abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86724816
quote:
Op woensdag 22 september 2010 20:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

ja ja
Vond de mijne toch grappiger.
Je bent te snel, ik had mijn posting alweer aangepast, werkt helaas niet jouw tekst verdeeld over 3 tegels via die website :(
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_86725550
quote:
Op woensdag 22 september 2010 20:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Lichtkrant?
Kalk het gewoon op een dak:
Wie dit leest is alfabeet.
  woensdag 22 september 2010 @ 20:43:14 #228
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_86725849
Meer iets voor een Burma Shave achtige opzet
http://en.wikipedia.org/wiki/Burma-Shave
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 22 september 2010 @ 23:38:23 #229
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_86734539
quote:
Op woensdag 22 september 2010 16:55 schreef Metatron het volgende:

[..]

Dat is net zoveel een overtuiging als het niet verzamelen van postzegels een hobby is.
Die ga ik proberen te onthouden...geweldig,,,,
  woensdag 22 september 2010 @ 23:40:36 #230
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_86734616
quote:
Op woensdag 22 september 2010 18:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Religie is als een piemel
Het is prima er eentje te hebben
Het is prima er trots op te zijn
Het is prima om er gek op te zijn
Maar het heeft geen pas hem publiekelijk rond te zwaaien en te beweren dat die van jou de mooiste is en al helemaal niet hem in de strot van kinderen te duwen.
mooi beschreven.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  donderdag 23 september 2010 @ 00:00:08 #231
230788 n8n
Pragmatisch
pi_86735169
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 20:48 schreef matthijs8200 het volgende:

Dat zou dus betekenen dat alle christelijke partijen verboden moeten worden en dat het strafbaar is om bv te evangeliseren. Stel ik zou mensen het goede nieuws over Jezus vertellen, zijn de gevolgen dan dat ik in de gevangenis beland. En om de hypocratie te laten zien,
[..]

Hij vind dat je geloof in het openbaar mag beledigen maar niet mag uitdragen. Dus je mag wel spotten en vloeken maar niet over de liefde van God vertellen of het goede nieuws wat Jezus christus is.
Niks van wat je hier concludeert komt naar voren in het betoog. Er wordt gepleit dat uitingen van een persoonlijk ideaal niet bepalend mogen zijn voor de vormgeving van wetten. De reden die hier wordt benoemd is dat het beperkingen oplevert die voor frictie zorgen in de maatschappij. Vrijheid van meningsuiting werkt ideaal alle richtingen op, dus ook voor jou die God liefheeft.

Religie is persoonlijk, net als bij een -noem maar wat- voetbalclub is het een eigen streven wat je naleeft. Het is niet netjes dit op te dringen aan anderen, zeker als deze aangeven hier geen behoefte aan te hebben. Het zal niet verboden worden je persoonlijke enthousiasme voor wat voor voorkeur dan ook te verspreiden, het gaat er om dat men de keuzes van een ander respecteert, en zeker geen restricties oplegt.

Je laatste zin slaat nergens op, ik lees graag een onderbouwing voor deze uiting.
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  donderdag 23 september 2010 @ 09:10:46 #232
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_86739078
-edit- Nutteloos en offtopic

[ Bericht 41% gewijzigd door paddy op 23-09-2010 10:35:33 ]
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_86740059
quote:
Op donderdag 23 september 2010 09:10 schreef DustPuppy het volgende:
= nutteloos
Mwah, Matthijs vind iedere andere christen een slechte gelovige als hij/zij de Bijbel niet op eenzelfde manier interpreteert als hij dat doet. Dus ik denk niet dat gelovigen echt één front gaan vormen met hem. :P Sterker nog, in een vorige discussie met Matthijs waren de gelovigen het felst tegen hem.

[ Bericht 19% gewijzigd door paddy op 23-09-2010 10:36:27 ]
  donderdag 23 september 2010 @ 10:09:30 #234
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_86740673
quote:
Op donderdag 23 september 2010 09:50 schreef -Strawberry- het volgende:
Mwah, Matthijs vind iedere andere christen een slechte gelovige als hij/zij de Bijbel niet op eenzelfde manier interpreteert als hij dat doet. Dus ik denk niet dat gelovigen echt één front gaan vormen met hem. :P Sterker nog, in een vorige discussie met Matthijs waren de gelovigen het felst tegen hem.
Het was ook meer bedoeld als een lokkertje eigenlijk.

Matthijs doet me een beetje denken aan zo'n gast die ik tegenkwam in de binnenstad van Den Bosch. Die ging mij ook even bekeren. Echt een half uur mee staan discussiëren. Ik kreeg 'm aardig kwaad op het laatst en hij ging er met een bedroefd gezicht vandoor. Tja, als je al niet eens weet wat evolutie inhoudt, moet je met mij geen discussie beginnen over 'de Schepping'.

Maar ik heb me wel vermaakt in ieder geval :)
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_86741259
quote:
Op woensdag 22 september 2010 13:01 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Geldt dat dan ook voor drammerige atheïsten die hun niet-geloof aan anderen willen opdringen?

Ben het heel erg met deze user eens. Ook sommige andere posts hier (in dit topic) van deze user

Wanneer ik in sommige topics zie dat mensen gelovigen in kampen wil opsluiten etc etc etc denk ik eerder aan extremisten zoals je die in Noord-Korea kan vinden. En in de jaren 70-80 in Cambodja te vinden was.

Kan het zelfs als een soort extreme religie zien. Moet ook meteen aan Stalin, Mao en Pol Pot denken. Nu was Pol Pot niet alleen tegen gelovigen maar was het één van zijn vele verboden die met geweld zijn zin kreeg.

Nee, ik denk dat het woordje macht belangrijk is. Wanneer dit kan verkregen worden door het niet-geloof? Zal een machtsgeile idioot dit echt niet laten. Waren echt niet-gelovigen. En ja, zo zullen er ook machtsgeile idioten zijn die het geloof gebruiken om macht te krijgen. Het is maar net hoeveel er van wat tussen de bevolking leeft. Hoeveel schaapjes kan een machtsgeile idioot tellen?

Van mij mag iedereen geloven in wat hij wil zolang de wet van Nederland niet in gevaar komt. Dus ook geen aparte wetten voor alleen gelovigen. Van mij mag je midden op straat je geloof uiten. Ook wanneer je gelooft in een stapel koeken. Boeit mij dat. Waar ik niet achter sta is venten aan de deur. Of dit nu met geloof of met niet-geloof of het verkopen van een lidmaatschap te maken heeft.

Dan kom je wat mij betreft op prive terrein. Geloof op openbaar terrein uitdragen heb ik dus ook geen probleem mee. Doen niet gelovigen ook.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  donderdag 23 september 2010 @ 10:36:57 #236
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_86741449
quote:
Op donderdag 23 september 2010 10:29 schreef paddy het volgende:
Van mij mag iedereen geloven in wat hij wil zolang de wet van Nederland niet in gevaar komt. Dus ook geen aparte wetten voor alleen gelovigen.
Dat wordt nogal een herziening dan.
  donderdag 23 september 2010 @ 11:15:20 #237
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_86742488
quote:
Op donderdag 23 september 2010 10:29 schreef paddy het volgende:

Wanneer ik in sommige topics zie dat mensen gelovigen in kampen wil opsluiten etc etc etc denk ik eerder aan extremisten zoals je die in Noord-Korea kan vinden. En in de jaren 70-80 in Cambodja te vinden was.

Maar andersom mag het wel. Iedere ideologie heeft wel een oorlog of massaslachting op zijn naam staan. Nu zij de Atheïsten aan de beurt en dan is het plotseling niet ok meer?

Hypocriet.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_86742641
quote:
Op donderdag 23 september 2010 11:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Maar andersom mag het wel. Iedere ideologie heeft wel een oorlog of massaslachting op zijn naam staan. Nu zij de Atheïsten aan de beurt en dan is het plotseling niet ok meer?

Hypocriet.
Ik zeg dus dat iedereen zich aan de wet moet houden. Wanneer gelovigen oproepen tot moord/uitroeien of ik kampen opsluiten van niet gelovigen denk ik dus precies hetzelfde. Zegt een niet-gelovige dat God niet bestaat? Zal mij dat net zo'n worst zijn. En dit wordt ook gedaan. Ook (net als gelovigen) prediken zij door zingen/bands etc. Roept een niet-gelovige of gelovige op tot moord of mensen in kampen opsluiten van hun medemens mag dat gewoon strafbaar zijn.

Dus dat woord hypocriet is echt niet van toepassing. Uiteraard mag je klagen net als gelovigen mogen klagen.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_86742676
quote:
Op donderdag 23 september 2010 10:36 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dat wordt nogal een herziening dan.
Voorbeeld graag :)
pi_86742879
quote:
Op woensdag 22 september 2010 17:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit een god gezien, alleen gelovigen die claimen dat er een God is. Ik zie daar geen aanwijzingen voor, laat staan bewijs, dus ik erken de claim van gelovigen niet. Ik hoef God helemaal niet te ontkennen. Dus ik geloof niets en ben tegelijk atheïst.

Ik ben niet tegen niets, dus ook niet tegen God. Maar ik ben er ook niet voor. En jij bent zwaar in de war.
Gerard Reve heeft ooit God gezien.
I´m back.
pi_86743087
Nationalisten die een populist volgen en fundamentele gelovigen.. Zijn voor mij beide een kleine bedreiging van mijn individuele goddelijke vrijheid, visie en mentaliteit van mijn eigen bestaan..

Ik geloof in de multiculturele utopie, beide groepen horen ook bij deze utopie..
  donderdag 23 september 2010 @ 12:33:38 #242
273119 BeSimple
or die trying!
pi_86745138
quote:
Op donderdag 23 september 2010 11:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Hypocriet.
Was Noord Korea niet atheistisch?
Laat me met rust!
pi_86745461
quote:
Op donderdag 23 september 2010 12:33 schreef BeSimple het volgende:

[..]

Communistisch en anti-theïstisch.
  donderdag 23 september 2010 @ 12:58:59 #244
pi_86745960
quote:

[..]

Religie is slechts een concurrerende ideologie. De communisten verbieden die andere ideologie en dan is het gevolg atheïsme. Maar niet met atheïsme als doel. Atheïsme is niets. Het doel is communisme.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_86746148
quote:
Op woensdag 22 september 2010 18:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Religie is als een piemel
Het is prima er eentje te hebben
Het is prima er trots op te zijn
Het is prima om er gek op te zijn
Maar het heeft geen pas hem publiekelijk rond te zwaaien en te beweren dat die van jou de mooiste is en al helemaal niet hem in de strot van kinderen te duwen.
Zo mooi! :')
  donderdag 23 september 2010 @ 13:14:46 #246
318838 Kapitein_Tarrelbaard
Tarrelkam kamt tarrels
pi_86746478
IK HEB GODVERDOMME HELEMAAL GEEN ZUS! :(
  donderdag 23 september 2010 @ 13:19:55 #247
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_86746641
quote:
Op donderdag 23 september 2010 11:21 schreef paddy het volgende:
Voorbeeld graag :)
Nou, laten we eens beginnen met belasting.
pi_86747223
quote:

[..]

Ze waren daar al niet theïstisch op een westerse manier
maar het is vooral dat de staat het Christendom als westerse politieke invloed ziet
zoals Wilders Islam als een politieke ideologie ziet en niet als religie
  donderdag 23 september 2010 @ 13:38:04 #249
pi_86747315
quote:
Op donderdag 23 september 2010 13:14 schreef Kapitein_Tarrelbaard het volgende:
IK HEB GODVERDOMME HELEMAAL GEEN ZUS! :(
Geeft niks, toch pics posten. :9
  donderdag 23 september 2010 @ 14:47:59 #250
302122 Dunwich
The Horror...
pi_86749768
ik vind het Militant christendom veel enger, van die geïndoctrineerde kinderen die zich zien als soldaten van jezus enzo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')