En soms IRM. En soms ICRm, et cetera. Net wat ze kunnen vinden.quote:Op woensdag 29 november 2006 09:03 schreef Betse het volgende:
Tegenwoordig sturen ze vaak die oude duitse bakken van eindhoven naar schiphol en geen koplopers.
voor minimaal 1 jaar toch?quote:Op woensdag 29 november 2006 10:33 schreef thatsme het volgende:
De NS moet Veolia materieel leveren, dat is een voorwaarde bij overname van een traject.
k vind Tiel maar een raar uithoekje treintechnish gezien, gezien er niet verder gereden wordt, naar arnhem door de ns..quote:Op woensdag 29 november 2006 01:07 schreef MREn het volgende:
[..]
Wettelijke reden: Tl valt binnen het hoofdlijnennet van NS
Vervoerskundige reden: het merendeel van de reizigers uit Tl wil naar Ut en niet naar Ddr.
Arnhem - Tiel wordt gereden door Syntus met hun Linten.quote:Op woensdag 29 november 2006 10:46 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
k vind Tiel maar een raar uithoekje treintechnish gezien, gezien er niet verder gereden wordt, naar arnhem door de ns..
als je op geldermalsen een prima aansluiting zou maken nar Utrecht zou je het er uit kunnen halen![]()
Terwijl dat juist niet de bedoeling is wegens de slechte uitstapmogelijkheden van ICK als je veel bagage hebt. Het zou iig niet planmatig moeten zijn.quote:Op woensdag 29 november 2006 09:03 schreef Betse het volgende:
Tegenwoordig sturen ze vaak die oude duitse bakken van eindhoven naar schiphol en geen koplopers.
Maar waarom zou je dan met alle macht door willen rijden? Er is vrijwel geen verkeer Tl-Gr/Ddr lijkt me, en als iedereen graag richting Ut wil, dan lijkt het me het meest logisch om daar ook rechtstreekse treinen in te zetten.quote:Op woensdag 29 november 2006 10:46 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
k vind Tiel maar een raar uithoekje treintechnish gezien, gezien er niet verder gereden wordt, naar arnhem door de ns..
als je op geldermalsen een prima aansluiting zou maken nar Utrecht zou je het er uit kunnen halen![]()
Hangt van de concessie-eisen af, maar meestal wel. Alleen staat het materieel nergens gespecificeerd, dus NSFS zou ook een paar aftandse railbussen uit de DDR kunnen verhuren.quote:
Daar vergis je je aardig in de drukte, vooral Ddr-Gr is vrij goed bezet, daar zit een enkel Vtje in de weekends aardig vol, en in de ruime spitsen red je het er helemaal al niet meer mee.quote:Arriva heeft het makkelijker op Geldermalsen - dordrechtdaar kan je met een setje Plan V nog af
hm zit wat in, maar tis gewoon nu zo`n rare aftakking xD en overstappen of niet maakt de ns met de nieuwe diensregeling toch al niet uitquote:Op woensdag 29 november 2006 11:21 schreef MREn het volgende:
[..]
Maar waarom zou je dan met alle macht door willen rijden? Er is vrijwel geen verkeer Tl-Gr/Ddr lijkt me, en als iedereen graag richting Ut wil, dan lijkt het me het meest logisch om daar ook rechtstreekse treinen in te zetten.
Kan ook zo maar zijn dat de tak naar Tl een stuk drukker is dan de tak naar Gr/Ddr, dan rij je over de westelijke betuwelijn (sorry: Merwede-Lingelijn) veel te ruim.
mja mischien in de spits, maar buiten de spits stelt het volgens mij niet veel meer voor ? omdat het allemaal stopper is?quote:Op woensdag 29 november 2006 11:28 schreef MREn het volgende:
[..]
Hangt van de concessie-eisen af, maar meestal wel. Alleen staat het materieel nergens gespecificeerd, dus NSFS zou ook een paar aftandse railbussen uit de DDR kunnen verhuren.
[..]
Daar vergis je je aardig in de drukte, vooral Ddr-Gr is vrij goed bezet, daar zit een enkel Vtje in de weekends aardig vol, en in de ruime spitsen red je het er helemaal al niet meer mee.
Arriva heeft dan ook 7 V's.
Het feit dat er alleen stoppers rijden wil niets zeggen, op bijv. Es-Zl rijden ook alleen stoptreinen en die zitten over het algemeen goed vol, zelfs zo erg dat er nu ook midden op de dag treinen met drie stellen rijden.quote:Op woensdag 29 november 2006 11:39 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
mja mischien in de spits, maar buiten de spits stelt het volgens mij niet veel meer voor ? omdat het allemaal stopper is?
ja dan heb je ook betere aansluitingen en zou je zelfs een sneltrein kunnen rijdenquote:Op woensdag 29 november 2006 12:03 schreef MREn het volgende:
[..]
Het feit dat er alleen stoppers rijden wil niets zeggen, op bijv. Es-Zl rijden ook alleen stoptreinen en die zitten over het algemeen goed vol, zelfs zo erg dat er nu ook midden op de dag treinen met drie stellen rijden.
Gr-Gdm is inderdaad niet erg druk, maar dat kan ook komen doordat deze maar eens per uur rijdt, en omdat je naar Utrecht sneller en comfortabeler reist met de Qliner. En bovendien is Gr nu niet echt een wereldstad natuurlijk, maar is vooral op Dordt gericht, dus daar mag je best met 4 bakken rijden. Als de spoorverdubbeling naar stadspolders in '09 klaar is, wordt er dan ook een kwartiersdienst Ddr-Gr gereden.
Een sneltrein naar Geldermalsen? Volgens mij val je achter Gorinchem toch van de wereld af?quote:Op woensdag 29 november 2006 13:51 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ja dan heb je ook betere aansluitingen en zou je zelfs een sneltrein kunnen rijden
drie meter is toch niet bijzonder breed. En volgens mij is een trein nog veel breder. Dus ik weet niet waar ze het over hebben.quote:Op woensdag 29 november 2006 15:19 schreef Duvel het volgende:
In Amsterdam zijn de bestaande metro's nou eenmaal zo breed. Als je smallere metro's wilt rijden, moet je alle perrons verbreden... Aan Amsterdam de keuze. Lekker op tijd ook weer.
Drie meter is juist uitzonderlijk breed, de meeste treinen zijn smaller. Alleen de Buffel en Railhopper zijn breder (3,2 m), maar die kunnen ook niet zomaar op elke lijn rijden.quote:Op woensdag 29 november 2006 15:21 schreef Willy84 het volgende:
[..]
drie meter is toch niet bijzonder breed. En volgens mij is een trein nog veel breder. Dus ik weet niet waar ze het over hebben.
Nee hoor, daar hebben ze de uitklap-treeplank voor bedacht. De sneltrams van lijn 51 en de metro's van lijn 50 zijn maar 2,65 meter breedt, maar door die treeplanken kunnen ze gewoon op de 'brede' lijnen rijden.quote:Op woensdag 29 november 2006 15:19 schreef Duvel het volgende:
In Amsterdam zijn de bestaande metro's nou eenmaal zo breed. Als je smallere metro's wilt rijden, moet je alle perrons verbreden... Aan Amsterdam de keuze. Lekker op tijd ook weer.
Die zijn gelukkig lekker betrouwbaar!quote:Op woensdag 29 november 2006 15:46 schreef ReisT het volgende:
[..]
Nee hoor, daar hebben ze de uitklap-treeplank voor bedacht. De sneltrams van lijn 51 en de metro's van lijn 50 zijn maar 2,65 meter breedt, maar door die treeplanken kunnen ze gewoon op de 'brede' lijnen rijden.
Dat had ik ook, maar ik begin 'm langzaam te waarderen moet ik bekennen...quote:
Op de lijn naar Antwerpen voor veel verhogingingen met een beetje gravel tegen te erge waterplassenquote:Op woensdag 29 november 2006 17:38 schreef jorienvdherik het volgende:
Ben benieuwd naar het belgische spoorstations enzo
![]()
Tjsa, de Sp;urts die niet in het Noorden komen, kunnen natuurlijk geowon in de Arriva kleuren. Dat de treinen rood moeten, meots van Groningen City geloof ik.quote:Op woensdag 29 november 2006 17:52 schreef Bensel het volgende:
trouwens, in de bussen van arriva zit nu een televisie scherm. Okee, nu denken jullie: waarom vertelt ie dat in een treintopic? Nou, omdat op dat scherm een leuk plaatsje stond van een GTW in de kleuren van Arriva (groen-wit) met als bijschrift: arriva treinen vanaf 2008
dit is ook niet heel mooi:quote:Op woensdag 29 november 2006 18:39 schreef Alexxxxx het volgende:
Tjsa, de Sp;urts die niet in het Noorden komen, kunnen natuurlijk geowon in de Arriva kleuren. Dat de treinen rood moeten, meots van Groningen City geloof ik.
kwaliteitjequote:Op woensdag 29 november 2006 19:25 schreef Zug-Chef het volgende:
RandstadRail wederom ontspoord..
foto's ?quote:Op woensdag 29 november 2006 19:25 schreef Zug-Chef het volgende:
RandstadRail wederom ontspoord..
Ik vind m zo wel mooiquote:Op woensdag 29 november 2006 19:37 schreef thatsme het volgende:
[..]
dit is ook niet heel mooi:
[afbeelding]
Precies hetzelfde, maar dan met een pantograaf op het motorhokje.quote:Op woensdag 29 november 2006 21:17 schreef Ou-Tannu het volgende:
hoe ziet een elektrische GTW dr uit eiks ?
Waarom? Wie heeft er baat bij dat je het verschil zou moeten kunnen zien? De aan/afwezigheid van een panto op het dak zegt toch genoeg.quote:Op woensdag 29 november 2006 21:17 schreef Ou-Tannu het volgende:mischien een donkerder / lichter tintje om het verschil tussen Diesel en Elec te markeren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |