Ziet er raar uit, maar ik denk wel dat het klopt hoor. Dat treinnummer is een bijsturingsnummer (69) van wat oorspronkelijk de 3000 was (Nijmegen - Den helder).quote:Op donderdag 23 november 2006 16:51 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
ik hoop dat die site gewoon in de war is
Hij kwam onder ander zeker 10 minuten stil te staan op Ut tussen 18.15 en 18.25. Ik reed naar Lw met de IC die +10 had (v 18.17)quote:Op donderdag 23 november 2006 19:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
VetOok gemist
Blokkendoosjes zijn altijd gaaf
Bedoel natuurlijk DM'90quote:
Volgens mij wel, gezien het locnummer.quote:Op donderdag 23 november 2006 22:40 schreef bleiblei het volgende:
Vraagje, komt die Class66? van ACTS die in Arnhem op die Sprinter is gebotst bij Mitsui vandaan?
Bij mijn weten staat het stel helemaal achteraan op een dieselspoor.quote:Op donderdag 23 november 2006 22:37 schreef Brembo het volgende:
[..]
Bedoel natuurlijk DM'90.
Beetje erg dom van mezelf, maar zo te zien is alles weer hersteld.
Zag de Plan T (achterste treinstel) op Ah staan, maar het voorste treinstel Plan V(die de botsing kreeg). Zag ik niet, of hadden ze stiekem achter een V-IRM gestopt.
Maakt niet uit, elektrisch rijden gaat ie toch niet meer. Op andere wijze ook niet vermoed ik...quote:Op vrijdag 24 november 2006 07:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bij mijn weten staat het stel helemaal achteraan op een dieselspoor.
issie nog niet tot conservenblikken geperst dan?quote:Op vrijdag 24 november 2006 08:00 schreef Duvel het volgende:
[..]
Maakt niet uit, elektrisch rijden gaat ie toch niet meer. Op andere wijze ook niet vermoed ik...
Ow wacht MRCE is natuurlijk Mitsuiquote:Op vrijdag 24 november 2006 07:47 schreef Duvel het volgende:
[..]
Volgens mij wel, gezien het locnummer.
Jij met je conservenblikken... lijkt me beter om er eens mensen naar te laten kijken en dat ze schikken van hoe deze bakken gevaarlijk zijn voor de machinisten!quote:Op vrijdag 24 november 2006 09:06 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
issie nog niet tot conservenblikken geperst dan?
Ik heb me al aangemeld... nu nog wachten op respons...quote:Op vrijdag 24 november 2006 09:58 schreef Petre het volgende:
Voor degene die tussen 10 en 18 dec. minimaal 4 dagen gratis willen reizen en nog 70¤ per dag willen verdienen.. http://www.tellenindetrein.nl/ ( tis dat ik al werk heb..)
Zie de site maar is het alleen maar door de trein heen en weer lopen en aankruisen hoe druk het isquote:Op vrijdag 24 november 2006 09:58 schreef Petre het volgende:
Voor degene die tussen 10 en 18 dec. minimaal 4 dagen gratis willen reizen en nog 70¤ per dag willen verdienen.. http://www.tellenindetrein.nl/ ( tis dat ik al werk heb..)
Het betekent geloof ik iets van "Mitsui Rail Capital Europe".quote:Op vrijdag 24 november 2006 09:06 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ow wacht MRCE is natuurlijk Mitsui.
jammer dat ik naar school moetquote:Op vrijdag 24 november 2006 09:58 schreef Petre het volgende:
Voor degene die tussen 10 en 18 dec. minimaal 4 dagen gratis willen reizen en nog 70¤ per dag willen verdienen.. http://www.tellenindetrein.nl/ ( tis dat ik al werk heb..)
Jup, klopt.quote:Op vrijdag 24 november 2006 12:03 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het betekent geloof ik iets van "Mitsui Rail Capital Europe".
De meeste treinen staan 's nachts op het rangeerterrein. Vandaar uit worden ze door rangeerders aan het begin van de ochtend langs het perron gezet om de dienst daar aan te vangen.quote:Op vrijdag 24 november 2006 12:50 schreef jorienvdherik het volgende:
Trouwens, vraag me al een tijd af. Waar staan de meeste treinen snachts
same here :/quote:Op vrijdag 24 november 2006 12:45 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
jammer dat ik naar school moet
hehe, oepsquote:Op vrijdag 24 november 2006 17:16 schreef Duvel het volgende:
Op spoor 15 op Rotterdam Centraal stond een Sprinter met lichte lakschade:
[afbeelding]
Twee Sprinters waarvan de voorste in onzachte aanraking is gekomen met een containertrein.
[afbeelding]
De kop en de zijwand van het treinstel verdienen wat aandacht van de werkplaats.
[afbeelding]
Ook de tweede bak heeft een nare kras opgelopen.
In de jaren 60 waren ze anders veilig genoeg volgens IVW... En ach, nog +- 5 jaar, zijn ze wegquote:Op vrijdag 24 november 2006 10:28 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
lijkt me beter om er eens mensen naar te laten kijken en dat ze schikken van hoe deze bakken gevaarlijk zijn voor de machinisten!
Heb je gezien hoe die IRM uit die botsing met die zandwagen kwam bij Wijhe vorig jaar? Juist: de modernste trein toch plat. Er is geen werkbare remedie tegen vervorming bij een aanrijding.quote:Op vrijdag 24 november 2006 10:28 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Jij met je conservenblikken... lijkt me beter om er eens mensen naar te laten kijken en dat ze schikken van hoe deze bakken gevaarlijk zijn voor de machinisten!
Op grote station's in het oosten, gaat het station op slot maar blijven de treinen gewoon aanstaanquote:Op vrijdag 24 november 2006 14:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De meeste treinen staan 's nachts op het rangeerterrein. Vandaar uit worden ze door rangeerders aan het begin van de ochtend langs het perron gezet om de dienst daar aan te vangen.
OPh, er zijn dus toch og wel ACTS treinen die NIET in de poeier liggen?quote:Op vrijdag 24 november 2006 23:16 schreef Zug-Chef het volgende:
Tweemaal ACTS vanuit Leeuwarden. ACTS naar Veendam, ACTS naar Coevorden ?? Alle oranje ICM's hebben morgen iig GDST.
Algemene Crash Trein Services? :pquote:Op vrijdag 24 november 2006 23:55 schreef Zug-Chef het volgende:
Naja ik heb de trein van 22.35 op de plaat gezet. Ik was er niet om 17.00. Plus die trein die om 17.02 vertrekt (die jij waarschijnlijk gezien hebt) bestaat maar uit 1 Plan V.
Wat betreft ACTS, ach t valt wel mee hoor. De 5811 van het ongeluk bij Rotterdam was zelf niet betrokken daarbij, want de containertrein werd aan de achterkant geraakt. De MCRE lok 513-9 van ACTS is verhuurd aan ERS, dus die wordt ook niet in het ACTS verkeer gebruikt. Oja dan hebben we ook nog de 1251die zaterdag dat brandje had, maar dat was dus het rijtuig wat er achter hing.
Dus het is eigenlijk alleen negatieve reclame voor ACTS, maar het valt dus wel mee
Vanwaaar die laatste, de nieuwe dienstregeling gaat op 10 december in is pas over twee weekn ?quote:Op vrijdag 24 november 2006 23:18 schreef Zug-Chef het volgende:
Zojuist op Leeuwarden misschien / waarschijnlijk een van de laatste vrijdagavondritten van trein 10786 met Plan V
[afbeelding]
[afbeelding]
Volgende week meer Plan V in Leeuwarden ter afscheid
Moet jij je avatar niet aanpassen naar een acts die tegen een andere trein rijdt?quote:Op zaterdag 25 november 2006 00:03 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Algemene Crash Trein Services? :p
Ik zeg ook: 'een van de laatste ritten' en daarachter aan dat ik de komende 2 vrijdagen nog wat picca's ga makenquote:Op zaterdag 25 november 2006 00:56 schreef Brembo het volgende:
[..]
Vanwaaar die laatste, de nieuwe dienstregeling gaat op 10 december in is pas over twee weekn ?
VIRMquote:Op zaterdag 25 november 2006 11:57 schreef Socios het volgende:
Wat voor materieel gaat er straks rijden als Intercity tussen (Den Helder) - Alkmaar - Amsterdam - Sittard - Maastricht/ Heerlen? De huidige rijtuigen kunnen niet gesplitst worden te Sittard dacht ik zo.
Huh maar van Den Helder gaat hij toch maar tot aan Nijmegen? Of loop ik nu weer achter?quote:Op zaterdag 25 november 2006 11:57 schreef Socios het volgende:
Wat voor materieel gaat er straks rijden als Intercity tussen (Den Helder) - Alkmaar - Amsterdam - Sittard - Maastricht/ Heerlen? De huidige rijtuigen kunnen niet gesplitst worden te Sittard dacht ik zo.
Grapjas.quote:Op zaterdag 25 november 2006 12:35 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
echt niet!DAAR gaan de wadlopers naartoe
Dat redden ze niet eens zonder kapot te gaan denk ikquote:Op zaterdag 25 november 2006 12:57 schreef Eix het volgende:
[..]
Grapjas.
Het idee alleen al, vanaf Sittard naar Amsterdam met een wadloper.![]()
![]()
Je loopt inderdaad achter!quote:Op zaterdag 25 november 2006 12:56 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Huh maar van Den Helder gaat hij toch maar tot aan Nijmegen? Of loop ik nu weer achter?![]()
Wauw! Nog even en we hebben weer een echte Intercity-verbinding in Nederland met een fatsoenlijke lengtequote:Op zaterdag 25 november 2006 13:25 schreef ReisT het volgende:
Hij loopt helemaal niet achter, het wordt (Schagen) - Alkmaar - Amsterdam - Sittard - Maastricht/ Heerlen.
Hmm damn je hebt gelijk, vreemd, heb ik er zeker verkeerd gekekenquote:Op zaterdag 25 november 2006 14:01 schreef Socios het volgende:
Volgens het spoorboekje kan men straks alleen nog maar op vrijdag en zaterdag aankomen in Leeuwarden om 2.00uur. Vorige week vrijdag nog lekker na tweeën aangekomen in Leeuwarden.
Inderdaad, nu zie ik het ook, twee treinen per dag in de ochtendspits. Dat is toch heel wat spectaculairder dan wat ze nu nog doen (sneltrein Den Helder-Amersfoort). Wel opmerkelijk dat het maar in één richting is, er is geen tegentrein in de avondspits die dit de andere kant uit (richting Den Helder dus) doet.quote:Op zaterdag 25 november 2006 13:50 schreef Socios het volgende:
In de spits gaat ook een aantal treinen van Den Helder naar Maastricht!
Tof! 298 "tariefeenheden"quote:Op zaterdag 25 november 2006 13:50 schreef Socios het volgende:
In de spits gaat ook een aantal treinen van Den Helder naar Maastricht! Het langste intercitytraject, hetgeen nu nog Groningen - Den Haag is, van de nieuwe dienstregeling.
Eens. Fryslân boppe!quote:Op zaterdag 25 november 2006 20:55 schreef Zug-Chef het volgende:
Iik ga me er niet eens meer druk om maken, Hollanders zijn over het algemeen echt te dom volk
met jou kan ik pratenquote:
Klopt, alleen op de CTA's bij amersfoort stond pas vermeld dat er gedeeltelijk BUSVERVOER in zat, echterquote:Op zaterdag 25 november 2006 20:12 schreef Wadloper het volgende:
Dat heeft NS toch gewoon gemeld, dat het niet verder reed dan Utrecht?
Tja, sommige mensen kijken nooit of er nog dingen aan de hand zijn op het spoor, dat misschien tot vertraging/uitval kan leiden enzo...
Ach wat maakt het uitquote:
van die graflopers?quote:Op zaterdag 25 november 2006 22:27 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Ach wat maakt het uit
Ben momenteel bezig wat foto's aan het uitzoeken, die ik gemaakt heb. Ik post morgen wel wat
vandaag ging dr een oranje ICM IV naar GN :pquote:Op zaterdag 25 november 2006 22:38 schreef Erasmo het volgende:
Morgen weer Deventer-Den Helder, kijken of ik dan weer alleen maar in oranje treinen zit![]()
Neem dan vanaf Amf gewoon de trein naar Shl, en van daar naar Rtd, ben je van al het gezeur af.quote:Op zaterdag 25 november 2006 22:25 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Klopt, alleen op de CTA's bij amersfoort stond pas vermeld dat er gedeeltelijk BUSVERVOER in zat, echter
op utrecht CS zo geen BUS gezien richting rotterdam / den haag
Ik zag 'm niet erg goed. Maar dat ding leek een stuk 'opener' dan de stopmachines die ik ken.quote:Op zondag 26 november 2006 16:39 schreef Duvel het volgende:
Ik denk dat die laatste een stopmachine is. Die trilt het ballastbed aan, zodat het spoor goed vastligt.
Ik vond gisteren de aankondiging in de trein trouwens enorm tekort schieten...quote:Op zaterdag 25 november 2006 20:12 schreef Wadloper het volgende:
Dat heeft NS toch gewoon gemeld, dat het niet verder reed dan Utrecht?
Tja, sommige mensen kijken nooit of er nog dingen aan de hand zijn op het spoor, dat misschien tot vertraging/uitval kan leiden enzo...
Volgens mij is het op het ballastgrind opnieuw te leggen, dat is ook gebeurd tussen Ah - Zp. Daar is eerst het spoor vervangen en toen werd er opgereden en later is het ballastgrind weer verschoond.quote:Op zondag 26 november 2006 16:57 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik zag 'm niet erg goed. Maar dat ding leek een stuk 'opener' dan de stopmachines die ik ken.
ja lekker kromquote:Op zondag 26 november 2006 16:58 schreef Vloris het volgende:
[..]
Ik vond gisteren de aankondiging in de trein trouwens enorm tekort schieten...![]()
Ik was onderweg van Enschede naar Utrecht, zat in de trein richting Amsterdam Centraal en Schiphol.
Er zijn dus werkzaamheden bij Duivendrecht, en tussen Gouda en Woerden.
Omgeroepen bericht vlak voor binnenrijden station Amersfoort: "Deze trein wordt niet gesplitst, maar rijdt in z'n geheel door naar Amsterdam Centraal en vervolgens richting Schiphol. Dit in verband met werkzaamheden. Reizigers richting Den Haag Centraal of Rotterdam Centraal kunnen eventueel mee reizen tot Amsterdam
Eventueel mee naar Amsterdam!? Ten eerste, vertel er even bij dat er geen intercity rijdt tussen ut en rtd/gvc, ten tweede, zowiezo meerijden met die trein lijkt me handig, ten derde, is meerijden tot Schiphol niet nog veel handiger?
Naja, ik moest gewoon naar Utrecht, dus het boeide mij allemaal niet zo...
Hij moest het zeggen, maar hij bedoelde "eigenlijk hebben we liever dat jullie hier in Amersfoort allemaal oprotten en in je eigen sop gaarstinken. Het zal me de bliksem wezen hoe jullie in Rotterdam of Den Haag komen. Lekker Puhquote:Op zondag 26 november 2006 16:58 schreef Vloris het volgende:
Eventueel mee naar Amsterdam!? Ten eerste, vertel er even bij dat er geen intercity rijdt tussen ut en rtd/gvc, ten tweede, zowiezo meerijden met die trein lijkt me handig, ten derde, is meerijden tot Schiphol niet nog veel handiger?
Gnanananana!quote:Op zondag 26 november 2006 19:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hij moest het zeggen, maar hij bedoelde "eigenlijk hebben we liever dat jullie hier in Amersfoort allemaal oprotten en in je eigen sop gaarstinken. Het zal me de bliksem wezen hoe jullie in Rotterdam of Den Haag komen. Lekker Puh"
nou, daar verschillen de meningen over. Ik heb ook al eens iemand horen zeggen dat ze maar 19,37 x beter waren.....quote:Op zondag 26 november 2006 19:34 schreef Zug-Chef het volgende:
Wat dat betreft is de omroep in treinen in Duitsland echt precies 19,39 x zo goed...
quote:Het meest beducht is hij nog wel voor het feit dat er op 10 december niet genoeg treinen voorhanden blijken te zijn op de Maaslijn tussen Venlo en Roermond en op het traject tussen Heerlen en Maastricht.
Dat risico zit erin omdat met de NS nog altijd geen overeenstemming is bereikt over zes treinen. „Ja, daar slaap ik niet goed van.” De treinen vormen toch al een wat zwakke schakel in het hele verhaal. Veolia heeft spiksplinternieuwe treinen besteld, maar die arriveren pas over een jaar. Tot die tijd moet het bedrijf zich in Limburg behelpen met onder meer zogeheten Wadlopers, treinen die gehuurd worden van Arriva dat deze in het noorden van het land heeft gebruikt. „Redelijk klassieke treinen, die we echt niet langer dan een jaar willen gebruiken”, zegt De Beer. Helemaal gerust is hij er in elk geval niet op, want Veolia houdt bussen achter de hand voor het geval er met die treinen iets misgaat.
Weer een Groninger minderquote:Op zondag 26 november 2006 20:03 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Dan kan WADLOPER verhuizen :p als die zn wadlopers nog wil fotograveren
Hehe, nee, ik heb genoeg wadloper foto'squote:Op zondag 26 november 2006 20:03 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Dan kan WADLOPER verhuizen :p als die zn wadlopers nog wil fotograveren
quote:Op zondag 26 november 2006 20:30 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Hehe, nee, ik heb genoeg wadloper foto's
Ik blijf ze fotograferen tot dat ze hier definitief weg zijn, en dan ga ik over op de Wadlers]
Maaruh, Arriva heeft ze zelf ook nog nodig, want er rijden maar 2 setjes wadlers op Gn-Nsch, en de rest (de 3 anderen) met 2x DH2 in de spits...
Voor 10 dec kan er niet eens een wadloper naar Limburg gaan![]()
't is gelukkig maar voor een jaartje, daarna komt er mooi nieuw materiaalquote:
Ze kunnen er 3 krijgen las ik, de rest heeft geen ATB-NG dacht ikquote:Op zondag 26 november 2006 20:56 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]![]()
trekken ze de PLAN U maar van stal
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |