abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 augustus 2010 @ 08:29:52 #201
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_85424751
Maar nu maar weer even een technisch vraagje. Een paar weken terug hebben we (Lees : mijn O+ en zijn zwager, je weet wel - emancipatie tot er iets met de auto aan de hand is) de remblokken vervangen. Dit doet het allemaal prima. We zijn vervolgens 's avonds door noodweer naar huis gegaan en ook dat ging allemaal prima.

De volgende dag was er echter bij langzaam rijden of bij remmen een vaag metaalachtig schurend geluid te horen. Nadat we op onze bestemming aankwamen (+/- 15 km verder over de snelweg) hebben we een kleine inspectie gedaan, waarbij we vaststelden dat 1 van de velgen onder de roest zat. De remschijf was echter niet heet (er kwam geen warmte van af en er gloeide ook niets).

Volgens de zwager van mijn O+ was dit normaal en gaat het vanzelf over.

Nu een paar weken verder hoor ik echter nog steeds het geluid en ik heb ook de indruk dat ik achter het betreffende wiel na stil te gaan staan iets hoor tikken (afkoeling), maar dat zou ook iets anders kunnen zijn dat afkoelt.

Iemand die me kan vertellen of dit inderdaad vanzelf over gaat, of dat er rigoreuzere maatregelen nodig zijn? :)

Oh, nog een toevoeging : Het lijkt er niet op dat er iets aanloopt. Koppeling los dan rolt de auto rustig verder.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 08:59:09 #202
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_85425202
Ga eens naar een garage :)
  woensdag 18 augustus 2010 @ 08:59:59 #203
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_85425215
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 23:50 schreef k_man het volgende:

[..]

Mijn auto is toffer. :7

Nee mijne! :7
  woensdag 18 augustus 2010 @ 09:00:38 #204
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_85425221
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 08:59 schreef oYo het volgende:
Ga eens naar een garage :)
Als je het antwoord niet weet op de vraag, of de vraag niet begrijpt, houd dan gewoon je bek dicht.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 09:12:22 #205
183047 eevebe
nader in te vullen
pi_85425418
als je de auto opkrikt en dan de wielen met de hand draait. merk je dan verschil?
kan zijn dat er toch heel licht iets aanloopt wat dat geluid veroorzaakt...
  woensdag 18 augustus 2010 @ 09:15:24 #206
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_85425477
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 09:12 schreef eevebe het volgende:
als je de auto opkrikt en dan de wielen met de hand draait. merk je dan verschil?
kan zijn dat er toch heel licht iets aanloopt wat dat geluid veroorzaakt...
Dat is iets wat nog wel te proberen is, het is natuurlijk wel veel beter te voelen of er verschil is dan gewoon te rijden.. :)

Begrijp ik overigens goed dat het niet normaal is dat het na een paar weken nog zo is? :)
  woensdag 18 augustus 2010 @ 09:33:40 #207
183047 eevebe
nader in te vullen
pi_85425837
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 09:15 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat is iets wat nog wel te proberen is, het is natuurlijk wel veel beter te voelen of er verschil is dan gewoon te rijden.. :)

Begrijp ik overigens goed dat het niet normaal is dat het na een paar weken nog zo is? :)
ik kan vanaf hier natuurlijk niet horen hoe erg het geluid is. maar het zou kunnen zijn dat de zuiger van de remklauw niet meer helemaal in gaat, en dat is natuurlijk niet de bedoeling...
  woensdag 18 augustus 2010 @ 09:43:16 #208
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_85426007
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 09:33 schreef eevebe het volgende:

ik kan vanaf hier natuurlijk niet horen hoe erg het geluid is. maar het zou kunnen zijn dat de zuiger van de remklauw niet meer helemaal in gaat, en dat is natuurlijk niet de bedoeling...
Is zoiets ook goed te zien als je remt?
  woensdag 18 augustus 2010 @ 10:51:54 #209
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_85427790
Zijn je hubbie & Co.misschien vergeten om de glijvlakken van de blokken kaal te schuren, zodat ze nu niet helemaal lekker teruggaan als je de rem loslaat ?? ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_85428631
"vergeten" is niet het juiste woord. Ze zijn niet kaalgeschuurd, ik heb daar ook nog nooit van gehoord eik.
Mu!
pi_85428884
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 09:33 schreef eevebe het volgende:

[..]

ik kan vanaf hier natuurlijk niet horen hoe erg het geluid is. maar het zou kunnen zijn dat de zuiger van de remklauw niet meer helemaal in gaat, en dat is natuurlijk niet de bedoeling...
daar lijkt het wel een beetje op. Maar hoe kan dat dan?
Mu!
pi_85429083
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 09:00 schreef Alicey het volgende:

[..]

Als je het antwoord niet weet op de vraag, of de vraag niet begrijpt, houd dan gewoon je bek dicht.
^O^ 8-)
Facts don't care about your feelings
  woensdag 18 augustus 2010 @ 11:45:33 #213
183047 eevebe
nader in te vullen
pi_85429453
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 11:28 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

daar lijkt het wel een beetje op. Maar hoe kan dat dan?
niet goed schoongemaakt misschien.
als je weet van welk het wiel het geluid komt zou ik aan die kant gewoon de klauw er even af halen en alles goed schoonmaken.
en de zuiger helemaal terug drukken als je de boel weer monteert....
  woensdag 18 augustus 2010 @ 11:46:55 #214
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_85429496
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 11:20 schreef SingleCoil het volgende:
"vergeten" is niet het juiste woord. Ze zijn niet kaalgeschuurd, ik heb daar ook nog nooit van gehoord eik.
Dat laagje verf is in 99 van de 100 gevallen de oorzaak van het klemmen van de remblokken in de klauw, jij hebt er nog nooit van het verwijderen van die verf gehoord, en ik ken op mijn beurt weer niet één monteur die het niet doet ;)

Dat van die remzuiger kan ook btw, die moet schoon zijn vóór je hem indrukt (dat moet omdat anders de nieiuwe blokken niet passen duh!), als je die inclusief vuil indrukt, loop je een riante kans op beschadigen van de seal die de olie op zijn plek houdt, en dus lekkage, en tevens klemmen/vastlopen/scheefdrukken van de zuiger..

Wel netjes remmen/kopervet gebruikt ?? of heb je daar ook nog nooit van gehoord ? ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_85429511
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 11:28 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

daar lijkt het wel een beetje op. Maar hoe kan dat dan?
ouderdom.. viezigheid... heel vaak bij het vervangen van de remblokken "reviseer" ik de boel meteen een beetje....
pi_85429589
Mijn remmen doen ook raar. Als ik hard rem trekt de auto naar rechts ;( en ik hoor achter beetje piepen. Gaat me weer geld kosten :(
Facts don't care about your feelings
  woensdag 18 augustus 2010 @ 11:53:11 #217
183047 eevebe
nader in te vullen
pi_85429725
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 11:49 schreef YoshiBignose het volgende:
Mijn remmen doen ook raar. Als ik hard rem trekt de auto naar rechts ;( en ik hoor achter beetje piepen. Gaat me weer geld kosten :(
blijft de boel bij jou ook al hangen? :P

als je een stukje hebt gereden voelt dan een van de wielen warmer aan dan de anderen?

ik heb dat eens gehad bij een van mn vorige auto's. telkens als ik remde wilde dat ding een haakse bocht maken. bleef ook een remklauw van hangen, dat wiel werd ook gloeiend heet
pi_85429969
Ja had monteur laatst gereviseerd en toen was het wat beter maar komt alweer terug. Zit niks anders op dan die hele klauw te vervangen denk ik. Helaas. Alleen achter begint nu te piepen, dat zijn de schijven toch?
Facts don't care about your feelings
pi_85429999
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 11:46 schreef Sounddragon het volgende:

[..]



Dat laagje verf is in 99 van de 100 gevallen de oorzaak van het klemmen van de remblokken in de klauw, jij hebt er nog nooit van het verwijderen van die verf gehoord, en ik ken op mijn beurt weer niet één monteur die het niet doet ;)

Dat van die remzuiger kan ook btw, die moet schoon zijn vóór je hem indrukt (dat moet omdat anders de nieiuwe blokken niet passen duh!), als je die inclusief vuil indrukt, loop je een riante kans op beschadigen van de seal die de olie op zijn plek houdt, en dus lekkage, en tevens klemmen/vastlopen/scheefdrukken van de zuiger..

Wel netjes remmen/kopervet gebruikt ?? of heb je daar ook nog nooit van gehoord ? ;)
kopervet gebruikt, alles roest/vuilvrij gemaakt, cylinder ingedrukt, alles zag er netjes uit. Maar ik heb echt nergens gevonden dat je het verf van de blokken zou moeten verwijderen. Waarom doen ze die verf er dan op, als het er toch af moet? En als je ff licht remt en de rem vasthoudt, slijt die verf er dan niet gelijk af? Ik zie er ook niks over op de diverse fora staan...
Het oppervlak van de nieuwe blokken zag er ook niet "geverfd" uit, eerder een beetje zoals gietijzer.
Mu!
pi_85430051
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 12:00 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja had monteur laatst gereviseerd en toen was het wat beter maar komt alweer terug. Zit niks anders op dan die hele klauw te vervangen denk ik. Helaas. Alleen achter begint nu te piepen, dat zijn de schijven toch?
Nee,het piepen is meestal het trillen van de anti-rammel-veer op het remblok (vreemd genoeg, maar volgens de bimmersite)
Mu!
  woensdag 18 augustus 2010 @ 14:21:23 #221
183047 eevebe
nader in te vullen
pi_85435444
mijn bimmertje is net goedgekeurd O+

er was alleen een opmerking over de achterbandjes :@
pi_85435565
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 14:21 schreef eevebe het volgende:
mijn bimmertje is net goedgekeurd O+

er was alleen een opmerking over de achterbandjes :@
Als je bandjes zoekt dan ben ik je man ^O^ (regio amsterdam)
  woensdag 18 augustus 2010 @ 14:27:45 #223
183047 eevebe
nader in te vullen
pi_85435726
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 14:24 schreef rival het volgende:

[..]

Als je bandjes zoekt dan ben ik je man ^O^ (regio amsterdam)
ik woon in limburg, tegen de tijd dat ik in amsterdam ben heb ik alweer een set banden versleten :P

maar ze kwamen nu wel door de keuring, ze komen er volgend jaar alleen waarschijnlijk niet meer doorheen :7
pi_85435963
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 14:27 schreef eevebe het volgende:

[..]

ik woon in limburg, tegen de tijd dat ik in amsterdam ben heb ik alweer een set banden versleten :P

So True _O-
  woensdag 18 augustus 2010 @ 14:34:56 #225
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_85436082
Wat is een simpele olieniveausensor duur zeg :o. 126 euro nieuw bij BMW. Inclusief inbouw loopt dat dus tegen de 200 euro. Misschien dus maar gewoon tweewekelijks zelf even de olie peilen, da's een stuk goedkoper :%
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')