Hel lijkt me als je het zo bekijkt veel gezelligerquote:Op dinsdag 21 september 2010 21:45 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Ik geloof dat onbekeerd blijven je hele leven gevolgen heeft voor de eeuwigheid (hel) je kunt gehoor geven aan die oproep of het blijven afwijzen. Ik geloof dat Jezus rechtvaardig zal oordelen na dit leven.

Dan is er iets grondig mis met je voorstellingsvermogen. Wilders is gek op Israel, niet op Joden. Belangrijke zaken voor Joden zijn onder andere besnijdenis, rituele slacht en joods onderwijs. Wilders wil al deze zaken onmogelijk maken om daarmee Moslims dwars te zitten. Dat hij daarmee ook Joden benadeelt interesseert hem echt geen biet.quote:Op dinsdag 21 september 2010 20:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat de PVV Joden in hun geloof gaat beperken

Er zijn wel een aantal 'markers' hoor. Zo zijn sommige atheïsten behoorlijk 'actief' en 'strijdlustig' en zouden daarom al 'militant' genoemd kunnen worden.quote:Op woensdag 22 september 2010 09:40 schreef Disorder het volgende:
Waaruit blijkt dat het hier gaat over militanten?
 Leuk man, boeken citeren om je gelijk te halen.
 Leuk man, boeken citeren om je gelijk te halen.  

Ik post heel strijdvaardig en actief op Fok!, ben ik nou militant?quote:Op woensdag 22 september 2010 10:00 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Er zijn wel een aantal 'markers' hoor. Zo zijn sommige atheïsten behoorlijk 'actief' en 'strijdlustig' en zouden daarom al 'militant' genoemd kunnen worden.

Als in: militant lid van Fok!? Ja, ik denk het wel!quote:Op woensdag 22 september 2010 10:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik post heel strijdvaardig en actief op Fok!, ben ik nou militant?

Als ik sex wil beperken tot achter de voordeur doe ik dan aan genocide?quote:Op woensdag 22 september 2010 06:46 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Ja met de militant atheisten bedoel ik de groep die wil dat alle religies achter de voordeur moeten, wat zij willen
is geloofsvervolging
Communisme is een ideologie, net zo erg als een religie. Communisten hebben denkbeelden en een doel en ze willen (net als andere religies) geen concurrentie. Atheïsme is niks, er is geen concurrentie om te vervolgen, er zijn geen denkbeelden om op te dringen.quote:en dat is o.a. wat het communisme ook doet. Die groep vind ik gevaarlijk en vergelijkbaar met totalitaire regimes en ik denk dat die groep best wel groot is.
Dat doe jij nu met het Atheisme, hypocriet.quote:Hoe kwaad kan het zijn als je zelf vind geloof te mogen beledigen in het openbaar, maar gelovigen moeten maar zwijgen en het achter de deur houden.
En hij gaat de Joden ook vervolgen, hoop ik? Anders is het niet eerlijk.quote:En de spreker uit het filmpje van de pvv is geen wolf in schaapskleren maar duidelijk een wolf.

Dat is niet helemaal waar ik op uit benquote:Op woensdag 22 september 2010 10:10 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Als in: militant lid van Fok!? Ja, ik denk het wel!

waardoor de mensen die in de paar honderdduizend jaar voor dat Jezus kwam simpelweg naar de hell gingen omdat ze in de verkeerde tijd waren geborenquote:Op dinsdag 21 september 2010 22:40 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Omdat degene als hij onbekeerd niet van zijn zonden is vergeven, Misschien maakt dit het duidelijk of je zonden worden geoordeeld op het kruis door de uitboeting van Jezus of na dit leven door Jezus.

Toch ben ik even benieuwd. Jij bent diep gelovig, merk ik. Prima en dat moet je wat mij betreft ook helemaal zelf weten. Maar kijk alleen al hier. Geen mens is het met je eens. Brengt je dat nooit aan het twijfelen? Bestaat die God, die nooit laat merken dat hij of zij bestaat eigenlijk wel? Is de bijbel, dat boek wat duizenden jaren geschreven is, nog wel accuraat? Heeft er echt iemand bestaan die op kon staan uit de dood enz enz. Sta je jezelf weleens toe om over dit soort dingen na te denken?quote:Op woensdag 22 september 2010 06:46 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Ja met de militant atheisten bedoel ik de groep die wil dat alle religies achter de voordeur moeten, wat zij willen
is geloofsvervolging en dat is o.a. wat het communisme ook doet. Die groep vind ik gevaarlijk en vergelijkbaar met totalitaire regimes en ik denk dat die groep best wel groot is. Hoe kwaad kan het zijn als je zelf vind geloof te mogen beledigen in het openbaar, maar gelovigen moeten maar zwijgen en het achter de deur houden.
En de spreker uit het filmpje van de pvv is geen wolf in schaapskleren maar duidelijk een wolf.

Kom kom, daar heeft de katholieke kerk allang uitspraken over gedaan. Iets met 'purgatorium' 'Limbo'.quote:Op woensdag 22 september 2010 12:39 schreef Mr.44 het volgende:
waardoor de mensen die in de paar honderdduizend jaar voor dat Jezus kwam simpelweg naar de hell gingen omdat ze in de verkeerde tijd waren geboren

Onzin, er wordt nergens gesproken over vervolging. Je moet die kwatsj alleen bij jezelf houden.quote:Op woensdag 22 september 2010 06:46 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
is geloofsvervolging en dat is o.a. wat het communisme ook doet. Die groep vind ik gevaarlijk en vergelijkbaar met totalitaire regimes en ik denk dat die groep best wel groot is. Hoe kwaad kan het zijn als je zelf vind geloof te mogen beledigen in het openbaar, maar gelovigen moeten maar zwijgen en het achter de deur houden.

Geldt dat dan ook voor drammerige atheïsten die hun niet-geloof aan anderen willen opdringen?quote:Op woensdag 22 september 2010 12:53 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Onzin, er wordt nergens gesproken over vervolging. Je moet die kwatsj alleen bij jezelf houden.
Jij blij, want je gelooft wat je wil. Ik blij, want er is geen moralistische wijsneus die me zegt hoe ik moet leven en die me zijn doctrine als de enige waarheid opdringt.
Mooi geregeld, toch?

Zie eens bijvoorbeeld dit topic (Relatie met gelovig iemand: ook kinderen zo opvoeden)quote:Op woensdag 22 september 2010 13:02 schreef -Strawberry- het volgende:
Ja oeh, wij atheïsten zullen jullie eens eventjes hardhandig bekeren!
En wetten aannemen op basis van argumenten ipv een sprookjesboek, the horror!

Hardhandig?quote:Op woensdag 22 september 2010 13:04 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Zie eens bijvoorbeeld dit topic (Relatie met gelovig iemand: ook kinderen zo opvoeden)
Een aantal users is niet in staat om ontopic te reageren, maar voelt zich genoodzaakt om over religie an sich te gaan ouwehoeren. Voor mij is er weinig verschil met opdringerige christenen die ongevraagd hun wereldbeeld lopen te verkondigen.

je zag het in de amerikaanse regering met bush II. zijn vader werd geridiculiseerd vanwege het niet afmaken van de 1e golfoorlog. dus hij deed het gladjes over vanuit de bijbel. een oog voor een oog en een tand voor een tand. wraak dus. oudtestaments afstraffen.quote:Op woensdag 22 september 2010 13:14 schreef ems. het volgende:
Gelovigen moeten lekker geloven wat ze willen, daar zijn ze vrij in. Echter lijkt het me vrij logisch dat religie geen plaats hoort te hebben in de moderne politiek.
Het atheisme vergelijken met nazisme en communisme is natuurlijk totaal ongegrond.

Helaas denken gelovigen daar vaak anders over.quote:Op woensdag 22 september 2010 13:14 schreef ems. het volgende:
Gelovigen moeten lekker geloven wat ze willen, daar zijn ze vrij in. Echter lijkt het me vrij logisch dat religie geen plaats hoort te hebben in de moderne politiek.

Ze moeten hun BEK HOUWE.quote:Op woensdag 22 september 2010 13:24 schreef Jolly_Reaper het volgende:
[..]
Helaas denken gelovigen daar vaak anders over.

Wat vanuit gelovig standpunt begrijpelijk is. Als zij denken dat abortus volgens God en henzelf moord is, dan wil je dat natuurlijk niet toestaan. En dan heb je het toch over politiek. Zo zijn er wel meer raakvlakken waarbij 'religie doe je maar thuis' echt niet voldoet.quote:Op woensdag 22 september 2010 13:24 schreef Jolly_Reaper het volgende:
[..]
Helaas denken gelovigen daar vaak anders over.

Oh je bent de TS zie ik nu.quote:Op dinsdag 21 september 2010 20:48 schreef matthijs8200 het volgende:
Hij vind dat je geloof in het openbaar mag beledigen maar niet mag uitdragen. Dus je mag wel spotten en vloeken maar niet over de liefde van God vertellen of het goede nieuws wat Jezus christus is.

je kunt in 'opties' de replys van ts een kleurtje geven. ook die van jezelf. dan kan je lekker snel scrollen.quote:Op woensdag 22 september 2010 13:34 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Oh je bent de TS zie ik nu.
Ik denk dat je best mensen mag vertelen over de liefde van God, maar in de politiek kan je de Bijbel niet als bron van je argumenten gebruiken, dus heeft een gelovige partij niet veel te zoeken in de tweede kamer.

dat is wel heel veel gevraagd voor die 'knakkers'.quote:Op woensdag 22 september 2010 13:35 schreef jogy het volgende:
Vrijheid van meningsuiting behoudt inderdaad ook het evangelisme zo lang de evangelisten ook niet gaan miepen over bijvoorbeeld reclames zoals
[ afbeelding ]

het afschaffen van die zondagsrust zou trouwens wel flink wat godslastering van mijn kant af voorkomen trouwensquote:Op woensdag 22 september 2010 01:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Omdat Mark Rutte het SGP wil lijmen voor zijn minderheidskabinet, omdat alle huiseigenaren vanwege de HRA op het CDA stemmen is de zondagsrust een democratisch besluit van de bevolking?
[..]
Genoeg reden om de wet af te schaffen dus.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.

Ah, de bus van Dawkins. Die kon niet uitblijven.quote:Op woensdag 22 september 2010 13:35 schreef jogy het volgende:
Vrijheid van meningsuiting behoudt inderdaad ook het evangelisme zo lang de evangelisten ook niet gaan miepen over bijvoorbeeld reclames zoals
[ afbeelding ]

quote:Op woensdag 22 september 2010 13:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
het afschaffen van die zondagsrust zou trouwens wel flink wat godslastering van mijn kant af voorkomen trouwens
just saying ...ontstellende ambtenaar. als ik zondag moet werken heb ik daar nul problemen mee. ook als ik vrijdag en zaterdag moet werken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
kom op zeg, de gemiste tijd haal je zelf wel in.hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen

Mijn all-time favoriet in deze:quote:Op dinsdag 21 september 2010 22:40 schreef matthijs8200 het volgende:
Omdat degene als hij onbekeerd niet van zijn zonden is vergeven, Misschien maakt dit het duidelijk of je zonden worden geoordeeld op het kruis door de uitboeting van Jezus of na dit leven door Jezus.

Onzin, miepen valt ook onder vrijheid van meningsuiting.quote:Op woensdag 22 september 2010 13:35 schreef jogy het volgende:

Ik vind dat moord (abortus)wettelijk verboden moet worden.quote:Op woensdag 22 september 2010 13:27 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Wat vanuit gelovig standpunt begrijpelijk is. Als zij denken dat abortus volgens God en henzelf moord is, dan wil je dat natuurlijk niet toestaan. En dan heb je het toch over politiek. Zo zijn er wel meer raakvlakken waarbij 'religie doe je maar thuis' echt niet voldoet.

Moord is al wettelijk verboden.quote:Op woensdag 22 september 2010 14:51 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Ik vind dat moord (abortus)wettelijk verboden moet worden.

Ja hoi strawberry ik vroeg me al af waar je bleef, normaal ben je een van de eerste die reageert bij zo'n soort onderwerpen.quote:Op woensdag 22 september 2010 13:03 schreef -Strawberry- het volgende:
Oh hoi Matthijs, jij ook hier?

hij wilde je eerst zien kronkelen als fishbait.quote:Op woensdag 22 september 2010 14:53 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Ja hoi strawberry ik vroeg me al af waar je bleef, normaal ben je een van de eerste die reageert bij zo'n soort onderwerpen.

Je was even bang dat je je trollactiviteiten vroegtijdig moest beëindigen?quote:Op woensdag 22 september 2010 14:53 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Ja hoi strawberry ik vroeg me al af waar je bleef, normaal ben je een van de eerste die reageert bij zo'n soort onderwerpen.

Hij?quote:Op woensdag 22 september 2010 14:55 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hij wilde je eerst zien kronkelen als fishbait.
kappen nu met jouw religieuze denkbeelden voor iedereen.

Ik denk niet dat hij een troll is. Heb ik me laten vertellen door iemand die hem heeft ontmoet op een meetquote:Op woensdag 22 september 2010 14:56 schreef Onverstoorbaar het volgende:
[..]
Je was even bang dat je je trollactiviteiten vroegtijdig moest beeindigen?

Van mij mag je je mening uitdragen, maar het moet geen opdringen worden, en ook niet beledigend..quote:Op woensdag 22 september 2010 13:01 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Geldt dat dan ook voor drammerige atheïsten die hun niet-geloof aan anderen willen opdringen?
Er zit wel nog een groot gebied tussen opdringerige gelovigen en geloof alleen achter de voordeur houden, maar PVV'ers kunnen uiteraard alleen zwart-wit denken.

De verslagen van mensen die meets bezoeken, zeggen mij niets.quote:Op woensdag 22 september 2010 14:57 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik denk niet dat hij een troll is. Heb ik me laten vertellen door iemand die hem heeft ontmoet op een meet

Je bedoelt antitheïsme, niet atheïsme. Het niet geloven in iets kan onmogelijk een ideologie zijn.quote:

Klopt ik ben echt serieus een gelovige en op de meet kwam o.a het geloof ter sprake.quote:Op woensdag 22 september 2010 14:57 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik denk niet dat hij een troll is. Heb ik me laten vertellen door iemand die hem heeft ontmoet op een meet

Atheïst betekent niets anders dan ongelovig....quote:Op woensdag 22 september 2010 14:58 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Van mij mag je je mening uitdragen, maar het moet geen opdringen worden, en ook niet beledigend..
En inderdaad, atheisme kun je zeker ook als een geloof beschouwen.

Oke, maar ik geloof hoe dan ook niet dat het een troll is.quote:Op woensdag 22 september 2010 14:59 schreef Onverstoorbaar het volgende:
[..]
De verslagen van mensen die meets bezoeken, zeggen mij niets.

Waarom vind zo iemand van de pvv dan dat het achter de voordeur moet en ziet de absolute waarheid als een bedreiging? ik vind de vergelijking met het communisme en andere totalitaire regimes terecht, bij dit soort atheisme.quote:Op woensdag 22 september 2010 14:59 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Je bedoelt antitheïsme, niet atheïsme. Het niet geloven in iets kan onmogelijk een ideologie zijn.

quote:Op woensdag 22 september 2010 14:59 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Je bedoelt antitheïsme, niet atheïsme. Het niet geloven in iets kan onmogelijk een ideologie zijn.

Omdat het geen absolute waarheid is, beste Matthijs. Er is geen bewijs voor.quote:Op woensdag 22 september 2010 15:03 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Waarom vind zo iemand van de pvv dan dat het achter de voordeur moet en ziet de absolute waarheid als een bedreiging? ik vind de vergelijking met het communisme en andere totalitaire regimes terecht, bij dit soort atheisme.

Well said. Ben benieuwd wat het weerwoord van de TS zal zijn.quote:Op woensdag 22 september 2010 15:03 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Omdat het geen absolute waarheid is, beste Matthijs. Er is geen bewijs voor.

Het communisme was antitheïstisch. Ze wilden elke vorm van religie verwijderen uit hun land/omgeving.quote:Op woensdag 22 september 2010 15:03 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Waarom vind zo iemand van de pvv dan dat het achter de voordeur moet en ziet de absolute waarheid als een bedreiging? ik vind de vergelijking met het communisme en andere totalitaire regimes terecht, bij dit soort atheisme.

Het woord atheist betekent 'godsontkenner' ... Ergens per sé niet in willen geloven is zeker ook een geloof, mss. niet zozeer een godsdienst maar wel een levensovertuiging.quote:Op woensdag 22 september 2010 15:01 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Atheïst betekent niets anders dan ongelovig....
Maar bepaalde atheïsten hebben wel een vernietigingsdrang ja. Al zou ik dat geen geloof willen noemen.

Waarom vind zo iemand dan dat het geloof achter de voordeur moet, maar zelf alle recht in het openbaar wil hebben om te beledigen.quote:Op woensdag 22 september 2010 15:03 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Omdat het geen absolute waarheid is, beste Matthijs. Er is geen bewijs voor.

Zeker, maar dat moet je in deze tijd het het geloof wel als kwaad zien.quote:Op woensdag 22 september 2010 15:11 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Waarom vind zo iemand dan dat het geloof achter de voordeur moet, maar zelf alle recht in het openbaar wil hebben om te beledigen.
weleens hier van gehoord All that is necessary for the triumph of evil is that good men do nothing’

Het is het één of het ander: Je houdt je geloof lekker voor jezelf (c.q. binnenshuis), óf die hele status aparte gaat van 'geloof' af, en 'godslastering' gaat uit het WvS. Als jij je waandenkbeelden in het openbaar wilt uitdragen, moet je ook weerwoord toestaan, en die bepaalde waandenkbeelden niet in een wet extra gaan beschermen.quote:Op woensdag 22 september 2010 15:03 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]

Nee, dat is het niet, net zoals het ontkennen van roze onzichtbare anale zeelepradwergpadjes die leven in de galblaas van elk mens een levensovertuiging is of het ontkennen van ufo's geen levensovertuiging of het ontkennen van de werking van astrologie, etc. etc.quote:Op woensdag 22 september 2010 15:10 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het woord atheist betekent 'godsontkenner' ... Ergens per sé niet in willen geloven is zeker ook een geloof, mss. niet zozeer een godsdienst maar wel een levensovertuiging.

Jij mag atheïsten ook nog beledigen hoor.quote:Op woensdag 22 september 2010 15:11 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Waarom vind zo iemand dan dat het geloof achter de voordeur moet, maar zelf alle recht in het openbaar wil hebben om te beledigen.

Jezus had het ook over niet oordelen.. Jij doet niet anders.quote:Op woensdag 22 september 2010 15:11 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
weleens hier van gehoord All that is necessary for the triumph of evil is that good men do nothing’
De woorden die Jezus tot de discipelen sprak matteus5vers14 Gij zijt het licht der wereld. Een stad, die op een berg ligt, kan niet verborgen blijven.

Dat is geen antwoord op de stelling, "het is geen absolute waarheid" Je begint gewoon ergens anders over. Jouw probleem is dat je een boek vol sagen en legenden uit het middenoosten als waarheid ziet. De validiteit ervan is niets groter dan de sagen en legenden van bv de oude grieken of die van india.quote:Op woensdag 22 september 2010 15:11 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
De woorden die Jezus tot de discipelen sprak matteus5vers14 Gij zijt het licht der wereld. Een stad, die op een berg ligt, kan niet verborgen blijven.

Geen idee, hij heeft zich later in het leven bekeerd omdat hij het zwaar had, is het enige dat ik weet.quote:Op woensdag 22 september 2010 15:20 schreef SicSicSics het volgende:
Van welke geloofsrichting is Matthijs eigenlijk?

Dat dus. Het wachten nis nu op de "jamaar, dat is heeeeeel wat anders dan het Jodendom/Christendom/Islam." argumenten.quote:Op woensdag 22 september 2010 15:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op de stelling, "het is geen absolute waarheid" Je begint gewoon ergens anders over. Jouw probleem is dat je een boek vol sagen en legenden uit het middenoosten als waarheid ziet. De validiteit ervan is niets groter dan de sagen en legenden van bv de oude grieken of die van india.
Het zijn vertellingen, cultuur, maar geen waarheid

hier heb je een heel artikel wat over oordelen gaat http://www.verhoevenmarc.be/oordelen.htmquote:Op woensdag 22 september 2010 15:18 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Jezus had het ook over niet oordelen.. Jij doet niet anders.
Georganiseerde religie heeft naar mijn idee meer met macht dan met naastenliefde te maken. Helemaal geen gek idee dus, om dat te verbieden en van geloof en levensbeschouwing een privé-aangelegenheid te maken.
Scheelt heel wat oorlog, marteling en geruzie..

Maar God heeft ons gemaakt. Is het niet een enorme omweg om ons hart te scheppen als oorzaak van alle problemen, en ons dan een nieuwe te geven? Wat is die God een ontzettende narcist.quote:Op woensdag 22 september 2010 15:25 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
hier heb je een heel artikel wat over oordelen gaat http://www.verhoevenmarc.be/oordelen.htm
naastenliefde is ook waarschuwen voor dingen, de oorzaak van al die problemen ligt in het hart van mensen daar waar God een nieuw hart kan geven.

Je kent de zondeval wel, de eerste mensen hebben zelf gerebeleerd tegen God met de zondeval als gevolg.quote:Op woensdag 22 september 2010 15:27 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Maar God heeft ons gemaakt. Is het niet een enorme omweg om ons hart te scheppen als oorzaak van alle problemen, en ons dan een nieuwe te geven? Wat is die God een ontzettende narcist.

Die mensen zijn nog altijd de schepping van God. Ze zijn hoe God wil dat ze zijn.quote:Op woensdag 22 september 2010 15:32 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Je kent de zondeval wel, de eerste mensen hebben zelf gerebeleerd tegen God met de zondeval als gevolg.
matteus15vers19 Want uit het hart komen boze overleggingen, moord, echtbreuk, hoererij, diefstal, leugenachtige getuigenissen, godslasteringen.

Sagen en legenden uit het Midden-Oosten.quote:Op woensdag 22 september 2010 15:32 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Je kent de zondeval wel, de eerste mensen hebben zelf gerebeleerd tegen God met de zondeval als gevolg.
matteus15vers19 Want uit het hart komen boze overleggingen, moord, echtbreuk, hoererij, diefstal, leugenachtige getuigenissen, godslasteringen.

ok. fijn. waanzinnig. je. slaat. een. beetje. door.quote:Op woensdag 22 september 2010 15:00 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Klopt ik ben echt serieus een gelovige en op de meet kwam o.a het geloof ter sprake.

Inconsistenties in de bijbel.quote:Op woensdag 22 september 2010 15:34 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Die mensen zijn nog altijd de schepping van God. Ze zijn hoe God wil dat ze zijn.

Mwah, gelovigen zullen bij het genoemde voorbeeld van mij wel de duivel de schuld geven.quote:Op woensdag 22 september 2010 15:45 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Inconsistenties in de bijbel.
http://www.skepticsannotatedbible.com/
of beter: http://www.skepticsannotatedbible.com/gen/contra_list.html

Ik heb nog nooit een god gezien, alleen gelovigen die claimen dat er een God is. Ik zie daar geen aanwijzingen voor, laat staan bewijs, dus ik erken de claim van gelovigen niet. Ik hoef God helemaal niet te ontkennen. Dus ik geloof niets en ben tegelijk atheïst.quote:Op woensdag 22 september 2010 15:10 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het woord atheist betekent 'godsontkenner' ... Ergens per sé niet in willen geloven is zeker ook een geloof, mss. niet zozeer een godsdienst maar wel een levensovertuiging.

Een belediging is alleen maar de mening van de ontvanger. Wat een kutmarrokaan over mijn moeder zegt is irrelevant. Wat andersdenkenden over jouw geloof zeggen is irrelevant. "Belediging" is alleen maar een smoes om andersdenkenden beperkingen op te leggen.quote:Op woensdag 22 september 2010 15:11 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]

Nee, hij is op latere leeftijd bekeerd.quote:Op woensdag 22 september 2010 16:16 schreef Gaspedaal het volgende:
TS is geen troll. Een troll citeert niet uit Ezechiël en Romeinen in de Statenvertaling.
Ik vermoed dat TS afkomstig is uit ofwel baptisten-/pinksterkringen ofwel uit de calvinistische hoek.

enige probleem is natuurlijk dat Adam en Eva nooit hebben bestaanquote:Op woensdag 22 september 2010 15:32 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
De oplossing
Ezechiel36vers26 een nieuw hart zal Ik u geven en een nieuwe geest in uw binnenste; het hart van steen zal Ik uit uw lichaam verwijderen en Ik zal u een hart van vlees geven.

Dat is toch ook een overtuiging?quote:Op woensdag 22 september 2010 16:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een god gezien, alleen gelovigen die claimen dat er een God is. Ik zie daar geen aanwijzingen voor, laat staan bewijs, dus ik erken de claim van gelovigen niet. Ik hoef God helemaal niet te ontkennen. Dus ik geloof niets en ben tegelijk atheïst.

Dat dus, en itt de bijbel is daar bewijs voor. Basiscursus RNA erfelijkheidquote:Op woensdag 22 september 2010 16:40 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
enige probleem is natuurlijk dat Adam en Eva nooit hebben bestaan
dus geen zondeval zoals letterlijk beschreven in De Bijbel

Dat is net zoveel een overtuiging als het niet verzamelen van postzegels een hobby is.quote:Op woensdag 22 september 2010 16:46 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat is toch ook een overtuiging?

Nee. Het is een logisch natuurlijk uitgangspunt. Helaas zijn de meeste mensen van jongs af aan geïndoctrineerd met het idee dat er wel een God is, dus die hebben een kunstmatig uitgangspunt. Als een gelovige probeert objectief na te denken over de beschikbare gegevens moet hij misschien tot de conclusie komen dat er geen reden is om in een God te geloven, maar dan moet hij voor zichzelf een aktie ondernemen: Hij moet actief ongelovig worden.quote:Op woensdag 22 september 2010 16:46 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat is toch ook een overtuiging?

Eerder een beperkt verstandelijk vermogen, een veranderde versie van wat je zegt ben je zelf.quote:Op woensdag 22 september 2010 17:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Daarom IS atheïsme geen geloof/overtuiging, maar gelovigen vinden, vanwege hun afwijkende opvoeding, van wel.

quote:Op woensdag 22 september 2010 16:55 schreef Metatron het volgende:
[..]
Dat is net zoveel een overtuiging als het niet verzamelen van postzegels een hobby is.

Klopt juist vanwege de liefde van God, in deze ijstijd vond ik het in Jezus.quote:Op woensdag 22 september 2010 16:25 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Nee, hij is op latere leeftijd bekeerd.

Andere mensen vinden drank of heroïne.quote:Op woensdag 22 september 2010 17:12 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Klopt juist vanwege de liefde van God, in deze ijstijd vond ik het in Jezus.

Eigenlijk moeten gelovigen gewoon naar de verslavingshulpverlening. Zou methadon helpen?quote:Op woensdag 22 september 2010 17:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Andere mensen vinden drank of heroïne.

Betwijfel of het helpt, en de meeste gelovigen functioneren best goed.quote:Op woensdag 22 september 2010 17:24 schreef Metatron het volgende:
[..]
Eigenlijk moeten gelovigen gewoon naar de verslavingshulpverlening. Zou methadon helpen?

Precies, de meeste alcoholisten ook.quote:Op woensdag 22 september 2010 17:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Betwijfel of het helpt, en de meeste gelovigen functioneren best goed.

Natuurlijk kan dat niet. Niets is geen iets.quote:Op woensdag 22 september 2010 14:58 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
En inderdaad, atheisme kun je zeker ook als een geloof beschouwen.

En abortus is geen moord, iets wat niet leeft kan je namelijk niet vermoorden.quote:Op woensdag 22 september 2010 14:53 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Moord is al wettelijk verboden.

Neutraal is een atheist niet of je bent voor of tegen God.quote:Op woensdag 22 september 2010 17:43 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Natuurlijk kan dat niet. Niets is geen iets.

Nee, atheïsme betekent het niet aannemen van een geloof in een god. Iets niet erkennen is wat anders dan iets ontkennen.quote:Op woensdag 22 september 2010 15:10 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]

Je kunt niet voor of tegen iets zijn dat er niet is.quote:Op woensdag 22 september 2010 17:46 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Neutraal is een atheist niet of je bent voor of tegen God.

Matthijs8000 is ook een atheist, een godsontkenner, hij ontkent immers het bestaan van ALLE goden behalve die van hem zelf.quote:Op woensdag 22 september 2010 15:10 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |