Na wat gegoogle vond ik dit:quote:Op vrijdag 1 december 2006 15:08 schreef thatsme het volgende:
[..]
heb geen foto maar wel dit:
[afbeelding]
Het is in het kader van de opknapbeurt van het industrieterrein Schenkenschans. De rails worden niet meer gebruikt. Bij mijn weten kunnen sommige bedrijven een stukje gemeentelijke grond kopen.quote:Op zaterdag 2 december 2006 20:16 schreef Alexxxxx het volgende:
Update mbt It Dockumer Lokaeltsje
Het spoor weghalen gaat door in Leeuwarden, vandaag zag ik dat er vlak bij het station en Vitens een heel deel weg was gehaald...
[afbeelding]
[afbeelding]
Heeft iemand een idee van de achtergrond hiervan? Heeft de gemeente wellicht wilde plannen met de grond?
quote:Op maandag 4 december 2006 13:34 schreef Peterselieman het volgende:
Vorige week zei ik dat er nu 4 bakken DH2 in het zuiden zijn, maar dat klopt niet. Het zijn er nog steeds maar 2
volgende keer als symbolische een autowasmuntje geven aan het personeelquote:Op maandag 4 december 2006 16:18 schreef Klonk het volgende:
hij is echt ontzettend, maar dan ook echt heeeeeeeeeel erg smerig
heb je ook 1 waar op het stationsnaambord ook leesbaar is?quote:Op maandag 4 december 2006 16:29 schreef Klonk het volgende:
ik betwijfel of de klanten er zo blij mee zijn, het personeel lijkt in ieder geval wel in zijn nopjes
[afbeelding]
Mochten er mensen zijn die de foto's op origineel formaat willen hebben die melden zich maar even, ik heb ongeveer 20 foto's gemaakt en die zijn uiteraard zo in een zipje of zo te zetten
aw ja dat is zo hatelijkquote:Op maandag 4 december 2006 17:48 schreef Asile het volgende:
Heeft iemand hier misschien een plattegrond van station Amersfoort met perronnummers? Ik krijg die op de NS site niet werkend en ik ben benieuwd of mijn overstappen (soms 2 minuten) een beetje haalbaar zijn vanaf 10 december.
Inderdaad, want geef maar toe, 23 bak DH is ook gewoon overdreven wat ze willen hebben. Zoveel kunnen wij in het noorden gewoon niet eens missenquote:Op maandag 4 december 2006 16:42 schreef Peterselieman het volgende:
Ik vrees dat je dan weinig te zien krijgt. Het lijkt me namelijk niet dat er veel bakken DH materieel beschikbaar zijn.
Kan ik me hiervoor aanmelden? Ben benieuwd!quote:Op maandag 4 december 2006 16:29 schreef Klonk het volgende:
Mochten er mensen zijn die de foto's op origineel formaat willen hebben die melden zich maar even, ik heb ongeveer 20 foto's gemaakt en die zijn uiteraard zo in een zipje of zo te zetten
Dank je, ik heb het gevonden! Het resultaat is wat minder... dat wordt veel trappen op en af rennen.quote:Op maandag 4 december 2006 17:57 schreef Peterselieman het volgende:
http://www.sporenplan.nl is een site waar plattegronden staan. Voor een leek is dit niet geheel te begrijpen, maar er staat wel nuttige informatie op. Klik op de site op sporenplannen, dan NS, vervolgens actuele tekeningen uitgebreid en tenslotte Amersfoort. Een beetje meer onderaan en rechts van het midden is het station te zien. Het is niet geheel op schaal, maar kan je wel een beeld schetsen.
quote:Op maandag 4 december 2006 17:09 schreef Klonk het volgende:
even gekeken en ik heb met mijn suffe kop geen foto gemaakt waar zowel trein als plaatsnaambord op staan![]()
ik wel nog een van uit de verte foto, maar daar staat ook geen naam op![]()
[afbeelding]
Van dat soort treinstellen word ik niet echt blijquote:Op maandag 4 december 2006 16:29 schreef Klonk het volgende:
ik betwijfel of de klanten er zo blij mee zijn, het personeel lijkt in ieder geval wel in zijn nopjes
[afbeelding]
Mochten er mensen zijn die de foto's op origineel formaat willen hebben die melden zich maar even, ik heb ongeveer 20 foto's gemaakt en die zijn uiteraard zo in een zipje of zo te zetten
quote:Op maandag 4 december 2006 20:00 schreef Klonk het volgende:
ik wil hierbij even de groeten doen aan mijn neefje die na 3 jaar mijn geheime identiteit heeft ondekt aan de hand van de foto's hierboven
Ik mag hopen dat ze wel wat meer treinstellen dan dat inzettenquote:Op maandag 4 december 2006 16:23 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva heeft bewust dit stel naar het zuiden gestuurd. Het is het enige qua kleurstelling afwijkende stel. Tuurlijk zijn er wel kleine variaties bij de verschillende stellen, maar dat mag geen naam hebben vergeleken hierbij.
Wel leuk dat NN nu in het zuiden des lands rijdt
Van de week heb ik toevallig een paar fotos van de binnenkant vn een ns 1600 kunnen maken.quote:Op donderdag 30 november 2006 22:25 schreef -chefke- het volgende:
heeft er iemand foto`s van het interieur van een ns 1600 / 1700 en dan niet de cabine maar het stuk dat tussen de cabine`s zit zeg maar. ben wel benieuwd wat daar zit eigenlijk.
Die foto's kwamen me erg bekend voor dus dat kon niet missenquote:Op maandag 4 december 2006 20:00 schreef Klonk het volgende:
ik wil hierbij even de groeten doen aan mijn neefje die na 3 jaar mijn geheime identiteit heeft ondekt aan de hand van de foto's hierboven
Bussen zijn zowiezo trager dan treinenquote:Op maandag 4 december 2006 23:41 schreef Peterselieman het volgende:
Dat halen ze niet. Gewoon tussen Venlo en Nijmegen bussen. Dan kunnen ze nog iets van de dienstregeling redden.
quote:10 december tot nader order
Nijmegen - Venray
Vanwege materieel tekort rijden er
vanaf 10 december 2006 voor onbepaalde
tijd minder treinen tussen Venray en
Nijmegen.
De volgende treinen rijden niet:
Venray vertrek:6.45,7.15,7.45,8.15 en
8.45 uur.
Nijmegen vertrek:14.45,15.15,15.45,
16.15,16.45,17.15,17.45,18.15 en 18.45u
Veolia zet voor de uitgevallen treinen
bussen in.
Extra reistijd: 15-30 minuten
Veolia hoopt nu gewoon dat Arriva snel de problemen met de SPURT op gn - leer heeft opgelost.quote:Op dinsdag 5 december 2006 10:55 schreef Peterselieman het volgende:
Het is afwachten hoeveel materieel er naar het zuiden gaat, maar veel zal het echt niet zijn, tenzij Veolivla Arriva er dik voor gaat betalen, dan is ineens van alles mogelijk, zeker bij Arriva.
ik hoop het wel ja. Ik wacht nog op de uitnodiging voor de ingebruikname van mn eigen trein. Waarschijnlijk staat ie nog in Zwitserland, maar zal zo langzamerhand deze kant wel op mogen komen.quote:Op dinsdag 5 december 2006 11:03 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Veolia hoopt nu gewoon dat Arriva snel de problemen met de SPURT op gn - leer heeft opgelost.
hopelijk hebben ze op de andere trajecten minder last.
en gaan ze direct spurt inzetten na levering
Zolang ze niet beter te werk gaan, dan mogen ze van mij die naam hebbenquote:
Wat veranderd er dan precies in maartquote:Op dinsdag 5 december 2006 12:50 schreef Klonk het volgende:
als we Veolia mogen geloven en dat doen we voor het gemak maar even wordt alles snel beter, vanaf maart 2007 en daarna langzaam maar zeker het nieuwe spul
FUck niet met onze Wadlopers he!! T'is antiek!quote:Op dinsdag 5 december 2006 12:49 schreef Xbox_360 het volgende:
Yeah right, met een 2 of 3 treinstellen van wadlopers? En bussen die zorgen voor een extra reistijd van 15 - 30 minuten?KUT openbaar vervoer. Als ik klaar ben met m'n opleiding, ga ik nooit meer met het OV
En antiek hoort in het spoorwegmuseum, niet op de Maaslijn en de Heuvellandlijnquote:Op dinsdag 5 december 2006 14:14 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
FUck niet met onze Wadlopers he!! T'is antiek!![]()
volgens mij kunnen ze het strax ter plekke slopen op de rangeer tereinen daar omdat het gewoon niet weer van zn plek komtquote:Op dinsdag 5 december 2006 14:17 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
En antiek hoort in het spoorwegmuseum, niet op de Maaslijn en de Heuvellandlijn![]()
Het kan ook andersom zijn. Is maar net wat de contracten, wat betreft het materieel, met de NS zijn. Als het contract voor Arriva met de huur met de NS ophoud in december heeft Arriva het nakijken. En anders heeft inderdaad Veolia het nakijken!quote:Op maandag 4 december 2006 23:38 schreef Peterselieman het volgende:
Ik kan je vertellen dat Veolivla een zeer groot probleem heeft. Arriva houdt voorlopig de wadlopers voor zichzelf. Maximaal 10 bakken. Daar denk ik ongeveer aan. Dat is net genoeg om enkele diensten uit te voeren, maar dan ook niet over het gehele traject.
Leveren in 2008 en de dienstregeling in laten gaan op 2007quote:Op dinsdag 5 december 2006 11:38 schreef Peterselieman het volgende:
De NS heeft in 2005 35 sprinters besteld, te leveren vanaf begin 2008. Met een optie op nog 5 vervolgseries om al het mat'64 te vervangen. Ook heeft de NS 50 VIRM IV'tjes besteld. Te leveren vanaf begin 2008.
Dat zijn dus de spitstreinen, die ze niet zullen rijden. Een halfuursdienst Nijmegen-Roermond denken ze dus wel te kunnen rijden.quote:
Soms? Kunnen die dingen dan ook stoppen zonder gejank en gepiep?quote:Op dinsdag 5 december 2006 20:03 schreef Wadloper het volgende:
Heeft iemand toevallig een filmpje dat de mat 64 remt (en dus ook stopt), en dat je echt piepende remmen hoort (zoals mat 64 die soms maakt?)
Zwolle wordt ook enorm verpest. Vanuit de stopper uit Enschede mag je lekker 28 minuten gaan wachten op zo'n beetje elke verpeste aansluting.quote:Op zondag 3 december 2006 18:46 schreef Petre het volgende:
Ik moet in het vervolg dus via Deventer, omdat ik anders in Zwolle 1 minuut overstaptijd heb om van perron 6/7 naar perron 1 te komenen aangezien Deventer > Zwolle nog wel eens vertraging heeft...
Er komt heel misschien toch IRM te rijden in de 3700, maar dat komt omdat NS met IRM wil gaan rijden (ipv mat'64) in de 'intercity' Utrecht-Leiden (geen stoptrein omdat het ding Terwijde en Vleuten overslaat) maar ProRail wegens hun kutspoor geen IRM toe wil laten.quote:Op dinsdag 5 december 2006 20:50 schreef Duvel het volgende:
Om een IRM-VI te vervangen moet je denk ik zo'n tien bakken Mat'64 hebben. Dat wordt leuk!
Dr valt toch ook NIET veel te rijdenquote:Op dinsdag 5 december 2006 20:52 schreef MREn het volgende:
Er komen trouwens geen controleploegen in de treinen van Veolia omdat er geen geld is voor niet-rijdend personeel.
Das het traject via bodegraven toch? Met die brakke draaibrug. Vreselijk stuk spoor is dat daar ik ben er eens overheen gegaan en dat zijwaartse geschud.... Ik was echt bang dat de trein daar zou ontsporen. Ik weet niet hoe stevig IRM op de wielen staat maar volgens mij vallen die gewoon om....quote:Op dinsdag 5 december 2006 21:05 schreef MREn het volgende:
[..]
Er komt heel misschien toch IRM te rijden in de 3700, maar dat komt omdat NS met IRM wil gaan rijden (ipv mat'64) in de 'intercity' Utrecht-Leiden (geen stoptrein omdat het ding Terwijde en Vleuten overslaat) maar ProRail wegens hun kutspoor geen IRM toe wil laten.
Heb jij je weleens verdiept in de gatenkaas die OV-chipkaart heet? 't Is echt waardeloos.quote:Op dinsdag 5 december 2006 21:30 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Dr valt toch ook NIET veel te rijden![]()
en als je strax op elk station met je OV chip door een poortje moet om toegang te krijgen wordt het volgens mij toch minder nuttig om continu te controleren?
Best mogelijk. Zie een leuk rapport op http://www.ivw.nl.quote:Op dinsdag 5 december 2006 21:42 schreef Fixers het volgende:
[..]
Das het traject via bodegraven toch? Met die brakke draaibrug. Vreselijk stuk spoor is dat daar ik ben er eens overheen gegaan en dat zijwaartse geschud.... Ik was echt bang dat de trein daar zou ontsporen. Ik weet niet hoe stevig IRM op de wielen staat maar volgens mij vallen die gewoon om....
nu nog wel jaquote:Op dinsdag 5 december 2006 21:43 schreef Duvel het volgende:
[..]
Heb jij je weleens verdiept in de gatenkaas die OV-chipkaart heet? 't Is echt waardeloos.
In Rotterdam staan die poortjes overal. Hoe vaak die kregen niet stuk zijn en open staan. En: op de meeste stations komen alleen in- en uitcheck palen te staan. Dus geen poortjes, niets. Oh, en het systeem is bij de basis al rot, maar goed, andere discussie.quote:Op dinsdag 5 december 2006 21:44 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nu nog wel ja
maar das ook weer om dat 25% van de OV mensen er wat aan heeft op het moment
t wordt als het landelijk is vanzelf dichter
Rofl!quote:Op dinsdag 5 december 2006 21:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
In Rotterdam staan die poortjes overal. Hoe vaak die kregen niet stuk zijn en open staan. En: op de meeste stations komen alleen in- en uitcheck palen te staan. Dus geen poortjes, niets. Oh, en het systeem is bij de basis al rot, maar goed, andere discussie.
Jah :-)quote:Op dinsdag 5 december 2006 22:00 schreef MREn het volgende:
Om nog maar even voorbij te gaan aan speciale passen als personeelspassen waar ik nu vrolijk het halve land mee door kan...ik mag doodvallen als ik die eentje krijg die ook voor andere vervoerders gaat gelden (hoewel die in praktijk nooit lastig doen).
tja, mischien dat arriva dr combikaartjes uit gaat laten rollen? wadden retourtjes ofzo :pquote:Op dinsdag 5 december 2006 22:09 schreef MREn het volgende:
Ik zou als provincie niet toestaan dat er alleen maar voor de Arriva-trajecten gekocht kan worden. NS-automaten verkopen kaartjes voor elk station in het land (niet voor achter de hoven, maar wel weer voor hry). Twee kaartjes zou betekenen dat je extra duur uit bent, wegens degressieve kilometerprijs.
Een wadden-retourtje Sliedrecht - Roodeschool voor speciale Arriva-actieprijs?quote:Op dinsdag 5 december 2006 22:13 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
tja, mischien dat arriva dr combikaartjes uit gaat laten rollen? wadden retourtjes ofzo :p
of weer goedkopere kaartjes voor de arriva trajecten?
Roflquote:Op dinsdag 5 december 2006 22:23 schreef Duvel het volgende:
[..]
Een wadden-retourtje Sliedrecht - Roodeschool voor speciale Arriva-actieprijs?
Veolia kan het zich niet veroorlovenquote:
Dat zal met abonnementen wel zo gaan, maar met losse kaartjes weet je vrij aardig waar iemand door gaat. Iemand met een kaartje Sittard-Nijmegen zal niet snel via Den Bosch reizen. Maar iemand die Maastricht-Enschede is twijfelachtig: via Utrecht is comfortabeler en minder overstappen dan via Maas- en IJssellijn en doorsteken via Goor. Maar dat zullen hooguit 10 kaartjes per jaar zijn.quote:Op dinsdag 5 december 2006 22:57 schreef Ou-Tannu het volgende:
wordt dat net als met voorverkoopstrippekaarten in de grote doos gegooit en met een verdeel sleutel aan de hand van reizigers aantallen gedeelt?
Tja goed de Ns vs Syntus en omreiden om binnen NS traject te blijven is ook bekend,quote:Op dinsdag 5 december 2006 23:04 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat zal met abonnementen wel zo gaan, maar met losse kaartjes weet je vrij aardig waar iemand door gaat. Iemand met een kaartje Sittard-Nijmegen zal niet snel via Den Bosch reizen. Maar iemand die Maastricht-Enschede is twijfelachtig: via Utrecht is comfortabeler en minder overstappen dan via Maas- en IJssellijn en doorsteken via Goor. Maar dat zullen hooguit 10 kaartjes per jaar zijn.
Maar dat is ook zo'n beetje het enige traject van een andere vervoerder dan NS waarvoor zoiets geldt.quote:Op dinsdag 5 december 2006 23:23 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Tja goed de Ns vs Syntus en omreiden om binnen NS traject te blijven is ook bekend,
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |