De plaat waar de titel op gebaseerd is komt pas in maart uit, en het hoesje is zodoende ook nog niet beschikbaar.quote:Op woensdag 24 januari 2007 19:29 schreef Zyggie het volgende:
De nieuwe OP is een parel, maar doe ook een plaatje van waar de TT op gebasseerd is in de OP. Of niet. Kan ook.
quote:Op woensdag 24 januari 2007 23:16 schreef cafca het volgende:
* peaceman komt ook weer ff meelurken.
Veel te weinig tijd de laatste tijd. Vertel eens, wat heb ik gemist?
Ik vind het soms nog spannender dan blur, vooral de titelsong is een briljantje!quote:Op donderdag 25 januari 2007 18:54 schreef methodmich het volgende:
The Good, The Bad & The Queen klinkt toch wel leuk hoor. Doet me ook wel aardig aan Blur denken, vooral door de zang natuurlijk (logisch). Maar ook muzikaal zitten ze meer in die richting dan in de richting van Gorillaz of andere vrolijke hobbyprojectjes van Damon.
Vind 'm iets te grungy, inderdaad. Maar dat solowerk van Rob Crow is nooit echt geweldig geweest. Vorige plaat My Room is a Mess had ook een paar geweldige tracks erop staan, en toen gooide hij er een paar trashmetalachtige tracks over Jedis doorheen en zo; beetje jammer. Z'n beste werk maakt ie nog steeds met Pinback, in elk geval.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 12:08 schreef Z het volgende:
Ik ook wel.
Ik vind trouwens de nieuwe van Rob Crow ook niet echt spannend, wat jij Grobbel?
Ah, heb je Sandy's laatste geluisterd / aangeschaft? Zitten geniale songs op, die soms letterlijk te betitelen zijn als een cri de coeur.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 09:45 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik vind het soms nog spannender dan blur, vooral de titelsong is een briljantje!
Sandy Dillon is ook verrassend leuk, vrouwlijke Tom Waits.
Beluisterd ja. Moet nog even bij komen van de schrik, maar de eerste luisterbeurt was erg interessant, totaal niet wat ik verwacht had.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 16:16 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ah, heb je Sandy's laatste geluisterd / aangeschaft? Zitten geniale songs op, die soms letterlijk te betitelen zijn als een cri de coeur.
Jepquote:Op zondag 28 januari 2007 23:34 schreef Lieke_K het volgende:
Als ik vraag wat jullie van Goose vinden, loop ik dan achter?![]()
Die hele plaat is een beetje van die beukelectro. Op zich wel aardig...quote:Op maandag 29 januari 2007 08:59 schreef Z het volgende:
Wat een Tiga rip-off zeg. Hele opbouw van het nummer en de clip lijken sprekend op 'You Gonna Want Me'. Is de rest van de plaat ook zo?
Yup, gezien op London Calling en in bezit van het album. Noemde ze ook al in het The View-topic. Het zijn echt kopieën van elkaar..quote:Op zondag 28 januari 2007 09:19 schreef belsen het volgende:
Kent iemand The Holloways, da's ook wel een erg grappig bandje. Een beetje Monkees-achtig, met invloeden uit van alles en nog wat... Waarschijnlijk wel love-it of hate-it.
Myspace (niet de beste nummers overigens) en op de site nog meer...
Ja, dat nummer vind ik ook erg gaaf! Voor de rest ken ik alleen nog wat er op hun MySpace staat, moet ik nog effe aan wennen...quote:Op maandag 29 januari 2007 01:58 schreef hydraulix het volgende:
Goose is echt gaaf! De gitarist heeft een jaar getourd met Soulwax en je kunt de stijl wel een beetje vergelijken. Vind het echt in het rijtje passen als Soulwax, Whitey en LCD Soundsystem. Supercoole stijl met die electrosound erin en ze hebben binnenkort een concert in de Melkweg (can't wait!).
Wat Eikelpiercing al zegt: British Mode wordt erg gehyped (clip vind je vaak op mtv), maar het is echt de moeite waard:
Goose - British Mode
Jammer, was wel een leuk bandje. De briljante plaat die ze potentieel hadden kunnen maken is er helaas nooit van gekomen, jammer genoeg.quote:Op maandag 29 januari 2007 16:13 schreef hydraulix het volgende:
Balen, lees net dat Pretty Girls Make Graves uit elkaar gaan![]()
link
Ahhww, wat lief!quote:Op woensdag 24 januari 2007 19:23 schreef Grobbel het volgende:
Voor specifieke vragen over indie-uitgaansgelegenheden kun je terecht in ons zustertopic:
I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #5
Ja is goedquote:
da's 2004, stond al op soviet kitschquote:Op dinsdag 30 januari 2007 09:40 schreef Grobbel het volgende:
59 . Regina Spektor - Us
Maar die is in 2006 (klaarblijkelijk) opnieuw uitgebracht.quote:Op woensdag 31 januari 2007 22:54 schreef placebeau het volgende:
[..]
da's 2004, stond al op soviet kitsch
verder puike lijst! voor wat ik er van ken tenminste.
coolquote:Op donderdag 1 februari 2007 00:53 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Maar die is in 2006 (klaarblijkelijk) opnieuw uitgebracht.
http://rateyourmusic.com/release/single/regina_spektor/us/
Ik denk om die verzamelplaat van haar te vergezellen / promoten. Die is ook uitgekomen vorig jaar.quote:Op donderdag 1 februari 2007 00:53 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Maar die is in 2006 (klaarblijkelijk) opnieuw uitgebracht.
http://rateyourmusic.com/release/single/regina_spektor/us/
Ja erg fijne plaat.quote:Op woensdag 31 januari 2007 18:13 schreef pfaf het volgende:
De nieuwe Deerhunter ( Cryptograms ) is erg okay!
dankje voor de tip!quote:Op zaterdag 3 februari 2007 13:17 schreef JelleS het volgende:
Kreeg net het debuut van Moss binnen, Nederlandse band van Grote Prijs winnaar en Caesar-lid Marien Dorleijn. Klinkt als een mix tussen Elliot Smith, Neil Young, de Beatles en The Beach Boys. Iemand al eerder hier wat van vernomen? Nog niet eens alles geluisterd, maar het ziet er naar uit dat Exelsior weer een prachtige plaat rijker is.
http://www.myspace.com/moss123
Ha, zie de tiptopics voor 2007.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 13:17 schreef JelleS het volgende:
Kreeg net het debuut van Moss binnen, Nederlandse band van Grote Prijs winnaar en Caesar-lid Marien Dorleijn. Klinkt als een mix tussen Elliot Smith, Neil Young, de Beatles en The Beach Boys. Iemand al eerder hier wat van vernomen? Nog niet eens alles geluisterd, maar het ziet er naar uit dat Exelsior weer een prachtige plaat rijker is.
Ik hoor Elliott Smith, The Beatles en The Beach Boys er totaal(!!!!) niet in. Maar het klinkt wel leuk verder.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 13:17 schreef JelleS het volgende:
Daarom ben ik ook de reviewerquote:Op zaterdag 3 februari 2007 20:47 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik hoor Elliott Smith, The Beatles en The Beach Boys er totaal(!!!!) niet in. Maar het klinkt wel leuk verder.
Ha, het oude Nimbus omgeturnd tot de ultieme Excelsiorband.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 18:50 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ha, zie de tiptopics voor 2007.
Maar mooi dat jij ze ook leuk vindt!
Waar kijken we in 2007 naar uit?
quote:Op dinsdag 30 januari 2007 10:30 schreef pfaf het volgende:Pretty Girls Make Graves uit elkaar is zonde. Erg leuk bandje.
Weet ik, maar dat spreekt mensen eerder aan dan 'grote prijswinnaar'.quote:Op zondag 4 februari 2007 11:16 schreef belsen het volgende:
Op zich wel schattig.Hij heeft trouwens echt maar een blauwe maandag in Caesar gezeten, hoor. Volgens mij is hij enkel te horen op Doris Day.
Nog niet, kont nog wel, maar heb momenteel geen geld.quote:Op maandag 5 februari 2007 18:57 schreef methodmich het volgende:
Pfaf, jij hebt de DVD van Jeff Tweedy toch zeker ook al in bestelling staan / aangeschaft??
Op zich wel een leuk bandje, maar waar staan die dan precies? Toch niet weer inquote:Op maandag 5 februari 2007 19:41 schreef OMG het volgende:
Gaan er nog mensen naar Thunderbirds Are Now!? Ik heb er zin in.
Heuj, heuj heuj!quote:
Tssk!quote:Op dinsdag 6 februari 2007 11:10 schreef Z het volgende:
[..]
En ik ben sinds twee maanden vader dus de prioriteiten ligen een tikkie anders...
Het vaderschap staat bij mij voorlopig nog niet in de planning (de eerstkomende 10 jaar of zo nog niet hoop ikquote:Op dinsdag 6 februari 2007 11:10 schreef Z het volgende:
Ondanks dat ik in A'dam woon staat het concertbezoek bij mij op een laag pitje, vooral omdat focking alles maar uitverkoopt (zelfs The Hold Steady afgelopen zaterdag bijv.) En ik ben sinds twee maanden vader dus de prioriteiten ligen een tikkie anders...
Homo.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 11:10 schreef Z het volgende:
[..]
Heuj, heuj heuj!
Ondanks dat ik in A'dam woon staat het concertbezoek bij mij op een laag pitje, vooral omdat focking alles maar uitverkoopt (zelfs The Hold Steady afgelopen zaterdag bijv.) En ik ben sinds twee maanden vader dus de prioriteiten ligen een tikkie anders...
Dat was ook zo bij de Get, daar deden ze niet mee met het computersysteem en hadden ze gewoon een aantal kaarten liggen, als iets dan uitverkocht was waren daar meestal nog kaartjes. Maar dat is helaas ook afgelopen...quote:Op dinsdag 6 februari 2007 12:15 schreef belsen het volgende:
[..]
Homo.
Ze hebben over het algemeen trouwens altijd nog wel kaarten bij de Boudisque.
quote:Het vaderschap staat bij mij voorlopig nog niet in de planning (de eerstkomende 10 jaar of zo nog niet hoop ik ), dus die belemmering heb ik in ieder geval niet. Heb tickets voor The Rifles, Clap Your Hands Say Yeah, The Rakes, Bloc Party, The Decemberists en The Arcade Fire.
Zonde man. Die tracklist alleen al: http://wilcoworld.net/sunkentreasure/tracks.phpquote:Op dinsdag 6 februari 2007 09:23 schreef pfaf het volgende:
[..]
Nog niet, kont nog wel, maar heb momenteel geen geld.
Zo soms ben ik wel enorm jaloers dat ik zo ver van het westen woon... Dit is zo'n momentquote:Op dinsdag 6 februari 2007 12:12 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Het vaderschap staat bij mij voorlopig nog niet in de planning (de eerstkomende 10 jaar of zo nog niet hoop ik), dus die belemmering heb ik in ieder geval niet.
Heb tickets voor The Rifles, Clap Your Hands Say Yeah, The Rakes, Bloc Party, The Decemberists en The Arcade Fire.
![]()
Ik woon ook gewoon in Nijmegen, hoor.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 20:20 schreef peaceman het volgende:
[..]
Zo soms ben ik wel enorm jaloers dat ik zo ver van het westen woon... Dit is zo'n moment![]()
Hij heeft gewoon last van een jeukende eelthak denk ik.quote:
Ja, maar dat scheelt nog een behoorlijk stukje met Enschede.. en jij hebt geen kind en ik denk ook niet dat je elke dag om 8 uur op je werk moet zijn....quote:Op dinsdag 6 februari 2007 23:57 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ik woon ook gewoon in Nijmegen, hoor.
Waar komt The Blue Van?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 22:40 schreef hydraulix het volgende:
Heb zin in The Decemberists...
1 Maart komt trouwens The Blue Van als voorprogramma voor Jet en 's avonds Bromheads Jacket. The Blue Van wil ik wel weer zien (ik moet ze zien!!! Heb alleen weinig geld)
Je mag altijd bij mij komen slapen, hoor. Het bedje is keurig opgemaakt.quote:Op woensdag 7 februari 2007 19:17 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ja, maar dat scheelt nog een behoorlijk stukje met Enschede.. en jij hebt geen kind en ik denk ook niet dat je elke dag om 8 uur op je werk moet zijn....daarbij komt het financiele aspect.... gezien de plannen in mei moet er gespaard worden...
heb dan ook pas 1 cd
gekocht dit jaar.... nu zal ik dat hopelijk later in het jaar wel inhalen, maar toch...
quote:Op vrijdag 9 februari 2007 18:29 schreef placebeau het volgende:
Van een indie opvoeding gesproken: andrew bird fixt strings
http://www.youtube.com/watch?v=kW8j7hIVoC0&eurl=
Volgens mij is dat een tussensingle die uitgebracht is tussen de laatste single van het eerste album en de eerste single van het tweede album. Als zoethoudertje. Een andere verklaring kan ik niet bedenken.quote:Op maandag 12 februari 2007 11:11 schreef Panic_A het volgende:
Hoe zit het dan met de single leave before the lights come on van de Arctic Monkeys?
Die komt dus niet op het nieuwe album?![]()
Ja, dat is idd zo.quote:Op maandag 12 februari 2007 11:38 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Volgens mij is dat een tussensingle die uitgebracht is tussen de laatste single van het eerste album en de eerste single van het tweede album. Als zoethoudertje. Een andere verklaring kan ik niet bedenken.
En wat is dat voor muziek?quote:Op maandag 12 februari 2007 11:46 schreef Grobbel het volgende:
En de nieuwe Shining is weer erg vet (gelekt, dus!).
Experimentele jazz met electronische en rockinvloeden, herbergt ook een aantal leden van Jaga Jazzist. De vorige plaat was een van de beste releases van 2005.quote:
quote:Check it out: There, somewhere over the horizon, that guy in the Mr. Bungle shirt took silent note of a playful 7/8 atmospheric break and wept in double-time. Over there, some kid tired of improvising to Rush and the "Benny Hill Theme" just got his groove back. But, hey techy, before you pick up a stopwatch and dork out, note that Shining keep things brief, subtle, tight, and aesthetically on-the-mark, suggesting progness (or at least, jazz kids spreading their rock wings) is often less about duration and bombast than complexity, invention, and the rigorous interplay of its players.
Goretex Weather Report.quote:Op maandag 12 februari 2007 12:26 schreef bigshadow het volgende:
Voornamelijk muziek gemaakt met behulp van bijlen en houten deuren.
Wat ik ken van de band is het een beetje experimentele rock met wat jazz/metal invloeden, beetje eclectisch maar tegelijk stuwend en energiek.
Check! Ik ben benieuwd!quote:Op maandag 12 februari 2007 13:23 schreef Grobbel het volgende:
Maar Dinosaur jr liefhebbers zullen hier zeker mee in hun nopjes zijn, het klinkt precies zoals ze vroeger waren.
Ali in the Jungle is trouwens ook op de myspacepagina van de band te beluisteren.quote:Op maandag 12 februari 2007 09:04 schreef Grobbel het volgende:
Ik draai al een paar maanden regelmatig het nummer Ali in the Jungle van The Hours, een heerlijk nummer met opvallende percussie en een fantastische tekst. Ik heb uit nieuwsgierigheid ook hun album Narcissus Road maar eens beluisterd, en alhoewel het niet zo origineel klinkt als die ene single, is het wel redelijk degelijk. Op zich redelijk standaard alternatieve (brit)rock van de voor die new wave-revival (richting Doves, zeg maar), beetje het zondagochtendgevoel.
Ken ze totaal niet, maar ik ga op onderzoek uit!quote:Op maandag 12 februari 2007 14:42 schreef bigshadow het volgende:
Iemand al The Postmarks gehoord?
De naam had m'n interesse al gewekt, kan ik zoiets verwachten als Camera Obscura?quote:Op maandag 12 februari 2007 14:42 schreef bigshadow het volgende:
Iemand al The Postmarks gehoord?
Maar dan met een aantrekkelijker zangeresquote:Op maandag 12 februari 2007 14:51 schreef Z het volgende:
[..]
De naam had m'n interesse al gewekt, kan ik zoiets verwachten als Camera Obscura?
Was er zaterdag al. Inderdaad meer dan geniaal. Een aanrader voor iedereen.quote:Op zondag 4 februari 2007 17:19 schreef methodmich het volgende:
Overigens zojuist de geniale live-dvd van Jeff Tweedy besteld. Hopelijk binnen een week binnen!!
Prima toch?quote:Op woensdag 14 februari 2007 10:47 schreef pfaf het volgende:
the Ripps vind ik eerlijk gezegd ook maar weinigzeggend.
J. Mascis is één van de betere gitaristen, en het debuut terecht een klassieker. Maar ik heb aan één album van ze wel genoeg. De nieuwe is meer van hetzelfde alleen een stuk minder interessant/vernieuwend [duh].quote:Op maandag 12 februari 2007 13:38 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Toch maar weer afgezet, eigenlijk is het maar een nare, vermoeiende kutband.
Jazz? Noorwegen? Achtergrondmuziek? Dat soort platen zijn altijd welkom. Bedankt voor de tip!quote:Op woensdag 14 februari 2007 15:30 schreef pfaf het volgende:http://www.kindamuzik.net(...)nes-collecting-bones
Erg fraaie plaat. Rustige, easylisteningjazz, veel pianogekabbel, af en toe een opwelling of climaxje. Kortom heerlijke achtergrondmuziek.
Dan heb je Sleep on Needles, You Know So Well en Dead Passengers nog niet gehoord.quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:27 schreef -Dries- het volgende:
Sondre Lerche had echt een hele toffe single: Two-way Monolouge
Dat klopt.quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:48 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Dan heb je Sleep on Needles, You Know So Well en Dead Passengers nog niet gehoord.
Oe, dank voor de tip! Ik haal 'm meteen even binnen, ben bijzonder benieuwd!quote:Op vrijdag 16 februari 2007 12:04 schreef spacemangraig het volgende:
De album waar de topictitel naar verwijst is overigens gelekt..
Check!quote:Op vrijdag 16 februari 2007 12:16 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Oe, dank voor de tip! Ik haal 'm meteen even binnen, ben bijzonder benieuwd!
Dat zou op zich wel een leuk initiatief zijn inderdaad. Al ben ik wel bang dat het dan gauw verzandt in spammers die hun linkje naar de myspacepagina van hun twee akkoorden harkende puberpunkbandjes daarin droppen, maar het is wel het proberen waard denk ik.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 13:09 schreef Z het volgende:
Is er egenlijk een 'Nederlandse bandjes' topic? Ik weet daar bijbna niets vanaf maar er zijn vast veel bandjes die de moeite waard zijn te beluisteren.
hopen dat de Jesus and mary chain niet alleen daar spelen dan..quote:
het enige wat ik een beetje jammer is, dat er al 2 andere bands zijn die Moss heten, beide doom metal, dus dat ziet er nogal vreemd uit op last.fmquote:Op vrijdag 16 februari 2007 16:37 schreef bigshadow het volgende:
Moss klinkt wel aardig btw, vandaag gehoord op de luisterpaal, fijne achtergrond/werkmuziek. Maar of dat nu een dooddoener of een compliment is.....
Goeie muziek!quote:Op maandag 19 februari 2007 10:35 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Omg, wat moet ik me daarbij voorstellen denk ik soms echt![]()
En dan moet de beste CD ooit nog verschijnenquote:Op maandag 19 februari 2007 17:23 schreef pfaf het volgende:
Ik kan het dit jaar allemaal niet bijhouden.De topcd's vliegen in zo'n tempo voorbij dat ik geen tijd heb om ze echt te beluisteren.
En dan een week later komt nog de één na beste.quote:Op maandag 19 februari 2007 17:30 schreef -Dries- het volgende:
[..]
En dan moet de beste CD ooit nog verschijnen
Vertelquote:Op maandag 19 februari 2007 17:32 schreef pfaf het volgende:
[..]
En dan een week later komt nog de één na beste.
http://wilcoworld.net/news/index.phpquote:
Daar heb ik erg weinig last van. Ik heb wel al een redelijk aantal oude albums gekocht dit jaar, maar van de 2007 releases heb ik er nog maar 2 en zijn er nog 3 waarvan ik wacht op de release (waarvan ik er al 1 ken via de luisterpaal).quote:Op maandag 19 februari 2007 17:23 schreef pfaf het volgende:
Ik kan het dit jaar allemaal niet bijhouden.De topcd's vliegen in zo'n tempo voorbij dat ik geen tijd heb om ze echt te beluisteren.
quote:Op maandag 19 februari 2007 17:39 schreef pfaf het volgende:
[..]
http://wilcoworld.net/news/index.php
Maar dat is slechts hoop natuurlijk, dat New Moon het beste album aller tijden wordt staat nu al vast.
De nieuwe Modest Mouse is bijzonder fraai, en ik zou de nieuwe platen van Deerhoof, Menomena en zelfs !!! ook onder de "knallers" rekenen.quote:Op maandag 19 februari 2007 23:18 schreef bigshadow het volgende:
Nieuwe rakes is ook een leuke plaat, wat softer en minder puntig dan de eerste. Maar erg leuk gedaan als je het mij vraagt. Ghost stories heeft ook een aardig plaatje gemaakt, maar niet meer dan dat. Nieuwe 4hero is als fan gewoon een fijne plaat, helaas niet echt spraakmakend. Hoeft ook niet altijd natuurlijk! Lonely, dear is net als bovenstaande een leuke plaat, mooie liedjes, iets wat braafjes. Vooralsnog geen knallers in 2007, of heb ik iets over het hoofd gezien?
Oe! Ga ook niet wachten denk ik.quote:Op maandag 19 februari 2007 22:50 schreef edejong het volgende:
eindelijk is het nieuwe album van blonde redhead geleakt!!!
wilde eigenlijk wachten, kon het toch niet weerstaan..
Krijg je dan niet dat je 'nu' allemaal albums zit te luisteren die over een paar maand uitkomen en als het eindelijk uit is, je dan al weer albums luistert die dan nog niet uit zijn? Zo kun je inderdaad in Februari al een flinke jaar lijst hebben en in November al met 2008 bezig zijnquote:
De nieuwe Patrick Wolf!quote:Op maandag 19 februari 2007 23:18 schreef bigshadow het volgende:
Nieuwe rakes is ook een leuke plaat, wat softer en minder puntig dan de eerste. Maar erg leuk gedaan als je het mij vraagt. Ghost stories heeft ook een aardig plaatje gemaakt, maar niet meer dan dat. Nieuwe 4hero is als fan gewoon een fijne plaat, helaas niet echt spraakmakend. Hoeft ook niet altijd natuurlijk! Lonely, dear is net als bovenstaande een leuke plaat, mooie liedjes, iets wat braafjes. Vooralsnog geen knallers in 2007, of heb ik iets over het hoofd gezien?
Do-The-Undoquote:Op maandag 19 februari 2007 23:18 schreef bigshadow het volgende:
Een beetje wel maar als het een goede plaat is blijf ik 'm luisteren... En laat het nou een prima plaat zijn! Niet zo 'uitgesproken' als de vorige alleen.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 09:43 schreef ranja het volgende:
[..]
Krijg je dan niet dat je 'nu' allemaal albums zit te luisteren die over een paar maand uitkomen en als het eindelijk uit is, je dan al weer albums luistert die dan nog niet uit zijn? Zo kun je inderdaad in Februari al een flinke jaar lijst hebben en in November al met 2008 bezig zijn
Ik wacht toch liever de officiele releases af
quote:Op donderdag 22 februari 2007 18:00 schreef Z het volgende:
Is die van Low al uit?
Jazeker! Album heet Drums and Guns.quote:Op donderdag 22 februari 2007 18:48 schreef Z het volgende:
Maar hij is gelekt?
Doet me heel erg denken aan The Magnetic Fields.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 00:38 schreef Afunados het volgende:
Kent iemand Limousine? Indiebandje uit Cordoba, verschillende prijzen gewonnen, maar succes is beperkt tot Spanje voorlopig.
Ik heb al een aantal jaar een nummer van hen op mijn computer/Ipod staan: A Drive, echt geniaal. Helaas staat hij niet meer op hun Myspace pagina (ik heb het nummer leren kennen van een Razzmatazz CD).
Wat andere nummers zijn te beluisteren op de Myspace van Limousine: http://www.myspace.com/limousinemusic
Kent iemand ze? Want op Wikipedia stond dat ze het eerste album ook in o.a. Nederland hebben uitgebracht/gepromoot. Zou hun albums reuzegraag willen hebben
Zijn die al uit?quote:Op vrijdag 23 februari 2007 01:45 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Beste albums die ik al gehoord heb dit jaar:
- LCD Soundsystem
- Metric
Vind de nieuwe Shins en Of Montreal nog steeds behoorlijk minder dan de vorige(n).
Wat heb jij in eens met releasedata.quote:
Kings Of Leon heb ik ook nog niet gezien...quote:
Hm op de site van Metric zie ik dat Live it Out net uitgebracht is? Dat zal wel wereldwijd zijn dan, volgens mij is het een 2005 albumquote:Op vrijdag 23 februari 2007 09:48 schreef ranja het volgende:
Metric? Hm hoop dat die beter is dan Live it Out, op een paar ijzersterke nummers na viel die wat tegen.
Als het qua Metric over Live it Out gaat is die dus niet gelekt maar gewoon al heel lang uit in Canada.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 12:35 schreef Z het volgende:
Met uit bedoel ik eigenlijk ook gelekt.
quote:Grow Up and Blow Away was the first recorded album by indie rock band Metric. The album was recorded in 2002, but delayed for years by their record label. As the years passed, the band's sound changed to the point where they no longer felt the album would be what the fans expected to hear, so Metric recorded a completely new album, Old World Underground, Where Are You Now?, and released that instead. Grow Up and Blow Away is widely available as an Internet download. Recently Last Gang Records purchased the rights to it and planned a release for 2007.
Okquote:Op vrijdag 23 februari 2007 12:37 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
het gaat over Grow Up And Blow Away
Die van LCD Soundsystem was best vroeg gelekt. Ik vond het ook verwonderlijk aangezien de releasedate ergens in maart was.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 12:35 schreef Z het volgende:
Met uit bedoel ik eigenlijk ook gelekt.
Album is ook zeker okay.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 09:45 schreef pfaf het volgende:
[..]
Wat heb jij in eens met releasedata.![]()
De Papercuts zijn binnen, ik ben benieuwd, MySpace klonk oké.
Al geprobeerd?quote:Op woensdag 14 februari 2007 18:58 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Jazz? Noorwegen? Achtergrondmuziek? Dat soort platen zijn altijd welkom. Bedankt voor de tip!
Heb die Losing Stones plaat nog altijd niet via de welbekende kanalen weten te vinden, maar die van Tin Hat ondertussen wel. Dank voor de tip!quote:Op dinsdag 27 februari 2007 18:46 schreef pfaf het volgende:
[..]
Al geprobeerd?
In die lijn, maar nog mooier, nog intenser en wat andere instrumentatie ( meer nadruk op violen, ipv op piano) is de nieuwe Tin Hat ( The Sad Machinery of Spring )![]()
http://www.tinhattrio.com/record_frm.html
k Ben momenteel ook de nieuwste Suishou no Fune aan het downloaden, maar met nummers van 60mb valt dat nog niet mee.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 18:51 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Heb die Losing Stones plaat nog altijd niet via de welbekende kanalen weten te vinden, maar die van Tin Hat ondertussen wel. Dank voor de tip!
End deze nog maar een keertje quoten. Ik vind overigens wel dat Rosie Thomas' geloofwaardigheid is verdrievoudigd op basis van dat ene nummer. Niet zozeer vanwege de samenwerking met Sufjan Stevens (al helpt dat natuurlijk welquote:Op zaterdag 27 januari 2007 13:04 schreef Grobbel het volgende:
Voor degenen die de Forkcast van Pitchfork niet zo in de gaten houden, ik ben me er een beetje doorheen aan het worstelen nu. Een paar goede tips die gratis en voor niks te downloaden zijn:
Ted Leo and the Pharmacists - The Sons of Cain
Marnie Stern - Every Single Line Means Something
Rosie Thomas & Sufjan Stevens - Much Farther To Go
Malajube - M. Pupille
Andrew Bird - Heretics
Ik vind de sfeer die ze zetten wel erg mooi, vooral praktisch zonder instrumenten. IN het middengedeelte van de plaat wordt het wat saai wellicht, maar ik vind 'm erg goed.quote:Op woensdag 28 februari 2007 09:47 schreef Z het volgende:
Ondanks de goede poging wat nieuws te doen vind ik de nieuwe (glitch) plaat van Low niet echt geslaagd.
Erg fraaie muziek. Was toevallig voor een vak (African-American History) aan het lezen over de verschrikkingen van de vele lynchpartijen en de moeilijkheden die African-Americans hadden in de periode vlak nadat slavernij was verboden, en dan is zo'n emotioneel beladen, nostalgisch en af en toe bijna episch klankenbad bijzonder krachtig. Heel erg bedankt voor de tip nogmaals!quote:Op dinsdag 27 februari 2007 18:46 schreef pfaf het volgende:
In die lijn, maar nog mooier, nog intenser en wat andere instrumentatie ( meer nadruk op violen, ipv op piano) is de nieuwe Tin Hat ( The Sad Machinery of Spring )![]()
http://www.tinhattrio.com/record_frm.html
het gehele nieuwe album van Andrew Bird is zeeeer fraaiquote:Op woensdag 28 februari 2007 10:28 schreef Grobbel het volgende:
[..]
End deze nog maar een keertje quoten.
Dat is ook de reden dat ik helemaal verliefd ben geworden op The Blue Notebooks, maar de andere twee platen me tot dusver nog altijd niet in de zelfde mate hebben weten te vatten.quote:Op woensdag 28 februari 2007 13:54 schreef Z het volgende:
Ik vind alles van Richter mooi, alleen gaat het wel een beetje op elkaar lijken op een gegeven moment.
Ik besteed bijzonder veel tijd aan het schrijven van essays en het doorspitten van dikke historische boeken en obscure romans voor mijn studie, dus wat betreft heb ik er wel de tijd voor.quote:Op woensdag 28 februari 2007 14:12 schreef bigshadow het volgende:
Luister dit, luister dat! Waar haalt een normaal mens de tijd vandaan?
Ik heb ook maar twee platen van Zorn in mijn hele collectie, Naked City en de hierboven genoemde plaat. Die Filmworks-plaat is ook zeker niet te vergelijken met die experimentele, door merg en been gaande horrorjazz (of hoe je het ook wil omschrijven), maar is eigenlijk verrassend warm en relaxed. Luister anders eens naar het titelnummer van die plaat (Invitation to a Suicide), en besluit daarna maar of je het wat vindt of niet.quote:Op woensdag 28 februari 2007 14:20 schreef Z het volgende:
Aan Zorn ga ik niet beginnen, die heeft zo'n schrikbarend grote bak bij de Get... Bovendien wat ik van hem gehoord heb stond me niet aan.
Koptelefoon op, in een donker hoekje onder een deken, en genieten maar.quote:Op woensdag 28 februari 2007 14:21 schreef Grobbel het volgende:
Ben trouwens nu ook druk bezig om eindelijk Ys van Joanna Newsom helemaal te doordringen. Emily is een bloedmooi nummer, maar de rest van de plaat heb ik nooit echt goed beluisterd. Elke dag opzetten zoals Jelle (?) deed zit er nog net niet in, maar het komt er wel bij in de buurt.
Richter krijg ik altijd als ik jouw Last.fm radio luister.quote:Op woensdag 28 februari 2007 13:30 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Erg fraaie muziek. Was toevallig voor een vak (African-American History) aan het lezen over de verschrikkingen van de vele lynchpartijen en de moeilijkheden die African-Americans hadden in de periode vlak nadat slavernij was verboden, en dan is zo'n emotioneel beladen, nostalgisch en af en toe bijna episch klankenbad bijzonder krachtig. Heel erg bedankt voor de tip nogmaals!
En je moet echt Max Richter eens gaan beluisteren, als je dat nog niet had gedaan. Met name The Blue Notebooks is bijzonder mooi. Minder warm als Tin Hat en ook wat minimalistischer, maar zeker zo mooi en nostalgisch.
Maar dit had ik niet verwacht!quote:Op woensdag 28 februari 2007 20:24 schreef pfaf het volgende:
[..]
Richter krijg ik altijd als ik jouw Last.fm radio luister.
Maar albums heb ik nog niet, zal er zeker eens wat van halen.
Het festival zelf kost maar 100,- en het is natuurlijk meteen een goede reden om eens naar Barcelona te gaan.quote:Op donderdag 1 maart 2007 19:06 schreef pfaf het volgende:
BarcelonaMaar ik heb al moeite het treinkaartje naar Lowlands te betalen, dus laten we daar nog maar niet aan beginnen.
Andrew Bird vandaag aan een grondige test onderworpen. Valt me eerlijk gezegd flink tegen, wel aardige nummers, maar in de buurt komen van Production of Eggs doet 'tie niet.
Laakso klinkt wel aardig, beetje te bombastisch wat ik er zo van hoor, maar Zweedse bands zijn altijd wel tof natuurlijk.
quote:Op donderdag 1 maart 2007 18:59 schreef spacemangraig het volgende:
Zijn er hier nog mensen van plan een bezoekje te brengen aan Primavera Sound festival in Barcelona?
Ja, het is niet heel veel minder dan Kane.quote:Op donderdag 1 maart 2007 21:35 schreef Moody het volgende:
Kent iemand de Enschedese band Enorm?
http://www.sniproductions(...)0you%20want%20me.mp3
http://www.sniproductions(...)m%20-%20Hilayeah.mp3
http://www.sniproductions(...)rm%20-%20answers.mp3
http://www.enormmusic.com/audio/cover_me.wma
video: http://home.hccnet.nl/r.tbos/Answerslive.wmv
Eigenlijk gek dat ze nog niet zijn doorgebroken.
Ik vond het verschrikkelijk wisselvallig. Een nummer erg goed, drie nummers echt niks.quote:Op zondag 4 maart 2007 22:44 schreef Grobbel het volgende:
Ik ken alleen het nummer Sugar Assault Me van Pop Levi, op zich wel geinig. Heeft me er alleen nog niet echt toe bewogen om er meer van te beluisteren tot dusver. Hoe is de rest van zijn werk?
Daar zijn de meningen nog over verdeeld, als ik af ga op de reacties in het centrale Arcade Fire topic. Persoonlijk heeft nog niet elk nummer van het album zich voor me weten te winnen, maar ik heb nog een maand voor ik ze live ga zien in Vredenburg. Er staan in elk geval wel een aantal bijzonder fraaie nummers op.quote:
Staat ook op MM te R´dam binnekort toch? Krijg als het goed is binnekort het album binnen.quote:Op zondag 4 maart 2007 22:37 schreef peaceman het volgende:
Iemand bekend hier met Pop Levi? Best geinig
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | Modest Mouse - We Were Dead Before the Ship Even Sank Shining - Grindstone !!! - Myth Takes Menomena - Friend and Foe Bloc Party - A Weekend in the City Clap Your Hands Say Yeah - Some Loud Thunder The Arcade Fire - Neon Bible Maxïmo Park - Our Earthly Pleasures Studio - Yearbook 1 The Hours - Narcissus Road Au Revoir Simone - The Bird of Music Tin Hat - The Sad Machinery of Spring Soft Circle - Full Bloom Ricardo Villalobos - Fizheuer Zieheuer Deerhunter - Cryptograms Ted Leo and the Pharmacists - Living with the Living Amon Tobin - Foley Room Gui Boratto - Chromophobia Low - Drums and Guns |
Spannend is het ook nu niet hoor.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 11:33 schreef Grobbel het volgende:
Heb de nieuwe Rob Crow ook gehoord, maar vooralsnog te licht bevonden (kwam uit op #21, net voor LCD Soundsystem en Marnie Stern).
En de High Llamas, oef. Die heb ik ooit aan het einde van de jaren '90 al eens geprobeerd, vond het toen vreselijk slaapverwekkend. Benieuwd of deze beter is.
Ah kijk! Hij stond geloof ik nog bij Pitchforks Best New Music section van dit jaar, dus vandaar dat ik er op kwam.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 11:40 schreef Z het volgende:
Ik wordt bloed nerveus van Marnie Stern, niks voor mij. En Fizheuer Zieheuer is nog van vorig jaar natuurlijk![]()
En waarschijnlijk heeft ie ook nog een nekbaard.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 12:13 schreef JelleS het volgende:
Ik snap best dat je Fallen Snow niet leuk kan vinden, bijvoorbeeld als je je hele leven achter je computer doorbrengt, discussierend over wie de meeste onbekende bandjes in 5 minuten kan opnoemen, en meisjes nog steeds eng vindt.
Maar in elke andere situatie kan ik het mij eigenlijk niet voorstellen.
Zondaar!quote:Op dinsdag 6 maart 2007 13:36 schreef chansadres het volgende:
De nieuwe Maximo Park heb ik net beluisterd en die vind ik best wel tof. Heb de eerste album niet geluisterd om onbekende redenen. Snel even inhalen dus
Laatste tijd komen er veel toffe platen uit! Net geluisterd naar de nieuwe Limbeck cd en die is echt genieten! Die staat de hele dag hier aan.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 13:37 schreef n0r het volgende:
[..]
Zondaar!
Ze zijn allebei gewoon superrielekst
Hij is toch al uit vent?quote:Op maandag 5 maart 2007 00:44 schreef JelleS het volgende:
Jammer, maar verwachtte er dan ook niet al te veel van. Arcade Fire heb ik geen mening over want ik verdom het te downloaden, maar aangezien ik ze live ga zien zal ik er binnekort toch maar aan moeten geloven.
Vind je?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 13:46 schreef MaJo het volgende:
Er komt echt veel uit achter elkaar inderdaadNieuwe Bloc Party, Kaiser Chiefs, Arcade Fire, Maxïmo Park. En Arctic Monkeys staat weer in de planning. Alleen jammer dat de meeste cd's (van dit rijtje) wat tegenvallen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |