Dat.quote:Op maandag 20 september 2010 13:37 schreef n0ir het volgende:
Ik ben persoonlijk tegen kinderen opvoeden met geloof. Mijns inziens kan je ze beter op hun 18e (of misschien wat jonger) zelf laten kiezen zodat het niet op hersenspoeling lijkt.
Ook lijkt het mij voor kinderen erg verwarrend als papa zegt dat er een God bestaat terwijl mama zegt van niet.
ja thnx, ik zal het even bij mijn OP zettenquote:Op maandag 20 september 2010 13:40 schreef snakelady het volgende:
Denk niet dat het de bedoeling is dat dit topic ook een discussie wordt over wel of geen geloof maar meer de ervaringsdeskundige wat betreft verschillende religie in een opvoeding.
Ach, het kan geen kwaad als kinderen al vroeg leren dat er verschillende manieren zijn om ergens tegenaan te kijken en dat er geen Ene Enkele Eeuwige Onaantastbare Waarheid bestaat.quote:Op maandag 20 september 2010 13:37 schreef n0ir het volgende:
Ook lijkt het mij voor kinderen erg verwarrend als papa zegt dat er een God bestaat terwijl mama zegt van niet.
Wat een vergelijking weerquote:Op maandag 20 september 2010 13:42 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Ach, het kan geen kwaad als kinderen al vroeg leren dat er verschillende manieren zijn om ergens tegenaan te kijken en dat er geen Ene Enkele Eeuwige Onaantastbare Waarheid bestaat.
Het is voor kinderen tenslotte ook niet verwarrend als papa wel van witlof, Studio Sport en Black Sabbath houdt en mama niet.
Waarom? Wat maakt een overtuiging of mening waar iemand ooit eens een denkbeeldig tovervriendje bij heeft gefantaseerd ineens zo speciaal?quote:
Ik denk ook dat het een vrij belangrijk punt is of TS er wel voor mag uitkomen dat ze niet bijgelovig is.quote:Op maandag 20 september 2010 13:51 schreef miss_sly het volgende:
Ik denk dat je in eerste instantie met je vriend moet bespreken wat hij verstaat onder gelovig opvoeden. Hij kan daarmee natuurlijk een scala aan dingen bedoelen, van simpelweg zeggen dat god bestaat, tot kerkbezoeken, lezen uit de bijbel en kledingvoorschriften.
Ik denk dat je dan pas kunt bedenken of je er wel of niet voor wil gaan.
quote:
Even voor de duidelijkheid, zoals in 't andere topic al kenbaar is gemaakt door de TS betreft het hier niet het Christendom maar de Islam.quote:Op maandag 20 september 2010 13:54 schreef mrrrtijn1975 het volgende:
Ja dat is lastig inderdaad. Voordat je aan kinderen begint en misschien denkt over trouwen komt dit ook terug : trouw ik voor de kerk of niet? Hoe is zijn familie? Wordt er voetstoots aangenomen dat jullie gelovig samen verder gaan. Misschien is er een sociale druk die hem eigenlijk verplicht om zijn kinderen en jou gelovig.
Islam heeft ook een Jezus en God en Geloof.quote:Op maandag 20 september 2010 13:56 schreef NotYou het volgende:
[..]
[..]
Even voor de duidelijkheid, zoals in 't andere topic al kenbaar is gemaakt door de TS betreft het hier niet het Christendom maar de Islam.
Ik wilde gaan zeggen dat het bij praktiserende moslims ontzettend moeilijk is om hen ervan te overtuigen dat hun kinderen beter zonder religie opgevoed kunnen worden, maar na het lezen van deze post is dat wat lastiger. Komt die jongen uit Pakistan of India ofzo? Bekeerde hij op latere leeftijd?quote:Op maandag 20 september 2010 13:57 schreef Kloontje88 het volgende:
Even ter informatie:
Hij is geadopteerd toen hij 12 was in een nietgelovig gezin. In zijn familie is ook niemand gelovig. Dus eventuele druk iof dergeljike zal er in de familie niet zijn.
Ja, dat dus.quote:Op maandag 20 september 2010 13:58 schreef PhysicsRules het volgende:
Je zegt dat je niet wil dat je kinderen volgens bepaalde regels leven, maar dat is vaak wel de consequentie van een religieuze opvoeding. Je zult voor jezelf moeten bepalen of je achter die regels staat.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |