IJzer, flink veelquote:Op donderdag 30 november 2006 22:25 schreef -chefke- het volgende:
een ns 1600 / 1700 en dan niet de cabine maar het stuk dat tussen de cabine`s zit zeg maar. ben wel benieuwd wat daar zit eigenlijk.
Dat heb ik ook gedaan (van binnen in loc 1010). Dat ziet er dan zo uit:quote:Op donderdag 30 november 2006 22:36 schreef Ou-Tannu het volgende:
wel eens een 1000 of 1100 bekeken van binnen int Spoorweg museum
ook nog foto's van gemaakt echter die heb ik niet meer volgens mij
Ik zou de trein mijden tot ergens halverwege 2007. Helaas heb ik die luxe niet.quote:Op donderdag 30 november 2006 21:16 schreef Dr_Flash het volgende:
zag het ja. Ben echt heel benieuwd hoe het gaat straks. Gillende paniek in het noorden, op de maaslijn, op de merwede-lingelijn...
Ik moet wel ergens foto's hebben van het centraal blok van de loc, daarin zitten allerlei schakelaars en thyristoren. De motoren liggen middenin de draaistellen. Als het goed is, heb ik daar ook wel ergens een verdwaalde foto van. Een foto van de rest van de binnenkant van de loc heb ik niet. Ik kan je wel vertellen dat het er vrij vol is. Er zijn twee gangen. Een kun je gewoon doorheen lopen, de andere daarvan zit de deur op slot omdat je anders langs de hoogspanning loopt. Die deur kun je alleen ontgrendelen met een hoogspanningssleutel o.i.d., en die komt weer vrij als de loc niet onder spanning staat.quote:Op donderdag 30 november 2006 22:25 schreef -chefke- het volgende:
heeft er iemand foto`s van het interieur van een ns 1600 / 1700 en dan niet de cabine maar het stuk dat tussen de cabine`s zit zeg maar. ben wel benieuwd wat daar zit eigenlijk.
Op die laatste niet hoor, daar heeft Arriva het geluk dat er een draadje boven hangt, en Plan V heeft NS in overvloed. Zelfde geldt voor het andere lijntje dat Violia overneemt, daar hoor je nooit wat over dus dat zit wel goed.quote:Op donderdag 30 november 2006 21:16 schreef Dr_Flash het volgende:
zag het ja. Ben echt heel benieuwd hoe het gaat straks. Gillende paniek in het noorden, op de maaslijn, op de merwede-lingelijn...
ns heeft dan wel Plan V teveel echter nog steeds materiaal te kortenquote:Op vrijdag 1 december 2006 11:38 schreef ReisT het volgende:
[..]
Op die laatste niet hoor, daar heeft Arriva het geluk dat er een draadje boven hangt, en Plan V heeft NS in overvloed. Zelfde geldt voor het andere lijntje dat Violia overneemt, daar hoor je nooit wat over dus dat zit wel goed.
Toch niet, het wordt de 800-serie (voor Veolia en Connexxion) en de 900-serie voor Arriva, want daar zijn er een paar van speciaal bedoeld voor Dordrecht-Geldermalsen.quote:Op vrijdag 1 december 2006 12:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
Logisch dat ze Plan V verhuren waarsch allemaal uit de 400 serie nog want die zijn t meest gaar
Ja, mooi hè, die marktwerking in het openbaar vervoer! Op deze manier is het een redelijk heilloze weg.quote:Op vrijdag 1 december 2006 13:07 schreef Xbox_360 het volgende:
<knip>
Dat belooft watquote:Op vrijdag 1 december 2006 14:16 schreef Peterselieman het volgende:
Als het goed is, dan zijn er nu 4 bakken DH materieel in het zuiden. In ieder geval genoeg om mee te oefenen![]()
Met name hoe het niet moet
Ja, tenzij het massaal kort gereden wordt (maastricht, arnhem)quote:
wat moet veolia met Plan V?quote:Op vrijdag 1 december 2006 13:14 schreef ReisT het volgende:
[..]
Toch niet, het wordt de 800-serie (voor Veolia en Connexxion) en de 900-serie voor Arriva, want daar zijn er een paar van speciaal bedoeld voor Dordrecht-Geldermalsen.
Misschien is dat ook omdat de 400-serie eerst nog gereviseerd moet gaan worden, willen ze nog een paar jaar meekunnen.
heb geen foto maar wel dit:quote:Op donderdag 30 november 2006 22:25 schreef -chefke- het volgende:
heeft er iemand foto`s van het interieur van een ns 1600 / 1700 en dan niet de cabine maar het stuk dat tussen de cabine`s zit zeg maar. ben wel benieuwd wat daar zit eigenlijk.
Misschien stort de trap in als ze de muurtjes weghalen?quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Vervolgje sloop Den Bosch Oost:
De muurtjes mogen blijkbaar nog even blijven staan. De vloer was nog niet laag genoeg blijkbaar.
[afbeelding]
Eerder andersom denk ikquote:Op vrijdag 1 december 2006 17:30 schreef Duvel het volgende:
[..]
Misschien stort de trap in als ze de muurtjes weghalen?
Al het OV in provincie Limburg was in een keer aanbesteed, dus ook de lijn Maastricht - Heerlen - Kerkrade gaat naar Veolia. En daar hangt wel een draadje boven.quote:Op vrijdag 1 december 2006 14:51 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
wat moet veolia met Plan V?
maaslijn is toch diesel?
Juistquote:Op vrijdag 1 december 2006 19:40 schreef ReisT het volgende:
[..]
Al het OV in provincie Limburg was in een keer aanbesteed, dus ook de lijn Maastricht - Heerlen - Kerkrade gaat naar Veolia. En daar hangt wel een draadje boven.
Amateur video 1 ( gsm kwali )quote:Brandstichting in stoptrein Zwolle-Amersfoort
Uitgegeven: 1 december 2006 22:47
Laatst gewijzigd: 1 december 2006 22:48
PUTTEN - Twee mannen hebben vrijdag in de stoptrein van Zwolle naar Amersfoort brand gesticht. Het voorste gedeelte van het treinstel brandde daarbij uit. De machinist is met lichte ademhalingsproblemen in het ziekenhuis opgenomen. De brandstichters zijn nog niet gepakt, meldde de politie.
Getuigen zagen hoe de twee mannen een prullenbak in het gedeelte vlak achter de cabine van de machinist in brand staken. De machinist wist de trein in het station in Putten tot stilstand te brengen, zodat alle passagiers veilig het voertuig konden verlaten.
lijkt me dat wegroestent spoor ook niet echt bevordelijk is voor de grond? mischien voor de verontreiniging ofzo?quote:Op zaterdag 2 december 2006 20:16 schreef Alexxxxx het volgende:
Update mbt It Dockumer Lokaeltsje
Het spoor weghalen gaat door in Leeuwarden, vandaag zag ik dat er vlak bij het station en Vitens een heel deel weg was gehaald...
[afbeelding]
[afbeelding]
Heeft iemand een idee van de achtergrond hiervan? Heeft de gemeente wellicht wilde plannen met de grond?
Pfff, weer een trein uit de roelatie... staat er ergens nog een tweede stuurstand voor deze type treinen?quote:Op vrijdag 1 december 2006 23:11 schreef Ou-Tannu het volgende:
http://www.nu.nl/news/904(...)olle-Amersfoort.html
[..]
Amateur video 1 ( gsm kwali )
Amateur video 2 ( gsm kwali )
dunnoquote:Op zondag 3 december 2006 01:40 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Pfff, weer een trein uit de roelatie... staat er ergens nog een tweede stuurstand voor deze type treinen?
HEt spoor gaat naar Sneek, voor de museumspoorlijn aldaar.quote:Op zaterdag 2 december 2006 20:18 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
lijkt me dat wegroestent spoor ook niet echt bevordelijk is voor de grond? mischien voor de verontreiniging ofzo?
ooh? weet jij weer meer dan ik?quote:Op zondag 3 december 2006 15:17 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
HEt spoor gaat naar Sneek, voor de museumspoorlijn aldaar.
http://www.stoominfriesland.nl/ en http://forum.locaalspoor.nl/viewtopic.php?p=408&sid=1a1e3d230e5d28e294c25e5a22ae4c5cquote:Op zondag 3 december 2006 15:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ooh? weet jij weer meer dan ik?
Vertel es :p
Ik heb het van mn vader, die ook enigzins interesse heeft in treinen, maar er beslist niet in wil reizenquote:Op zondag 3 december 2006 15:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ooh? weet jij weer meer dan ik?
Vertel es :p
dat moet je houden joh, veel te zonde om weg te doenquote:Op zondag 3 december 2006 15:39 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik heb het van mn vader, die ook enigzins interesse heeft in treinen, maar er beslist niet in wil reizen![]()
Van hem heb ik bijvoorbeel dook alle Atlas treinenkaarten gekrgeen destijds(Zijn nog steds te koop btw)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |