Ja, behoorlijk zelfs, op een enkele reis Zp-Es scheelt het je bijna 2 euro. Dit omdat het via Dv veel meer kilometers zijn, maar omdat de snelheid veel hoger ligt dan met de stopper, betaal je per minuut reistijd flink wat meer. Maar je reist wel comfortabeler (tenminste, tot zondag).quote:
In reactie op het modelspoor gebeuren op spoor 6/7 in Amersfoort.quote:Op maandag 4 december 2006 21:44 schreef Dichterbijer het volgende:
Amersfoort heeft ook wat leuks neergezet op Perron 6/7 in een wachthokje:
[afbeelding]
[afbeelding]
Groot en klein
[afbeelding]
Je hoeft geen kou te lijden, want ze hebben dus verwarming aan de buitenkant aangebracht
[afbeelding]
Er reed zelfs al 1 koploper rondjes. Tevens hebben ze een miniatuur versie van de koploper in KLM Blauw![]()
En jullie hard lachen natuurlijk, want oh wat een sukkel.quote:Op woensdag 6 december 2006 03:59 schreef SpankTheMonkey het volgende:
Treinspotters.![]()
Had in de klas ook zo een figuur zitten. Kwamen we uit school, stonden we ergens op het perron, rijdt er een trein langs, pakt die snel zo een boekje uit zijn binnenzak gaat die allerlei nummers opschrijven. Spannend.
Ik begrijp het niet. No offence, enjoy people.![]()
Ik ben absoluut voor!quote:Op woensdag 6 december 2006 02:50 schreef MREn het volgende:
Serie Traject Materieel
2800 Rtd - Gd - Ut - Amf - Amfs ICM
12500 Rtd - Ut - Amf - Zl - Lw ICM
12700 Rtd - Ut - Amf - Zl - Lw ICM
21700 Rtd - Ut ICM
Ah ok! Zo lang ie tussen Rtd en Ut maar enigszins doorrijdt!quote:Op woensdag 6 december 2006 10:57 schreef Zug-Chef het volgende:
12500 is IC tussen Zl en Lw
12700 is stoppende IC tussen Zl en Lw![]()
Hans Alders is iemand waarvan de houdbaarheidsdatum allang verstreken is. Ik heb tenminste iemand uitgekozen die er nog iets van gemaakt heeft. Hij heeft het planetarium in Franeker gebouwd, Eise Eisinga.quote:Op dinsdag 5 december 2006 17:22 schreef Alexxxxx het volgende:
Je eigen trein? Is er naar jou ook een trien genoemd? Welke bekende Noordelring hebben we in onze gelederen? Hans Alders?
Ik dacht dat Arriva de stellen nog tot het eind van 2007 geleasd had. Kan het ook mis hebben natuurlijk. Overigens is er nu sprake van 11xDH1 en 3xDH2 op de maaslijn voorlopig. Het is afwachten of dat er ook echt komt natuurlijk.quote:Op dinsdag 5 december 2006 17:38 schreef thatsme het volgende:
Het kan ook andersom zijn. Is maar net wat de contracten, wat betreft het materieel, met de NS zijn. Als het contract voor Arriva met de huur met de NS ophoud in december heeft Arriva het nakijken. En anders heeft inderdaad Veolia het nakijken!
Ze willen zoveel mogelijk geld binnenskamers houden, dus zodra de reizigersgroei iets afvlakt, dan wordt er minder nieuw materieel besteld.quote:Op dinsdag 5 december 2006 19:11 schreef Brembo het volgende:
Leveren in 2008 en de dienstregeling in laten gaan op 2007. Nee, dan was het beter geweest dat er voldoende materieel was en liever te veel
. Maar daar worden de NS en ik het nooit over eens
.
Met de mogelijk 17 beschikbare bakken zal het lastig worden.quote:Op dinsdag 5 december 2006 19:48 schreef ReisT het volgende:
Dat zijn dus de spitstreinen, die ze niet zullen rijden. Een halfuursdienst Nijmegen-Roermond denken ze dus wel te kunnen rijden.
Dit bevordert het zwartrijden wel. En die OV-Chipkaart is niet het wondermiddel, zoals het wel gepresenteerd wordt. De Hc is nog wel degelijk nodig. Hij/zij moet de kaarten uitlezenquote:Op dinsdag 5 december 2006 20:52 schreef MREn het volgende:
Er komen trouwens geen controleploegen in de treinen van Veolia omdat er geen geld is voor niet-rijdend personeel.
Voor zover ik weet zijn de personeelspassen van andere vervoerders niet geldig bij de NS en andersom. Je mag dus alleen met de vervoerderspas rijden in een gebied waar je eigen bedrijf actief is. Syntus zal misschien de uitzondering zijn op de regel.quote:Op dinsdag 5 december 2006 22:00 schreef MREn het volgende:
Om nog maar even voorbij te gaan aan speciale passen als personeelspassen waar ik nu vrolijk het halve land mee door kan...ik mag doodvallen als ik die eentje krijg die ook voor andere vervoerders gaat gelden (hoewel die in praktijk nooit lastig doen).
Naast die Arriva automaten staan de NS automaten ook nog. Het lijkt me dat je bij de Arriva automaten alleen kaartjes kunt kopen voor de treinen die in de arrivagebieden rijden. Dus ook de speciale kaartjes. Voor kaartjes naar andere bestemmingen, moet je de NS automaat gebruiken, die ook gewoon de normale Arriva kaartjes uitspuugd.quote:Op dinsdag 5 december 2006 22:02 schreef Ou-Tannu het volgende:
krijgen we nou bij Arriva andere treinkaartjes? gezien die arriva groene automaten steeds meer op duiken?
of komen daar de combikaartjes in ofzo?
wat een useless idee?quote:Op woensdag 6 december 2006 11:23 schreef Peterselieman het volgende:
Naast die Arriva automaten staan de NS automaten ook nog. Het lijkt me dat je bij de Arriva automaten alleen kaartjes kunt kopen voor de treinen die in de arrivagebieden rijden. Dus ook de speciale kaartjes. Voor kaartjes naar andere bestemmingen, moet je de NS automaat gebruiken, die ook gewoon de normale Arriva kaartjes uitspuugd.
wadjes kunnen 100+ km/h halen hoorquote:Op woensdag 6 december 2006 11:57 schreef Peterselieman het volgende:
Gisteren voor het eerst sinds lange tijd weer eens in een wadsloper gezeten tussen Zuidhorn en Leeuwarden. Het ding reed tussen Grijpskerk en Buitenpost volgens mij niet volgas, want ik had het idee dat het ding bijna achteruitgeblazen werd door de wind. Zo traag voelde het aan. En toch reed de trein met niet meer dan +5
Komt van prutsrail dit stukjequote:Storing in de bediening van seinen en wissels Noord Holland
Tussen Haarlem en Uitgeest/ Zandvoort aan Zee/ Leiden en van en naar Alkmaar moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 30 tot 60 minuten.
Door storing in de bediening van seinen en wissels rijden er tussen Haarlem en Amsterdam en tussen Alkmaar en Amsterdam minder treinen en rijden er tussen Haarlem en Zandvoort aan Zee, tussen Heerhugowaard en Hoorn, tussen Haarlem en Leiden, tussen Haarlem en Uitgeest en tussen Alkmaar en Schagen geen treinen.
Prognose:
* einde tussen 14.00 en 15.00 uur
Toelichting voorval:
Storing in de bediening van seinen en wissels Noord Holland
Door uitval van het bediensysteem van de seinen en wissels op de treindienstleiderspost te Alkmaar, reden er tot 12.40 uur
geen op slechts beperkt treinen ten noorden van de lijn Haarlem en Amsterdam Sloterdijk.
Vanaf 12.40 uur komt het treinverkeer in Noord Holland op gang, met uitzondering van de trajecten ten Leiden - Haarlem - Uitgeest en Haarlem - Zandvoort aan Zee.
Doordat het het bediensysteem nog traag is kunnen niet alle treinen in Noord Holland gaan rijden.
Zijn het niet de verdubbelingstreinen van de 500 en 700, die dus niet altijd naar Lw hoeven te rijden? Ik heb zondagavond namelijk altijd de 12500, vanuit Utrecht in z'n geheel naar Gn (met als aankomst 22.10, zowel 2006 als 2007), 5 minuten voor de 'normale' 500 uit rijdend.quote:Op woensdag 6 december 2006 10:57 schreef Zug-Chef het volgende:
12500 is IC tussen Zl en Lw
12700 is stoppende IC tussen Zl en Lw![]()
Nou euh.....quote:Op woensdag 6 december 2006 16:20 schreef Peterselieman het volgende:
Verklaart u nader
Niet als ik naast je kom zitten.quote:Op woensdag 6 december 2006 16:23 schreef Dangel het volgende:
En er komen altijd van die vieze stinkende kutgothics naast je zitten![]()
![]()
Dat staat nergens expliciet verboden. Je mag volgens de Nederlandse wet geen aanstoongevend gedrag vertonen (wat anders geforumuleerd) en in die zin mag je net zo goed sex hebben in de trein als in een auto, zo lang je maar niemand tot last bent.quote:Op woensdag 6 december 2006 16:23 schreef Dangel het volgende:
[..]
Nou euh.....
Je mag niet eens sexen in de trein bijvoorbeeld![]()
Die IC komt er gewoon vanaf de 10e, dienstregeling op de site van de NMBS, mits de reeks13 locs nog even voor die tijd toegelaten worden in ons landje (lees: geen ATB-storingen veroorzaken op Mt-Mtr). Rijden op 1800V is iig geen probleem voor ze.quote:Op woensdag 6 december 2006 17:05 schreef De_Hertog het volgende:
Leuk topic ditIk las in Treinkaartjes Veolia(?) , het topic waardoor ik hier terecht kwam, dat er een IC van Maastricht naar Brussel komt en de Belgische stoptrein al weg is, waardoor geen treinen meer in Eijsden stoppen. Hier staat echter in de OP dat de Belg blijft rijden tot die nieuwe intercity er is. Hoe zit het nu?
Tief anders op uit dit topicquote:Op woensdag 6 december 2006 16:19 schreef Dangel het volgende:
treinen zijn kut
Absoluut de op twee na geweldigste Frysk aller tijden inderdaadquote:Op woensdag 6 december 2006 11:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hans Alders is iemand waarvan de houdbaarheidsdatum allang verstreken is. Ik heb tenminste iemand uitgekozen die er nog iets van gemaakt heeft. Hij heeft het planetarium in Franeker gebouwd, Eise Eisinga.
eh idd dat bedoel ikquote:Op woensdag 6 december 2006 19:49 schreef Peterselieman het volgende:
Niet genoeg in ieder geval.
Dat zijn geen sprinters, gewoon Br425, hopelijk met werkende remmen en fatsoenlijk interieur.quote:
dacht dat er nieuwe sprinters kwamen? :pquote:Op woensdag 6 december 2006 19:52 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat zijn geen sprinters, gewoon Br425, hopelijk met werkende remmen en fatsoenlijk interieur.
VIRM-4 zijn 200 bakken, ofwel 50 viertjes.
Schuiven met materieel. Zwolle-Groningen ligt redelijk los van alles en heeft vrij lange rechte stukken, dus hier kun je prima met diesels gassen (dingen rijden ook gewoon 140), zodat je je sneller optrekkende electrische stellen kunt gebruiken op plaatsen waar je die nodig hebt.quote:Op woensdag 6 december 2006 19:45 schreef Remzz het volgende:
Waarom zou je een Zwolle Groningen met een dieseltrein gaan rijden? Terwijl het gewoon geelectrificeerd is
Alles heet tegenwoordig sprinter, zo moet je het even zien. Als er nu nog plan V besteld zou worden (puur hypothetisch natuurlijk) zou NS dat ook verkopen als Sprinter.quote:Op woensdag 6 december 2006 19:53 schreef Ou-Tannu het volgende:
dacht dat er nieuwe sprinters kwamen? :p
De ruimte is er qua tijd ook op dit traject. DM'90 doet er enkele minuten langer over dan een ICM. Daarom moet je ook een traject hebben waar die speling er is.quote:Op woensdag 6 december 2006 19:54 schreef MREn het volgende:
[..]
Schuiven met materieel. Zwolle-Groningen ligt redelijk los van alles en heeft vrij lange rechte stukken, dus hier kun je prima met diesels gassen (dingen rijden ook gewoon 140), zodat je je sneller optrekkende electrische stellen kunt gebruiken op plaatsen waar je die nodig hebt.
Anders zouden de diesels toch maar aan de kant staan.
tja vroegah zouden ze t STOPTREIN noemen?quote:Op woensdag 6 december 2006 19:55 schreef MREn het volgende:
[..]
Alles heet tegenwoordig sprinter, zo moet je het even zien. Als er nu nog plan V besteld zou worden (puur hypothetisch natuurlijk) zou NS dat ook verkopen als Sprinter.
quote:Op woensdag 6 december 2006 19:57 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
tja vroegah zouden ze t STOPTREIN noemen?
nou vind ik een Plan V / T van afstand net van die speelgoed treintjes,
zelfde voor wadlopertjes![]()
Ja, dat bedoelde ik met los liggenquote:Op woensdag 6 december 2006 19:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De ruimte is er qua tijd ook op dit traject. DM'90 doet er enkele minuten langer over dan een ICM. Daarom moet je ook een traject hebben waar die speling er is.
dan hadden ze toch echt de moter wel opgeblazen hoorquote:Op woensdag 6 december 2006 19:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
![]()
Ik had gister echt bijna het idee dat de wadsloper tussen Gn en Lw bijna achteruit geblazen werd door de windHet ging wat langzaam.
Enschede-Zwolle krijgt er zelfs twee stellen bij van de Maaslijn, dit omdat er in Enschede lang gekeerd gaat worden, en omdat de 10100 met Buffels wordt gereden schijnbaar.quote:Op woensdag 6 december 2006 19:59 schreef Remzz het volgende:
Ah okee duidelijkNu maar hopen dat ze niet teveel buffels weghalen, en dat Enschede Zwolle nog wel goed bezet blijft
Dat wist iedereen met een bezond stel hersens ook al een hele rijdquote:Net namelijk op het nieuws dat de NS veel problemen verwacht met de ingang van de nieuwe dienstregeling.
Sterker nog. Door de buffels uit het zuiden weg te halen, kan de treindienst hier en daar versterkt worden. Totdat die tunnel aangelegd wordt en het traject voor enkele jaren in 2'en geknipt wordt.quote:Op woensdag 6 december 2006 19:59 schreef Remzz het volgende:
Ah okee duidelijkNu maar hopen dat ze niet teveel buffels weghalen, en dat Enschede Zwolle nog wel goed bezet blijft
Net namelijk op het nieuws dat de NS veel problemen verwacht met de ingang van de nieuwe dienstregeling.
Dat ze daar niet meer rekening mee hebben gehouden.quote:Op woensdag 6 december 2006 20:02 schreef MREn het volgende:
Dat wist iedereen met een bezond stel hersens ook al een hele rijd
Lange keringen vormen de basis van alle ellende, en zo kweekt NS zn eigen personeels- en materieeltekorten.
anders hadden we buffelvla jaquote:Op woensdag 6 december 2006 20:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Sterker nog. Door de buffels uit het zuiden weg te halen, kan de treindienst hier en daar versterkt worden. Totdat die tunnel aangelegd wordt en het traject voor enkele jaren in 2'en geknipt wordt.
Ik weet niet hoe jij met een Plan V Arnhem Zwolle wil gaan rijden, maar volgens mij in de spits is er dan maar 1 beschikbaar dan is het gewoon te vol. Zelfs V-IRM VI is al zeer vol in de spits nu in.quote:Op woensdag 6 december 2006 19:59 schreef Remzz het volgende:
Ah okee duidelijkNu maar hopen dat ze niet teveel buffels weghalen, en dat Enschede Zwolle nog wel goed bezet blijft
Net namelijk op het nieuws dat de NS veel problemen verwacht met de ingang van de nieuwe dienstregeling.
Dát zou pas gaaf zijn!quote:Op woensdag 6 december 2006 19:29 schreef Ou-Tannu het volgende:
1300 elocs komen die ook weer in dienst?
Laten we het hopen dat het eindellijk rustiger word, want een half uur wachten op de volgende trein omdat de trein vol is is ook geen pretje.quote:Op woensdag 6 december 2006 20:02 schreef MREn het volgende:
[..]
Enschede-Zwolle krijgt er zelfs twee stellen bij van de Maaslijn, dit omdat er in Enschede lang gekeerd gaat worden, en omdat de 10100 met Buffels wordt gereden schijnbaar.
Verder gaat Enschede-Zwolle erg veel reizigers verliezen met de nieuwe dienstregeling, dus voor te volle treinen hoef je niet meer bang te zijn (alleen op het stukje Enschede-Almelo wordt het waarschijnlijk drukker).
Ben erg benieuwd naar de nieuwe NS Baureihe 425.quote:Op woensdag 6 december 2006 22:45 schreef MREn het volgende:
Nee, hondekoppen rijden al jaren niet meer (behalve de 766 dan), je bedoelt mat'64 (foto's in openingspost), en die worden zo stilaan ook vervangen, de eerste liggen al op de schroothoop en in 2008 komen nieuwe treinen, afgeleid van BauRheie425 om de oude stoptreinen te vervangen.
Alleen de stoelen zijn nogal kut vind ik.quote:Op woensdag 6 december 2006 23:15 schreef Eix het volgende:
[..]
Ben erg benieuwd naar de nieuwe NS Baureihe 425.Tijdje terug in Duitsland een stukje met zo'n trein gereisd. Vond het opzich een erg fijne trein. Trok snel op, en verder een erg mooie 'open' trein.
Hoewel de Vtjes ook wel iets hebben.
quote:Testen nieuwe treinen had beter gekund
GRONINGEN - De problemen met de nieuwe treinen van Arriva tussen Groningen en Nieuweschans hadden voorkomen kunnen worden als ze beter getest zouden zijn. Dat zegt gedeputeerde Musschenga.
De treinen hebben uitschuifbare treden om in en uit te stappen.
Dat systeem is getest met lege treinen en dat leverde geen problemen op. Maar als de treinen vol zitten en dus dieper liggen komen de treden op perrons klem te zitten, met vertragingen als gevolg.
Volgens Musschenga hadden er ook proefritten gemaakt moeten worden met volle treinen. Perronbeheerder ProRail heeft beloofd dat de perrons tussen Groningen en Nieuweschans deze week worden aangepast.
Dan was het ander materieel, maar geen hondekop. Daarvan zijn er nog 3 in Nederland, de 1 rijvaardige en 1 in het spoorwegmuseum, beide echter wel orgineel groen, het andere stel staat ergens in Assen in een disco/partyhok. daarnaast is er trouwens ook nog een stel mat'57 wat ergens in Belgie weg staat te rotten, maar die zal het al helemaal niet geweest zijn.quote:Op donderdag 7 december 2006 08:56 schreef FredvZ het volgende:
Hey topic weer gevonden
Misschien dat in het vorige deel al voorbij is gekomen, maar mn vriendin had het erover dat ze ergens vorig week tussen Rotterdam en Rijswijk in een Hondekop zat... Een intercity-uitvoering op de stopdienst naar Leiden of Den Haag.
Vond het zelf nogal raar klinken omdat die dingen al jaren uit de dienst zijn... iemand meer over gehoord?
(en ja, ze wist zeker dat het geen plan T/V was, want hij had een donderblauwe horizontale band en was veel langer en had rare stoelen)
2 rijvaardige hondekoppen?quote:Op donderdag 7 december 2006 11:36 schreef Doc__Zenith het volgende:
[..]
Dan was het ander materieel, maar geen hondekop. Daarvan zijn er nog 3 in Nederland, de 2 rijvaardige zijn groen, het andere stel staat ergens in Assen in een disco/partyhok.
Ik ga er vanuit dat het verdwaald ICK was (net een storing geweest?)
Die zijn lang, hebben een blauwe band en 'rare stoelen' (super materieel trouwens hoor).
klopt idd (ws. in de war met iets anders): Mat'54 766 van de gelijknamige stichting is een 4-baks rijvaardige, die van het Spoorwegmuseum is de 386, 2 baks (1 elders opgeslagen) en niet rijvaardigquote:Op donderdag 7 december 2006 13:21 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
2 rijvaardige hondekoppen?
ik ken alleen de 766? die in het spoorwegmuseum is alleen de kopbak d8 ik en totaal niet rijvaardig?
quote:Op donderdag 7 december 2006 15:20 schreef Doc__Zenith het volgende:
[..]
klopt idd (ws. in de war met iets anders): Mat'54 766 van de gelijknamige stichting is een 4-baks rijvaardige, die van het Spoorwegmuseum is de 386, 2 baks (1 elders opgeslagen) en niet rijvaardig
Dat is de 766 dusquote:Op donderdag 7 december 2006 14:21 schreef JaFFe het volgende:
Volgens mij staat er op het rangeerterrein in Amersfoort een groene hondekop.
quote:Op donderdag 7 december 2006 17:07 schreef Zug-Chef het volgende:
Oh ja, maar ik denk niet dat ik rond 5 uur al weer terug in Leeuwarden ben
Dus voor iemand de eer om de echte laatste plaatjes te schieten![]()
![]()
volgens mij maar één IC heen en eentje terugquote:Op donderdag 7 december 2006 17:21 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]hij komt toch 2x in leeuwarden op vrijdag?
gelukkig nietquote:Op donderdag 7 december 2006 11:09 schreef italiaan1987 het volgende:
Zitten er tegewoordig nederlands rijtuigen aan de IC naar berlijn?
Op vrijdags wordt de extra 17.02 stopper naar Zwolle ook met 1x Plan V geredenquote:Op donderdag 7 december 2006 17:59 schreef MREn het volgende:
[..]
volgens mij maar één IC heen en eentje terug
Dan doet je pa OF heel dom fabriekswerk wat om 6 uur begint, of je pa moet maar ns verhuizen naar dichterbij het kantoorquote:Op donderdag 7 december 2006 20:24 schreef Fixers het volgende:
Ik heb vanmiddag maar eens zo'n kaartje meegenomen met de vertrektijden van en naar utrecht. En daarop zie ik gelijk waar de planner van de NS woont: namelijk in gouda. Waarom anders zou dat gat 8 keer per uur door een intercitydienst naar utrecht worden bediend. Het zal niet voor de gggristenen zijn.
M'n pa is er inmiddels achter gekomen dat ie voortaan iedere vroege dienst een half uur te laat op zijn werk gaat zijn. Omdat door de verschoven tijden er een overstap is verdwenen.
Paps is een van de proffesionals die dagelijks strijdt tegen het terrorisme geen heel dom fabriekswerk.quote:Op donderdag 7 december 2006 20:39 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Dan doet je pa OF heel dom fabriekswerk wat om 6 uur begint, of je pa moet maar ns verhuizen naar dichterbij het kantoor
Strijden tegen terrorisme = de trein ontdoen van verdachte pakketjes door middel van het gebruik van gele vestjes en blauwe zakken?quote:Op donderdag 7 december 2006 20:53 schreef Fixers het volgende:
[..]
Paps is een van de proffesionals die dagelijks strijdt tegen het terrorisme geen heel dom fabriekswerk.
Parkeergestapo?quote:Op donderdag 7 december 2006 20:53 schreef Fixers het volgende:
[..]
Paps is een van de proffesionals die dagelijks strijdt tegen het terrorisme geen heel dom fabriekswerk.
Nope hij doet nuttig werk voor de overheid. Maakt verder niet uit wat, maar een vroeg dienst begint niet eens dusdanig vroeg maar volgens de nieuwe dienstregeling heeft hij welgeteld 1 minuut om bijna geheel Utrecht CS te doorkruisen.quote:
Dan moet ie dus wel erg vroeg beginnen, aangezien je in de randstad woontquote:Op donderdag 7 december 2006 21:33 schreef Fixers het volgende:
[..]
Nope hij doet nuttig werk voor de overheid. Maakt verder niet uit wat, maar een vroeg dienst begint niet eens dusdanig vroeg maar volgens de nieuwe dienstregeling heeft hij welgeteld 1 minuut om bijna geheel Utrecht CS te doorkruisen.
Dat kan mischien als je Carl Lewis heet..... Maar de meeste mensen zie ik dat niet doen.
Mja, zou kunnen, maar het was toch een "honden"neus. Ik dacht eerst dat het ICM was, die willen ook nog wel eens als stopper rijden. Maar daarop kreeg het antwoord dat het echt een bolle neus was...quote:Op donderdag 7 december 2006 11:36 schreef Doc__Zenith het volgende:
Ik ga er vanuit dat het verdwaald ICK was (net een storing geweest?)
Die zijn lang, hebben een blauwe band en 'rare stoelen' (super materieel trouwens hoor).
In de nieuwe dienstregeling waarschijnlijk wel, omdat die IC voortaan de normale IC moet vervangen.quote:Op donderdag 7 december 2006 11:09 schreef italiaan1987 het volgende:
Zitten er tegewoordig nederlands rijtuigen aan de IC naar berlijn?
Nee, DB versterkt de treinen gewoon voor het hele traject ipv van/naar Bentheim.quote:Op donderdag 7 december 2006 23:25 schreef ReisT het volgende:
[..]
In de nieuwe dienstregeling waarschijnlijk wel, omdat die IC voortaan de normale IC moet vervangen.
Dat is toch door de week ook al zo?quote:Op donderdag 7 december 2006 18:02 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Op vrijdags wordt de extra 17.02 stopper naar Zwolle ook met 1x Plan V gereden
Is dat niet gewoon de stopper uit Sittard die je bedoeld?quote:Op vrijdag 8 december 2006 00:17 schreef Peterselieman het volgende:
Vallen me gelijk 2 dingen op: Sinds wanneer rijdt de IC naar Maastricht door naar Randwijck en de treinen zijn lekker over het uur verdeeld
same here,quote:Op vrijdag 8 december 2006 11:20 schreef Peterselieman het volgende:
Dat kan ik wel beamen, ondanks dat ik er maar een keer geweest ben.
iddquote:Op vrijdag 8 december 2006 12:24 schreef Peterselieman het volgende:
Gelukkig stond ie niet op de spoorbrug. Anders was ie helemaal niet zonder hulp weggekomen
hopen dat het per 15 april wel beter is?quote:Op vrijdag 8 december 2006 13:10 schreef Peterselieman het volgende:
Zeker.
Vandaag neem ik voorlopig gedwongen afscheid van de sneltrein tussen Groningen en Leeuwarden![]()
De DRGL is zodanig tussen Lw en Gn dat ik de sneltrein niet kan halen als ik met de bus in Lw aankom. De stoptrein die 4 minuten later vertrekt kan ik met moeite halen denk ik. Terug is het nog erger. Dan moet ik de .01 stoptrein nemen, anders sta ik in Lw bijna een uur te blauwbekken. Welke idioot heeft de sneltrein er precies verkeerd om ingelegd![]()
Ik ben hier al maanden pissig over
gaat Arriva maar bij Prutsrail zeiken voor meer spoor :/quote:Op vrijdag 8 december 2006 13:19 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is onmogelijk. Omdat er niet genoeg spoor voor ligt tussen Lw en Gn.
Ik dien de suggestie maandag wel in, omdat ik eerst het effect van de nieuwe dienstregeling wil afwachten voor ik helemaal goed kan beoordelen.
Helemaal niet, waarom onnodig spoor aanleggen? Op Hgl-Zp, Dv-Ost en Es-Gbr kan het allemaal netjes.quote:Op vrijdag 8 december 2006 13:20 schreef Ou-Tannu het volgende:
enkel spoor is trouwens wel zoo jaren 70
Maar je hebt wel veel meer capaciteit gecreeerd, en een verbinding die rechtstreeks isquote:Op vrijdag 8 december 2006 13:48 schreef Peterselieman het volgende:
Het kan, maar het levert een tijdsbesparing van niet meer dan 1 à 2 minuten op. Afhankelijk van waar de andere treinen zich bevinden op het traject.
ik meen dat ik toch egt een benelux rijtuig aan die duitse trein vast zat.quote:Op donderdag 7 december 2006 18:00 schreef MREn het volgende:
[..]
gelukkig niet
Maar de IR-rijtuigen die tot een paar jaar geleden in de IR naar Berlijn zaten, komen wel weer naar Nederland, en maandag gaan de eerste in dienst tussen Amsterdam en Deventer.
Dv-Ost was vroeger dubbelspoor, maar de duitsers hebben er enkelspoor van gemaakt ivm staalvraag. Alleen heeft de NS nooit weer dat 2e spoor teruggelegd..quote:Op vrijdag 8 december 2006 13:59 schreef MREn het volgende:
[..]
Helemaal niet, waarom onnodig spoor aanleggen? Op Hgl-Zp, Dv-Ost en Es-Gbr kan het allemaal netjes.
Dat zijn Duitse railbusjes, die reden vroeger op kleine lijntjes in Duitsland en worden tegenwoordig veel bij museumbedrijven gebruikt. O.a. de ZLSM, in Zuid-Limburg, rijd er mee. Wat ze in Nijmegen deden weet ik niet - misschien heeft een of ander railmuseum er een paar gekocht, of misschien gaan ze juist de andere kant op voor onderhoud of reparatie. Voor betere foto's kun je, zoals altijd, bij Google terechtquote:Op vrijdag 8 december 2006 15:59 schreef ralfie het volgende:
Kan iemand mij wat meer vertellen over deze trein? Deze stond vandaag op het rangeerterrein van Nijmegen cs maar ik ken heb verder niet
(sorry van de boutkwaliteit, had alleen een lulijzerknipper bij (en daarbij ook nog eens alle foto's gedelete behalve deze mislukte)
[afbeelding]
[afbeelding]
Het lijken wel een soort duitse trams?
Zaterdag is er een materieelshow in Nijmegen ter afscheid van de Maaslijn.quote:Op vrijdag 8 december 2006 16:04 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat zijn Duitse railbusjes, die reden vroeger op kleine lijntjes in Duitsland en worden tegenwoordig veel bij museumbedrijven gebruikt. O.a. de ZLSM, in Zuid-Limburg, rijd er mee. Wat ze in Nijmegen deden weet ik niet - misschien heeft een of ander railmuseum er een paar gekocht, of misschien gaan ze juist de andere kant op voor onderhoud of reparatie. Voor betere foto's kun je, zoals altijd, bij Google terecht
Waarom nou net zaterdag, en waarom wist ik dat niet? Is er eindelijk zo iets in mijn woonplaats, ben ik er nietquote:Op vrijdag 8 december 2006 16:12 schreef sneltrein het volgende:
[..]
Zaterdag is er een materieelshow in Nijmegen ter afscheid van de Maaslijn.
De plan U 114 schijnt ook aanwezig te zijn morgen. Voor zover ik weet is die materieelshow van 10.00 tot 15.00.
Nee dat was de 113, die rijdt morgen Ddr - Gdmquote:Op vrijdag 8 december 2006 16:19 schreef Ou-Tannu het volgende:
Plan U 114.. die zelfde als bij t afscheid van de hofpleinlijn enzo?
die meteen maar STUK ging?
Wel slim, zo weet je zeker dat er nog een keer in gezeten hebt, voordat 'ie weer kapot is. Ik maakte toen op de Hofpleinlijn de fout níet als eerste met de Plan U mee te gaan, en toen was het dus al te laat.quote:Op vrijdag 8 december 2006 20:06 schreef Dr_Flash het volgende:Ik zorg dat ik in de EERSTE rit zit
dus de 113 en de 114 zijn rijvaardige Plan hUilen?quote:Op vrijdag 8 december 2006 22:18 schreef ReisT het volgende:
[..]
Wel slim, zo weet je zeker dat er nog een keer in gezeten hebt, voordat 'ie weer kapot is. Ik maakte toen op de Hofpleinlijn de fout níet als eerste met de Plan U mee te gaan, en toen was het dus al te laat.
nee das nieuw!! Douchen in de treinquote:Op zaterdag 9 december 2006 00:16 schreef Brembo het volgende:
Zat vandaag in mat'64 en daar kwam het water vanuit het dak naar binnen. Toen dacht ik echt, het is tijd voor de sloop van deze beestjes...
Zal waarschijnlijk nog geldig zijn, maar vanwege intresse bij mensne lijkt me dat ze het er afhalen. Je kan het ook in het boekje zetten.quote:Op zaterdag 9 december 2006 12:44 schreef Willy84 het volgende:
Ik heb gister me nieuwe ov opgehaald![]()
![]()
staat er alleen dit jaar niet meer op dat je met je ov voor 15 euri een "RailPluskaart" kan kopen.
Weet iemand hier meer van ?
Ojee nouja volgende keer meld ik het wel. Heb je nog altijd niet ontmoetquote:Op zaterdag 9 december 2006 12:19 schreef Ou-Tannu het volgende:
HOND! zegt die niet ff dat die gaat rond hobbellen.. had wel eme gewild
ik stel donderdag voorquote:Op zaterdag 9 december 2006 13:22 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ojee nouja volgende keer meld ik het wel. Heb je nog altijd niet ontmoet
Donderdag moet ik van 8.02 tot 15.13 tellen in de trein, en van 15.15 tot 16.45 heb ik collegequote:Op zaterdag 9 december 2006 13:26 schreef Willy84 het volgende:
[..]
ik stel donderdag voor![]()
zie ook dat er een "nachtnettrein" bij is gekomen.
Op zaterdag avond naar Nijmegen vanaf adam C om 01:17
geloof tot 70 euro per dag?quote:Op zaterdag 9 december 2006 13:31 schreef Willy84 het volgende:
hoeveel euro levert dat tellen p/u eigenlijk op?![]()
Wat is er vet aan Szczecin? Vieze oude havenstad, het enige grappige was ons hotel met uitzicht op industrie en dikke pijpleiding in de achtertuinquote:Op zaterdag 9 december 2006 13:45 schreef Zug-Chef het volgende:
Stelt niet zo veel voor hoor, uurtje tot anderhalf vanaf Berlijn. Rij dan meteen maar door naar Szczecin, dat is veel vetter
waar kan ik me daarvoor info vragen?quote:Op zaterdag 9 december 2006 13:31 schreef Willy84 het volgende:
hoeveel euro levert dat tellen p/u eigenlijk op?![]()
Naja dicht bij Duitsland (dus snel te komen) en je zit aan het beginpunt van een reis door een heel mooi landquote:Op zaterdag 9 december 2006 13:50 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Wat is er vet aan Szczecin? Vieze oude havenstad, het enige grappige was ons hotel met uitzicht op industrie en dikke pijpleiding in de achtertuin. Rijd dan meteen door naar Gdansk, dat is pas vet
Voor die tussen stations kan je ook de Sprinter naar Rotterdam nemem, dan kan je in Amsterdam Bijlmer ArenA (wat een afschuwlelijke naam is dat toch), of in Abcoude, of in Breukelen, overstappen op de stoptrein Amsterdam Zuid - Utrecht. Vanaf 16 april moet dat trouwens altijd, dan is er helemaal geen rechtstreekse stoptrein Amsterdam C - Utrecht meer.quote:Op zaterdag 9 december 2006 13:17 schreef Willy84 het volgende:
En de stopper naar Utrecht gaat nog maar 1x per uur. Dat is wel slecht als je op zo een tussen station moet zijn.
Da's vanwege het transferium in Barneveld Noord, dan hopen ze dat de mensen dar van de A1 afgaan, en dan met trein verder naar Amersfoort. Zal wel geen groot succes worden denk ik.quote:Op zaterdag 9 december 2006 13:49 schreef Willy84 het volgende:
XX rijd gewoon de hele dag van s'ochtends vroeg tot s'avonds laat 4 treinen p/u naar Barneveld Nrd.
Niet eens een voetnootje van met kerst niet enzo. Het ziet er wel duidelijk uit...
Maar of er iemand op zit te wachten, nu rijden ze overdag zelfs 1x p/u en dan zit er nog geen kipin.
Laat staat s'avonds met 4 treinen p/u
Ik vind het opzich een nobel ideequote:Op zaterdag 9 december 2006 14:24 schreef ReisT het volgende:
[..]
Da's vanwege het transferium in Barneveld Noord, dan hopen ze dat de mensen dar van de A1 afgaan, en dan met trein verder naar Amersfoort. Zal wel geen groot succes worden denk ik.
Keerspoor is niet nodig, het stationnetje heeft maar éé'n spoortje, dus die trein komt daar aan, staat 4 minuten stil, en rijdt dan gewoon weer over hetzelfde spoortje terug. Dus die extra trein gaat gewoon morgen al rijden.quote:Op zaterdag 9 december 2006 17:59 schreef Willy84 het volgende:Gaat die dienst trouwens maandag al van start, of moet er nog een keerspoor aangelegt worden.
of ze gebruiken een standaard templatequote:Op zaterdag 9 december 2006 21:03 schreef Willy84 het volgende:
http://www.ns.nl/www.ns.nl/pdf/vertrekstaten/edn0.pdf
Is het pdfje van station eijsden...
Staat onderaan van 10 dec 2006 tot 8 dec 2007.
Dus Eijsden gaat niet sluiten...![]()
Denk t niet?quote:Op zaterdag 9 december 2006 22:05 schreef Fixers het volgende:
Nog 6 uur voor de nieuwe dienstregeling begint. Zouden ze nog veel materieel gaan schuiven vannacht?
Ah, wat een saai materieel.quote:
das een grappig locjequote:Op zondag 10 december 2006 01:09 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Ah, wat een saai materieel.
Waar is die goede oude tijd met trein D 497 Amsterdam - Maastricht - Luxembourg - Basel -Ancona.
Ik ben rijtuigenverslaafde en dan nog het liefst van treinen die van die (buitenlandse) vreemde eindbestemminggen hebben
Zo had je een trein van Den Haag naar Köln die nog een stukje doorreed naar Siegen, dacht dat die om 15:50 uur uit Gvc vertrok ergens in de tachtiger jaren. Of Asd - Ah - Winterberg via Essen. Of het stoppertje van Nijmegen naar Frankfurt een klein 2 stelletje![]()
[afbeelding]
ROFL!quote:Op zondag 10 december 2006 01:13 schreef Oom_Agent het volgende:
Heb vanmiddag trouwens nog een geinig (duits) treinbord op zolder gevonden:
[afbeelding]
Als ik op F5 druk komt er steeds een andere trein door je avater knallen.quote:
ej! MAASLOPERS!quote:Op zondag 10 december 2006 01:21 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Als ik op F5 druk komt er steeds een andere trein door je avater knallen.
Heftig![]()
Lol die Wadloper![]()
ze hebben ook wel 4 minuten tussen de trein naar Roermond en naar Nijmegen op spoor 4bquote:Op zondag 10 december 2006 02:11 schreef Oom_Agent het volgende:
bah bah..die Veolia heeft er zin in. Op zondagochtend om 04:19 uur een trein van Venlo naar Roermond. (wel handig voor de stappers in Venlo)
http://www.ns.nl/www.ns.nl/pdf/vertrekstaten/vl1.pdf
edit: Hij begint in Venray om 04:00 uur !!!!![]()
Zal wel druk zijn in die trein![]()
http://reiseauskunft.bahn.de/bin/query.exe/nn?ld=212.54&newrequest=yes"e:Op zondag 10 december 2006 11:33 schreef groningerstudent het volgende:
Wil ik even kijken wanneer m'n trein straks naar Zwolle gaat, is de NS reisplanner overleden. Als dat een voorproefje wordt voor de rest van de dag/week...![]()
quote:Op zondag 10 december 2006 11:40 schreef Brembo het volgende:
[quote]Op zondag 10 december 2006 11:33 schreef groningerstudent het volgende:
Wil ik even kijken wanneer m'n trein straks naar Zwolle gaat, is de NS reisplanner overleden. Als dat een voorproefje wordt voor de rest van de dag/week...![]()
[/quote
OV9292 kan de stress wel aan.
Ze kunnen het beter Lösslopers gaan noemenquote:Op zondag 10 december 2006 13:29 schreef Klonk het volgende:
wel een vreemd gezicht wadlopers in het limburgse land, ik ga de foto's even uit de camera halen
beter opletten bij aardrijkskunde, wij hebben vooral een kleibodemquote:Op zondag 10 december 2006 13:38 schreef Asile het volgende:
[..]
Ze kunnen het beter Lösslopers gaan noemen![]()
van asbest niet.quote:Op zondag 10 december 2006 13:43 schreef Alexxxxx het volgende:
Van asbest ook, maar of je daar beter van word?
ik denk dat veolia net tijd genoeg had om deze stickers op de treinen te plakkenquote:Op zondag 10 december 2006 14:58 schreef ReisT het volgende:
Nee, okee, maar Noordned en Arriva hadden ze toch wat subtieler bestickerd...
Ik ga woensdag beginnen met me 1e dienstquote:Op zondag 10 december 2006 15:26 schreef SkaterSam het volgende:
Zo, net terug van mijn eerste dienst Tellen in de Trein. De route ging van Amsterdam naar Schiphol, Schiphol - Leiden, Leiden - Amsterdam, Amsterdam - Schiphol, Schiphol - Eindhoven, Eindhoven - Schiphol, Schiphol - Utrecht, Utrecht - Amersfoort en als laatste Amersfoort - Amsterdam.
Aangezien het zondag was (en ik begon om 6.26), was het echt superrustig, tussen Schiphol en Eindhoven wel maximaal 50 mensen. Dinsdag mag ik weer!
Ja, op zondag in ieder geval welquote:Op zondag 10 december 2006 15:36 schreef italiaan1987 het volgende:
Ik ga woensdag beginnen met me 1e dienst
is het relax werk?![]()
Wadlopers.quote:Op zondag 10 december 2006 13:46 schreef Klonk het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat we maar kort mogen genieten van deze grafbakken.
je mag ze met liefde terughebben, ik mis mijn mooie buffeltjes nu alquote:
Whehehe, die buffels hebben we nu in Groningen. Is dat een hele goeie ruil of niet?quote:Op zondag 10 december 2006 16:42 schreef Klonk het volgende:
[..]
je mag ze met liefde terughebben, ik mis mijn mooie buffeltjes nu al![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
ik zat in de IC die daarvoor zou rijden, moest uiteindelijk bij de jouwe in..quote:Op zondag 10 december 2006 21:40 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Nou het viel reuze meeRotterdam - Delft, treinen reden goed. Klein probleempje dat een of andere idioot zich voor de trein stort bij R'dam Noord, ik zat nog in Utrecht en hele Intercity reed door naar Den Haag, uiteindelijk 10 minuutjes vertraging.
Snifquote:Op zondag 10 december 2006 16:42 schreef Klonk het volgende:
[..]
je mag ze met liefde terughebben, ik mis mijn mooie buffeltjes nu al![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
En je zat heel druk?quote:Op zondag 10 december 2006 21:49 schreef Petre het volgende:
[..]
ik zat in de IC die daarvoor zou rijden, moest uiteindelijk bij de jouwe in..
Het is wel de bedoeling dat je meerdere keren de trein doorloopt op langere trajecten. Het kan best zijn dat het tussen Schiphol en Utrecht veel drukker is dan tussen bijvoorbeeld Utrecht en 's Hertogenbosch.quote:Op zondag 10 december 2006 15:41 schreef SkaterSam het volgende:
[..]
Ja, op zondag in ieder geval wel, ik heb echter geen idee hoe relaxed het zal zijn op werkdagen. Je moet per traject, eenmaal de trein doorlopen en tellen, en dan kan je weer zitten tot het volgende traject. Ik viel tussen Utrecht en Den Bosch vandaag zelfs in slaap
dus het is wel relaxed
Wees er maar blij mee, zijn supertreintjesquote:Op zondag 10 december 2006 21:39 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
Whehehe, die buffels hebben we nu in Groningen. Is dat een hele goeie ruil of niet?![]()
En Zwolle - roosendaal Nijmegen door mat64. Icrm tussen Arnhem en Den Haag zal wel voor de ambtenaren zijnquote:Op zondag 10 december 2006 21:53 schreef Fixers het volgende:
Sneltreinen bestaan nog steeds: De trein Amsterdam-Breda werdt op de borden aangeduid als sneltrein. En de trein Amsterdam-Den Haag stond ook op de borden én werd omgeroepen als sneltrein. Ik kan ook melden dat NS en Prorail inderdaad durven om de intershity Leiden-Utrecht met IRM durft te rijden over dat brake schudspoor.
http://www.9292ov.nl/quote:Op zondag 10 december 2006 21:51 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Snif, dae sjoone aaje tied (die mooie oude tijd). Ga deze week toch eens In Swalmen naast het spoor staan kijken. Ben eens benieuwd. Weet iemand hoelaat van zaterdag op zondag de laatste en eerste treinen van roermond naar swalmen vv rijden?
Stoptrein Leeuewarden-Groningen werd met Bufeels gfedaan inderdaad, iedereen helemaal stomverbaasd , zo van "Huh? Een fatsoenlijke trein? Waarom staat de sneltein verkeerd?"quote:Op zondag 10 december 2006 21:39 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
Whehehe, die buffels hebben we nu in Groningen. Is dat een hele goeie ruil of niet?![]()
quote:Op maandag 11 december 2006 09:31 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Stoptrein Leeuewarden-Groningen werd met Bufeels gfedaan inderdaad, iedereen helemaal stomverbaasd , zo van "Huh? Een fatsoenlijke trein? Waarom staat de sneltein verkeerd?"
Maak daar maar een jaar vanquote:Op zondag 10 december 2006 14:04 schreef Klonk het volgende:
Wat dacht je dan, dat ze voor die paar maanden die grafbakken gingen overspuiten
dus Arriva heeft brakkelopers ingeruilt voor Buffels?quote:Op maandag 11 december 2006 09:31 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Stoptrein Leeuewarden-Groningen werd met Bufeels gfedaan inderdaad, iedereen helemaal stomverbaasd , zo van "Huh? Een fatsoenlijke trein? Waarom staat de sneltein verkeerd?"
Nee hoor, in het weekend rijden er altijd Buffels in de stoptreinen Leeuwarden - Groningen. Vanochtend waren het gewoon weer Wadlopers en reden de sneldiensten weer met Buffelsquote:Op maandag 11 december 2006 09:50 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dus Arriva heeft brakkelopers ingeruilt voor Buffels?
Fout, om .43 vertrekt de ICquote:Op maandag 11 december 2006 10:02 schreef Remzz het volgende:
Wie heeft trouwens bedacht dat de intercity's in Leeuwarden nu om kwart voor en het heel weg gaan. Ik ben bijna altijd op een heel uur vrij.... Moet ik daar drie kwartier wachten en heb ik stoptrein ook nog
Ik wilde vanmorgen de allereerste pakken, maar kon mn bed niet uit komen om 4 uurquote:Op maandag 11 december 2006 10:03 schreef Socios het volgende:
Tussen Leeuwarden en Harlingen Haven hebben we nu de Spurt.
ah, en er was altijd al een 20/40 verdeling, niks veranderd, stukkie opgeschoven gewoon dus.quote:Op maandag 11 december 2006 10:08 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Fout, om .43 vertrekt de IC
en om .02 vertrekt de "stoptrein"
Ah je hebt gelijk verkeerd gekekenquote:Op maandag 11 december 2006 10:08 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Fout, om .43 vertrekt de IC
en om .02 vertrekt de "stoptrein"
Ja klopt, eigenlijk is het zeg maar een half uur opgeschoven en 3 minuten veranderd.quote:Op maandag 11 december 2006 10:09 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
ah, en er was altijd al een 20/40 verdeling, niks veranderd, stukkie opgeschoven gewoon dus.
Over de randstad hebben ze heel erg goed nagedacht hoor. De rest van het land ag uiteraard gewoon stikken. Dat zijn toch maar lijnen die vooral geld kosten en die het liefst zo snel mogleijk afgestoten worden.quote:Op maandag 11 december 2006 10:17 schreef Remzz het volgende:
Het meest vreemde is nog hoe ik naar Zwolle moet komen. Als ik naar Leeuwarden moet kan ik zelfs nog beter via Marienberg dan rechtstreeks dan kan ik een paar minuten later opstappen en moet ik minder lang wachten in Zwolle dan als ik rechtstreeks zal gaan
Via Deventer is natuurlijk het snelst maar toch... het lijkt echt alsof er totaal niet over nagedacht is...
Dquote:Op maandag 11 december 2006 10:57 schreef Wouser het volgende:
De trein verbinding van Roermond naar Nijmegen zuigt...
7:15 vanochtend
Vanochtend ik sta om 7:15 bij de bushalte samen met nog 10 mensen...
Bus van Veolia transport komt eraan...
en...
Rijdt gewoon straal langs ons voorbij, terwijl we van te voren zwaaide...
7:45 vanochtend
Sta daar met 25 mensen... bus komt eraan... remt af en doet knipperlicht aan... vervolgens... rijdt ie gewoon weer door ik echt zo van ARGGGGGGGGGG![]()
![]()
![]()
8:15 vanochted
Bus komt weer aan en rijdt WEER door en was tevens te 10min te laat
8:45 vanochtend
Bus komt eraan 5min te laat waardoor we de trein misten.... EN STOPT we stonden daar met 20 mensen en hadden allemaal al zoiets van als die bus stopt gaan we eens met de busschauffeur praten... Nauw daarna gedaan... kregen klachtfomulier en reed verder...
Even later in de trein we staan op het punt te vertrekken, treinen zijn ook van veolia ipv de NS, staat die conducteur daar wat te kloten met de sleutels om de deuren dicht te krijgen daarna hielp een knul van 20 hemecht verschrikkelijk... en de trein was ook nog eens veelste vol moesten in alle wagons moesten mensen gewoon staan...
Werkelijk ze zeggen dat Limburg een beter vervoer heeft gekregen ik kan je verzekeren dat dat niet zo is![]()
100 km/h Hard genoeg hoor, tenminste, hier in t Noodenquote:Op maandag 11 december 2006 11:03 schreef Klonk het volgende:
wat is hun ontwerpsnelheid, 30 ?
zie bussen topicquote:Op maandag 11 december 2006 11:03 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Wat is er mis met Connexxion dan ??
halen die gebakjes 100 per uurquote:Op maandag 11 december 2006 11:03 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
100 km/h Hard genoeg hoor, tenminste, hier in t Nooden![]()
De 114 is volgens mij niet meer rijvaardig. De 115 welquote:Op vrijdag 8 december 2006 22:59 schreef Ou-Tannu het volgende:
dus de 113 en de 114 zijn rijvaardige Plan hUilen?
17 bakken. 11x DH1 en 3x DH2quote:Op zondag 10 december 2006 18:59 schreef Ou-Tannu het volgende:
hoeveel braklopers heeft Veolia nou?
Op Somda staat een goede uitleg. Lees deze goed. Mensen die voor de eerste keer spots invoeren, daarvan worden gecontroleerd op het juiste invoerformaat. Het is heus niet erg om het niet in een keer goed te doen.quote:Op zondag 10 december 2006 21:25 schreef Willy84 het volgende:
moet ik nou ook alle trein nummers voor somda opschrijven enzo. Ik doe dat nooit enzo en weet ook niet hoe het moet.![]()
Was dat vanochtend? Zo ja, dan moeten dat de stellen 3448 en 3449 zijn geweest. De andere 2 reden wel op de sneldienst. (zelf in gezetenquote:Op maandag 11 december 2006 09:31 schreef Alexxxxx het volgende:
Stoptrein Leeuewarden-Groningen werd met Bufeels gfedaan inderdaad, iedereen helemaal stomverbaasd , zo van "Huh? Een fatsoenlijke trein? Waarom staat de sneltein verkeerd?"
Niet dat ik weet. Het zou me verbazen namelijkquote:Op maandag 11 december 2006 09:50 schreef Ou-Tannu het volgende:
dus Arriva heeft brakkelopers ingeruilt voor Buffels?
quote:Op maandag 11 december 2006 11:30 schreef Dichterbijer het volgende:
Die maaslijn is dus om te lachen zo slecht.
Ik hoor weinig mensen over het feit dat Connexxion de verbinding met Ede-wageningen doet vanaf Amersfoort. Zag vanochtend een Plan V al met een eerste beginsel van bestickering rondrijden van connexxion. Zal es kijken of ik vanmiddag wat op de plaat kan vastleggen.
Toch vreemd dat iedereen dat van te voren zag aankomen terwijl alleen Veolia niet door had dat 100 niet gelijk is aan 120. Werkt Rudeonline daar of zo?quote:Op maandag 11 december 2006 11:17 schreef biertapper het volgende:
Logistieke problemen Maaslijn
De treinen van Veolia lopen door de lage snelheid van het materieel tussen Nijmegen en Roermond vertraging op. Deze treinen kunnen maximaal 100 km/h terwijl de dienstregeling gebaseerd is op 120 km/h. Bovendien moeten de treinen op dit enkelsporige baanvak op de stations op elkaar wachten, waardoor de vertraging geleidelijk oploopt.
![]()
Een buschaffeur achter de knoppen van een Plan V... aautjs...quote:Op maandag 11 december 2006 14:09 schreef JaFFe het volgende:
Gister zat er nog geen sticker op die trein. Er zat wel een buschaufeur achter het stuur.
Avonduren.quote:Op maandag 11 december 2006 14:50 schreef Minisuisse het volgende:
Afgelopen vrijdagavond van Maastricht terug naar utrecht CS. Waarom gebruiken ze in godsnaam een mat '64 als intercity!! bijna 2 uur in zo'n ding zitten is niet te doen! Terwijl op de tussengelegen stations allemaal van die heerlijke intercity's met gele banken niets stonden te doen!
Dat is idd VIRM dat de treinen tussen Heerlen/Maastricht en Amsterdam/Alkmaar rijdt.quote:Op maandag 11 december 2006 15:49 schreef Eix het volgende:
[..]
Avonduren.Ben zelf eens vanuit Den Haag naar Eindhoven mogen gaan in de avonduren met Plan V. Beetje lekker doezelen lukt dan niet eens, laat staan lichtjes slapen.
![]()
Maar in de nieuwe dienstregeling worden de late treinen vanuit Limburg naar Eindhoven tenminste gereden met intercity's. Volgens mij gewoon dubbeldekkers ook.![]()
Yep, was vroeger ICRm. Maar het splitsen/combineren zou in de rustige avonduren in principe ook best met Plan V kunnen. Maar dat word volgens mij niet gedaan gelukkig.quote:Op maandag 11 december 2006 16:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat is idd VIRM dat de treinen tussen Heerlen/Maastricht en Amsterdam/Alkmaar rijdt.
quote:Op maandag 11 december 2006 18:01 schreef Peterselieman het volgende:
Dus een aantal intercitytreinen stoppen in Elst City, Nijmegen Lent City en Arnhem Zuid City. Ik zie het probleem niet zo![]()
Met kerst?? Dacht dat eerst die order van Arriva er doorheen moestquote:Op maandag 11 december 2006 19:13 schreef Sjoerd102 het volgende:
Was straks op L1, dat op de maaslijn mogelijk al de eerste nieuwe treinen met kerst zouden komen, Dat we nu tijdelijk brakken treinen hebben was al lang van tevoren bekend, maar ja daar letten de meeste mensen niet op.
Da's niks nieuws, dat kon eerst ook allang.quote:Op maandag 11 december 2006 18:47 schreef Steve-O het volgende:
Tering ik ken gewoon vanaf uitgeest naar rotterdam met de sprinter met die nieuwe regeling
Dat moet ookquote:Op maandag 11 december 2006 19:26 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Met kerst?? Dacht dat eerst die order van Arriva er doorheen moest![]()
Zonder overstap was dit niet mogelijkquote:Op maandag 11 december 2006 19:30 schreef ReisT het volgende:
[..]
Da's niks nieuws, dat kon eerst ook allang.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |