abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86750525
quote:
Op donderdag 23 september 2010 12:33 schreef BeSimple het volgende:

[..]

Was Noord Korea niet atheistisch?
Ja Noord korea is atheistisch en als je daar zegt dat je christen bent wordt opgepakt dan wordt je gemarteld en kom je meestal niet meer levend weg. Noord korea is het meest onleefbare land ter wereld, daar is het verboden om te geloven en het meest onmenselijke land ter wereld om te leven. Ik denk dat onder het atheisme in de menselijke geschiedenis, de gruwelijkste misdaden zijn gepleegd.
  donderdag 23 september 2010 @ 15:10:36 #252
13250 Lod
Sapere aude!
pi_86750668
Dan heb je het niet over atheïsme maar over antitheïsme. 2 wezenlijk andere zaken.
GNU Terry Pratchett
pi_86750684
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:06 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

Ja Noord korea is atheistisch en als je daar zegt dat je christen bent wordt opgepakt dan wordt je gemarteld en kom je meestal niet meer levend weg. Noord korea is het meest onleefbare land ter wereld, daar is het verboden om te geloven en het meest onmenselijke land ter wereld om te leven. Ik denk dat onder het atheisme in de menselijke geschiedenis, de gruwelijkste misdaden zijn gepleegd.
Onder het atheïsme?

Atheïsme, nogmaals, is enkel het niet geloven in God. De reden dat ze in Noord Korea gelovige mensen vervolgen (en ook in de vroegere USSR trouwens) is omdat ze het geloof als een bedreiging van het communistische ideaal beschouwen.
pi_86750688
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:10 schreef Lod het volgende:
Dan heb je het niet over atheïsme maar over antitheïsme. 2 wezenlijk andere zaken.
en dat

Niet elke atheïst is anti-theïst, maar wel elke anti-theïst is atheïst. Snappie?
pi_86750729
quote:
Op donderdag 23 september 2010 12:33 schreef BeSimple het volgende:

[..]

Was Noord Korea niet atheistisch?
Nee
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  donderdag 23 september 2010 @ 15:12:57 #256
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_86750763
quote:

[..]

Ja Noord korea is atheistisch en als je daar zegt dat je christen bent wordt opgepakt dan wordt je gemarteld en kom je meestal niet meer levend weg. Noord korea is het meest onleefbare land ter wereld, daar is het verboden om te geloven en het meest onmenselijke land ter wereld om te leven. Ik denk dat onder het atheisme communisme in de menselijke geschiedenis, de gruwelijkste misdaden zijn gepleegd.
Atheïsme is niks, dus kan je er ook niet om moorden. Alleen gelovigen kunnen dat.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_86750940
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Atheïsme is niks, dus kan je er ook niet om moorden. Alleen gelovigen kunnen dat.
Nu heb je zoveel voorbeelden gehad :{ Dat is gewoon niet alleen waar. Ook niet-gelovigen kunnen juist gelovigen vermoorden omdat ze gelovig zijn.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
  donderdag 23 september 2010 @ 15:16:53 #258
230788 n8n
Pragmatisch
pi_86750941
quote:

[..]

Kan je nog onderbouwen hoe je op de conclusie in de laatste 2 alinea's bent gekomen in de OP, anders is er nauwelijks sprake van discussie. Sowieso is het helemaal offtopic gegaan, van het persoonlijk houden van geloof naar welke ideologie de meeste terreur in de wereld brengt, lekker volwassen, wijzen welke partij meer fout doet.
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  donderdag 23 september 2010 @ 15:17:47 #259
230788 n8n
Pragmatisch
pi_86750975
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:16 schreef paddy het volgende:

[..]

Nu heb je zoveel voorbeelden gehad :{ Dat is gewoon niet alleen waar. Ook niet-gelovigen kunnen juist gelovigen vermoorden omdat ze gelovig zijn.
Een overtuiging maakt iets niet meteen tot een geloof, als iemand kwaad in de zin heeft komt dat toch wel naar voren. Geloof of andere overtuigingen (die los staan van geloof) zijn daar slechts een middel tot propaganda.
pi_86750980
quote:
Een atheïst ontkent het bestaan van goden, maar gaat er niet noodzakelijk van uit dat er 'niets' is tussen hemel en aarde.
Volgens wiki
pi_86750987
quote:

[..]

Als je anti-theïst bent, maar dan gaat het om een bepaalde overtuiging.
Atheïsme zie ik als het ontbreken van een geloof, het impliceert niet dat je ook tegen het geloven bent.
pi_86751032
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:17 schreef paddy het volgende:

[..]

Volgens wiki
quote:
Atheïsme is

1.de afwezigheid van geloof in één of meerdere goden[1], of
2.de aanname dat er geen god(en) bestaan of kunnen bestaan.[2]
In het eerste geval is atheïsme het tegenovergestelde van theïsme.[3]

Het verschil tussen deze twee definities kan tot verwarring leiden, in het bijzonder als ze door elkaar gebruikt worden.[4] In de filosofie wordt traditioneel meestal de tweede definitie gehanteerd[5], in het dagelijks spraakgebruik wordt vaak de eerste definitie gehanteerd.

Het woord atheïsme komt van het Grieks: het voorvoegsel 'α' (a) betekent 'niet' en het woord 'θεος' (theos) betekent 'god' of 'godheid'.
Ook volgens wiki.
pi_86751061
In de praktijk is het zo dat wanneer iemand zegt Atheïst te zijn, hij/zij bedoelt niet te geloven in God.

Daar is toch niets mis mee verder? Wat is daar gevaarlijk aan?
  donderdag 23 september 2010 @ 15:20:12 #264
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_86751072
quote:

[..]

Ja, omdat ze in een niet-religieuze ideologie geloven. Communisme, Kapitalisme.

Atheïsten hoeven niks vanwege hun atheïsme behalve de vrijheid om hun eigen keuzes te maken.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_86751177
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:18 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Als je anti-theïst bent, maar dan gaat het om een bepaalde overtuiging.
Atheïsme zie ik als het ontbreken van een geloof, het impliceert niet dat je ook tegen het geloven bent.
Wanneer je dus gelovigen het geloven wil verbieden of ze in kampen op wil sluiten ben je dus ook geen AtheIst, maar een Anti-theïst?
  donderdag 23 september 2010 @ 15:23:17 #266
230788 n8n
Pragmatisch
pi_86751210
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:22 schreef paddy het volgende:

[..]

Wanneer je dus gelovigen het geloven wil verbieden of ze in kampen op wil sluiten ben je dus ook geen AtheIst, maar een Anti-theïst?
Kan beide, staat er los van, overtuigingen zijn in die zin een middel om het doel (anderen belemmeren) te realiseren.
pi_86751252
In ieder geval zie ik 2 bedreigingen voor Nederland,
1 opkomend militant atheisme
2 de islam

Beide heeft het tot gevolg vervolging van christenen.
Maar om even op de pvv terug te komen, waar ik het wel met wilders mee eens ben is o.a.

- met Israel waarin hij geen palestijnse staat wil en de zogenaamde westbank, gewoon de echte namen Judea en Samaria geeft. ik denk dat hij dat als enigste in de politiek juist ziet.

- strengere straffen, je ziet wel dat alles tolereren het alleen maar erger maakt.

Hoe blind moet iemand zijn om te denken dat alle religies hetzelfde zijn, islam en christen zijn is niet hetzelfde.
pi_86751256
quote:
In het Nieuwtestamentische bijbelboek Openbaring van Johannes 21 staat het in de rij met zonden die de persoon in kwestie uiteindelijk voor eeuwig in de 'poel die brandt van vuur en zwavel' van de hel doet belanden. Ongeloof wordt namelijk opgevat als rebellie tegen het oppergezag van God en het niet erkennen van het scheppings- en onderhoudingswerk van God.
Dit vind ik ook zo krom. Enerzijds schept God ons met de vrije wil, zodat we kunnen kiezen om in Hem te geloven, maar anderzijds als we dat niet doen, dan zijn we direct tegen Hem aan het rebelleren? :?
pi_86751257
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:19 schreef -Strawberry- het volgende:
In de praktijk is het zo dat wanneer iemand zegt Atheïst te zijn, hij/zij bedoelt niet te geloven in God.

Is net zo min gevaarlijk als dat je zegt dat je wel gelooft.

Zolang je de wetten van dat land niet breekt is er niet veel mis wat je ook aanhangt, of niet aanhangt.
pi_86751270
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:19 schreef -Strawberry- het volgende:

Het wordt gevaarlijk of raar als ik beweer geen muziek te kunnen luisteren, maar dan vervolgens wél bepaalde mensen de mogelijkheid om muziek te luisteren wil ontnemen.
pi_86751281
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:24 schreef matthijs8200 het volgende:
In ieder geval zie ik 2 bedreigingen voor Nederland,
1 opkomend militant atheisme
2 de islam

Beide heeft het tot gevolg vervolging van christenen.
Maar om even op de pvv terug te komen, waar ik het wel met wilders mee eens ben is o.a.

- met Israel waarin hij geen palestijnse staat wil en de zogenaamde westbank, gewoon de echte namen Judea en Samaria geeft. ik denk dat hij dat als enigste in de politiek juist ziet.

- strengere straffen, je ziet wel dat alles tolereren het alleen maar erger maakt.

Hoe blind moet iemand zijn om te denken dat alle religies hetzelfde zijn, islam en christen zijn is niet hetzelfde.
En het leven draait enkel en alleen om de christenen natuurlijk....
Jij ziet ieder andersdenkende als een bedreiging.
pi_86751302
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:24 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het wordt gevaarlijk of raar als ik beweer geen muziek te kunnen luisteren, maar dan vervolgens wél bepaalde mensen de mogelijkheid om muziek te luisteren wil ontnemen.
En daar is dus een ander begrip voor.
  donderdag 23 september 2010 @ 15:26:15 #273
230788 n8n
Pragmatisch
pi_86751324
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:24 schreef paddy het volgende:

[..]

Zolang je de wetten van dat land niet breekt is er niet veel mis wat je ook aanhangt, of niet aanhangt.
De strekking in het begin van deze topic was ook niet om wetten te breken maar aan te passen.
pi_86751344
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:24 schreef paddy het volgende:

[..]

Jawel, want aan geloven zit een bepaalde levenswijze verbonden meestal. Atheïsten geloven gewoon niet en hebben geen vaste levenswijze, en dus ook geen ideologie om iemand op te dringen.
  donderdag 23 september 2010 @ 15:26:57 #275
302122 Dunwich
The Horror...
pi_86751352
quote:

[..]
Ik denk dat onder het atheisme in de menselijke geschiedenis, de gruwelijkste misdaden zijn gepleegd.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Heksenvervolging
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kruistocht
http://nl.wikipedia.org/wiki/Spaanse_Inquisitie

om maar een paar gruweldaden te noemen , niet te vergeten de steun van de katholieke kerk bij de nazi's of het afraden van voorbehoedsmiddelen in Afrika wat daar nu nog dagelijks voor honderden doden zorgt

als je communisme aanvalt, probeer dan trouwens ook een goed voorbeeld te vinden van Echt communisme, een aantal doorgedraaide totalitaire regimes noemen die zichzelf toevallig communistisch noemen is erg jammer
communisme staat namelijk niet gelijk aan de bovengenoemde politiestaten van mao/pol pot/etc.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')