abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43876556
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 12:57 schreef Eix het volgende:

[..]

Grapjas.

Het idee alleen al, vanaf Sittard naar Amsterdam met een wadloper.
Dat redden ze niet eens zonder kapot te gaan denk ik
  zaterdag 25 november 2006 @ 12:59:24 #153
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43876593
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 12:56 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Huh maar van Den Helder gaat hij toch maar tot aan Nijmegen? Of loop ik nu weer achter?
Je loopt inderdaad achter!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 25 november 2006 @ 13:25:04 #154
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_43877053
Hij loopt helemaal niet achter, het wordt (Schagen) - Alkmaar - Amsterdam - Sittard - Maastricht/ Heerlen. (Schagen dus alleen in de spits, ter vervanging van de spitsritten van de sneltrein naar Amersfoort).

Vanuit Den Helder blijft natuurlijk gewoon de trein naar Nijmegen.

[ Bericht 13% gewijzigd door ReisT op 25-11-2006 13:30:21 ]
pi_43877339
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 13:25 schreef ReisT het volgende:
Hij loopt helemaal niet achter, het wordt (Schagen) - Alkmaar - Amsterdam - Sittard - Maastricht/ Heerlen.
Wauw! Nog even en we hebben weer een echte Intercity-verbinding in Nederland met een fatsoenlijke lengte Ik vond Vlissingen-Zwolle altijd wel cool En in de ochtendspits had je ooit ook ritten Maastricht - Leeuwarden
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_43877508
In de spits gaat ook een aantal treinen van Den Helder naar Maastricht! Het langste intercitytraject, hetgeen nu nog Groningen - Den Haag is, van de nieuwe dienstregeling.
pi_43877547
Ik vind aan de nieuwe drgl van NS dit cool:

Doorgaands elk half uur IC Leeuwarden - Utrecht - Rotterdam, in plaats van om en om Rotterdam en Amsterdam.

Eerste trein vertrek uit Leeuwarden richting Zwolle is 5.02 (ma - vr). Aankomst laatste trein in Leeuwarden vanuit Zwolle is nu dagelijks om 2.02
pi_43877721
Dat er straks iedere dag een trein om 5.02uur gaat vind ik ook cool. Dat de rechtstreekse verbinding met Amsterdam verdwijnt, vind ik wel jammer. Daarentegen vind ik het wel weer leuk dat de eerste trein van Leeuwarden naar Harlingen al voor 5 uur vertrekt, om 4.59uur. Gisteren nog in de 5.08uur gezeten.

Volgens het spoorboekje kan men straks alleen nog maar op vrijdag en zaterdag aankomen in Leeuwarden om 2.00uur. Vorige week vrijdag nog lekker na tweeën aangekomen in Leeuwarden.
pi_43877756
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 14:01 schreef Socios het volgende:
Volgens het spoorboekje kan men straks alleen nog maar op vrijdag en zaterdag aankomen in Leeuwarden om 2.00uur. Vorige week vrijdag nog lekker na tweeën aangekomen in Leeuwarden.
Hmm damn je hebt gelijk, vreemd, heb ik er zeker verkeerd gekeken Er verandert dus niks wat dat betreft...
pi_43877795
Behalve voor de mensen die nu nog zondags die laatste trein (willen) nemen.
pi_43877817
nacht van zaterdag op zondag bedoel je daarmee neem ik aan
pi_43877870
Nee, de nacht van zondag op maandag. Volgend weekend helaas (voorlopig) voor het laatst.
pi_43877971
Pff tja nu zie ik het ook, ik wist niet dat er in de nacht van zondag op maandag ook nog een late IC naar Leeuwarden reed met aankomst 2.00
pi_43878006
Logica is ver te zoeken zo te zien, ene moment elk half uur Leeuwarden - Rotterdam, dan weer wel om en om naar Schiphol. Andere kant op zoiezo altijd om en om, behalve weer in de spits, dan weer wel Rotterdam - Leeuwarden standaard....
  zaterdag 25 november 2006 @ 14:35:37 #165
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_43878357
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 13:50 schreef Socios het volgende:
In de spits gaat ook een aantal treinen van Den Helder naar Maastricht!
Inderdaad, nu zie ik het ook, twee treinen per dag in de ochtendspits. Dat is toch heel wat spectaculairder dan wat ze nu nog doen (sneltrein Den Helder-Amersfoort). Wel opmerkelijk dat het maar in één richting is, er is geen tegentrein in de avondspits die dit de andere kant uit (richting Den Helder dus) doet.
pi_43878885
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 13:50 schreef Socios het volgende:
In de spits gaat ook een aantal treinen van Den Helder naar Maastricht! Het langste intercitytraject, hetgeen nu nog Groningen - Den Haag is, van de nieuwe dienstregeling.
Tof! 298 "tariefeenheden" (Gn-Gvc is 253)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_43881973
Vanmorgen 3x ICM3 vanaf lwd - ut zonder te koppelen met gn - ut omdat die laatste +5 reed en het zaakje op utrecht toch niet verder zou rijden

op amf wij op tijd en iedereen verbaast dat er +5 op het bord stond en mekkeren dat de trein niet door zou rijden naar rotterdam
pi_43886555
Dat heeft NS toch gewoon gemeld, dat het niet verder reed dan Utrecht?

Tja, sommige mensen kijken nooit of er nog dingen aan de hand zijn op het spoor, dat misschien tot vertraging/uitval kan leiden enzo...
pi_43888230
Iik ga me er niet eens meer druk om maken, Hollanders zijn over het algemeen echt te dom volk
pi_43888613
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 20:55 schreef Zug-Chef het volgende:
Iik ga me er niet eens meer druk om maken, Hollanders zijn over het algemeen echt te dom volk
Eens. Fryslân boppe!
pi_43888696
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 21:06 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Eens. Fryslân boppe!
En daar ben ik het zelfs mee eens!
pi_43888820
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 21:06 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Eens. Fryslân boppe!
Friesland
Groningen
pi_43889006
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 21:12 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Friesland
Groningen
Friesland
Fryslân
pi_43889031
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 21:12 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Friesland
Groningen
kinderachtige reactie hoor
pi_43889848
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 21:12 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Friesland
Groningen
met jou kan ik praten
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_43890835
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 20:12 schreef Wadloper het volgende:
Dat heeft NS toch gewoon gemeld, dat het niet verder reed dan Utrecht?

Tja, sommige mensen kijken nooit of er nog dingen aan de hand zijn op het spoor, dat misschien tot vertraging/uitval kan leiden enzo...
Klopt, alleen op de CTA's bij amersfoort stond pas vermeld dat er gedeeltelijk BUSVERVOER in zat, echter
op utrecht CS zo geen BUS gezien richting rotterdam / den haag
pi_43890899
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 21:18 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

kinderachtige reactie hoor
Ach wat maakt het uit

Ben momenteel bezig wat foto's aan het uitzoeken, die ik gemaakt heb. Ik post morgen wel wat
pi_43891024
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 22:27 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Ach wat maakt het uit

Ben momenteel bezig wat foto's aan het uitzoeken, die ik gemaakt heb. Ik post morgen wel wat
van die graflopers?
  zaterdag 25 november 2006 @ 22:38:53 #179
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_43891149
Morgen weer Deventer-Den Helder, kijken of ik dan weer alleen maar in oranje treinen zit
pi_43891189
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 22:33 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

van die graflopers?
Onder andere, maar ook ander materieel
pi_43891321
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 22:38 schreef Erasmo het volgende:
Morgen weer Deventer-Den Helder, kijken of ik dan weer alleen maar in oranje treinen zit
vandaag ging dr een oranje ICM IV naar GN :p
  zondag 26 november 2006 @ 11:40:55 #182
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43899490
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 22:25 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Klopt, alleen op de CTA's bij amersfoort stond pas vermeld dat er gedeeltelijk BUSVERVOER in zat, echter
op utrecht CS zo geen BUS gezien richting rotterdam / den haag
Neem dan vanaf Amf gewoon de trein naar Shl, en van daar naar Rtd, ben je van al het gezeur af.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_43907728
Jammer dat ik mijn camera niet bij me had dit weekend. OP de terugreis van Cuijk naar Houten kwam ik daarstraks wat werkmateriaal tegen dat bij Geldermalsen stond. Ik neem aan nog van de werkzaamheden richting Tiel.

Ik weet niet wat er allemaal stond, ik herkende het niet allemaal. In iedergeval zo'n trein met wat volgens mij ballastgrind-stofzuigers zijn. Met van die transport banden naar iedere wagon. Ik zag ook wat platte wagons met oude stukken spoor. En ook nog iets wat ik totaal niet herkende. Hoog en er staken een heleboel "pootjes" onderuit.
  zondag 26 november 2006 @ 16:39:50 #184
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43908093
Ik denk dat die laatste een stopmachine is. Die trilt het ballastbed aan, zodat het spoor goed vastligt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_43908665
quote:
Op zondag 26 november 2006 16:39 schreef Duvel het volgende:
Ik denk dat die laatste een stopmachine is. Die trilt het ballastbed aan, zodat het spoor goed vastligt.
Ik zag 'm niet erg goed. Maar dat ding leek een stuk 'opener' dan de stopmachines die ik ken.
pi_43908709
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 20:12 schreef Wadloper het volgende:
Dat heeft NS toch gewoon gemeld, dat het niet verder reed dan Utrecht?

Tja, sommige mensen kijken nooit of er nog dingen aan de hand zijn op het spoor, dat misschien tot vertraging/uitval kan leiden enzo...
Ik vond gisteren de aankondiging in de trein trouwens enorm tekort schieten...
Ik was onderweg van Enschede naar Utrecht, zat in de trein richting Amsterdam Centraal en Schiphol.
Er zijn dus werkzaamheden bij Duivendrecht, en tussen Gouda en Woerden.
Omgeroepen bericht vlak voor binnenrijden station Amersfoort: "Deze trein wordt niet gesplitst, maar rijdt in z'n geheel door naar Amsterdam Centraal en vervolgens richting Schiphol. Dit in verband met werkzaamheden. Reizigers richting Den Haag Centraal of Rotterdam Centraal kunnen eventueel mee reizen tot Amsterdam

Eventueel mee naar Amsterdam!? Ten eerste, vertel er even bij dat er geen intercity rijdt tussen ut en rtd/gvc, ten tweede, zowiezo meerijden met die trein lijkt me handig, ten derde, is meerijden tot Schiphol niet nog veel handiger?

Naja, ik moest gewoon naar Utrecht, dus het boeide mij allemaal niet zo...
Ieder verhaal eindigt gelukkig, als je er maar vroeg genoeg mee stopt. - Annie M.G. Schmidt -
pi_43909964
quote:
Op zondag 26 november 2006 16:57 schreef Fixers het volgende:

[..]

Ik zag 'm niet erg goed. Maar dat ding leek een stuk 'opener' dan de stopmachines die ik ken.
Volgens mij is het op het ballastgrind opnieuw te leggen, dat is ook gebeurd tussen Ah - Zp. Daar is eerst het spoor vervangen en toen werd er opgereden en later is het ballastgrind weer verschoond.
pi_43911695
quote:
Op zondag 26 november 2006 16:58 schreef Vloris het volgende:

[..]

Ik vond gisteren de aankondiging in de trein trouwens enorm tekort schieten...
Ik was onderweg van Enschede naar Utrecht, zat in de trein richting Amsterdam Centraal en Schiphol.
Er zijn dus werkzaamheden bij Duivendrecht, en tussen Gouda en Woerden.
Omgeroepen bericht vlak voor binnenrijden station Amersfoort: "Deze trein wordt niet gesplitst, maar rijdt in z'n geheel door naar Amsterdam Centraal en vervolgens richting Schiphol. Dit in verband met werkzaamheden. Reizigers richting Den Haag Centraal of Rotterdam Centraal kunnen eventueel mee reizen tot Amsterdam

Eventueel mee naar Amsterdam!? Ten eerste, vertel er even bij dat er geen intercity rijdt tussen ut en rtd/gvc, ten tweede, zowiezo meerijden met die trein lijkt me handig, ten derde, is meerijden tot Schiphol niet nog veel handiger?

Naja, ik moest gewoon naar Utrecht, dus het boeide mij allemaal niet zo...
ja lekker krom
  zondag 26 november 2006 @ 19:29:19 #189
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_43912951
quote:
Op zondag 26 november 2006 16:58 schreef Vloris het volgende:
Eventueel mee naar Amsterdam!? Ten eerste, vertel er even bij dat er geen intercity rijdt tussen ut en rtd/gvc, ten tweede, zowiezo meerijden met die trein lijkt me handig, ten derde, is meerijden tot Schiphol niet nog veel handiger?
Hij moest het zeggen, maar hij bedoelde "eigenlijk hebben we liever dat jullie hier in Amersfoort allemaal oprotten en in je eigen sop gaarstinken. Het zal me de bliksem wezen hoe jullie in Rotterdam of Den Haag komen. Lekker Puh "
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_43913077
quote:
Op zondag 26 november 2006 19:29 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hij moest het zeggen, maar hij bedoelde "eigenlijk hebben we liever dat jullie hier in Amersfoort allemaal oprotten en in je eigen sop gaarstinken. Het zal me de bliksem wezen hoe jullie in Rotterdam of Den Haag komen. Lekker Puh "
Gnanananana!
pi_43913132
Wat dat betreft is de omroep in treinen in Duitsland echt precies 19,39 x zo goed...
pi_43913192
quote:
Op zondag 26 november 2006 19:34 schreef Zug-Chef het volgende:
Wat dat betreft is de omroep in treinen in Duitsland echt precies 19,39 x zo goed...
nou, daar verschillen de meningen over. Ik heb ook al eens iemand horen zeggen dat ze maar 19,37 x beter waren.....
  zondag 26 november 2006 @ 19:53:26 #193
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_43913669
Dolle pret, we krijgen Wadlopers op de Maaslijn

http://mgl.digi-dition.nl(...)_20061125_66_226.php
quote:
Het meest beducht is hij nog wel voor het feit dat er op 10 december niet genoeg treinen voorhanden blijken te zijn op de Maaslijn tussen Venlo en Roermond en op het traject tussen Heerlen en Maastricht.

Dat risico zit erin omdat met de NS nog altijd geen overeenstemming is bereikt over zes treinen. „Ja, daar slaap ik niet goed van.” De treinen vormen toch al een wat zwakke schakel in het hele verhaal. Veolia heeft spiksplinternieuwe treinen besteld, maar die arriveren pas over een jaar. Tot die tijd moet het bedrijf zich in Limburg behelpen met onder meer zogeheten Wadlopers, treinen die gehuurd worden van Arriva dat deze in het noorden van het land heeft gebruikt. „Redelijk klassieke treinen, die we echt niet langer dan een jaar willen gebruiken”, zegt De Beer. Helemaal gerust is hij er in elk geval niet op, want Veolia houdt bussen achter de hand voor het geval er met die treinen iets misgaat.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_43913870
Whehehehehehe

Ik lach limburg uit!
pi_43913961
quote:
Op zondag 26 november 2006 20:00 schreef Alexxxxx het volgende:
Whehehehehehe

Ik lach limburg uit!
Dan kan WADLOPER verhuizen :p als die zn wadlopers nog wil fotograveren
pi_43914002
quote:
Op zondag 26 november 2006 20:03 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Dan kan WADLOPER verhuizen :p als die zn wadlopers nog wil fotograveren
Weer een Groninger minder
  zondag 26 november 2006 @ 20:30:51 #197
148385 Wadloper
Noorderling
pi_43914529
quote:
Op zondag 26 november 2006 20:03 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Dan kan WADLOPER verhuizen :p als die zn wadlopers nog wil fotograveren
Hehe, nee, ik heb genoeg wadloper foto's
Ik blijf ze fotograferen tot dat ze hier definitief weg zijn, en dan ga ik over op de Wadlers ]

Maaruh, Arriva heeft ze zelf ook nog nodig, want er rijden maar 2 setjes wadlers op Gn-Nsch, en de rest (de 3 anderen) met 2x DH2 in de spits...

Voor 10 dec kan er niet eens een wadloper naar Limburg gaan
pi_43914893
quote:
Op zondag 26 november 2006 20:30 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Hehe, nee, ik heb genoeg wadloper foto's
Ik blijf ze fotograferen tot dat ze hier definitief weg zijn, en dan ga ik over op de Wadlers ]

Maaruh, Arriva heeft ze zelf ook nog nodig, want er rijden maar 2 setjes wadlers op Gn-Nsch, en de rest (de 3 anderen) met 2x DH2 in de spits...

Voor 10 dec kan er niet eens een wadloper naar Limburg gaan
trekken ze de PLAN U maar van stal
  zondag 26 november 2006 @ 20:59:12 #199
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_43914940
quote:
Op zondag 26 november 2006 20:00 schreef Alexxxxx het volgende:
Whehehehehehe

Ik lach limburg uit!
't is gelukkig maar voor een jaartje, daarna komt er mooi nieuw materiaal
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  zondag 26 november 2006 @ 21:07:55 #200
148385 Wadloper
Noorderling
pi_43915067
quote:
Op zondag 26 november 2006 20:56 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

trekken ze de PLAN U maar van stal
Ze kunnen er 3 krijgen las ik, de rest heeft geen ATB-NG dacht ik
  maandag 27 november 2006 @ 08:14:07 #201
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43920701
quote:
Op zondag 26 november 2006 21:07 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Ze kunnen er 3 krijgen las ik, de rest heeft geen ATB-NG dacht ik
Alle Wadlopers hebben toch ATB-NG tegenwoordig? Alle noordelijke lijnen zijn er in elk geval mee uitgerust, dus de treinen ook denk ik dan.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_43921110
quote:
Op maandag 27 november 2006 08:14 schreef Duvel het volgende:

[..]

Alle Wadlopers hebben toch ATB-NG tegenwoordig? Alle noordelijke lijnen zijn er in elk geval mee uitgerust, dus de treinen ook denk ik dan.
Ik denk dat dit een reactie was op de Plan U
  Redactie Frontpage / Sport maandag 27 november 2006 @ 11:19:57 #203
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43923822
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 23:40 schreef Alexxxxx het volgende:
Nou jaaaaaaaaaaaa zeg! Ik heb die trein binnen zien koemn rijden, om 17:00 ongeveer........ Maar jou niet gezien. Ik was dan ook op het busrondje, samen met mn rij-instructrice
Dat plannetje V heb ik ook zien binnenkomen in Lw. Stelletje had bij het ledig materieelritje een vertraging van ongeveer 25 minuten, daar het stel achter de stoptrein naar Lw zat. Stond op dat moment op het busstation.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport maandag 27 november 2006 @ 11:24:38 #204
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43923922
quote:
Op zondag 26 november 2006 19:53 schreef Klonk het volgende:
Dolle pret, we krijgen Wadlopers op de Maaslijn

http://mgl.digi-dition.nl(...)_20061125_66_226.php
[..]
Tot maart rijden er zelfs bussen die een deel van de treinreizigers vervoeren, omdat Veolia geen treinen heeft
quote:
Op maandag 27 november 2006 08:14 schreef Duvel het volgende:
[..]
Alle Wadlopers hebben toch ATB-NG tegenwoordig? Alle noordelijke lijnen zijn er in elk geval mee uitgerust, dus de treinen ook denk ik dan.
Alle wadjes zijn al sinds eind jaren 90 uitgerust met ATB-NG. Ze moesten wel, omdat bij de gedeeltelijke verdubbeling van Lw-Gn ATB-NG gebruikt is ipv ATB-EG.
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 19:13 schreef Remzz het volgende:
Is die Plan-V(toch?) die bij Arnhem bovenop die goederenwagen knalde nog ergens te zien?
De bakken staan nu weer in de goede volgorde, zo te zien op foto's. Het stel staat ergens helemaal achteraan op het emplacement op een dieselspoortje bij Arnhem.

Hier de foto's van Niels Karsdorp
http://www.diesel-trein.nl/ahb826/ahb826.php

[ Bericht 45% gewijzigd door Peterselieman op 27-11-2006 11:31:07 ]
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport maandag 27 november 2006 @ 11:54:52 #205
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43924593
Nachttreinen taboe tussen Groningen-Leeuwarden

Zuidhorn/grijpskerk - Staatssecretaris Pieter van Geel van Vrom heeft het bedrijf ProRail gesommeerd snel een einde te maken aan de nachtelijke goederentreinen op de lijn Groningen-Leeuwarden. Dit op straffe van een dwangsom.

Dat blijkt uit een brief van de bewindsman aan ProRail, waarvan een afschrift is gestuurd naar de gemeente Zuidhorn. Van Geel kwam in actie na een schriftelijke klacht deze zomer van B en W van die gemeente. Op zijn beurt kwam het gemeentebestuur in actie na protesten van individuele inwoners van Zuidhorn en Grijpskerk die door de treinen wakker worden ge houden.

Ook de gemeente Tietjerksteradeel tekende bezwaar aan. Uit onderzoek is staatssecretaris Van Geel gebleken dat ProRail aanzienlijk meer nachttreinen laat rijden op het baanvak Groningen?Leeuwarden dan is toegestaan. In 2005 reed er wekelijks één goederentrein met gemiddeld 29 bakken. Dat was een toename van meer dan 45 procent ten opzichte van de jaren daarvoor.

Dit jaar rijden er wekelijks wel drie nachttreinen.

Bron: Dagblad van het Noorden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43926479
quote:
Op zondag 26 november 2006 21:07 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Ze kunnen er 3 krijgen las ik, de rest heeft geen ATB-NG dacht ik
hangen ze dr een DH-1 kwakloper voor voor de ATB-EG/NG moeten ze alleen de Plan U zo gek krijgen dat de taal van de kwakloper snapt
  maandag 27 november 2006 @ 13:10:07 #207
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43926564
quote:
Op maandag 27 november 2006 08:58 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

Ik denk dat dit een reactie was op de Plan U
Oh ja ik zie het, sorry!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_43930369
quote:
Op maandag 27 november 2006 13:06 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

hangen ze dr een DH-1 kwakloper voor voor de ATB-EG/NG moeten ze alleen de Plan U zo gek krijgen dat de taal van de kwakloper snapt
Is al het Plan U al niet lang en breed gesloopt
Denk zelf dat dit nog leuk gaat worden voor regio Nijmegen, maar waar gaan de NS-stellen heen dan Gezien het feit dat deze ook weer ergens ingezet moeten worden
  maandag 27 november 2006 @ 15:28:22 #209
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_43930407
ik denk dat de buffels oud materiaal elders in het land gaan vervangen
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  Redactie Frontpage / Sport maandag 27 november 2006 @ 15:33:07 #210
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43930547
quote:
Op maandag 27 november 2006 15:28 schreef Klonk het volgende:
ik denk dat de buffels oud materiaal elders in het land gaan vervangen
Volgens een NS medewerker gaan er buffels rijden in de 9100, de stopper Groningen-Zwolle. Ook verschijnen er in deze serie een aantal Victors.

En zo te lezen op Somda heeft Veolia nog steeds niets geregeld voor de Maaslijn. Ze hopen dat Arriva zo spoedig mogelijk wadjes beschikbaar heeft. Arriva kennende leveren ze die in iets mindere staat en te laat af.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 27 november 2006 @ 15:34:06 #211
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_43930579
er is een tijdelijk oplossing, ze gaan stukken met de bus (iets van een maand of 2) en daarna iets huren en dan in de loop tot eind 2007 komt hun nieuwe materiaal binnen.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_43930668
"een aantal Victors" dat zijn...?
bye
  Redactie Frontpage / Sport maandag 27 november 2006 @ 15:41:07 #213
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43930797
Op de maaslijn gaan ze zeker tot Maart reizigers met bussen vervoeren. Daarna moeten er voldoende wadlopers beschikbaar komen. De GTW's hier in het noorden stromen niet zo snel in, dus dat zal dan nog krap worden.

Een Victor is een Plan V. Zie voor meer info de OP.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 27 november 2006 @ 15:42:45 #214
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_43930855
weet iemand eigenlijk wat voor materiaal Veolia heeft gekocht en bij wie ?
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_43930895
quote:
Op maandag 27 november 2006 15:42 schreef Klonk het volgende:
weet iemand eigenlijk wat voor materiaal Veolia heeft gekocht en bij wie ?
Stadler GTW's

echter die worden pas eind 2007 geleverd, tot die tijd Wadlopers / bussen
  maandag 27 november 2006 @ 15:46:47 #216
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_43930965
bedankt
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_43931632
Oftewel kort samengevat:

Er is behalve bij Ariva overal een materieeltekort!
  maandag 27 november 2006 @ 16:10:58 #218
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_43931703
quote:
Op maandag 27 november 2006 16:08 schreef Brembo het volgende:
Oftewel kort samengevat:

Er is behalve bij Ariva overal een materieeltekort!
ja, maar ik denk/hoop dat Veolia de boel komend jaar goed voor elkaar heeft, dus dat is tijdelijk.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  Redactie Frontpage / Sport maandag 27 november 2006 @ 16:19:13 #219
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43931971
quote:
Op maandag 27 november 2006 16:08 schreef Brembo het volgende:
Oftewel kort samengevat:

Er is behalve bij Ariva overal een materieeltekort!
Roep dat niet te snel. Er staan redelijk wat wadslopers aan de kant met technische mankementen. Laatst ging het om 14 bakken. Dit is zelfs met de instroom van de GTW's in de spits wel te merken. En soms zijn treinen die eerst 4 bakken waren opeens 5 of 6 bakken in de spits, iets wat al eerder had gemoeten, maar daarmee kun je wel materieeltekort in andere treinen creëren
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43932094
quote:
Op maandag 27 november 2006 16:10 schreef Klonk het volgende:

[..]

ja, maar ik denk/hoop dat Veolia de boel komend jaar goed voor elkaar heeft, dus dat is tijdelijk.
als Veolia ook instroom van GTWs krijgt gaat het wel beter ja
  Redactie Frontpage / Sport maandag 27 november 2006 @ 16:29:22 #221
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43932304
Arriva zorgt ervoor dat de kinderziektes uit de nieuwe serie GTW's gehaald worden. Daar profiteert o.a. Veolia van
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43932823
quote:
Op maandag 27 november 2006 16:29 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva zorgt ervoor dat de kinderziektes uit de nieuwe serie GTW's gehaald worden. Daar profiteert o.a. Veolia van
Dat hopen ze maar

gn - leer (D) is natuurlijk ook de meest lastige testlijn? ivm je je met 2 treinbewakings systemen moet werken?
  maandag 27 november 2006 @ 16:48:52 #223
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_43932855
quote:
Op maandag 27 november 2006 16:29 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva zorgt ervoor dat de kinderziektes uit de nieuwe serie GTW's gehaald worden. Daar profiteert o.a. Veolia van
De fabrikant van die dingen produceert ze toch al een tijd?
Zou je denken dat vrijwel alle ziektes eruit zijn.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 27 november 2006 @ 16:56:02 #224
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43933102
Er is een nieuwe generatie GTW's. Arriva heeft de eerste generatie van dit type. Verder moet alles aan Nederlandse regels aangepast worden. Hierbij kunnen kinderziektes optreden. Tenslotte zijn er nog 8 stellen die ook uitgerust zijn met een Duitsland pakket. Deze treinen hebben 2 treinbewakingssystemen. Ook dit zorgt voor kinderziektes. Je kunt hieruit concluderen dat er hier en daar nog wat werk te doen is om de treinstellen helemaal naar wens van de klant te krijgen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43933200
Treinbewaking is helaas landelijk nog.. dat zouden ze in de EU eens gelijk moeten trekken
  Redactie Frontpage / Sport maandag 27 november 2006 @ 17:02:34 #226
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43933276
Mee eens

ERTMS is zo'n systeem, maar het staat nog in de kinderschoenen. Ook mogen ze wat mij betreft de spanningen op de bovenleidingen meer gelijk trekken. Dan is grensoverschrijdend verkeer iets gemakkelijker. Al besef ik me wel dat er dan heel wat treinstellen aangepast moeten worden
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 27 november 2006 @ 17:37:13 #227
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_43934351
fijn dat de reisplanner van ns internationaal niet werkt
www.nsinternationaal.nl
  Redactie Frontpage / Sport maandag 27 november 2006 @ 17:40:53 #228
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43934481
Vreemd. Het systeem kent lang alle plaatsen die een station hebben ook niet. Het Zwitserse Bussnang kent ie bijvoorbeeld niet.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43934787
De planner van de NS kent zwitserland überhaupt niet.

En het hele internetsysteem werkt zo vreselijk klote dat zelfs de NS international medewerkers er geen flikker van begrijpen. Laat staan dat je als leek er wat mee kan.
pi_43935270
quote:
Op maandag 27 november 2006 17:02 schreef Peterselieman het volgende:
Mee eens

ERTMS is zo'n systeem, maar het staat nog in de kinderschoenen. Ook mogen ze wat mij betreft de spanningen op de bovenleidingen meer gelijk trekken. Dan is grensoverschrijdend verkeer iets gemakkelijker. Al besef ik me wel dat er dan heel wat treinstellen aangepast moeten worden
De vraag is wacht Prorail op ERMTS 3 of gaan we het doen met ERMTS 2. ERMTS 2 is al gereed alleen er zijn dan nog assentellers nodig, bij niveau 3 word alles in de treingeregeld. Maar daarbij zijn dus de assentellerfabrikanten niet echt mee eens .
Maar opzich is niveau 2 al ruim voldoende tenopzichte van de huidige staat.

Maar het upgraden van de bovenleiding zal waarschijnlijk gigantisch ingrijpend worden. Dit betekend namelijk van 1,5 Kv = naar 25 kv 50 hz (wisselspanning). Voordelen zijn; veel hogere effiecentie (weerstand), minder stroomhuisjes nodig, europese standaard. Kabels hoef je niet te vervangen omdat je voor 1,5 Kv toch al dikkere kabels nodig hebt . Maar als dat allemaal voor 2020 gebeurt is mag je blij zijn :p.
pi_43935485
quote:
Op maandag 27 november 2006 17:02 schreef Peterselieman het volgende:
Mee eens

ERTMS is zo'n systeem, maar het staat nog in de kinderschoenen. Ook mogen ze wat mij betreft de spanningen op de bovenleidingen meer gelijk trekken. Dan is grensoverschrijdend verkeer iets gemakkelijker. Al besef ik me wel dat er dan heel wat treinstellen aangepast moeten worden
als ze dan eens verplichten dat elke spoor beheerder bij renovatie het nieuwe systeem uitrolt,
en dat de VERVOERDER zorgt dat ze met het systeem overweg kunnen?

krijg je een langzame overgang van ATB(EG/NG) naar ERTMS
quote:
Op maandag 27 november 2006 18:09 schreef Brembo het volgende:

[..]

De vraag is wacht Prorail op ERMTS 3 of gaan we het doen met ERMTS 2. ERMTS 2 is al gereed alleen er zijn dan nog assentellers nodig, bij niveau 3 word alles in de treingeregeld. Maar daarbij zijn dus de assentellerfabrikanten niet echt mee eens .
Maar opzich is niveau 2 al ruim voldoende tenopzichte van de huidige staat.

Maar het upgraden van de bovenleiding zal waarschijnlijk gigantisch ingrijpend worden. Dit betekend namelijk van 1,5 Kv = naar 25 kv 50 hz (wisselspanning). Voordelen zijn; veel hogere effiecentie (weerstand), minder stroomhuisjes nodig, europese standaard. Kabels hoef je niet te vervangen omdat je voor 1,5 Kv toch al dikkere kabels nodig hebt . Maar als dat allemaal voor 2020 gebeurt is mag je blij zijn :p.
Mja in 1x overstappen naar 25kV wissel is niet te doen,

dan zou je bepaalde segmenten moeten doen, en de treinstellen die daar rijden zowel eerst voor 1500VDC en 25kV AC geschikt moeten zijn..


en je zou de lokatie van een trein grof kunnen bepalen door GPS?
in elke KOP een gps locator zou precies genoeg kunnen zijn om de positie tov een baanvak te bepalen

hoewel bij kleine treinstellen wordt het mischien lastiger
  Redactie Frontpage / Sport maandag 27 november 2006 @ 18:47:05 #232
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43936281
Als ze nu van kleine voorwerpen al vrij nauwkeurig de plaats kunnen bepalen, dan mag het voor treinen geen probleem zijn.

Dat overschakelen op 25kV AC is natuurlijk voorlopig een utopie, maar wie weet komt het er nog eens van. Net zoals de gehele invoering van ERTMS.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43937814
quote:
Op maandag 27 november 2006 18:18 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

als ze dan eens verplichten dat elke spoor beheerder bij renovatie het nieuwe systeem uitrolt,
en dat de VERVOERDER zorgt dat ze met het systeem overweg kunnen?

krijg je een langzame overgang van ATB(EG/NG) naar ERTMS
[..]

Mja in 1x overstappen naar 25kV wissel is niet te doen,

dan zou je bepaalde segmenten moeten doen, en de treinstellen die daar rijden zowel eerst voor 1500VDC en 25kV AC geschikt moeten zijn..


en je zou de lokatie van een trein grof kunnen bepalen door GPS?
in elke KOP een gps locator zou precies genoeg kunnen zijn om de positie tov een baanvak te bepalen

hoewel bij kleine treinstellen wordt het mischien lastiger
In 1x is onmogelijk! Maar geleidelijk fases van lijnen en materieel, bijvoorbeeld V-IRM uitrusten met 25 kV voor de stellen tussen bijv Nijmegen en Den Helder. Dan heb je wat, dan kan ej dat langzaam voor alle lijnen doen.

GPS is nauwkeurig op geloof 10 cm, dus daar kan je een Wadloper nog mee onderscheiden! Dus opzich GPS icm ERMTS zou wel geinig zijn .
pi_43938348
quote:
Op maandag 27 november 2006 19:28 schreef Brembo het volgende:

[..]

In 1x is onmogelijk! Maar geleidelijk fases van lijnen en materieel, bijvoorbeeld V-IRM uitrusten met 25 kV voor de stellen tussen bijv Nijmegen en Den Helder. Dan heb je wat, dan kan ej dat langzaam voor alle lijnen doen.

GPS is nauwkeurig op geloof 10 cm, dus daar kan je een Wadloper nog mee onderscheiden! Dus opzich GPS icm ERMTS zou wel geinig zijn .
bepaalde eisen gaan stellen voor bepaalde treinstellen

V-IRM is toch 25KV voorbereid? dus dat zou geen probleem zijn, mooier is natuurlijk dat je gewoon door kan scheuren zonder handelingen van 1.5 naar 25kv en omgekeerd
  Redactie Frontpage / Sport maandag 27 november 2006 @ 19:48:26 #235
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43938654
Vergeet niet dat de NS nogal op de kleintjes let. Zo hebben ze het inklapmechanisme voor een defecte stroomafnemer ook al niet op de VIRM gezet. Met als gevolg enkele vernielde bovenleidingen door loszittende stroomafnemers. Bovendien zal de inbouw van 25 kv apparatuur ook weer enkele problemen met zich meebrengen.

Hebben ze in Onnen weer wat meer werk
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43939412
quote:
Op maandag 27 november 2006 19:48 schreef Peterselieman het volgende:
Vergeet niet dat de NS nogal op de kleintjes let. Zo hebben ze het inklapmechanisme voor een defecte stroomafnemer ook al niet op de VIRM gezet. Met als gevolg enkele vernielde bovenleidingen door loszittende stroomafnemers. Bovendien zal de inbouw van 25 kv apparatuur ook weer enkele problemen met zich meebrengen.

Hebben ze in Onnen weer wat meer werk
houd ze in onnen ook aan het werk
  maandag 27 november 2006 @ 20:14:53 #237
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43939748
quote:
Op maandag 27 november 2006 18:09 schreef Brembo het volgende:

[..]

De vraag is wacht Prorail op ERMTS 3 of gaan we het doen met ERMTS 2. ERMTS 2 is al gereed alleen er zijn dan nog assentellers nodig, bij niveau 3 word alles in de treingeregeld. Maar daarbij zijn dus de assentellerfabrikanten niet echt mee eens .
Maar opzich is niveau 2 al ruim voldoende tenopzichte van de huidige staat.
ERTMS Level 2 werkt nog steeds met vaste blokken. Dat kàn dus met assentellers, maar het kan ook met de reguliere treindetectie (zoals op Amsterdam - Utrecht). ERTMS Level 3 is nog niet klaar, maar Level 2 zit op de Betuweroute en Amsterdam - Utrecht (misschien ook wel HSL, weet ik even niet).
quote:
Maar het upgraden van de bovenleiding zal waarschijnlijk gigantisch ingrijpend worden. Dit betekend namelijk van 1,5 Kv = naar 25 kv 50 hz (wisselspanning). Voordelen zijn; veel hogere effiecentie (weerstand), minder stroomhuisjes nodig, europese standaard. Kabels hoef je niet te vervangen omdat je voor 1,5 Kv toch al dikkere kabels nodig hebt . Maar als dat allemaal voor 2020 gebeurt is mag je blij zijn :p.
Hier sla je de plank toch mis. De kabels die nu naar de bovenleiding gaan zijn misschien geschikt voor de stromen die bij 25kV-bedrijf gaan lopen, voor de spanning allerminst! Dus alle kabels moeten vervangen worden, en op de meeste plaatsen is de bovenleiding niet geschikt voor 25kV.

Je hebt voor 25kV inderdaad minder onderstations nodig, maar als je kijkt naar de Havenspoorlijn, dan staan daar weer meer autotrafostations. Ik zal niet verder op de techniek ingaan, als je meer wilt weten dan gebruik je de PM.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_43940003
quote:
Op maandag 27 november 2006 20:14 schreef Duvel het volgende:

[..]

ERTMS Level 2 werkt nog steeds met vaste blokken. Dat kàn dus met assentellers, maar het kan ook met de reguliere treindetectie (zoals op Amsterdam - Utrecht). ERTMS Level 3 is nog niet klaar, maar Level 2 zit op de Betuweroute en Amsterdam - Utrecht (misschien ook wel HSL, weet ik even niet).
[..]

Hier sla je de plank toch mis. De kabels die nu naar de bovenleiding gaan zijn misschien geschikt voor de stromen die bij 25kV-bedrijf gaan lopen, voor de spanning allerminst! Dus alle kabels moeten vervangen worden, en op de meeste plaatsen is de bovenleiding niet geschikt voor 25kV.

Je hebt voor 25kV inderdaad minder onderstations nodig, maar als je kijkt naar de Havenspoorlijn, dan staan daar weer meer autotrafostations. Ik zal niet verder op de techniek ingaan, als je meer wilt weten dan gebruik je de PM.
de grootste problemen krijg je met de isolatie bij de portalen, en de schakelaars op de portalen als mede de aanvoer vanuit de transformator huisjes via de grond naar de bovenleiding
  maandag 27 november 2006 @ 20:21:24 #239
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43940053
quote:
Op maandag 27 november 2006 19:48 schreef Peterselieman het volgende:
Vergeet niet dat de NS nogal op de kleintjes let. Zo hebben ze het inklapmechanisme voor een defecte stroomafnemer ook al niet op de VIRM gezet. Met als gevolg enkele vernielde bovenleidingen door loszittende stroomafnemers. Bovendien zal de inbouw van 25 kv apparatuur ook weer enkele problemen met zich meebrengen.

Hebben ze in Onnen weer wat meer werk
Toch kunnen ook de Koplopers er wat van. Onderstaande stroomafnemer heeft vanmiddag op emplacement Rotterdam Centraal de bovenleiding beschadigd, zodat een uur of wat geen treinen reden tussen Centraal en Alexander.

Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_43940061
Ik heb begrepen dat V-IRM n zoverre is voorbereid op een hoger voltage dat er ruimte is voor nieuwe electrische installaties. Maar dat de daadwerkelijke regelapparatuur en transformatorspul niet is geplaatst. (lees: er zijn lege kastjes aan boord).

GPS heeft wel als nadeel dat je afhankelijk bent van een stel amerikanen. Het is nog steeds een militair systeem en wanneer dat wordt gewenst wordt het signaal verstoord. De plaatsbepaling moet dan dus wel redundant worden uitgevoerd. Wellicht beter wachten op het europese Gallileo systeem als je sattelietlocatie gebruikt. Op stations en rangeerterreinen zal je zowiezo een exacter systeem erbij moeten hebben met een kleinre foutmarge. (omdat treinen en sporen dicht bij elkaar komen).

Buiten wat practische problemen, die ongetwijfeld prima te ondervangen zijn heeft sattelietnavigatie/localisatie wel voordelen. Het kan namelijk een prima manier zijn om de blokken flink te verkleinen en de capaciteit van het spoort e verhogen. Of combineren met anti-collision systemen die nu voor de luchtvaart worden ontwikkeld. Dat de trein zelf kijkt of een andere trein te dicht bij komt en dan zonnodig remt.
  maandag 27 november 2006 @ 20:23:30 #241
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43940151
quote:
Op maandag 27 november 2006 20:20 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

de grootste problemen krijg je met de isolatie bij de portalen, en de schakelaars op de portalen als mede de aanvoer vanuit de transformator huisjes via de grond naar de bovenleiding
Klopt, daarom wordt nu ook bijna alle nieuwbouw 25kV-voorbereid gedaan. De oude onderstations kun je trouwens allemaal slopen als je overgaat op 25kV, daar heb je niets meer aan. Aangezien er momenteel een groot verzwaringsprogramma loopt op het gebied van 1500V, denk ik niet dat wel snel op 25kV overgaan. Sowieso heeft het voor lijnen buiten het kernnet niet veel zin, omdat daar de noodzaak voor 25kV niet aanwezig is.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport maandag 27 november 2006 @ 20:25:11 #242
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43940240
@Fixers: Wat je zegt klopt allemaal. GPS en Gallilieo kunnen als het goed is tot 2 cm nauwkeurig de positie bepalen, dus nauwkeuriger apparatuur heb je niet nodig.

Echter is er 1 probleem. Op plaatsen waar treinen dicht bijelkaar komen, stations dus, daar zal het systeem ook goed moeten werken en dat kan nog wel wat problemen opleveren, die overigens wel oplosbaar zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43940355
de V-IRM is zover ik ook begrepen had voorzien van ruimtes voor een 25KV installatie,

echter de vraag rijst dan kan je in de V-IRM 25KV en 1.5kV combineren? zodat deze onder bijde spanningen kan rijden?

in de ICM stellen komt ook voldoende ruimte vrij in de koppen om evt een 25kV installatie te herbergen?

en Galileo gaat toch ook binnen een x aantal jaar operationeel? NS / Prorail / nedtrain kennende duurt de ombouw dan ook nog net zo lang

als de trein zn eigen positie kan bepalen, en door middel van een radio signaal met in de buurt zijnde treinen kan communuceren, zou je idd de baanvakken kleiner kunnen maken, en als ze te dicht bij elkaar komen, ( automatische berekeningen van de remweg bij de huidige snelheid en daarop je afstand baseren en x% marge )
  maandag 27 november 2006 @ 20:33:05 #244
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43940601
quote:
Op maandag 27 november 2006 20:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
echter de vraag rijst dan kan je in de V-IRM 25KV en 1.5kV combineren? zodat deze onder bijde spanningen kan rijden?
Er bestaat al jaren meersysteemmaterieel in het buitenland, dus ja, dat kan. Als je het maar maakt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_43940690
quote:
Op maandag 27 november 2006 20:33 schreef Duvel het volgende:

[..]

Er bestaat al jaren meersysteemmaterieel in het buitenland, dus ja, dat kan. Als je het maar maakt.
nou vind in de stellen uit belgie niet mee tellen
die crossen gewoon op half vermogen door
  maandag 27 november 2006 @ 20:37:24 #246
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43940800
quote:
Op maandag 27 november 2006 20:35 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

nou vind in de stellen uit belgie niet mee tellen
die crossen gewoon op half vermogen door
Lees je eens in.

TGV's (m.n. Thalys) rijden al jaren op normaal vermogen door Nederland, België, Frankrijk en Duitsland, daarbij gebruik makend van 1500V, 3000V, 25kV en 15kV.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_43941135
quote:
Op maandag 27 november 2006 20:37 schreef Duvel het volgende:

[..]

Lees je eens in.

TGV's (m.n. Thalys) rijden al jaren op normaal vermogen door Nederland, België, Frankrijk en Duitsland, daarbij gebruik makend van 1500V, 3000V, 25kV en 15kV.
mja die wel

strax rijd de thalys hier ook alleen nog onder 25kV draad toch?
pi_43941336
quote:
Op maandag 27 november 2006 20:43 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
mja die wel
strax rijd de thalys hier ook alleen nog onder 25kV draad toch?
Amsterdam-Hoofddorp gewoon op 1500V.
  maandag 27 november 2006 @ 20:48:23 #249
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43941398
quote:
Op maandag 27 november 2006 20:43 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

mja die wel
En nog vele andere. Vooral meersysteemlocs zijn populair omdat ze naast reizigerstreinen, ook goederen kunnen vervoeren.
quote:
strax rijd de thalys hier ook alleen nog onder 25kV draad toch?
Van Hoofddorp tot Rotterdam, van Barendrecht tot Antwerpen, et cetera.

Zelfde geldt voor de Betuweroute: van Maasvlakte tot Kijfhoek 25kV, van Sophiatunnel tot Zevenaar opnieuw 25kV. En allemaal spanningssluizen op de aansluitbogen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_43941401
quote:
Op maandag 27 november 2006 20:47 schreef Fixers het volgende:

[..]

Amsterdam-Hoofddorp gewoon op 1500V.
tsk das wel weer jammer de rest is wel 25kV strax toch?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 27 november 2006 @ 21:15:33 #251
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43942854
Op het stuk bij Rotterdam na wel ja.

Als het spoor naar 25 kv gaat, dan kunnen museumtreinen ook niet meer over het spoor rijden, tenzij die ook omgebouwd worden, maar dit gaat wel tenkoste van de authenticiteit van de treinen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 27 november 2006 @ 21:17:23 #252
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43942955
quote:
Op maandag 27 november 2006 21:15 schreef Peterselieman het volgende:
Op het stuk bij Rotterdam na wel ja.

Als het spoor naar 25 kv gaat, dan kunnen museumtreinen ook niet meer over het spoor rijden, tenzij die ook omgebouwd worden, maar dit gaat wel tenkoste van de authenticiteit van de treinen.
Dat klopt, al denk ik niet dat je een Blokkendoos zomaar ombouwt...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport maandag 27 november 2006 @ 21:17:44 #253
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43942974
Zie net op Somda dat er in Onnen maar liefst 11 stellen VIRM stonden vandaag, alsmede 11 stellen ICM
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43943033
quote:
Op maandag 27 november 2006 21:15 schreef Peterselieman het volgende:
Op het stuk bij Rotterdam na wel ja.

Als het spoor naar 25 kv gaat, dan kunnen museumtreinen ook niet meer over het spoor rijden, tenzij die ook omgebouwd worden, maar dit gaat wel tenkoste van de authenticiteit van de treinen.
hmm das wel minder ja, tenzij je een relatief kleine oplossing kan maken om de 25kV om te zetten naar 1.5kV
  maandag 27 november 2006 @ 21:21:45 #255
86072 thatsme
and That's you!
pi_43943174
Er zal zowieso mee gewacht worden met de overstap tot alle huidige treinen (behalve de VIRM) naar de sloop zijn. Ze gaan deze echt niet meer ombouwen.
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  maandag 27 november 2006 @ 21:25:56 #256
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43943375
Weet iemand hoe hoog de kop van de Koploper eigenlijk is? M.a.w.: als de rijdraad op 5,50m hangt, hoeveel ruimte zit er dan tussen kop en bovenleiding?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_43944180
Volgens mij is dat niet veel, 20~30 cm schat ik
  maandag 27 november 2006 @ 21:48:04 #258
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_43944549
quote:
Op maandag 27 november 2006 20:35 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

nou vind in de stellen uit belgie niet mee tellen
die crossen gewoon op half vermogen door
Dat is dan ook helemaal geen meersysteemsmaterieel, maar toevallig lijken de systemen in NL en B zoveel op elkaar dat Belgische treintjes inderdaad gewoon op halve kracht naar NL kunnen. Maar dat doen ze alleen voor klein stukjes.

Voor de Belgische treinen die verder Nederland ingaan hebben ze échte meersysteemslocs, die hier wel gewoon op volle kracht kunnen (de 1180- en 2500-series).
  maandag 27 november 2006 @ 22:02:28 #259
86072 thatsme
and That's you!
pi_43945319
quote:
Op maandag 27 november 2006 21:48 schreef ReisT het volgende:

[..]

Dat is dan ook helemaal geen meersysteemsmaterieel, maar toevallig lijken de systemen in NL en B zoveel op elkaar dat Belgische treintjes inderdaad gewoon op halve kracht naar NL kunnen. Maar dat doen ze alleen voor klein stukjes.

Voor de Belgische treinen die verder Nederland ingaan hebben ze échte meersysteemslocs, die hier wel gewoon op volle kracht kunnen (de 1180- en 2500-series).
Ik weet niet precies welke treinen achter die series zitten.. Maar de Benelux rijdt gewoon op halve kracht in nederland
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_43945366
quote:
Op maandag 27 november 2006 22:02 schreef thatsme het volgende:

[..]

Ik weet niet precies welke treinen achter die series zitten.. Maar de Benelux rijdt gewoon op halve kracht in nederland
Dat meende ik ook ja ?
pi_43946442
quote:
Op maandag 27 november 2006 20:14 schreef Duvel het volgende:

[..]
[..]

Hier sla je de plank toch mis. De kabels die nu naar de bovenleiding gaan zijn misschien geschikt voor de stromen die bij 25kV-bedrijf gaan lopen, voor de spanning allerminst! Dus alle kabels moeten vervangen worden, en op de meeste plaatsen is de bovenleiding niet geschikt voor 25kV.

Je hebt voor 25kV inderdaad minder onderstations nodig, maar als je kijkt naar de Havenspoorlijn, dan staan daar weer meer autotrafostations. Ik zal niet verder op de techniek ingaan, als je meer wilt weten dan gebruik je de PM.
Ik ben er van uit gegaan dat de weerstand van de draad er alleen invloed op heeft, maar blijkbaar moet je dus een derde draad bij moeten trekken die in tegenfase hangt om de EMC. En blijkbaar worden er al stukken uitgerust met dit soort constructies, bij Amsterdam en Boxtel.
pi_43947311
quote:
Op maandag 27 november 2006 22:22 schreef Brembo het volgende:

[..]

Ik ben er van uit gegaan dat de weerstand van de draad er alleen invloed op heeft, maar blijkbaar moet je dus een derde draad bij moeten trekken die in tegenfase hangt om de EMC. En blijkbaar worden er al stukken uitgerust met dit soort constructies, bij Amsterdam en Boxtel.
EMC

en t bij vervaning / renovatie van stukkenspoor kan je prima voorbereidingen treffen voor zulke constructies
pi_43948029
quote:
Op maandag 27 november 2006 22:42 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

EMC

en t bij vervaning / renovatie van stukkenspoor kan je prima voorbereidingen treffen voor zulke constructies
http://nl.wikipedia.org/wiki/Elektromagnetische_compatibiliteit
Bij 1,5 kV gelijkstroom houd je de EMC zeer beperkt omdat je geen last hebt van wisselende velden. Maar bij 25 kV 50 Hz is het al stukken erger.

[ Bericht 7% gewijzigd door Brembo op 27-11-2006 23:32:50 ]
pi_43948147
quote:
Op maandag 27 november 2006 22:58 schreef Brembo het volgende:

[..]

[link]http://nl.wikipedia.org/wiki/Elektromagnetische_compatibiliteit[/link]
Bij 1,5 kV gelijkstroom houd je de EMC zeer beperkt omdat je geen last hebt van wisselende velden. Maar bij 25 kV 50 Hz is het al stukken erger.
aah ja gelijkstroom heeft een constand veld

wissel heeft een 50x per seconde wisselend veld ( bij 50hz ) dus das logish
  dinsdag 28 november 2006 @ 09:04:44 #265
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43953304
quote:
Op maandag 27 november 2006 22:02 schreef thatsme het volgende:

[..]

Ik weet niet precies welke treinen achter die series zitten.. Maar de Benelux rijdt gewoon op halve kracht in nederland
De Benelux rijdt gewoon op volle kracht. De loc kan omschakelen tussen 1500V of 3000V-bedrijf. Anders zou je niet genoeg vermogen hebben om de dienstregeling te rijden. Aan de grenzen willen ze nog wel wat Belgische treinen door laten rijden onder lage spanning, maar voor het hele eind naar Amsterdam lijkt me dat niet handig.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 28 november 2006 @ 09:09:51 #266
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43953380
quote:
Op maandag 27 november 2006 22:22 schreef Brembo het volgende:

[..]

Ik ben er van uit gegaan dat de weerstand van de draad er alleen invloed op heeft, maar blijkbaar moet je dus een derde draad bij moeten trekken die in tegenfase hangt om de EMC. En blijkbaar worden er al stukken uitgerust met dit soort constructies, bij Amsterdam en Boxtel.
Met de kabels bedoelde ik de kabels die door de grond naar de bovenleiding lopen, sorry! De bovenleiding is, mits met de goede isolatoren, prima geschikt voor 25kV. De extra leiding die jij noemt wordt inderdaad al opgehangen. Momenteel wordt ie als versterkingsleiding gebruikt, dus verbonden met de rest van het net, zodat je een grote koperdoorsnede hebt die nodig is voor de stromen die in Nederland lopen. Als wordt overgegaan op 25kV moeten deze verbindingen weer worden weggehaald, zodat deze leiding geheel gescheiden van de rest is. De extra leiding is dan geen versterkingsleiding meer, maar "negative feeder" zoals dat heet. De toepassing van de NF heeft inderdaad te maken met EMC-problematiek. De stromen lopen in een korter deel van de baan, zodat er kleinere lussen zijn en minder beïnvloeding.

Overigens is er bij gelijkstroom ook sprake van EMC, bijvoorbeeld als in de stad een voedingskabel van de tram dicht langs huizen loopt. Dan kan het beeld vlekken vertonen door de magnetische velden. Ook zwerfstromen en de gevolgen daarvan vallen trouwens onder EMC.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_43956274
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 09:09 schreef Duvel het volgende:

[..]


Overigens is er bij gelijkstroom ook sprake van EMC, bijvoorbeeld als in de stad een voedingskabel van de tram dicht langs huizen loopt. Dan kan het beeld vlekken vertonen door de magnetische velden. Ook zwerfstromen en de gevolgen daarvan vallen trouwens onder EMC.
bij gelijkstroom heb je wel een constanter veld, geloof wel dat je veld sterker is bij gelijke spanningen
  dinsdag 28 november 2006 @ 12:21:13 #268
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43957386
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 11:27 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

bij gelijkstroom heb je wel een constanter veld, geloof wel dat je veld sterker is bij gelijke spanningen
Je hebt twee velden: elektrisch en magnetisch. Elektrisch wordt veroorzaakt door spanning, magnetisch door stroom. Bikj 1500V gelijkspanning heb je nogal grote stromen, dus een groot magnetisch veld, dat varieert met de stroom.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 28 november 2006 @ 15:56:34 #269
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_43963663
quote:
Op maandag 27 november 2006 22:02 schreef thatsme het volgende:

[..]

Ik weet niet precies welke treinen achter die series zitten.. Maar de Benelux rijdt gewoon op halve kracht in nederland
11.8 serie schakelt gewoon tussen 3 en 1,5kV aan de grens. De NMBS-stoppers naar Mt en Rsd rijden wel op half vermogen.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_43967363
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 12:21 schreef Duvel het volgende:

[..]

Je hebt twee velden: elektrisch en magnetisch. Elektrisch wordt veroorzaakt door spanning, magnetisch door stroom. Bikj 1500V gelijkspanning heb je nogal grote stromen, dus een groot magnetisch veld, dat varieert met de stroom.
ja maar das een constand veld ? mn TV vind het fijner als ik er een gelijkstroom magnetish veld bij leg dan een wisselstroom veld
pi_43968402
quote:
Op maandag 27 november 2006 21:25 schreef Duvel het volgende:
Weet iemand hoe hoog de kop van de Koploper eigenlijk is? M.a.w.: als de rijdraad op 5,50m hangt, hoeveel ruimte zit er dan tussen kop en bovenleiding?
De machinist zit rond de 4 meter boven het spoor zei een monteur eens tegen me
pi_43968637
In frankrijk hebben ze het ook niet het hele net 25 kV 50 Hz las ik ergens. Alleen de TGV lijnen tot aan de stad, als het in de stad komt word het 1,5 KV gelijkstroom, omdat het anders te veel overlast gaf voor de omwonenden .
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 november 2006 @ 19:10:05 #273
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43969942
Onderstaande bericht komt van Nu.nl:
quote:
Arriva sluit contract met Zwitserse treinfabrikant

Uitgegeven: 28 november 2006 18:07
Laatst gewijzigd: 28 november 2006 18:36
SLIEDRECHT - De Zwitserse treinfabrikant Stadler gaat openbaarvervoerbedrijf Arriva zeven treinen leveren voor de Merwede-Lingelijn tussen Dordrecht en Geldermalsen. Beide ondernemingen hebben dinsdagmiddag in Sliedrecht daarvoor een contract getekend.

Stadler en Arriva werken al samen in Friesland en Groningen waar 43 treinen van hetzelfde type rijden, zij het op diesel. In Zuid-Holland gaat het om elektrisch aangedreven treinstellen.

Arriva neemt per 10 december de exploitatie van de spoorlijn Dordrecht-Geldermalsen over van de Nederlandse Spoorwegen. De nieuwe treinen gaan eind 2008 op de lijn rijden.

Spoorverdubbeling

Tot die tijd gebruikt Arriva de oude NS-treinen. Met de order aan Stadler is 30 miljoen euro gemoeid. Als op het traject de gewenste spoorverdubbeling is uitgevoerd, wil Arriva nog drie treinen kopen.

Het type trein waarmee Arriva op de Merwede-Lingelijn gaat rijden is de Spurt. Het bedrijf laat het aan de reizigers over welke kleur de trein krijgt. Ze kunnen kiezen tussen de groene huiskleur van de Britse onderneming of rood. Ook komt er een prijsvraag welke namen de zeven treinen krijgen.

Airconditioning

De Spurt wordt voorzien van camera's, gelijkvloerse instap, airconditioning, werkcoupés en een digitaal informatiesysteem. Arriva gaat rijden met zogenoemde3-treinstellen en 2-treinstellen, die respectievelijk plaats bieden aan 178 en 115 passagiers.

Volgens directeur Anne Hettinga van Arriva komen er op de lijn vijf stations bij en worden de bestaande stations opgeknapt. Hettinga gaat er vanuit dat de spoorverdubbeling, die op twee locaties is voorzien, in 2009 een feit is.

Een gezonde exploitatie van de lijn is onder meer afhankelijk van die spoorverdubbeling, zei hij. Ook verwacht Arriva dat ProRail de perrons gaat verlagen om de in- en uitstap te vergemakkelijken. Het bedrijf heeft tot 2020 een concessie voor het OV in de regio Zuid-Holland-Zuid.
Ik zag op Somda dat van de diesels er nu 6 in actieve dienst zitten. Verder is er een vandaag is aangekomen en 2 moeten nog defect zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43970355
In de Spits/Metro staat een keer in de week z'n stukje van de NS zelf over nieuws, werkzaamheden enzz.. Daar staan de laatste weken ook grafiekjes bij met bijvoorbeeld de drukste uitstapstaions en de drukste treintrajecten. Maar zijn die cijfers eigenlijk ook op de site van de NS te zien? Ik heb gezocht maar niets gevonden, lijkt me wel leuk om te weten
pi_43970537
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 19:10 schreef Peterselieman het volgende:
Onderstaande bericht komt van Nu.nl:
[..]

Ik zag op Somda dat van de diesels er nu 6 in actieve dienst zitten. Verder is er een vandaag is aangekomen en 2 moeten nog defect zijn.
Elektrisch Spurten

als de laatste 2 spurten ook op gn - leer zitten zouden er al wadjes weg kunnen naar Veolia?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 november 2006 @ 19:29:46 #276
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43970645
Ik las net op Somda dat er voor Nijmegen-Roermond 23 bakken DH komen. Sterkte daar met het sardientjes vervoer.

Dan hebben we hier in het noorden dus ook sardientjes vervoer

Tenzij de NS tijdelijk enkele buffels aan Arriva verhuurd, maar dit zal wel een utopie zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43970683
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 19:29 schreef Peterselieman het volgende:
Ik las net op Somda dat er voor Nijmegen-Roermond 23 bakken DH komen. Sterkte daar met het sardientjes vervoer.

Dan hebben we hier in het noorden dus ook sardientjes vervoer

Tenzij de NS tijdelijk enkele buffels aan Arriva verhuurd, maar dit zal wel een utopie zijn
de NS zal dan sneller een Plan (st)U(k) sturen?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 november 2006 @ 19:34:12 #278
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43970799
Lijkt me niet, omdat die of niet rijvaardig zijn of al aan Slowakijke zijn verkocht en er nog een aantal museumstellen zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43970829
wat ik me afvraag, wrom niet dordrecht - tiel?

of is dat spoorlogisch niet haalbaar? Gezien de trein naar tiel nu vanaf utrecht op geldermalsen wordt gesplitst en gekoppeld, haal Ut - tiel dr uit en laat arriva lekker door hobbelen naar tiel ?
pi_43970853
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 19:34 schreef Peterselieman het volgende:
Lijkt me niet, omdat die of niet rijvaardig zijn of al aan Slowakijke zijn verkocht en er nog een aantal museumstellen zijn.
whehe! De-1 41 en DE-2 186 dan maar huren? B)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 november 2006 @ 19:41:05 #281
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43971037
Denk niet dat die stichtingen dat willen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43971107
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 19:41 schreef Peterselieman het volgende:
Denk niet dat die stichtingen dat willen.
hehe was ook maar n spinsel

Denk dat het veevervoer wordt,

hopelijk rollen de GTWs lekker bij stadler weg, en gaan ze zonder al te veel storing de diensten vervullen


en Arriva kan dus wel 14 wadjes missen omdat deze al stuk aan de kant staan ?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 november 2006 @ 19:48:09 #283
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43971237
Er stonden vorige week 14 bakken aan de kant. Er gaan 23 bakken naar het zuiden. Een simpele rekensom luidt dan dat er 11 bakken uit dienst moeten worden gehaald.

Waarom 11? Stel 3209 staat namelijk al een behoorlijke tijd met motorschade langs de kant en dat zie ik niet zomaar opgelost worden.

Leve het sardientjesvervoer
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43971348
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 19:48 schreef Peterselieman het volgende:
Er stonden vorige week 14 bakken aan de kant. Er gaan 23 bakken naar het zuiden. Een simpele rekensom luidt dan dat er 11 bakken uit dienst moeten worden gehaald.

Waarom 11? Stel 3209 staat namelijk al een behoorlijke tijd met motorschade langs de kant en dat zie ik niet zomaar opgelost worden.

Leve het sardientjesvervoer
Gelukkig reis ik op een andere manier

iets met banden en das ook af en toe sardientjes vervoer.. hopen dat xx het beter doet
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 november 2006 @ 20:04:20 #285
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43971726
Als alle nu in Nederland aanwezige GTW's rijvaardig zijn op 10 december, dan kan Arriva best die 23 bakken missen. Die 9 aanwezige GTW's hebben samen namelijk 22 bakken, dat is dus een bak minder, maar in de spits rijden nu ook niet alle wadslopers, dus het kan wel.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43971936
daar zeg je wel wat ja! dan is het alleen de keuze wat voor sardienblikkies gaan ze naar veolia sturen

zijn er 23 DH-1 stelletjes?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 november 2006 @ 20:12:45 #287
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43972028
Nope. Arriva heeft er 17 (officiëel 16, want de 3103 is nog van de NS) en xx heeft er 2. 19 in totaal dus. Daarmee moeten er dus minimaal 3 DH2'tjes naar het zuiden toe, als xx de wadjes nog in blijft zetten op Almelo-Mariënberg.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43972207
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 20:12 schreef Peterselieman het volgende:
Nope. Arriva heeft er 17 (officiëel 16, want de 3103 is nog van de NS) en xx heeft er 2. 19 in totaal dus. Daarmee moeten er dus minimaal 3 DH2'tjes naar het zuiden toe, als xx de wadjes nog in blijft zetten op Almelo-Mariënberg.
xx rijd toch ook tot medio zomer 2007 met de wadjes daarna kwamen er toch linten
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 november 2006 @ 20:18:26 #289
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43972254
Zoiets ja, maar ik heb er niets meer over gehoord, dus het blijft even afwachten.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43972430
zelfde voor de valleilijn waneer wordt dat spul afgeleverd?
pi_43972557
De korste ICR ooit (stond vanochtend voor de derde dag op Amersfoort CS)

  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 november 2006 @ 20:27:31 #292
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43972606
De inzet is vanaf september 2007 volgens xx
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 november 2006 @ 20:28:52 #293
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43972654
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 20:26 schreef Dichterbijer het volgende:
De korste ICR ooit (stond vanochtend voor de derde dag op Amersfoort CS)

[afbeelding]
Daar kun je behoorlijk wat reizigers mee vervoeren
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43973069
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 20:26 schreef Dichterbijer het volgende:
De korste ICR ooit (stond vanochtend voor de derde dag op Amersfoort CS)

[afbeelding]
Ik zag vanmiddag exact zo'n combinatie op de Binkhorst in Den Haag zien staan. Dezelfde mischien? 'k zag 'm wel van de andere kant de stuurstand wees richting centraal/HS.
pi_43973360
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 19:48 schreef Peterselieman het volgende:
Waarom 11? Stel 3209 staat namelijk al een behoorlijke tijd met motorschade langs de kant en dat zie ik niet zomaar opgelost worden.
Motorschade?
De 3209 heeft aan 1 kant geen koppeling, maar motorschade weet ik niets van eigenlijk
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 november 2006 @ 21:19:47 #296
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43974287
Dat dacht ik tenminste of is het alweer gerepareerd? Het stel heeft wel een behoorlijke periode als schadebakken in Haarlem gestaan en moest naar het noorden worden gesleept door ik meen de 3217.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43974822
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 20:28 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Daar kun je behoorlijk wat reizigers mee vervoeren
Veevervoer

hoehard zou die dan optrekken?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 november 2006 @ 21:35:06 #298
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43974940
Ik denk behoorlijk hard. Er hoeft niet zoveel gewicht meegesleept te worden en die locs kunnen aardig trekken. Ik zou wel eens met zo'n combinatie willen reizen om het te ervaren.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43975177
dan eigenlijks wel op een stuk spoor waar je 180 kan.. zohard kan die loc toch?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 november 2006 @ 21:41:12 #300
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43975209
geen idee, maar als jij dat zegt dan zal het wel zo zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43975273
180km/h max ja :p
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')