience: this is the ideal life.”
― Mark Twain
'Stupidity has become as common as common sense was before.'
  dinsdag 21 september 2010 @ 20:57:40 #5
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_86688542
De grootse bedreiging voor gelovigen, niet voor Nederland.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 21 september 2010 @ 20:58:50 #6
pi_86688589
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat de PVV Joden in hun geloof gaat beperken :D
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_86688591
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 20:52 schreef dr_Pieters het volgende:
Ik denk dat radicaal orthodoxe atheisten minder gevaar vormen dan gematigde gelovigen.
Otthodoxe atheisten willen alles vervolgen wat hun niet bevalt en dat is wat ik net heb onderbouwd.

johannes3vers20 Want een ieder, die kwaad bedrijft, haat het licht, en gaat niet tot het licht, opdat zijn werken niet aan de dag komen;

Daar zit het hele punt.
pi_86688648
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 20:58 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

Otthodoxe atheisten willen alles vervolgen wat hun niet bevalt en dat is wat ik net heb onderbouwd.

johannes3vers20 Want een ieder, die kwaad bedrijft, haat het licht, en gaat niet tot het licht, opdat zijn werken niet aan de dag komen;

Daar zit het hele punt.
Ja ik kan ook wel een stuk uit de Fabeltjes krant halen en zeggen dat het waar is omdat ik erin geloof :')
pi_86688775
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 20:52 schreef dr_Pieters het volgende:
Eens even kijken. Groep A bestaat uit radicalen, groep B uit gematigden. Welke groep was ookalweer ongeveer per definitie gevaarlijker?
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  dinsdag 21 september 2010 @ 21:04:12 #10
49558 1-of-6Billion
Up the shut fuck you must
pi_86688812
Dat het bestaat. Verstandige taal van een PVV-er.
Geloof wat je gelooft, maar val een ander er niet mee lastig. Prima toch? :Y
I follow you......but not on Twitter
pi_86688881
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:04 schreef 1-of-6Billion het volgende:
Wat vind je van vloeken of spotten in het openbaar? Heb je het weleens gedaan.
  dinsdag 21 september 2010 @ 21:07:01 #12
pi_86688918
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 20:58 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

Nee dat zijn egoisten.
quote:

Daar zit het hele punt.
Het probleem is dus jouw religie.
pi_86688932
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:04 schreef 1-of-6Billion het volgende:
Dit dus.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_86688976
Ik zie geen enkel gevaar in het standpunt van de spreker. Hij beknot je niet in je vrijheid van meningsuiting.. Hij spreekt zelfs geen oordeel uit over je geloofsovertuiging. Hij wil alleen niet dat anderen worden lastig gevallen door een soort van superioriteitsdenken.
Inderdaad is geloof een privé-aangelegenheid en het is niet aan jou om anderen je mening op te dringen als de enige juiste.

Met andere zaken, zoals een politieke ideologie, of een nieuw soort stofzuiger, is dat een heel ander verhaal omdat je erover kunt argumenteren. Bij een overtuiging zonder dat die beargumenteerd kan worden, gaat die vlieger niet op en moet je je realiseren dat het een zuiver persoonlijk denkbeeld is.

Begrijp ik goed dat je hem aanvalt omdat je vindt dat hij zijn mening opdringt, maar zelf vindt dat je mag evangeliseren omdat je vindt dat je de waarheid in pacht hebt? Dat is nl. precies waar hij het over heeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 21-09-2010 21:15:02 ]
pi_86689005
Dit doet de PVV natuurlijk om van die vervelende islam af te komen.
Ik ben trouwens wel een groot voorstander van het verbannen van geloof uit welke vorm van politiek of andere overheid dan ook.
Het is wat mij betreft heel simpel:Val mij niet lastig met je denkbeelden, dan val ik jou ook niet lastig met de mijne. Hou je commentaar voor je op mijn manier van leven, dan bemoei ik me ook niet met de jouwe.
Je mag je mening geven over alles en iedereen maar zodra je aan mijn vrijheid komt heb je aan mij een hele kwaaie.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_86689115
Wat een onbenullig gezwets in de OP.
  dinsdag 21 september 2010 @ 21:20:24 #17
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_86689489
Van der Stoep maakt een fout als hij zegt dat 'religie een eigen waarheid is die je voor jezelf moet houden'. Immers is het "lastig vallen" van andere mensen met jouw religie net zo goed een vorm van vrijheid van meningsuiting.

Maar het klopt wel als hij roept dat datzelfde recht in geen enkel geval mag worden beknot omdat hetgeen gezegd wordt iemand anders beledigt.

Praten mag altijd. Mensen juridisch of lichamelijk de mond snoeren lijkt mij volstrekt onwenselijk.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_86689551
quote:
Hij vind dat je geloof in het openbaar mag beledigen maar niet mag uitdragen. Dus je mag wel spotten en vloeken maar niet over de liefde van God vertellen of het goede nieuws wat Jezus christus is.
Kan jij mij even uitleggen hoe jezus precies goed nieuws is?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_86689644
Met die bijbelquote sla je het topic natuurlijk in een klap dood. Overigens heeft 'religie' natuurlijk weinig recht van spreken. Als iets de afgelopen tweeduizend jaar een bedreiging heeft gevormd, dan is het religie.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_86689676
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:21 schreef Hathor het volgende:

[..]

Kan jij mij even uitleggen hoe jezus precies goed nieuws is?
Er is natuurlijk weinig mis met de algehele boodschap van jezus. Heb je naaste lief enzo, dan zijn prima uitgangspunten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_86689772
wacht eens even, dus gelovigen vinden het een grondrecht dat ze mij mogen lastig vallen met van alles waar ik helemaal niet om gevraagd heb?
pi_86689807
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:20 schreef SpecialK het volgende:
Van der Stoep maakt een fout als hij zegt dat 'religie een eigen waarheid is die je voor jezelf moet houden'. Immers is het "lastig vallen" van andere mensen met jouw religie net zo goed een vorm van vrijheid van meningsuiting.
Toch niet. Vrijheid van religie houdt op daar waar het de vrijheid van anderen beknot.
  dinsdag 21 september 2010 @ 21:30:04 #23
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_86689861
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:28 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Toch niet. Vrijheid van religie houdt op daar waar het de vrijheid van anderen beknot.
En hoe beknot het jou precies als iemand van mening is dat jezus het licht en de weg is?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  dinsdag 21 september 2010 @ 21:30:31 #24
pi_86689884
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:27 schreef Tocadisco het volgende:
wacht eens even, dus gelovigen vinden het een grondrecht dat ze mij mogen lastig vallen met van alles waar ik helemaal niet om gevraagd heb?
Bezwaar maken is al een beperking van hun vrijheid. :Y
  dinsdag 21 september 2010 @ 21:34:10 #25
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_86690058
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:06 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

Wat vind je van vloeken of spotten in het openbaar? Heb je het weleens gedaan.
Tuurlijk, en dat mag gelukkig ook gewoon vandaag de dag. Hoezo?
Ik ga naar huis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')