abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 september 2010 @ 23:13:40 #76
313338 Gklasse
Het rijd niet, het glijdt
pi_86694824
joden zijn zeker een uitzondering? die gast spreekt namens het zionisme uiteraard
......
  dinsdag 21 september 2010 @ 23:22:35 #77
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_86695152
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:05 schreef MrData het volgende:

[..]

En dan laat je het meest absurde van het verhaal nog weg. Babies die nu geboren worden zijn al bestemd voor het eeuwige vuur omdat een dame weet ik hoeveel generaties geleden van een appel heeft gegeten..die God er zelf heeft geplaatst. Met voorkennis natuurlijk, want God is perfect.
Je haalt het verhaal uit zijn context en maakt het belachelijk. Dat is niet moeilijk om te doen, maar het vormt geen argument omdat dit helemaal niet de essentie weergeeft.
The End Times are wild
pi_86695155
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 20:58 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

Otthodoxe atheisten willen alles vervolgen wat hun niet bevalt en dat is wat ik net heb onderbouwd.

johannes3vers20 Want een ieder, die kwaad bedrijft, haat het licht, en gaat niet tot het licht, opdat zijn werken niet aan de dag komen;

Daar zit het hele punt.
Tenzij de verzameling 'orthodoxe atheïsten' (lijkt me een beetje een contradictio in terminis overigens) enkel bestaat uit Daniel van der stoep, heb je dat helemaal niet 'bewezen'.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 21 september 2010 @ 23:23:14 #79
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_86695172
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:05 schreef Onverstoorbaar het volgende:

[..]

En wat vind je ervan dat - volgens jouw geloof - een deel van jouw familie en misschien wel jouw toekomstige kinderen uiteindelijk voor eeuwig in de 'hel' zullen belanden?
Wie zegt dan dat er eeuwig in de hel gebrand moet worden?
The End Times are wild
pi_86695285
Kweenie hoor, maar god doet mij een beetje denken aan George Bush...you're either with us, or you're against us....tis gewoon een doodordinaire chanteur. Ik brand wel in de hel als ik hier klaar ben, de groeten. 8)7
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_86696088
Ik stoor mij overigens al jaren aan het militant absurdisme.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 21 september 2010 @ 23:56:49 #82
273119 BeSimple
or die trying!
pi_86696512
Wat ik niet snap is dat een speech tegen het geloof meteen wordt gezien als militant atheisme. Moet ik de Paus dan ook zien als militant. De Paus zegt dat atheisten gelijk zijn aan nazies...

Militante gelovigen, die zijn het probleem van de wereld. Het zijn er niet duizenden of tienduizenden. Het zijn er miljoenen!
Laat me met rust!
  woensdag 22 september 2010 @ 00:05:17 #83
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_86696773
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 20:50 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als je dit soort dingen gelooft dan verbaasd het me niet dat je sowieso gelovig bent. Je bent een erg makkelijk slachtoffer
Lol, helemaal eens met Piet :X
pi_86696843
Geloof hoort ook thuis achter de voordeur.... thuis achter de voordeur :D
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  woensdag 22 september 2010 @ 00:20:28 #85
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_86697293
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 23:45 schreef Monolith het volgende:
Ik stoor mij overigens al jaren aan het militant absurdisme.
Dat's nog veel minder lastig dan die vervelende militante pacifisten.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  woensdag 22 september 2010 @ 00:47:07 #86
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_86697952
Wat is dit voor extreem baggertopic? Een OP waarin een of andere PVV-faalhaas wordt uitgeroepen tot ''millitant atheist'' (alsof die kerel als een soort Paus voor de miljoenen atheisten in Nederland spreekt) en vervolgens wijkt de TC totaal af van de materie en post hij alleen af en toe wat krankzinnig gebazel over hoe lief en geil Jezus wel niet is.

Of dit is een matig troll topic, of we hebben hier te maken met een zeer ernstig gestoord persoon.
pi_86697989
quote:
Op woensdag 22 september 2010 00:47 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Of dit is een matig troll topic, of we hebben hier te maken met een zeer ernstig gestoord persoon.
Om precies te zijn hebben we te maken met een godsdienstwaanzinnige.
  woensdag 22 september 2010 @ 00:58:04 #88
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_86698180
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:34 schreef Corkscrew het volgende:

[..]

De discussie begon over het lastigvallen/proberen te bekeren door gelovigen. Ook ik zie niet in hoe dat een beknotting van iemands vrijheid is.
Als ik op zondag geen boodschappen kan doen omdat christenen op zondag naar de kerk willen is dat geen religieuze beknotting van mijn vrijheid? :D
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 22 september 2010 @ 01:00:08 #89
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_86698230
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:35 schreef sp3c het volgende:

[..]

true maar als er genoeg animo is dan kun je die wetten veranderen en dan gaat de kerk of dat kleine partijtje er niets tegen kunnen doen
Omdat Mark Rutte het SGP wil lijmen voor zijn minderheidskabinet, omdat alle huiseigenaren vanwege de HRA op het CDA stemmen is de zondagsrust een democratisch besluit van de bevolking?
quote:
bovendien worden beiden massaal genegeert
Genoeg reden om de wet af te schaffen dus. ^O^
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Moderator woensdag 22 september 2010 @ 03:27:26 #90
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_86699532
quote:
Op woensdag 22 september 2010 01:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Omdat Mark Rutte het SGP wil lijmen voor zijn minderheidskabinet, omdat alle huiseigenaren vanwege de HRA op het CDA stemmen is de zondagsrust een democratisch besluit van de bevolking?
ja zo werkt dat helaas

quote:
[..]

Genoeg reden om de wet af te schaffen dus. ^O^
^O^

zolang mijn weekend maar niet korter word
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_86699535
Militant Atheisme grote bedreiging

trekken die commies nu alweer aan de bel ?

}:|
megalomaniac
  woensdag 22 september 2010 @ 03:51:00 #92
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_86699555
quote:
Op woensdag 22 september 2010 00:07 schreef xenobinol het volgende:
Geloof hoort ook thuis achter de voordeur.... thuis achter de voordeur :D
Ik denk achter het behang of binnen de spouwmuur. :')
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_86699567
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:58 schreef Sakura het volgende:

[..]

Oh ja, dat is dat fantastische nonsense verhaal van die zogenaamde oppermachtige god die zondige onderdanen heeft die hij niet mag vergeven voor hetgene hij zelf als zonde aangemerkt heeft.

Waarom hij dat niet mag vergeven, tsja, dat weet echt helemaal niemand, blijkbaar is het maar een watje en is hij helemaal niet oppermachtig.

Maar dat watje heeft een oplossing, hij stuurt zijn eigen zoon, wat hij eigenlijk zelf is omdat hij een drie-eenheid is samen met een of andere geestesverschijning.

Maar ok, hij stuurt dus zijn zoon wat hij eigenlijk zelf is, stuurt zichzelf dus naar de aarde, omdat hij zelf de zonde van de mensen die hijzelf zogenaamd geschapen heeft niet mag vergeven.

Maar goed. hij gaat dus naar de aarde, maakt een hoop poespas en hijbel, schopt nog eens een tafeltje in een of ander tempeltje omver en wordt uiteindelijk veroordeeld tot kruisiging. Daar vraagt hij nog even aan zichzelf of hij er niet onderuit kan komen, of die drinkbeker niet aan hem voorbij kan gaan, maar hij vind zelf dat hij zelf daar niet onderuit mag komen en veroordeeld zelf dat zichzelf aan het kruis gespijkerd moet laten worden.

En zie daar, hij sterft nog ook, nou ja, na 3 dagen is hij plots weer levend, en gaat hijzelf terug naar zichzelf en overtuigd zichzelf dat hij nu plots wel de mensen mag vergeven voor hun zonden.

Tjsa, en dit zeer logische en enorm geloofwaardige verhaal is het begin van het huidige christendom, en daar mag je absoluut niet mee spotten.
_O_
“With or without religion you’d have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, it takes religion.”Steven Weinberg
pi_86699760
quote:
Op woensdag 22 september 2010 00:47 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Wat is dit voor extreem baggertopic? Een OP waarin een of andere PVV-faalhaas wordt uitgeroepen tot ''millitant atheist'' (alsof die kerel als een soort Paus voor de miljoenen atheisten in Nederland spreekt) ...........
Ja met de militant atheisten bedoel ik de groep die wil dat alle religies achter de voordeur moeten, wat zij willen
is geloofsvervolging en dat is o.a. wat het communisme ook doet. Die groep vind ik gevaarlijk en vergelijkbaar met totalitaire regimes en ik denk dat die groep best wel groot is. Hoe kwaad kan het zijn als je zelf vind geloof te mogen beledigen in het openbaar, maar gelovigen moeten maar zwijgen en het achter de deur houden.

En de spreker uit het filmpje van de pvv is geen wolf in schaapskleren maar duidelijk een wolf.
pi_86699771
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 23:23 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wie zegt dan dat er eeuwig in de hel gebrand moet worden?
De bijbel o.a. hier Marcus9vers43 En indien uw hand u tot zonde verleidt, houw haar af. Het is beter, dat gij verminkt ten leven ingaat, dan dat gij met uw twee handen ter helle vaart, in het onuitblusbare vuur, 44 waar hun worm niet sterft en het vuur niet wordt uitgeblust.

Even tussendoor, ik heb strawberry nog niet zien reageren in dit topic.

[ Bericht 7% gewijzigd door matthijs8200 op 22-09-2010 07:15:46 ]
  woensdag 22 september 2010 @ 07:18:47 #96
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_86699869
Er zit trouwens een ontzettende grote logica-fail in dat verhaal van Jezus die gestorven is voor onze zonden.

Voordat Jezus zich 'opofferde' konden we niet in de hemel komen vanwege de erfzonde, toch?

Een erfzonde begaan door Adam toen hij van de verboden vrucht at. Een verhaal waarvan zelfs de katholieke kerk zegt dat het allegorie is en niet letterlijk opgevat moet worden.

Als het alleen maar allegorie is, waarom offerde Jezus zich dan op? Voor een sprookje? Lekker lullig.

Komt dan nog bij dat als hij inderdaad de Zoon van God en God zelf was (how the hell does that work?), dan betekent die hele opoffering natuurlijk niks voor hem persoonlijk. Dan was het nogal een zinloze exercitie.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_86700060
quote:
Op woensdag 22 september 2010 06:46 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

Ja met de militant atheisten bedoel ik de groep die wil dat alle religies achter de voordeur moeten, wat zij willen
is geloofsvervolging en dat is o.a. wat het communisme ook doet. Die groep vind ik gevaarlijk en vergelijkbaar met totalitaire regimes en ik denk dat die groep best wel groot is. Hoe kwaad kan het zijn als je zelf vind geloof te mogen beledigen in het openbaar, maar gelovigen moeten maar zwijgen en het achter de deur houden.

En de spreker uit het filmpje van de pvv is geen wolf in schaapskleren maar duidelijk een wolf.
Er bestaan geen militante atheïsten, er bestaat ook geen atheïsten-vereniging, er is geen atheïsten-kerk en er zijn ook geen atheïstenpriesters, pastoors, voorgangers, pauzen...of wat dan ook.
Het blijkt voor gelovigen maar moeilijk te vatten dat 'nietgeloven', en al helemaal dat die niet-gelovers zich niet verenigd hebben, en dat er geen atheïstische geloofsboeken bestaan.

De grootste vijand van religie, welke religie dan ook, is niet een andere religie, maar de helder denkende mens. Het is niet voor niets dat christelijke partijen geen standpunt in durven nemen t.o.v. de islam, want uiteindelijk schieten ze zichzelf daarmee in de voet.
pi_86700547
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:34 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

Het gebruiken van geweld, gaat ook helemaal tegen het evangelie in. Ik hak geen hoofden van mensen af en gebruik geen fysiek geweld, hoogstens geef ik mensen hoofdpijn van wat ik zeg.
1 woord

kruistochten

en jouw verhaal is volledig ontkracht.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  woensdag 22 september 2010 @ 08:58:27 #99
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_86700914
quote:
Op woensdag 22 september 2010 08:36 schreef Sakura het volgende:

[..]

1 woord

kruistochten

en jouw verhaal is volledig ontkracht.
2 woorden: Spaanse Inquisitie.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  woensdag 22 september 2010 @ 08:59:29 #100
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_86700935
quote:
Maar voorzitter, dat is een eigen waarheid die je voor jezelf moet houden en waar je anderen niet mee moet lastig vallen Zodra die waarheid pretendeert een alomvattende waarheid te zijn die ook nog eens het staatsrecht, strafrecht, burgerlijk recht en ga zo maar door wil wijzigen, dan wordt het levensgevaarlijk
Volledig mee eens.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')