abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 september 2010 @ 09:01:34 #101
230788 n8n
Pragmatisch
pi_86700991
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:45 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

Ik geloof dat onbekeerd blijven je hele leven gevolgen heeft voor de eeuwigheid (hel) je kunt gehoor geven aan die oproep of het blijven afwijzen. Ik geloof dat Jezus rechtvaardig zal oordelen na dit leven.
Hel lijkt me als je het zo bekijkt veel gezelliger :Y)
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_86701091
Ik ben wel van mening dat het hedendaags geleefde atheisme in landen als Nederland en Engeland niets anders is als ignorantie en onwetendheid.

Je zou bijna religieus worden ,als je hedendaagse atheisten hoort brallen. Daar wil je echt niet bij horen.
:N
jammer dat er geen God is. Ik zou namenlijk graag willen geloven.

[ Bericht 6% gewijzigd door CANARIS op 22-09-2010 12:14:40 ]
  woensdag 22 september 2010 @ 09:07:51 #103
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_86701100
dit soort topics geeft al aan dat we godsdienstigen vooral lekker kort moeten houden binnen het dagelijkse leven. man o man...
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_86702049
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 20:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat de PVV Joden in hun geloof gaat beperken :D
Dan is er iets grondig mis met je voorstellingsvermogen. Wilders is gek op Israel, niet op Joden. Belangrijke zaken voor Joden zijn onder andere besnijdenis, rituele slacht en joods onderwijs. Wilders wil al deze zaken onmogelijk maken om daarmee Moslims dwars te zitten. Dat hij daarmee ook Joden benadeelt interesseert hem echt geen biet.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
  woensdag 22 september 2010 @ 10:00:49 #106
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_86702309
quote:
Op woensdag 22 september 2010 09:40 schreef Disorder het volgende:
Waaruit blijkt dat het hier gaat over militanten?
Er zijn wel een aantal 'markers' hoor. Zo zijn sommige atheïsten behoorlijk 'actief' en 'strijdlustig' en zouden daarom al 'militant' genoemd kunnen worden.

Verder is het weer een mooi topic om eens lekker lollig door te lezen! ^O^ Leuk man, boeken citeren om je gelijk te halen. O+

Robert A. Heinlein - Job: A Comedy of Justice Theology is never any help; it is searching in a dark cellar at midnight for a black cat that isn't there. Theologians can persuade themselves of anything.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 22 september 2010 @ 10:07:02 #107
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_86702474
quote:
Op woensdag 22 september 2010 10:00 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Er zijn wel een aantal 'markers' hoor. Zo zijn sommige atheïsten behoorlijk 'actief' en 'strijdlustig' en zouden daarom al 'militant' genoemd kunnen worden.

Ik post heel strijdvaardig en actief op Fok!, ben ik nou militant?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 22 september 2010 @ 10:10:17 #108
116015 SicSicSics
pi_86702569
quote:
Op woensdag 22 september 2010 10:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik post heel strijdvaardig en actief op Fok!, ben ik nou militant?
Als in: militant lid van Fok!? Ja, ik denk het wel! :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_86702585
De PVV pleit weer eens tegen de vrijheid van meningsuiting, waar ze een enorme hekel aan hebben.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 22 september 2010 @ 10:18:13 #110
pi_86702808
quote:
Op woensdag 22 september 2010 06:46 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

Ja met de militant atheisten bedoel ik de groep die wil dat alle religies achter de voordeur moeten, wat zij willen
is geloofsvervolging
Als ik sex wil beperken tot achter de voordeur doe ik dan aan genocide?
quote:
en dat is o.a. wat het communisme ook doet. Die groep vind ik gevaarlijk en vergelijkbaar met totalitaire regimes en ik denk dat die groep best wel groot is.
Communisme is een ideologie, net zo erg als een religie. Communisten hebben denkbeelden en een doel en ze willen (net als andere religies) geen concurrentie. Atheïsme is niks, er is geen concurrentie om te vervolgen, er zijn geen denkbeelden om op te dringen.
quote:
Hoe kwaad kan het zijn als je zelf vind geloof te mogen beledigen in het openbaar, maar gelovigen moeten maar zwijgen en het achter de deur houden.

Dat doe jij nu met het Atheisme, hypocriet.
quote:
En de spreker uit het filmpje van de pvv is geen wolf in schaapskleren maar duidelijk een wolf.
En hij gaat de Joden ook vervolgen, hoop ik? Anders is het niet eerlijk.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  woensdag 22 september 2010 @ 11:06:11 #111
pi_86704195
quote:
Op woensdag 22 september 2010 10:10 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Als in: militant lid van Fok!? Ja, ik denk het wel! :D
Dat is niet helemaal waar ik op uit ben ;(
Maar alles is makkelijker dan militant atheïst worden.
pi_86707195
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:40 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

Omdat degene als hij onbekeerd niet van zijn zonden is vergeven, Misschien maakt dit het duidelijk of je zonden worden geoordeeld op het kruis door de uitboeting van Jezus of na dit leven door Jezus.
waardoor de mensen die in de paar honderdduizend jaar voor dat Jezus kwam simpelweg naar de hell gingen omdat ze in de verkeerde tijd waren geboren ^O^
pi_86707360
quote:

[..]

Ja met de militant atheisten bedoel ik de groep die wil dat alle religies achter de voordeur moeten, wat zij willen
is geloofsvervolging en dat is o.a. wat het communisme ook doet. Die groep vind ik gevaarlijk en vergelijkbaar met totalitaire regimes en ik denk dat die groep best wel groot is. Hoe kwaad kan het zijn als je zelf vind geloof te mogen beledigen in het openbaar, maar gelovigen moeten maar zwijgen en het achter de deur houden.

En de spreker uit het filmpje van de pvv is geen wolf in schaapskleren maar duidelijk een wolf.
Toch ben ik even benieuwd. Jij bent diep gelovig, merk ik. Prima en dat moet je wat mij betreft ook helemaal zelf weten. Maar kijk alleen al hier. Geen mens is het met je eens. Brengt je dat nooit aan het twijfelen? Bestaat die God, die nooit laat merken dat hij of zij bestaat eigenlijk wel? Is de bijbel, dat boek wat duizenden jaren geschreven is, nog wel accuraat? Heeft er echt iemand bestaan die op kon staan uit de dood enz enz. Sta je jezelf weleens toe om over dit soort dingen na te denken?
  woensdag 22 september 2010 @ 12:46:45 #114
116015 SicSicSics
pi_86707412
quote:
Op woensdag 22 september 2010 12:39 schreef Mr.44 het volgende:
waardoor de mensen die in de paar honderdduizend jaar voor dat Jezus kwam simpelweg naar de hell gingen omdat ze in de verkeerde tijd waren geboren ^O^
Kom kom, daar heeft de katholieke kerk allang uitspraken over gedaan. Iets met 'purgatorium' 'Limbo'.

Brengt mij eigenlijk bij de vraag van welke geloofsrichting Matthijs is?
Fine, fuck you then!
pi_86707598
quote:

[..]

is geloofsvervolging en dat is o.a. wat het communisme ook doet. Die groep vind ik gevaarlijk en vergelijkbaar met totalitaire regimes en ik denk dat die groep best wel groot is. Hoe kwaad kan het zijn als je zelf vind geloof te mogen beledigen in het openbaar, maar gelovigen moeten maar zwijgen en het achter de deur houden.

Onzin, er wordt nergens gesproken over vervolging. Je moet die kwatsj alleen bij jezelf houden.
Jij blij, want je gelooft wat je wil. Ik blij, want er is geen moralistische wijsneus die me zegt hoe ik moet leven en die me zijn doctrine als de enige waarheid opdringt.
Mooi geregeld, toch?
pi_86707832
quote:
Op woensdag 22 september 2010 12:53 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Onzin, er wordt nergens gesproken over vervolging. Je moet die kwatsj alleen bij jezelf houden.
Jij blij, want je gelooft wat je wil. Ik blij, want er is geen moralistische wijsneus die me zegt hoe ik moet leven en die me zijn doctrine als de enige waarheid opdringt.
Mooi geregeld, toch?
Geldt dat dan ook voor drammerige atheïsten die hun niet-geloof aan anderen willen opdringen?

Er zit wel nog een groot gebied tussen opdringerige gelovigen en geloof alleen achter de voordeur houden, maar PVV'ers kunnen uiteraard alleen zwart-wit denken.
bron
pi_86707845
Ja oeh, wij atheïsten zullen jullie eens eventjes hardhandig bekeren!

En wetten aannemen op basis van argumenten ipv een sprookjesboek, the horror!
  woensdag 22 september 2010 @ 13:02:43 #118
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_86707847
hoeveel wetten zijn er hedendaags eigenlijk direct terug te voeren op religieuze denkbeelden?
pi_86707909
quote:
Op woensdag 22 september 2010 13:02 schreef -Strawberry- het volgende:
Ja oeh, wij atheïsten zullen jullie eens eventjes hardhandig bekeren!

En wetten aannemen op basis van argumenten ipv een sprookjesboek, the horror!
Zie eens bijvoorbeeld dit topic (Relatie met gelovig iemand: ook kinderen zo opvoeden)

Een aantal users is niet in staat om ontopic te reageren, maar voelt zich genoodzaakt om over religie an sich te gaan ouwehoeren. Voor mij is er weinig verschil met opdringerige christenen die ongevraagd hun wereldbeeld lopen te verkondigen.
bron
pi_86707986
quote:
Op woensdag 22 september 2010 13:04 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Zie eens bijvoorbeeld dit topic (Relatie met gelovig iemand: ook kinderen zo opvoeden)

Een aantal users is niet in staat om ontopic te reageren, maar voelt zich genoodzaakt om over religie an sich te gaan ouwehoeren. Voor mij is er weinig verschil met opdringerige christenen die ongevraagd hun wereldbeeld lopen te verkondigen.
Hardhandig?

Ik bedoel meer dat atheïsten geen echte dreiging zijn, behalve dan misschien met woorden.
pi_86708208
Gelovigen moeten lekker geloven wat ze willen, daar zijn ze vrij in. Echter lijkt het me vrij logisch dat religie geen plaats hoort te hebben in de moderne politiek.

Het atheisme vergelijken met nazisme en communisme is natuurlijk totaal ongegrond.
Conscience do cost.
pi_86708403
Atheïsme is niets meer dan gewoon niet geloven. Atheïsten die dan ook nog eens de drang hebben om anderen te overtuigen van het niet bestaan van een God is weer een stapje verder, maar lang niet alle atheïsten zijn zo. Ik wil wel in discussie gaan met gelovigen, maar echt die drang van overtuigen heb ik niet zo....want ik weet toch dat het nutteloos is.
  woensdag 22 september 2010 @ 13:22:21 #123
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_86708430
quote:
Op woensdag 22 september 2010 13:14 schreef ems. het volgende:
Gelovigen moeten lekker geloven wat ze willen, daar zijn ze vrij in. Echter lijkt het me vrij logisch dat religie geen plaats hoort te hebben in de moderne politiek.

Het atheisme vergelijken met nazisme en communisme is natuurlijk totaal ongegrond.
je zag het in de amerikaanse regering met bush II. zijn vader werd geridiculiseerd vanwege het niet afmaken van de 1e golfoorlog. dus hij deed het gladjes over vanuit de bijbel. een oog voor een oog en een tand voor een tand. wraak dus. oudtestaments afstraffen.

gelukkig predikt het nieuwe testament een iets leefbaardere samenleving, met wellicht iets teveel goddelijke liefde...
  woensdag 22 september 2010 @ 13:22:30 #124
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_86708436
Kek, militante atheïst, is weer eens wat anders.
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
pi_86708496
quote:
Op woensdag 22 september 2010 13:14 schreef ems. het volgende:
Helaas denken gelovigen daar vaak anders over. :{
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
pi_86708511
quote:
Op woensdag 22 september 2010 13:24 schreef Jolly_Reaper het volgende:

[..]

Ze moeten hun BEK HOUWE.

:P
Conscience do cost.
pi_86708569
quote:
Op woensdag 22 september 2010 13:24 schreef Jolly_Reaper het volgende:

[..]

Wat vanuit gelovig standpunt begrijpelijk is. Als zij denken dat abortus volgens God en henzelf moord is, dan wil je dat natuurlijk niet toestaan. En dan heb je het toch over politiek. Zo zijn er wel meer raakvlakken waarbij 'religie doe je maar thuis' echt niet voldoet.
pi_86708807
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 20:48 schreef matthijs8200 het volgende:
Hij vind dat je geloof in het openbaar mag beledigen maar niet mag uitdragen. Dus je mag wel spotten en vloeken maar niet over de liefde van God vertellen of het goede nieuws wat Jezus christus is.
Oh je bent de TS zie ik nu. :+

Ik denk dat je best mensen mag vertelen over de liefde van God, maar in de politiek kan je de Bijbel niet als bron van je argumenten gebruiken, dus heeft een gelovige partij niet veel te zoeken in de tweede kamer.
  woensdag 22 september 2010 @ 13:35:55 #129
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_86708850
Vrijheid van meningsuiting behoudt inderdaad ook het evangelisme zo lang de evangelisten ook niet gaan miepen over bijvoorbeeld reclames zoals

Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  woensdag 22 september 2010 @ 13:40:43 #130
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_86709009
quote:
Op woensdag 22 september 2010 13:34 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Oh je bent de TS zie ik nu. :+

Ik denk dat je best mensen mag vertelen over de liefde van God, maar in de politiek kan je de Bijbel niet als bron van je argumenten gebruiken, dus heeft een gelovige partij niet veel te zoeken in de tweede kamer.
je kunt in 'opties' de replys van ts een kleurtje geven. ook die van jezelf. dan kan je lekker snel scrollen.
  woensdag 22 september 2010 @ 13:41:34 #131
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_86709042
quote:
Op woensdag 22 september 2010 13:35 schreef jogy het volgende:
Vrijheid van meningsuiting behoudt inderdaad ook het evangelisme zo lang de evangelisten ook niet gaan miepen over bijvoorbeeld reclames zoals

[ afbeelding ]
dat is wel heel veel gevraagd voor die 'knakkers'.
  Moderator woensdag 22 september 2010 @ 13:41:51 #132
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_86709050
quote:
Op woensdag 22 september 2010 01:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Omdat Mark Rutte het SGP wil lijmen voor zijn minderheidskabinet, omdat alle huiseigenaren vanwege de HRA op het CDA stemmen is de zondagsrust een democratisch besluit van de bevolking?
[..]

Genoeg reden om de wet af te schaffen dus. ^O^
het afschaffen van die zondagsrust zou trouwens wel flink wat godslastering van mijn kant af voorkomen trouwens

just saying ...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_86709071
quote:

[ afbeelding ]
Ah, de bus van Dawkins. Die kon niet uitblijven.
  woensdag 22 september 2010 @ 13:43:42 #134
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_86709124
quote:
Op woensdag 22 september 2010 13:41 schreef sp3c het volgende:

[..]

het afschaffen van die zondagsrust zou trouwens wel flink wat godslastering van mijn kant af voorkomen trouwens

just saying ...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ontstellende ambtenaar. als ik zondag moet werken heb ik daar nul problemen mee. ook als ik vrijdag en zaterdag moet werken.

kom op zeg, de gemiste tijd haal je zelf wel in.
  Moderator woensdag 22 september 2010 @ 13:50:23 #135
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_86709331
zolang ik maar twee dagen achter elkaar vrij heb ^O^

mag ook best dinsdag en woensdag dan is het tenminste lekker rustig overal *)
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 22 september 2010 @ 13:58:49 #136
13250 Lod
Sapere aude!
pi_86709599
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:40 schreef matthijs8200 het volgende:
Omdat degene als hij onbekeerd niet van zijn zonden is vergeven, Misschien maakt dit het duidelijk of je zonden worden geoordeeld op het kruis door de uitboeting van Jezus of na dit leven door Jezus.
Mijn all-time favoriet in deze:
[youtube]
GNU Terry Pratchett
pi_86710634
quote:
Onzin, miepen valt ook onder vrijheid van meningsuiting.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_86711558
quote:
Op woensdag 22 september 2010 13:27 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Wat vanuit gelovig standpunt begrijpelijk is. Als zij denken dat abortus volgens God en henzelf moord is, dan wil je dat natuurlijk niet toestaan. En dan heb je het toch over politiek. Zo zijn er wel meer raakvlakken waarbij 'religie doe je maar thuis' echt niet voldoet.
Ik vind dat moord (abortus)wettelijk verboden moet worden.
pi_86711601
quote:
Op woensdag 22 september 2010 14:51 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

Ik vind dat moord (abortus)wettelijk verboden moet worden.
Moord is al wettelijk verboden.
pi_86711611
quote:
Op woensdag 22 september 2010 13:03 schreef -Strawberry- het volgende:
Oh hoi Matthijs, jij ook hier?
Ja hoi strawberry ik vroeg me al af waar je bleef, normaal ben je een van de eerste die reageert bij zo'n soort onderwerpen.
  woensdag 22 september 2010 @ 14:55:32 #141
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_86711696
quote:
Op woensdag 22 september 2010 14:53 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

Ja hoi strawberry ik vroeg me al af waar je bleef, normaal ben je een van de eerste die reageert bij zo'n soort onderwerpen.
hij wilde je eerst zien kronkelen als fishbait.

kappen nu met jouw religieuze denkbeelden voor iedereen.
pi_86711720
quote:
Op woensdag 22 september 2010 14:53 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

Je was even bang dat je je trollactiviteiten vroegtijdig moest beëindigen?
pi_86711738
quote:
Op woensdag 22 september 2010 14:55 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

hij wilde je eerst zien kronkelen als fishbait.

kappen nu met jouw religieuze denkbeelden voor iedereen.
Hij?
pi_86711751
quote:
Op woensdag 22 september 2010 14:56 schreef Onverstoorbaar het volgende:

[..]

Je was even bang dat je je trollactiviteiten vroegtijdig moest beeindigen?
Ik denk niet dat hij een troll is. Heb ik me laten vertellen door iemand die hem heeft ontmoet op een meet
pi_86711776
quote:
Op woensdag 22 september 2010 13:01 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Geldt dat dan ook voor drammerige atheïsten die hun niet-geloof aan anderen willen opdringen?

Er zit wel nog een groot gebied tussen opdringerige gelovigen en geloof alleen achter de voordeur houden, maar PVV'ers kunnen uiteraard alleen zwart-wit denken.
Van mij mag je je mening uitdragen, maar het moet geen opdringen worden, en ook niet beledigend..

En inderdaad, atheisme kun je zeker ook als een geloof beschouwen.
pi_86711810
quote:
Op woensdag 22 september 2010 14:57 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik denk niet dat hij een troll is. Heb ik me laten vertellen door iemand die hem heeft ontmoet op een meet
De verslagen van mensen die meets bezoeken, zeggen mij niets.
  † In Memoriam † woensdag 22 september 2010 @ 14:59:26 #147
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_86711818
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 20:48 schreef matthijs8200 het volgende:
<snip onzin>
Je bedoelt antitheïsme, niet atheïsme. Het niet geloven in iets kan onmogelijk een ideologie zijn.
Carpe Libertatem
pi_86711843
quote:
Op woensdag 22 september 2010 14:57 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Klopt ik ben echt serieus een gelovige en op de meet kwam o.a het geloof ter sprake.
pi_86711864
quote:
Op woensdag 22 september 2010 14:58 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Van mij mag je je mening uitdragen, maar het moet geen opdringen worden, en ook niet beledigend..

Atheïst betekent niets anders dan ongelovig....

Maar bepaalde atheïsten hebben wel een vernietigingsdrang ja. Al zou ik dat geen geloof willen noemen.
pi_86711919
quote:
Op woensdag 22 september 2010 14:59 schreef Onverstoorbaar het volgende:

[..]

De verslagen van mensen die meets bezoeken, zeggen mij niets.
Oke, maar ik geloof hoe dan ook niet dat het een troll is.

Daarvoor weet hij te veel over de Bijbel en steekt hij er te lang te veel moeite in discussies.
pi_86711937
quote:
Op woensdag 22 september 2010 14:59 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Je bedoelt antitheïsme, niet atheïsme. Het niet geloven in iets kan onmogelijk een ideologie zijn.
Waarom vind zo iemand van de pvv dan dat het achter de voordeur moet en ziet de absolute waarheid als een bedreiging? ik vind de vergelijking met het communisme en andere totalitaire regimes terecht, bij dit soort atheisme.
pi_86711941
quote:
Op woensdag 22 september 2010 14:59 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

:Y
pi_86711963
quote:
Op woensdag 22 september 2010 15:03 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

Waarom vind zo iemand van de pvv dan dat het achter de voordeur moet en ziet de absolute waarheid als een bedreiging? ik vind de vergelijking met het communisme en andere totalitaire regimes terecht, bij dit soort atheisme.
Omdat het geen absolute waarheid is, beste Matthijs. Er is geen bewijs voor.
  woensdag 22 september 2010 @ 15:08:10 #154
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_86712091
quote:
Op woensdag 22 september 2010 15:03 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Well said. Ben benieuwd wat het weerwoord van de TS zal zijn.
Leef en Laten Leven
  † In Memoriam † woensdag 22 september 2010 @ 15:09:32 #155
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_86712124
quote:

[..]

Het communisme was antitheïstisch. Ze wilden elke vorm van religie verwijderen uit hun land/omgeving.

Maar de PVV zelf is niet eens volledig antitheistisch, bedoel ze willen de Judeo-Christelijke cultuur/geloof (wat jij dus gelooft) in de grondwet.

Maargoed, nogmaals, het niet hebben van een geloof in een god of goden (atheïsme) is niet gelijk te trekken met antitheïsme, wat af wil van (alle) geloven. Het steeds blijven gelijktrekken maakt het nog niet waar.
Carpe Libertatem
pi_86712146
quote:
Op woensdag 22 september 2010 15:01 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Atheïst betekent niets anders dan ongelovig....

Maar bepaalde atheïsten hebben wel een vernietigingsdrang ja. Al zou ik dat geen geloof willen noemen.
Het woord atheist betekent 'godsontkenner' ... Ergens per sé niet in willen geloven is zeker ook een geloof, mss. niet zozeer een godsdienst maar wel een levensovertuiging.
pi_86712171
quote:
Op woensdag 22 september 2010 15:03 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Waarom vind zo iemand dan dat het geloof achter de voordeur moet, maar zelf alle recht in het openbaar wil hebben om te beledigen.

weleens hier van gehoord All that is necessary for the triumph of evil is that good men do nothing’

De woorden die Jezus tot de discipelen sprak matteus5vers14 Gij zijt het licht der wereld. Een stad, die op een berg ligt, kan niet verborgen blijven.
pi_86712277
quote:
Op woensdag 22 september 2010 15:11 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

Waarom vind zo iemand dan dat het geloof achter de voordeur moet, maar zelf alle recht in het openbaar wil hebben om te beledigen.

weleens hier van gehoord All that is necessary for the triumph of evil is that good men do nothing’
Zeker, maar dat moet je in deze tijd het het geloof wel als kwaad zien.
pi_86712338
quote:

[..]

Het is het één of het ander: Je houdt je geloof lekker voor jezelf (c.q. binnenshuis), óf die hele status aparte gaat van 'geloof' af, en 'godslastering' gaat uit het WvS. Als jij je waandenkbeelden in het openbaar wilt uitdragen, moet je ook weerwoord toestaan, en die bepaalde waandenkbeelden niet in een wet extra gaan beschermen.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
  † In Memoriam † woensdag 22 september 2010 @ 15:17:26 #160
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_86712371
quote:
Op woensdag 22 september 2010 15:10 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Het woord atheist betekent 'godsontkenner' ... Ergens per sé niet in willen geloven is zeker ook een geloof, mss. niet zozeer een godsdienst maar wel een levensovertuiging.
Nee, dat is het niet, net zoals het ontkennen van roze onzichtbare anale zeelepradwergpadjes die leven in de galblaas van elk mens een levensovertuiging is of het ontkennen van ufo's geen levensovertuiging of het ontkennen van de werking van astrologie, etc. etc.
Carpe Libertatem
pi_86712399
quote:

[..]

Jij mag atheïsten ook nog beledigen hoor. ;)
pi_86712403
quote:

[..]

De woorden die Jezus tot de discipelen sprak matteus5vers14 Gij zijt het licht der wereld. Een stad, die op een berg ligt, kan niet verborgen blijven.
Jezus had het ook over niet oordelen.. Jij doet niet anders.
Georganiseerde religie heeft naar mijn idee meer met macht dan met naastenliefde te maken. Helemaal geen gek idee dus, om dat te verbieden en van geloof en levensbeschouwing een privé-aangelegenheid te maken.
Scheelt heel wat oorlog, marteling en geruzie..
  woensdag 22 september 2010 @ 15:18:59 #163
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_86712424
quote:

[..]

Dat is geen antwoord op de stelling, "het is geen absolute waarheid" Je begint gewoon ergens anders over. Jouw probleem is dat je een boek vol sagen en legenden uit het middenoosten als waarheid ziet. De validiteit ervan is niets groter dan de sagen en legenden van bv de oude grieken of die van india.
Het zijn vertellingen, cultuur, maar geen waarheid
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 22 september 2010 @ 15:20:49 #164
116015 SicSicSics
pi_86712483
Van welke geloofsrichting is Matthijs eigenlijk?
Fine, fuck you then!
pi_86712546
quote:
Op woensdag 22 september 2010 15:20 schreef SicSicSics het volgende:
Van welke geloofsrichting is Matthijs eigenlijk?
Geen idee, hij heeft zich later in het leven bekeerd omdat hij het zwaar had, is het enige dat ik weet.

In ieder geval eentje die de bijbel heel erg letterlijk neemt, behalve dan als het aankomt op oordelen over anderen.
pi_86712570
quote:
Op woensdag 22 september 2010 15:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord op de stelling, "het is geen absolute waarheid" Je begint gewoon ergens anders over. Jouw probleem is dat je een boek vol sagen en legenden uit het middenoosten als waarheid ziet. De validiteit ervan is niets groter dan de sagen en legenden van bv de oude grieken of die van india.
Het zijn vertellingen, cultuur, maar geen waarheid
Dat dus. Het wachten nis nu op de "jamaar, dat is heeeeeel wat anders dan het Jodendom/Christendom/Islam." argumenten.

Terwijl het simpele feit dat een berg aan religieuze feestdagen gerelateerd zijn aan maanstanden toch op z'n minst een belletje moet doen rinkelen.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_86712604
Het is prachtig om te zien dat iedereen totaal iets anders vind van de PVV... Kaalkopjes vinden het een joden partij en dit gristengekkie vind het een enge totalitaire atheïstische partij. Het gristengekkie moet misschien eens opzoeken wat atheïsme is. Het ontbreken van een geloof in god. (net zoals het gristengekkie niet geloofd in het mannetje op de maan die kaas maakt) Het is geen geloof met een set normen en waarden die we met elkaar gemeen hebben. Het gristengekkie is toch ook niet automatisch verbonden met mensen die niet geloven in het mannetje op de maan?
pi_86712646
And don't forget kids... It's science, not religion, that brought you the internet as a platform to spew your midieval drivel.
Meh.
pi_86712652
quote:
Op woensdag 22 september 2010 15:18 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Jezus had het ook over niet oordelen.. Jij doet niet anders.
Georganiseerde religie heeft naar mijn idee meer met macht dan met naastenliefde te maken. Helemaal geen gek idee dus, om dat te verbieden en van geloof en levensbeschouwing een privé-aangelegenheid te maken.
Scheelt heel wat oorlog, marteling en geruzie..
hier heb je een heel artikel wat over oordelen gaat http://www.verhoevenmarc.be/oordelen.htm

naastenliefde is ook waarschuwen voor dingen, de oorzaak van al die problemen ligt in het hart van mensen daar waar God een nieuw hart kan geven.
pi_86712685
quote:
Op woensdag 22 september 2010 15:25 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

hier heb je een heel artikel wat over oordelen gaat http://www.verhoevenmarc.be/oordelen.htm

naastenliefde is ook waarschuwen voor dingen, de oorzaak van al die problemen ligt in het hart van mensen daar waar God een nieuw hart kan geven.
Maar God heeft ons gemaakt. Is het niet een enorme omweg om ons hart te scheppen als oorzaak van alle problemen, en ons dan een nieuwe te geven? Wat is die God een ontzettende narcist.
pi_86712875
quote:
Op woensdag 22 september 2010 15:27 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Maar God heeft ons gemaakt. Is het niet een enorme omweg om ons hart te scheppen als oorzaak van alle problemen, en ons dan een nieuwe te geven? Wat is die God een ontzettende narcist.
Je kent de zondeval wel, de eerste mensen hebben zelf gerebeleerd tegen God met de zondeval als gevolg.

matteus15vers19 Want uit het hart komen boze overleggingen, moord, echtbreuk, hoererij, diefstal, leugenachtige getuigenissen, godslasteringen.

De oplossing

Ezechiel36vers26 een nieuw hart zal Ik u geven en een nieuwe geest in uw binnenste; het hart van steen zal Ik uit uw lichaam verwijderen en Ik zal u een hart van vlees geven.
pi_86712931
quote:
Op woensdag 22 september 2010 15:32 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

Je kent de zondeval wel, de eerste mensen hebben zelf gerebeleerd tegen God met de zondeval als gevolg.

matteus15vers19 Want uit het hart komen boze overleggingen, moord, echtbreuk, hoererij, diefstal, leugenachtige getuigenissen, godslasteringen.
Die mensen zijn nog altijd de schepping van God. Ze zijn hoe God wil dat ze zijn.
  woensdag 22 september 2010 @ 15:34:29 #173
45206 Pietverdriet
pi_86712944
quote:

[..]

Sagen en legenden uit het Midden-Oosten.
  woensdag 22 september 2010 @ 15:43:17 #174
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_86713267
quote:
Op woensdag 22 september 2010 15:00 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

Klopt ik ben echt serieus een gelovige en op de meet kwam o.a het geloof ter sprake.
ok. fijn. waanzinnig. je. slaat. een. beetje. door.
  † In Memoriam † woensdag 22 september 2010 @ 15:45:05 #175
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_86713337
quote:
Op woensdag 22 september 2010 15:34 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Die mensen zijn nog altijd de schepping van God. Ze zijn hoe God wil dat ze zijn.
Inconsistenties in de bijbel. *O*

http://www.skepticsannotatedbible.com/

of beter: http://www.skepticsannotatedbible.com/gen/contra_list.html
Carpe Libertatem
pi_86714093
quote:
Mwah, gelovigen zullen bij het genoemde voorbeeld van mij wel de duivel de schuld geven. :P
pi_86714731
TS is geen troll. Een troll citeert niet uit Ezechiël en Romeinen in de Statenvertaling.

Ik vermoed dat TS afkomstig is uit ofwel baptisten-/pinksterkringen ofwel uit de calvinistische hoek.
  woensdag 22 september 2010 @ 16:19:07 #178
pi_86714857
quote:

[..]

Ik heb nog nooit een god gezien, alleen gelovigen die claimen dat er een God is. Ik zie daar geen aanwijzingen voor, laat staan bewijs, dus ik erken de claim van gelovigen niet. Ik hoef God helemaal niet te ontkennen. Dus ik geloof niets en ben tegelijk atheïst.
  woensdag 22 september 2010 @ 16:20:20 #179
45206 Pietverdriet
pi_86714925
Je hoeft helemaal niets te ontkennen, relie's moeten bewijzen dat er een god is.
  woensdag 22 september 2010 @ 16:25:19 #180
pi_86715174
quote:

[..]

Een belediging is alleen maar de mening van de ontvanger. Wat een kutmarrokaan over mijn moeder zegt is irrelevant. Wat andersdenkenden over jouw geloof zeggen is irrelevant. "Belediging" is alleen maar een smoes om andersdenkenden beperkingen op te leggen.

Iedere gelovige beledigt mijn intelligentie. Wat voor wet kunnen we daar tegen bedenken? >:)
pi_86715195
quote:
Op woensdag 22 september 2010 16:16 schreef Gaspedaal het volgende:
TS is geen troll. Een troll citeert niet uit Ezechiël en Romeinen in de Statenvertaling.

Ik vermoed dat TS afkomstig is uit ofwel baptisten-/pinksterkringen ofwel uit de calvinistische hoek.
Nee, hij is op latere leeftijd bekeerd.
pi_86715793
quote:

[..]

De oplossing

Ezechiel36vers26 een nieuw hart zal Ik u geven en een nieuwe geest in uw binnenste; het hart van steen zal Ik uit uw lichaam verwijderen en Ik zal u een hart van vlees geven.
enige probleem is natuurlijk dat Adam en Eva nooit hebben bestaan
dus geen zondeval zoals letterlijk beschreven in De Bijbel
pi_86716062
quote:
Op woensdag 22 september 2010 16:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit een god gezien, alleen gelovigen die claimen dat er een God is. Ik zie daar geen aanwijzingen voor, laat staan bewijs, dus ik erken de claim van gelovigen niet. Ik hoef God helemaal niet te ontkennen. Dus ik geloof niets en ben tegelijk atheïst.
Dat is toch ook een overtuiging?
  woensdag 22 september 2010 @ 16:46:32 #184
45206 Pietverdriet
pi_86716078
quote:
Op woensdag 22 september 2010 16:40 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

enige probleem is natuurlijk dat Adam en Eva nooit hebben bestaan
dus geen zondeval zoals letterlijk beschreven in De Bijbel
Dat dus, en itt de bijbel is daar bewijs voor. Basiscursus RNA erfelijkheid
pi_86716517
quote:
Op woensdag 22 september 2010 16:46 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dat is net zoveel een overtuiging als het niet verzamelen van postzegels een hobby is.
Meh.
  woensdag 22 september 2010 @ 17:01:55 #186
45206 Pietverdriet
pi_86716777
Ik vraag me wel eens af waarom mensen liever een sprookjesboek geloven dan de wetenschappelijke feiten. Schijnbaar te moeilijk voor ze. Liever de mantra's herhalen dan je bv in DNA en RNA verdiepen. Liever het sprookjesboek citeren dan je eens inlezen in astrofysica.
  woensdag 22 september 2010 @ 17:03:09 #187
pi_86716829
quote:
Op woensdag 22 september 2010 16:46 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Nee. Het is een logisch natuurlijk uitgangspunt. Helaas zijn de meeste mensen van jongs af aan geïndoctrineerd met het idee dat er wel een God is, dus die hebben een kunstmatig uitgangspunt. Als een gelovige probeert objectief na te denken over de beschikbare gegevens moet hij misschien tot de conclusie komen dat er geen reden is om in een God te geloven, maar dan moet hij voor zichzelf een aktie ondernemen: Hij moet actief ongelovig worden.

Ik ben niet religieus opgevoed, dus die handicap heb ik niet. Ik heb gewoon geen reden om in een God te geloven en heb daar geen overtuiging voor nodig.

Daarom IS atheïsme geen geloof/overtuiging, maar gelovigen vinden, vanwege hun afwijkende opvoeding, van wel.
  woensdag 22 september 2010 @ 17:05:57 #188
45206 Pietverdriet
pi_86716958
quote:
Op woensdag 22 september 2010 17:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Daarom IS atheïsme geen geloof/overtuiging, maar gelovigen vinden, vanwege hun afwijkende opvoeding, van wel.
Eerder een beperkt verstandelijk vermogen, een veranderde versie van wat je zegt ben je zelf.
pi_86717094
quote:
Op woensdag 22 september 2010 16:55 schreef Metatron het volgende:

[..]

Dat is net zoveel een overtuiging als het niet verzamelen van postzegels een hobby is.
^O^
pi_86717248
quote:
Op woensdag 22 september 2010 16:25 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Nee, hij is op latere leeftijd bekeerd.
Klopt juist vanwege de liefde van God, in deze ijstijd vond ik het in Jezus.
  woensdag 22 september 2010 @ 17:17:38 #191
45206 Pietverdriet
pi_86717428
quote:
Op woensdag 22 september 2010 17:12 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

Klopt juist vanwege de liefde van God, in deze ijstijd vond ik het in Jezus.
Andere mensen vinden drank of heroïne.
pi_86717726
quote:
Op woensdag 22 september 2010 17:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Andere mensen vinden drank of heroïne.
Eigenlijk moeten gelovigen gewoon naar de verslavingshulpverlening. Zou methadon helpen?
Meh.
  woensdag 22 september 2010 @ 17:27:11 #193
45206 Pietverdriet
pi_86717857
quote:
Op woensdag 22 september 2010 17:24 schreef Metatron het volgende:

[..]

Eigenlijk moeten gelovigen gewoon naar de verslavingshulpverlening. Zou methadon helpen?
Betwijfel of het helpt, en de meeste gelovigen functioneren best goed.
  woensdag 22 september 2010 @ 17:36:43 #194
pi_86718252
quote:
Op woensdag 22 september 2010 17:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Betwijfel of het helpt, en de meeste gelovigen functioneren best goed.
Precies, de meeste alcoholisten ook.
  woensdag 22 september 2010 @ 17:43:36 #195
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_86718521
quote:
Op woensdag 22 september 2010 14:58 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Natuurlijk kan dat niet. Niets is geen iets.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_86718546
quote:
Op woensdag 22 september 2010 14:53 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Moord is al wettelijk verboden.
En abortus is geen moord, iets wat niet leeft kan je namelijk niet vermoorden.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_86718619
quote:
Op woensdag 22 september 2010 17:43 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Natuurlijk kan dat niet. Niets is geen iets.
Neutraal is een atheist niet of je bent voor of tegen God.
  woensdag 22 september 2010 @ 17:46:25 #198
pi_86718621
quote:

[..]

Nee, atheïsme betekent het niet aannemen van een geloof in een god. Iets niet erkennen is wat anders dan iets ontkennen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  woensdag 22 september 2010 @ 17:47:08 #199
pi_86718657
quote:
Op woensdag 22 september 2010 17:46 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

Neutraal is een atheist niet of je bent voor of tegen God.
Je kunt niet voor of tegen iets zijn dat er niet is.
pi_86718677
quote:

[..]

Matthijs8000 is ook een atheist, een godsontkenner, hij ontkent immers het bestaan van ALLE goden behalve die van hem zelf.
Ik ga alleen nog 1 god verder dan matthijs8000.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')