Je bent te snel, ik had mijn posting alweer aangepast, werkt helaas niet jouw tekst verdeeld over 3 tegels via die websitequote:Op woensdag 22 september 2010 20:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
ja ja
Vond de mijne toch grappiger.
Die ga ik proberen te onthouden...geweldig,,,,quote:Op woensdag 22 september 2010 16:55 schreef Metatron het volgende:
[..]
Dat is net zoveel een overtuiging als het niet verzamelen van postzegels een hobby is.
mooi beschreven.quote:Op woensdag 22 september 2010 18:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Religie is als een piemel
Het is prima er eentje te hebben
Het is prima er trots op te zijn
Het is prima om er gek op te zijn
Maar het heeft geen pas hem publiekelijk rond te zwaaien en te beweren dat die van jou de mooiste is en al helemaal niet hem in de strot van kinderen te duwen.
Niks van wat je hier concludeert komt naar voren in het betoog. Er wordt gepleit dat uitingen van een persoonlijk ideaal niet bepalend mogen zijn voor de vormgeving van wetten. De reden die hier wordt benoemd is dat het beperkingen oplevert die voor frictie zorgen in de maatschappij. Vrijheid van meningsuiting werkt ideaal alle richtingen op, dus ook voor jou die God liefheeft.quote:Op dinsdag 21 september 2010 20:48 schreef matthijs8200 het volgende:
Dat zou dus betekenen dat alle christelijke partijen verboden moeten worden en dat het strafbaar is om bv te evangeliseren. Stel ik zou mensen het goede nieuws over Jezus vertellen, zijn de gevolgen dan dat ik in de gevangenis beland. En om de hypocratie te laten zien,
[..]
Hij vind dat je geloof in het openbaar mag beledigen maar niet mag uitdragen. Dus je mag wel spotten en vloeken maar niet over de liefde van God vertellen of het goede nieuws wat Jezus christus is.
Mwah, Matthijs vind iedere andere christen een slechte gelovige als hij/zij de Bijbel niet op eenzelfde manier interpreteert als hij dat doet. Dus ik denk niet dat gelovigen echt één front gaan vormen met hem.quote:
Het was ook meer bedoeld als een lokkertje eigenlijk.quote:Op donderdag 23 september 2010 09:50 schreef -Strawberry- het volgende:
Mwah, Matthijs vind iedere andere christen een slechte gelovige als hij/zij de Bijbel niet op eenzelfde manier interpreteert als hij dat doet. Dus ik denk niet dat gelovigen echt één front gaan vormen met hem.Sterker nog, in een vorige discussie met Matthijs waren de gelovigen het felst tegen hem.
Ben het heel erg met deze user eens. Ook sommige andere posts hier (in dit topic) van deze userquote:Op woensdag 22 september 2010 13:01 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Geldt dat dan ook voor drammerige atheïsten die hun niet-geloof aan anderen willen opdringen?
Dat wordt nogal een herziening dan.quote:Op donderdag 23 september 2010 10:29 schreef paddy het volgende:
Van mij mag iedereen geloven in wat hij wil zolang de wet van Nederland niet in gevaar komt. Dus ook geen aparte wetten voor alleen gelovigen.
Maar andersom mag het wel. Iedere ideologie heeft wel een oorlog of massaslachting op zijn naam staan. Nu zij de Atheïsten aan de beurt en dan is het plotseling niet ok meer?quote:Op donderdag 23 september 2010 10:29 schreef paddy het volgende:
Wanneer ik in sommige topics zie dat mensen gelovigen in kampen wil opsluiten etc etc etc denk ik eerder aan extremisten zoals je die in Noord-Korea kan vinden. En in de jaren 70-80 in Cambodja te vinden was.
Ik zeg dus dat iedereen zich aan de wet moet houden. Wanneer gelovigen oproepen tot moord/uitroeien of ik kampen opsluiten van niet gelovigen denk ik dus precies hetzelfde. Zegt een niet-gelovige dat God niet bestaat? Zal mij dat net zo'n worst zijn. En dit wordt ook gedaan. Ook (net als gelovigen) prediken zij door zingen/bands etc. Roept een niet-gelovige of gelovige op tot moord of mensen in kampen opsluiten van hun medemens mag dat gewoon strafbaar zijn.quote:Op donderdag 23 september 2010 11:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar andersom mag het wel. Iedere ideologie heeft wel een oorlog of massaslachting op zijn naam staan. Nu zij de Atheïsten aan de beurt en dan is het plotseling niet ok meer?
Hypocriet.
Voorbeeld graagquote:Op donderdag 23 september 2010 10:36 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat wordt nogal een herziening dan.
Gerard Reve heeft ooit God gezien.quote:Op woensdag 22 september 2010 17:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een god gezien, alleen gelovigen die claimen dat er een God is. Ik zie daar geen aanwijzingen voor, laat staan bewijs, dus ik erken de claim van gelovigen niet. Ik hoef God helemaal niet te ontkennen. Dus ik geloof niets en ben tegelijk atheïst.
Ik ben niet tegen niets, dus ook niet tegen God. Maar ik ben er ook niet voor. En jij bent zwaar in de war.
Was Noord Korea niet atheistisch?quote:Op donderdag 23 september 2010 11:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar andersom mag het wel. Iedere ideologie heeft wel een oorlog of massaslachting op zijn naam staan. Nu zij de Atheïsten aan de beurt en dan is het plotseling niet ok meer?
Hypocriet.
Communistisch en anti-theïstisch.quote:Op donderdag 23 september 2010 12:33 schreef BeSimple het volgende:
[..]
Was Noord Korea niet atheistisch?
Religie is slechts een concurrerende ideologie. De communisten verbieden die andere ideologie en dan is het gevolg atheïsme. Maar niet met atheïsme als doel. Atheïsme is niets. Het doel is communisme.quote:Op donderdag 23 september 2010 12:33 schreef BeSimple het volgende:
[..]
Zo mooi!quote:Op woensdag 22 september 2010 18:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Religie is als een piemel
Het is prima er eentje te hebben
Het is prima er trots op te zijn
Het is prima om er gek op te zijn
Maar het heeft geen pas hem publiekelijk rond te zwaaien en te beweren dat die van jou de mooiste is en al helemaal niet hem in de strot van kinderen te duwen.
Nou, laten we eens beginnen met belasting.quote:
Ze waren daar al niet theïstisch op een westerse manierquote:Op donderdag 23 september 2010 12:33 schreef BeSimple het volgende:
[..]
Geeft niks, toch pics posten.quote:Op donderdag 23 september 2010 13:14 schreef Kapitein_Tarrelbaard het volgende:
IK HEB GODVERDOMME HELEMAAL GEEN ZUS!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |