't Wordt vanzelf met een extra s.quote:Op woensdag 29 november 2006 22:49 schreef Peterselieman het volgende:
De laatste klinkt als een opgevoerde wadsloper, maar bekt niet echt lekker
quote:'Machinisten slecht opgeleid'
Uitgegeven: 30 november 2006 08:23
AMSTERDAM - De kans op ongelukken op het spoor neemt toe, omdat machinisten van goederentreinen soms slecht zijn opgeleid en vermoeid zijn door extreem lange werkdagen. De problemen spelen volgens de vakbonden FNV en de Vakbond voor Machinisten en Conducteurs (VVMC) vooral bij kleinere spoorvervoerders. Dat meldt het Algemeen Dagblad donderdag.
De afgelopen vier jaar is volgens cijfers van de inspectie Verkeer en Waterstaat een kwart meer treinen door rood gereden. De inspectie stelt dat deze cijfers slechts het topje van de ijsberg zijn. De veiligheid op het spoor wordt constant bedreigd door goederentreinen die door rood rijden.
Scholing
Door een chronisch tekort aan treinbestuurders staat de scholing van nieuw personeel volgens de vakbonden vooral bij kleinere vervoerders constant onder druk. "Mensen zitten bovendien regelmatig negen, tien uur achter elkaar op de bok", zegt Wim Eilert van de VVMC in het dagblad. "Dat vinden wij niet verantwoord."
Arbeidsinspectie
De Arbeidsinspectie zegt sinds 2002 geen controles meer te hebben uitgevoerd op de werktijden. Een goederentrein botste vorige week op een stoptrein, waarbij 31 reizigers gewond raakten. Uit een nog vertrouwelijke rapportage van de verkeersinspectie zou blijken dat de goederentrein in Arnhem door rood reed.
Voorzitter van de Belangenvereniging Rail Goederenvervoerders Frans Zoetmulder zegt in het dagblad zich niet in het beeld te herkennen.
Bron: www.nu.nl
Waar gaan de buffeltjes dan heen? Het zijn prima comfortabele treintjes.quote:Op woensdag 29 november 2006 23:52 schreef Peterselieman het volgende:
Wadsloper 3222 is zojuist gesignaleerd in Nijmegen![]()
Vanmiddag stond ie nog in Groningen.
Instructie machinisten Veolivla waarschijnlijk?
Kunnen we het enige groene stel helaas niet meer in het noorden bewonderen![]()
EDIT: Komt er ook nog bij dat er dat maaslopers niet allemaal op tijd geleverd kunnen worden, waardoor er tussen Nijmegen en Venlo enkele maanden geen treinen rijden. Hoe raar, maar het is echt waar![]()
De buffels gaan naar het noorden -> Zwolle <> Groningen.quote:Op donderdag 30 november 2006 11:52 schreef Fixers het volgende:
[..]
Waar gaan de buffeltjes dan heen? Het zijn prima comfortabele treintjes.
Ik vraag me soms af of al die openbare uit en aanbestedings woede ergens goed voor is.
Inderdaad, dat zijn mooie treintjes, dus die houdt NS liever zelf (boeit niet dat er geen dieseltraject voor is, onder de bovenleiding kan natuurlijk ook).quote:Op donderdag 30 november 2006 11:52 schreef Fixers het volgende:
[..]
Waar gaan de buffeltjes dan heen? Het zijn prima comfortabele treintjes.
geen idee, dr stonden dr de laatste keer dat ik het kon zien een stuk of 9 Graffiti enzo te verzamelen op Zwolle :pquote:Op donderdag 30 november 2006 13:29 schreef Fixers het volgende:
Rijden die U'tjes nog uberhaupt? Ik heb er een keer eentje zien walmen op Utrecht CS, jaren geleden.
das mij te ver wegquote:Op donderdag 30 november 2006 13:39 schreef Duvel het volgende:
Bij Blerick staan er ook nog een paar in niet direct dienstvaardige toestand.
Ze staan in elk geval langs de te exploiteren lijn.quote:Op donderdag 30 november 2006 13:43 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
das mij te ver weg
mischien kan veolia daarnog wat van oplappenen iig in de spits ritten wel treinen laten scheuren
Met die eerste zin ben ik het wel eens trouwensquote:Op donderdag 30 november 2006 15:42 schreef Ou-Tannu het volgende:
die hebben ze dus nieten ik denk niet dat Veolia loopt te springen om nou weer gebruikt materiaal bij te kopen?
als ze van de NSFS kunnen krijgen huren
NS(FS) is toch verplicht voor 1 jaar mat te leverenquote:Op donderdag 30 november 2006 15:51 schreef Duvel het volgende:
[..]
Met die eerste zin ben ik het wel eens trouwens
En Arriva dan? Die heeft ze zelf ook nog steeds nodigquote:Op donderdag 30 november 2006 13:09 schreef thatsme het volgende:
[..]
En Veolia zal de wadlopers wel op tijd hebben! De NS moet materieel verzorgen voor nieuwe consessie houders.
Ik geef die mensen groot gelijk een schadeclaim in te dienen... Vind het belachelijk dat er zóveel vertragingen etc zijn.quote:
Ik stel extra spitstreinen voor tussen Zuidbroek en Groningen.quote:Op donderdag 30 november 2006 16:47 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Ik geef die mensen groot gelijk een schadeclaim in te dienen... Vind het belachelijk dat er zóveel vertragingen etc zijn.
Ik moet zelf ook ergens op die lijn instappen, en met 6 bak gaat het al nauwelijks...![]()
volgens mij wel jaquote:Op donderdag 30 november 2006 17:57 schreef Peterselieman het volgende:
Daarom. Verderop is het toch alleen maar enkelsporig? Dan past een extra trein er moeilijk tussen.
Ja, maar dat hadden ze eerder kunnen weten lijkt mij, en Prorail had ook weleens zijn handen uit de mouwen kunnen steken, om die perrons te verlagen, want dat is op heden nog steeds niet gebeurdquote:Op donderdag 30 november 2006 19:20 schreef Peterselieman het volgende:
Ik lees net op OHIH dat een van de problemen van de GTW's ligt in het feit dat er een uitschuifbare trede is. Als deze niet op het perron rust, dan buigt deze door, met als gevolg schade aan de trein. Lekker is dat.
Ik denk dat je daar toch een elementaire denkfout maaktquote:Op donderdag 30 november 2006 20:13 schreef Wadloper het volgende:
Prorail had ook weleens zijn handen uit de mouwen kunnen steken,
vroeg ik me ook al afquote:Op donderdag 30 november 2006 21:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik begrijp er echt niks van. Een jaar geleden hebben ze dronken van geluk die concessie gewonnen, en 2 weken van tevoren blijkt er "ineens" geen materieel e zijn om ook maar de helft ervan te kunnen uitvoeren
WTF?!?!?!
die hebben t gewoon slim geplanned, zolang de provincie geen eisen stelt kunnen ze ongeschonden andre rommel sturenquote:Op donderdag 30 november 2006 21:53 schreef Peterselieman het volgende:
Dit is een half jaar geleden bekend geworden. De provincie is hierbij nalatig geweest met het eisen dat NSFS zorgt dat er buffels geleverd worden, zodat er een deugdelijke dienstregeling uitgevoerd kan worden totdat er nieuw materieel is. NSFS en NS zijn mede schuldig aan het materieel tekort natuurlijk.
De groeten zegquote:Op donderdag 30 november 2006 21:53 schreef Peterselieman het volgende:
De provincie is hierbij nalatig geweest
Ja, logischquote:Op donderdag 30 november 2006 21:57 schreef Peterselieman het volgende:
Ik bekijk het hier even vanuit het oogpunt van Veolivla. NSFS komt wel keurig haar plicht na door materieel te sturen. Dat niet al het geplande materieel beschikbaar is, daar kan NSFS niets aan doen. Veoliavla moet de wadjes wel zelf op komen halen
Hebben we het niet al een tijje over Veolialioliaa dan?quote:Op donderdag 30 november 2006 22:11 schreef Peterselieman het volgende:
Ik heb het niet over een Frans bedrijf gehad,
IJzer, flink veelquote:Op donderdag 30 november 2006 22:25 schreef -chefke- het volgende:
een ns 1600 / 1700 en dan niet de cabine maar het stuk dat tussen de cabine`s zit zeg maar. ben wel benieuwd wat daar zit eigenlijk.
Dat heb ik ook gedaan (van binnen in loc 1010). Dat ziet er dan zo uit:quote:Op donderdag 30 november 2006 22:36 schreef Ou-Tannu het volgende:
wel eens een 1000 of 1100 bekeken van binnen int Spoorweg museum
ook nog foto's van gemaakt echter die heb ik niet meer volgens mij
Ik zou de trein mijden tot ergens halverwege 2007. Helaas heb ik die luxe niet.quote:Op donderdag 30 november 2006 21:16 schreef Dr_Flash het volgende:
zag het ja. Ben echt heel benieuwd hoe het gaat straks. Gillende paniek in het noorden, op de maaslijn, op de merwede-lingelijn...
Ik moet wel ergens foto's hebben van het centraal blok van de loc, daarin zitten allerlei schakelaars en thyristoren. De motoren liggen middenin de draaistellen. Als het goed is, heb ik daar ook wel ergens een verdwaalde foto van. Een foto van de rest van de binnenkant van de loc heb ik niet. Ik kan je wel vertellen dat het er vrij vol is. Er zijn twee gangen. Een kun je gewoon doorheen lopen, de andere daarvan zit de deur op slot omdat je anders langs de hoogspanning loopt. Die deur kun je alleen ontgrendelen met een hoogspanningssleutel o.i.d., en die komt weer vrij als de loc niet onder spanning staat.quote:Op donderdag 30 november 2006 22:25 schreef -chefke- het volgende:
heeft er iemand foto`s van het interieur van een ns 1600 / 1700 en dan niet de cabine maar het stuk dat tussen de cabine`s zit zeg maar. ben wel benieuwd wat daar zit eigenlijk.
Op die laatste niet hoor, daar heeft Arriva het geluk dat er een draadje boven hangt, en Plan V heeft NS in overvloed. Zelfde geldt voor het andere lijntje dat Violia overneemt, daar hoor je nooit wat over dus dat zit wel goed.quote:Op donderdag 30 november 2006 21:16 schreef Dr_Flash het volgende:
zag het ja. Ben echt heel benieuwd hoe het gaat straks. Gillende paniek in het noorden, op de maaslijn, op de merwede-lingelijn...
ns heeft dan wel Plan V teveel echter nog steeds materiaal te kortenquote:Op vrijdag 1 december 2006 11:38 schreef ReisT het volgende:
[..]
Op die laatste niet hoor, daar heeft Arriva het geluk dat er een draadje boven hangt, en Plan V heeft NS in overvloed. Zelfde geldt voor het andere lijntje dat Violia overneemt, daar hoor je nooit wat over dus dat zit wel goed.
Toch niet, het wordt de 800-serie (voor Veolia en Connexxion) en de 900-serie voor Arriva, want daar zijn er een paar van speciaal bedoeld voor Dordrecht-Geldermalsen.quote:Op vrijdag 1 december 2006 12:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
Logisch dat ze Plan V verhuren waarsch allemaal uit de 400 serie nog want die zijn t meest gaar
Ja, mooi hè, die marktwerking in het openbaar vervoer! Op deze manier is het een redelijk heilloze weg.quote:Op vrijdag 1 december 2006 13:07 schreef Xbox_360 het volgende:
<knip>
Dat belooft watquote:Op vrijdag 1 december 2006 14:16 schreef Peterselieman het volgende:
Als het goed is, dan zijn er nu 4 bakken DH materieel in het zuiden. In ieder geval genoeg om mee te oefenen![]()
Met name hoe het niet moet
Ja, tenzij het massaal kort gereden wordt (maastricht, arnhem)quote:
wat moet veolia met Plan V?quote:Op vrijdag 1 december 2006 13:14 schreef ReisT het volgende:
[..]
Toch niet, het wordt de 800-serie (voor Veolia en Connexxion) en de 900-serie voor Arriva, want daar zijn er een paar van speciaal bedoeld voor Dordrecht-Geldermalsen.
Misschien is dat ook omdat de 400-serie eerst nog gereviseerd moet gaan worden, willen ze nog een paar jaar meekunnen.
heb geen foto maar wel dit:quote:Op donderdag 30 november 2006 22:25 schreef -chefke- het volgende:
heeft er iemand foto`s van het interieur van een ns 1600 / 1700 en dan niet de cabine maar het stuk dat tussen de cabine`s zit zeg maar. ben wel benieuwd wat daar zit eigenlijk.
Misschien stort de trap in als ze de muurtjes weghalen?quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Vervolgje sloop Den Bosch Oost:
De muurtjes mogen blijkbaar nog even blijven staan. De vloer was nog niet laag genoeg blijkbaar.
[afbeelding]
Eerder andersom denk ikquote:Op vrijdag 1 december 2006 17:30 schreef Duvel het volgende:
[..]
Misschien stort de trap in als ze de muurtjes weghalen?
Al het OV in provincie Limburg was in een keer aanbesteed, dus ook de lijn Maastricht - Heerlen - Kerkrade gaat naar Veolia. En daar hangt wel een draadje boven.quote:Op vrijdag 1 december 2006 14:51 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
wat moet veolia met Plan V?
maaslijn is toch diesel?
Juistquote:Op vrijdag 1 december 2006 19:40 schreef ReisT het volgende:
[..]
Al het OV in provincie Limburg was in een keer aanbesteed, dus ook de lijn Maastricht - Heerlen - Kerkrade gaat naar Veolia. En daar hangt wel een draadje boven.
Amateur video 1 ( gsm kwali )quote:Brandstichting in stoptrein Zwolle-Amersfoort
Uitgegeven: 1 december 2006 22:47
Laatst gewijzigd: 1 december 2006 22:48
PUTTEN - Twee mannen hebben vrijdag in de stoptrein van Zwolle naar Amersfoort brand gesticht. Het voorste gedeelte van het treinstel brandde daarbij uit. De machinist is met lichte ademhalingsproblemen in het ziekenhuis opgenomen. De brandstichters zijn nog niet gepakt, meldde de politie.
Getuigen zagen hoe de twee mannen een prullenbak in het gedeelte vlak achter de cabine van de machinist in brand staken. De machinist wist de trein in het station in Putten tot stilstand te brengen, zodat alle passagiers veilig het voertuig konden verlaten.
lijkt me dat wegroestent spoor ook niet echt bevordelijk is voor de grond? mischien voor de verontreiniging ofzo?quote:Op zaterdag 2 december 2006 20:16 schreef Alexxxxx het volgende:
Update mbt It Dockumer Lokaeltsje
Het spoor weghalen gaat door in Leeuwarden, vandaag zag ik dat er vlak bij het station en Vitens een heel deel weg was gehaald...
[afbeelding]
[afbeelding]
Heeft iemand een idee van de achtergrond hiervan? Heeft de gemeente wellicht wilde plannen met de grond?
Pfff, weer een trein uit de roelatie... staat er ergens nog een tweede stuurstand voor deze type treinen?quote:Op vrijdag 1 december 2006 23:11 schreef Ou-Tannu het volgende:
http://www.nu.nl/news/904(...)olle-Amersfoort.html
[..]
Amateur video 1 ( gsm kwali )
Amateur video 2 ( gsm kwali )
dunnoquote:Op zondag 3 december 2006 01:40 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Pfff, weer een trein uit de roelatie... staat er ergens nog een tweede stuurstand voor deze type treinen?
HEt spoor gaat naar Sneek, voor de museumspoorlijn aldaar.quote:Op zaterdag 2 december 2006 20:18 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
lijkt me dat wegroestent spoor ook niet echt bevordelijk is voor de grond? mischien voor de verontreiniging ofzo?
ooh? weet jij weer meer dan ik?quote:Op zondag 3 december 2006 15:17 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
HEt spoor gaat naar Sneek, voor de museumspoorlijn aldaar.
http://www.stoominfriesland.nl/ en http://forum.locaalspoor.nl/viewtopic.php?p=408&sid=1a1e3d230e5d28e294c25e5a22ae4c5cquote:Op zondag 3 december 2006 15:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ooh? weet jij weer meer dan ik?
Vertel es :p
Ik heb het van mn vader, die ook enigzins interesse heeft in treinen, maar er beslist niet in wil reizenquote:Op zondag 3 december 2006 15:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ooh? weet jij weer meer dan ik?
Vertel es :p
dat moet je houden joh, veel te zonde om weg te doenquote:Op zondag 3 december 2006 15:39 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik heb het van mn vader, die ook enigzins interesse heeft in treinen, maar er beslist niet in wil reizen![]()
Van hem heb ik bijvoorbeel dook alle Atlas treinenkaarten gekrgeen destijds(Zijn nog steds te koop btw)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |