quote:Op vrijdag 9 februari 2007 18:29 schreef placebeau het volgende:
Van een indie opvoeding gesproken: andrew bird fixt strings
http://www.youtube.com/watch?v=kW8j7hIVoC0&eurl=
Volgens mij is dat een tussensingle die uitgebracht is tussen de laatste single van het eerste album en de eerste single van het tweede album. Als zoethoudertje. Een andere verklaring kan ik niet bedenken.quote:Op maandag 12 februari 2007 11:11 schreef Panic_A het volgende:
Hoe zit het dan met de single leave before the lights come on van de Arctic Monkeys?
Die komt dus niet op het nieuwe album?![]()
Ja, dat is idd zo.quote:Op maandag 12 februari 2007 11:38 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Volgens mij is dat een tussensingle die uitgebracht is tussen de laatste single van het eerste album en de eerste single van het tweede album. Als zoethoudertje. Een andere verklaring kan ik niet bedenken.
En wat is dat voor muziek?quote:Op maandag 12 februari 2007 11:46 schreef Grobbel het volgende:
En de nieuwe Shining is weer erg vet (gelekt, dus!).
Experimentele jazz met electronische en rockinvloeden, herbergt ook een aantal leden van Jaga Jazzist. De vorige plaat was een van de beste releases van 2005.quote:
quote:Check it out: There, somewhere over the horizon, that guy in the Mr. Bungle shirt took silent note of a playful 7/8 atmospheric break and wept in double-time. Over there, some kid tired of improvising to Rush and the "Benny Hill Theme" just got his groove back. But, hey techy, before you pick up a stopwatch and dork out, note that Shining keep things brief, subtle, tight, and aesthetically on-the-mark, suggesting progness (or at least, jazz kids spreading their rock wings) is often less about duration and bombast than complexity, invention, and the rigorous interplay of its players.
Goretex Weather Report.quote:Op maandag 12 februari 2007 12:26 schreef bigshadow het volgende:
Voornamelijk muziek gemaakt met behulp van bijlen en houten deuren.
Wat ik ken van de band is het een beetje experimentele rock met wat jazz/metal invloeden, beetje eclectisch maar tegelijk stuwend en energiek.
Check! Ik ben benieuwd!quote:Op maandag 12 februari 2007 13:23 schreef Grobbel het volgende:
Maar Dinosaur jr liefhebbers zullen hier zeker mee in hun nopjes zijn, het klinkt precies zoals ze vroeger waren.
Ali in the Jungle is trouwens ook op de myspacepagina van de band te beluisteren.quote:Op maandag 12 februari 2007 09:04 schreef Grobbel het volgende:
Ik draai al een paar maanden regelmatig het nummer Ali in the Jungle van The Hours, een heerlijk nummer met opvallende percussie en een fantastische tekst. Ik heb uit nieuwsgierigheid ook hun album Narcissus Road maar eens beluisterd, en alhoewel het niet zo origineel klinkt als die ene single, is het wel redelijk degelijk. Op zich redelijk standaard alternatieve (brit)rock van de voor die new wave-revival (richting Doves, zeg maar), beetje het zondagochtendgevoel.
Ken ze totaal niet, maar ik ga op onderzoek uit!quote:Op maandag 12 februari 2007 14:42 schreef bigshadow het volgende:
Iemand al The Postmarks gehoord?
De naam had m'n interesse al gewekt, kan ik zoiets verwachten als Camera Obscura?quote:Op maandag 12 februari 2007 14:42 schreef bigshadow het volgende:
Iemand al The Postmarks gehoord?
Maar dan met een aantrekkelijker zangeresquote:Op maandag 12 februari 2007 14:51 schreef Z het volgende:
[..]
De naam had m'n interesse al gewekt, kan ik zoiets verwachten als Camera Obscura?
Was er zaterdag al. Inderdaad meer dan geniaal. Een aanrader voor iedereen.quote:Op zondag 4 februari 2007 17:19 schreef methodmich het volgende:
Overigens zojuist de geniale live-dvd van Jeff Tweedy besteld. Hopelijk binnen een week binnen!!
Prima toch?quote:Op woensdag 14 februari 2007 10:47 schreef pfaf het volgende:
the Ripps vind ik eerlijk gezegd ook maar weinigzeggend.
J. Mascis is één van de betere gitaristen, en het debuut terecht een klassieker. Maar ik heb aan één album van ze wel genoeg. De nieuwe is meer van hetzelfde alleen een stuk minder interessant/vernieuwend [duh].quote:Op maandag 12 februari 2007 13:38 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Toch maar weer afgezet, eigenlijk is het maar een nare, vermoeiende kutband.
Jazz? Noorwegen? Achtergrondmuziek? Dat soort platen zijn altijd welkom. Bedankt voor de tip!quote:Op woensdag 14 februari 2007 15:30 schreef pfaf het volgende:http://www.kindamuzik.net(...)nes-collecting-bones
Erg fraaie plaat. Rustige, easylisteningjazz, veel pianogekabbel, af en toe een opwelling of climaxje. Kortom heerlijke achtergrondmuziek.
Dan heb je Sleep on Needles, You Know So Well en Dead Passengers nog niet gehoord.quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:27 schreef -Dries- het volgende:
Sondre Lerche had echt een hele toffe single: Two-way Monolouge
Dat klopt.quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:48 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Dan heb je Sleep on Needles, You Know So Well en Dead Passengers nog niet gehoord.
Oe, dank voor de tip! Ik haal 'm meteen even binnen, ben bijzonder benieuwd!quote:Op vrijdag 16 februari 2007 12:04 schreef spacemangraig het volgende:
De album waar de topictitel naar verwijst is overigens gelekt..
Check!quote:Op vrijdag 16 februari 2007 12:16 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Oe, dank voor de tip! Ik haal 'm meteen even binnen, ben bijzonder benieuwd!
Dat zou op zich wel een leuk initiatief zijn inderdaad. Al ben ik wel bang dat het dan gauw verzandt in spammers die hun linkje naar de myspacepagina van hun twee akkoorden harkende puberpunkbandjes daarin droppen, maar het is wel het proberen waard denk ik.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 13:09 schreef Z het volgende:
Is er egenlijk een 'Nederlandse bandjes' topic? Ik weet daar bijbna niets vanaf maar er zijn vast veel bandjes die de moeite waard zijn te beluisteren.
hopen dat de Jesus and mary chain niet alleen daar spelen dan..quote:
het enige wat ik een beetje jammer is, dat er al 2 andere bands zijn die Moss heten, beide doom metal, dus dat ziet er nogal vreemd uit op last.fmquote:Op vrijdag 16 februari 2007 16:37 schreef bigshadow het volgende:
Moss klinkt wel aardig btw, vandaag gehoord op de luisterpaal, fijne achtergrond/werkmuziek. Maar of dat nu een dooddoener of een compliment is.....
Goeie muziek!quote:Op maandag 19 februari 2007 10:35 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Omg, wat moet ik me daarbij voorstellen denk ik soms echt![]()
En dan moet de beste CD ooit nog verschijnenquote:Op maandag 19 februari 2007 17:23 schreef pfaf het volgende:
Ik kan het dit jaar allemaal niet bijhouden.De topcd's vliegen in zo'n tempo voorbij dat ik geen tijd heb om ze echt te beluisteren.
En dan een week later komt nog de één na beste.quote:Op maandag 19 februari 2007 17:30 schreef -Dries- het volgende:
[..]
En dan moet de beste CD ooit nog verschijnen
Vertelquote:Op maandag 19 februari 2007 17:32 schreef pfaf het volgende:
[..]
En dan een week later komt nog de één na beste.
http://wilcoworld.net/news/index.phpquote:
Daar heb ik erg weinig last van. Ik heb wel al een redelijk aantal oude albums gekocht dit jaar, maar van de 2007 releases heb ik er nog maar 2 en zijn er nog 3 waarvan ik wacht op de release (waarvan ik er al 1 ken via de luisterpaal).quote:Op maandag 19 februari 2007 17:23 schreef pfaf het volgende:
Ik kan het dit jaar allemaal niet bijhouden.De topcd's vliegen in zo'n tempo voorbij dat ik geen tijd heb om ze echt te beluisteren.
quote:Op maandag 19 februari 2007 17:39 schreef pfaf het volgende:
[..]
http://wilcoworld.net/news/index.php
Maar dat is slechts hoop natuurlijk, dat New Moon het beste album aller tijden wordt staat nu al vast.
De nieuwe Modest Mouse is bijzonder fraai, en ik zou de nieuwe platen van Deerhoof, Menomena en zelfs !!! ook onder de "knallers" rekenen.quote:Op maandag 19 februari 2007 23:18 schreef bigshadow het volgende:
Nieuwe rakes is ook een leuke plaat, wat softer en minder puntig dan de eerste. Maar erg leuk gedaan als je het mij vraagt. Ghost stories heeft ook een aardig plaatje gemaakt, maar niet meer dan dat. Nieuwe 4hero is als fan gewoon een fijne plaat, helaas niet echt spraakmakend. Hoeft ook niet altijd natuurlijk! Lonely, dear is net als bovenstaande een leuke plaat, mooie liedjes, iets wat braafjes. Vooralsnog geen knallers in 2007, of heb ik iets over het hoofd gezien?
Oe! Ga ook niet wachten denk ik.quote:Op maandag 19 februari 2007 22:50 schreef edejong het volgende:
eindelijk is het nieuwe album van blonde redhead geleakt!!!
wilde eigenlijk wachten, kon het toch niet weerstaan..
Krijg je dan niet dat je 'nu' allemaal albums zit te luisteren die over een paar maand uitkomen en als het eindelijk uit is, je dan al weer albums luistert die dan nog niet uit zijn? Zo kun je inderdaad in Februari al een flinke jaar lijst hebben en in November al met 2008 bezig zijnquote:
De nieuwe Patrick Wolf!quote:Op maandag 19 februari 2007 23:18 schreef bigshadow het volgende:
Nieuwe rakes is ook een leuke plaat, wat softer en minder puntig dan de eerste. Maar erg leuk gedaan als je het mij vraagt. Ghost stories heeft ook een aardig plaatje gemaakt, maar niet meer dan dat. Nieuwe 4hero is als fan gewoon een fijne plaat, helaas niet echt spraakmakend. Hoeft ook niet altijd natuurlijk! Lonely, dear is net als bovenstaande een leuke plaat, mooie liedjes, iets wat braafjes. Vooralsnog geen knallers in 2007, of heb ik iets over het hoofd gezien?
Do-The-Undoquote:Op maandag 19 februari 2007 23:18 schreef bigshadow het volgende:
Een beetje wel maar als het een goede plaat is blijf ik 'm luisteren... En laat het nou een prima plaat zijn! Niet zo 'uitgesproken' als de vorige alleen.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 09:43 schreef ranja het volgende:
[..]
Krijg je dan niet dat je 'nu' allemaal albums zit te luisteren die over een paar maand uitkomen en als het eindelijk uit is, je dan al weer albums luistert die dan nog niet uit zijn? Zo kun je inderdaad in Februari al een flinke jaar lijst hebben en in November al met 2008 bezig zijn
Ik wacht toch liever de officiele releases af
quote:Op donderdag 22 februari 2007 18:00 schreef Z het volgende:
Is die van Low al uit?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |