abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 november 2006 @ 22:25:33 #152
40458 -chefke-
nu met extra zegels
pi_44039573
heeft er iemand foto`s van het interieur van een ns 1600 / 1700 en dan niet de cabine maar het stuk dat tussen de cabine`s zit zeg maar. ben wel benieuwd wat daar zit eigenlijk.
pi_44039898
quote:
Op donderdag 30 november 2006 22:25 schreef -chefke- het volgende:
een ns 1600 / 1700 en dan niet de cabine maar het stuk dat tussen de cabine`s zit zeg maar. ben wel benieuwd wat daar zit eigenlijk.
IJzer, flink veel En koper
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_44040046
wel eens een 1000 of 1100 bekeken van binnen int Spoorweg museum

ook nog foto's van gemaakt echter die heb ik niet meer volgens mij
  donderdag 30 november 2006 @ 22:51:34 #155
40458 -chefke-
nu met extra zegels
pi_44040660
quote:
Op donderdag 30 november 2006 22:32 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

IJzer, flink veel En koper
motoren dus maar in welke hoedanigheid ?
  donderdag 30 november 2006 @ 23:28:51 #156
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_44042027
quote:
Op donderdag 30 november 2006 22:36 schreef Ou-Tannu het volgende:
wel eens een 1000 of 1100 bekeken van binnen int Spoorweg museum

ook nog foto's van gemaakt echter die heb ik niet meer volgens mij
Dat heb ik ook gedaan (van binnen in loc 1010). Dat ziet er dan zo uit:
  vrijdag 1 december 2006 @ 08:16:12 #157
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_44046134
quote:
Op donderdag 30 november 2006 21:16 schreef Dr_Flash het volgende:
zag het ja. Ben echt heel benieuwd hoe het gaat straks. Gillende paniek in het noorden, op de maaslijn, op de merwede-lingelijn...
Ik zou de trein mijden tot ergens halverwege 2007. Helaas heb ik die luxe niet.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 1 december 2006 @ 08:18:47 #158
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_44046158
quote:
Op donderdag 30 november 2006 22:25 schreef -chefke- het volgende:
heeft er iemand foto`s van het interieur van een ns 1600 / 1700 en dan niet de cabine maar het stuk dat tussen de cabine`s zit zeg maar. ben wel benieuwd wat daar zit eigenlijk.
Ik moet wel ergens foto's hebben van het centraal blok van de loc, daarin zitten allerlei schakelaars en thyristoren. De motoren liggen middenin de draaistellen. Als het goed is, heb ik daar ook wel ergens een verdwaalde foto van. Een foto van de rest van de binnenkant van de loc heb ik niet. Ik kan je wel vertellen dat het er vrij vol is. Er zijn twee gangen. Een kun je gewoon doorheen lopen, de andere daarvan zit de deur op slot omdat je anders langs de hoogspanning loopt. Die deur kun je alleen ontgrendelen met een hoogspanningssleutel o.i.d., en die komt weer vrij als de loc niet onder spanning staat.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 1 december 2006 @ 11:38:56 #159
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_44049654
quote:
Op donderdag 30 november 2006 21:16 schreef Dr_Flash het volgende:
zag het ja. Ben echt heel benieuwd hoe het gaat straks. Gillende paniek in het noorden, op de maaslijn, op de merwede-lingelijn...
Op die laatste niet hoor, daar heeft Arriva het geluk dat er een draadje boven hangt, en Plan V heeft NS in overvloed. Zelfde geldt voor het andere lijntje dat Violia overneemt, daar hoor je nooit wat over dus dat zit wel goed.
pi_44049761
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 11:38 schreef ReisT het volgende:

[..]

Op die laatste niet hoor, daar heeft Arriva het geluk dat er een draadje boven hangt, en Plan V heeft NS in overvloed. Zelfde geldt voor het andere lijntje dat Violia overneemt, daar hoor je nooit wat over dus dat zit wel goed.
ns heeft dan wel Plan V teveel echter nog steeds materiaal te korten

anders gingen ze niet met DM'90 onder de draad
  vrijdag 1 december 2006 @ 12:11:15 #161
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_44050461
Ook hier geldt gewoon dat NS het oudste materieel beschikbaar stelt dat ze nog hebben, alleen in dit geval is het gewoon wat er op die lijnen (Valleilijn hoorde ook nog in het rijtje) al reed, en dus goed genoeg.

Bij het dieselmat doen ze precies hetzelfde, maar alleen komen ze hier op minder geschikt spul uit. Dat NS die DM'90 zelf wil houden voor 'onder de draad' is dus niet zo gek, ze hebben immers al een hele zooi Plan V uitgeleend, dus ze moeten toch wat.

Ver het tekort aan IC-materieel heeft NS allang een andere oplossing, daar hebben ze 100 Duitse rijtuigen (familie van ICK) voor gehuurd.
pi_44050971
Logisch dat ze Plan V verhuren waarsch allemaal uit de 400 serie nog want die zijn t meest gaar

dm90 is stukken nieuwer dan de hele Plan V / T serie
pi_44052114
Veolia maakt eerst iedereen lekker met een kwartiersregeling in de ochtendspits, luxere treinstellen met meer zitlpek en airco. Bovendien zouden de treinen nu op elk station gaan stoppen, wat voor mij erg mooi uit zou komen. Nu komen er dus wadlopers en wordt er een jaar lang niet meer op Blerick gestopt Ik heb zo'n vaag voorgevoel dat ze de drukte van de Maasljin niet aan kunnen. Ze hebben er nu al moeite mee. Cuijk-Heyendaal iets na 8 uur 's ochtends is al verschrikkelijk druk in de buffels. De wadlopers hebben zo op het oog te zien kleinere treinstellen, met minder zit- en sta- ruimte. De kwartiersregeling gaat wel door, maar er gaat om het half uur een wadloper rijden en daar tussendoor rijden bussen De NS hoort mee te werken aan een soepele overgang als een traject wordt overgenomen. Een stel afgeschreven treinen maar even op de Maaslijn dumpen, noem ik niet meewerken aan een soepele overname. Eerder makkelijk van hun afval afkomen. Aan de andere kant is het natuurlijk schandalig dat Veolia totaal geen materiaal had bij de overname. Het gaat nog tot eind 2007 duren voordat er nieuwe treinstellen komen. Wat een kuthouding van zowel Veolia als de NS En wie zijn er weer eens de dupe? Natuurlijk, de reizigers. Mooie OP trouwens
  vrijdag 1 december 2006 @ 13:14:45 #164
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_44052343
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 12:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
Logisch dat ze Plan V verhuren waarsch allemaal uit de 400 serie nog want die zijn t meest gaar
Toch niet, het wordt de 800-serie (voor Veolia en Connexxion) en de 900-serie voor Arriva, want daar zijn er een paar van speciaal bedoeld voor Dordrecht-Geldermalsen.

Misschien is dat ook omdat de 400-serie eerst nog gereviseerd moet gaan worden, willen ze nog een paar jaar meekunnen.
  vrijdag 1 december 2006 @ 13:43:13 #165
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_44053445
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 13:07 schreef Xbox_360 het volgende:
<knip>
Ja, mooi hè, die marktwerking in het openbaar vervoer! Op deze manier is het een redelijk heilloze weg.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 1 december 2006 @ 14:16:43 #166
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44054910
Als het goed is, dan zijn er nu 4 bakken DH materieel in het zuiden. In ieder geval genoeg om mee te oefenen

Met name hoe het niet moet
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44055659
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 14:16 schreef Peterselieman het volgende:
Als het goed is, dan zijn er nu 4 bakken DH materieel in het zuiden. In ieder geval genoeg om mee te oefenen

Met name hoe het niet moet
Dat belooft wat
  vrijdag 1 december 2006 @ 14:48:29 #168
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_44055947
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 11:38 schreef ReisT het volgende:

Plan V heeft NS in overvloed.
Ja, tenzij het massaal kort gereden wordt (maastricht, arnhem)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_44056044
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 13:14 schreef ReisT het volgende:

[..]

Toch niet, het wordt de 800-serie (voor Veolia en Connexxion) en de 900-serie voor Arriva, want daar zijn er een paar van speciaal bedoeld voor Dordrecht-Geldermalsen.

Misschien is dat ook omdat de 400-serie eerst nog gereviseerd moet gaan worden, willen ze nog een paar jaar meekunnen.
wat moet veolia met Plan V?

maaslijn is toch diesel?
  vrijdag 1 december 2006 @ 15:08:29 #170
86072 thatsme
and That's you!
pi_44056585
quote:
Op donderdag 30 november 2006 22:25 schreef -chefke- het volgende:
heeft er iemand foto`s van het interieur van een ns 1600 / 1700 en dan niet de cabine maar het stuk dat tussen de cabine`s zit zeg maar. ben wel benieuwd wat daar zit eigenlijk.
heb geen foto maar wel dit:
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  vrijdag 1 december 2006 @ 16:48:45 #171
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_44059421
Vervolgje sloop Den Bosch Oost:

De muurtjes mogen blijkbaar nog even blijven staan. De vloer was nog niet laag genoeg blijkbaar.


Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 1 december 2006 @ 17:30:48 #172
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_44060477
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 16:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Vervolgje sloop Den Bosch Oost:

De muurtjes mogen blijkbaar nog even blijven staan. De vloer was nog niet laag genoeg blijkbaar.


[afbeelding]
Misschien stort de trap in als ze de muurtjes weghalen?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 1 december 2006 @ 17:32:57 #173
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_44060529
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 17:30 schreef Duvel het volgende:

[..]

Misschien stort de trap in als ze de muurtjes weghalen?
Eerder andersom denk ik
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_44062248
vandaag weer iets vreemds gezien in amsterdam
de internationale trein naar Berlijn had zo'n roodgeel benelux rijtuig extra aan vast aan de voorkant.
bier
  vrijdag 1 december 2006 @ 19:40:26 #175
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_44063767
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 14:51 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

wat moet veolia met Plan V?

maaslijn is toch diesel?
Al het OV in provincie Limburg was in een keer aanbesteed, dus ook de lijn Maastricht - Heerlen - Kerkrade gaat naar Veolia. En daar hangt wel een draadje boven.
pi_44065377
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 19:40 schreef ReisT het volgende:

[..]

Al het OV in provincie Limburg was in een keer aanbesteed, dus ook de lijn Maastricht - Heerlen - Kerkrade gaat naar Veolia. En daar hangt wel een draadje boven.
Juist

dus tot aan nijmegen NS en daarna Veovlaen?
pi_44069286
http://www.nu.nl/news/904(...)olle-Amersfoort.html
quote:
Brandstichting in stoptrein Zwolle-Amersfoort

Uitgegeven: 1 december 2006 22:47
Laatst gewijzigd: 1 december 2006 22:48
PUTTEN - Twee mannen hebben vrijdag in de stoptrein van Zwolle naar Amersfoort brand gesticht. Het voorste gedeelte van het treinstel brandde daarbij uit. De machinist is met lichte ademhalingsproblemen in het ziekenhuis opgenomen. De brandstichters zijn nog niet gepakt, meldde de politie.

Getuigen zagen hoe de twee mannen een prullenbak in het gedeelte vlak achter de cabine van de machinist in brand staken. De machinist wist de trein in het station in Putten tot stilstand te brengen, zodat alle passagiers veilig het voertuig konden verlaten.
Amateur video 1 ( gsm kwali )
Amateur video 2 ( gsm kwali )

[ Bericht 5% gewijzigd door Ou-Tannu op 01-12-2006 23:20:45 ]
pi_44074752
afschieten die klootzakken gadverdamme zeg, half 6 uit delft vertrokken en pas tegen 12 uur bij m'n ouders dood aan die gasten hele tijd moeten staan met een ikea-pakket (sinterklaascadeau ) die door het 5 keer overstappen een beetje gescheurd was.......................
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
  zaterdag 2 december 2006 @ 13:20:05 #179
156350 ggiirrll
loves Zug-Chef
pi_44077551
Nouja, Zwolle - Amersfoort ligt er zoiezo uit dit weekend, in verband met werkzaamheden
Denk jij wat ik denk? Wil je het mij dan ff vertellen.. ik ben er met mijn gedachten niet bij..
pi_44077574
Bagger dat had ik dus moeten posten
pi_44078910
Ik heb een bagger-extreem übervette link gevonden met massa's foto's van het stoomtreintje in Roemenië waar ik de Jaarwisseling in ga vieren
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_44081308
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 13:21 schreef Zug-Chef het volgende:
Bagger dat had ik dus moeten posten
trage?
pi_44085273
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 16:20 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

trage?
cookies denk ik
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_44087081
Update mbt It Dockumer Lokaeltsje

Het spoor weghalen gaat door in Leeuwarden, vandaag zag ik dat er vlak bij het station en Vitens een heel deel weg was gehaald...




Heeft iemand een idee van de achtergrond hiervan? Heeft de gemeente wellicht wilde plannen met de grond?
pi_44087148
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 20:16 schreef Alexxxxx het volgende:
Update mbt It Dockumer Lokaeltsje

Het spoor weghalen gaat door in Leeuwarden, vandaag zag ik dat er vlak bij het station en Vitens een heel deel weg was gehaald...

[afbeelding]
[afbeelding]

Heeft iemand een idee van de achtergrond hiervan? Heeft de gemeente wellicht wilde plannen met de grond?
lijkt me dat wegroestent spoor ook niet echt bevordelijk is voor de grond? mischien voor de verontreiniging ofzo?
pi_44094932
quote:
Pfff, weer een trein uit de roelatie... staat er ergens nog een tweede stuurstand voor deze type treinen?
pi_44095631
quote:
Op zondag 3 december 2006 01:40 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

Pfff, weer een trein uit de roelatie... staat er ergens nog een tweede stuurstand voor deze type treinen?
dunno

je kan natuurlijk de onbeschadigde wagens in de andere stellen op nemen, en de eloc ergens anders voor / achter plakken
pi_44095868
in haarlem staan nog wel eens delen van treinen
bye
  zondag 3 december 2006 @ 15:11:22 #189
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_44104140
Bij een vorige brand in dit mat, op de IJsselbrug bij Zwolle afgelopen maart, was nu net juist de brand in het andere uiteinde van de trein. Als het goed is, hebben hierme nu weer een compleet stelletje.
pi_44104363
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 20:18 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

lijkt me dat wegroestent spoor ook niet echt bevordelijk is voor de grond? mischien voor de verontreiniging ofzo?
HEt spoor gaat naar Sneek, voor de museumspoorlijn aldaar.
pi_44104811
quote:
Op zondag 3 december 2006 15:17 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

HEt spoor gaat naar Sneek, voor de museumspoorlijn aldaar.
ooh? weet jij weer meer dan ik?


Vertel es :p
pi_44105011
quote:
Op zondag 3 december 2006 15:31 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ooh? weet jij weer meer dan ik?


Vertel es :p
http://www.stoominfriesland.nl/ en http://forum.locaalspoor.nl/viewtopic.php?p=408&sid=1a1e3d230e5d28e294c25e5a22ae4c5c

©SSF
Ziet er wel mooi uit trouwens..
bye
pi_44105065
quote:
Op zondag 3 december 2006 15:31 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ooh? weet jij weer meer dan ik?


Vertel es :p
Ik heb het van mn vader, die ook enigzins interesse heeft in treinen, maar er beslist niet in wil reizen

Van hem heb ik bijvoorbeel dook alle Atlas treinenkaarten gekrgeen destijds (Zijn nog steds te koop btw)



pi_44108661
quote:
Op zondag 3 december 2006 15:39 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Ik heb het van mn vader, die ook enigzins interesse heeft in treinen, maar er beslist niet in wil reizen

Van hem heb ik bijvoorbeel dook alle Atlas treinenkaarten gekrgeen destijds (Zijn nog steds te koop btw)

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
dat moet je houden joh, veel te zonde om weg te doen
pi_44108792
Nog één week de oude vertrouwde dienstregeling. Hoe zijn de chaosvoorspellingen eigenlijk voor komende zondag? Ik had me voorgenoomen om de eerste dagen van de dienstregeling de trein te vermijden. Maar ik heb nu plannen om de 10e naar het archeon te gaan, vanuit den haag.

'k ben niet zomaar een treinmasochist, ik ben ook nog een avontuurlijke. Lijkt me een puikplan om wat proviand mee te nemen en wat te lezen.
pi_44109203
oh fuck ik moet 10 dec misschien ook met de trein
pi_44109360
Ik waarschijnlijk ook Mensen tellen
pi_44109583
Ik op zondagavond vanuit wh terug naar Den Haag HS of Centraal
Blijven de IC's vanuit groningen/leeuwarden/zwolle en vanuit Enschede/Deventer teglijk aankomen in Amersfoort en gaan ze dan ook om en om naar Schiphol / A'dam CS en Utrecht + R'dam / Den haag ?
bye
pi_44109603
quote:
Op zondag 3 december 2006 18:14 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik waarschijnlijk ook Mensen tellen
Je bent een teller?
bye
pi_44109815
* Ou-Tannu hooguit voor plezier ritjes
pi_44110183
Ik moet in het vervolg dus via Deventer, omdat ik anders in Zwolle 1 minuut overstaptijd heb om van perron 6/7 naar perron 1 te komen en aangezien Deventer > Zwolle nog wel eens vertraging heeft...
bye
pi_44128054
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 15:08 schreef thatsme het volgende:

[..]

heb geen foto maar wel dit:
[afbeelding]
Na wat gegoogle vond ik dit:
  Redactie Frontpage / Sport maandag 4 december 2006 @ 13:33:34 #203
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44130027
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 20:16 schreef Alexxxxx het volgende:
Update mbt It Dockumer Lokaeltsje

Het spoor weghalen gaat door in Leeuwarden, vandaag zag ik dat er vlak bij het station en Vitens een heel deel weg was gehaald...

[afbeelding]
[afbeelding]

Heeft iemand een idee van de achtergrond hiervan? Heeft de gemeente wellicht wilde plannen met de grond?
Het is in het kader van de opknapbeurt van het industrieterrein Schenkenschans. De rails worden niet meer gebruikt. Bij mijn weten kunnen sommige bedrijven een stukje gemeentelijke grond kopen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport maandag 4 december 2006 @ 13:34:12 #204
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44130049
Vorige week zei ik dat er nu 4 bakken DH2 in het zuiden zijn, maar dat klopt niet. Het zijn er nog steeds maar 2
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44133219
quote:
Op maandag 4 december 2006 13:34 schreef Peterselieman het volgende:
Vorige week zei ik dat er nu 4 bakken DH2 in het zuiden zijn, maar dat klopt niet. Het zijn er nog steeds maar 2
  maandag 4 december 2006 @ 15:51:03 #206
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_44134499
ik denk dat ik wat leuke foto's heb, kom net van Venlo, wadloperspotten
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  Redactie Frontpage / Sport maandag 4 december 2006 @ 16:02:28 #207
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44134870
quote:
Op maandag 4 december 2006 15:17 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Kan het nog meer overdreven
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 4 december 2006 @ 16:11:43 #208
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_44135229
Zoals beloofd, voormalig wadloper in Venlo, er stond behoorlijk wat personeel van zowel NS als Veolia omheen. Ik heb het vermoeden dat ze bezig waren met proef/lesritten ofoz. Hij staat hier trouwens op een spoor wat hij tijdens de actieve dienst niet vaak zal aan doen, normaal is dit het spoor waar de stoptreinen van en naar Eindhoven staan.

En een wasbeurt zou ook geen kwaad kunnen





Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_44135290
mis de nieuwe bestikkering nog net


en KOLERE wat issie smerig :/
  maandag 4 december 2006 @ 16:18:55 #210
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_44135534
hij is echt ontzettend, maar dan ook echt heeeeeeeeeel erg smerig
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_44135577
quote:
Op maandag 4 december 2006 16:18 schreef Klonk het volgende:
hij is echt ontzettend, maar dan ook echt heeeeeeeeeel erg smerig
volgende keer als symbolische een autowasmuntje geven aan het personeel
  Redactie Frontpage / Sport maandag 4 december 2006 @ 16:23:32 #212
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44135701
Arriva heeft bewust dit stel naar het zuiden gestuurd. Het is het enige qua kleurstelling afwijkende stel. Tuurlijk zijn er wel kleine variaties bij de verschillende stellen, maar dat mag geen naam hebben vergeleken hierbij.

Wel leuk dat NN nu in het zuiden des lands rijdt
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 4 december 2006 @ 16:29:14 #213
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_44135919
ik betwijfel of de klanten er zo blij mee zijn, het personeel lijkt in ieder geval wel in zijn nopjes



Mochten er mensen zijn die de foto's op origineel formaat willen hebben die melden zich maar even, ik heb ongeveer 20 foto's gemaakt en die zijn uiteraard zo in een zipje of zo te zetten
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  Redactie Frontpage / Sport maandag 4 december 2006 @ 16:33:17 #214
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44136050
De koeienschuiver in afwijkende kleur is duidelijk te zien.

Het is weer eens wat anders dan een DM'90 he
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 4 december 2006 @ 16:38:57 #215
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_44136267
ik ga de buffels erg missen , maar goed van het weekend of begin volgende week ga ik eens posten langs het spoor (ik woon een paar honderd meter van de lijn tussen Roermond en Venlo vandaan), tuinstoeltje erbij en alles klikken wat voorbij komt
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  Redactie Frontpage / Sport maandag 4 december 2006 @ 16:42:39 #216
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44136402
Ik vrees dat je dan weinig te zien krijgt. Het lijkt me namelijk niet dat er veel bakken DH materieel beschikbaar zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 4 december 2006 @ 16:44:48 #217
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_44136491
dat is dus een van de redenen om eens een uurtje ofzo te gaan kijken
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_44137221
quote:
Op maandag 4 december 2006 16:29 schreef Klonk het volgende:
ik betwijfel of de klanten er zo blij mee zijn, het personeel lijkt in ieder geval wel in zijn nopjes

[afbeelding]

Mochten er mensen zijn die de foto's op origineel formaat willen hebben die melden zich maar even, ik heb ongeveer 20 foto's gemaakt en die zijn uiteraard zo in een zipje of zo te zetten
heb je ook 1 waar op het stationsnaambord ook leesbaar is?
  maandag 4 december 2006 @ 17:04:46 #219
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_44137278
volgens mij is hij vaag te lezen op de eerste foto, ik zal de andere ff nakijken.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  maandag 4 december 2006 @ 17:09:58 #220
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_44137443
even gekeken en ik heb met mijn suffe kop geen foto gemaakt waar zowel trein als plaatsnaambord op staan

ik wel nog een van uit de verte foto, maar daar staat ook geen naam op

Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_44137861
LoL idee voor de volgende keer.,

somehow als ik op een station iets fotografeer doe ik het bordje er ook maar bij,
  Redactie Frontpage / Sport maandag 4 december 2006 @ 17:30:00 #222
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44138152
Bordjesfreak
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44138822
Heeft iemand hier misschien een plattegrond van station Amersfoort met perronnummers? Ik krijg die op de NS site niet werkend en ik ben benieuwd of mijn overstappen (soms 2 minuten ) een beetje haalbaar zijn vanaf 10 december.
pi_44138990
quote:
Op maandag 4 december 2006 17:48 schreef Asile het volgende:
Heeft iemand hier misschien een plattegrond van station Amersfoort met perronnummers? Ik krijg die op de NS site niet werkend en ik ben benieuwd of mijn overstappen (soms 2 minuten ) een beetje haalbaar zijn vanaf 10 december.
aw ja dat is zo hatelijk

zit je de hele rit te kijken op je klokje of de trein wel op tijd aan gaat komen
Xbox live: Nathan Six
Hattrick: The Yanks
  Redactie Frontpage / Sport maandag 4 december 2006 @ 17:57:20 #225
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44139111
http://www.sporenplan.nl is een site waar plattegronden staan. Voor een leek is dit niet geheel te begrijpen, maar er staat wel nuttige informatie op. Klik op de site op sporenplannen, dan NS, vervolgens actuele tekeningen uitgebreid en tenslotte Amersfoort. Een beetje meer onderaan en rechts van het midden is het station te zien. Het is niet geheel op schaal, maar kan je wel een beeld schetsen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 4 december 2006 @ 18:12:19 #226
148385 Wadloper
Noorderling
pi_44139541
quote:
Op maandag 4 december 2006 16:42 schreef Peterselieman het volgende:
Ik vrees dat je dan weinig te zien krijgt. Het lijkt me namelijk niet dat er veel bakken DH materieel beschikbaar zijn.
Inderdaad, want geef maar toe, 23 bak DH is ook gewoon overdreven wat ze willen hebben. Zoveel kunnen wij in het noorden gewoon niet eens missen
Want dan red je het zelfs met de zondags dienstregeling het gewoon niet
  maandag 4 december 2006 @ 18:45:11 #227
148385 Wadloper
Noorderling
pi_44140488
quote:
Op maandag 4 december 2006 16:29 schreef Klonk het volgende:
Mochten er mensen zijn die de foto's op origineel formaat willen hebben die melden zich maar even, ik heb ongeveer 20 foto's gemaakt en die zijn uiteraard zo in een zipje of zo te zetten
Kan ik me hiervoor aanmelden? Ben benieuwd!
pi_44140777
quote:
Op maandag 4 december 2006 17:57 schreef Peterselieman het volgende:
http://www.sporenplan.nl is een site waar plattegronden staan. Voor een leek is dit niet geheel te begrijpen, maar er staat wel nuttige informatie op. Klik op de site op sporenplannen, dan NS, vervolgens actuele tekeningen uitgebreid en tenslotte Amersfoort. Een beetje meer onderaan en rechts van het midden is het station te zien. Het is niet geheel op schaal, maar kan je wel een beeld schetsen.
Dank je, ik heb het gevonden! Het resultaat is wat minder... dat wordt veel trappen op en af rennen.
pi_44142063
quote:
Op maandag 4 december 2006 17:09 schreef Klonk het volgende:
even gekeken en ik heb met mijn suffe kop geen foto gemaakt waar zowel trein als plaatsnaambord op staan

ik wel nog een van uit de verte foto, maar daar staat ook geen naam op

[afbeelding]
wat is er dan zo belangrijk aan een naam? spreekt voor zich dat dat station Venlo is, zelfs ik herkent het, ben er 1 keer geweest...
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
  maandag 4 december 2006 @ 20:00:18 #230
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_44142982
ik wil hierbij even de groeten doen aan mijn neefje die na 3 jaar mijn geheime identiteit heeft ondekt aan de hand van de foto's hierboven
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_44143803
quote:
Op maandag 4 december 2006 16:29 schreef Klonk het volgende:
ik betwijfel of de klanten er zo blij mee zijn, het personeel lijkt in ieder geval wel in zijn nopjes

[afbeelding]

Mochten er mensen zijn die de foto's op origineel formaat willen hebben die melden zich maar even, ik heb ongeveer 20 foto's gemaakt en die zijn uiteraard zo in een zipje of zo te zetten
Van dat soort treinstellen word ik niet echt blij
pi_44144158
quote:
Op maandag 4 december 2006 20:00 schreef Klonk het volgende:
ik wil hierbij even de groeten doen aan mijn neefje die na 3 jaar mijn geheime identiteit heeft ondekt aan de hand van de foto's hierboven
Nu pas

Wat is zn nickname hier?
  maandag 4 december 2006 @ 20:35:05 #233
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_44144182
quote:
Op maandag 4 december 2006 20:34 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Nu pas

Wat is zn nickname hier?
hij is een enge lurker
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  maandag 4 december 2006 @ 20:36:18 #235
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_44144229
quote:
Op maandag 4 december 2006 20:35 schreef Alexxxxx het volgende:
Lurkers zijn vies
ja
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_44146894
Amersfoort heeft ook wat leuks neergezet op Perron 6/7 in een wachthokje:



Groot en klein

Je hoeft geen kou te lijden, want ze hebben dus verwarming aan de buitenkant aangebracht

Er reed zelfs al 1 koploper rondjes. Tevens hebben ze een miniatuur versie van de koploper in KLM Blauw
pi_44147640
TOF!

hoelang duurt het voor de locs gejat zijn?
pi_44148171
quote:
Op maandag 4 december 2006 16:23 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva heeft bewust dit stel naar het zuiden gestuurd. Het is het enige qua kleurstelling afwijkende stel. Tuurlijk zijn er wel kleine variaties bij de verschillende stellen, maar dat mag geen naam hebben vergeleken hierbij.

Wel leuk dat NN nu in het zuiden des lands rijdt
Ik mag hopen dat ze wel wat meer treinstellen dan dat inzetten
pi_44148588
quote:
Op donderdag 30 november 2006 22:25 schreef -chefke- het volgende:
heeft er iemand foto`s van het interieur van een ns 1600 / 1700 en dan niet de cabine maar het stuk dat tussen de cabine`s zit zeg maar. ben wel benieuwd wat daar zit eigenlijk.
Van de week heb ik toevallig een paar fotos van de binnenkant vn een ns 1600 kunnen maken.



quote:
Op maandag 4 december 2006 20:00 schreef Klonk het volgende:
ik wil hierbij even de groeten doen aan mijn neefje die na 3 jaar mijn geheime identiteit heeft ondekt aan de hand van de foto's hierboven
Die foto's kwamen me erg bekend voor dus dat kon niet missen

Hierbij dan ook nog een foto van mijn kant van de wadloper



Ik ben erg benieuwd of Veolia genoeg wadlopers bij elkaar krijgt want volgens mij hebben ze de wadlopers in het noorden nog veel te hard nodig, ik ben dan zondag in ieder geval aan het spoor te vinden
  Redactie Frontpage / Sport maandag 4 december 2006 @ 23:38:36 #240
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44150473
Ik kan je vertellen dat Veolivla een zeer groot probleem heeft. Arriva houdt voorlopig de wadlopers voor zichzelf. Maximaal 10 bakken. Daar denk ik ongeveer aan. Dat is net genoeg om enkele diensten uit te voeren, maar dan ook niet over het gehele traject.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44150529
die 15 min regeling zit er voorlopig niet in voor veolia,

mischien dat ze een 1 uurs regeling kunnen draaien, heel mischien een halfuurs regeling
  Redactie Frontpage / Sport maandag 4 december 2006 @ 23:41:40 #242
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44150600
Dat halen ze niet. Gewoon tussen Venlo en Nijmegen bussen. Dan kunnen ze nog iets van de dienstregeling redden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44150710
quote:
Op maandag 4 december 2006 23:41 schreef Peterselieman het volgende:
Dat halen ze niet. Gewoon tussen Venlo en Nijmegen bussen. Dan kunnen ze nog iets van de dienstregeling redden.
Bussen zijn zowiezo trager dan treinen

lijkt me voor Veolia toch praktish om iig toch een regeling uit te zien voeren
  Redactie Frontpage / Sport maandag 4 december 2006 @ 23:47:37 #244
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44150807
Als je van veevervoer houdt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44150947
quote:
Op maandag 4 december 2006 23:47 schreef Peterselieman het volgende:
Als je van veevervoer houdt
Geen last van..

dat bezorgt arriva me elke ochtend al.. ( mits ik in de spits mee moet )
  Redactie Frontpage / Sport maandag 4 december 2006 @ 23:53:32 #246
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44150992
Daar heb ik geen last van

Heb namelijk een fiets en die brengt me waar ik wezen moet, die keren dat ik de deur uit moet. En als ik reis met Arriva heb ik ook nergens last van. Gewoon in de spits is er genoeg zitruimte in de trein tussen Gn en Lw.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44151059
mijn fiets kan me er ook wel brengen, alleen das ver en koud en nat in de winter,

en een extra bak aan je bus hangen is lastig
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 december 2006 @ 00:06:37 #248
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44151454
Ik heb het wel zo gedaan dat ik midden in de ochtendspits even een fiets naar Groningen heb gebracht. Viel mee met de drukte in de trein. En ja, ik had geen fietskaartje. Ook geen controle trouwens
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 december 2006 @ 00:21:37 #249
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44151896
Dit komt van teletekst:
quote:
10 december tot nader order

Nijmegen - Venray

Vanwege materieel tekort rijden er
vanaf 10 december 2006 voor onbepaalde
tijd minder treinen tussen Venray en
Nijmegen.

De volgende treinen rijden niet:
Venray vertrek:6.45,7.15,7.45,8.15 en
8.45 uur.
Nijmegen vertrek:14.45,15.15,15.45,
16.15,16.45,17.15,17.45,18.15 en 18.45u

Veolia zet voor de uitgevallen treinen
bussen in.

Extra reistijd: 15-30 minuten
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44152155
  dinsdag 5 december 2006 @ 03:12:55 #251
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_44153829
een goed begin is het halve werk
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  dinsdag 5 december 2006 @ 07:03:57 #252
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_44154256
Laat de boeteclausule maar ingaan.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_44156026
Is dat dus niet het zoveelste bewijs dat al die openbare aanbesteding en marktliberalisering het openbaar vervoer alleen maar SLECHTER maakt en niet beter.
pi_44156304
Wat leuk om die groene Wadloper, waar ik jarenlang in gereisd heb, nu in Venlo te zien staan.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 december 2006 @ 10:55:22 #255
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44156987
Het is afwachten hoeveel materieel er naar het zuiden gaat, maar veel zal het echt niet zijn, tenzij Veolivla Arriva er dik voor gaat betalen, dan is ineens van alles mogelijk, zeker bij Arriva.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44157142
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 10:55 schreef Peterselieman het volgende:
Het is afwachten hoeveel materieel er naar het zuiden gaat, maar veel zal het echt niet zijn, tenzij Veolivla Arriva er dik voor gaat betalen, dan is ineens van alles mogelijk, zeker bij Arriva.
Veolia hoopt nu gewoon dat Arriva snel de problemen met de SPURT op gn - leer heeft opgelost.

hopelijk hebben ze op de andere trajecten minder last.

en gaan ze direct spurt inzetten na levering
  dinsdag 5 december 2006 @ 11:13:40 #257
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_44157397
Ligt het aan mij of is het SPURT materiaal vrijwel gelijk aan het spul wat Veolia gaat inzetten (domme vraag natuurlijk )
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 december 2006 @ 11:20:09 #258
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44157562
Het is zeker bijna gelijk. Ik geloof dat Veolivla er enkele zitplaatsen meer in wil proppen, maar dat is dan naast de kleurstelling ook het enige verschil.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 5 december 2006 @ 11:21:03 #259
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_44157588
Veolivla
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 december 2006 @ 11:21:28 #260
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44157599
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 11:03 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Veolia hoopt nu gewoon dat Arriva snel de problemen met de SPURT op gn - leer heeft opgelost.

hopelijk hebben ze op de andere trajecten minder last.

en gaan ze direct spurt inzetten na levering
ik hoop het wel ja. Ik wacht nog op de uitnodiging voor de ingebruikname van mn eigen trein. Waarschijnlijk staat ie nog in Zwitserland, maar zal zo langzamerhand deze kant wel op mogen komen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 december 2006 @ 11:22:29 #261
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44157619
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 11:21 schreef Klonk het volgende:
Veolivla
Zolang ze niet beter te werk gaan, dan mogen ze van mij die naam hebben
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44157714
Maar ik zie niet in waarom de NS nog geen nieuw sprinter materieel heeft besteld, want als dat er was was de DM'90 vrij inzetbaar en konden de wadlopers in het noorden blijven neem ik aan . Ze hadden opzich nog best wel een flinke serie SGM kunnen laten bouwen, met iets betere banken .
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 december 2006 @ 11:38:22 #263
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44157983
De NS heeft in 2005 35 sprinters besteld, te leveren vanaf begin 2008. Met een optie op nog 5 vervolgseries om al het mat'64 te vervangen. Ook heeft de NS 50 VIRM IV'tjes besteld. Te leveren vanaf begin 2008.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 december 2006 @ 12:23:57 #264
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44159065
Lekker zo'n stroomstoring in Groningen. Net nu ik straks moet reizen met de trein naar Leeuwarden. Dan maar even via Zernike reizen, want ik neem aan dat er wel treinen vanuit Zuidhorn naar Leeuwarden rijden.

Edit 12.41: De storing is gelukkig alweer voorbij

[ Bericht 12% gewijzigd door Peterselieman op 05-12-2006 12:41:54 ]
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44159692
Vanaf 10 december ben ik echt fucked als Veolivla geen of nauwelijks treinstellen heeft Ik kreeg op het station een blaadje, staat er een stukje van de NS op:
"Vele decennia heeft NS met groot genoegen op de Maaslijn en de Heuvellandlijn haar diensten aan u aangeboden. Voor ons alle reden u hartelijk te danken voor het jarenlange vertrouwen dat u in ons stelde."

Vertrouwen? Geen keus hebben zul je bedoelen

En van Veolivla:
"Veolia Transport heeft buiten Nederland een goede naam opgebouwd op het gebied van Klantenservice en Klanttevredenheid. Dat wij dat ook in Limburg kunnen, bewijzen wij u in de komende tijd."

Yeah right, met een 2 of 3 treinstellen van wadlopers? En bussen die zorgen voor een extra reistijd van 15 - 30 minuten? KUT openbaar vervoer. Als ik klaar ben met m'n opleiding, ga ik nooit meer met het OV
  dinsdag 5 december 2006 @ 12:50:22 #266
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_44159729
als we Veolia mogen geloven en dat doen we voor het gemak maar even wordt alles snel beter, vanaf maart 2007 en daarna langzaam maar zeker het nieuwe spul
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_44159886
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 12:50 schreef Klonk het volgende:
als we Veolia mogen geloven en dat doen we voor het gemak maar even wordt alles snel beter, vanaf maart 2007 en daarna langzaam maar zeker het nieuwe spul
Wat veranderd er dan precies in maart
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 december 2006 @ 13:05:33 #268
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44160135
Dan komen er meer wadslopers beschikbaar. Dan moet de instroom van de GTW's al zodanig zijn dat we hier in het noorden wat meer bakken kunnen missen.

Ik denk dat ze op 10 december maximaal 10 tot 12 bakken DH materieel te beschikking hebben.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44162022
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 12:49 schreef Xbox_360 het volgende:
Yeah right, met een 2 of 3 treinstellen van wadlopers? En bussen die zorgen voor een extra reistijd van 15 - 30 minuten? KUT openbaar vervoer. Als ik klaar ben met m'n opleiding, ga ik nooit meer met het OV
FUck niet met onze Wadlopers he!! T'is antiek!
pi_44162114
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 14:14 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

FUck niet met onze Wadlopers he!! T'is antiek!
En antiek hoort in het spoorwegmuseum, niet op de Maaslijn en de Heuvellandlijn
pi_44162389
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 14:17 schreef Xbox_360 het volgende:

[..]

En antiek hoort in het spoorwegmuseum, niet op de Maaslijn en de Heuvellandlijn
volgens mij kunnen ze het strax ter plekke slopen op de rangeer tereinen daar omdat het gewoon niet weer van zn plek komt
pi_44167709
Je eigen trein? Is er naar jou ook een trien genoemd? Welke bekende Noordelring hebben we in onze gelederen? Hans Alders?
  dinsdag 5 december 2006 @ 17:38:18 #273
86072 thatsme
and That's you!
pi_44168233
quote:
Op maandag 4 december 2006 23:38 schreef Peterselieman het volgende:
Ik kan je vertellen dat Veolivla een zeer groot probleem heeft. Arriva houdt voorlopig de wadlopers voor zichzelf. Maximaal 10 bakken. Daar denk ik ongeveer aan. Dat is net genoeg om enkele diensten uit te voeren, maar dan ook niet over het gehele traject.
Het kan ook andersom zijn. Is maar net wat de contracten, wat betreft het materieel, met de NS zijn. Als het contract voor Arriva met de huur met de NS ophoud in december heeft Arriva het nakijken. En anders heeft inderdaad Veolia het nakijken!
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_44170984
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 11:38 schreef Peterselieman het volgende:
De NS heeft in 2005 35 sprinters besteld, te leveren vanaf begin 2008. Met een optie op nog 5 vervolgseries om al het mat'64 te vervangen. Ook heeft de NS 50 VIRM IV'tjes besteld. Te leveren vanaf begin 2008.
Leveren in 2008 en de dienstregeling in laten gaan op 2007 . Nee, dan was het beter geweest dat er voldoende materieel was en liever te veel . Maar daar worden de NS en ik het nooit over eens .
  dinsdag 5 december 2006 @ 19:48:10 #275
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_44172191
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 00:21 schreef Peterselieman het volgende:
Dit komt van teletekst:
[..]
Dat zijn dus de spitstreinen, die ze niet zullen rijden. Een halfuursdienst Nijmegen-Roermond denken ze dus wel te kunnen rijden.
  dinsdag 5 december 2006 @ 20:03:16 #276
148385 Wadloper
Noorderling
pi_44172723
Heeft iemand toevallig een filmpje dat de mat 64 remt (en dus ook stopt), en dat je echt piepende remmen hoort (zoals mat 64 die soms maakt?)
pi_44174124
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 20:03 schreef Wadloper het volgende:
Heeft iemand toevallig een filmpje dat de mat 64 remt (en dus ook stopt), en dat je echt piepende remmen hoort (zoals mat 64 die soms maakt?)
Soms? Kunnen die dingen dan ook stoppen zonder gejank en gepiep?
  dinsdag 5 december 2006 @ 20:46:26 #278
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_44174199
quote:
Op zondag 3 december 2006 18:46 schreef Petre het volgende:
Ik moet in het vervolg dus via Deventer, omdat ik anders in Zwolle 1 minuut overstaptijd heb om van perron 6/7 naar perron 1 te komen en aangezien Deventer > Zwolle nog wel eens vertraging heeft...
Zwolle wordt ook enorm verpest. Vanuit de stopper uit Enschede mag je lekker 28 minuten gaan wachten op zo'n beetje elke verpeste aansluting.

Deventer-Zwolle gaat denk ik een stuk punctueler worden nu de lijn geknipt is (hoewel de rijtijdmarge wel met 3 a 4 minuten terug is gebracht). Negatief puntje is dat er met mat'64 gereden gaat worden, iets dat natuurlijk totaal niet past bij het aantal reizigers. Zeker omdat ik verwacht dat ieder zinnig mens niet meer met de 7900 reist (iig niet vanuit Es en Hgl) maar via Dv gaat om in Zwolle wel een goede aansluiting te houden.
Omleiding voor het geval Zl-Amf eruit ligt kun je met mat'64 ook wel vergeten dan, een IRM-VI is eigenlijk al te weinig in het weekend.

[ Bericht 0% gewijzigd door MREn op 05-12-2006 21:00:34 ]
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 5 december 2006 @ 20:50:35 #279
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_44174349
Om een IRM-VI te vervangen moet je denk ik zo'n tien bakken Mat'64 hebben. Dat wordt leuk!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 5 december 2006 @ 20:52:21 #280
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_44174410
Er komen trouwens geen controleploegen in de treinen van Veolia omdat er geen geld is voor niet-rijdend personeel. Ook worden alle BBA-verkeersleidingsposten naar Limboland geplaatst, en wie hebben uiteraard prima inzicht in de verkeersstromen, lijnen en mogelijkheden in Brabant, Utrecht, Apeldoorn en Limburg tegelijk. Overtollig CVL-personeel mag evt. naar Heerenveen, vermoedelijk op de Connexxion-CVL voor Fryslan die dus schijnbaar niet centraal vanaf Arnhem aangestuurd gaat worden...
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 5 december 2006 @ 21:05:25 #281
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_44174933
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 20:50 schreef Duvel het volgende:
Om een IRM-VI te vervangen moet je denk ik zo'n tien bakken Mat'64 hebben. Dat wordt leuk!
Er komt heel misschien toch IRM te rijden in de 3700, maar dat komt omdat NS met IRM wil gaan rijden (ipv mat'64) in de 'intercity' Utrecht-Leiden (geen stoptrein omdat het ding Terwijde en Vleuten overslaat) maar ProRail wegens hun kutspoor geen IRM toe wil laten.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_44175950
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 20:52 schreef MREn het volgende:
Er komen trouwens geen controleploegen in de treinen van Veolia omdat er geen geld is voor niet-rijdend personeel.
Dr valt toch ook NIET veel te rijden

en als je strax op elk station met je OV chip door een poortje moet om toegang te krijgen wordt het volgens mij toch minder nuttig om continu te controleren?
pi_44176414
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 21:05 schreef MREn het volgende:

[..]

Er komt heel misschien toch IRM te rijden in de 3700, maar dat komt omdat NS met IRM wil gaan rijden (ipv mat'64) in de 'intercity' Utrecht-Leiden (geen stoptrein omdat het ding Terwijde en Vleuten overslaat) maar ProRail wegens hun kutspoor geen IRM toe wil laten.
Das het traject via bodegraven toch? Met die brakke draaibrug. Vreselijk stuk spoor is dat daar ik ben er eens overheen gegaan en dat zijwaartse geschud.... Ik was echt bang dat de trein daar zou ontsporen. Ik weet niet hoe stevig IRM op de wielen staat maar volgens mij vallen die gewoon om....
  dinsdag 5 december 2006 @ 21:43:12 #284
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_44176440
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 21:30 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Dr valt toch ook NIET veel te rijden

en als je strax op elk station met je OV chip door een poortje moet om toegang te krijgen wordt het volgens mij toch minder nuttig om continu te controleren?
Heb jij je weleens verdiept in de gatenkaas die OV-chipkaart heet? 't Is echt waardeloos.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 5 december 2006 @ 21:43:44 #285
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_44176465
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 21:42 schreef Fixers het volgende:

[..]

Das het traject via bodegraven toch? Met die brakke draaibrug. Vreselijk stuk spoor is dat daar ik ben er eens overheen gegaan en dat zijwaartse geschud.... Ik was echt bang dat de trein daar zou ontsporen. Ik weet niet hoe stevig IRM op de wielen staat maar volgens mij vallen die gewoon om....
Best mogelijk. Zie een leuk rapport op http://www.ivw.nl.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_44176480
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 21:43 schreef Duvel het volgende:

[..]

Heb jij je weleens verdiept in de gatenkaas die OV-chipkaart heet? 't Is echt waardeloos.
nu nog wel ja

maar das ook weer om dat 25% van de OV mensen er wat aan heeft op het moment

t wordt als het landelijk is vanzelf dichter
  dinsdag 5 december 2006 @ 21:46:03 #287
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_44176539
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 21:44 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

nu nog wel ja

maar das ook weer om dat 25% van de OV mensen er wat aan heeft op het moment

t wordt als het landelijk is vanzelf dichter
In Rotterdam staan die poortjes overal. Hoe vaak die kregen niet stuk zijn en open staan. En: op de meeste stations komen alleen in- en uitcheck palen te staan. Dus geen poortjes, niets. Oh, en het systeem is bij de basis al rot, maar goed, andere discussie.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_44176629
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 21:46 schreef Duvel het volgende:

[..]

In Rotterdam staan die poortjes overal. Hoe vaak die kregen niet stuk zijn en open staan. En: op de meeste stations komen alleen in- en uitcheck palen te staan. Dus geen poortjes, niets. Oh, en het systeem is bij de basis al rot, maar goed, andere discussie.
Rofl!

nee das idd niet handig,

poortjes overal lijkt me handiger
  dinsdag 5 december 2006 @ 22:00:50 #289
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_44177102
Om nog maar even voorbij te gaan aan speciale passen als personeelspassen waar ik nu vrolijk het halve land mee door kan...ik mag doodvallen als ik die eentje krijg die ook voor andere vervoerders gaat gelden (hoewel die in praktijk nooit lastig doen).
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_44177173
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 22:00 schreef MREn het volgende:
Om nog maar even voorbij te gaan aan speciale passen als personeelspassen waar ik nu vrolijk het halve land mee door kan...ik mag doodvallen als ik die eentje krijg die ook voor andere vervoerders gaat gelden (hoewel die in praktijk nooit lastig doen).
Jah :-)

krijgen we nou bij Arriva andere treinkaartjes? gezien die arriva groene automaten steeds meer op duiken?

of komen daar de combikaartjes in ofzo?
  dinsdag 5 december 2006 @ 22:09:57 #291
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_44177458
Ik zou als provincie niet toestaan dat er alleen maar voor de Arriva-trajecten gekocht kan worden. NS-automaten verkopen kaartjes voor elk station in het land (niet voor achter de hoven, maar wel weer voor hry). Twee kaartjes zou betekenen dat je extra duur uit bent, wegens degressieve kilometerprijs.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_44177606
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 22:09 schreef MREn het volgende:
Ik zou als provincie niet toestaan dat er alleen maar voor de Arriva-trajecten gekocht kan worden. NS-automaten verkopen kaartjes voor elk station in het land (niet voor achter de hoven, maar wel weer voor hry). Twee kaartjes zou betekenen dat je extra duur uit bent, wegens degressieve kilometerprijs.
tja, mischien dat arriva dr combikaartjes uit gaat laten rollen? wadden retourtjes ofzo :p

of weer goedkopere kaartjes voor de arriva trajecten?
  dinsdag 5 december 2006 @ 22:23:02 #293
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_44177967
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 22:13 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

tja, mischien dat arriva dr combikaartjes uit gaat laten rollen? wadden retourtjes ofzo :p

of weer goedkopere kaartjes voor de arriva trajecten?
Een wadden-retourtje Sliedrecht - Roodeschool voor speciale Arriva-actieprijs?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 5 december 2006 @ 22:24:55 #294
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_44178062
Ik heb wel ervaring met niet-NS-automaten trouwens...ze zijn duurder dan NS-kaartjes met 40% korting maar goedkoper dan NS-kaartjes zonder korting.
(waar dat is, mag je zelf verzinnen)
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_44178721
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 22:23 schreef Duvel het volgende:

[..]

Een wadden-retourtje Sliedrecht - Roodeschool voor speciale Arriva-actieprijs?
Rofl nee Sliedrecht - Harlingen Haven dan denk ik
pi_44179401
quote:
Veolia kan het zich niet veroorloven

maar Hoe zit dat nou met treinkaartjes inkomsten?

wordt dat net als met voorverkoopstrippekaarten in de grote doos gegooit en met een verdeel sleutel aan de hand van reizigers aantallen gedeelt?
  dinsdag 5 december 2006 @ 23:04:55 #298
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_44179658
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 22:57 schreef Ou-Tannu het volgende:
wordt dat net als met voorverkoopstrippekaarten in de grote doos gegooit en met een verdeel sleutel aan de hand van reizigers aantallen gedeelt?
Dat zal met abonnementen wel zo gaan, maar met losse kaartjes weet je vrij aardig waar iemand door gaat. Iemand met een kaartje Sittard-Nijmegen zal niet snel via Den Bosch reizen. Maar iemand die Maastricht-Enschede is twijfelachtig: via Utrecht is comfortabeler en minder overstappen dan via Maas- en IJssellijn en doorsteken via Goor. Maar dat zullen hooguit 10 kaartjes per jaar zijn.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_44180269
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 23:04 schreef MREn het volgende:

[..]

Dat zal met abonnementen wel zo gaan, maar met losse kaartjes weet je vrij aardig waar iemand door gaat. Iemand met een kaartje Sittard-Nijmegen zal niet snel via Den Bosch reizen. Maar iemand die Maastricht-Enschede is twijfelachtig: via Utrecht is comfortabeler en minder overstappen dan via Maas- en IJssellijn en doorsteken via Goor. Maar dat zullen hooguit 10 kaartjes per jaar zijn.
Tja goed de Ns vs Syntus en omreiden om binnen NS traject te blijven is ook bekend,

en voor Arriva en Syntus had(heb) je geen aparte kaartjes voorals nog? NS kaartjes zijn gewoon geldig..
  dinsdag 5 december 2006 @ 23:29:07 #300
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_44180444
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 23:23 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Tja goed de Ns vs Syntus en omreiden om binnen NS traject te blijven is ook bekend,
Maar dat is ook zo'n beetje het enige traject van een andere vervoerder dan NS waarvoor zoiets geldt.
Het heeft overigens vooral te maken met het feit dat alle reizen naar Zp en zuidelijker via Go worden berekend terwijl het voor reizigers naar bestemmingen ten zuiden van Zp handiger was om via Dv te reizen omdat je in Dv je aansluiting zelden mist en in Zp akelig vaak. En het scheelt je weer een keer overstappen.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_44181110
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 23:29 schreef MREn het volgende:

[..]

Maar dat is ook zo'n beetje het enige traject van een andere vervoerder dan NS waarvoor zoiets geldt.
Het heeft overigens vooral te maken met het feit dat alle reizen naar Zp en zuidelijker via Go worden berekend terwijl het voor reizigers naar bestemmingen ten zuiden van Zp handiger was om via Dv te reizen omdat je in Dv je aansluiting zelden mist en in Zp akelig vaak. En het scheelt je weer een keer overstappen.
Dacht wel dat dat duurder was?

en vol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')