Mwah, gelovigen zullen bij het genoemde voorbeeld van mij wel de duivel de schuld geven.quote:Op woensdag 22 september 2010 15:45 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Inconsistenties in de bijbel.![]()
http://www.skepticsannotatedbible.com/
of beter: http://www.skepticsannotatedbible.com/gen/contra_list.html
Ik heb nog nooit een god gezien, alleen gelovigen die claimen dat er een God is. Ik zie daar geen aanwijzingen voor, laat staan bewijs, dus ik erken de claim van gelovigen niet. Ik hoef God helemaal niet te ontkennen. Dus ik geloof niets en ben tegelijk atheïst.quote:Op woensdag 22 september 2010 15:10 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het woord atheist betekent 'godsontkenner' ... Ergens per sé niet in willen geloven is zeker ook een geloof, mss. niet zozeer een godsdienst maar wel een levensovertuiging.
Een belediging is alleen maar de mening van de ontvanger. Wat een kutmarrokaan over mijn moeder zegt is irrelevant. Wat andersdenkenden over jouw geloof zeggen is irrelevant. "Belediging" is alleen maar een smoes om andersdenkenden beperkingen op te leggen.quote:Op woensdag 22 september 2010 15:11 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Waarom vind zo iemand dan dat het geloof achter de voordeur moet, maar zelf alle recht in het openbaar wil hebben om te beledigen.
Nee, hij is op latere leeftijd bekeerd.quote:Op woensdag 22 september 2010 16:16 schreef Gaspedaal het volgende:
TS is geen troll. Een troll citeert niet uit Ezechiël en Romeinen in de Statenvertaling.
Ik vermoed dat TS afkomstig is uit ofwel baptisten-/pinksterkringen ofwel uit de calvinistische hoek.
enige probleem is natuurlijk dat Adam en Eva nooit hebben bestaanquote:Op woensdag 22 september 2010 15:32 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Je kent de zondeval wel, de eerste mensen hebben zelf gerebeleerd tegen God met de zondeval als gevolg.
matteus15vers19 Want uit het hart komen boze overleggingen, moord, echtbreuk, hoererij, diefstal, leugenachtige getuigenissen, godslasteringen.
De oplossing
Ezechiel36vers26 een nieuw hart zal Ik u geven en een nieuwe geest in uw binnenste; het hart van steen zal Ik uit uw lichaam verwijderen en Ik zal u een hart van vlees geven.
Dat is toch ook een overtuiging?quote:Op woensdag 22 september 2010 16:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een god gezien, alleen gelovigen die claimen dat er een God is. Ik zie daar geen aanwijzingen voor, laat staan bewijs, dus ik erken de claim van gelovigen niet. Ik hoef God helemaal niet te ontkennen. Dus ik geloof niets en ben tegelijk atheïst.
Dat dus, en itt de bijbel is daar bewijs voor. Basiscursus RNA erfelijkheidquote:Op woensdag 22 september 2010 16:40 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
enige probleem is natuurlijk dat Adam en Eva nooit hebben bestaan
dus geen zondeval zoals letterlijk beschreven in De Bijbel
Dat is net zoveel een overtuiging als het niet verzamelen van postzegels een hobby is.quote:Op woensdag 22 september 2010 16:46 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat is toch ook een overtuiging?
Nee. Het is een logisch natuurlijk uitgangspunt. Helaas zijn de meeste mensen van jongs af aan geïndoctrineerd met het idee dat er wel een God is, dus die hebben een kunstmatig uitgangspunt. Als een gelovige probeert objectief na te denken over de beschikbare gegevens moet hij misschien tot de conclusie komen dat er geen reden is om in een God te geloven, maar dan moet hij voor zichzelf een aktie ondernemen: Hij moet actief ongelovig worden.quote:Op woensdag 22 september 2010 16:46 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat is toch ook een overtuiging?
Eerder een beperkt verstandelijk vermogen, een veranderde versie van wat je zegt ben je zelf.quote:Op woensdag 22 september 2010 17:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Daarom IS atheïsme geen geloof/overtuiging, maar gelovigen vinden, vanwege hun afwijkende opvoeding, van wel.
quote:Op woensdag 22 september 2010 16:55 schreef Metatron het volgende:
[..]
Dat is net zoveel een overtuiging als het niet verzamelen van postzegels een hobby is.
Klopt juist vanwege de liefde van God, in deze ijstijd vond ik het in Jezus.quote:Op woensdag 22 september 2010 16:25 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Nee, hij is op latere leeftijd bekeerd.
Andere mensen vinden drank of heroïne.quote:Op woensdag 22 september 2010 17:12 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Klopt juist vanwege de liefde van God, in deze ijstijd vond ik het in Jezus.
Eigenlijk moeten gelovigen gewoon naar de verslavingshulpverlening. Zou methadon helpen?quote:Op woensdag 22 september 2010 17:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Andere mensen vinden drank of heroïne.
Betwijfel of het helpt, en de meeste gelovigen functioneren best goed.quote:Op woensdag 22 september 2010 17:24 schreef Metatron het volgende:
[..]
Eigenlijk moeten gelovigen gewoon naar de verslavingshulpverlening. Zou methadon helpen?
Precies, de meeste alcoholisten ook.quote:Op woensdag 22 september 2010 17:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Betwijfel of het helpt, en de meeste gelovigen functioneren best goed.
Natuurlijk kan dat niet. Niets is geen iets.quote:Op woensdag 22 september 2010 14:58 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
En inderdaad, atheisme kun je zeker ook als een geloof beschouwen.
En abortus is geen moord, iets wat niet leeft kan je namelijk niet vermoorden.quote:Op woensdag 22 september 2010 14:53 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Moord is al wettelijk verboden.
Neutraal is een atheist niet of je bent voor of tegen God.quote:Op woensdag 22 september 2010 17:43 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Natuurlijk kan dat niet. Niets is geen iets.
Nee, atheïsme betekent het niet aannemen van een geloof in een god. Iets niet erkennen is wat anders dan iets ontkennen.quote:Op woensdag 22 september 2010 15:10 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het woord atheist betekent 'godsontkenner' ... Ergens per sé niet in willen geloven is zeker ook een geloof, mss. niet zozeer een godsdienst maar wel een levensovertuiging.
Je kunt niet voor of tegen iets zijn dat er niet is.quote:Op woensdag 22 september 2010 17:46 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Neutraal is een atheist niet of je bent voor of tegen God.
Matthijs8000 is ook een atheist, een godsontkenner, hij ontkent immers het bestaan van ALLE goden behalve die van hem zelf.quote:Op woensdag 22 september 2010 15:10 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |