quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 16:56 schreef rival het volgende:
[..]
ken ik, is inderdaad waardeloos. echter zo slecht als wanli vind je geen band(er is er nog 1 maar kom f niet op de naam, maar dat is een wanli met een andere naam, zelfde profiel en net zo slecht
)
Dat zou goed kunnen kloppen. Alleen ververs ik de olie wat sneller dan iedere 25000 km.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 15:41 schreef daNpy het volgende:
[..]
Volgens mij 100k;
25k oil service
50k Insp 1
75k oil
100k insp 2
125k oil
etc.
Wat dacht je van de BMW Dealerquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 22:38 schreef SingleCoil het volgende:
vraagje: mijn 13 41 1 727 729 is kapot, er zit een scheurtje in. NU is dat wel netjes gedukteept, maar ik wil er toch een nieuwe op hebben. Wie weet waar je zoiets kunt bestellen? Overal gezocht maar geen goede link kunnen vinden.
Voor de niet-ingewijden: nummertje 12 hiero: http://bmwfans.info/parts(...)ume_air_flow_sensor/
ik voel me veiliger in mijn E30 van tientallen jaren oud dan in die vrij nieuwe C4.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 13:34 schreef Maharbal het volgende:
Moet je je voorstellen hoe 't in een E30 is, zonder enige vorm van electronische hulpmiddelen![]()
Als het nat is, dan let ik echt verschrikkelijk goed op en doe ik geen rare dingen. Laatst gewoon bij het wegrijden wheelspin van 3.000 toeren tot 6.300, puur omdat ik net een beetje te vroeg te diep op het gas ging (let wel, dit was gewoon redelijk normaal wegrijden).
Ook in bochtjes, iets te scherp insturen of een fractie van een seconde te vroeg op het gas, en het kontje kwispelt.
Kan leuk zijn, maar niet altijd
Hij staat nog bij de garage te wachten op het kentekenquote:
Alleen bij de Dealer kun je op partnummer ( ETK nummer ) bestellen.quote:Op woensdag 1 september 2010 07:41 schreef SingleCoil het volgende:
Ja, dat was mijn idee ook.Maar het gaat me meer om het algemene principe: waar kun je het beste BMW parts bestellen? Ik kan de partnummers wel opzoeken maar waar kun je op partnummer bestellen?
Bij winparts word ik gek, ik heb een uur rond zitten klikken maar een simpele slang kun je daar niet vinden. En gewoon zoeken op partnummer gaat daar ook niet...nou ja, de dealer had 'm op voorraad...quote:Op woensdag 1 september 2010 15:50 schreef metallicattim het volgende:
[..]
Alleen bij de Dealer kun je op partnummer ( ETK nummer ) bestellen.
Jje kan ook op www.winparts.nl kijken, daar zoek je op kenteken. ( via mij kun je daar 20% korting krijgen ).
Maar zijn de onderdelen ook heel veel beter?quote:Op donderdag 2 september 2010 16:27 schreef Sounddragon het volgende:
De dealer is altijd beter, omdat ze daar al jarenlang tot in den treure dezelfde problemen bij dezelfde auto's oplossen, ervaring, knowledge dat soort kreten![]()
Het jammere is dat ze altijd de dikke vette hoofdprijs vragen
Mjah, daar zijn de meningen vaak over verdeeld; ik denk dat dat per onderdeel verschilt; een hoop dingen komen bij gezamelijke fabrikanten vandaan, en dan verschilt alleen het logo op het doosje, maar als pasvorm e.d een issue is, is origineel vaak beter vind ikquote:Op donderdag 2 september 2010 16:29 schreef Alicey het volgende:
[..]
Maar zijn de onderdelen ook heel veel beter?Nog los gezien van het feit dat de prijs ook altijd een stuk groter is.
Je maakt nu allemaal opmerkingen over de kwaliteit en niet over de prijs. Ik snap ook wel dat origineel meestal beter is en vooral beter past, maar ik weet ook dat de dealer gewoon 9 van de 10 keer niet de goedkoopste manier is om aan je onderdelen te komen.quote:Op donderdag 2 september 2010 16:57 schreef metallicattim het volgende:
Dat de dealer altijd duur(der) is, is hele grote bullshit. Tuurlijk zijn veel delen duur, maar neem bv. een iS-lip voor de E30, hoeveel kosten die 2e hands? 80-100 euro? Wat kosten ze bij de dealer nieuw? 110 euro!
Ik bestel zo goed als altijd alles nieuw bij de dealer omdat die delen gewoon 100% passen en werken.
Neem nog een voorbeeld, de immitatie hardyschijven van 3 tientjes ( dealerprijs 5/6 tientjes ), die vallen er na 3 maanden bijna vanzelf weer onderuit omdat ze gewoon te week o.i.d. zijn.
De meeste delen op de E30 worden nu pas voor een 1e keer vervangen, dat betekent dus dat ze 20+ jaar meegegaan zijn, ben ZEEEEEER benieuwd hoe alle immitatie delen dit volhouden
Uiteraard bestel ik een Sachs koppelingssetje bijv. ook gewoon bij de automaterialenzaak, want het is exact dezelfde set en het scheelt dik 150 euro. zoals sounddragon al zegt, verschilt dan alleen het logo op de doos.
Mijn E30 is daarom wel bijna 10K waard door al die originele vervangingsdelen
quote:Op donderdag 2 september 2010 18:01 schreef SingleCoil het volgende:
... dat met die drie kleuren ligt genuanceerd....
Je vergeet alleen 1 ding: door het feit dat jij al waarschijnlijk bijna 10k aan nieuwe BMW onderdelen hebt besteld bij dezelfde dealer, krijg jij kortingen die oplopen tot 30/40%.quote:Op donderdag 2 september 2010 16:57 schreef metallicattim het volgende:
Dat de dealer altijd duur(der) is, is hele grote bullshit. Tuurlijk zijn veel delen duur, maar neem bv. een iS-lip voor de E30, hoeveel kosten die 2e hands? 80-100 euro? Wat kosten ze bij de dealer nieuw? 110 euro!
Ik bestel zo goed als altijd alles nieuw bij de dealer omdat die delen gewoon 100% passen en werken.
Neem nog een voorbeeld, de immitatie hardyschijven van 3 tientjes ( dealerprijs 5/6 tientjes ), die vallen er na 3 maanden bijna vanzelf weer onderuit omdat ze gewoon te week o.i.d. zijn.
De meeste delen op de E30 worden nu pas voor een 1e keer vervangen, dat betekent dus dat ze 20+ jaar meegegaan zijn, ben ZEEEEEER benieuwd hoe alle immitatie delen dit volhouden
Uiteraard bestel ik een Sachs koppelingssetje bijv. ook gewoon bij de automaterialenzaak, want het is exact dezelfde set en het scheelt dik 150 euro. zoals sounddragon al zegt, verschilt dan alleen het logo op de doos.
Mijn E30 is daarom wel bijna 10K waard door al die originele vervangingsdelen
Wat heb je er aan gedaan? Het ziet er wel strak uit.quote:Op donderdag 2 september 2010 21:55 schreef Xtr3mE het volgende:
de achterkant ietjes 'opgefrist'
[ afbeelding ]
Dan heeft het wel effect gehad.quote:Op donderdag 2 september 2010 22:06 schreef Xtr3mE het volgende:
m3 lip en facelift model lichten in de kofferbak.. de mijne waren bijna zwart waar ze wit moesten zijn.. :/
Yayquote:Op donderdag 2 september 2010 21:55 schreef Xtr3mE het volgende:
de achterkant ietjes 'opgefrist'
[ afbeelding ]
Dat dus!quote:
Op fok wel waarschijnlijk.quote:Op donderdag 2 september 2010 23:12 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
YayIk denk dat je, samen met mijne, de enige bent met deze combinatie
Oeps, ik dacht dat ik dat al gedaan had maar dat was een ander forumquote:
Je loopt naar je auto, haalt de krik er uit en verbouwt even z'n smoelwerk. Bijvoorbeeld. Of je lacht vriendelijk en rekent je snacks af. Omdat je in een 5 rijdt is optie 2. meer voor de hand liggend.quote:Op vrijdag 3 september 2010 14:08 schreef Alicey het volgende:
Omdat de jongens vandaag geen eten nodig hadden, besloot ik om zelf maar iets te halen. Omdat ik geen zin had om het dorp in te gaan en er tegenwoordig op het bedrijventerrein een snackbar zit, werd dat het dus. De snackbarhouder begroette me met een "Wat een nette dame! Maar dan wel iedere dag met zo'n scheur-BMW". Wat moet ik nou met dat soort opmerkingen?
Da's ook weer waar.quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:29 schreef Xtr3mE het volgende:
laten we wel eerlijk wezen, de E34 heeft wel een bad ass maffia uitstraling![]()
Het was een hel. Paar keer geduwd moeten worden door mensen met fiat panda die me keihard uitlachten. Paar keer 180 graden gestaan. Volgende keer maar winterbanden aanschaffen, want al dat pekel was ook niet goed voor mijn mooie velgjesquote:Op vrijdag 3 september 2010 13:46 schreef Xtr3mE het volgende:
Heb je serieus met die brede zomer banden de vorige winter doorgebracht? -.-
Daar ben ik ook wel bang voor ja. Geen schade gereden met de 180 graden-ongelukjes?quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:02 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Het was een hel. Paar keer geduwd moeten worden door mensen met fiat panda die me keihard uitlachten. Paar keer 180 graden gestaan. Volgende keer maar winterbanden aanschaffen, want al dat pekel was ook niet goed voor mijn mooie velgjes
Kun je toch beter FWD hebben, dan maak je geen 180quote:Op vrijdag 3 september 2010 23:42 schreef YoshiBignose het volgende:
Nee, was op de A10 toen er een gigantische sneeuwstorm kwam. Weg was gewoon puur ijs. Iedereen ging 30, ik bewoog het stuur niet eens op een recht stuk en ging een rondje. Het zijn echt geen geintjes meer en dat ga ik niet nog een keer meemakenof het OV maar dat is ook een hel
Hebben we nog niet. Of nouja, heb ze wel, maar zijn verouderd, moet nog nieuwe makenquote:
quote:Op zondag 5 september 2010 13:17 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik heb ook al een tijdje niks binnen gehadmaar laatst in Amsterdam bijna een boete te pakken. Ik was in Noord en er was een weg afgesloten, maar wel toegankelijk voor lijnbussen. Hierdoor moest je echt een klote stuk omrijden dus ik was boos, maar toen zag ik dat een auto gewoon er doorheen reed. Dus tja, je rijdt BMW of niet dacht ik
dus ging er maar achteraan. Ben ik op de helft staat er een politieauto daar aan het einde. Dus ik dacht KUT en remmen. Ik twijfelde of ik achteruit terug zou rijden of niet, maar die gast voor me die sloeg aan het eind gewoon af en de politieauto ging achter hem aan. Dus ik snel doorgereden hihihi
Dat dus. Telt aardig op, en mezelf kennende ben ik na de verlaging niet helemaal tevreden en wil ik toch ook de andere velgen. En dat is het niet alleen, maar er staat me ook iets van bij dat die grotere banden van rond de 18" meestal toch echt een categorie duurder dan zijn dan doorsnee 16" exemplaren, dus het is niet alleen de aanschaf maar ook het plaatje erna.quote:Op zondag 5 september 2010 21:39 schreef Xtr3mE het volgende:
Hij heeft een sedan
Ik zit trouwens met hetzelfde idee. veren zijn rond 160, maar met vervangen + uitlijnen komt het gauw rond de 350..
Ik studeer nog, m'n leven, wat doe je?!quote:Op zondag 5 september 2010 21:02 schreef YoshiBignose het volgende:
Onder een E46 coupe hoort sowieso 17 of 18 inchdus ga maar sparen.
vergissingquote:Op maandag 6 september 2010 05:03 schreef Bowny het volgende:
Wat me wel opvalt is dat ALS je een BMW ziet, je vnl. de E30 en E46 ziet....heb hier nog nooit een E36 gezien. De Thai heeft dus wel degelijk smaak![]()
Ah oke, dan kan 16 inch wel. Ik reed in een E36 met 15 inch tijdens m'n studie dus je hebt het al goedquote:Op maandag 6 september 2010 01:46 schreef Mikkie het volgende:
Ik studeer nog, m'n leven, wat doe je?!.
Scheelt overigens dat ik een sedan en geen coupé heb, zoals Xtreme al zei
Haha precies, ik hoef me al niet te schamen denk ikquote:Op maandag 6 september 2010 09:55 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ah oke, dan kan 16 inch wel. Ik reed in een E36 met 15 inch tijdens m'n studie dus je hebt het al goed
Na correctie 94 waar 90 is toegestaan. Gemeten op de A2, Utrecht - Den Bosch, ter hoogte van Enspijk (gemeente Geldermalsen).quote:
Ze zouden je het rijbewijs moet afnemen, crimineel!quote:Op maandag 6 september 2010 12:36 schreef k_man het volgende:
[..]
Na correctie 94 waar 90 is toegestaan. Gemeten op de A2, Utrecht - Den Bosch, ter hoogte van Enspijk (gemeente Geldermalsen).
Als het is waar ik denk dat het is, heb ik me nog heel netjes gedragen. Er is een heel stuk A2 waar niet aan de weg gewerkt wordt en je desondanks slechts 90 mag. Er is echter geen hond die zich daaraan houdt.quote:Op maandag 6 september 2010 12:38 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ze zouden je het rijbewijs moet afnemen, crimineel!
Dan hebben ze er geheid dus nog een hoop meer aangenaaid. "Verkeersveiligheid" hèquote:Op maandag 6 september 2010 12:41 schreef k_man het volgende:
[..]
Als het is waar ik denk dat het is, heb ik me nog heel netjes gedragen. Er is een heel stuk A2 waar niet aan de weg gewerkt wordt en je desondanks slechts 90 mag. Er is echter geen hond die zich daaraan houdt.
trajectcontrole? waar :pquote:Op zondag 5 september 2010 19:37 schreef Alicey het volgende:
[..]
Op een serie trajectcontrole na is het de laatste tijd rustig vanuit Leeuwarden..
Rotterdam. Normaal gesproken is het rond de spits zo druk dat je toch gemiddeld niet harder kunt dan 80 km/h, maar in vakanties ligt dat wel eens anders. Als je er dan niet teveel op let, dan heb je zo een Leeuwarder kwartet.quote:
oh zo, ja klopt. ik heb er laatst nog 1 gehad. 75 euro.quote:Op dinsdag 7 september 2010 08:04 schreef Alicey het volgende:
[..]
Rotterdam. Normaal gesproken is het rond de spits zo druk dat je toch gemiddeld niet harder kunt dan 80 km/h, maar in vakanties ligt dat wel eens anders. Als je er dan niet teveel op let, dan heb je zo een Leeuwarder kwartet.
Zo hoog heb ik ze van de trajectcontrole gelukkig nog niet gehad. Maar dat wordt buiten de trajectcontrole vast wel weer een keer gecompenseerd.quote:Op dinsdag 7 september 2010 10:34 schreef piekartz87 het volgende:
oh zo, ja klopt. ik heb er laatst nog 1 gehad. 75 euro.
Het is vooral lullig als je ze vergeet. Ik had dat op de A12 een paar maanden terug, hele weg 180-190 gereden (kwam vanuit Koblenz en moest 's nachts ook weer terugquote:Op dinsdag 7 september 2010 10:40 schreef Alicey het volgende:
[..]
Zo hoog heb ik ze van de trajectcontrole gelukkig nog niet gehad. Maar dat wordt buiten de trajectcontrole vast wel weer een keer gecompenseerd.
Even een ander nummer gebeld. Daar werd me verteld dat het wel het goede nummer is, maar dat het vanochtend overbelast was.quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:39 schreef k_man het volgende:
Achterop de bekeuring staat een telefoonnummer waar ik de foto op zou moeten kunnen vragen. Net gebeld: "dit telefoonnummer is niet in gebruik".
ik verwacht er ook nog wel 1 uit duitsland.quote:Op dinsdag 7 september 2010 13:35 schreef metallicattim het volgende:
Ik krijg binnenkort nog fanmail uit Duitsland ben ik bang... Bij terugkomst van BMW Paul's Bauernhof, kwamen we over een snelweg die normaal 120/130 is maar opeens 80 en daarna zelfs 60 wordt i.v.m. een bocht in de weg, daar waar het 80 werd stond ook meteen een flitsert... Ben benieuwd hoeveel het wordt...
Ergste eraan is dat mn vriendin daar de week ervoor wss ook geflitst is rond 05:00 toen we terug kwamen van Wacken, ik lag te slapen en ze vertelde me dat ze een flits gezien had, dus ik kan me weer lekker voor gaan bereiden op leuke fanmail...
Als je nog geld overhebt na alle boetesquote:Op maandag 6 september 2010 10:47 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Haha precies, ik hoef me al niet te schamen denk ik. Ik ga de Eibach Pro nog even in gedachten houden, wordt misschien een kerstcadeautje voor mezelf. En verder hou ik het even rustig, want over 4,5k komt er weer een inspection aan dus dan kan ik de portemonnee ook weer trekken
Een Stinger is nogal buiten de prijscategorie, maar een goedkoper wekkertje zou niet verkeerd zijn inderdaadquote:Op dinsdag 7 september 2010 18:42 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Als je nog geld overhebt na alle boetes: 17 Inch styling 73 velgen (winterbandenvelgen voor de E46 330i/d) vind ik er wel aardig uitzien, goede kwaliteit en niet duur. http://felgenkatalog.auto-treff.com/
http://cgi.ebay.de/Origin(...)&hash=item27b4b45147
[ afbeelding ]
Of je koopt een Stinger; geen boetes meer![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |