Volgens mij is dat niet echt een pavlov reactie, maar gewoon een natuurlijke reactie van je lichaam op stimulans van je hersenen/ogen en shit.quote:Op zondag 22 augustus 2010 15:51 schreef YoshiBignose het volgende:
Het is echt niet alleen bij honden zo. Als ik soms eten zie (en dan vooral van die zure snoep, zoals zure matten) dan voel je het kwijl ook al in je mond aangemaakt worden. Bij citroen bijv. ook, soms zelfs alleen al als je er aan denkt
Verzin maar wat leuksquote:
Iets van "Ultimate Driving Machine" ofzo? Das volgens mij het engelse motto van BMWquote:
http://www.autoblog.com/2(...)ate-driving-machine/quote:Op zondag 22 augustus 2010 16:03 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Iets van "Ultimate Driving Machine" ofzo? Das volgens mij het engelse motto van BMW
Hahaquote:Op zondag 22 augustus 2010 16:07 schreef Anne het volgende:
[..]
http://www.autoblog.com/2(...)ate-driving-machine/
.
Waarom zou ik dat denken? Ik wilde er juist één openen....maar Yoshi had de laatste post.quote:Op zondag 22 augustus 2010 16:30 schreef Bowny het volgende:
Lamme Haarbal Je dacht zeker, "Laat een andere idioot het topic maar sluiten (sorry Yoshi), dan hoef ik niet te openen"....
Volgens mij ging het vooral op het plaatje in je OP niet goedquote:
quote:Op zondag 22 augustus 2010 16:59 schreef tha_rizzo het volgende:
@ Haarbal, het gaat om aangeleerde handelingen.
Edit: Even die hond opgezocht
Net wakker joh?quote:Op zondag 22 augustus 2010 15:58 schreef Maharbal het volgende:
Pavlovreactie is dat de hond (in dit geval) zich een bepaald gedrag aanleert bij het horen van een bel, omdat het denkt beloond te worden. Hij associeert de bel met beloning. Jij associeert zure snoep toch niet met kwijl?
D'oh, wtfquote:Op zondag 22 augustus 2010 19:01 schreef Alicey het volgende:
Probleem met de remmen is opgelost. Het bleek dat het remblokje verkeerd om was gemonteerd.
We zijn dus nog aan het dubben of we mijn zijn zwager (die de laatste, deze dus, zelf had gemonteerd) heel erg gaan plagen of dat we hem alleen zo nu en dan gaan uitlachen zonder verder te vertellen waarom.quote:
Achtereenvolgens optie 2 en 1. .quote:Op zondag 22 augustus 2010 19:08 schreef Alicey het volgende:
[..]
We zijn dus nog aan het dubben of we mijn zijn zwager (die de laatste, deze dus, zelf had gemonteerd) heel erg gaan plagen of dat we hem alleen zo nu en dan gaan uitlachen zonder verder te vertellen waarom.
zonder het te vertellen?quote:Op zondag 22 augustus 2010 19:08 schreef Alicey het volgende:
[..]
We zijn dus nog aan het dubben of we mijn zijn zwager (die de laatste, deze dus, zelf had gemonteerd) heel erg gaan plagen of dat we hem alleen zo nu en dan gaan uitlachen zonder verder te vertellen waarom.
Ja, zodat hij zelf niet weet hoe dom hij was.quote:
Dat doe ik sowieso niet, hij is heel sterk.quote:ik had die gozer een paar tikken verkocht terwijl ik het hem vertel, zodat ie dit nooit meer doet
Ik zou het aankaarten om dit in de toekomst te voorkomenquote:Op maandag 23 augustus 2010 10:03 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ja, zodat hij zelf niet weet hoe dom hij was.
Dan moeten we hem gewoon minder bier aanbieden.quote:Op maandag 23 augustus 2010 10:14 schreef rival het volgende:
[..]
Ik zou het aankaarten om dit in de toekomst te voorkomen
Je doet er nogal gemakzuchtig over, maar we hebben het hier wel over de remmen hoorquote:Op maandag 23 augustus 2010 10:19 schreef Alicey het volgende:
Dan moeten we hem gewoon minder bier aanbieden.
Vrij weinig denk ik. Sowieso zijn er maar een paar dingen waar hij ons mee geholpen heeft. De meeste dingen heeft hij sowieso samen gedaan met SingleCoil (maar dit ene blokje toevallig niet). Verder is het niet zo dat het een idioot is die zomaar iets doet, het is meer een vergissing zoals je die overal kunt maken. Op de dag dat de remmen gemonteerd zijn werkte bovendien alles naar behoren (er liep niets aan, normaal remmen ging goed, noodstop ging goed).quote:Op maandag 23 augustus 2010 12:05 schreef rival het volgende:
Je doet er nogal gemakzuchtig over, maar we hebben het hier wel over de remmen hoor
als je er al een remblokje verkeerd om in kan zetten, wat zit er nog meer fout/los oid denk ik dan...
jawel iedereen.. maar zo..... neequote:Op maandag 23 augustus 2010 12:10 schreef Alicey het volgende:
Doe jij nooit iets fout als je aan iets, bijvoorbeeld een auto, sleutelt?
meestal als de bout afbreekt, of als ik naast mij hoor... NEE STOMME MONGOOL DAT DOE JE NIET ZO!quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:47 schreef Alicey het volgende:
[..]
Op welk moment zou je merken dat je iets verkeerd doet?
Maar hoe voorkom je dat je bijvoorbeeld een remblokje verkeerd om monteert? Of is dat iets wat je nooit gebeurt omdat je altijd een inspectie doet voordat je alle schroeven vastdraait?quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:03 schreef rival het volgende:
meestal als de bout afbreekt, of als ik naast mij hoor... NEE STOMME MONGOOL DAT DOE JE NIET ZO!
maar doe ik dan iets fout, dan ontstaat er een probleem. maar bij de remmerij? dan speel je met levens ...
Ik vind het een beetje overtrokken omdat ik er hier zelf bij ben en zelf test of alles goed remt (wat dus het geval was na het vervangen van de remblokken) en goed reageert. Als er iets echt grondig verkeerd zou zitten (anders dan alleen verkeerd om gemonteerd), zou dat snel genoeg opvallen doordat er "rare dingen" gebeuren of doordat het eenvoudigweg niet werkt.quote:jij hebt er duidelijk geen problemen mee...ik zou er niet zo makkelijk mee omgaan laten we het daarop houden voordat we weer uren discussieren over niks....
als ik remmen vervang kan ik als foutje maken dat ik de sensor niet aansluit. of ik vergeet de doppen op de inbusbout te zetten waardoor zich daar vuil ophoopt...quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:36 schreef Alicey het volgende:
Maar hoe voorkom je dat je bijvoorbeeld een remblokje verkeerd om monteert? Of is dat iets wat je nooit gebeurt omdat je altijd een inspectie doet voordat je alle schroeven vastdraait?
Leuk, alleen beetje eentonig. Laat die persoon de volgende keer een filmpje maken waarbij de de 6-cilinders ook lekker hoort snorren... Zag ook een e89 er tussen, zelfde kleur als de mijne... Beetje in de minderheid.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 00:57 schreef k_man het volgende:
Leuk filmpje van afgelopen zondag (niet door mij gemaakt):
daar zijn we hier voor tochquote:Op donderdag 26 augustus 2010 09:16 schreef tha_rizzo het volgende:
Ik moet binnenkort echt weer onder m'n auto kruipen, maar heb er momenteel 0,0 zin in
Heeft er iemand zin om me moreel te steunen?
quote:Op donderdag 26 augustus 2010 09:16 schreef tha_rizzo het volgende:
Ik moet binnenkort echt weer onder m'n auto kruipen, maar heb er momenteel 0,0 zin in
Heeft er iemand zin om me moreel te steunen?
we hebben hier te maken met een joyrider neem ik aanquote:Op donderdag 26 augustus 2010 09:47 schreef Rekkie het volgende:
Ik heb 3 dagen een BMW 3 serie tot mijn beschikking....
Ik merk dat ik een fan in wording ben
Joyrider inderdaad, een 316 (van die motor word ik nou niet bepaald 'warm')quote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:28 schreef rival het volgende:
[..]
we hebben hier te maken met een joyrider neem ik aan
wat voor eentje staat er voor je deur?
snap niet dat ze je niet meteen een 330 meegeven, je moet toch fan wordenquote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:48 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Joyrider inderdaad, een 316 (van die motor word ik nou niet bepaald 'warm')
Tja..... of in ieder geval een 320d ofzo, aangezien ik had aangegeven dat ik een Diesel rijdert bent qua kilometers.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:50 schreef rival het volgende:
[..]
snap niet dat ze je niet meteen een 330 meegeven, je moet toch fan worden
ach, voorderest rijdt het hetzelfde natuurlijk.. dus wel leuk om zo kennis te maken met de auto (ipv even een blokkie om bij de dealer)quote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:56 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Tja..... of in ieder geval een 320d ofzo, aangezien ik had aangegeven dat ik een Diesel rijdert bent qua kilometers.
True!quote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:59 schreef rival het volgende:
[..]
ach, voorderest rijdt het hetzelfde natuurlijk.. dus wel leuk om zo kennis te maken met de auto (ipv even een blokkie om bij de dealer)
het vermogen moet je r maar ff bijdenken
We begrijpen hetquote:Op donderdag 26 augustus 2010 11:05 schreef Rekkie het volgende:
[..]
True!
Mijn volgende auto (over 30k) zou zomaar een BMW kunnen worden
Mwah, de 330 etc. staat vaker op het M-sport onderstel (volgens mij zelfs standaard). Wegligging bij de snellere modellen is dus alleen maar beter.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:59 schreef rival het volgende:
[..]
ach, voorderest rijdt het hetzelfde natuurlijk.. dus wel leuk om zo kennis te maken met de auto (ipv even een blokkie om bij de dealer)
het vermogen moet je r maar ff bijdenken
daar heb je een goed punt!quote:Op donderdag 26 augustus 2010 11:30 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Mwah, de 330 etc. staat vaker op het M-sport onderstel (volgens mij zelfs standaard). Wegligging bij de snellere modellen is dus alleen maar beter.
Dat was de 35iS, voorzien van heul veul opties.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 08:45 schreef oYo het volgende:
[..]
Leuk, alleen beetje eentonig. Laat die persoon de volgende keer een filmpje maken waarbij de de 6-cilinders ook lekker hoort snorren... Zag ook een e89 er tussen, zelfde kleur als de mijne... Beetje in de minderheid.
Misschien ooit een keertje.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:16 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat was de 35iS, voorzien van heul veul opties.
Tja, jij wilde niet mee...
Wat rijd je nu dan als ik vragen mag?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 11:05 schreef Rekkie het volgende:
[..]
True!
Mijn volgende auto (over 30k) zou zomaar een BMW kunnen worden
stuur maar ff linkjequote:Op donderdag 26 augustus 2010 16:21 schreef k_man het volgende:
[..]
Registreer je dan maar eens op het forum. Blijf je een beetje op de hoogte van de ritten e.d.
Weet eigenlijk niet of een sportonderstel standaard is bij een 330.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 11:30 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Mwah, de 330 etc. staat vaker op het M-sport onderstel (volgens mij zelfs standaard). Wegligging bij de snellere modellen is dus alleen maar beter.
Het ging dan ook om een E90quote:Op donderdag 26 augustus 2010 20:40 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Weet eigenlijk niet of een sportonderstel standaard is bij een 330.
Staat op mijn uitrustingslijstje als "order options" 226 SPORTS SUSPENSION SETTINGS; dus volgens mij niet als standaard, dat noemen ze nl. "series options".
Setje Bilstein B4 kost ongeveer ¤300; dus zoveel hoeft een behoorlijk onderstel niet te kosten voor een E46.
ff gemist.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:11 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Het ging dan ook om een E90
...
Ja, ik denk niet dat ze een E46 meegeven bij de "joyride"quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:21 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
ff gemist.
Als je al zo´n lelijke E90 koopt, neem dan een 335
quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 10:39 schreef Bowny het volgende:
Aaaaaight!!! Ik ben weer ver weg en heb aan jullie gedacht
[ afbeelding ]
LOLquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 10:39 schreef Bowny het volgende:
Aaaaaight!!! Ik ben weer ver weg en heb aan jullie gedacht
[ afbeelding ]
Haha, fantastischquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 10:39 schreef Bowny het volgende:
Aaaaaight!!! Ik ben weer ver weg en heb aan jullie gedacht
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 10:39 schreef Bowny het volgende:
Aaaaaight!!! Ik ben weer ver weg en heb aan jullie gedacht
[ afbeelding ]
Dan heb je lef. Maar zoals Hyperdude zegt: goed dat die folie er vanaf kan. Wel een vette bak verder natuurlijk, zo'n M5quote:Op maandag 30 augustus 2010 19:42 schreef justmattie het volgende:
Even een post van een ander forum...
[ afbeelding ]
Wat vinden jullie van deze kleur ?
Voor de E36 (coupe en sedan) kan ik alle soorten en kleuren knippers vinden voor minder dan 30 euro....quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 11:19 schreef Bowny het volgende:
Hey gasten, ik heb hier in Thailand knippers voorzijde gezien voor ~30 euri.......goedkoop? Imitatie, maar boeit dat?
Dan is het nog niet goedkoop. HL-automotive heeft imitatie liggen voor twee tientjes .quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 11:22 schreef rival het volgende:
[..]
Voor de E36 (coupe en sedan) kan ik alle soorten en kleuren knippers vinden voor minder dan 30 euro....
maar had jij niet een E46? dan weet ik het niet
ik was vergeten dat je alleen hier in nederland naar marktplaats.nl kan surfenquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 11:53 schreef Bowny het volgende:
Hoeveel kosten units voor de achterzijde (E46)?
Ligt er een beetje aan welke je wil.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 11:53 schreef Bowny het volgende:
Hoeveel kosten units voor de achterzijde (E46)?
RWD > FWDquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 12:21 schreef piekartz87 het volgende:
Ik moest gisteren met een citroën C4 op pad. Dat ding is gewoon bijna gevaarlijk. gigantische rukken aan het stuur met een klein beetje water.
tsjah als je bv op wanli banden rijdt vind ik dat niet gekquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 13:34 schreef Maharbal het volgende:
Als het nat is, dan let ik echt verschrikkelijk goed op en doe ik geen rare dingen. Laatst gewoon bij het wegrijden wheelspin van 3.000 toeren tot 6.300, puur omdat ik net een beetje te vroeg te diep op het gas ging (let wel, dit was gewoon redelijk normaal wegrijden).
"Ik had wheelspin van 3.000 toeren tot 6.300"quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 14:31 schreef k_man het volgende:
Eh, 6.300 toeren bij 'redelijk normaal' wegrijden?
Liggen gewoon netjes uniroyals achterop.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 14:36 schreef rival het volgende:
[..]
tsjah als je bv op wanli banden rijdt vind ik dat niet gek
of als je in zijn 1 zit
met de 316 glij ik alle kanten op, vanwege het schoeisel.... dan hou ik de 325 beter op de weg, die staat op uniroyal!
ja en je kan bij de achterwielen natuurlijk zoveel verstellenquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 14:53 schreef Turquaz52 het volgende:
Ik kan niet eens harder dan 40 met regen, omdat me achteras verschrikkelijk uitgelijnd is. Lees: niet uitgelijnd dus..
Shit. Ik moet nog aan m'n uitgebreide E46-ervaring beginnen, maar als ik het goed begrijp ga ik dus nooit meer van BMW af stappen?quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 12:21 schreef piekartz87 het volgende:
De rijeigenschappen van andere auto's zijn soms schrikbarend slecht in vergelijking met bmw.
Ik moest gisteren met een citroën C4 op pad. Dat ding is gewoon bijna gevaarlijk. gigantische rukken aan het stuur met een klein beetje water. Auto begint bijna te springen met een paar hobbeltjes.
Geen gevoel met de weg, geen gevoel in de pedalen en je moet flink roeren als je hem in een versnelling wilt krijgen.
Volgens mij 100k;quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 12:52 schreef Hyperdude het volgende:
Hoeveel kms gaan bougies eigenlijk mee?
Volgens boekje iedere inspectie II; dat is dan max. 50000 kms. toch?
Lijkt mij eigenlijk een beetje weinig.
E46 330i met NGK BKR 6E QUP
@plaatje van Bowny; waar is da?
Nooit meer, tenzij het financieel niet zo lekker meer gaatquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 15:14 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Shit. Ik moet nog aan m'n uitgebreide E46-ervaring beginnen, maar als ik het goed begrijp ga ik dus nooit meer van BMW af stappen?
Mwoah, het gaat nu financieel ook al niet geweldig dus ach . Heb ik één voordeel en dat is dat ik nog niet voor een zespitter heb gekozen maar eerst bedeesd begin met een vierpitter, anders had ik helemaal mijn bodemloze put voor de rest van m'n leven gevondenquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 16:46 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Nooit meer, tenzij het financieel niet zo lekker meer gaat
Kent iemand het bandenmerk champiro? Dat is nog erger dan wanli in de regen denk ik.
ken ik, is inderdaad waardeloos. echter zo slecht als wanli vind je geen band (er is er nog 1 maar kom f niet op de naam, maar dat is een wanli met een andere naam, zelfde profiel en net zo slecht )quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 16:46 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Nooit meer, tenzij het financieel niet zo lekker meer gaat
Kent iemand het bandenmerk champiro? Dat is nog erger dan wanli in de regen denk ik.
dat zou verboden moeten worden dan want het is echt gevaarlijk.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 16:56 schreef rival het volgende:
[..]
ken ik, is inderdaad waardeloos. echter zo slecht als wanli vind je geen band (er is er nog 1 maar kom f niet op de naam, maar dat is een wanli met een andere naam, zelfde profiel en net zo slecht )
Dat zou goed kunnen kloppen. Alleen ververs ik de olie wat sneller dan iedere 25000 km.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 15:41 schreef daNpy het volgende:
[..]
Volgens mij 100k;
25k oil service
50k Insp 1
75k oil
100k insp 2
125k oil
etc.
Wat dacht je van de BMW Dealer Kost 5,46 incl. btw volgens mijn prijslijst van 03/2010.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 22:38 schreef SingleCoil het volgende:
vraagje: mijn 13 41 1 727 729 is kapot, er zit een scheurtje in. NU is dat wel netjes gedukteept, maar ik wil er toch een nieuwe op hebben. Wie weet waar je zoiets kunt bestellen? Overal gezocht maar geen goede link kunnen vinden.
Voor de niet-ingewijden: nummertje 12 hiero: http://bmwfans.info/parts(...)ume_air_flow_sensor/
ik voel me veiliger in mijn E30 van tientallen jaren oud dan in die vrij nieuwe C4.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 13:34 schreef Maharbal het volgende:
Moet je je voorstellen hoe 't in een E30 is, zonder enige vorm van electronische hulpmiddelen
Als het nat is, dan let ik echt verschrikkelijk goed op en doe ik geen rare dingen. Laatst gewoon bij het wegrijden wheelspin van 3.000 toeren tot 6.300, puur omdat ik net een beetje te vroeg te diep op het gas ging (let wel, dit was gewoon redelijk normaal wegrijden).
Ook in bochtjes, iets te scherp insturen of een fractie van een seconde te vroeg op het gas, en het kontje kwispelt.
Kan leuk zijn, maar niet altijd
Hij staat nog bij de garage te wachten op het kentekenquote:
Alleen bij de Dealer kun je op partnummer ( ETK nummer ) bestellen.quote:Op woensdag 1 september 2010 07:41 schreef SingleCoil het volgende:
Ja, dat was mijn idee ook.Maar het gaat me meer om het algemene principe: waar kun je het beste BMW parts bestellen? Ik kan de partnummers wel opzoeken maar waar kun je op partnummer bestellen?
Bij winparts word ik gek, ik heb een uur rond zitten klikken maar een simpele slang kun je daar niet vinden. En gewoon zoeken op partnummer gaat daar ook niet...nou ja, de dealer had 'm op voorraad...quote:Op woensdag 1 september 2010 15:50 schreef metallicattim het volgende:
[..]
Alleen bij de Dealer kun je op partnummer ( ETK nummer ) bestellen.
Jje kan ook op www.winparts.nl kijken, daar zoek je op kenteken. ( via mij kun je daar 20% korting krijgen ).
Maar zijn de onderdelen ook heel veel beter? Nog los gezien van het feit dat de prijs ook altijd een stuk groter is.quote:Op donderdag 2 september 2010 16:27 schreef Sounddragon het volgende:
De dealer is altijd beter, omdat ze daar al jarenlang tot in den treure dezelfde problemen bij dezelfde auto's oplossen, ervaring, knowledge dat soort kreten
Het jammere is dat ze altijd de dikke vette hoofdprijs vragen
Mjah, daar zijn de meningen vaak over verdeeld; ik denk dat dat per onderdeel verschilt; een hoop dingen komen bij gezamelijke fabrikanten vandaan, en dan verschilt alleen het logo op het doosje, maar als pasvorm e.d een issue is, is origineel vaak beter vind ikquote:Op donderdag 2 september 2010 16:29 schreef Alicey het volgende:
[..]
Maar zijn de onderdelen ook heel veel beter? Nog los gezien van het feit dat de prijs ook altijd een stuk groter is.
Je maakt nu allemaal opmerkingen over de kwaliteit en niet over de prijs. Ik snap ook wel dat origineel meestal beter is en vooral beter past, maar ik weet ook dat de dealer gewoon 9 van de 10 keer niet de goedkoopste manier is om aan je onderdelen te komen.quote:Op donderdag 2 september 2010 16:57 schreef metallicattim het volgende:
Dat de dealer altijd duur(der) is, is hele grote bullshit. Tuurlijk zijn veel delen duur, maar neem bv. een iS-lip voor de E30, hoeveel kosten die 2e hands? 80-100 euro? Wat kosten ze bij de dealer nieuw? 110 euro!
Ik bestel zo goed als altijd alles nieuw bij de dealer omdat die delen gewoon 100% passen en werken.
Neem nog een voorbeeld, de immitatie hardyschijven van 3 tientjes ( dealerprijs 5/6 tientjes ), die vallen er na 3 maanden bijna vanzelf weer onderuit omdat ze gewoon te week o.i.d. zijn.
De meeste delen op de E30 worden nu pas voor een 1e keer vervangen, dat betekent dus dat ze 20+ jaar meegegaan zijn, ben ZEEEEEER benieuwd hoe alle immitatie delen dit volhouden
Uiteraard bestel ik een Sachs koppelingssetje bijv. ook gewoon bij de automaterialenzaak, want het is exact dezelfde set en het scheelt dik 150 euro. zoals sounddragon al zegt, verschilt dan alleen het logo op de doos.
Mijn E30 is daarom wel bijna 10K waard door al die originele vervangingsdelen
quote:Op donderdag 2 september 2010 18:01 schreef SingleCoil het volgende:
... dat met die drie kleuren ligt genuanceerd....
Je vergeet alleen 1 ding: door het feit dat jij al waarschijnlijk bijna 10k aan nieuwe BMW onderdelen hebt besteld bij dezelfde dealer, krijg jij kortingen die oplopen tot 30/40%.quote:Op donderdag 2 september 2010 16:57 schreef metallicattim het volgende:
Dat de dealer altijd duur(der) is, is hele grote bullshit. Tuurlijk zijn veel delen duur, maar neem bv. een iS-lip voor de E30, hoeveel kosten die 2e hands? 80-100 euro? Wat kosten ze bij de dealer nieuw? 110 euro!
Ik bestel zo goed als altijd alles nieuw bij de dealer omdat die delen gewoon 100% passen en werken.
Neem nog een voorbeeld, de immitatie hardyschijven van 3 tientjes ( dealerprijs 5/6 tientjes ), die vallen er na 3 maanden bijna vanzelf weer onderuit omdat ze gewoon te week o.i.d. zijn.
De meeste delen op de E30 worden nu pas voor een 1e keer vervangen, dat betekent dus dat ze 20+ jaar meegegaan zijn, ben ZEEEEEER benieuwd hoe alle immitatie delen dit volhouden
Uiteraard bestel ik een Sachs koppelingssetje bijv. ook gewoon bij de automaterialenzaak, want het is exact dezelfde set en het scheelt dik 150 euro. zoals sounddragon al zegt, verschilt dan alleen het logo op de doos.
Mijn E30 is daarom wel bijna 10K waard door al die originele vervangingsdelen
Wat heb je er aan gedaan? Het ziet er wel strak uit.quote:Op donderdag 2 september 2010 21:55 schreef Xtr3mE het volgende:
de achterkant ietjes 'opgefrist'
[ afbeelding ]
Dan heeft het wel effect gehad.quote:Op donderdag 2 september 2010 22:06 schreef Xtr3mE het volgende:
m3 lip en facelift model lichten in de kofferbak.. de mijne waren bijna zwart waar ze wit moesten zijn.. :/
Yay Ik denk dat je, samen met mijne, de enige bent met deze combinatiequote:Op donderdag 2 september 2010 21:55 schreef Xtr3mE het volgende:
de achterkant ietjes 'opgefrist'
[ afbeelding ]
Dat dus!quote:
Op fok wel waarschijnlijk.quote:Op donderdag 2 september 2010 23:12 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Yay Ik denk dat je, samen met mijne, de enige bent met deze combinatie
Oeps, ik dacht dat ik dat al gedaan had maar dat was een ander forumquote:
Je loopt naar je auto, haalt de krik er uit en verbouwt even z'n smoelwerk. Bijvoorbeeld. Of je lacht vriendelijk en rekent je snacks af. Omdat je in een 5 rijdt is optie 2. meer voor de hand liggend.quote:Op vrijdag 3 september 2010 14:08 schreef Alicey het volgende:
Omdat de jongens vandaag geen eten nodig hadden, besloot ik om zelf maar iets te halen. Omdat ik geen zin had om het dorp in te gaan en er tegenwoordig op het bedrijventerrein een snackbar zit, werd dat het dus. De snackbarhouder begroette me met een "Wat een nette dame! Maar dan wel iedere dag met zo'n scheur-BMW". Wat moet ik nou met dat soort opmerkingen?
Da's ook weer waar.quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:29 schreef Xtr3mE het volgende:
laten we wel eerlijk wezen, de E34 heeft wel een bad ass maffia uitstraling
Het was een hel. Paar keer geduwd moeten worden door mensen met fiat panda die me keihard uitlachten. Paar keer 180 graden gestaan. Volgende keer maar winterbanden aanschaffen, want al dat pekel was ook niet goed voor mijn mooie velgjesquote:Op vrijdag 3 september 2010 13:46 schreef Xtr3mE het volgende:
Heb je serieus met die brede zomer banden de vorige winter doorgebracht? -.-
Daar ben ik ook wel bang voor ja. Geen schade gereden met de 180 graden-ongelukjes?quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:02 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Het was een hel. Paar keer geduwd moeten worden door mensen met fiat panda die me keihard uitlachten. Paar keer 180 graden gestaan. Volgende keer maar winterbanden aanschaffen, want al dat pekel was ook niet goed voor mijn mooie velgjes
Kun je toch beter FWD hebben, dan maak je geen 180 . Dat wordt voor mij ook wel wennen komende winter. Jarenlang genoeg met de handrem gespeeld in auto's met weinig pk's, dus dit wordt even goed uitkijken .quote:Op vrijdag 3 september 2010 23:42 schreef YoshiBignose het volgende:
Nee, was op de A10 toen er een gigantische sneeuwstorm kwam. Weg was gewoon puur ijs. Iedereen ging 30, ik bewoog het stuur niet eens op een recht stuk en ging een rondje. Het zijn echt geen geintjes meer en dat ga ik niet nog een keer meemaken of het OV maar dat is ook een hel
Hebben we nog niet. Of nouja, heb ze wel, maar zijn verouderd, moet nog nieuwe maken .quote:
quote:Op zondag 5 september 2010 13:17 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik heb ook al een tijdje niks binnen gehad maar laatst in Amsterdam bijna een boete te pakken. Ik was in Noord en er was een weg afgesloten, maar wel toegankelijk voor lijnbussen. Hierdoor moest je echt een klote stuk omrijden dus ik was boos, maar toen zag ik dat een auto gewoon er doorheen reed. Dus tja, je rijdt BMW of niet dacht ik dus ging er maar achteraan. Ben ik op de helft staat er een politieauto daar aan het einde. Dus ik dacht KUT en remmen. Ik twijfelde of ik achteruit terug zou rijden of niet, maar die gast voor me die sloeg aan het eind gewoon af en de politieauto ging achter hem aan. Dus ik snel doorgereden hihihi
Dat dus. Telt aardig op, en mezelf kennende ben ik na de verlaging niet helemaal tevreden en wil ik toch ook de andere velgen. En dat is het niet alleen, maar er staat me ook iets van bij dat die grotere banden van rond de 18" meestal toch echt een categorie duurder dan zijn dan doorsnee 16" exemplaren, dus het is niet alleen de aanschaf maar ook het plaatje erna.quote:Op zondag 5 september 2010 21:39 schreef Xtr3mE het volgende:
Hij heeft een sedan
Ik zit trouwens met hetzelfde idee. veren zijn rond 160, maar met vervangen + uitlijnen komt het gauw rond de 350..
Ik studeer nog, m'n leven, wat doe je?! .quote:Op zondag 5 september 2010 21:02 schreef YoshiBignose het volgende:
Onder een E46 coupe hoort sowieso 17 of 18 inch dus ga maar sparen.
vergissingquote:Op maandag 6 september 2010 05:03 schreef Bowny het volgende:
Wat me wel opvalt is dat ALS je een BMW ziet, je vnl. de E30 en E46 ziet....heb hier nog nooit een E36 gezien. De Thai heeft dus wel degelijk smaak
Ah oke, dan kan 16 inch wel. Ik reed in een E36 met 15 inch tijdens m'n studie dus je hebt het al goedquote:Op maandag 6 september 2010 01:46 schreef Mikkie het volgende:
Ik studeer nog, m'n leven, wat doe je?! .
Scheelt overigens dat ik een sedan en geen coupé heb, zoals Xtreme al zei
Haha precies, ik hoef me al niet te schamen denk ik . Ik ga de Eibach Pro nog even in gedachten houden, wordt misschien een kerstcadeautje voor mezelf. En verder hou ik het even rustig, want over 4,5k komt er weer een inspection aan dus dan kan ik de portemonnee ook weer trekkenquote:Op maandag 6 september 2010 09:55 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ah oke, dan kan 16 inch wel. Ik reed in een E36 met 15 inch tijdens m'n studie dus je hebt het al goed
Na correctie 94 waar 90 is toegestaan. Gemeten op de A2, Utrecht - Den Bosch, ter hoogte van Enspijk (gemeente Geldermalsen).quote:
Ze zouden je het rijbewijs moet afnemen, crimineel!quote:Op maandag 6 september 2010 12:36 schreef k_man het volgende:
[..]
Na correctie 94 waar 90 is toegestaan. Gemeten op de A2, Utrecht - Den Bosch, ter hoogte van Enspijk (gemeente Geldermalsen).
Als het is waar ik denk dat het is, heb ik me nog heel netjes gedragen. Er is een heel stuk A2 waar niet aan de weg gewerkt wordt en je desondanks slechts 90 mag. Er is echter geen hond die zich daaraan houdt.quote:Op maandag 6 september 2010 12:38 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ze zouden je het rijbewijs moet afnemen, crimineel!
Dan hebben ze er geheid dus nog een hoop meer aangenaaid. "Verkeersveiligheid" hè .quote:Op maandag 6 september 2010 12:41 schreef k_man het volgende:
[..]
Als het is waar ik denk dat het is, heb ik me nog heel netjes gedragen. Er is een heel stuk A2 waar niet aan de weg gewerkt wordt en je desondanks slechts 90 mag. Er is echter geen hond die zich daaraan houdt.
trajectcontrole? waar :pquote:Op zondag 5 september 2010 19:37 schreef Alicey het volgende:
[..]
Op een serie trajectcontrole na is het de laatste tijd rustig vanuit Leeuwarden..
Rotterdam. Normaal gesproken is het rond de spits zo druk dat je toch gemiddeld niet harder kunt dan 80 km/h, maar in vakanties ligt dat wel eens anders. Als je er dan niet teveel op let, dan heb je zo een Leeuwarder kwartet.quote:
oh zo, ja klopt. ik heb er laatst nog 1 gehad. 75 euro.quote:Op dinsdag 7 september 2010 08:04 schreef Alicey het volgende:
[..]
Rotterdam. Normaal gesproken is het rond de spits zo druk dat je toch gemiddeld niet harder kunt dan 80 km/h, maar in vakanties ligt dat wel eens anders. Als je er dan niet teveel op let, dan heb je zo een Leeuwarder kwartet.
Zo hoog heb ik ze van de trajectcontrole gelukkig nog niet gehad. Maar dat wordt buiten de trajectcontrole vast wel weer een keer gecompenseerd.quote:Op dinsdag 7 september 2010 10:34 schreef piekartz87 het volgende:
oh zo, ja klopt. ik heb er laatst nog 1 gehad. 75 euro.
Het is vooral lullig als je ze vergeet. Ik had dat op de A12 een paar maanden terug, hele weg 180-190 gereden (kwam vanuit Koblenz en moest 's nachts ook weer terug ) en in NL iets rustiger aan gedaan, maar helemaal niet aan die TC gedacht. Gelukkig was het daar blijkbaar druk, want voor 44 euro was ik klaar . Dat had echter net zo goed 500 euro kunnen zijn .quote:Op dinsdag 7 september 2010 10:40 schreef Alicey het volgende:
[..]
Zo hoog heb ik ze van de trajectcontrole gelukkig nog niet gehad. Maar dat wordt buiten de trajectcontrole vast wel weer een keer gecompenseerd.
Even een ander nummer gebeld. Daar werd me verteld dat het wel het goede nummer is, maar dat het vanochtend overbelast was.quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:39 schreef k_man het volgende:
Achterop de bekeuring staat een telefoonnummer waar ik de foto op zou moeten kunnen vragen. Net gebeld: "dit telefoonnummer is niet in gebruik".
ik verwacht er ook nog wel 1 uit duitsland.quote:Op dinsdag 7 september 2010 13:35 schreef metallicattim het volgende:
Ik krijg binnenkort nog fanmail uit Duitsland ben ik bang... Bij terugkomst van BMW Paul's Bauernhof, kwamen we over een snelweg die normaal 120/130 is maar opeens 80 en daarna zelfs 60 wordt i.v.m. een bocht in de weg, daar waar het 80 werd stond ook meteen een flitsert... Ben benieuwd hoeveel het wordt...
Ergste eraan is dat mn vriendin daar de week ervoor wss ook geflitst is rond 05:00 toen we terug kwamen van Wacken, ik lag te slapen en ze vertelde me dat ze een flits gezien had, dus ik kan me weer lekker voor gaan bereiden op leuke fanmail...
Als je nog geld overhebt na alle boetes : 17 Inch styling 73 velgen (winterbandenvelgen voor de E46 330i/d) vind ik er wel aardig uitzien, goede kwaliteit en niet duur. http://felgenkatalog.auto-treff.com/quote:Op maandag 6 september 2010 10:47 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Haha precies, ik hoef me al niet te schamen denk ik . Ik ga de Eibach Pro nog even in gedachten houden, wordt misschien een kerstcadeautje voor mezelf. En verder hou ik het even rustig, want over 4,5k komt er weer een inspection aan dus dan kan ik de portemonnee ook weer trekken
Een Stinger is nogal buiten de prijscategorie, maar een goedkoper wekkertje zou niet verkeerd zijn inderdaad .quote:Op dinsdag 7 september 2010 18:42 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Als je nog geld overhebt na alle boetes : 17 Inch styling 73 velgen (winterbandenvelgen voor de E46 330i/d) vind ik er wel aardig uitzien, goede kwaliteit en niet duur. http://felgenkatalog.auto-treff.com/
http://cgi.ebay.de/Origin(...)&hash=item27b4b45147
[ afbeelding ]
Of je koopt een Stinger; geen boetes meer
als het gaat om rem onderdelen (klauwen, blokken, schijven etc.) Altijd links&rechts vervangen.quote:Op woensdag 8 september 2010 10:37 schreef YoshiBignose het volgende: Is dat beter om beide voor direct te doen?
Waarom zou je een BMW eruit wilen laten zien als een Subaru? Dat is alsof je kaviaar koopt en dan probeert om het te laten smaken naar een hamburger.quote:Op woensdag 8 september 2010 12:52 schreef Turquaz52 het volgende:
maar ik heb nog geen antwoord op mijn vraag
ik wil hem niet op een sub laten lijken... goud past wel onder wit... vind ik.quote:Op woensdag 8 september 2010 13:02 schreef k_man het volgende:
[..]
Waarom zou je een BMW eruit wilen laten zien als een Subaru? Dat is alsof je kaviaar koopt en dan probeert om het te laten smaken naar een hamburger.
Mja, we weten ondertussen wel eenb eetje wat jouw gevoel voor smaak behelst...quote:Op woensdag 8 september 2010 13:17 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
ik wil hem niet op een sub laten lijken... goud past wel onder wit... vind ik.
een behoorlijke vergissing, kampers rijden namelijk in een...quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.maar dat zeg ik hier natuurlijk nietMu!
Ja je ziet wel echt het verschil inderdaad, maar toch. Om nou te zeggen dat ik het heel storend vind, nee, dat niet.quote:Op woensdag 8 september 2010 17:01 schreef YoshiBignose het volgende:
Heb ik ook gedaan en als je helemaal goed wilt doen de zijknipperlichten ook nog. Die heb ik echter nog gewoon oranje, zijn kleiner formaat lampjes.
Je merkt zeker wel verschil hoor, die spiegeleieren zie je overal Laat eens een foto van je bak zien volgens mij heb ik nog niet eens gezien hoe die eruit ziet
[ afbeelding ]
Een donkergrijze E46 vind ik echt prachtig, maar ik hoop echt dat je er ooit een maatje groter onder zet. Blijft natuurlijk jouw smaak en geldquote:Op woensdag 8 september 2010 17:15 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ja je ziet wel echt het verschil inderdaad, maar toch. Om nou te zeggen dat ik het heel storend vind, nee, dat niet.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vooral bij de achterlichten irriteert het me amper. Bij de voorlichten wat meer, maar ja, ik heb ook weinig zin om weer met die knipperlichten te gaan klungelen. Vooral rechtsvoor was een crime de vorige keer, koplampunit ook nog wat los moeten schroeven alvorens ie vastklikte .
Je kunt trouwens meer foto's zien op m'n Portalaccount
Mwoah, alleen de FL units hè .quote:Op woensdag 8 september 2010 17:26 schreef YoshiBignose het volgende:
Ah PFL voorkant met FL achterkant wel mooie kleur.
Ik heb ze al gekocht. . Achter zitten ze erin inmiddels, voor is wat lastiger doordat het clipje waar ze in moeten niet helemaal past bij de lampjes. Morgenochtend ga ik e.e.a. even bijvijlen . Die lampjes voor de zijkant schijn je veel moeilijker aan te kunnen komen, dus dat geloof ik voorlopig wel. Ik schijt 'm overigens wel als ik morgen die lampjes ga plaatsen, want de professional kreeg de vorige keer het knipperlicht er niet meer goed in en moest met losschroeven van de koplamp aan de slag voordat ie alles passend had; ik hoop dat dat mij niet gaat overkomen .quote:Op woensdag 8 september 2010 18:47 schreef Xtr3mE het volgende:
SV's: gewoon doen ! heb ik ook en is gewoon beter =)
Ook de zijkanten heb ik vervangen (als je toch bezig bent...)
Dat plezier komt wel goed . Een maatje groter en verlagen behoort absoluut tot de wensen, maar moet budgettair ook kunnen en daar ligt nog een flink gat op dit moment . Prioriteit 1 is afstuderen dit jaar en daarna even lekker goed op vakantie een paar weken, want een goede vakantie is een jaar of acht geleden . Een maatje groter is dus vooral een optie als ik ergens een keer voor een vriendenprijsje tegen een leuk tweedehands setje aan loop .quote:Op woensdag 8 september 2010 19:08 schreef Bowny het volgende:
[..]
Een donkergrijze E46 vind ik echt prachtig, maar ik hoop echt dat je er ooit een maatje groter onder zet. Blijft natuurlijk jouw smaak en geld
Dat je er veel plezier aan mag beleven (twijfel ik niet aan)!
djees...waar zou je dat nou kunnen vinden?quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:01 schreef Gkhn het volgende:
Weet iemand nog een e30 320i/325i cabrio te koop staan ergens? Het liefst type 2 maar type 1 mag ook .
uitlijnen heeft weinig met trillen te maken, maar met de slijtage van je banden en het weggedrag van de auto.quote:Op dinsdag 7 september 2010 19:31 schreef Hyperdude het volgende:
Ik wil alleen maar verse Michelin PS2 onder de wagen, alle andere meuk gaat in de shredder.
Maar serieus; tweedehands banden kan wel, maar ik vertrouw ze niet. Ik laat ook elk jaar balanceren en iedere 2 jaar (bij nieuwe banden)uitlijnen = geen trillingen. Maar de meeste mensen vinden dat vast overdreven.
M40 (De E36 van SingleCoil dus).quote:Op vrijdag 10 september 2010 18:07 schreef Turquaz52 het volgende:
Ja wat voor motor heb je er in liggen?
Probleem 1 : lijkt mij een vervuilde remklauw; goede kans om ze voor de winter begint nog even weer mooi gangbaar te makenquote:Op vrijdag 10 september 2010 17:44 schreef SingleCoil het volgende:
E36-probleempje...soms- maar niet altijd - lijkt de rechtervoorrrem aan te lopen. Als je de koppeling intrapt voel je dat de auto harder remt dan normaal is, dus de rolweerstand is hoger dan normaal. Bovendien begint na een poosje de boel flink te trillen. Vreemd genoeg houdt dat daarna ook weer gewoon op. En vreemd genoeg is het soms ook helemaal weg en blijft het weg. Na een trilepisode viel het mij op dat de remschijf rechts voor ook flink heet is, vandaar mijn conclusie dat de rem af en toe aanloopt. Ik denk dan zelf dat er iets met de zuiger is die het remblok tegen de schijf dumt of dat het remblok niet goed in de remklauw glijdt. Nog andere tips?
Ik ga 'm van het weekeinde even open maken, maar wie een tip heeft hoor ik graag....
Probleem 2: Af en toe heftige geur van onverbrande benzine in de auto. Heb alle leidingen gecontroleerd, 1 slang vervangen en slangklemmen gezet bij wat niet goed vast leek te zitten, maar het probleem is niet minder geworden. Iemand tips? Alvast bedankt!
Goh het internet .quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:09 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
djees...waar zou je dat nou kunnen vinden?
http://www.google.nl/search?q=e30+320i%2F325i+cabrio
Ja, maar jij kan dat fijn op je werk doenquote:Op vrijdag 10 september 2010 16:19 schreef rival het volgende:
[..]
uitlijnen heeft weinig met trillen te maken, maar met de slijtage van je banden en het weggedrag van de auto.
verder vind ik het niet overdreven, ik doe het nog vaker
Wel dus . Wat meer lopen klungelen dan gewenst maar het is gelukt . Zowel voor als achter zitten ze er nu in. En nu is het voorlopig klaar. Te veel geld besteed aan die auto de laatste tijd, over twee maanden komt er een flinke beurt aan .quote:Op vrijdag 10 september 2010 00:02 schreef Mikkie het volgende:
Ik schijt 'm overigens wel als ik morgen die lampjes ga plaatsen, want de professional kreeg de vorige keer het knipperlicht er niet meer goed in en moest met losschroeven van de koplamp aan de slag voordat ie alles passend had; ik hoop dat dat mij niet gaat overkomen .
Ik wil hem ook, maar hoe the fuck wil ik hem vandaag op me naam krijgen?quote:Op zaterdag 11 september 2010 14:30 schreef rival het volgende:
[..]
en nu mag je meteen langs komen en krabbel je alweer terug
kopen, op naam zetten. schorsen. slopen. dan kenteken en chassisnummer e.d. aanbieden bij de sloop oid als je klaar bent...quote:Op zaterdag 11 september 2010 18:01 schreef Turquaz52 het volgende:
Ik ga overleggen, maar kun je een auto papieren en platen laten vernietigen daar in Den Bosch? (GWK ofzo?)
Want ik wil hem niet op naam (auto voor onderdelen, jweets)
Gisteren de boel even open gemaakt. De zuiger zit haske vast in de cylinder, ik krijg er haast geen beweging in. De remblokken zitten wel los genoeg, die blijven iig niet hangen, dus daar ligt het niet aan. Ik heb dus op ebay maar een remklauw gekocht (1 euro + 6,90 verzendkosten ), die zet ik er volgende week op.Ik heb intussen de zuiger een klein beetje terug gewrikt, dat helpt wel een kelin beetje.quote:Op vrijdag 10 september 2010 18:16 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Probleem 1 : lijkt mij een vervuilde remklauw; goede kans om ze voor de winter begint nog even weer mooi gangbaar te maken
Wel een beetje rap doen, want dat betekent dus dat je schijf nu bloedheet wordt, en als hij eenmaal verneukt is (blauw en/of krom) is er nog maar één remedie --> vervangen
Ik heb een onderdeeltje gezien dat heel af en toe een druppeltje benzine lekt, dat komt dan op het motorblok terecht en daar verdampt het.Ik kan alleen niet goed zien of dat een lekke pakking aan dat onderdeeltje is of een lekkende leiding ofzo, het zit nogal verscholen. Ik kan ook niet zo 1-2-3 vinden wat het onderdeel is, het zit, voor de auto staande, achter-onder de stationair klep, bijna tegen het motor blok aan . Ik zal van de week ook eens kijken of ik dat goed uit kan zoeken of er een foto van kan maken.quote:Probleem 2 : diverse opties: lekkende brandstofleiding onder de kap of onder de auto, of een verstopt/vervuild/verzadigd filter van de tankontluchting waardoor de benzinedampen niet goed worden geneutraliseerd. bij de meeste auto's komt dit terecht in een koolstoffilter wat de boel neutraliseert, ik neem eigenlijk even voor het gemak aan dat dat ook bij BMW zo is.
Het kan ook zijn dat het slangetje ernaartoe lek of losgeschoten is
Hi Joshi, mss heb je hier iets aan? http://www.pelicanparts.c(...)_troubleshooting.htmquote:Op zaterdag 11 september 2010 18:24 schreef YoshiBignose het volgende:
De E36 heeft een beetje problemen als de motor koud is. Als je in z'n achteruit zet dan slaat de motor af, de toeren komen te laag. Soms (meestal) gebeurt het ook al als je gewoon start dan gas geeft en weer remt. Je ziet de toeren omlaag gaan tot de 400 en dan slaat de motor af.
Bij warme motor is er niks aan de hand.
Stationair-regelaar? Zag er goed uit, als ik hem los haal dan blijft de auto ook gewoon en kan je starten, maar toen was de motor al wel warm dus weet niet of dat wat zegt beetje remreiniger gespoten ook geen valse lucht. Heeft schoonmaken dan zin? Of kan het ook wat anders zijn?
als het werkt werkt het..quote:Op maandag 13 september 2010 11:52 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja 2e hands? Misschien al 2 ton mee gereden
Ja zo'n bericht kwam laatst ook al voorbij. Voor mij is dat te laat inderdaad, maar op de totale BPM zou het toch niet heel veel hebben kunnen schelen, want die totale BPM was niet zo heel hoog .quote:Op maandag 13 september 2010 15:42 schreef Maharbal het volgende:
Waarschijnlijk net te laat voor Mikkie....maar voor mensen die nog een auto willen invoeren en BPM moeten betalen:
LJN: BN4420, Gerechtshof Arnhem , 09/00244 (www.rechtspraak.nl -> uitspraak zoeken en LJN nummer invoeren).
Komt er op neer dat de methode van waardeberekening van de BD (Autotelex) niet per definitie de goede is. Je mag ook een waardeberekening volgens het "XRAY" systeem hanteren (doen verkopers in de autobrachne: dat is vaak de inkoopwaarde en niet zoals BD hanteert de verkoopwaarde). Kan je dus best wat BPM schelen.
BD kan nog in cassatie...maar dat zal wel lang op zich laten wachten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all out of bubble gum
Niks mis mee johquote:Op dinsdag 14 september 2010 21:18 schreef YoshiBignose het volgende:
M'n remklauwen worden even gefixd... en nog wat shit denk ik want het begon te piepen. Krijg ik een E21 mee snif, de klant ziet me al aankomen.
[ afbeelding ]
Maar hij is ook wel weer cool
Dat is nou een echte wagenquote:Op dinsdag 14 september 2010 21:18 schreef YoshiBignose het volgende:
M'n remklauwen worden even gefixd... en nog wat shit denk ik want het begon te piepen. Krijg ik een E21 mee snif, de klant ziet me al aankomen.
[ afbeelding ]
Maar hij is ook wel weer cool
wel leuke stoplichtsprintjes met zo een overbrengingquote:Op woensdag 15 september 2010 10:09 schreef YoshiBignose het volgende:
alleen op de snelweg 120 km/u met 5200 toeren is toch net wat te veel
Die is uberquote:Op dinsdag 14 september 2010 21:18 schreef YoshiBignose het volgende:
M'n remklauwen worden even gefixd... en nog wat shit denk ik want het begon te piepen. Krijg ik een E21 mee snif, de klant ziet me al aankomen.
[ afbeelding ]
Maar hij is ook wel weer cool
Je moet wel... als je snel schakelt dus bijv. in z'n 3 gas geven bij 2500 toeren dan gaat ie hakkelen en stoten. Je moet gewoon door naar de 5 steeds dan rijdt het het soepelst. 10.7 naar de 100 zeggen de cijfers, maar dat haalt ie denk ik niet meer. Alles gaat niet zo soepel meer en ik ga het liefst niet naar de 8000 toeren met dat ding.quote:Op woensdag 15 september 2010 11:37 schreef rival het volgende:
[..]
wel leuke stoplichtsprintjes met zo een overbrenging
Ik heb het gehad, maar nadat ik de viscofan had vervangen geen last meer van gehad... ik dacht dat het opgelost was... dat was echt toen ik em net kocht... binnen een week vervangen... en ik heb er bijna 3 maanden mee gereden zonder dat ie heet werd...quote:Op woensdag 15 september 2010 14:15 schreef SingleCoil het volgende:
of je laat je koppeling wat meer slippen. Rival, had jij in het verleden problemen met de koeling van die E36? Niet dat ik er over wil zeuren hoor, ik heb 'm gekocht "as is" en ben er blij mee. Maar had je al eerder dat de temperatuur wat opliep? Ik weet dat de viscokoppeling naar z'n grootje is, maar ik verdenk ook de thermostaat wel een beetje.
als ie met de fan vastgemaakt niet warm loopt dan is het 100% alleen de fan.quote:Op woensdag 15 september 2010 14:22 schreef SingleCoil het volgende:
De viscofan heeft het iig begeven. Als ik de fan met een ijzerdraadje aan de as vastmaak dan draait 'ie 100% en wordt de onderste slang ook goed koud. Ik zet er eerst een nieuwe viscokoppeling in, en dan evt. nog een nieuwe thermostaat en pomp. Echt kostbaar is dat allemaal niet, en leuke klusjes om zelf te doen.
een af en toe thermostaat wil ik ook nog wel geloven..... af en toe waterpomp gaat er bij mij niet inquote:Op woensdag 15 september 2010 14:43 schreef SingleCoil het volgende:
Dat dacht ik ook. Maar met die oplossing liep 'ie van de week toch ineens weer warm. Dat zou kunnen komen omdat 'ie niet goed ontlucht was, als ik de artikelen er over mag geloven is dat een weerbarstig probleem bij deze auto's. Maar het kan natuurlijk ook komen door een af-en-toe haperende thermostaat, die soms dicht blijft zitten, of door een af-en-toe hangende waterpomp. Nou lijkt mij dat af-en-toe-gedrag niet voor de hand liggend, meestal zijn die dingen gewoon stuk of niet stuk,en niet af-en-toe. Maar een flinke luchtbel in het systeem kan natuurlijk van alles de mist in sturen. En omdat 'ie een paar keer overgekookt is weet ik ook niet of ik koelvloeistof verlies, wellicht een lekke koppakking? Er gaat iig geen koelwater-niveau lampje branden maar wellicht zit dat er niet op of werkt de sensor niet.
Leuk he, een oude BMW?
dan zou ik er sowieso niet teveel tijd in steken.... ik heb waarschijnlijk nog deze week een 350 euro wagen te koopquote:Op woensdag 15 september 2010 15:02 schreef SingleCoil het volgende:
ja, natuurlijk wel ontlucht, maar de belangrijkste oorzaak (volgens BIMMER DIY enzo) van koelingsproblemen is lucht in het systeem na ontluchten. De belangrijkste tip die ik kan vinden is ontluchten, nog een keer ontluchten, nog een keer ontluchten...
overigens koelt de verwarming op hoog voldoende om het koelwater tot ca. 85 km/u op temperatuur te houden
Nee die heb ik al eens gekocht voor 200 euroquote:Op woensdag 15 september 2010 15:47 schreef SingleCoil het volgende:
Ah...inruil van een 400 euro wagen mogelijk?
Die aftermarket blindering is ook niet helemaal mijn smaak inderdaad. Smoke zou ik ook niet kiezen, maar het is in elk geval wel allemaal netjes in stijl. Een deel helder en een deel smoke was veel erger geweest, ik vind dit goed meevallen .quote:Op woensdag 15 september 2010 20:08 schreef YoshiBignose het volgende:
Hoe verneuk ik m'n E46 sedan. Heel simpel. Te beginnen met die lelijke smoke verlichting, blinderen van de ruiten en dan om het af te maken nog de grootste sjonnie velgen...van de M6 vind je tegenwoordig zelfs onder E36. Zonde.
I know ... ze hadden de flexwipe niet op voorraad hahaha deze waren et goedkoopst hahahaquote:Op woensdag 15 september 2010 20:40 schreef Xtr3mE het volgende:
Vind hem niet slecht, alleen die ruitenwissers (spoilers?) van autostyle, dat kan echt niet
Mja, die kost ook weer een flinke duit meer hè... blij zijn met wat je hebt . Doe ik nu ook, zo'n zespitter komt er echt nog wel een keer .quote:Op woensdag 15 september 2010 21:20 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
I know ... ze hadden de flexwipe niet op voorraad hahaha deze waren et goedkoopst hahaha
Enne iedreen zn eigen smaak he .. ik heb hem gewoon naar mijn eigen smaak gemaakt .. nu alleen nog een 6 cilinder ... 'zucht'
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |