abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85930962
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 16:56 schreef rival het volgende:

[..]

ken ik, is inderdaad waardeloos. echter zo slecht als wanli vind je geen band :D (er is er nog 1 maar kom f niet op de naam, maar dat is een wanli met een andere naam, zelfde profiel en net zo slecht :') )
:D dat zou verboden moeten worden dan want het is echt gevaarlijk. :P
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 22:54:51 #102
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_85931427
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 15:41 schreef daNpy het volgende:

[..]

Volgens mij 100k;
25k oil service
50k Insp 1
75k oil
100k insp 2
125k oil

etc.
Dat zou goed kunnen kloppen. Alleen ververs ik de olie wat sneller dan iedere 25000 km.
Doe ik de bougies ook maar bij 75K; mooi tussen de 50 en 100K kms. in. ;)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_85933005
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 22:38 schreef SingleCoil het volgende:
vraagje: mijn 13 41 1 727 729 is kapot, er zit een scheurtje in. NU is dat wel netjes gedukteept, maar ik wil er toch een nieuwe op hebben. Wie weet waar je zoiets kunt bestellen? Overal gezocht maar geen goede link kunnen vinden.

Voor de niet-ingewijden: nummertje 12 hiero: http://bmwfans.info/parts(...)ume_air_flow_sensor/
Wat dacht je van de BMW Dealer ;) Kost 5,46 incl. btw volgens mijn prijslijst van 03/2010.
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
pi_85938049
Ja, dat was mijn idee ook.Maar het gaat me meer om het algemene principe: waar kun je het beste BMW parts bestellen? Ik kan de partnummers wel opzoeken maar waar kun je op partnummer bestellen?
Mu!
pi_85944113
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 13:34 schreef Maharbal het volgende:
Moet je je voorstellen hoe 't in een E30 is, zonder enige vorm van electronische hulpmiddelen :s)

Als het nat is, dan let ik echt verschrikkelijk goed op en doe ik geen rare dingen. Laatst gewoon bij het wegrijden wheelspin van 3.000 toeren tot 6.300, puur omdat ik net een beetje te vroeg te diep op het gas ging (let wel, dit was gewoon redelijk normaal wegrijden).

Ook in bochtjes, iets te scherp insturen of een fractie van een seconde te vroeg op het gas, en het kontje kwispelt.

Kan leuk zijn, maar niet altijd :P
ik voel me veiliger in mijn E30 van tientallen jaren oud dan in die vrij nieuwe C4.
uiteraard glijd een E30 behoorlijk snel vooral aan de achterkant. Maar je voelt tenminste wat de auto doet.
in een citroën heb je dat totaal niet.

Ik durf zelfs te stellen dat het de minst leuke auto is (qua rijeigenschappen) waar ik ooit in heb gereden.

Maargoed dan blijf ik maar gewoon bij bmw he, het is niet anders :P
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_85945622
mikkie waar blijven je e46 pics ? :+
It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all out of bubble gum
pi_85946117
Binnenkort de winterbandjes er weer onder, en grote beurt. Zal wel weer prijzig worden. En dan op zoek naar een set alu velgen (origineel BMW) met zomerbanden (runflat).
pi_85946581
Runflat? Zou je dat wel doen?

Ik heb ze er ook onder. Ze hebben nog volop profiel, dus ik laat het lekker zo, maar er zijn massa's mensen die ze eraf hebben gehaald en vervangen door 'normale' banden. Schijnt een aanzienlijke verbetering op te leveren.

Bij de Z4 althans.
  woensdag 1 september 2010 @ 15:34:53 #109
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_85951392
quote:
Op woensdag 1 september 2010 12:58 schreef Xtr3mE het volgende:
mikkie waar blijven je e46 pics ? :+
Hij staat nog bij de garage te wachten op het kenteken :P
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_85951882
quote:
Op woensdag 1 september 2010 07:41 schreef SingleCoil het volgende:
Ja, dat was mijn idee ook.Maar het gaat me meer om het algemene principe: waar kun je het beste BMW parts bestellen? Ik kan de partnummers wel opzoeken maar waar kun je op partnummer bestellen?
Alleen bij de Dealer kun je op partnummer ( ETK nummer ) bestellen.
Jje kan ook op www.winparts.nl kijken, daar zoek je op kenteken. ( via mij kun je daar 20% korting krijgen ).
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
pi_85952161
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:50 schreef metallicattim het volgende:

[..]

Alleen bij de Dealer kun je op partnummer ( ETK nummer ) bestellen.
Jje kan ook op www.winparts.nl kijken, daar zoek je op kenteken. ( via mij kun je daar 20% korting krijgen ).
Bij winparts word ik gek, ik heb een uur rond zitten klikken maar een simpele slang kun je daar niet vinden. En gewoon zoeken op partnummer gaat daar ook niet...nou ja, de dealer had 'm op voorraad...
Mu!
pi_85984141
Dealer is ook gewoon beter *)
pi_85985549
quote:
Op donderdag 2 september 2010 13:55 schreef metallicattim het volgende:
Dealer is ook gewoon beter *)
Je werkt bij de dealer? :D
pi_85988645
Hehe nee, maar kom er wel net zo vaak dat het lijkt alsof :P
pi_85988764
Waarom denk je dat de dealer gewoon beter is? :)
  donderdag 2 september 2010 @ 16:27:44 #116
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_85989193
De dealer is altijd beter, omdat ze daar al jarenlang tot in den treure dezelfde problemen bij dezelfde auto's oplossen, ervaring, knowledge dat soort kreten ;)

Het jammere is dat ze altijd de dikke vette hoofdprijs vragen -O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_85989236
quote:
Op donderdag 2 september 2010 16:27 schreef Sounddragon het volgende:
De dealer is altijd beter, omdat ze daar al jarenlang tot in den treure dezelfde problemen bij dezelfde auto's oplossen, ervaring, knowledge dat soort kreten ;)

Het jammere is dat ze altijd de dikke vette hoofdprijs vragen -O-
Maar zijn de onderdelen ook heel veel beter? :? Nog los gezien van het feit dat de prijs ook altijd een stuk groter is. :P
  donderdag 2 september 2010 @ 16:32:41 #118
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_85989350
quote:
Op donderdag 2 september 2010 16:29 schreef Alicey het volgende:

[..]

Maar zijn de onderdelen ook heel veel beter? :? Nog los gezien van het feit dat de prijs ook altijd een stuk groter is. :P
Mjah, daar zijn de meningen vaak over verdeeld; ik denk dat dat per onderdeel verschilt; een hoop dingen komen bij gezamelijke fabrikanten vandaan, en dan verschilt alleen het logo op het doosje, maar als pasvorm e.d een issue is, is origineel vaak beter vind ik :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_85989376
Het hangt er vanaf dus. :)
  donderdag 2 september 2010 @ 16:34:35 #120
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_85989404
jep.
pi_85989537
ja, om een slangetje te leveren heb je wel heel wat ervaring en knowledge nodig natuurlijk.

Iets anders dan: Veelvoudig falen! Vanmiddag stond de thermometer van mijn E36 ineens in het rood. Dat was vlak voordat ik mij realiseerde dat het koelwater gisteren ook wel wat laag stond. Met de kachel op 10 nog doorgereden maar uiteindelijk toch maar besloten te stoppen, het tankstation ging ik niet halen. Dus op een pechhaven gezet, motor uit, kachel hoog, ventialtor hoog, motorklep open en wachten tot 'ie wat afgekoeld was. Ik moest nog een kilometer of 10 naar de dichtsbijzijnde pomp.
Na een half uur zakte de temperatuur iets, dus ik dacht, ik geef 'm nog 5 minuten en dan rij ik naar de pomp. Starten: accu leeg. Logisch: dynamo en accu net helemaal nieuw meer, licht en blower aan, ik denk zelfs achterruitverwarming ook.
Dus de ANWB maar gebeld. Die waren er een half uurtje later, knul vult water, ontlucht en starthulp: hup, weer draaien. Naar de pomp gereden: temperatuu loopt weer op. Knul checkt en concludeert: thermostaat zit vast. Belt een collega, die is er 5 minuten later. Collega checkt, zegt dat thermostaat prima is maar dat er nog lucht inzit. Hij ontlucht opnieuw, nu staat de temperatuur goed. Maar hij merkt op: ventilator draait niet goed. Viscose koppeling kapot. Hij maakt terplekke een McGyver met een ijzerdraadje, nu draait de ventilator ook weer goed. Uurtje later dan gepland dus weer op de weg, alles weer OK.

Hulde aan de wegenwacht!
Mu!
pi_85989538
De dealer is dus niet altijd beter... wel altijd duurder

@SingleCoil: standaard E36 kwaaltje :P die van m'n broertje heeft het nog steeds. Bij lang stil staan in warmte wordt hij heet, maar is al minder geworden na nieuwe viso koppeling en waterpomp.
Facts don't care about your feelings
pi_85990261
Dat de dealer altijd duur(der) is, is hele grote bullshit. Tuurlijk zijn veel delen duur, maar neem bv. een iS-lip voor de E30, hoeveel kosten die 2e hands? 80-100 euro? Wat kosten ze bij de dealer nieuw? 110 euro!

Ik bestel zo goed als altijd alles nieuw bij de dealer omdat die delen gewoon 100% passen en werken.

Neem nog een voorbeeld, de immitatie hardyschijven van 3 tientjes ( dealerprijs 5/6 tientjes ), die vallen er na 3 maanden bijna vanzelf weer onderuit omdat ze gewoon te week o.i.d. zijn.

De meeste delen op de E30 worden nu pas voor een 1e keer vervangen, dat betekent dus dat ze 20+ jaar meegegaan zijn, ben ZEEEEEER benieuwd hoe alle immitatie delen dit volhouden ;)

Uiteraard bestel ik een Sachs koppelingssetje bijv. ook gewoon bij de automaterialenzaak, want het is exact dezelfde set en het scheelt dik 150 euro. zoals sounddragon al zegt, verschilt dan alleen het logo op de doos.

Mijn E30 is daarom wel bijna 10K waard door al die originele vervangingsdelen ;)
pi_85991011
een maat van mij had dat probleem ook met de viscofan in zijn e36.
idd bekend kwaaltje
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
  donderdag 2 september 2010 @ 17:24:38 #125
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_85991096
Ben ook een voorstander van origineel BMW.

Maar wel met rode EBC blokkies natuurlijk. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')