Que? De linkjes in de namen doen het toch gewoon goed?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 21:10 schreef k_man het volgende:
Ah, mooi. Nu nog de linkjes in de namen.
Wat ik heb begrepen willen ze van de naam een link maken, die doorlinkt naar een foto van diegene zijn/haar bimmer.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 21:12 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Que? De linkjes in de namen doen het toch gewoon goed?
Mozes, moet ik dat allemaal gaan doen?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 21:15 schreef justmattie het volgende:
[..]
Wat ik heb begrepen willen ze van de naam een link maken, die doorlinkt naar een foto van diegene zijn/haar bimmer.
Jij had de lapo...quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 21:17 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Mozes, moet ik dat allemaal gaan doen?
Lever maar wat foto's aan dan...dan zet ik ze in de namen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
1 |
Ja en kan de persoon die de OP heeft gemaakt even het andere linkje overnemen van me wat in het vorige topique stond? Dus met de andere foto.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 21:10 schreef k_man het volgende:
Ah, mooi. Nu nog de linkjes in de namen.
http://farm5.static.flickr.com/4149/4843667929_54fda2fde2_b.jpg dusquote:
quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 22:42 schreef tha_rizzo het volgende:
Ow en de mijne doet hij niet.
Luie HaarbalJa, geef je pic dan harry.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die is nu verkocht, hij heeft nu een Range Rover, maar nu heeft me maat een heeeerlijke 635CSI uit 1980 gekocht, wat een bak!
Hier wat foto's:
Echt een super auto
[ Bericht 11% gewijzigd door Row-1 op 14-08-2010 11:06:27 ]
quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 10:29 schreef Row-1 het volgende:
ik poste hier een tijd geleden een foto van de 5-serie van me broer,Mooi dingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die is nu verkocht, hij heeft nu een Range Rover, maar nu heeft me maat een heeeerlijke 635CSI uit 1980 gekocht, wat een bak!
Hier wat foto's:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Echt een super auto
Donequote:Op zaterdag 14 augustus 2010 11:00 schreef oYo het volgende:
Konden die plaatje nou niet wat kleiner??
Nice PFL of FL?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 23:32 schreef Mikkie het volgende:
Ik hoor er binnenkort ook helemaal bij. Vanmorgen deal gesloten voor een E46 320d . Alleen door al het gedoe met importeren duurt het nog wel even voor ie op kenteken staat
Heuj, Duitse auto = duitse termen!quote:
Gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 23:32 schreef Mikkie het volgende:
Ik hoor er binnenkort ook helemaal bij. Vanmorgen deal gesloten voor een E46 320d . Alleen door al het gedoe met importeren duurt het nog wel even voor ie op kenteken staat
PFL. Te veel gelezen over problemen met de 150pk turbo van de FL. Laatst nog een horrorstory van iemand die drie turbo's versleten had binnen 60k... Heb dus de relaitef veilige keuze gemaakt . Wel klote als je de deal hebt gesloten, dat je gewoon nog een week moet wachten voor het ophalen en dan nog een week of drie voor de RDW met alles akkoord isquote:
Ik vind het juist wel comfortabel rijden, dus dat scheelt . Klinkt inderdaad niet geweldig, maar ja, je kunt niet alles hebben . Het is inderdaad een afweging...ik heb ook nog naar een 318i gekeken maar uiteindelijk was het verschil in aankoopbedrag zo klein dat het me om het even was. Toen kwam ik deze 320d tegen die behoorlijk in de opties zit, dan is de keuze snel gemaakt.quote:Op zondag 15 augustus 2010 12:33 schreef YoshiBignose het volgende:
Tja, de (N)FL is wel sneller en zuiniger, maar er zijn inderdaad wel erg veel rampverhalen daarover. Tja, ik heb ook nog even naar de 320d gekeken maar toch maar voor benzine gegaan. Achteraf misschien niet zo'n slimme keus met 40.000 km in een jaar, maar ik heb echt niks met diesels. Het klinkt niet mooi en het rijdt niet lekker, maar ja het was wel stukken goedkoper geweest. Ach ja, ik had ook een Lupo 3L kunnen rijden was ik nog goedkoper uit geweest...
Hoezo? In de OP staan toch ook allebei mijn auto's?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 13:10 schreef Maharbal het volgende:
Ik gebruik de eerste, tenzij je ze ergens samen neergooit.
ik denk dat ie 1 link per naam wilt ivm teveel werkquote:Op maandag 16 augustus 2010 11:49 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Hoezo? In de OP staan toch ook allebei mijn auto's?
Ik heb geen E36 meerquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 20:47 schreef Maharbal het volgende:
• rival, E30 325i, E30 325e, E30 328i, E36 318i
Wanneer komt er wel een E36 weer dan?quote:Op maandag 16 augustus 2010 13:38 schreef rival het volgende:
[..]
Ik heb geen E36 meer
Ga weer volledig E30 door het leven.
E30 330i, E30 325i, E30 325e, E30 316i!
Ik denk nooitquote:Op maandag 16 augustus 2010 14:15 schreef Turquaz52 het volgende:
Wanneer komt er wel een E36 weer dan?
Beter, hou jij het maar op de E30quote:
Zrce beach hebben we inderdaad ook een paar keer aangedaan. De auto heeft nu in 1 maand tijd ruim 7.000km gedaan en blijft vrolijk zonder problemen rondtuffenquote:Op maandag 16 augustus 2010 18:32 schreef Xtr3mE het volgende:
Hé daar ben ik dus ook geweest (Zrce ) met de bimmer !
Leuke manier om je auto te leren kennen, 4800 km's roadtrip.
Ik wel .quote:Op maandag 16 augustus 2010 18:27 schreef Maharbal het volgende:
Ja, nu kan ik de link niet meer editten mensen
Ik wil ook!!!quote:
Je kan bij realoem.com kijken, daar zitten alle originele BMW onderdelen op met de dealerprijzen (weliswaar in dollars) maar zo heb je een idee ongeveer wat het kost, zodat je in de gaten krijgt of je niet te veel ergens betaalt.quote:Op maandag 16 augustus 2010 22:00 schreef lezzer het volgende:
Weet iemand een site waar ik makkelijk prijzen van onderdelen (nieuw) kan vinden?
* lezzer moet een nieuwe katalysator is ze bang...
Een cd-wisselaar hoef ik sowieso niet, maar ik weet dus ook niet of de kabelvoorbereiding er ligt. Dat schijnt in Duitsland niet standaard ingebouwd te zijn. Wordt van de week dus kijken. Wat ik op bmwportal.nl lees is dat een CD-knop dezelfde functie heeft als de mode knop, dus dat moeten we ook nog maar even aanzien. E.e.a. is wel een aantrekkelijke optie om zodoende het interieur mooi en straks te houden. Alleen dat inbouwen is niet m'n sterkste kant en moet ook uitkijken dat ik de ingebouwde Parrot niet verklootquote:Op maandag 16 augustus 2010 23:19 schreef Xtr3mE het volgende:
Zover ik weet heb je een Business radio met MODE knop nodig om een cd wisselaar OF een Dension gateway in dit geval aan te sluiten. Beide gaat volgens mij niet.
Tnx. Ik zie dat 'ie doet in cd-wisselaars, maar hij weet dus ook wat van alternatieve oplossingen?quote:Op maandag 16 augustus 2010 23:18 schreef k_man het volgende:
Je moet even contact opnemen met de kerel achter deze site: www.rentier.nl
Geen CD-wisselaars, maar dingen waarvan je radio denkt dat ze dat zijn. Stiekem is het een mp3-speler met SD-kaartje.quote:Op maandag 16 augustus 2010 23:24 schreef Mikkie het volgende:
Tnx. Ik zie dat 'ie doet in cd-wisselaars, maar hij weet dus ook wat van alternatieve oplossingen?
Tnx! Hou het zeker in gedachten tot ik de bak in NL heb (komende donderdag als het goed is ) .quote:Op maandag 16 augustus 2010 23:26 schreef k_man het volgende:
[..]
Geen CD-wisselaars, maar dingen waarvan je radio denkt dat ze dat zijn. Stiekem is het een mp3-speler met SD-kaartje.
Hier post ie ook mee, onder de naam BMtouring. Ik weet niet of er iets tussen staat wat voor jou relevant is, maar anders vraag je het gewoon aan hem via z'n site.
Ja daar had ik ook over gelezen ja. Nadeel is alleen dat zes dirs wel een beetje weinig is. Heb een USB-stick met 1.500 nummer erop dus dan scroll je je suf . Vandaar dat iets meer keuzemogelijkheden wel prettig zouden zijn. Vooral omdat die GROM in de kofferbak ligt en je dus niet zomaar even USB-sticks verwisselt.quote:Op maandag 16 augustus 2010 23:48 schreef lenticularis het volgende:
GROM Audio heeft ook zo'n USB set. Achter in je kofferbak aansluiten op de plek waar je CD-wisselaar normaal hoort. 6 Directories op je USB maken en je radio denkt dat er een 6 CD-wisselaar zit
ebayquote:Op maandag 16 augustus 2010 22:00 schreef lezzer het volgende:
Weet iemand een site waar ik makkelijk prijzen van onderdelen (nieuw) kan vinden?
* lezzer moet een nieuwe katalysator is ze bang...
Voor een iPod heb je een radiozender. Voor USB sticks is er misschien ook zoiets. Je kunt dan je gewone radio gebruiken om je iPod te luisteren.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 00:52 schreef Mikkie het volgende:
Ja daar had ik ook over gelezen ja. Nadeel is alleen dat zes dirs wel een beetje weinig is. Heb een USB-stick met 1.500 nummer erop dus dan scroll je je suf . Vandaar dat iets meer keuzemogelijkheden wel prettig zouden zijn. Vooral omdat die GROM in de kofferbak ligt en je dus niet zomaar even USB-sticks verwisselt.
quote:
link: http://s72.photobucket.com/albums/i183/rivalprd/bmw/Cars/quote:Op maandag 16 augustus 2010 13:38 schreef rival het volgende:
Ga weer volledig E30 door het leven.
E30 330i, E30 325i, E30 325e, E30 316i!
Hey, die ken ikquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 09:11 schreef Alicey het volgende:
Hier overigens een gestolen afbeelding van de E36 van SingleCoil:
[ afbeelding ]
Foto's van de E34 volgen nog wanneer het een keer licht genoeg is, de camera's opgeladen zijn en ik snap hoe ze werken.
wel toevallig ja. iemand heeft jullie auto zien staan. die kwam vanmorgen naar mij toe of ik zo een auto voor hem kon gaan zoekenquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 10:17 schreef Alicey het volgende:
Ik heb een donkerblauwe E34 staan, maar die doe ik niet weg.
Vandaar dus.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 10:19 schreef rival het volgende:
wel toevallig ja. iemand heeft jullie auto zien staan. die kwam vanmorgen naar mij toe of ik zo een auto voor hem kon gaan zoeken
Te groot als in te krap of te groot als in dat de E30 naar de kinderen gaat?quote:hij rijdt E30 maar de kinderen worden te groot voor achterin zegtie
te krap, als ik de E34 voor een leuk bedrag kan vinden dan hou ik er een E30 aan overquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 10:20 schreef Alicey het volgende:
[..]
Vandaar dus.
[..]
Te groot als in te krap of te groot als in dat de E30 naar de kinderen gaat?
Heb je er nog eentje.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 10:33 schreef rival het volgende:
[..]
te krap, als ik de E34 voor een leuk bedrag kan vinden dan hou ik er een E30 aan over
maak ik die weer apk waardig (als ie dat niet is) en verkoop ik hemquote:
Waarom ook niet. Jij vermaakt je, anderen kopen weer APK-waardige auto's en in de tussentijd heb je keuze waar je in rijdt.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 10:40 schreef rival het volgende:
maak ik die weer apk waardig (als ie dat niet is) en verkoop ik hem
zo vermaak ik me elke keer wel weer
quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 09:11 schreef Alicey het volgende:
Hier overigens een gestolen afbeelding van de E36 van SingleCoil:
[ afbeelding ]
Foto's van de E34 volgen nog wanneer het een keer licht genoeg is, de camera's opgeladen zijn en ik snap hoe ze werken.
Probeer als het even kan trouwens in Duitsland te bestellen. Daar is meer aanbod en doorgaans is het goedkoper dan in Nederland.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 10:49 schreef lezzer het volgende:
[..]
Thanks voor de onderdeeltips trouwens!
Punt is dat ik het niet zelf ga doen, dus of mijn monteur daar zin in heeft weet ik nietquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 10:51 schreef Alicey het volgende:
[..]
Probeer als het even kan trouwens in Duitsland te bestellen. Daar is meer aanbod en doorgaans is het goedkoper dan in Nederland.
Als ik iemand zijn auto ga fixen dan hoeft diegene echt niet aan te komen met: je moet daar en daar de onderdelen bestellen daar is het goedkoper... want ik bestel natuurlijk gewoon bij mijn leverancier... (en die is goedkoop )quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 11:51 schreef lezzer het volgende:
[..]
Punt is dat ik het niet zelf ga doen, dus of mijn monteur daar zin in heeft weet ik niet
Kun je niet gewoon vragen wat je moet bestellen?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 11:51 schreef lezzer het volgende:
[..]
Punt is dat ik het niet zelf ga doen, dus of mijn monteur daar zin in heeft weet ik niet
Nouja, jij doet het natuurlijk ook vaak genoeg om te weten waar je moet zijn.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 11:55 schreef rival het volgende:
[..]
Als ik iemand zijn auto ga fixen dan hoeft diegene echt niet aan te komen met: je moet daar en daar de onderdelen bestellen daar is het goedkoper... want ik bestel natuurlijk gewoon bij mijn leverancier... (en die is goedkoop )
of je brengt onderdelen mee of je krijgt de onderdelen die ik bestel
bestel alles via de zaak heb gewoon een vaste leverancier... en als iemand origineel wilt rij ik naar de bmw om de hoekquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:09 schreef Alicey het volgende:
Nouja, jij doet het natuurlijk ook vaak genoeg om te weten waar je moet zijn.
Dat maakt het makkelijk. Maar als particulier is het toch al lastiger om voor een redelijke prijs aan onderdelen te komen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:12 schreef rival het volgende:
[..]
bestel alles via de zaak heb gewoon een vaste leverancier... en als iemand origineel wilt rij ik naar de bmw om de hoek
klopt, ben dan ook erg blij dat dat via mijn maatje kan.... ik ben natuurlijk maar kantoorpikquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:13 schreef Alicey het volgende:
Dat maakt het makkelijk. Maar als particulier is het toch al lastiger om voor een redelijke prijs aan onderdelen te komen.
Tja, daar ga je al. Normale kantoormensen zijn gewoon het bokje.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:15 schreef rival het volgende:
klopt, ben dan ook erg blij dat dat via mijn maatje kan.... ik ben natuurlijk maar kantoorpik
Die dingen zijn uber duur!!quote:Op maandag 16 augustus 2010 22:00 schreef lezzer het volgende:
Weet iemand een site waar ik makkelijk prijzen van onderdelen (nieuw) kan vinden?
* lezzer moet een nieuwe katalysator is ze bang...
ze zouden mensen moeten bannen voor het geven van waardeloos advies....quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:41 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Die dingen zijn uber duur!!
Waarom laat je er geen holle buis tussen lassen of de kat leeg slaan?
Heb je +1 vermogen & +1 verbruik wat omlaag gaat..
Zolang je auto gezond is en niks heeft dan zal er bij de CO ook weinig uitmaken met APK
Of ouderwetse pek en veren..quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:47 schreef rival het volgende:
ze zouden mensen moeten bannen voor het geven van waardeloos advies....
Hoezo dat..?? Kraam ik onzin uit dan?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:47 schreef rival het volgende:
[..]
ze zouden mensen moeten bannen voor het geven van waardeloos advies....
Maar jij rijdt geen E39.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:53 schreef Turquaz52 het volgende:
Hoezo dat..?? Kraam ik onzin uit dan?
Geen een van mijn auto's hebben katalysatoren meer er onder..
Allemaal er onder gehaald of leeggehaald..
Dankjewel! en ik probeer niet te happenquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:00 schreef Anne het volgende:
rival en SingleCoil ook aangepast in de OP.
En ik lees weer even mee, voordat jullie over de schreef gaan .
Haha, fail!quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:00 schreef Anne het volgende:
rival en SingleCoil ook aangepast in de OP.
quote:En ik lees weer even mee, voordat jullie over de schreef gaan .
de meeste auto's zullen na het verwijderen van de kat een verkeerde CO hebben en dus niet door de apk komen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:53 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Hoezo dat..?? Kraam ik onzin uit dan?
Geen een van mijn auto's hebben katalysatoren meer er onder..
Allemaal er onder gehaald of leeggehaald..
Ik snap je punt niet.. Wat origineel is moet er ook weer onder liggen ofzo?
Nee, wel 2 e36's 6 pitters en een uno + Ibiza.. Ik snap het ff niet waar jullie heen willenquote:
Voor een E39 gelden strengere emissie-eisen, omdat deze standaard geleverd worden met katalysator.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:07 schreef Turquaz52 het volgende:
Nee, wel 2 e36's 6 pitters en een uno + Ibiza.. Ik snap het ff niet waar jullie heen willen
Maar je komt er niet meer mee door de APK.quote:Ik gaf gewoon advies om je kat er helemaal onderuit te halen als ie kapot is.. Zo druk je de kosten omlaag + je verbuik neemt af terwijl je vermogen ietsjes toeneemt..
waarom maak je van de 2.3 geen 2.5?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:07 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Nee, wel 2 e36's 6 pitters en een uno + Ibiza.. Ik snap het ff niet waar jullie heen willen
is een 2.5quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:08 schreef rival het volgende:
[..]
waarom maak je van de 2.3 geen 2.5?
Je zou er dan nog een 3.0 van kunnen maken.quote:
Mag ik vragen waar je dat op baseert?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:08 schreef Alicey het volgende:
[..]
Voor een E39 gelden strengere emissie-eisen, omdat deze standaard geleverd worden met katalysator.
[..]
Maar je komt er niet meer mee door de APK.
Niet van een Sedanquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:10 schreef Alicey het volgende:
[..]
Je zou er dan nog een 3.0 van kunnen maken.
waarom zit er een kat onder de auto denk je?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:10 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Mag ik vragen waar je dat op baseert?
Eerlijk is eerlijk als je motor gewoon in goede conditie verkeerd zal de CO niet veel veranderen..
Dit heb ik ook vernomen van een APK keurmeester destijds..
Klopt; met alle auto's met een bouwjaar vanaf '91 ga je op je smoel bij de APK als je de katalysator amputeertquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:08 schreef Alicey het volgende:
Maar je komt er niet meer mee door de APK.
Voor de milieuquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:13 schreef rival het volgende:
[..]
waarom zit er een kat onder de auto denk je?
Mwa, zijn er nog heeel veel die wel APK halen zonder kat..quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:16 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Klopt; met alle auto's met een bouwjaar vanaf '91 ga je op je smoel bij de APK als je de katalysator amputeert
Ik neem aan dat mijn garage er ook zo over denkt. Ik wilde ook alleen maar weten wat de kosten zijn van zo'n ding, niet direct zelf zo'n ding daar bestellenquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 11:55 schreef rival het volgende:
of je brengt onderdelen mee of je krijgt de onderdelen die ik bestel
Die APK keurmeester is een idioot, en jij een goedgelovige sufferdquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:10 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Mag ik vragen waar je dat op baseert?
Eerlijk is eerlijk als je motor gewoon in goede conditie verkeerd zal de CO niet veel veranderen..
Dit heb ik ook vernomen van een APK keurmeester destijds..
IK heb nog nóóit gezien of gelezen ergens dat een U9 auto zonder Cat de APK heeft gehaaldquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:19 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Voor de milieu
Niet relevant voor mij dus, er onderuit.. Dan mag iedereen doen wat ie wil.. Mijn auto's hoeven die ondingen er niet onder dus gaan ze er onderuit..
[..]
Mwa, zijn er nog heeel veel die wel APK halen zonder kat..
En @ diesels mag je de kat er wel onderuit houwen, want dat is niet verplicht (en er wordt geen CO test gedaan)
om aan bepaalde eisen te voldoen kwa uitstoot. eisen die je niet meer haalt zonder kat.quote:
Paps Primera P11 2.0 op LPG G3 ging vrolijk door de APK zonder kat, zo ken ik er nog wel een paar..quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:23 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
IK heb nog nóóit gezien of gelezen ergens dat een U9 auto zonder Cat de APK heeft gehaald
En over diesels hebben we het nu niet, daarbij doen ze wel weer die geweldig fijne roettest waarbij ze je motor FF over zijn huig trappen een paar minuten lang
dan zou ik gewoon een vervangende kat zoeken.... je hoeft niet perse een nieuwe aangezien je al naar een nieuwe auto kijkt.. en dan is je wagen weer goed tochquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:25 schreef lezzer het volgende:
Duur is trouwens ook relatief.
Ik vraag altijd liever wat het nou kost en dan bepaal ik zelf wel of ik dat duur vind.
Ik wil deze auto over een paar jaar graag inruilen op een nieuwe 5-serie, en ik wil niet nog een paar jaar met dat snerpende geluid rondrijden.
MIjn garagehouder zegt dan "rij er maar mee tot je vermogen verliest", maar ik baal gewoon van dat geluid. Ik heb nooit stukken aan die auto, dus er mag best een keer wat aan vervangen worden.
Ik heb auto's gereden waar ik zo ongeveer de hele aanschafwaarde wel nog een keer betaald heb aan onderhoud in een paar jaar tijd Dus, dit valt me mee.
Nou ja, deze moet nog wel een jaar of 2 mee hoor.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:33 schreef rival het volgende:
[..]
dan zou ik gewoon een vervangende kat zoeken.... je hoeft niet perse een nieuwe aangezien je al naar een nieuwe auto kijkt.. en dan is je wagen weer goed toch
Ik neem niemand in de maling, ik baseer gewoon op mijn ervaringen als ik wat post..quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:31 schreef rival het volgende:
[..]
om aan bepaalde eisen te voldoen kwa uitstoot. eisen die je niet meer haalt zonder kat.
je roept altijd dingen "want dat zei iemand mij" want mijn auto heeft dat niet"
Lees je gewoon eens in. dan zou je weten wat voor onzin je verkoopt.
kijk mij heb je er niet mee, maar het is gewoon fuckt up van je dat je mensen die weinig verstand van auto's hebben zo in de maling neemt.
In JOUW OGEN niet Turq, maar op de meter van de APK keurmeester wél, en dát is wat teltquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:34 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ik neem niemand in de maling, ik baseer gewoon op mijn ervaringen als ik wat post..
Dat ik wat heb opgepikt heb van een APK meester, tja.. In jou ogen fabeltje in mijn ogen zal een auto niet meer CO uitstoten als je de kat van een gezonde auto leeghaalt..
deze moeten we bewaren, deze is nog beter dan de....quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:34 schreef Turquaz52 het volgende:
in mijn ogen zal een auto niet meer CO uitstoten als je de kat van een gezonde auto leeghaalt..
Niet veel meer danquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:42 schreef rival het volgende:
[..]
deze moeten we bewaren, deze is nog beter dan de....
300 pk is geen 300pk van stefan
Dan nog. Als ze de APK doen terwijl je auto al de halve dag stil staat is 3×30 sec. knallen verre van goed voor je auto.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:32 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
En diesels worden niet paar minuten lang getrapt, als ik me goed herriner 3x 30sec. met 20sec tussen pauze..
Gebeurt niks, niets voor niets dat ze het een 'begrenzer' noemen..quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 14:22 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dan nog. Als ze de APK doen terwijl je auto al de halve dag stil staat is 3×30 sec. knallen verre van goed voor je auto.
Heb jij wel aan mij gevraagd of je mijn post als sig mag gebruiken?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 15:12 schreef rival het volgende:
Hitteschilden trek je er wel gewoon vanaf, zonde van het gewicht
je olie is nog niet op bedrijfstemperatuur als je koelvloeistof dat wel al is...quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 15:15 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Gebeurt niks, niets voor niets dat ze het een 'begrenzer' noemen..
Denk je dat ze de redline nét voor de zwevende kleppen instellen Zit nog wel een ruime marge met begrenzer en dat ie op zo'n hoog toerental komt dat de zuigers of kleppen de blok uit vliegen hoor
En zolang ie op tempratuur is mag ie een jaar hebben stil gestaan, zal weinig verkeerd kunnen gaan..
Daar heeft ie geen toestemming voor nodig.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 15:16 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Heb jij wel aan mij gevraagd of je mijn post als sig mag gebruiken?
Ik mag dat van FOK!quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 15:16 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Heb jij wel aan mij gevraagd of je mijn post als sig mag gebruiken?
Wat bedoel je? Dat je alsnog je katalysator moest vervangen?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 15:12 schreef eevebe het volgende:
bij mijn e39 heb ik t ook gehad dat de kat rammelde, toen bleken de hitteschilden ook een beetje los te zitten...
Ik heb geen olie of koelvloeistof opgenoemd..quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 15:16 schreef eevebe het volgende:
[..]
je olie is nog niet op bedrijfstemperatuur als je koelvloeistof dat wel al is...
aardigquote:
Die hitteschilden kun je er van af halen of er vast tegen aan lassen..quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 15:18 schreef lezzer het volgende:
[..]
Wat bedoel je? Dat je alsnog je katalysator moest vervangen?
Als iemand advies vraagt lijkt me dat wel on-topic, toch?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 15:20 schreef Sounddragon het volgende:
Het gaat hier over mooie bakken met een beemer logo erop, en niet over APK regeltjes die wel- of niet ontdoken kunnen worden
Jah, maar de daaropvolgende 5648654675e welles/nietes discussie niet.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 15:23 schreef Alicey het volgende:
[..]
Als iemand advies vraagt lijkt me dat wel on-topic, toch?
i know,quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 15:23 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ik heb geen olie of koelvloeistof opgenoemd..
Jawel, maar kheb niks verkeerds met SD en wil het ook zo houdenquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 15:23 schreef Alicey het volgende:
[..]
Als iemand advies vraagt lijkt me dat wel on-topic, toch?
Waar ga jij van uitquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 15:25 schreef eevebe het volgende:
[..]
i know,
ik ging er voor het gemak even van uit dat jij denkt dat je auto op temperatuur is als het wijzertje van je kvs netjes in het midden staat
niet?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 15:27 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Waar ga jij van uit
Kom op man, ik ben geen leek qua auto's
Nou ja zeg..quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 15:31 schreef eevebe het volgende:
[..]
niet?
haha sorry, die reactie was te makkelijk
haha nee als ik op de buitenkant af zou gaan dan heette je Leepu Turqquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 15:33 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Nou ja zeg..
Check mijn CV, ik bedoel BMW
(endan niet de buitenkant )
quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 15:35 schreef eevebe het volgende:
[..]
haha nee als ik op de buitenkant af zou gaan dat heette je Leepu Turq
ja die quote staat vast mooi onder mijn sigquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 15:27 schreef Turquaz52 het volgende:
Kom op man, ik ben geen leek qua auto's
Nee, ok. Daarvoor zou je gladiatorengevechten moeten organiseren.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 15:24 schreef Sounddragon het volgende:
Jah, maar de daaropvolgende 5648654675e welles/nietes discussie niet.
Lees mijn post hierboven..quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 15:51 schreef Turquaz52 het volgende:
Thanks..
En @ SD, wat voor geflame? Was gewoon voor zijn sig bedoeld
Heerlijk om abo houder te zijn Gewoon Turq z'n usernummer invullen en alle crap wordt eruit gefilterdquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 16:00 schreef YoshiBignose het volgende:
Het is altijd gezellig in het BMW fantopic
ja vind het best als je geen discussie wilt...quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 15:51 schreef Sounddragon het volgende:
Kindertjes kappen nu, want ik ben het zat aan het worden, er wordt vanaf nu genote, en desnoods erger.
En toch heb ik liever niet dat ze met een nagenoeg koude motor en niet-opgewarmde olie gaan lopen poken... Ik probeer altijd te wachten op m'n APK. Dan heb ik er al neen ritje van 20km op zitten en is de motor nog enigszins warm...quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 15:15 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Gebeurt niks, niets voor niets dat ze het een 'begrenzer' noemen..
Denk je dat ze de redline nét voor de zwevende kleppen instellen Zit nog wel een ruime marge met begrenzer en dat ie op zo'n hoog toerental komt dat de zuigers of kleppen de blok uit vliegen hoor
En zolang ie op tempratuur is mag ie een jaar hebben stil gestaan, zal weinig verkeerd kunnen gaan..
Maar dat is juist het vermakelijkstequote:Op dinsdag 17 augustus 2010 16:04 schreef justmattie het volgende:
[..]
Heerlijk om abo houder te zijn Gewoon Turq z'n usernummer invullen en alle crap wordt eruit gefilterd
Ik vind het maar irritant.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 18:15 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Maar dat is juist het vermakelijkste
Neen, ik beperk me niet tot één subforum. Ik troll hier trouwens totaal niet, je voelt je natuurlijk op je pikkie getrapt met je bejaarde 3 serie?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 19:45 schreef Hyperdude het volgende:
Wordt je op KLB afgeplast door een klein meisje dat je nu even hier komt trollen?
quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 19:39 schreef BadKeukenTegel het volgende:
Bestaat deze reeks enkel uit schooierende knapen die hier trots zijn op hun 3 serie uit de vorige eeuw?
"Check mij ik rijd ook BMW," insert BMW 3_Sedan_1998.jpg.
Om een beetje fatsoenlijk niveau in deze reeks te houden pleit ik enkel over auto's te praten na 2003.
Ik ben diep geroerd dat je hier even komt posten kerel, maar het is wat minder als je hier komt om users af te zeikenquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 19:47 schreef BadKeukenTegel het volgende:
[..]
Neen, ik beperk me niet tot één subforum. Ik troll hier trouwens totaal niet, je voelt je natuurlijk op je pikkie getrapt met je bejaarde 3 serie?
Nee hoor.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 19:47 schreef BadKeukenTegel het volgende:
..., je voelt je natuurlijk op je pikkie getrapt met je bejaarde 3 serie?
Foto's showen doe je maar in PUB.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 19:55 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Nee hoor.,
Eerst had ik een oude Golf; nu een oude BMW. Als er maar progressie inzit.
[ afbeelding ]
Checkquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 19:39 schreef BadKeukenTegel het volgende:
Bestaat deze reeks enkel uit schooierende knapen die hier trots zijn op hun 3 serie uit de vorige eeuw?
"Check mij ik rijd ook BMW," insert BMW 3_Sedan_1998.jpg.
Om een beetje fatsoenlijk niveau in deze reeks te houden pleit ik enkel over auto's te praten na 2003.
Die zit in de dorpel?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 19:38 schreef Sounddragon het volgende:
Kapje voor de kriksteun wat openhangt ??
En jij rijdt in een.. ?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 19:39 schreef BadKeukenTegel het volgende:
Bestaat deze reeks enkel uit schooierende knapen die hier trots zijn op hun 3 serie uit de vorige eeuw?
"Check mij ik rijd ook BMW," insert BMW 3_Sedan_1998.jpg.
Om een beetje fatsoenlijk niveau in deze reeks te houden pleit ik enkel over auto's te praten na 2003.
Nee. Mijn bolide is uit 2007.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 19:39 schreef BadKeukenTegel het volgende:
Bestaat deze reeks enkel uit schooierende knapen die hier trots zijn op hun 3 serie uit de vorige eeuw?
In de skirt die óm de dorpel zitquote:
Ik zeg ook niet dat ik hier de meest dope auto bestuur alhier. Deze auto is zeker puik en een welkome toevoeging in dit topic, mijn inziens.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 22:53 schreef nelisb het volgende:
Ik rij wil in iets beter dan een 1 serie.
http://i37.tinypic.com/2qk3wb6.jpg
Nu jij weer.
OK.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 22:51 schreef BadKeukenTegel het volgende:
Ik rijd een zwarte 1 serie uit 2007 incluis puike opties, nu jullie weer.
Daarom nogmaals, ik ben bloedserieus en zou graag mijn nuttige posts ook in deze reeks met jullie delen, maar als het alhier gedomineerd wordt door craptalk over sjonnies die hun overdatum 3 serie willen tunen en ermee pimpen, ben ik snel klaar hier.
Een leeftijdstechnisch oudere auto hoeft niet meteen een barrel te zijn hoor . Auto's gaan een modelcyclus van makkelijk zeven jaar mee, dus een auto uit 2005 kan technisch veel gelijkenis hebben met eentje uit 98. Om dan alles meteen over één kam te scheren...quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 22:51 schreef BadKeukenTegel het volgende:
Ik rijd een zwarte 1 serie uit 2007 incluis puike opties, nu jullie weer.
Daarom nogmaals, ik ben bloedserieus en zou graag mijn nuttige posts ook in deze reeks met jullie delen, maar als het alhier gedomineerd wordt door craptalk over sjonnies die hun overdatum 3 serie willen tunen en ermee pimpen, ben ik snel klaar hier.
Dat mag, iedereen z'n smaak he. Ik weet toch wel dat mijn auto die wacke oude 3tjes owned. Ook al is die niet binnen 6,4532789 sec. bij de 100. Hij doet het prima.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:02 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Overigens kan iedereen jou namelijk ook bekritiseren over het feit dat je een kleine wijvenbak hebt. Dat vind je vast ook generaliserend en dat is het ook. Daarom doen anderen dat ook niet .
En mijn E36, overigens geheel origineel en niet gepimt/tuned rijdt ook prima.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:04 schreef BadKeukenTegel het volgende:
[..]
Dat mag, iedereen z'n smaak he. Ik weet toch wel dat mijn auto die wacke oude 3tjes owned. Ook al is die niet binnen 6,4532789 sec. bij de 100. Hij doet het prima.
Niks nichterigs aan, broodmongool. Wat rijd je zelf dan?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:26 schreef Bowny het volgende:
LOL....een 1 serie, wat voor fucking nicht ben jij dan?
Oh het is de bedoeling om elkaar te ownen? Dat interesseert me dus werkelijk geen reet . Ik heb een BMW gekocht om lekker te cruisen in een leuke auto die ik mooi vind. En het is leuk als je daar met merkgenoten over kan ouwehoeren en ook weer over hun auto, om zo ervaringen uit te wisselen en tips op te doen voor aankopen in de toekomst.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:04 schreef BadKeukenTegel het volgende:
[..]
Dat mag, iedereen z'n smaak he. Ik weet toch wel dat mijn auto die wacke oude 3tjes owned. Ook al is die niet binnen 6,4532789 sec. bij de 100. Hij doet het prima.
3 Serie aap, jouw geld was zeker op, moest je maar genoegen nemen met je eendje.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:30 schreef BadKeukenTegel het volgende:
[..]
Niks nichterigs aan, broodmongool. Wat rijd je zelf dan?
Bouwjaar, 2001? !quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:32 schreef Bowny het volgende:
[..]
3 Serie aap, jouw geld was zeker op, moest je maar genoegen nemen met je eendje.
1876, nou goed? Ga nou maar verder inteelt kweken op die mini-achterbank van je.quote:
Fail.quote:
Mijn auto is toffer.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 22:51 schreef BadKeukenTegel het volgende:
Ik rijd een zwarte 1 serie uit 2007 incluis puike opties, nu jullie weer.
Nou ja, dat is wel een beetje hoe het is ja.quote:Daarom nogmaals, ik ben bloedserieus en zou graag mijn nuttige posts ook in deze reeks met jullie delen, maar als het alhier gedomineerd wordt door craptalk over sjonnies die hun overdatum 3 serie willen tunen en ermee pimpen, ben ik snel klaar hier.
Een 1 serie is dan ook wel een hondenhok, zij het dat het onder de motorkap natuurlijk wel BMW is.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 22:53 schreef nelisb het volgende:
Ik rij wil in iets beter dan een 1 serie.
http://i37.tinypic.com/2qk3wb6.jpg
Nu jij weer.
Als je het antwoord niet weet op de vraag, of de vraag niet begrijpt, houd dan gewoon je bek dicht.quote:
Dat is iets wat nog wel te proberen is, het is natuurlijk wel veel beter te voelen of er verschil is dan gewoon te rijden..quote:Op woensdag 18 augustus 2010 09:12 schreef eevebe het volgende:
als je de auto opkrikt en dan de wielen met de hand draait. merk je dan verschil?
kan zijn dat er toch heel licht iets aanloopt wat dat geluid veroorzaakt...
ik kan vanaf hier natuurlijk niet horen hoe erg het geluid is. maar het zou kunnen zijn dat de zuiger van de remklauw niet meer helemaal in gaat, en dat is natuurlijk niet de bedoeling...quote:Op woensdag 18 augustus 2010 09:15 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat is iets wat nog wel te proberen is, het is natuurlijk wel veel beter te voelen of er verschil is dan gewoon te rijden..
Begrijp ik overigens goed dat het niet normaal is dat het na een paar weken nog zo is?
Is zoiets ook goed te zien als je remt?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 09:33 schreef eevebe het volgende:
ik kan vanaf hier natuurlijk niet horen hoe erg het geluid is. maar het zou kunnen zijn dat de zuiger van de remklauw niet meer helemaal in gaat, en dat is natuurlijk niet de bedoeling...
daar lijkt het wel een beetje op. Maar hoe kan dat dan?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 09:33 schreef eevebe het volgende:
[..]
ik kan vanaf hier natuurlijk niet horen hoe erg het geluid is. maar het zou kunnen zijn dat de zuiger van de remklauw niet meer helemaal in gaat, en dat is natuurlijk niet de bedoeling...
quote:Op woensdag 18 augustus 2010 09:00 schreef Alicey het volgende:
[..]
Als je het antwoord niet weet op de vraag, of de vraag niet begrijpt, houd dan gewoon je bek dicht.
niet goed schoongemaakt misschien.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:28 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
daar lijkt het wel een beetje op. Maar hoe kan dat dan?
Dat laagje verf is in 99 van de 100 gevallen de oorzaak van het klemmen van de remblokken in de klauw, jij hebt er nog nooit van het verwijderen van die verf gehoord, en ik ken op mijn beurt weer niet één monteur die het niet doetquote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:20 schreef SingleCoil het volgende:
"vergeten" is niet het juiste woord. Ze zijn niet kaalgeschuurd, ik heb daar ook nog nooit van gehoord eik.
ouderdom.. viezigheid... heel vaak bij het vervangen van de remblokken "reviseer" ik de boel meteen een beetje....quote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:28 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
daar lijkt het wel een beetje op. Maar hoe kan dat dan?
blijft de boel bij jou ook al hangen?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:49 schreef YoshiBignose het volgende:
Mijn remmen doen ook raar. Als ik hard rem trekt de auto naar rechts en ik hoor achter beetje piepen. Gaat me weer geld kosten
kopervet gebruikt, alles roest/vuilvrij gemaakt, cylinder ingedrukt, alles zag er netjes uit. Maar ik heb echt nergens gevonden dat je het verf van de blokken zou moeten verwijderen. Waarom doen ze die verf er dan op, als het er toch af moet? En als je ff licht remt en de rem vasthoudt, slijt die verf er dan niet gelijk af? Ik zie er ook niks over op de diverse fora staan...quote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:46 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat laagje verf is in 99 van de 100 gevallen de oorzaak van het klemmen van de remblokken in de klauw, jij hebt er nog nooit van het verwijderen van die verf gehoord, en ik ken op mijn beurt weer niet één monteur die het niet doet
Dat van die remzuiger kan ook btw, die moet schoon zijn vóór je hem indrukt (dat moet omdat anders de nieiuwe blokken niet passen duh!), als je die inclusief vuil indrukt, loop je een riante kans op beschadigen van de seal die de olie op zijn plek houdt, en dus lekkage, en tevens klemmen/vastlopen/scheefdrukken van de zuiger..
Wel netjes remmen/kopervet gebruikt ?? of heb je daar ook nog nooit van gehoord ?
Nee,het piepen is meestal het trillen van de anti-rammel-veer op het remblok (vreemd genoeg, maar volgens de bimmersite)quote:Op woensdag 18 augustus 2010 12:00 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja had monteur laatst gereviseerd en toen was het wat beter maar komt alweer terug. Zit niks anders op dan die hele klauw te vervangen denk ik. Helaas. Alleen achter begint nu te piepen, dat zijn de schijven toch?
Als je bandjes zoekt dan ben ik je man (regio amsterdam)quote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:21 schreef eevebe het volgende:
mijn bimmertje is net goedgekeurd
er was alleen een opmerking over de achterbandjes
ik woon in limburg, tegen de tijd dat ik in amsterdam ben heb ik alweer een set banden versletenquote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:24 schreef rival het volgende:
[..]
Als je bandjes zoekt dan ben ik je man (regio amsterdam)
So Truequote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:27 schreef eevebe het volgende:
[..]
ik woon in limburg, tegen de tijd dat ik in amsterdam ben heb ik alweer een set banden versleten
Hoe kan het dan dat jij die dingen zo voordelig hebt? A'dam is voor mij een ruime 100km rijden, betwijfel of het dan nog rendabel is .quote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:24 schreef rival het volgende:
[..]
Als je bandjes zoekt dan ben ik je man (regio amsterdam)
nieuwe banden bestel ik via een groothandel.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:35 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Hoe kan het dan dat jij die dingen zo voordelig hebt? A'dam is voor mij een ruime 100km rijden, betwijfel of het dan nog rendabel is .
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje een gedrocht. Wat moet je met zo'n ding?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:46 schreef Bowny het volgende:
Totally offtopic, maar dit wilde ik wel even met m'n beamerbrada's delen: http://conquestvehicles.com/index.html
Wat een bak
ghehe, het betreft ook de verf op de zijrandjes van de basisplaat, blokken worden in de fabriek in een verfbad gedompeld, en vervolgens wordt het remvlak weer schoongeslepen, da's lekker goedkoop en makkelijk qua productie.. op de ZIJKANTEN van de glijvlakken waar de blokken de klauwen raken en erlangs schuiven is het gebruikelijk dat je de verf even weghaalt, dan krijgen de blokken zomaar een mm of 2 extra ruimte, wat klemmen en piepen enzo tegen gaatquote:Op woensdag 18 augustus 2010 12:01 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
kopervet gebruikt, alles roest/vuilvrij gemaakt, cylinder ingedrukt, alles zag er netjes uit. Maar ik heb echt nergens gevonden dat je het verf van de blokken zou moeten verwijderen. Waarom doen ze die verf er dan op, als het er toch af moet? En als je ff licht remt en de rem vasthoudt, slijt die verf er dan niet gelijk af? Ik zie er ook niks over op de diverse fora staan...
Het oppervlak van de nieuwe blokken zag er ook niet "geverfd" uit, eerder een beetje zoals gietijzer.
duidelijk...ik geloof niet dat onze blokken daar contact maken met de remklauw maar het kan geen kwaad dat ff te checken...quote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:59 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ghehe, het betreft ook de verf op de zijrandjes van de basisplaat, blokken worden in de fabriek in een verfbad gedompeld, en vervolgens wordt het remvlak weer schoongeslepen, da's lekker goedkoop en makkelijk qua productie.. op de ZIJKANTEN van de glijvlakken waar de blokken de klauwen raken en erlangs schuiven is het gebruikelijk dat je de verf even weghaalt, dan krijgen de blokken zomaar een mm of 2 extra ruimte, wat klemmen en piepen enzo tegen gaat
Pas bij de mb nog gedaan, en daar is de passing zelfs zó krap dat je ze er niet in krijgt als je de verf laat zitten (OEM parts)
het gaat niet om wat er tegen je schijf aan komt he.. maar de "oortjes" zegmaarquote:Op woensdag 18 augustus 2010 15:02 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
duidelijk...ik geloof niet dat onze blokken daar contact maken met de remklauw maar het kan geen kwaad dat ff te checken...
Ah kijk, dan snap ik het . Ik hou het in gedachten, wie weet is het nog eens handig!quote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:44 schreef rival het volgende:
[..]
nieuwe banden bestel ik via een groothandel.
en mijn maatje werkt bij een bandenbedrijf dus ik kan voor weinig montage regelen.. vandaar.
via mijn maatje kan ik ook erg vaak aan gebruikte banden komen, soms met wel 7 mm profiel erop.
voor nieuwe banden zal het niet rendabel zijn, misschien wel voor een gebruikt setje
What the hell is dat dan. Ga je daarmee het midden-oosten binnenvallenquote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:46 schreef Bowny het volgende:
Totally offtopic, maar dit wilde ik wel even met m'n beamerbrada's delen: http://conquestvehicles.com/index.html
Wat een bak
jep...de remklauw dus...quote:Op woensdag 18 augustus 2010 15:11 schreef rival het volgende:
[..]
het gaat niet om wat er tegen je schijf aan komt he.. maar de "oortjes" zegmaar
ja, ik snap...quote:Op woensdag 18 augustus 2010 17:43 schreef vannelle het volgende:
[..]
Denk dat Rival het ijzer bedoelt wat buiten het remmateriaal van je remblokken uitsteekt.
Kost zoiets nou?quote:Op donderdag 19 augustus 2010 11:31 schreef rival het volgende:
Nieuw binnen voor onder mijn bmw
[ afbeelding ]
Wat ruimte op de wagenquote:Op donderdag 19 augustus 2010 20:55 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Kost zoiets nou?
Ik heb m'n E46 vandaag opgehaald Nu alleen nog invoeren en keuren, dus rijden duurt nog twee weken .
quote:Op donderdag 19 augustus 2010 21:33 schreef Maharbal het volgende:
Rival.......anders moet ik dat stuur weer in de verkoop flikkeren hoor
Wat denk je zelf . Lekker naar huis gereden vanaf Duitsland. Een beetje risico hoort erbij .quote:Op donderdag 19 augustus 2010 21:26 schreef rival het volgende:
[..]
Dus je hebt de wagen op een trailer mee moeten nemn? Das gemeen
Haha kan ook niet anders he met je nieuwe bmwquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 02:16 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Wat denk je zelf . Lekker naar huis gereden vanaf Duitsland. Een beetje risico hoort erbij .
Die heb ik dus nog niet . Staan op een andere camera die ik heb uitgeleendquote:
Scheelt dat ik niet heel ver over de grens woon dus de tijd om me staande te houden was niet heel groot. .quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 08:15 schreef rival het volgende:
[..]
Haha kan ook niet anders he met je nieuwe bmw
had je er gewoon platen van een andere auto op gezet?quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 08:36 schreef Mikkie het volgende:
Scheelt dat ik niet heel ver over de grens woon dus de tijd om me staande te houden was niet heel groot. .
Kurzkenzeichen aangevraagd, waarmee je als Nederlander ivm de belastingwetgeving eigenlijk niet in NL mag rijden. Dat ga ik nu ook opgeven bij de belastingdienst als tijdelijk kenteken ivm de ontheffing. Kan ik er nog vier dagen mee rijden, dan houdt het op want dan is de plaat niet meer geldig (en de bijgekochte verzekering dus ook niet). Misschien kan ik 'm dan alvast op chassisnummer verzekeren, maar dat check ik maandag wel. Ga niet vier dagen extra verzekering betalen als het niet nodig is .quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 08:50 schreef rival het volgende:
[..]
had je er gewoon platen van een andere auto op gezet?
ik kan geen prijs vinden van die pirelli banden... zijn racebanden!
Gisteren de auto uitgelijnt
[ afbeelding ]
Ik heb sowieso enkel WA+, maar inderdaad, misschien straks de verzekering maar even bellen. Zou jammer zijn als ie gejat wordt of in de fik vliegt ofzo .quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 09:30 schreef Hyperdude het volgende:
De kans is natuurlijk maar klein; maar je bent alleen maar WA verzekerd op die Duitse platen.
De kans dat er iets fout gaat in die paar dagen is niet groot; maar het zou wel lullig zijn.
Jezus, of je wiel zit er niet goed op, of je hebt echt extreem veel camber.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 08:50 schreef rival het volgende:
[..]
had je er gewoon platen van een andere auto op gezet?
ik kan geen prijs vinden van die pirelli banden... zijn racebanden!
Gisteren de auto uitgelijnt
[ afbeelding ]
Veel camber.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 10:05 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Jezus, of je wiel zit er niet goed op, of je hebt echt extreem veel camber.
Aangezien hij er race-banden onder had gezet neem ik aan dat 't niet echt voor op de openbare weg isquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 11:21 schreef tha_rizzo het volgende:
Op de openbare weg?
Neen, je banden slijten alleen sneller aan de binnenkant. Je bent sneller toe aan nieuwe bandjes.
Mja ik heb m'n huidige auto er ook verzekerd, dat er expliciet bij vermeld, maar helaas was het toch geen optie. Naja, op zich ook geen ramp; er zit toch geen kenteken op en ik kan 'm afgesloten stallen in een privégarage, dus diefstal is geen optie en brandschade valt waarschijnlijk nog wel onder de inboedelverzekering .quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 09:57 schreef Hyperdude het volgende:
Mijn verzekering, VVAA, doet daar niet moeilijk over. Zelfs volcasco is geen probleem, dacht ik.
Maar dan heb ik daar al een auto verzekerd; die wordt dan geacht die dag niet te rijden.
Kost ook niets extra.
Ik had mijn auto even tijdelijk bij Diks verzekerd (terwijl ik helemaal niet bij Diks zit). Ze zeiden dat ik zou moeten betalen als ik naderhand geen verzekering bij ze zou afsluiten en dat het anders gratis was. Ik heb naderhand geen rekening gekregen, terwijl ik er niet verzekerd benquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 11:42 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Mja ik heb m'n huidige auto er ook verzekerd, dat er expliciet bij vermeld, maar helaas was het toch geen optie. Naja, op zich ook geen ramp; er zit toch geen kenteken op en ik kan 'm afgesloten stallen in een privégarage, dus diefstal is geen optie en brandschade valt waarschijnlijk nog wel onder de inboedelverzekering .
nee die komen gewoon uit een E36... zijn ze niet goed dan?quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 10:13 schreef SingleCoil het volgende:
of die schokbrekers die ik van je heb komen uit die BMW
quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 10:05 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Jezus, of je wiel zit er niet goed op, of je hebt echt extreem veel camber.
Veel camber inderdaad. maar dat kan je niet stellen op een E30. wat wij hebben gedaan is de draagarm van een E46 pakken, die is langer.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 10:19 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Veel camber.
Alhoewel die E30's zelf al een klein beetje zo staan.
quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 11:19 schreef SingleCoil het volgende:
maar heeft dat nut, zoveel camber?
het heeft nut als je sneller door de bocht wilt gaan, op de weg en/of op circuitquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 11:21 schreef tha_rizzo het volgende:
Op de openbare weg?
Neen, je banden slijten alleen sneller aan de binnenkant. Je bent sneller toe aan nieuwe bandjes.
Nee, ik heb ze er nog niet onder zittenquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 12:49 schreef rival het volgende:
[..]
nee die komen gewoon uit een E36... zijn ze niet goed dan?
Nee, het lijkt er meer op of er nu helemaal geen shocks onder zittenquote:of bedoel je degene die nu nog onder de auto zitten?
Oh ik schrok alquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 13:00 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Nee, ik heb ze er nog niet onder zitten
Ja dat vertelde ik alquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 13:18 schreef SingleCoil het volgende:
Als je een beetje oplet kun je er trouwens nog best wel goed mee rijden, met die oude shocks. Alleen bij 150 een flinke bocht op de snelweg nemen en dan een kuil tegenkomen is soms een beetje avontuurlijk
jah kan je die weer voor 400 aanbiedenquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 13:35 schreef SingleCoil het volgende:
als die remus en die bmw lm velgen maar heel blijven
wel een sedan die aan de rest van jouw eisen voldoetquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 15:24 schreef Turquaz52 het volgende:
iemand een gare e36 cabrio te koop? Hoeft geen motor of weet ik veel wat meer te hebben of mag ook gestript zijn
Wel met kenteken
Ja ik geef je er dan een 10tje voor, flikker me 318IS blok er in en verkoop hem weer doorquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 15:26 schreef rival het volgende:
[..]
wel een sedan die aan de rest van jouw eisen voldoet
Ik had ze inderdaad gevonden.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 15:43 schreef Hyperdude het volgende:
Ik zou Meyle nemen. Zitten er bij mij al een tijdje, 85000K kms., onder zonder problemen.
Officieel kan je de BMW draagartmen van de E46 alleen maar in één geheel vervangen. Heeft geloof ik iets te maken met aluminium waar je niet zonder risico bussen in kan blijven persen oid., maar ik weet het verder ook niet in detail. Bij die Meyle dingen kan je de Hydrolager (=rubbers) wel apart vervangen.
deze dus: http://opc.meyle.com/opc/(...)44_316+050+0004%2FHD
E46 draagarm is 1, dus je moet altijd de draagarm vervangen. (ALTIJD afkeur apk, hadden we het gisteren nog over. als er een E46 voor de apk komt 99% dat zijn draagarmen niet goed zijn)quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 15:37 schreef Maharbal het volgende:
Draagarmen van de E46 van m'n moeder moeten vervangen voor de APK (nouja, draagarmrubbers + stabi rubbers dacht ik). Beste om dan maar de hele draagarmen te vervangen? Persen kan wel 's een gedoe worden.
Nog alternatieven voor de BMW OEM draagarmen?
zijn die meyle dan geen aluminium?quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 15:43 schreef Hyperdude het volgende:
Ik zou Meyle nemen. Zitten er bij mij al een tijdje, 85000K kms., onder zonder problemen.
Officieel kan je de BMW draagartmen van de E46 alleen maar in één geheel vervangen. Heeft geloof ik iets te maken met aluminium waar je niet zonder risico bussen in kan blijven persen oid., maar ik weet het verder ook niet in detail. Bij die Meyle dingen kan je de Hydrolager (=rubbers) wel apart vervangen.
deze dus: http://opc.meyle.com/opc/(...)44_316+050+0004%2FHD
Dacht het ook.quote:
Yes, maar via ebay die Meyle bestellen + door een maat laten monteren is ¤300/¤350 vs garage voor ¤600quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 15:56 schreef Hyperdude het volgende:
Dacht het ook.
ik laat mijn garage die zooi meestal bestellen; past het altijd.
¤250 is idd de "normale" prijs bij eBay.
Diei Meyle dingen zijn ook aluminium; maar dat rubber deel zit op een andere manier aan het aluminium vast ofzo.
Draagarmen zijn inderdaad een zwak punt bij de E46.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 15:55 schreef rival het volgende:
[..]
E46 draagarm is 1, dus je moet altijd de draagarm vervangen. (ALTIJD afkeur apk, hadden we het gisteren nog over. als er een E46 voor de apk komt 99% dat zijn draagarmen niet goed zijn)
ik ken geen alternatieven.... setje zag ik voor 180 geloof ik...
ze zijn gisteren besteld (heb nu gebruikte onder de E30)quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 16:01 schreef Maharbal het volgende:
Overigens een setje voor ¤180? Volgens mij kosten ze dat per stuk.
Nee, niet bij de Beier.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 16:10 schreef Hyperdude het volgende:
Dat is zo.
Maar ik verdien per uur meer dan de garage kost, en de economie moet ook draaien toch?
Je kan je maat tegelijk wel aan het werk zetten met de rubberophanging van de achterdempers, die is vaak ook kaputt/gescheurd. Kan je trouwens ook redelijk simpel zelf doen. Simpel te controleren op groot defect: ff voelen of je speling voelt/hoort op de achterdemper.
http://www.auto-treff.com/bmw/vb/showthread.php?t=133389
Dat zijn dus niet allemaal originele E46 onderdelen.
Zo zag het rubber er bij mij uit na 150K kms.: [ afbeelding ]
Goeie foto trouwens
NB. Je garage kan die Meyle dingen gewoon bestellen; goedkoper dan original BMW.
Of heb je dat ding bij De Beier in onderhoud?
ze moeten eens een dag meelopen bij de "originele garage"quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 16:19 schreef Maharbal het volgende:
ze wil toch gewoon alles "origineel bij de garage" laten monteren
We hadden het er 2 weken geleden nog over?quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 15:37 schreef Maharbal het volgende:
Draagarmen van de E46 van m'n moeder moeten vervangen voor de APK
Nou, dan niet toch!?quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 16:19 schreef Maharbal het volgende:
...
Nou goed, ze wil toch gewoon alles "origineel bij de garage" laten monteren en ik mag dus niet eens bellen om te vragen of ze toevallig ook Meyle bestellen . Heb er gewoon net ruzie om zitten maken
Dat was mijn gedachte inderdaadquote:
Inderdaad. Het is jouw schuld! Maak maar ¤600 over om te compenserenquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 16:55 schreef Bowny het volgende:
[..]
We hadden het er 2 weken geleden nog over?
Ja, voor gebruik op 't circuit heeft het voordelen, voornamelijk in de bochtenquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 12:53 schreef rival het volgende:
[..]
[..]
het heeft nut als je sneller door de bocht wilt gaan, op de weg en/of op circuit
maar het gaat er niet prettiger van rijden (beetje nerveus rechtuit) en de banden zullen erg hard gaan. dus niet echt geschikt voor normaal gebruik... je merkt het wel direct in de bochten hoor!!!
Als wij beginnen te rijden, is dat voor hem een prikkel om ook te rijden......zo reageert die stomme hond toch ook op 't belletje?quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 23:44 schreef YoshiBignose het volgende:
Wat een dombo maar ik zie de vergelijking met de pavlovreactie niet helemaal
Mwoah, niet helemaal . De hond krijgt eten aangeboden en gaat dan kwijlen. Tijdens het experiment gaat er een bel tegelijk met het eten, waardoor de hond de bel associeert met eten. Later gaat de hond zelfs kwijlen wanneer er geen eten meer komt maar wel de bel gaat.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 23:49 schreef Bowny het volgende:
[..]
Als wij beginnen te rijden, is dat voor hem een prikkel om ook te rijden......zo reageert die stomme hond toch ook op 't belletje?
Yes, het fundament van hondentrainingquote:Op zondag 22 augustus 2010 13:06 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Mwoah, niet helemaal . De hond krijgt eten aangeboden en gaat dan kwijlen. Tijdens het experiment gaat er een bel tegelijk met het eten, waardoor de hond de bel associeert met eten. Later gaat de hond zelfs kwijlen wanneer er geen eten meer komt maar wel de bel gaat.
Die aangeleerde reactie verdwijnt overigens weer als maar vaak genoeg achter elkaar geen eten wordt gepresenteerd samen met de bel.
Het gaat dus om een extra stimulus die aangeleerd wordt. Door rood rijden door iets af te kijken van anderen is niet echt aangeleerd, maar vooral dom .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |