abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86751363
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:25 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

En het leven draait enkel en alleen om de christenen natuurlijk....
Jij ziet ieder andersdenkende als een bedreiging.
In elk moslimland ter wereld, worden christenen vervolgd en gedood.
pi_86751366
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:24 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het wordt gevaarlijk of raar als ik beweer geen muziek te kunnen luisteren, maar dan vervolgens wél bepaalde mensen de mogelijkheid om muziek te luisteren wil ontnemen.
Dan ga je gewoon tegen de wet van Nederland in, dus niet aan de orde hier. Zou wat mij betreft ook wel beschermd mogen worden :)
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_86751383
Overigens Matthijs, voor mij zijn de islam en christendom wel hetzelfde. Allebei grote onzin en onderdrukkend naar vrouwen toe in strenge kringen om maar een voorbeeld te noemen. Allah en God zijn beide Goden, dus in welke je dan gelooft maakt ook niet uit. Het komt op hetzelfde neer, er kan er maar een bestaan. En ik heb me laten vertellen dat er tussen de Koran en Bijbel ook veel overeenkomsten zijn.
pi_86751399
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:27 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

In elk moslimland ter wereld, worden christenen vervolgd en gedood.
En atheïsten?

Precies.
pi_86751453
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:27 schreef -Strawberry- het volgende:
Overigens Matthijs, voor mij zijn de islam en christendom wel hetzelfde.
Allebei grote onzin en onderdrukkend naar vrouwen toe in strenge kringen.
Maar zie je niet dat hoofden afhakken of hoofdpijn geven een heel verschil is.
pi_86751511
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:29 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

Maar zie je niet dat hoofden afhakken of hoofdpijn geven een heel verschil is.
Oh zeker, maar dat is de cultuur die zo verworden is. De boeken zelf verschillen niet zo erg, en daarmee ook de geloven niet. Er staan in beide veel gruwelijke dingen.

En ik vind ze beide irrationeel. Dus of het christendom minder slecht is dan de islam, doet er niet toe.
pi_86751612
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:31 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Oh zeker, maar dat is de cultuur die zo verworden is. De boeken zelf verschillen niet zo erg, en daarmee ook de geloven niet. Er staan in beide veel gruwelijke dingen.

En ik vind ze beide irrationeel. Dus of het christendom minder slecht is dan de islam, doet er niet toe.
Hoeveel mensen heeft Jezus vermoord of is hij vermoord tijdens zijn leven en hoeveel mensen heeft Mohammed gedood of heeft hij alleen gepredikt.
  donderdag 23 september 2010 @ 15:35:16 #283
230788 n8n
Pragmatisch
pi_86751652
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:34 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

Hoeveel mensen heeft Jezus vermoord of is hij vermoord tijdens zijn leven en hoeveel mensen heeft Mohammed gedood of heeft hij alleen gepredikt.
Maakt het wat uit voor nu?
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_86751722
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:35 schreef n8n het volgende:

[..]

Maakt het wat uit voor nu?
Ja natuurlijk voor moslims is Mohammed het voorbeeld om na te volgen en voor christenen Jezus.
pi_86751954
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:26 schreef Dunwich het volgende:

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Heksenvervolging
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kruistocht
http://nl.wikipedia.org/wiki/Spaanse_Inquisitie

om maar een paar gruweldaden te noemen , niet te vergeten de steun van de katholieke kerk bij de nazi's of het afraden van voorbehoedsmiddelen in Afrika wat daar nu nog dagelijks voor honderden doden zorgt

als je communisme aanvalt, probeer dan trouwens ook een goed voorbeeld te vinden van Echt communisme, een aantal doorgedraaide totalitaire regimes noemen die zichzelf toevallig communistisch noemen is erg jammer
communisme staat namelijk niet gelijk aan de bovengenoemde politiestaten van mao/pol pot/etc.
De kruistochten waren een reactie op.
De heksenverbranding vind ik idd walgelijk. Niet te geloven hoe dom schaapjes volgen.
Spaanse Inquisitie. Veel joden tussen 1536 - 1624 (40.000 en 80.000) zijn geëmigreerd.
Protestanten waren er nog niet veel . Vaak werden mensen die verdacht werden van antikerkelijke gevoelens beschuldigd van protestantisme zonder dat zij ook daadwerkelijk protestants waren.

Werkelijk idioot idd :{

En dan deze :D
quote:
Deze vrijwillige schuldbekentenissen waren anoniem, waardoor de aangeklaagde medeplichtigen niet wisten wie hen bij de Inquisitie aangegeven had. Dit was een van de belangrijkste punten van kritiek die tegenstanders van de Inquisitie hadden. In de praktijk kwamen valse beschuldigen regelmatig voor, waarbij vijanden en concurrenten aangegeven werden bij de Inquisitie. Ook het beschuldigen van familieleden was niet ongewoon.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
  donderdag 23 september 2010 @ 15:44:25 #286
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_86752035
Het indoctrineren van niet-gelovigen (kinderen) en diezelfde kinderen leren om niet gelovigen te haten met als dreiging eeuwige verbranding is het grrotste gevaar voor de samenleving.
Waar religie vroeger misschien nog een functie had (saamhorigheid) is die door globalisatie verdwenen. Dus kappen met al die flauwekul en iedereen gewoon zelf laten kiezen wat en waar ze in geloven.
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
all I wanted was a pepsi, just one pepsi and shit was given to me
  donderdag 23 september 2010 @ 15:45:50 #287
230788 n8n
Pragmatisch
pi_86752095
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:37 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

Ja natuurlijk voor moslims is Mohammed het voorbeeld om na te volgen en voor christenen Jezus.
Een voorbeeld volgen is niet erg, als je er anderen maar niet mee lastig valt. Wat maakt het dan uit wie wat als voorbeeld is.
pi_86752186
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:44 schreef slaveloos het volgende:
Het indoctrineren van niet-gelovigen (kinderen) en diezelfde kinderen leren om niet gelovigen te haten met als dreiging eeuwige verbranding is het grrotste gevaar voor de samenleving.
Waar religie vroeger misschien nog een functie had (saamhorigheid) is die door globalisatie verdwenen. Dus kappen met al die flauwekul en iedereen gewoon zelf laten kiezen wat en waar ze in geloven.
Wat je zaait zul je oogsten. Trouwens Jezus zegt precies het tegenovergestelde wat je zegt over het haten van niet gelovigen.

matteus5vers43 Gij hebt gehoord, dat er gezegd is: Gij zult uw naaste liefhebben en uw vijand zult gij haten. 44 Maar Ik zeg u: Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen, 45 opdat gij kinderen moogt zijn van uw Vader, die in de hemelen is; want Hij laat zijn zon opgaan over bozen en goeden en laat het regenen over rechtvaardigen en onrechtvaardigen.
pi_86752193
Ik ben toch wel benieuwd, Matthijs :)

quote:
Op woensdag 22 september 2010 18:38 schreef Gaspedaal het volgende:

Tot welke stroming binnen het christendom zou je jezelf rekenen?
  donderdag 23 september 2010 @ 15:50:31 #290
230788 n8n
Pragmatisch
pi_86752266
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:48 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

Wat je zaait zul je oogsten.
Dit geldt dus ook voor het anderen beperken op wat voor manier dan ook, dat is iets wat gelovigen (in de politiek) maar wat te vaak doen. Ook in Nederland.
pi_86752387
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:44 schreef slaveloos het volgende:
Die zin met haten erin gaat voor een enkeling op. Net als de enkeling die hun kind leert dat gelovigen niet na kunnen denken en denigrerend over gelovigen te praten.

Heb jij een kind? Zal jij je kind opvoeden met jouw waarden normen en gedachten over geloven? Dat houdt ook in dat je praat met je kind over geloven. Zo ja? Dit doen gelovigen ook over hun geloof en hun beleving van dat geloof :) Er zit dus al geen verschil qua indoctrineren al zal jij dat anders aanvoelen :)
pi_86752485
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:50 schreef n8n het volgende:

[..]

Dit geldt dus ook voor het anderen beperken op wat voor manier dan ook, dat is iets wat gelovigen (in de politiek) maar wat te vaak doen. Ook in Nederland.
Ik snap de selectieve quote, maar dit is niet wat hij wil zeggen. Ik lees vaak terug want geloof niet in het selectief quoten. Zouden meer users moeten doen.
  donderdag 23 september 2010 @ 15:56:29 #293
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_86752504
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:48 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

Wat je zaait zul je oogsten.
inderdaad, zaai angst en oogst haat
quote:
Trouwens Jezus zegt precies het tegenovergestelde wat je zegt over het haten van niet gelovigen.

matteus5vers43 Gij hebt gehoord, dat er gezegd is: Gij zult uw naaste liefhebben en uw vijand zult gij haten. 44 Maar Ik zeg u: Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen, 45 opdat gij kinderen moogt zijn van uw Vader, die in de hemelen is; want Hij laat zijn zon opgaan over bozen en goeden en laat het regenen over rechtvaardigen en onrechtvaardigen.
deze bijbeltekst is prachtig maar wordt volgens mij heel weinig in de praktijk gebracht :)
als je je kinderen bangmaakt dan vind ik dat niet getuigen van liefde voor je kinderen.
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
pi_86752578
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:56 schreef slaveloos het volgende:

[..]

inderdaad, zaai angst en oogst haat
[..]

deze bijbeltekst is prachtig maar wordt volgens mij heel weinig in de praktijk gebracht :)
als je je kinderen bangmaakt dan vind ik dat niet getuigen van liefde voor je kinderen.
Onzin. Ik ben gelovig opgevoed en ook juist die teksten zijn mij voorgehouden, De koran kent dergelijke teksten. Haat niet willekeurig, want wie weet is degene die u haat wel beter dan u. (zoiets kan ik mij herinneren...helemaal letterlijk weet ik het niet meer)
pi_86752723
Mij werd ook altijd voorgehouden dat wanneer een gelovige kwaadspreekt zonder dat de ongelovige kwade dingen heeft gedaan, dit harder bestraft zal worden dan dat een niet-gelovige bestraft zal worden.

Ik denk dus dat er een boel paranoia leeft zowel vanuit als naar gelovigen toe.
  donderdag 23 september 2010 @ 16:11:15 #296
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_86753090
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:53 schreef paddy het volgende:

[..]

Die zin met haten erin gaat voor een enkeling op. Net als de enkeling die hun kind leert dat gelovigen niet na kunnen denken en denigrerend over gelovigen te praten.

Heb jij een kind? Zal jij je kind opvoeden met jouw waarden normen en gedachten over geloven? Dat houdt ook in dat je praat met je kind over geloven. Zo ja? Dit doen gelovigen ook over hun geloof en hun beleving van dat geloof :) Er zit dus al geen verschil qua indoctrineren al zal jij dat anders aanvoelen :)
ik heb 2 kinderen en die vertellen mij blij dat ze niet mogen liegen, omdat ze dan in het vuur terechtkomen volgens hun gelovige klasgenootjes vind ik dat eng. En ik voed ze op met mijn normen en waarden, dwz geloof als je dat wilt, maar ik indoctrineer ze niet met de hel en het vagevuur!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 23 september 2010 @ 16:17:12 #297
862 Arcee
Look closer
pi_86753331
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 20:48 schreef matthijs8200 het volgende:
Deze gevaarlijke atheistische ideologie
Welke?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  donderdag 23 september 2010 @ 16:30:32 #298
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_86753789
quote:
Op donderdag 23 september 2010 16:17 schreef Arcee het volgende:

[..]

Welke?
Die linker. Die met die vlekjes.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Moderator donderdag 23 september 2010 @ 16:37:47 #299
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_86754133
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:34 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

mohammed en Jezus zijn niet zo goed vergelijkbaar

je moet eerder aan koning David oid denken als je de vergelijking per se moet maken
Jezus in Islam is gewoon ... Jezus, alleen dan is het een Islamitische profeet en niet de zoon van god
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 23 september 2010 @ 16:39:50 #300
230788 n8n
Pragmatisch
pi_86754234
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:55 schreef paddy het volgende:

[..]

Ik snap de selectieve quote, maar dit is niet wat hij wil zeggen. Ik lees vaak terug want geloof niet in het selectief quoten. Zouden meer users moeten doen.
Quote was selectief omdat het vaak terugkomt als argument (niet alleen door een bepaalde groep, algemeen) door wie de boodschap zelf niet (altijd) naleven. De rest heb ik eigenlijk niet meer gelezen omdat deze discussie (van beide partijen) is vastgelopen op beschuldigingen en het aanhalen van citaten. Jammer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')