Net zo interessant als deze post.quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:46 schreef Alexxxxx het volgende:Dus ZO interessant was het blijkbaar ook weer niet.
of de rest is kapot dat kan ook nogquote:Op dinsdag 28 november 2006 21:58 schreef Peterselieman het volgende:
Dan blijven er 4 over. 2 voor Leeuwarden - Harlingen Haven en 2 voor de rest van de trajecten
Rodeschool dacht ik ja,quote:Op dinsdag 28 november 2006 22:02 schreef Peterselieman het volgende:
Roodeschool bedoel je?
Op Groningen- Leeuwarden zit vaak ook veel DH1, maar dit is makkelijk te vervangen door DH2, omdat er in de spits vaak met 2 bakken DH1 in dezelfde trein gereden wordt, al is het nu ook vaker het geval dat er al een stel DH1 vervangen wordt door een DH2. Dus met 5 bakken rijden ipv 4.
geloof dat dat meer met de ATB installatie temaken heeft dat ze niet harder dan 140 mogen ?quote:Op dinsdag 28 november 2006 22:39 schreef Fixers het volgende:
Vanmiddag weer eens met een fatsoenlijke snelheid gereden. Koplopertje buiten de spits van Utrecht naar Den Haag, lekker plankgas/ Afgelopen weekend de stop-IC van Houten naar Nijmegen gehad die op alle stations stopte behalve Zaltbommel. En dat lijkt heeeeel langzaan te gaan in zo'n IRM. (volgens mij ging het ook maar met 80 km/h).
Maar nu vraag ik me af he, met al die spoor verdubbelingen op drukke lijnen is het dan ook mogelijk om de maximum sneleheid op te schroeven. Het probleem van "hangen achter een stopper" wordt op steeds meer plaatsen geelimineerd. Dan denk ik dat het materieel dat er op berkend is best wat harder kan gaan 160 (zoals de Thalys al kan tussen schiphol en denhaag) of zelfs 170-180. Of rijzen er dan weer andere problemen als geluidsoverlast en spoorslijtage?
quote:
gestroomlijnt is iig andersquote:Op dinsdag 28 november 2006 22:41 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
omdat het toevallig niet nederlands er uit ziet
Kiek ns verder dan de landsgrenzen, het meeste materieel over de grens is 10x genialer en mooier dan het Nederlands materieel
Sorry hoor, maar onze DD-AR bakken verdienen toch wel de wereld schoonheidsprijs qua designquote:Op dinsdag 28 november 2006 22:41 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
omdat het toevallig niet nederlands er uit ziet
Kiek ns verder dan de landsgrenzen, het meeste materieel over de grens is 10x genialer en mooier dan het Nederlands materieel
Ik kan genoeg materieel bedenken dat lelijker is dan de eerste generatie wadslopers of het DDM of DD-AR materieel.quote:Op dinsdag 28 november 2006 22:41 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
omdat het toevallig niet nederlands er uit ziet
Kiek ns verder dan de landsgrenzen, het meeste materieel over de grens is 10x genialer en mooier dan het Nederlands materieel
kloptquote:Op dinsdag 28 november 2006 23:04 schreef Peterselieman het volgende:
VIRM en Buffels zijn qua design naar mijn mening erg geslaagd.
owja?quote:Op dinsdag 28 november 2006 23:18 schreef Zug-Chef het volgende:
Wat hoort er bij een trein? Een locomotief!
Zonder die koeienschuiver zien ze er wat minder robuust uit. En dat donkergrijze stuk boven de cabine draagt ook iets bij aan een robuuster uiterlijk.quote:Op dinsdag 28 november 2006 23:17 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
klopt
wadlopers voor revisie zagen dr ook best schattig uit!
Yeah rightquote:Volgens NS valt haar niets te verwijten. „Wij hebben vóór de gunning een aanbod gedaan om de buffels voor een periode van tien jaar te leasen. Nu korter verhuren, is oneerlijk tegenover andere gegadigden“, zegt een woordvoerder. „Daar komt bij dat op dit moment alles wat treinwielen heeft, wordt ingezet. NS heeft te maken met een reizigersgroei van 8 procent. Onze leasemaatschappij levert Veolia alles wat er nu te leveren valt, zoals de wadlopers die vrijkomen in het noorden.“
koploper op een dieselbaanvak?quote:Op dinsdag 28 november 2006 23:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zonder die koeienschuiver zien ze er wat minder robuust uit. En dat donkergrijze stuk boven de cabine draagt ook iets bij aan een robuuster uiterlijk.
Ze moesten wat bedenken he na de botsing met de koe bij Hardegarijp. Hierbij werden 5 bakken DH beschadigd. Enkel de 3111 en koploper !! 4090 kwamen er zonder schade vanaf.
ah nu hossen ze het wel via zwolle naar onnen :-)quote:Op dinsdag 28 november 2006 23:36 schreef Peterselieman het volgende:
Vroeger werden koplopers vanaf Leeuwarden als ze onderhoud nodig hadden naar Onnen gebracht met wadslopers. De wadslopers hebben daar een speciale koppeling voor. Tegenwoordig gebeurt dit niet meer, maar ik kan me indenken dat als de nood echt aan de man is, dit nog een keer kan gebeuren, maar die kans is wel kleiner dan 0,01%
zie t al helemaal voor me hequote:Op dinsdag 28 november 2006 23:42 schreef Peterselieman het volgende:
In 1995 waren het dan ook 6 bakken die een koploper trokken. Een stel koeien dacht er anders over en zorgden ervoor dat Tilburg heel wat extra werk had.
ICR stammetjes gaan trekken met wadjesquote:Op woensdag 29 november 2006 00:13 schreef Peterselieman het volgende:
De wadsloper is echt wel sterk genoeg en door meerdere te koppelen krijg je de massa om het ding vooruit te kunnen trekken en wat extra pk's die mooi meegenomen zijn. Ze zullen wel redelijk wat koppel moeten leveren om een begin te krijgen. Echt jammer dat het koplopertrekken nu niet meer het geval is.
Hothopper dr bijquote:Op woensdag 29 november 2006 00:20 schreef Peterselieman het volgende:
kan niet helaas. Het is alleen een mechanische koppeling. Tenzij je echt tegen kou kunt natuurlijk in de winter.
Ik wacht met smart het nieuws over de maaslijn van 10 december en later af. Ik voorspel dat vertragingen aan de orde van de dag zijn.
Het zal waarschijnlijk een gemengde serie worden. Die oude Duitse stellen gaan er voorlopig niet uit. Sterker nog de NS heeft 100 bakken gekocht van de DB. Deze kunnen dus over enige tijd ook aanschouwd worden op het nederlandse spoorquote:Op woensdag 29 november 2006 00:21 schreef italiaan1987 het volgende:
[afbeelding]
deze zag ik pas in Delft als intercity naar Den Haag
eenmalig?? of worden die oude duitse barrels tussen venlo/eindhoven - den haag eindelijk vervangen
Wettelijke reden: Tl valt binnen het hoofdlijnennet van NSquote:Op dinsdag 28 november 2006 19:34 schreef Ou-Tannu het volgende:
wat ik me afvraag, wrom niet dordrecht - tiel?
of is dat spoorlogisch niet haalbaar? Gezien de trein naar tiel nu vanaf utrecht op geldermalsen wordt gesplitst en gekoppeld, haal Ut - tiel dr uit en laat arriva lekker door hobbelen naar tiel ?
Dat zal wel eenmalig (en een behoorlijke zeldzame ook) geweest zijn, want normaal rijdt er alleen ICK en IRM tussen Dt en Dvc als IC.quote:Op woensdag 29 november 2006 00:21 schreef italiaan1987 het volgende:
[afbeelding]
deze zag ik pas in Delft als intercity naar Den Haag
eenmalig?? of worden die oude duitse barrels tussen venlo/eindhoven - den haag eindelijk vervangen
nee er stond een 1700 loc aan vast en hij was ook veel langer dan de beneluxtrein...en hij stopte in Delft. Dat doet de benelux trein niet.quote:Op woensdag 29 november 2006 01:09 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat zal wel eenmalig (en een behoorlijke zeldzame ook) geweest zijn, want normaal rijdt er alleen ICK en IRM tussen Dt en Dvc als IC.
Weet je zeker dat het ding niet rood was en niet toevallig naar Hollands Spoor en verder naar Schiphol ging?
Oneens. In Nederland hebben ze vroeger tenminste nog weleens zelf iets ontworpen. Nederland was jarenlang bijzonder op het gebied van treinontwerp (zie het boek Treindesign). Dat jij een andere mening hebt, moet je zelf weten.quote:Op dinsdag 28 november 2006 22:41 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
omdat het toevallig niet nederlands er uit ziet
Kiek ns verder dan de landsgrenzen, het meeste materieel over de grens is 10x genialer en mooier dan het Nederlands materieel
En soms IRM. En soms ICRm, et cetera. Net wat ze kunnen vinden.quote:Op woensdag 29 november 2006 09:03 schreef Betse het volgende:
Tegenwoordig sturen ze vaak die oude duitse bakken van eindhoven naar schiphol en geen koplopers.
voor minimaal 1 jaar toch?quote:Op woensdag 29 november 2006 10:33 schreef thatsme het volgende:
De NS moet Veolia materieel leveren, dat is een voorwaarde bij overname van een traject.
k vind Tiel maar een raar uithoekje treintechnish gezien, gezien er niet verder gereden wordt, naar arnhem door de ns..quote:Op woensdag 29 november 2006 01:07 schreef MREn het volgende:
[..]
Wettelijke reden: Tl valt binnen het hoofdlijnennet van NS
Vervoerskundige reden: het merendeel van de reizigers uit Tl wil naar Ut en niet naar Ddr.
Arnhem - Tiel wordt gereden door Syntus met hun Linten.quote:Op woensdag 29 november 2006 10:46 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
k vind Tiel maar een raar uithoekje treintechnish gezien, gezien er niet verder gereden wordt, naar arnhem door de ns..
als je op geldermalsen een prima aansluiting zou maken nar Utrecht zou je het er uit kunnen halen![]()
Terwijl dat juist niet de bedoeling is wegens de slechte uitstapmogelijkheden van ICK als je veel bagage hebt. Het zou iig niet planmatig moeten zijn.quote:Op woensdag 29 november 2006 09:03 schreef Betse het volgende:
Tegenwoordig sturen ze vaak die oude duitse bakken van eindhoven naar schiphol en geen koplopers.
Maar waarom zou je dan met alle macht door willen rijden? Er is vrijwel geen verkeer Tl-Gr/Ddr lijkt me, en als iedereen graag richting Ut wil, dan lijkt het me het meest logisch om daar ook rechtstreekse treinen in te zetten.quote:Op woensdag 29 november 2006 10:46 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
k vind Tiel maar een raar uithoekje treintechnish gezien, gezien er niet verder gereden wordt, naar arnhem door de ns..
als je op geldermalsen een prima aansluiting zou maken nar Utrecht zou je het er uit kunnen halen![]()
Hangt van de concessie-eisen af, maar meestal wel. Alleen staat het materieel nergens gespecificeerd, dus NSFS zou ook een paar aftandse railbussen uit de DDR kunnen verhuren.quote:
Daar vergis je je aardig in de drukte, vooral Ddr-Gr is vrij goed bezet, daar zit een enkel Vtje in de weekends aardig vol, en in de ruime spitsen red je het er helemaal al niet meer mee.quote:Arriva heeft het makkelijker op Geldermalsen - dordrechtdaar kan je met een setje Plan V nog af
hm zit wat in, maar tis gewoon nu zo`n rare aftakking xD en overstappen of niet maakt de ns met de nieuwe diensregeling toch al niet uitquote:Op woensdag 29 november 2006 11:21 schreef MREn het volgende:
[..]
Maar waarom zou je dan met alle macht door willen rijden? Er is vrijwel geen verkeer Tl-Gr/Ddr lijkt me, en als iedereen graag richting Ut wil, dan lijkt het me het meest logisch om daar ook rechtstreekse treinen in te zetten.
Kan ook zo maar zijn dat de tak naar Tl een stuk drukker is dan de tak naar Gr/Ddr, dan rij je over de westelijke betuwelijn (sorry: Merwede-Lingelijn) veel te ruim.
mja mischien in de spits, maar buiten de spits stelt het volgens mij niet veel meer voor ? omdat het allemaal stopper is?quote:Op woensdag 29 november 2006 11:28 schreef MREn het volgende:
[..]
Hangt van de concessie-eisen af, maar meestal wel. Alleen staat het materieel nergens gespecificeerd, dus NSFS zou ook een paar aftandse railbussen uit de DDR kunnen verhuren.
[..]
Daar vergis je je aardig in de drukte, vooral Ddr-Gr is vrij goed bezet, daar zit een enkel Vtje in de weekends aardig vol, en in de ruime spitsen red je het er helemaal al niet meer mee.
Arriva heeft dan ook 7 V's.
Het feit dat er alleen stoppers rijden wil niets zeggen, op bijv. Es-Zl rijden ook alleen stoptreinen en die zitten over het algemeen goed vol, zelfs zo erg dat er nu ook midden op de dag treinen met drie stellen rijden.quote:Op woensdag 29 november 2006 11:39 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
mja mischien in de spits, maar buiten de spits stelt het volgens mij niet veel meer voor ? omdat het allemaal stopper is?
ja dan heb je ook betere aansluitingen en zou je zelfs een sneltrein kunnen rijdenquote:Op woensdag 29 november 2006 12:03 schreef MREn het volgende:
[..]
Het feit dat er alleen stoppers rijden wil niets zeggen, op bijv. Es-Zl rijden ook alleen stoptreinen en die zitten over het algemeen goed vol, zelfs zo erg dat er nu ook midden op de dag treinen met drie stellen rijden.
Gr-Gdm is inderdaad niet erg druk, maar dat kan ook komen doordat deze maar eens per uur rijdt, en omdat je naar Utrecht sneller en comfortabeler reist met de Qliner. En bovendien is Gr nu niet echt een wereldstad natuurlijk, maar is vooral op Dordt gericht, dus daar mag je best met 4 bakken rijden. Als de spoorverdubbeling naar stadspolders in '09 klaar is, wordt er dan ook een kwartiersdienst Ddr-Gr gereden.
Een sneltrein naar Geldermalsen? Volgens mij val je achter Gorinchem toch van de wereld af?quote:Op woensdag 29 november 2006 13:51 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ja dan heb je ook betere aansluitingen en zou je zelfs een sneltrein kunnen rijden
drie meter is toch niet bijzonder breed. En volgens mij is een trein nog veel breder. Dus ik weet niet waar ze het over hebben.quote:Op woensdag 29 november 2006 15:19 schreef Duvel het volgende:
In Amsterdam zijn de bestaande metro's nou eenmaal zo breed. Als je smallere metro's wilt rijden, moet je alle perrons verbreden... Aan Amsterdam de keuze. Lekker op tijd ook weer.
Drie meter is juist uitzonderlijk breed, de meeste treinen zijn smaller. Alleen de Buffel en Railhopper zijn breder (3,2 m), maar die kunnen ook niet zomaar op elke lijn rijden.quote:Op woensdag 29 november 2006 15:21 schreef Willy84 het volgende:
[..]
drie meter is toch niet bijzonder breed. En volgens mij is een trein nog veel breder. Dus ik weet niet waar ze het over hebben.
Nee hoor, daar hebben ze de uitklap-treeplank voor bedacht. De sneltrams van lijn 51 en de metro's van lijn 50 zijn maar 2,65 meter breedt, maar door die treeplanken kunnen ze gewoon op de 'brede' lijnen rijden.quote:Op woensdag 29 november 2006 15:19 schreef Duvel het volgende:
In Amsterdam zijn de bestaande metro's nou eenmaal zo breed. Als je smallere metro's wilt rijden, moet je alle perrons verbreden... Aan Amsterdam de keuze. Lekker op tijd ook weer.
Die zijn gelukkig lekker betrouwbaar!quote:Op woensdag 29 november 2006 15:46 schreef ReisT het volgende:
[..]
Nee hoor, daar hebben ze de uitklap-treeplank voor bedacht. De sneltrams van lijn 51 en de metro's van lijn 50 zijn maar 2,65 meter breedt, maar door die treeplanken kunnen ze gewoon op de 'brede' lijnen rijden.
Dat had ik ook, maar ik begin 'm langzaam te waarderen moet ik bekennen...quote:
Op de lijn naar Antwerpen voor veel verhogingingen met een beetje gravel tegen te erge waterplassenquote:Op woensdag 29 november 2006 17:38 schreef jorienvdherik het volgende:
Ben benieuwd naar het belgische spoorstations enzo
![]()
Tjsa, de Sp;urts die niet in het Noorden komen, kunnen natuurlijk geowon in de Arriva kleuren. Dat de treinen rood moeten, meots van Groningen City geloof ik.quote:Op woensdag 29 november 2006 17:52 schreef Bensel het volgende:
trouwens, in de bussen van arriva zit nu een televisie scherm. Okee, nu denken jullie: waarom vertelt ie dat in een treintopic? Nou, omdat op dat scherm een leuk plaatsje stond van een GTW in de kleuren van Arriva (groen-wit) met als bijschrift: arriva treinen vanaf 2008
dit is ook niet heel mooi:quote:Op woensdag 29 november 2006 18:39 schreef Alexxxxx het volgende:
Tjsa, de Sp;urts die niet in het Noorden komen, kunnen natuurlijk geowon in de Arriva kleuren. Dat de treinen rood moeten, meots van Groningen City geloof ik.
kwaliteitjequote:Op woensdag 29 november 2006 19:25 schreef Zug-Chef het volgende:
RandstadRail wederom ontspoord..
foto's ?quote:Op woensdag 29 november 2006 19:25 schreef Zug-Chef het volgende:
RandstadRail wederom ontspoord..
Ik vind m zo wel mooiquote:Op woensdag 29 november 2006 19:37 schreef thatsme het volgende:
[..]
dit is ook niet heel mooi:
[afbeelding]
Precies hetzelfde, maar dan met een pantograaf op het motorhokje.quote:Op woensdag 29 november 2006 21:17 schreef Ou-Tannu het volgende:
hoe ziet een elektrische GTW dr uit eiks ?
Waarom? Wie heeft er baat bij dat je het verschil zou moeten kunnen zien? De aan/afwezigheid van een panto op het dak zegt toch genoeg.quote:Op woensdag 29 november 2006 21:17 schreef Ou-Tannu het volgende:mischien een donkerder / lichter tintje om het verschil tussen Diesel en Elec te markeren?
't Wordt vanzelf met een extra s.quote:Op woensdag 29 november 2006 22:49 schreef Peterselieman het volgende:
De laatste klinkt als een opgevoerde wadsloper, maar bekt niet echt lekker
quote:'Machinisten slecht opgeleid'
Uitgegeven: 30 november 2006 08:23
AMSTERDAM - De kans op ongelukken op het spoor neemt toe, omdat machinisten van goederentreinen soms slecht zijn opgeleid en vermoeid zijn door extreem lange werkdagen. De problemen spelen volgens de vakbonden FNV en de Vakbond voor Machinisten en Conducteurs (VVMC) vooral bij kleinere spoorvervoerders. Dat meldt het Algemeen Dagblad donderdag.
De afgelopen vier jaar is volgens cijfers van de inspectie Verkeer en Waterstaat een kwart meer treinen door rood gereden. De inspectie stelt dat deze cijfers slechts het topje van de ijsberg zijn. De veiligheid op het spoor wordt constant bedreigd door goederentreinen die door rood rijden.
Scholing
Door een chronisch tekort aan treinbestuurders staat de scholing van nieuw personeel volgens de vakbonden vooral bij kleinere vervoerders constant onder druk. "Mensen zitten bovendien regelmatig negen, tien uur achter elkaar op de bok", zegt Wim Eilert van de VVMC in het dagblad. "Dat vinden wij niet verantwoord."
Arbeidsinspectie
De Arbeidsinspectie zegt sinds 2002 geen controles meer te hebben uitgevoerd op de werktijden. Een goederentrein botste vorige week op een stoptrein, waarbij 31 reizigers gewond raakten. Uit een nog vertrouwelijke rapportage van de verkeersinspectie zou blijken dat de goederentrein in Arnhem door rood reed.
Voorzitter van de Belangenvereniging Rail Goederenvervoerders Frans Zoetmulder zegt in het dagblad zich niet in het beeld te herkennen.
Bron: www.nu.nl
Waar gaan de buffeltjes dan heen? Het zijn prima comfortabele treintjes.quote:Op woensdag 29 november 2006 23:52 schreef Peterselieman het volgende:
Wadsloper 3222 is zojuist gesignaleerd in Nijmegen![]()
Vanmiddag stond ie nog in Groningen.
Instructie machinisten Veolivla waarschijnlijk?
Kunnen we het enige groene stel helaas niet meer in het noorden bewonderen![]()
EDIT: Komt er ook nog bij dat er dat maaslopers niet allemaal op tijd geleverd kunnen worden, waardoor er tussen Nijmegen en Venlo enkele maanden geen treinen rijden. Hoe raar, maar het is echt waar![]()
De buffels gaan naar het noorden -> Zwolle <> Groningen.quote:Op donderdag 30 november 2006 11:52 schreef Fixers het volgende:
[..]
Waar gaan de buffeltjes dan heen? Het zijn prima comfortabele treintjes.
Ik vraag me soms af of al die openbare uit en aanbestedings woede ergens goed voor is.
Inderdaad, dat zijn mooie treintjes, dus die houdt NS liever zelf (boeit niet dat er geen dieseltraject voor is, onder de bovenleiding kan natuurlijk ook).quote:Op donderdag 30 november 2006 11:52 schreef Fixers het volgende:
[..]
Waar gaan de buffeltjes dan heen? Het zijn prima comfortabele treintjes.
geen idee, dr stonden dr de laatste keer dat ik het kon zien een stuk of 9 Graffiti enzo te verzamelen op Zwolle :pquote:Op donderdag 30 november 2006 13:29 schreef Fixers het volgende:
Rijden die U'tjes nog uberhaupt? Ik heb er een keer eentje zien walmen op Utrecht CS, jaren geleden.
das mij te ver wegquote:Op donderdag 30 november 2006 13:39 schreef Duvel het volgende:
Bij Blerick staan er ook nog een paar in niet direct dienstvaardige toestand.
Ze staan in elk geval langs de te exploiteren lijn.quote:Op donderdag 30 november 2006 13:43 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
das mij te ver weg
mischien kan veolia daarnog wat van oplappenen iig in de spits ritten wel treinen laten scheuren
Met die eerste zin ben ik het wel eens trouwensquote:Op donderdag 30 november 2006 15:42 schreef Ou-Tannu het volgende:
die hebben ze dus nieten ik denk niet dat Veolia loopt te springen om nou weer gebruikt materiaal bij te kopen?
als ze van de NSFS kunnen krijgen huren
NS(FS) is toch verplicht voor 1 jaar mat te leverenquote:Op donderdag 30 november 2006 15:51 schreef Duvel het volgende:
[..]
Met die eerste zin ben ik het wel eens trouwens
En Arriva dan? Die heeft ze zelf ook nog steeds nodigquote:Op donderdag 30 november 2006 13:09 schreef thatsme het volgende:
[..]
En Veolia zal de wadlopers wel op tijd hebben! De NS moet materieel verzorgen voor nieuwe consessie houders.
Ik geef die mensen groot gelijk een schadeclaim in te dienen... Vind het belachelijk dat er zóveel vertragingen etc zijn.quote:
Ik stel extra spitstreinen voor tussen Zuidbroek en Groningen.quote:Op donderdag 30 november 2006 16:47 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Ik geef die mensen groot gelijk een schadeclaim in te dienen... Vind het belachelijk dat er zóveel vertragingen etc zijn.
Ik moet zelf ook ergens op die lijn instappen, en met 6 bak gaat het al nauwelijks...![]()
volgens mij wel jaquote:Op donderdag 30 november 2006 17:57 schreef Peterselieman het volgende:
Daarom. Verderop is het toch alleen maar enkelsporig? Dan past een extra trein er moeilijk tussen.
Ja, maar dat hadden ze eerder kunnen weten lijkt mij, en Prorail had ook weleens zijn handen uit de mouwen kunnen steken, om die perrons te verlagen, want dat is op heden nog steeds niet gebeurdquote:Op donderdag 30 november 2006 19:20 schreef Peterselieman het volgende:
Ik lees net op OHIH dat een van de problemen van de GTW's ligt in het feit dat er een uitschuifbare trede is. Als deze niet op het perron rust, dan buigt deze door, met als gevolg schade aan de trein. Lekker is dat.
Ik denk dat je daar toch een elementaire denkfout maaktquote:Op donderdag 30 november 2006 20:13 schreef Wadloper het volgende:
Prorail had ook weleens zijn handen uit de mouwen kunnen steken,
vroeg ik me ook al afquote:Op donderdag 30 november 2006 21:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik begrijp er echt niks van. Een jaar geleden hebben ze dronken van geluk die concessie gewonnen, en 2 weken van tevoren blijkt er "ineens" geen materieel e zijn om ook maar de helft ervan te kunnen uitvoeren
WTF?!?!?!
die hebben t gewoon slim geplanned, zolang de provincie geen eisen stelt kunnen ze ongeschonden andre rommel sturenquote:Op donderdag 30 november 2006 21:53 schreef Peterselieman het volgende:
Dit is een half jaar geleden bekend geworden. De provincie is hierbij nalatig geweest met het eisen dat NSFS zorgt dat er buffels geleverd worden, zodat er een deugdelijke dienstregeling uitgevoerd kan worden totdat er nieuw materieel is. NSFS en NS zijn mede schuldig aan het materieel tekort natuurlijk.
De groeten zegquote:Op donderdag 30 november 2006 21:53 schreef Peterselieman het volgende:
De provincie is hierbij nalatig geweest
Ja, logischquote:Op donderdag 30 november 2006 21:57 schreef Peterselieman het volgende:
Ik bekijk het hier even vanuit het oogpunt van Veolivla. NSFS komt wel keurig haar plicht na door materieel te sturen. Dat niet al het geplande materieel beschikbaar is, daar kan NSFS niets aan doen. Veoliavla moet de wadjes wel zelf op komen halen
Hebben we het niet al een tijje over Veolialioliaa dan?quote:Op donderdag 30 november 2006 22:11 schreef Peterselieman het volgende:
Ik heb het niet over een Frans bedrijf gehad,
IJzer, flink veelquote:Op donderdag 30 november 2006 22:25 schreef -chefke- het volgende:
een ns 1600 / 1700 en dan niet de cabine maar het stuk dat tussen de cabine`s zit zeg maar. ben wel benieuwd wat daar zit eigenlijk.
Dat heb ik ook gedaan (van binnen in loc 1010). Dat ziet er dan zo uit:quote:Op donderdag 30 november 2006 22:36 schreef Ou-Tannu het volgende:
wel eens een 1000 of 1100 bekeken van binnen int Spoorweg museum
ook nog foto's van gemaakt echter die heb ik niet meer volgens mij
Ik zou de trein mijden tot ergens halverwege 2007. Helaas heb ik die luxe niet.quote:Op donderdag 30 november 2006 21:16 schreef Dr_Flash het volgende:
zag het ja. Ben echt heel benieuwd hoe het gaat straks. Gillende paniek in het noorden, op de maaslijn, op de merwede-lingelijn...
Ik moet wel ergens foto's hebben van het centraal blok van de loc, daarin zitten allerlei schakelaars en thyristoren. De motoren liggen middenin de draaistellen. Als het goed is, heb ik daar ook wel ergens een verdwaalde foto van. Een foto van de rest van de binnenkant van de loc heb ik niet. Ik kan je wel vertellen dat het er vrij vol is. Er zijn twee gangen. Een kun je gewoon doorheen lopen, de andere daarvan zit de deur op slot omdat je anders langs de hoogspanning loopt. Die deur kun je alleen ontgrendelen met een hoogspanningssleutel o.i.d., en die komt weer vrij als de loc niet onder spanning staat.quote:Op donderdag 30 november 2006 22:25 schreef -chefke- het volgende:
heeft er iemand foto`s van het interieur van een ns 1600 / 1700 en dan niet de cabine maar het stuk dat tussen de cabine`s zit zeg maar. ben wel benieuwd wat daar zit eigenlijk.
Op die laatste niet hoor, daar heeft Arriva het geluk dat er een draadje boven hangt, en Plan V heeft NS in overvloed. Zelfde geldt voor het andere lijntje dat Violia overneemt, daar hoor je nooit wat over dus dat zit wel goed.quote:Op donderdag 30 november 2006 21:16 schreef Dr_Flash het volgende:
zag het ja. Ben echt heel benieuwd hoe het gaat straks. Gillende paniek in het noorden, op de maaslijn, op de merwede-lingelijn...
ns heeft dan wel Plan V teveel echter nog steeds materiaal te kortenquote:Op vrijdag 1 december 2006 11:38 schreef ReisT het volgende:
[..]
Op die laatste niet hoor, daar heeft Arriva het geluk dat er een draadje boven hangt, en Plan V heeft NS in overvloed. Zelfde geldt voor het andere lijntje dat Violia overneemt, daar hoor je nooit wat over dus dat zit wel goed.
Toch niet, het wordt de 800-serie (voor Veolia en Connexxion) en de 900-serie voor Arriva, want daar zijn er een paar van speciaal bedoeld voor Dordrecht-Geldermalsen.quote:Op vrijdag 1 december 2006 12:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
Logisch dat ze Plan V verhuren waarsch allemaal uit de 400 serie nog want die zijn t meest gaar
Ja, mooi hè, die marktwerking in het openbaar vervoer! Op deze manier is het een redelijk heilloze weg.quote:Op vrijdag 1 december 2006 13:07 schreef Xbox_360 het volgende:
<knip>
Dat belooft watquote:Op vrijdag 1 december 2006 14:16 schreef Peterselieman het volgende:
Als het goed is, dan zijn er nu 4 bakken DH materieel in het zuiden. In ieder geval genoeg om mee te oefenen![]()
Met name hoe het niet moet
Ja, tenzij het massaal kort gereden wordt (maastricht, arnhem)quote:
wat moet veolia met Plan V?quote:Op vrijdag 1 december 2006 13:14 schreef ReisT het volgende:
[..]
Toch niet, het wordt de 800-serie (voor Veolia en Connexxion) en de 900-serie voor Arriva, want daar zijn er een paar van speciaal bedoeld voor Dordrecht-Geldermalsen.
Misschien is dat ook omdat de 400-serie eerst nog gereviseerd moet gaan worden, willen ze nog een paar jaar meekunnen.
heb geen foto maar wel dit:quote:Op donderdag 30 november 2006 22:25 schreef -chefke- het volgende:
heeft er iemand foto`s van het interieur van een ns 1600 / 1700 en dan niet de cabine maar het stuk dat tussen de cabine`s zit zeg maar. ben wel benieuwd wat daar zit eigenlijk.
Misschien stort de trap in als ze de muurtjes weghalen?quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Vervolgje sloop Den Bosch Oost:
De muurtjes mogen blijkbaar nog even blijven staan. De vloer was nog niet laag genoeg blijkbaar.
[afbeelding]
Eerder andersom denk ikquote:Op vrijdag 1 december 2006 17:30 schreef Duvel het volgende:
[..]
Misschien stort de trap in als ze de muurtjes weghalen?
Al het OV in provincie Limburg was in een keer aanbesteed, dus ook de lijn Maastricht - Heerlen - Kerkrade gaat naar Veolia. En daar hangt wel een draadje boven.quote:Op vrijdag 1 december 2006 14:51 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
wat moet veolia met Plan V?
maaslijn is toch diesel?
Juistquote:Op vrijdag 1 december 2006 19:40 schreef ReisT het volgende:
[..]
Al het OV in provincie Limburg was in een keer aanbesteed, dus ook de lijn Maastricht - Heerlen - Kerkrade gaat naar Veolia. En daar hangt wel een draadje boven.
Amateur video 1 ( gsm kwali )quote:Brandstichting in stoptrein Zwolle-Amersfoort
Uitgegeven: 1 december 2006 22:47
Laatst gewijzigd: 1 december 2006 22:48
PUTTEN - Twee mannen hebben vrijdag in de stoptrein van Zwolle naar Amersfoort brand gesticht. Het voorste gedeelte van het treinstel brandde daarbij uit. De machinist is met lichte ademhalingsproblemen in het ziekenhuis opgenomen. De brandstichters zijn nog niet gepakt, meldde de politie.
Getuigen zagen hoe de twee mannen een prullenbak in het gedeelte vlak achter de cabine van de machinist in brand staken. De machinist wist de trein in het station in Putten tot stilstand te brengen, zodat alle passagiers veilig het voertuig konden verlaten.
lijkt me dat wegroestent spoor ook niet echt bevordelijk is voor de grond? mischien voor de verontreiniging ofzo?quote:Op zaterdag 2 december 2006 20:16 schreef Alexxxxx het volgende:
Update mbt It Dockumer Lokaeltsje
Het spoor weghalen gaat door in Leeuwarden, vandaag zag ik dat er vlak bij het station en Vitens een heel deel weg was gehaald...
[afbeelding]
[afbeelding]
Heeft iemand een idee van de achtergrond hiervan? Heeft de gemeente wellicht wilde plannen met de grond?
Pfff, weer een trein uit de roelatie... staat er ergens nog een tweede stuurstand voor deze type treinen?quote:Op vrijdag 1 december 2006 23:11 schreef Ou-Tannu het volgende:
http://www.nu.nl/news/904(...)olle-Amersfoort.html
[..]
Amateur video 1 ( gsm kwali )
Amateur video 2 ( gsm kwali )
dunnoquote:Op zondag 3 december 2006 01:40 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Pfff, weer een trein uit de roelatie... staat er ergens nog een tweede stuurstand voor deze type treinen?
HEt spoor gaat naar Sneek, voor de museumspoorlijn aldaar.quote:Op zaterdag 2 december 2006 20:18 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
lijkt me dat wegroestent spoor ook niet echt bevordelijk is voor de grond? mischien voor de verontreiniging ofzo?
ooh? weet jij weer meer dan ik?quote:Op zondag 3 december 2006 15:17 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
HEt spoor gaat naar Sneek, voor de museumspoorlijn aldaar.
http://www.stoominfriesland.nl/ en http://forum.locaalspoor.nl/viewtopic.php?p=408&sid=1a1e3d230e5d28e294c25e5a22ae4c5cquote:Op zondag 3 december 2006 15:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ooh? weet jij weer meer dan ik?
Vertel es :p
Ik heb het van mn vader, die ook enigzins interesse heeft in treinen, maar er beslist niet in wil reizenquote:Op zondag 3 december 2006 15:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ooh? weet jij weer meer dan ik?
Vertel es :p
dat moet je houden joh, veel te zonde om weg te doenquote:Op zondag 3 december 2006 15:39 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik heb het van mn vader, die ook enigzins interesse heeft in treinen, maar er beslist niet in wil reizen![]()
Van hem heb ik bijvoorbeel dook alle Atlas treinenkaarten gekrgeen destijds(Zijn nog steds te koop btw)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Na wat gegoogle vond ik dit:quote:Op vrijdag 1 december 2006 15:08 schreef thatsme het volgende:
[..]
heb geen foto maar wel dit:
[afbeelding]
Het is in het kader van de opknapbeurt van het industrieterrein Schenkenschans. De rails worden niet meer gebruikt. Bij mijn weten kunnen sommige bedrijven een stukje gemeentelijke grond kopen.quote:Op zaterdag 2 december 2006 20:16 schreef Alexxxxx het volgende:
Update mbt It Dockumer Lokaeltsje
Het spoor weghalen gaat door in Leeuwarden, vandaag zag ik dat er vlak bij het station en Vitens een heel deel weg was gehaald...
[afbeelding]
[afbeelding]
Heeft iemand een idee van de achtergrond hiervan? Heeft de gemeente wellicht wilde plannen met de grond?
quote:Op maandag 4 december 2006 13:34 schreef Peterselieman het volgende:
Vorige week zei ik dat er nu 4 bakken DH2 in het zuiden zijn, maar dat klopt niet. Het zijn er nog steeds maar 2
volgende keer als symbolische een autowasmuntje geven aan het personeelquote:Op maandag 4 december 2006 16:18 schreef Klonk het volgende:
hij is echt ontzettend, maar dan ook echt heeeeeeeeeel erg smerig
heb je ook 1 waar op het stationsnaambord ook leesbaar is?quote:Op maandag 4 december 2006 16:29 schreef Klonk het volgende:
ik betwijfel of de klanten er zo blij mee zijn, het personeel lijkt in ieder geval wel in zijn nopjes
[afbeelding]
Mochten er mensen zijn die de foto's op origineel formaat willen hebben die melden zich maar even, ik heb ongeveer 20 foto's gemaakt en die zijn uiteraard zo in een zipje of zo te zetten
aw ja dat is zo hatelijkquote:Op maandag 4 december 2006 17:48 schreef Asile het volgende:
Heeft iemand hier misschien een plattegrond van station Amersfoort met perronnummers? Ik krijg die op de NS site niet werkend en ik ben benieuwd of mijn overstappen (soms 2 minuten) een beetje haalbaar zijn vanaf 10 december.
Inderdaad, want geef maar toe, 23 bak DH is ook gewoon overdreven wat ze willen hebben. Zoveel kunnen wij in het noorden gewoon niet eens missenquote:Op maandag 4 december 2006 16:42 schreef Peterselieman het volgende:
Ik vrees dat je dan weinig te zien krijgt. Het lijkt me namelijk niet dat er veel bakken DH materieel beschikbaar zijn.
Kan ik me hiervoor aanmelden? Ben benieuwd!quote:Op maandag 4 december 2006 16:29 schreef Klonk het volgende:
Mochten er mensen zijn die de foto's op origineel formaat willen hebben die melden zich maar even, ik heb ongeveer 20 foto's gemaakt en die zijn uiteraard zo in een zipje of zo te zetten
Dank je, ik heb het gevonden! Het resultaat is wat minder... dat wordt veel trappen op en af rennen.quote:Op maandag 4 december 2006 17:57 schreef Peterselieman het volgende:
http://www.sporenplan.nl is een site waar plattegronden staan. Voor een leek is dit niet geheel te begrijpen, maar er staat wel nuttige informatie op. Klik op de site op sporenplannen, dan NS, vervolgens actuele tekeningen uitgebreid en tenslotte Amersfoort. Een beetje meer onderaan en rechts van het midden is het station te zien. Het is niet geheel op schaal, maar kan je wel een beeld schetsen.
quote:Op maandag 4 december 2006 17:09 schreef Klonk het volgende:
even gekeken en ik heb met mijn suffe kop geen foto gemaakt waar zowel trein als plaatsnaambord op staan![]()
ik wel nog een van uit de verte foto, maar daar staat ook geen naam op![]()
[afbeelding]
Van dat soort treinstellen word ik niet echt blijquote:Op maandag 4 december 2006 16:29 schreef Klonk het volgende:
ik betwijfel of de klanten er zo blij mee zijn, het personeel lijkt in ieder geval wel in zijn nopjes
[afbeelding]
Mochten er mensen zijn die de foto's op origineel formaat willen hebben die melden zich maar even, ik heb ongeveer 20 foto's gemaakt en die zijn uiteraard zo in een zipje of zo te zetten
quote:Op maandag 4 december 2006 20:00 schreef Klonk het volgende:
ik wil hierbij even de groeten doen aan mijn neefje die na 3 jaar mijn geheime identiteit heeft ondekt aan de hand van de foto's hierboven
Ik mag hopen dat ze wel wat meer treinstellen dan dat inzettenquote:Op maandag 4 december 2006 16:23 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva heeft bewust dit stel naar het zuiden gestuurd. Het is het enige qua kleurstelling afwijkende stel. Tuurlijk zijn er wel kleine variaties bij de verschillende stellen, maar dat mag geen naam hebben vergeleken hierbij.
Wel leuk dat NN nu in het zuiden des lands rijdt
Van de week heb ik toevallig een paar fotos van de binnenkant vn een ns 1600 kunnen maken.quote:Op donderdag 30 november 2006 22:25 schreef -chefke- het volgende:
heeft er iemand foto`s van het interieur van een ns 1600 / 1700 en dan niet de cabine maar het stuk dat tussen de cabine`s zit zeg maar. ben wel benieuwd wat daar zit eigenlijk.
Die foto's kwamen me erg bekend voor dus dat kon niet missenquote:Op maandag 4 december 2006 20:00 schreef Klonk het volgende:
ik wil hierbij even de groeten doen aan mijn neefje die na 3 jaar mijn geheime identiteit heeft ondekt aan de hand van de foto's hierboven
Bussen zijn zowiezo trager dan treinenquote:Op maandag 4 december 2006 23:41 schreef Peterselieman het volgende:
Dat halen ze niet. Gewoon tussen Venlo en Nijmegen bussen. Dan kunnen ze nog iets van de dienstregeling redden.
quote:10 december tot nader order
Nijmegen - Venray
Vanwege materieel tekort rijden er
vanaf 10 december 2006 voor onbepaalde
tijd minder treinen tussen Venray en
Nijmegen.
De volgende treinen rijden niet:
Venray vertrek:6.45,7.15,7.45,8.15 en
8.45 uur.
Nijmegen vertrek:14.45,15.15,15.45,
16.15,16.45,17.15,17.45,18.15 en 18.45u
Veolia zet voor de uitgevallen treinen
bussen in.
Extra reistijd: 15-30 minuten
Veolia hoopt nu gewoon dat Arriva snel de problemen met de SPURT op gn - leer heeft opgelost.quote:Op dinsdag 5 december 2006 10:55 schreef Peterselieman het volgende:
Het is afwachten hoeveel materieel er naar het zuiden gaat, maar veel zal het echt niet zijn, tenzij Veolivla Arriva er dik voor gaat betalen, dan is ineens van alles mogelijk, zeker bij Arriva.
ik hoop het wel ja. Ik wacht nog op de uitnodiging voor de ingebruikname van mn eigen trein. Waarschijnlijk staat ie nog in Zwitserland, maar zal zo langzamerhand deze kant wel op mogen komen.quote:Op dinsdag 5 december 2006 11:03 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Veolia hoopt nu gewoon dat Arriva snel de problemen met de SPURT op gn - leer heeft opgelost.
hopelijk hebben ze op de andere trajecten minder last.
en gaan ze direct spurt inzetten na levering
Zolang ze niet beter te werk gaan, dan mogen ze van mij die naam hebbenquote:
Wat veranderd er dan precies in maartquote:Op dinsdag 5 december 2006 12:50 schreef Klonk het volgende:
als we Veolia mogen geloven en dat doen we voor het gemak maar even wordt alles snel beter, vanaf maart 2007 en daarna langzaam maar zeker het nieuwe spul
FUck niet met onze Wadlopers he!! T'is antiek!quote:Op dinsdag 5 december 2006 12:49 schreef Xbox_360 het volgende:
Yeah right, met een 2 of 3 treinstellen van wadlopers? En bussen die zorgen voor een extra reistijd van 15 - 30 minuten?KUT openbaar vervoer. Als ik klaar ben met m'n opleiding, ga ik nooit meer met het OV
En antiek hoort in het spoorwegmuseum, niet op de Maaslijn en de Heuvellandlijnquote:Op dinsdag 5 december 2006 14:14 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
FUck niet met onze Wadlopers he!! T'is antiek!![]()
volgens mij kunnen ze het strax ter plekke slopen op de rangeer tereinen daar omdat het gewoon niet weer van zn plek komtquote:Op dinsdag 5 december 2006 14:17 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
En antiek hoort in het spoorwegmuseum, niet op de Maaslijn en de Heuvellandlijn![]()
Het kan ook andersom zijn. Is maar net wat de contracten, wat betreft het materieel, met de NS zijn. Als het contract voor Arriva met de huur met de NS ophoud in december heeft Arriva het nakijken. En anders heeft inderdaad Veolia het nakijken!quote:Op maandag 4 december 2006 23:38 schreef Peterselieman het volgende:
Ik kan je vertellen dat Veolivla een zeer groot probleem heeft. Arriva houdt voorlopig de wadlopers voor zichzelf. Maximaal 10 bakken. Daar denk ik ongeveer aan. Dat is net genoeg om enkele diensten uit te voeren, maar dan ook niet over het gehele traject.
Leveren in 2008 en de dienstregeling in laten gaan op 2007quote:Op dinsdag 5 december 2006 11:38 schreef Peterselieman het volgende:
De NS heeft in 2005 35 sprinters besteld, te leveren vanaf begin 2008. Met een optie op nog 5 vervolgseries om al het mat'64 te vervangen. Ook heeft de NS 50 VIRM IV'tjes besteld. Te leveren vanaf begin 2008.
Dat zijn dus de spitstreinen, die ze niet zullen rijden. Een halfuursdienst Nijmegen-Roermond denken ze dus wel te kunnen rijden.quote:
Soms? Kunnen die dingen dan ook stoppen zonder gejank en gepiep?quote:Op dinsdag 5 december 2006 20:03 schreef Wadloper het volgende:
Heeft iemand toevallig een filmpje dat de mat 64 remt (en dus ook stopt), en dat je echt piepende remmen hoort (zoals mat 64 die soms maakt?)
Zwolle wordt ook enorm verpest. Vanuit de stopper uit Enschede mag je lekker 28 minuten gaan wachten op zo'n beetje elke verpeste aansluting.quote:Op zondag 3 december 2006 18:46 schreef Petre het volgende:
Ik moet in het vervolg dus via Deventer, omdat ik anders in Zwolle 1 minuut overstaptijd heb om van perron 6/7 naar perron 1 te komenen aangezien Deventer > Zwolle nog wel eens vertraging heeft...
Er komt heel misschien toch IRM te rijden in de 3700, maar dat komt omdat NS met IRM wil gaan rijden (ipv mat'64) in de 'intercity' Utrecht-Leiden (geen stoptrein omdat het ding Terwijde en Vleuten overslaat) maar ProRail wegens hun kutspoor geen IRM toe wil laten.quote:Op dinsdag 5 december 2006 20:50 schreef Duvel het volgende:
Om een IRM-VI te vervangen moet je denk ik zo'n tien bakken Mat'64 hebben. Dat wordt leuk!
Dr valt toch ook NIET veel te rijdenquote:Op dinsdag 5 december 2006 20:52 schreef MREn het volgende:
Er komen trouwens geen controleploegen in de treinen van Veolia omdat er geen geld is voor niet-rijdend personeel.
Das het traject via bodegraven toch? Met die brakke draaibrug. Vreselijk stuk spoor is dat daar ik ben er eens overheen gegaan en dat zijwaartse geschud.... Ik was echt bang dat de trein daar zou ontsporen. Ik weet niet hoe stevig IRM op de wielen staat maar volgens mij vallen die gewoon om....quote:Op dinsdag 5 december 2006 21:05 schreef MREn het volgende:
[..]
Er komt heel misschien toch IRM te rijden in de 3700, maar dat komt omdat NS met IRM wil gaan rijden (ipv mat'64) in de 'intercity' Utrecht-Leiden (geen stoptrein omdat het ding Terwijde en Vleuten overslaat) maar ProRail wegens hun kutspoor geen IRM toe wil laten.
Heb jij je weleens verdiept in de gatenkaas die OV-chipkaart heet? 't Is echt waardeloos.quote:Op dinsdag 5 december 2006 21:30 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Dr valt toch ook NIET veel te rijden![]()
en als je strax op elk station met je OV chip door een poortje moet om toegang te krijgen wordt het volgens mij toch minder nuttig om continu te controleren?
Best mogelijk. Zie een leuk rapport op http://www.ivw.nl.quote:Op dinsdag 5 december 2006 21:42 schreef Fixers het volgende:
[..]
Das het traject via bodegraven toch? Met die brakke draaibrug. Vreselijk stuk spoor is dat daar ik ben er eens overheen gegaan en dat zijwaartse geschud.... Ik was echt bang dat de trein daar zou ontsporen. Ik weet niet hoe stevig IRM op de wielen staat maar volgens mij vallen die gewoon om....
nu nog wel jaquote:Op dinsdag 5 december 2006 21:43 schreef Duvel het volgende:
[..]
Heb jij je weleens verdiept in de gatenkaas die OV-chipkaart heet? 't Is echt waardeloos.
In Rotterdam staan die poortjes overal. Hoe vaak die kregen niet stuk zijn en open staan. En: op de meeste stations komen alleen in- en uitcheck palen te staan. Dus geen poortjes, niets. Oh, en het systeem is bij de basis al rot, maar goed, andere discussie.quote:Op dinsdag 5 december 2006 21:44 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nu nog wel ja
maar das ook weer om dat 25% van de OV mensen er wat aan heeft op het moment
t wordt als het landelijk is vanzelf dichter
Rofl!quote:Op dinsdag 5 december 2006 21:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
In Rotterdam staan die poortjes overal. Hoe vaak die kregen niet stuk zijn en open staan. En: op de meeste stations komen alleen in- en uitcheck palen te staan. Dus geen poortjes, niets. Oh, en het systeem is bij de basis al rot, maar goed, andere discussie.
Jah :-)quote:Op dinsdag 5 december 2006 22:00 schreef MREn het volgende:
Om nog maar even voorbij te gaan aan speciale passen als personeelspassen waar ik nu vrolijk het halve land mee door kan...ik mag doodvallen als ik die eentje krijg die ook voor andere vervoerders gaat gelden (hoewel die in praktijk nooit lastig doen).
tja, mischien dat arriva dr combikaartjes uit gaat laten rollen? wadden retourtjes ofzo :pquote:Op dinsdag 5 december 2006 22:09 schreef MREn het volgende:
Ik zou als provincie niet toestaan dat er alleen maar voor de Arriva-trajecten gekocht kan worden. NS-automaten verkopen kaartjes voor elk station in het land (niet voor achter de hoven, maar wel weer voor hry). Twee kaartjes zou betekenen dat je extra duur uit bent, wegens degressieve kilometerprijs.
Een wadden-retourtje Sliedrecht - Roodeschool voor speciale Arriva-actieprijs?quote:Op dinsdag 5 december 2006 22:13 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
tja, mischien dat arriva dr combikaartjes uit gaat laten rollen? wadden retourtjes ofzo :p
of weer goedkopere kaartjes voor de arriva trajecten?
Roflquote:Op dinsdag 5 december 2006 22:23 schreef Duvel het volgende:
[..]
Een wadden-retourtje Sliedrecht - Roodeschool voor speciale Arriva-actieprijs?
Veolia kan het zich niet veroorlovenquote:
Dat zal met abonnementen wel zo gaan, maar met losse kaartjes weet je vrij aardig waar iemand door gaat. Iemand met een kaartje Sittard-Nijmegen zal niet snel via Den Bosch reizen. Maar iemand die Maastricht-Enschede is twijfelachtig: via Utrecht is comfortabeler en minder overstappen dan via Maas- en IJssellijn en doorsteken via Goor. Maar dat zullen hooguit 10 kaartjes per jaar zijn.quote:Op dinsdag 5 december 2006 22:57 schreef Ou-Tannu het volgende:
wordt dat net als met voorverkoopstrippekaarten in de grote doos gegooit en met een verdeel sleutel aan de hand van reizigers aantallen gedeelt?
Tja goed de Ns vs Syntus en omreiden om binnen NS traject te blijven is ook bekend,quote:Op dinsdag 5 december 2006 23:04 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat zal met abonnementen wel zo gaan, maar met losse kaartjes weet je vrij aardig waar iemand door gaat. Iemand met een kaartje Sittard-Nijmegen zal niet snel via Den Bosch reizen. Maar iemand die Maastricht-Enschede is twijfelachtig: via Utrecht is comfortabeler en minder overstappen dan via Maas- en IJssellijn en doorsteken via Goor. Maar dat zullen hooguit 10 kaartjes per jaar zijn.
Maar dat is ook zo'n beetje het enige traject van een andere vervoerder dan NS waarvoor zoiets geldt.quote:Op dinsdag 5 december 2006 23:23 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Tja goed de Ns vs Syntus en omreiden om binnen NS traject te blijven is ook bekend,
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |