't Wordt vanzelf met een extra s.quote:Op woensdag 29 november 2006 22:49 schreef Peterselieman het volgende:
De laatste klinkt als een opgevoerde wadsloper, maar bekt niet echt lekker
quote:'Machinisten slecht opgeleid'
Uitgegeven: 30 november 2006 08:23
AMSTERDAM - De kans op ongelukken op het spoor neemt toe, omdat machinisten van goederentreinen soms slecht zijn opgeleid en vermoeid zijn door extreem lange werkdagen. De problemen spelen volgens de vakbonden FNV en de Vakbond voor Machinisten en Conducteurs (VVMC) vooral bij kleinere spoorvervoerders. Dat meldt het Algemeen Dagblad donderdag.
De afgelopen vier jaar is volgens cijfers van de inspectie Verkeer en Waterstaat een kwart meer treinen door rood gereden. De inspectie stelt dat deze cijfers slechts het topje van de ijsberg zijn. De veiligheid op het spoor wordt constant bedreigd door goederentreinen die door rood rijden.
Scholing
Door een chronisch tekort aan treinbestuurders staat de scholing van nieuw personeel volgens de vakbonden vooral bij kleinere vervoerders constant onder druk. "Mensen zitten bovendien regelmatig negen, tien uur achter elkaar op de bok", zegt Wim Eilert van de VVMC in het dagblad. "Dat vinden wij niet verantwoord."
Arbeidsinspectie
De Arbeidsinspectie zegt sinds 2002 geen controles meer te hebben uitgevoerd op de werktijden. Een goederentrein botste vorige week op een stoptrein, waarbij 31 reizigers gewond raakten. Uit een nog vertrouwelijke rapportage van de verkeersinspectie zou blijken dat de goederentrein in Arnhem door rood reed.
Voorzitter van de Belangenvereniging Rail Goederenvervoerders Frans Zoetmulder zegt in het dagblad zich niet in het beeld te herkennen.
Bron: www.nu.nl
Waar gaan de buffeltjes dan heen? Het zijn prima comfortabele treintjes.quote:Op woensdag 29 november 2006 23:52 schreef Peterselieman het volgende:
Wadsloper 3222 is zojuist gesignaleerd in Nijmegen![]()
Vanmiddag stond ie nog in Groningen.
Instructie machinisten Veolivla waarschijnlijk?
Kunnen we het enige groene stel helaas niet meer in het noorden bewonderen![]()
EDIT: Komt er ook nog bij dat er dat maaslopers niet allemaal op tijd geleverd kunnen worden, waardoor er tussen Nijmegen en Venlo enkele maanden geen treinen rijden. Hoe raar, maar het is echt waar![]()
De buffels gaan naar het noorden -> Zwolle <> Groningen.quote:Op donderdag 30 november 2006 11:52 schreef Fixers het volgende:
[..]
Waar gaan de buffeltjes dan heen? Het zijn prima comfortabele treintjes.
Ik vraag me soms af of al die openbare uit en aanbestedings woede ergens goed voor is.
Inderdaad, dat zijn mooie treintjes, dus die houdt NS liever zelf (boeit niet dat er geen dieseltraject voor is, onder de bovenleiding kan natuurlijk ook).quote:Op donderdag 30 november 2006 11:52 schreef Fixers het volgende:
[..]
Waar gaan de buffeltjes dan heen? Het zijn prima comfortabele treintjes.
geen idee, dr stonden dr de laatste keer dat ik het kon zien een stuk of 9 Graffiti enzo te verzamelen op Zwolle :pquote:Op donderdag 30 november 2006 13:29 schreef Fixers het volgende:
Rijden die U'tjes nog uberhaupt? Ik heb er een keer eentje zien walmen op Utrecht CS, jaren geleden.
das mij te ver wegquote:Op donderdag 30 november 2006 13:39 schreef Duvel het volgende:
Bij Blerick staan er ook nog een paar in niet direct dienstvaardige toestand.
Ze staan in elk geval langs de te exploiteren lijn.quote:Op donderdag 30 november 2006 13:43 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
das mij te ver weg
mischien kan veolia daarnog wat van oplappenen iig in de spits ritten wel treinen laten scheuren
Met die eerste zin ben ik het wel eens trouwensquote:Op donderdag 30 november 2006 15:42 schreef Ou-Tannu het volgende:
die hebben ze dus nieten ik denk niet dat Veolia loopt te springen om nou weer gebruikt materiaal bij te kopen?
als ze van de NSFS kunnen krijgen huren
NS(FS) is toch verplicht voor 1 jaar mat te leverenquote:Op donderdag 30 november 2006 15:51 schreef Duvel het volgende:
[..]
Met die eerste zin ben ik het wel eens trouwens
En Arriva dan? Die heeft ze zelf ook nog steeds nodigquote:Op donderdag 30 november 2006 13:09 schreef thatsme het volgende:
[..]
En Veolia zal de wadlopers wel op tijd hebben! De NS moet materieel verzorgen voor nieuwe consessie houders.
Ik geef die mensen groot gelijk een schadeclaim in te dienen... Vind het belachelijk dat er zķveel vertragingen etc zijn.quote:
Ik stel extra spitstreinen voor tussen Zuidbroek en Groningen.quote:Op donderdag 30 november 2006 16:47 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Ik geef die mensen groot gelijk een schadeclaim in te dienen... Vind het belachelijk dat er zķveel vertragingen etc zijn.
Ik moet zelf ook ergens op die lijn instappen, en met 6 bak gaat het al nauwelijks...![]()
volgens mij wel jaquote:Op donderdag 30 november 2006 17:57 schreef Peterselieman het volgende:
Daarom. Verderop is het toch alleen maar enkelsporig? Dan past een extra trein er moeilijk tussen.
Ja, maar dat hadden ze eerder kunnen weten lijkt mij, en Prorail had ook weleens zijn handen uit de mouwen kunnen steken, om die perrons te verlagen, want dat is op heden nog steeds niet gebeurdquote:Op donderdag 30 november 2006 19:20 schreef Peterselieman het volgende:
Ik lees net op OHIH dat een van de problemen van de GTW's ligt in het feit dat er een uitschuifbare trede is. Als deze niet op het perron rust, dan buigt deze door, met als gevolg schade aan de trein. Lekker is dat.
Ik denk dat je daar toch een elementaire denkfout maaktquote:Op donderdag 30 november 2006 20:13 schreef Wadloper het volgende:
Prorail had ook weleens zijn handen uit de mouwen kunnen steken,
vroeg ik me ook al afquote:Op donderdag 30 november 2006 21:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik begrijp er echt niks van. Een jaar geleden hebben ze dronken van geluk die concessie gewonnen, en 2 weken van tevoren blijkt er "ineens" geen materieel e zijn om ook maar de helft ervan te kunnen uitvoeren
WTF?!?!?!
die hebben t gewoon slim geplanned, zolang de provincie geen eisen stelt kunnen ze ongeschonden andre rommel sturenquote:Op donderdag 30 november 2006 21:53 schreef Peterselieman het volgende:
Dit is een half jaar geleden bekend geworden. De provincie is hierbij nalatig geweest met het eisen dat NSFS zorgt dat er buffels geleverd worden, zodat er een deugdelijke dienstregeling uitgevoerd kan worden totdat er nieuw materieel is. NSFS en NS zijn mede schuldig aan het materieel tekort natuurlijk.
De groeten zegquote:Op donderdag 30 november 2006 21:53 schreef Peterselieman het volgende:
De provincie is hierbij nalatig geweest
Ja, logischquote:Op donderdag 30 november 2006 21:57 schreef Peterselieman het volgende:
Ik bekijk het hier even vanuit het oogpunt van Veolivla. NSFS komt wel keurig haar plicht na door materieel te sturen. Dat niet al het geplande materieel beschikbaar is, daar kan NSFS niets aan doen. Veoliavla moet de wadjes wel zelf op komen halen
Hebben we het niet al een tijje over Veolialioliaa dan?quote:Op donderdag 30 november 2006 22:11 schreef Peterselieman het volgende:
Ik heb het niet over een Frans bedrijf gehad,
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |