Dat is iets wat nog wel te proberen is, het is natuurlijk wel veel beter te voelen of er verschil is dan gewoon te rijden..quote:Op woensdag 18 augustus 2010 09:12 schreef eevebe het volgende:
als je de auto opkrikt en dan de wielen met de hand draait. merk je dan verschil?
kan zijn dat er toch heel licht iets aanloopt wat dat geluid veroorzaakt...
ik kan vanaf hier natuurlijk niet horen hoe erg het geluid is. maar het zou kunnen zijn dat de zuiger van de remklauw niet meer helemaal in gaat, en dat is natuurlijk niet de bedoeling...quote:Op woensdag 18 augustus 2010 09:15 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat is iets wat nog wel te proberen is, het is natuurlijk wel veel beter te voelen of er verschil is dan gewoon te rijden..
Begrijp ik overigens goed dat het niet normaal is dat het na een paar weken nog zo is?
Is zoiets ook goed te zien als je remt?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 09:33 schreef eevebe het volgende:
ik kan vanaf hier natuurlijk niet horen hoe erg het geluid is. maar het zou kunnen zijn dat de zuiger van de remklauw niet meer helemaal in gaat, en dat is natuurlijk niet de bedoeling...
daar lijkt het wel een beetje op. Maar hoe kan dat dan?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 09:33 schreef eevebe het volgende:
[..]
ik kan vanaf hier natuurlijk niet horen hoe erg het geluid is. maar het zou kunnen zijn dat de zuiger van de remklauw niet meer helemaal in gaat, en dat is natuurlijk niet de bedoeling...
quote:Op woensdag 18 augustus 2010 09:00 schreef Alicey het volgende:
[..]
Als je het antwoord niet weet op de vraag, of de vraag niet begrijpt, houd dan gewoon je bek dicht.
niet goed schoongemaakt misschien.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:28 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
daar lijkt het wel een beetje op. Maar hoe kan dat dan?
Dat laagje verf is in 99 van de 100 gevallen de oorzaak van het klemmen van de remblokken in de klauw, jij hebt er nog nooit van het verwijderen van die verf gehoord, en ik ken op mijn beurt weer niet één monteur die het niet doetquote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:20 schreef SingleCoil het volgende:
"vergeten" is niet het juiste woord. Ze zijn niet kaalgeschuurd, ik heb daar ook nog nooit van gehoord eik.
ouderdom.. viezigheid... heel vaak bij het vervangen van de remblokken "reviseer" ik de boel meteen een beetje....quote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:28 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
daar lijkt het wel een beetje op. Maar hoe kan dat dan?
blijft de boel bij jou ook al hangen?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:49 schreef YoshiBignose het volgende:
Mijn remmen doen ook raar. Als ik hard rem trekt de auto naar rechtsen ik hoor achter beetje piepen. Gaat me weer geld kosten
kopervet gebruikt, alles roest/vuilvrij gemaakt, cylinder ingedrukt, alles zag er netjes uit. Maar ik heb echt nergens gevonden dat je het verf van de blokken zou moeten verwijderen. Waarom doen ze die verf er dan op, als het er toch af moet? En als je ff licht remt en de rem vasthoudt, slijt die verf er dan niet gelijk af? Ik zie er ook niks over op de diverse fora staan...quote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:46 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat laagje verf is in 99 van de 100 gevallen de oorzaak van het klemmen van de remblokken in de klauw, jij hebt er nog nooit van het verwijderen van die verf gehoord, en ik ken op mijn beurt weer niet één monteur die het niet doet
Dat van die remzuiger kan ook btw, die moet schoon zijn vóór je hem indrukt (dat moet omdat anders de nieiuwe blokken niet passen duh!), als je die inclusief vuil indrukt, loop je een riante kans op beschadigen van de seal die de olie op zijn plek houdt, en dus lekkage, en tevens klemmen/vastlopen/scheefdrukken van de zuiger..
Wel netjes remmen/kopervet gebruikt ?? of heb je daar ook nog nooit van gehoord ?
Nee,het piepen is meestal het trillen van de anti-rammel-veer op het remblok (vreemd genoeg, maar volgens de bimmersite)quote:Op woensdag 18 augustus 2010 12:00 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja had monteur laatst gereviseerd en toen was het wat beter maar komt alweer terug. Zit niks anders op dan die hele klauw te vervangen denk ik. Helaas. Alleen achter begint nu te piepen, dat zijn de schijven toch?
Als je bandjes zoekt dan ben ik je manquote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:21 schreef eevebe het volgende:
mijn bimmertje is net goedgekeurd![]()
er was alleen een opmerking over de achterbandjes
ik woon in limburg, tegen de tijd dat ik in amsterdam ben heb ik alweer een set banden versletenquote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:24 schreef rival het volgende:
[..]
Als je bandjes zoekt dan ben ik je man(regio amsterdam)
So Truequote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:27 schreef eevebe het volgende:
[..]
ik woon in limburg, tegen de tijd dat ik in amsterdam ben heb ik alweer een set banden versleten![]()
Hoe kan het dan dat jij die dingen zo voordelig hebt? A'dam is voor mij een ruime 100km rijden, betwijfel of het dan nog rendabel isquote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:24 schreef rival het volgende:
[..]
Als je bandjes zoekt dan ben ik je man(regio amsterdam)
nieuwe banden bestel ik via een groothandel.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:35 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Hoe kan het dan dat jij die dingen zo voordelig hebt? A'dam is voor mij een ruime 100km rijden, betwijfel of het dan nog rendabel is.
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje een gedrocht.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:46 schreef Bowny het volgende:
Totally offtopic, maar dit wilde ik wel even met m'n beamerbrada's delen: http://conquestvehicles.com/index.html
Wat een bak![]()
![]()
ghehe, het betreft ook de verf op de zijrandjes van de basisplaat, blokken worden in de fabriek in een verfbad gedompeld, en vervolgens wordt het remvlak weer schoongeslepen, da's lekker goedkoop en makkelijk qua productie.. op de ZIJKANTEN van de glijvlakken waar de blokken de klauwen raken en erlangs schuiven is het gebruikelijk dat je de verf even weghaalt, dan krijgen de blokken zomaar een mm of 2 extra ruimte, wat klemmen en piepen enzo tegen gaatquote:Op woensdag 18 augustus 2010 12:01 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
kopervet gebruikt, alles roest/vuilvrij gemaakt, cylinder ingedrukt, alles zag er netjes uit. Maar ik heb echt nergens gevonden dat je het verf van de blokken zou moeten verwijderen. Waarom doen ze die verf er dan op, als het er toch af moet? En als je ff licht remt en de rem vasthoudt, slijt die verf er dan niet gelijk af? Ik zie er ook niks over op de diverse fora staan...
Het oppervlak van de nieuwe blokken zag er ook niet "geverfd" uit, eerder een beetje zoals gietijzer.
duidelijk...ik geloof niet dat onze blokken daar contact maken met de remklauw maar het kan geen kwaad dat ff te checken...quote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:59 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ghehe, het betreft ook de verf op de zijrandjes van de basisplaat, blokken worden in de fabriek in een verfbad gedompeld, en vervolgens wordt het remvlak weer schoongeslepen, da's lekker goedkoop en makkelijk qua productie.. op de ZIJKANTEN van de glijvlakken waar de blokken de klauwen raken en erlangs schuiven is het gebruikelijk dat je de verf even weghaalt, dan krijgen de blokken zomaar een mm of 2 extra ruimte, wat klemmen en piepen enzo tegen gaat![]()
Pas bij de mb nog gedaan, en daar is de passing zelfs zó krap dat je ze er niet in krijgt als je de verf laat zitten (OEM parts)
het gaat niet om wat er tegen je schijf aan komt he.. maar de "oortjes" zegmaarquote:Op woensdag 18 augustus 2010 15:02 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
duidelijk...ik geloof niet dat onze blokken daar contact maken met de remklauw maar het kan geen kwaad dat ff te checken...
Ah kijk, dan snap ik hetquote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:44 schreef rival het volgende:
[..]
nieuwe banden bestel ik via een groothandel.
en mijn maatje werkt bij een bandenbedrijf dus ik kan voor weinig montage regelen.. vandaar.
via mijn maatje kan ik ook erg vaak aan gebruikte banden komen, soms met wel 7 mm profiel erop.
voor nieuwe banden zal het niet rendabel zijn, misschien wel voor een gebruikt setje
What the hell is dat dan. Ga je daarmee het midden-oosten binnenvallenquote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:46 schreef Bowny het volgende:
Totally offtopic, maar dit wilde ik wel even met m'n beamerbrada's delen: http://conquestvehicles.com/index.html
Wat een bak![]()
![]()
jep...de remklauw dus...quote:Op woensdag 18 augustus 2010 15:11 schreef rival het volgende:
[..]
het gaat niet om wat er tegen je schijf aan komt he.. maar de "oortjes" zegmaar
ja, ik snap...quote:Op woensdag 18 augustus 2010 17:43 schreef vannelle het volgende:
[..]
Denk dat Rival het ijzer bedoelt wat buiten het remmateriaal van je remblokken uitsteekt.
Kost zoiets nou?quote:Op donderdag 19 augustus 2010 11:31 schreef rival het volgende:
Nieuw binnen voor onder mijn bmw![]()
[ afbeelding ]
Wat ruimte op de wagenquote:Op donderdag 19 augustus 2010 20:55 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Kost zoiets nou?
Ik heb m'n E46 vandaag opgehaaldNu alleen nog invoeren en keuren, dus rijden duurt nog twee weken
.
quote:Op donderdag 19 augustus 2010 21:33 schreef Maharbal het volgende:
Rival.......anders moet ik dat stuur weer in de verkoop flikkeren hoor
Wat denk je zelfquote:Op donderdag 19 augustus 2010 21:26 schreef rival het volgende:
[..]
Dus je hebt de wagen op een trailer mee moeten nemn? Das gemeen
Haha kan ook niet anders he met je nieuwe bmwquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 02:16 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Wat denk je zelf. Lekker naar huis gereden vanaf Duitsland. Een beetje risico hoort erbij
.
Die heb ik dus nog nietquote:
Scheelt dat ik niet heel ver over de grens woon dus de tijd om me staande te houden was niet heel groot.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 08:15 schreef rival het volgende:
[..]
Haha kan ook niet anders he met je nieuwe bmw
had je er gewoon platen van een andere auto op gezet?quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 08:36 schreef Mikkie het volgende:
Scheelt dat ik niet heel ver over de grens woon dus de tijd om me staande te houden was niet heel groot..
Kurzkenzeichen aangevraagd, waarmee je als Nederlander ivm de belastingwetgeving eigenlijk niet in NL mag rijden. Dat ga ik nu ook opgeven bij de belastingdienst als tijdelijk kenteken ivm de ontheffing. Kan ik er nog vier dagen mee rijden, dan houdt het op want dan is de plaat niet meer geldig (en de bijgekochte verzekering dus ook niet).quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 08:50 schreef rival het volgende:
[..]
had je er gewoon platen van een andere auto op gezet?
ik kan geen prijs vinden van die pirelli banden... zijn racebanden!
Gisteren de auto uitgelijnt![]()
[ afbeelding ]
Ik heb sowieso enkel WA+, maar inderdaad, misschien straks de verzekering maar even bellen. Zou jammer zijn als ie gejat wordt of in de fik vliegt ofzoquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 09:30 schreef Hyperdude het volgende:
De kans is natuurlijk maar klein; maar je bent alleen maar WA verzekerd op die Duitse platen.
De kans dat er iets fout gaat in die paar dagen is niet groot; maar het zou wel lullig zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |