abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44173656
Vanaf a.s. zondag neemt Veolia Transport de treinen en bussen in Limburg in zijn geheel over. Nu is mijn vraag, kan ik met een NS treinkaartje (Utrecht CS - Venray) gewoon reizen tussen Nijmegen en Venray? (Lees: moet ik een ander kaartje hebben/kopen van Nijmegen naar Venray?)

Dan heb ik nog een vraag. Mijn vriendin maakt gebruik van een NS pas (ze kan vrij reizen omdat haar vader machinist is..). Kan ze ook in de Veolia treinen gebruik blijven maken van deze pas? (hoop dat iemand dit weet..!)

Spenks in advance
pi_44173721
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 20:29 schreef plakkert- het volgende:
Vanaf a.s. zondag neemt Veolia Transport de treinen en bussen in Limburg in zijn geheel over. Nu is mijn vraag, kan ik met een NS treinkaartje (Utrecht CS - Venray) gewoon reizen tussen Nijmegen en Venray? (Lees: moet ik een ander kaartje hebben/kopen van Nijmegen naar Venray?)

Dan heb ik nog een vraag. Mijn vriendin maakt gebruik van een NS pas (ze kan vrij reizen omdat haar vader machinist is..). Kan ze ook in de Veolia treinen gebruik blijven maken van deze pas? (hoop dat iemand dit weet..!)

Spenks in advance
Als het goed is werkt de NS pas niet, dit is namelijk een pas om met de NS vrij te reizen, niet met Veolia, dan moet je een Veolia pas hebben
pi_44177091
He wat zeg je?

NS in Limburg helemaal Veolia?

Is mijn maandkaart nog geldig dan? Komen er nieuwe treinen?

Damn, wtf
pi_44179015
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 22:00 schreef Piovan het volgende:
He wat zeg je?

NS in Limburg helemaal Veolia?

Is mijn maandkaart nog geldig dan? Komen er nieuwe treinen?

Damn, wtf
Maandkaart is nog geldig, en er komen geen nieuwe treinen, maar oude. Afdankertjes uit Fryslân en Groningen Maar wel veel te weinig, du je zult waarschijnlijk met de bus moeten de rest van het jaar
  dinsdag 5 december 2006 @ 22:56:46 #5
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_44179361
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 20:31 schreef optifree het volgende:

[..]

Als het goed is werkt de NS pas niet, dit is namelijk een pas om met de NS vrij te reizen, niet met Veolia, dan moet je een Veolia pas hebben
NS vervoersbewijzen zijn gewoon geldig (kaartjes, OV-kaarten, trajectkaarten enzo), en met personeelspassen zou ik het ook gewoon doen, heb er zelf nooit moeite mee gehad bij de onderinge ex-VSN bedrijven (en ook gem. vervoersbewijzen).

Verder hoef je geen controleteams te verwachten omdat veolia daar geen geld voor heeft.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 5 december 2006 @ 22:57:57 #6
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_44179415
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 22:47 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Maandkaart is nog geldig, en er komen geen nieuwe treinen, maar oude. Afdankertjes uit Fryslân en Groningen Maar wel veel te weinig, du je zult waarschijnlijk met de bus moeten de rest van het jaar
Niet helemaal waar

Er komen wel nieuwe treinen, maar daar gaat nog wel een jaartje over heen

Wel wordt het een ramp om met slome afgedankte boemels een bij voorbaar onhaalbare dienst te rijden, zie ook teletekst pagina 753.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 5 december 2006 @ 23:00:31 #7
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_44179516
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 22:00 schreef Piovan het volgende:
NS in Limburg helemaal Veolia?
Nijmegen-Venlo-Roermond en Kerkrade-Heerlen-Maastricht gaan naar Veolia, Eijsden stopt geen trein meer, maar er komt wel een IC Maastricht-Oostende met aansluiting in Brussel op Thalys naar Parijs.

Verder wordt er elke 30 minuten naar Maastricht en Heerlen gereden in plaats van om en om (trein splitst in Sittard), en wel met dubbeldekkers ipv loc+rijtuigen zoals nu.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_44180570
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 22:56 schreef MREn het volgende:

[..]

NS vervoersbewijzen zijn gewoon geldig (kaartjes, OV-kaarten, trajectkaarten enzo), en met personeelspassen zou ik het ook gewoon doen, heb er zelf nooit moeite mee gehad bij de onderinge ex-VSN bedrijven (en ook gem. vervoersbewijzen).

Verder hoef je geen controleteams te verwachten omdat veolia daar geen geld voor heeft.
Dank voor de info
pi_44180636
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 22:56 schreef MREn het volgende:

[..]

NS vervoersbewijzen zijn gewoon geldig (kaartjes, OV-kaarten, trajectkaarten enzo), en met personeelspassen zou ik het ook gewoon doen, heb er zelf nooit moeite mee gehad bij de onderinge ex-VSN bedrijven (en ook gem. vervoersbewijzen).

Verder hoef je geen controleteams te verwachten omdat veolia daar geen geld voor heeft.
Klinkt als de begin periode van de Syntus (Achterhoek en Twente)
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 23:00 schreef MREn het volgende:

[..]

Nijmegen-Venlo-Roermond en Kerkrade-Heerlen-Maastricht gaan naar Veolia, Eijsden stopt geen trein meer, maar er komt wel een IC Maastricht-Oostende met aansluiting in Brussel op Thalys naar Parijs.

Verder wordt er elke 30 minuten naar Maastricht en Heerlen gereden in plaats van om en om (trein splitst in Sittard), en wel met dubbeldekkers ipv loc+rijtuigen zoals nu.
die dubbeldekkers zijn kut de oude IC's Haarlem - Maastricht/Sittard hebben veel fijnere stoelen
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_44184040
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 22:47 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Maandkaart is nog geldig, en er komen geen nieuwe treinen, maar oude. Afdankertjes uit Fryslân en Groningen Maar wel veel te weinig, du je zult waarschijnlijk met de bus moeten de rest van het jaar
Als dat zo is, moet ik straks 1,5 uur reizen wat nu 25 min is
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 december 2006 @ 11:25:39 #11
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44187719
Waarschijnlijk komen er eerst 17 bakken. Dat is iets wat lijkt op veevervoer
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44187803
Op welke site is die nieuwe dienst regeling te vinden?
pi_44188059
quote:
Op woensdag 6 december 2006 11:28 schreef T1andonly het volgende:
Op welke site is die nieuwe dienst regeling te vinden?
www.ns.nl
  woensdag 6 december 2006 @ 11:39:46 #14
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_44188144
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 23:36 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Klinkt als de begin periode van de Syntus (Achterhoek en Twente)
en dat zoog echt hard
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
  woensdag 6 december 2006 @ 11:43:34 #15
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_44188267
Ik ben in ieder geval benieuwd
Vampire Romance O+
pi_44188295
Kleine klote treinen zijn het .
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 december 2006 @ 11:54:47 #17
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44188595
Kom, kom niet zo negatief. Ze hebben ons hier in het noorden wel jarenlang van A naar B gebracht zonder al te veel problemen. De problemen worden altijd zwaar overdreven. De goede dingen worden nauwelijks genoemd. Er staat namelijk nog geen enkel stel definitief aan de kant. Dat is uitzonderlijk te noemen voor een treinserie in Nederland.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44188647
Maar ze zijn te klein . Voorheen hadden we al een kleine trein (de gangen stonden vaak al vol met mensen), maar deze zijn nog kleiner. Ik ben benieuwd hoe dat in de spits gaat hoor .
  woensdag 6 december 2006 @ 11:57:46 #19
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_44188675
quote:
Op woensdag 6 december 2006 11:56 schreef ijsmeis het volgende:
Maar ze zijn te klein . Voorheen hadden we al een kleine trein (de gangen stonden vaak al vol met mensen), maar deze zijn nog kleiner. Ik ben benieuwd hoe dat in de spits gaat hoor .
Knus
Vampire Romance O+
pi_44188705
quote:
Op woensdag 6 december 2006 11:57 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Knus
Ja, vooral in de zomer waarbij iedereen zich de tering zweet . Echt, dan snuif ik mijn neus met opzet de hele treinreis nog wat extra keren.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 december 2006 @ 11:59:16 #21
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44188719
quote:
Op woensdag 6 december 2006 11:56 schreef ijsmeis het volgende:
Maar ze zijn te klein . Voorheen hadden we al een kleine trein (de gangen stonden vaak al vol met mensen), maar deze zijn nog kleiner. Ik ben benieuwd hoe dat in de spits gaat hoor .
De Groningen wadlopers hebben een zitplaats meer dan de huidige treinen Wel veel minder staanplaatsen overigens
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44188730
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 23:00 schreef MREn het volgende:

[..]

Nijmegen-Venlo-Roermond en Kerkrade-Heerlen-Maastricht gaan naar Veolia, Eijsden stopt geen trein meer, maar er komt wel een IC Maastricht-Oostende met aansluiting in Brussel op Thalys naar Parijs.

Verder wordt er elke 30 minuten naar Maastricht en Heerlen gereden in plaats van om en om (trein splitst in Sittard), en wel met dubbeldekkers ipv loc+rijtuigen zoals nu.
Komt die Maastricht- Oostende lijn al vanaf 10 december?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 december 2006 @ 12:00:30 #23
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44188753
quote:
Op woensdag 6 december 2006 11:58 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Ja, vooral in de zomer waarbij iedereen zich de tering zweet . Echt, dan snuif ik mijn neus met opzet de hele treinreis nog wat extra keren.
in de zomer rijden de wadlopers met de verwarming aan. Dat is nog iets knusser
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44188765
quote:
Op woensdag 6 december 2006 12:00 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

in de zomer rijden de wadlopers met de verwarming aan. Dat is nog iets knusser
Oke, ik neem voortaan maar gewoon meteen de bus.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 december 2006 @ 12:04:16 #25
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44188840
Die is in de zomermaanden nog warmer, dunkt me.

De wadlopers hebben in de zomer de verwarming aan om de motor te koelen, als er weer eens iets stuk is.
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')