abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 november 2006 @ 23:19:25 #101
137628 Tellorian
Niet zo'n beetje mezelf!
pi_44009725
Wat moest zo'n koploper vandaag bij het station in Heerhugowaard?
Meestal kijk ik alleen maar naar bizons, hondekoppen en dd-arm en plots 'n ander tiep trein...
Helemaal van de rel.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 29 november 2006 @ 23:41:18 #102
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44010339
Het kan zijn dat een koploper verdwaald is in een omloop. Dan komt zo'n stel op vreemde plaatsen. Volgens mij zijn er vandaag niet veel verstoringen geweest. Meestal is het ook maar een omloop waar het stel zich dan in bevindt. Dan wordt het stel vervangen door een ander stel onderweg.

Zo heb ik enkele maanden geleden ook een stel MDDm gespot in Leeuwarden. Dat hoort er omloopmatig ook niet te rijden, maar het kan dus voorkomen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 29 november 2006 @ 23:52:43 #103
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44010705
Wadsloper 3222 is zojuist gesignaleerd in Nijmegen

Vanmiddag stond ie nog in Groningen.

Instructie machinisten Veolivla waarschijnlijk?

Kunnen we het enige groene stel helaas niet meer in het noorden bewonderen

EDIT: Komt er ook nog bij dat er dat maaslopers niet allemaal op tijd geleverd kunnen worden, waardoor er tussen Nijmegen en Venlo enkele maanden geen treinen rijden. Hoe raar, maar het is echt waar

[ Bericht 16% gewijzigd door Peterselieman op 30-11-2006 01:01:20 ]
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44014169
In Nijmegen?
Zal inderdaad wel instructie zijn
  donderdag 30 november 2006 @ 09:24:55 #105
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_44015364
quote:
Op woensdag 29 november 2006 22:49 schreef Peterselieman het volgende:
De laatste klinkt als een opgevoerde wadsloper, maar bekt niet echt lekker
't Wordt vanzelf met een extra s.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_44015914
quote:
'Machinisten slecht opgeleid'

Uitgegeven: 30 november 2006 08:23
AMSTERDAM - De kans op ongelukken op het spoor neemt toe, omdat machinisten van goederentreinen soms slecht zijn opgeleid en vermoeid zijn door extreem lange werkdagen. De problemen spelen volgens de vakbonden FNV en de Vakbond voor Machinisten en Conducteurs (VVMC) vooral bij kleinere spoorvervoerders. Dat meldt het Algemeen Dagblad donderdag.

De afgelopen vier jaar is volgens cijfers van de inspectie Verkeer en Waterstaat een kwart meer treinen door rood gereden. De inspectie stelt dat deze cijfers slechts het topje van de ijsberg zijn. De veiligheid op het spoor wordt constant bedreigd door goederentreinen die door rood rijden.

Scholing
Door een chronisch tekort aan treinbestuurders staat de scholing van nieuw personeel volgens de vakbonden vooral bij kleinere vervoerders constant onder druk. "Mensen zitten bovendien regelmatig negen, tien uur achter elkaar op de bok", zegt Wim Eilert van de VVMC in het dagblad. "Dat vinden wij niet verantwoord."

Arbeidsinspectie
De Arbeidsinspectie zegt sinds 2002 geen controles meer te hebben uitgevoerd op de werktijden. Een goederentrein botste vorige week op een stoptrein, waarbij 31 reizigers gewond raakten. Uit een nog vertrouwelijke rapportage van de verkeersinspectie zou blijken dat de goederentrein in Arnhem door rood reed.

Voorzitter van de Belangenvereniging Rail Goederenvervoerders Frans Zoetmulder zegt in het dagblad zich niet in het beeld te herkennen.

Bron: www.nu.nl
  donderdag 30 november 2006 @ 10:14:31 #107
86072 thatsme
and That's you!
pi_44016239
spurt = sputter!

Boze treinreizigers hebben het nakijken
Dagblad van het Noorden, 30 november 2006

pagina 1


Door Ina Reitzema

kropswolde -

Treinreizigers uit Kropswolde en Hoogezand zijn de problemen van de Spurttrein van Arriva en de vele vertragingen, meer dan zat. "Echt niet normaal", briest Hans Harmeier, die overweegt een schadeclaim in te dienen bij vervoerder Arriva.

Een van de werknemers van zijn garagebedrijf in Foxhol is regelmatig te laat omdat de overvolle trein het perron van Kropswolde voorbij rijdt zonder de stoppen. "Mijn klanten staan hier drie kwartier te wachten omdat de monteur, die in Zuidbroek woont, in Groningen arriveert. Hij moet dan terugreizen. Dat gebeurt de laatste tijd gewoon twee keer per week." Harmeiers dochters, die in Kropswolde instappen om naar hun middelbare school in Haren te reizen, hebben dan ook het nakijken. "Ze ha len onvoldoendes omdat ze te laat komen voor tentamens", aldus hun vader. Ook Atti Bosch uit Kropswolde is de slechte verbinding van Arriva meer dan zat. "Gistermorgen was het weer helemaal mis. Staan m'n kinderen te wachten op de trein van half acht, stopt 'ie helemaal niet. Overvol. Die van acht uur is nooit gekomen met als gevolg dat ze weer drie kwartier te laat op school zijn." Door de problemen deed Pim Wiegman uit Hoogezand er anderhalf uur over om op zijn werk in Groningen te komen. Terwijl de reis vanaf station Martenshoek in tien minuten moet kunnen. "Om tien uur werden pas extra bussen ingezet. Veel mensen klagen, maar dat heeft geen nut aangezien Arriva niet reageert op klachten." Ook Bosch heeft haar beklag gedaan bij Arriva. "Ik werd keurig te woord gestaan, maar moet tien dagen wachten op een reactie."
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_44018896
quote:
Op woensdag 29 november 2006 23:52 schreef Peterselieman het volgende:
Wadsloper 3222 is zojuist gesignaleerd in Nijmegen

Vanmiddag stond ie nog in Groningen.

Instructie machinisten Veolivla waarschijnlijk?

Kunnen we het enige groene stel helaas niet meer in het noorden bewonderen

EDIT: Komt er ook nog bij dat er dat maaslopers niet allemaal op tijd geleverd kunnen worden, waardoor er tussen Nijmegen en Venlo enkele maanden geen treinen rijden. Hoe raar, maar het is echt waar
Waar gaan de buffeltjes dan heen? Het zijn prima comfortabele treintjes.

Ik vraag me soms af of al die openbare uit en aanbestedings woede ergens goed voor is.
  donderdag 30 november 2006 @ 13:09:54 #109
86072 thatsme
and That's you!
pi_44021214
quote:
Op donderdag 30 november 2006 11:52 schreef Fixers het volgende:

[..]

Waar gaan de buffeltjes dan heen? Het zijn prima comfortabele treintjes.

Ik vraag me soms af of al die openbare uit en aanbestedings woede ergens goed voor is.
De buffels gaan naar het noorden -> Zwolle <> Groningen.
En Veolia zal de wadlopers wel op tijd hebben! De NS moet materieel verzorgen voor nieuwe consessie houders.
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  donderdag 30 november 2006 @ 13:11:43 #110
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_44021270
quote:
Op donderdag 30 november 2006 11:52 schreef Fixers het volgende:

[..]

Waar gaan de buffeltjes dan heen? Het zijn prima comfortabele treintjes.
Inderdaad, dat zijn mooie treintjes, dus die houdt NS liever zelf (boeit niet dat er geen dieseltraject voor is, onder de bovenleiding kan natuurlijk ook).
pi_44021680
geef Veolia een Plan U
pi_44021808
Rijden die U'tjes nog uberhaupt? Ik heb er een keer eentje zien walmen op Utrecht CS, jaren geleden.
pi_44021882
quote:
Op donderdag 30 november 2006 13:29 schreef Fixers het volgende:
Rijden die U'tjes nog uberhaupt? Ik heb er een keer eentje zien walmen op Utrecht CS, jaren geleden.
geen idee, dr stonden dr de laatste keer dat ik het kon zien een stuk of 9 Graffiti enzo te verzamelen op Zwolle :p
  donderdag 30 november 2006 @ 13:39:24 #114
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_44022075
Bij Blerick staan er ook nog een paar in niet direct dienstvaardige toestand.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_44022178
quote:
Op donderdag 30 november 2006 13:39 schreef Duvel het volgende:
Bij Blerick staan er ook nog een paar in niet direct dienstvaardige toestand.
das mij te ver weg

mischien kan veolia daarnog wat van oplappen en iig in de spits ritten wel treinen laten scheuren
  donderdag 30 november 2006 @ 14:04:31 #116
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_44022764
quote:
Op donderdag 30 november 2006 13:43 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

das mij te ver weg

mischien kan veolia daarnog wat van oplappen en iig in de spits ritten wel treinen laten scheuren
Ze staan in elk geval langs de te exploiteren lijn.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_44024656
Misschien gewoon een diesel-lok dan heb je ook geen gezanik met al die treinstellen, koop je paar Oost-Duitse treinstellen bj de buren en gaaan!
pi_44025476
die hebben ze dus niet en ik denk niet dat Veolia loopt te springen om nou weer gebruikt materiaal bij te kopen?

als ze van de NS kunnen krijgen
  donderdag 30 november 2006 @ 15:51:14 #119
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_44025770
quote:
Op donderdag 30 november 2006 15:42 schreef Ou-Tannu het volgende:
die hebben ze dus niet en ik denk niet dat Veolia loopt te springen om nou weer gebruikt materiaal bij te kopen?

als ze van de NSFS kunnen krijgen huren
Met die eerste zin ben ik het wel eens trouwens
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_44026557
quote:
Op donderdag 30 november 2006 15:51 schreef Duvel het volgende:

[..]

Met die eerste zin ben ik het wel eens trouwens
NS(FS) is toch verplicht voor 1 jaar mat te leveren
pi_44027511
quote:
Op donderdag 30 november 2006 13:09 schreef thatsme het volgende:

[..]
En Veolia zal de wadlopers wel op tijd hebben! De NS moet materieel verzorgen voor nieuwe consessie houders.
En Arriva dan? Die heeft ze zelf ook nog steeds nodig
pi_44027640
quote:
Op donderdag 30 november 2006 10:14 schreef thatsme het volgende:
spurt = sputter!
lang stuk tekst
Ik geef die mensen groot gelijk een schadeclaim in te dienen... Vind het belachelijk dat er zķveel vertragingen etc zijn.
Ik moet zelf ook ergens op die lijn instappen, en met 6 bak gaat het al nauwelijks...
pi_44027707
Neem een trein eerder.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 november 2006 @ 17:32:31 #124
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44029042
quote:
Op donderdag 30 november 2006 16:47 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Ik geef die mensen groot gelijk een schadeclaim in te dienen... Vind het belachelijk dat er zķveel vertragingen etc zijn.
Ik moet zelf ook ergens op die lijn instappen, en met 6 bak gaat het al nauwelijks...
Ik stel extra spitstreinen voor tussen Zuidbroek en Groningen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44029397
Zuidbroek kan je makkelijk naar perron 3 wisselen, laat hem daar even staan, en weer weg...
Er rijd eens per half uur een trein, doe je dan gewoon 3x per uur ofzo, rendabel is het echt wel
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 november 2006 @ 17:57:39 #126
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44029821
Daarom. Verderop is het toch alleen maar enkelsporig? Dan past een extra trein er moeilijk tussen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44029884
quote:
Op donderdag 30 november 2006 17:57 schreef Peterselieman het volgende:
Daarom. Verderop is het toch alleen maar enkelsporig? Dan past een extra trein er moeilijk tussen.
volgens mij wel ja

mischien kan je een extra spitstrein er tussen duwen exact tussen de andere 2?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 november 2006 @ 19:20:08 #128
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44032199
Ik lees net op OHIH dat een van de problemen van de GTW's ligt in het feit dat er een uitschuifbare trede is. Als deze niet op het perron rust, dan buigt deze door, met als gevolg schade aan de trein. Lekker is dat.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44032963
Het stationsgebouw van Den Bosch Oost is vandaag gesloopt

Nou ja er staan nog wat restjes, maar die gaan het middaguur morgen niet halen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_44033172




Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 november 2006 @ 19:48:14 #131
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44033274
Zonde
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44033364
Stonden al maandenlang hekken bij, en het staat op zich al jarenlang leeg ook, maar vanochtend zag ik ineens een grijpert aan het werk Maar ja, verkeerde kant, en ik moest snel naar mn werk.. Toen ik vanmiddag weer keek stond er dus nog precies dit overeind
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 november 2006 @ 20:01:04 #133
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44033782
Veel leegstaande gebouwtjes op stations worden gesloopt ter voorkoming van vernielerijen, rotzooi op en rond het spoor etc. Het is wel jammer.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44034322
quote:
Op donderdag 30 november 2006 19:20 schreef Peterselieman het volgende:
Ik lees net op OHIH dat een van de problemen van de GTW's ligt in het feit dat er een uitschuifbare trede is. Als deze niet op het perron rust, dan buigt deze door, met als gevolg schade aan de trein. Lekker is dat.
Ja, maar dat hadden ze eerder kunnen weten lijkt mij, en Prorail had ook weleens zijn handen uit de mouwen kunnen steken, om die perrons te verlagen, want dat is op heden nog steeds niet gebeurd
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 november 2006 @ 20:15:19 #135
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44034420
Ik denk dat je met verlagen meer problemen krijgt dan met verhogen

De perrons waren immers te laag
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44034727
quote:
Op donderdag 30 november 2006 20:13 schreef Wadloper het volgende:
Prorail had ook weleens zijn handen uit de mouwen kunnen steken,
Ik denk dat je daar toch een elementaire denkfout maakt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 november 2006 @ 21:12:57 #137
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44036442
Op OHIH wordt ook al gesproken over de terugkeer van wadslopers 3101 en 3102 naar het noorden. Hiermee wordt het bakkentekort niet echt kleiner, zeker niet als de GTW's ook niet goed functioneren.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44036557
zag het ja. Ben echt heel benieuwd hoe het gaat straks. Gillende paniek in het noorden, op de maaslijn, op de merwede-lingelijn...
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 november 2006 @ 21:38:04 #139
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44037520
Hebben we straks ook nog wadexpressen. Syntus krijgt 2 tot 4 buffels erbij. De NS zet buffels onder het lijntje in en zowel Arriva als Veolivla zitten met de gebakken peren. Een leuk politiek steekspelletje is het.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44037612
Is er ook een guinness world record "meest langdurige materieeltekort" of zo?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 november 2006 @ 21:42:23 #141
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44037748
Dan zou de NS een aardige gooi er naar doen

Meest vervelende materieeltekort: Veolivla

Meest vreemde materieeltekort: Arriva

Gelijk maar even drie categoriën van gemaakt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44037968
Ik begrijp er echt niks van. Een jaar geleden hebben ze dronken van geluk die concessie gewonnen, en 2 weken van tevoren blijkt er "ineens" geen materieel e zijn om ook maar de helft ervan te kunnen uitvoeren

WTF?!?!?!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_44038217
quote:
Op donderdag 30 november 2006 21:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik begrijp er echt niks van. Een jaar geleden hebben ze dronken van geluk die concessie gewonnen, en 2 weken van tevoren blijkt er "ineens" geen materieel e zijn om ook maar de helft ervan te kunnen uitvoeren

WTF?!?!?!
vroeg ik me ook al af
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 november 2006 @ 21:53:04 #144
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44038239
Dit is een half jaar geleden bekend geworden. De provincie is hierbij nalatig geweest met het eisen dat NSFS zorgt dat er buffels geleverd worden, zodat er een deugdelijke dienstregeling uitgevoerd kan worden totdat er nieuw materieel is. NSFS en NS zijn mede schuldig aan het materieel tekort natuurlijk.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44038300
quote:
Op donderdag 30 november 2006 21:53 schreef Peterselieman het volgende:
Dit is een half jaar geleden bekend geworden. De provincie is hierbij nalatig geweest met het eisen dat NSFS zorgt dat er buffels geleverd worden, zodat er een deugdelijke dienstregeling uitgevoerd kan worden totdat er nieuw materieel is. NSFS en NS zijn mede schuldig aan het materieel tekort natuurlijk.
die hebben t gewoon slim geplanned, zolang de provincie geen eisen stelt kunnen ze ongeschonden andre rommel sturen
pi_44038317
quote:
Op donderdag 30 november 2006 21:53 schreef Peterselieman het volgende:
De provincie is hierbij nalatig geweest
De groeten zeg

Veolia wilde ZELF zo graag die concessie winnen, en uitvoeren. Kom me nou niet aan dat het de provincie geweest is.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 november 2006 @ 21:57:59 #147
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44038430
Ik bekijk het hier even vanuit het oogpunt van Veolivla. NSFS komt wel keurig haar plicht na door materieel te sturen. Dat niet al het geplande materieel beschikbaar is, daar kan NSFS niets aan doen. Veoliavla moet de wadjes wel zelf op komen halen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44038617
quote:
Op donderdag 30 november 2006 21:57 schreef Peterselieman het volgende:
Ik bekijk het hier even vanuit het oogpunt van Veolivla. NSFS komt wel keurig haar plicht na door materieel te sturen. Dat niet al het geplande materieel beschikbaar is, daar kan NSFS niets aan doen. Veoliavla moet de wadjes wel zelf op komen halen
Ja, logisch

maar dan de schuld voor je eigen lamlendigheid op de provincie afschuiven... Het godgeklaagde idee

Maar goed. Een FRANS bedrijf was het zei je? Mja... nou, dat wordt lachen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 november 2006 @ 22:11:58 #149
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44039029
Ik heb het niet over een Frans bedrijf gehad, maar het gaat allemaal met de Franse slag.

Met betere eisen van de provincie aan de voormalig concessiehouder waren een deel van de problemen te voorkomen geweest. In die zin is de provincie nalatig geweest. De NS maakt hier handig gebruik van. Veolivla heeft wel steken laten vallen door niet op tijd het materieel te regelen. Ze zijn er tot nu toe wel erg vaag over geweest. De komst van Frank van Setten, ex Syntus, heeft hier ook geen positieve draai aan gegeven.

Wadje 3225 reed door Haren vanavond. Zal ook wel naar Venlo gaan dan.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44039351
quote:
Op donderdag 30 november 2006 22:11 schreef Peterselieman het volgende:
Ik heb het niet over een Frans bedrijf gehad,
Hebben we het niet al een tijje over Veolialioliaa dan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')