abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43829204
quote:
Op donderdag 23 november 2006 16:51 schreef jorienvdherik het volgende:

[..]

ik hoop dat die site gewoon in de war is
Ziet er raar uit, maar ik denk wel dat het klopt hoor. Dat treinnummer is een bijsturingsnummer (69) van wat oorspronkelijk de 3000 was (Nijmegen - Den helder).
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_43829646
quote:
Op donderdag 23 november 2006 19:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Vet Ook gemist

Blokkendoosjes zijn altijd gaaf
Hij kwam onder ander zeker 10 minuten stil te staan op Ut tussen 18.15 en 18.25. Ik reed naar Lw met de IC die +10 had (v 18.17)
pi_43829685
ow lomp dan Ik was net rond 18.00 in Ut
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_43830006
Hmm dat is bagger dan, voortaan elke dag maar even op somda kijken
pi_43830166
Mwoa nee hoor, zo belangrijk vind ik het ook niet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_43830232
Je wilt gewoon niet kijken op die site omdat je dan vindt dat je je verlaagd naar het opeenshadikhet/somda/treinspotter-nerd-nivo
pi_43830252
Geef het een naam
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_43835197
met uitzondering kijk ik op somda
pi_43835971
quote:
Op woensdag 22 november 2006 23:30 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

sm90:?
Bedoel natuurlijk DM'90 .
Beetje erg dom van mezelf, maar zo te zien is alles weer hersteld .

Zag de Plan T (achterste treinstel) op Ah staan, maar het voorste treinstel Plan V(die de botsing kreeg ). Zag ik niet, of hadden ze stiekem achter een V-IRM gestopt.
  donderdag 23 november 2006 @ 22:40:53 #110
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_43836098
Vraagje, komt die Class66? van ACTS die in Arnhem op die Sprinter is gebotst bij Mitsui vandaan?
  vrijdag 24 november 2006 @ 07:47:07 #111
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43842204
quote:
Op donderdag 23 november 2006 22:40 schreef bleiblei het volgende:
Vraagje, komt die Class66? van ACTS die in Arnhem op die Sprinter is gebotst bij Mitsui vandaan?
Volgens mij wel, gezien het locnummer.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 24 november 2006 @ 07:56:50 #112
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43842266
quote:
Op donderdag 23 november 2006 22:37 schreef Brembo het volgende:

[..]

Bedoel natuurlijk DM'90 .
Beetje erg dom van mezelf, maar zo te zien is alles weer hersteld .

Zag de Plan T (achterste treinstel) op Ah staan, maar het voorste treinstel Plan V(die de botsing kreeg ). Zag ik niet, of hadden ze stiekem achter een V-IRM gestopt.
Bij mijn weten staat het stel helemaal achteraan op een dieselspoor.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 24 november 2006 @ 08:00:01 #113
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43842289
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 07:56 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Bij mijn weten staat het stel helemaal achteraan op een dieselspoor.
Maakt niet uit, elektrisch rijden gaat ie toch niet meer. Op andere wijze ook niet vermoed ik...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_43842891
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 08:00 schreef Duvel het volgende:

[..]

Maakt niet uit, elektrisch rijden gaat ie toch niet meer. Op andere wijze ook niet vermoed ik...
issie nog niet tot conservenblikken geperst dan?
  vrijdag 24 november 2006 @ 09:06:38 #115
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_43842895
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 07:47 schreef Duvel het volgende:

[..]

Volgens mij wel, gezien het locnummer.
Ow wacht MRCE is natuurlijk Mitsui .
pi_43843673
Voor degene die tussen 10 en 18 dec. minimaal 4 dagen gratis willen reizen en nog 70¤ per dag willen verdienen.. http://www.tellenindetrein.nl/ ( tis dat ik al werk heb..)
bye
pi_43844291
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 09:06 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

issie nog niet tot conservenblikken geperst dan?
Jij met je conservenblikken... lijkt me beter om er eens mensen naar te laten kijken en dat ze schikken van hoe deze bakken gevaarlijk zijn voor de machinisten!
pi_43846230
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 09:58 schreef Petre het volgende:
Voor degene die tussen 10 en 18 dec. minimaal 4 dagen gratis willen reizen en nog 70¤ per dag willen verdienen.. http://www.tellenindetrein.nl/ ( tis dat ik al werk heb..)
Ik heb me al aangemeld... nu nog wachten op respons...
pi_43846757
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 09:58 schreef Petre het volgende:
Voor degene die tussen 10 en 18 dec. minimaal 4 dagen gratis willen reizen en nog 70¤ per dag willen verdienen.. http://www.tellenindetrein.nl/ ( tis dat ik al werk heb..)
Zie de site maar is het alleen maar door de trein heen en weer lopen en aankruisen hoe druk het is . Dat is idd niet verkeerd .
  vrijdag 24 november 2006 @ 12:03:16 #120
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43846769
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 09:06 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Ow wacht MRCE is natuurlijk Mitsui .
Het betekent geloof ik iets van "Mitsui Rail Capital Europe".
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 24 november 2006 @ 12:45:04 #121
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_43847914
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 09:58 schreef Petre het volgende:
Voor degene die tussen 10 en 18 dec. minimaal 4 dagen gratis willen reizen en nog 70¤ per dag willen verdienen.. http://www.tellenindetrein.nl/ ( tis dat ik al werk heb..)
jammer dat ik naar school moet
  vrijdag 24 november 2006 @ 12:46:24 #122
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_43847946
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 12:03 schreef Duvel het volgende:

[..]

Het betekent geloof ik iets van "Mitsui Rail Capital Europe".
Jup, klopt.
Ik dacht alleen dat Mitsui fabrikant was van die dingen. Maar ze verleasen railmateriaal .
  vrijdag 24 november 2006 @ 12:50:50 #123
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_43848055
Trouwens, vraag me al een tijd af. Waar staan de meeste treinen snachts
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 24 november 2006 @ 14:51:49 #124
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43851501
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 12:50 schreef jorienvdherik het volgende:
Trouwens, vraag me al een tijd af. Waar staan de meeste treinen snachts
De meeste treinen staan 's nachts op het rangeerterrein. Vandaar uit worden ze door rangeerders aan het begin van de ochtend langs het perron gezet om de dienst daar aan te vangen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43853202
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 12:45 schreef jorienvdherik het volgende:

[..]

jammer dat ik naar school moet
same here :/


mischien een vakantie week opvragen xD!
  vrijdag 24 november 2006 @ 17:16:23 #126
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43856317
Op spoor 15 op Rotterdam Centraal stond een Sprinter met lichte lakschade:


Twee Sprinters waarvan de voorste in onzachte aanraking is gekomen met een containertrein.


De kop en de zijwand van het treinstel verdienen wat aandacht van de werkplaats.


Ook de tweede bak heeft een nare kras opgelopen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_43856684
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 17:16 schreef Duvel het volgende:
Op spoor 15 op Rotterdam Centraal stond een Sprinter met lichte lakschade:

[afbeelding]
Twee Sprinters waarvan de voorste in onzachte aanraking is gekomen met een containertrein.

[afbeelding]
De kop en de zijwand van het treinstel verdienen wat aandacht van de werkplaats.

[afbeelding]
Ook de tweede bak heeft een nare kras opgelopen.
hehe, oeps
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_43857348
Maar hij rijdt dus nog wel neem ik aan
  vrijdag 24 november 2006 @ 18:22:24 #129
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43858095
Rijden is een groot woord... Zeker niet op eigen kracht, gezien de staat van de installaties onder de bak:

Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_43859473

Ach, kleine krasjes
pi_43859513
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 10:28 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

lijkt me beter om er eens mensen naar te laten kijken en dat ze schikken van hoe deze bakken gevaarlijk zijn voor de machinisten!
In de jaren 60 waren ze anders veilig genoeg volgens IVW... En ach, nog +- 5 jaar, zijn ze weg
pi_43859540
Is die Plan-V(toch?) die bij Arnhem bovenop die goederenwagen knalde nog ergens te zien?
  vrijdag 24 november 2006 @ 19:17:17 #133
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43859640
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 10:28 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

Jij met je conservenblikken... lijkt me beter om er eens mensen naar te laten kijken en dat ze schikken van hoe deze bakken gevaarlijk zijn voor de machinisten!
Heb je gezien hoe die IRM uit die botsing met die zandwagen kwam bij Wijhe vorig jaar? Juist: de modernste trein toch plat. Er is geen werkbare remedie tegen vervorming bij een aanrijding.

Overigens wel eens naar Mat '46 of de Blauwe Engel gekeken? Dāt is pas een onvoordelige positie!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_43861396
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 14:51 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De meeste treinen staan 's nachts op het rangeerterrein. Vandaar uit worden ze door rangeerders aan het begin van de ochtend langs het perron gezet om de dienst daar aan te vangen.
Op grote station's in het oosten, gaat het station op slot maar blijven de treinen gewoon aanstaan . Daarbij word de dienstregeling meestal rond 12 of 1 uur stil gezet en s'ochtends gewoon weer van het perron gestart...

Heb wel is na het uitgaan een uur lang in een V-irm gezeten voor dat ie vertrekt, je kon ook in het NS hokje ergens midden-in .
pi_43861663
Ik heb inmiddels een gedetailleerd doorkomsten-schema opgesteld van mijn retourtje Roemenië

De heenweg is niet 2368 maar 2515 km
de terugweg is niet 2220 maar 2298 km

samen dus niet 4588 maar 4813 km

Met flink wat mazzel maak ik nog ff een slagje Oekraīne in, en hoppa, 5000 km binnen 10 dagen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_43866592
Wat een drama weer vandaag. Ben om 17:45 vanuit Schiphol vertrokken om via Utrecht naar Groningen te reizen. Dacht ik.... Iets eerder dacht bij Utrecht Overvecht een fietser het nog van een trein te kunnen winnen. Nee dus... Resultaat, 4:45 uur onderweg geweest met een uitstapje/omleiding Utrecht - Ede-Wageningen - Amersfoort (alleen al 1,5 uur... ) Treinen op Amersfoort propvol en geen trein die op tijd reed, volgens mij.

Bah...
Bananenyoghurt...
pi_43866720
is dr morgen nog interesant spul te vinden op lwd - utrecht?
pi_43867149
Tweemaal ACTS vanuit Leeuwarden. ACTS naar Veendam, ACTS naar Coevorden ?? Alle oranje ICM's hebben morgen iig GDST.
pi_43867217
Zojuist op Leeuwarden misschien / waarschijnlijk een van de laatste vrijdagavondritten van trein 10786 met Plan V





Volgende week meer Plan V in Leeuwarden ter afscheid
pi_43867917
Nou jaaaaaaaaaaaa zeg! Ik heb die trein binnen zien koemn rijden, om 17:00 ongeveer........ Maar jou niet gezien. Ik was dan ook op het busrondje, samen met mn rij-instructrice
pi_43867945
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 23:16 schreef Zug-Chef het volgende:
Tweemaal ACTS vanuit Leeuwarden. ACTS naar Veendam, ACTS naar Coevorden ?? Alle oranje ICM's hebben morgen iig GDST.
OPh, er zijn dus toch og wel ACTS treinen die NIET in de poeier liggen?
pi_43868405
Naja ik heb de trein van 22.35 op de plaat gezet. Ik was er niet om 17.00. Plus die trein die om 17.02 vertrekt (die jij waarschijnlijk gezien hebt) bestaat maar uit 1 Plan V.

Wat betreft ACTS, ach t valt wel mee hoor. De 5811 van het ongeluk bij Rotterdam was zelf niet betrokken daarbij, want de containertrein werd aan de achterkant geraakt. De MCRE lok 513-9 van ACTS is verhuurd aan ERS, dus die wordt ook niet in het ACTS verkeer gebruikt. Oja dan hebben we ook nog de 1251die zaterdag dat brandje had, maar dat was dus het rijtuig wat er achter hing.

Dus het is eigenlijk alleen negatieve reclame voor ACTS, maar het valt dus wel mee
pi_43868667
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 23:55 schreef Zug-Chef het volgende:
Naja ik heb de trein van 22.35 op de plaat gezet. Ik was er niet om 17.00. Plus die trein die om 17.02 vertrekt (die jij waarschijnlijk gezien hebt) bestaat maar uit 1 Plan V.

Wat betreft ACTS, ach t valt wel mee hoor. De 5811 van het ongeluk bij Rotterdam was zelf niet betrokken daarbij, want de containertrein werd aan de achterkant geraakt. De MCRE lok 513-9 van ACTS is verhuurd aan ERS, dus die wordt ook niet in het ACTS verkeer gebruikt. Oja dan hebben we ook nog de 1251die zaterdag dat brandje had, maar dat was dus het rijtuig wat er achter hing.

Dus het is eigenlijk alleen negatieve reclame voor ACTS, maar het valt dus wel mee
Algemene Crash Trein Services? :p
pi_43870241
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 23:18 schreef Zug-Chef het volgende:
Zojuist op Leeuwarden misschien / waarschijnlijk een van de laatste vrijdagavondritten van trein 10786 met Plan V

[afbeelding]

[afbeelding]

Volgende week meer Plan V in Leeuwarden ter afscheid
Vanwaaar die laatste, de nieuwe dienstregeling gaat op 10 december in is pas over twee weekn ?
pi_43873583
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 00:03 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Algemene Crash Trein Services? :p
Moet jij je avatar niet aanpassen naar een acts die tegen een andere trein rijdt?
pi_43874965
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 00:56 schreef Brembo het volgende:

[..]

Vanwaaar die laatste, de nieuwe dienstregeling gaat op 10 december in is pas over twee weekn ?
Ik zeg ook: 'een van de laatste ritten' en daarachter aan dat ik de komende 2 vrijdagen nog wat picca's ga maken
pi_43875358
Wat voor materieel gaat er straks rijden als Intercity tussen (Den Helder) - Alkmaar - Amsterdam - Sittard - Maastricht/ Heerlen? De huidige rijtuigen kunnen niet gesplitst worden te Sittard dacht ik zo.
pi_43876082
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 11:57 schreef Socios het volgende:
Wat voor materieel gaat er straks rijden als Intercity tussen (Den Helder) - Alkmaar - Amsterdam - Sittard - Maastricht/ Heerlen? De huidige rijtuigen kunnen niet gesplitst worden te Sittard dacht ik zo.
VIRM
pi_43876107
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 12:34 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

VIRM
echt niet! DAAR gaan de wadlopers naartoe
  zaterdag 25 november 2006 @ 12:56:12 #150
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_43876516
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 11:57 schreef Socios het volgende:
Wat voor materieel gaat er straks rijden als Intercity tussen (Den Helder) - Alkmaar - Amsterdam - Sittard - Maastricht/ Heerlen? De huidige rijtuigen kunnen niet gesplitst worden te Sittard dacht ik zo.
Huh maar van Den Helder gaat hij toch maar tot aan Nijmegen? Of loop ik nu weer achter?
  zaterdag 25 november 2006 @ 12:57:10 #151
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_43876538
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 12:35 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

echt niet! DAAR gaan de wadlopers naartoe
Grapjas.

Het idee alleen al, vanaf Sittard naar Amsterdam met een wadloper.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_43876556
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 12:57 schreef Eix het volgende:

[..]

Grapjas.

Het idee alleen al, vanaf Sittard naar Amsterdam met een wadloper.
Dat redden ze niet eens zonder kapot te gaan denk ik
  zaterdag 25 november 2006 @ 12:59:24 #153
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43876593
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 12:56 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Huh maar van Den Helder gaat hij toch maar tot aan Nijmegen? Of loop ik nu weer achter?
Je loopt inderdaad achter!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 25 november 2006 @ 13:25:04 #154
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_43877053
Hij loopt helemaal niet achter, het wordt (Schagen) - Alkmaar - Amsterdam - Sittard - Maastricht/ Heerlen. (Schagen dus alleen in de spits, ter vervanging van de spitsritten van de sneltrein naar Amersfoort).

Vanuit Den Helder blijft natuurlijk gewoon de trein naar Nijmegen.

[ Bericht 13% gewijzigd door ReisT op 25-11-2006 13:30:21 ]
pi_43877339
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 13:25 schreef ReisT het volgende:
Hij loopt helemaal niet achter, het wordt (Schagen) - Alkmaar - Amsterdam - Sittard - Maastricht/ Heerlen.
Wauw! Nog even en we hebben weer een echte Intercity-verbinding in Nederland met een fatsoenlijke lengte Ik vond Vlissingen-Zwolle altijd wel cool En in de ochtendspits had je ooit ook ritten Maastricht - Leeuwarden
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_43877508
In de spits gaat ook een aantal treinen van Den Helder naar Maastricht! Het langste intercitytraject, hetgeen nu nog Groningen - Den Haag is, van de nieuwe dienstregeling.
pi_43877547
Ik vind aan de nieuwe drgl van NS dit cool:

Doorgaands elk half uur IC Leeuwarden - Utrecht - Rotterdam, in plaats van om en om Rotterdam en Amsterdam.

Eerste trein vertrek uit Leeuwarden richting Zwolle is 5.02 (ma - vr). Aankomst laatste trein in Leeuwarden vanuit Zwolle is nu dagelijks om 2.02
pi_43877721
Dat er straks iedere dag een trein om 5.02uur gaat vind ik ook cool. Dat de rechtstreekse verbinding met Amsterdam verdwijnt, vind ik wel jammer. Daarentegen vind ik het wel weer leuk dat de eerste trein van Leeuwarden naar Harlingen al voor 5 uur vertrekt, om 4.59uur. Gisteren nog in de 5.08uur gezeten.

Volgens het spoorboekje kan men straks alleen nog maar op vrijdag en zaterdag aankomen in Leeuwarden om 2.00uur. Vorige week vrijdag nog lekker na tweeën aangekomen in Leeuwarden.
pi_43877756
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 14:01 schreef Socios het volgende:
Volgens het spoorboekje kan men straks alleen nog maar op vrijdag en zaterdag aankomen in Leeuwarden om 2.00uur. Vorige week vrijdag nog lekker na tweeën aangekomen in Leeuwarden.
Hmm damn je hebt gelijk, vreemd, heb ik er zeker verkeerd gekeken Er verandert dus niks wat dat betreft...
pi_43877795
Behalve voor de mensen die nu nog zondags die laatste trein (willen) nemen.
pi_43877817
nacht van zaterdag op zondag bedoel je daarmee neem ik aan
pi_43877870
Nee, de nacht van zondag op maandag. Volgend weekend helaas (voorlopig) voor het laatst.
pi_43877971
Pff tja nu zie ik het ook, ik wist niet dat er in de nacht van zondag op maandag ook nog een late IC naar Leeuwarden reed met aankomst 2.00
pi_43878006
Logica is ver te zoeken zo te zien, ene moment elk half uur Leeuwarden - Rotterdam, dan weer wel om en om naar Schiphol. Andere kant op zoiezo altijd om en om, behalve weer in de spits, dan weer wel Rotterdam - Leeuwarden standaard....
  zaterdag 25 november 2006 @ 14:35:37 #165
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_43878357
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 13:50 schreef Socios het volgende:
In de spits gaat ook een aantal treinen van Den Helder naar Maastricht!
Inderdaad, nu zie ik het ook, twee treinen per dag in de ochtendspits. Dat is toch heel wat spectaculairder dan wat ze nu nog doen (sneltrein Den Helder-Amersfoort). Wel opmerkelijk dat het maar in één richting is, er is geen tegentrein in de avondspits die dit de andere kant uit (richting Den Helder dus) doet.
pi_43878885
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 13:50 schreef Socios het volgende:
In de spits gaat ook een aantal treinen van Den Helder naar Maastricht! Het langste intercitytraject, hetgeen nu nog Groningen - Den Haag is, van de nieuwe dienstregeling.
Tof! 298 "tariefeenheden" (Gn-Gvc is 253)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_43881973
Vanmorgen 3x ICM3 vanaf lwd - ut zonder te koppelen met gn - ut omdat die laatste +5 reed en het zaakje op utrecht toch niet verder zou rijden

op amf wij op tijd en iedereen verbaast dat er +5 op het bord stond en mekkeren dat de trein niet door zou rijden naar rotterdam
pi_43886555
Dat heeft NS toch gewoon gemeld, dat het niet verder reed dan Utrecht?

Tja, sommige mensen kijken nooit of er nog dingen aan de hand zijn op het spoor, dat misschien tot vertraging/uitval kan leiden enzo...
pi_43888230
Iik ga me er niet eens meer druk om maken, Hollanders zijn over het algemeen echt te dom volk
pi_43888613
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 20:55 schreef Zug-Chef het volgende:
Iik ga me er niet eens meer druk om maken, Hollanders zijn over het algemeen echt te dom volk
Eens. Fryslân boppe!
pi_43888696
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 21:06 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Eens. Fryslân boppe!
En daar ben ik het zelfs mee eens!
pi_43888820
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 21:06 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Eens. Fryslân boppe!
Friesland
Groningen
pi_43889006
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 21:12 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Friesland
Groningen
Friesland
Fryslân
pi_43889031
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 21:12 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Friesland
Groningen
kinderachtige reactie hoor
pi_43889848
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 21:12 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Friesland
Groningen
met jou kan ik praten
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_43890835
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 20:12 schreef Wadloper het volgende:
Dat heeft NS toch gewoon gemeld, dat het niet verder reed dan Utrecht?

Tja, sommige mensen kijken nooit of er nog dingen aan de hand zijn op het spoor, dat misschien tot vertraging/uitval kan leiden enzo...
Klopt, alleen op de CTA's bij amersfoort stond pas vermeld dat er gedeeltelijk BUSVERVOER in zat, echter
op utrecht CS zo geen BUS gezien richting rotterdam / den haag
pi_43890899
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 21:18 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

kinderachtige reactie hoor
Ach wat maakt het uit

Ben momenteel bezig wat foto's aan het uitzoeken, die ik gemaakt heb. Ik post morgen wel wat
pi_43891024
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 22:27 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Ach wat maakt het uit

Ben momenteel bezig wat foto's aan het uitzoeken, die ik gemaakt heb. Ik post morgen wel wat
van die graflopers?
  zaterdag 25 november 2006 @ 22:38:53 #179
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_43891149
Morgen weer Deventer-Den Helder, kijken of ik dan weer alleen maar in oranje treinen zit
pi_43891189
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 22:33 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

van die graflopers?
Onder andere, maar ook ander materieel
pi_43891321
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 22:38 schreef Erasmo het volgende:
Morgen weer Deventer-Den Helder, kijken of ik dan weer alleen maar in oranje treinen zit
vandaag ging dr een oranje ICM IV naar GN :p
  zondag 26 november 2006 @ 11:40:55 #182
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43899490
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 22:25 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Klopt, alleen op de CTA's bij amersfoort stond pas vermeld dat er gedeeltelijk BUSVERVOER in zat, echter
op utrecht CS zo geen BUS gezien richting rotterdam / den haag
Neem dan vanaf Amf gewoon de trein naar Shl, en van daar naar Rtd, ben je van al het gezeur af.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_43907728
Jammer dat ik mijn camera niet bij me had dit weekend. OP de terugreis van Cuijk naar Houten kwam ik daarstraks wat werkmateriaal tegen dat bij Geldermalsen stond. Ik neem aan nog van de werkzaamheden richting Tiel.

Ik weet niet wat er allemaal stond, ik herkende het niet allemaal. In iedergeval zo'n trein met wat volgens mij ballastgrind-stofzuigers zijn. Met van die transport banden naar iedere wagon. Ik zag ook wat platte wagons met oude stukken spoor. En ook nog iets wat ik totaal niet herkende. Hoog en er staken een heleboel "pootjes" onderuit.
  zondag 26 november 2006 @ 16:39:50 #184
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43908093
Ik denk dat die laatste een stopmachine is. Die trilt het ballastbed aan, zodat het spoor goed vastligt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_43908665
quote:
Op zondag 26 november 2006 16:39 schreef Duvel het volgende:
Ik denk dat die laatste een stopmachine is. Die trilt het ballastbed aan, zodat het spoor goed vastligt.
Ik zag 'm niet erg goed. Maar dat ding leek een stuk 'opener' dan de stopmachines die ik ken.
pi_43908709
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 20:12 schreef Wadloper het volgende:
Dat heeft NS toch gewoon gemeld, dat het niet verder reed dan Utrecht?

Tja, sommige mensen kijken nooit of er nog dingen aan de hand zijn op het spoor, dat misschien tot vertraging/uitval kan leiden enzo...
Ik vond gisteren de aankondiging in de trein trouwens enorm tekort schieten...
Ik was onderweg van Enschede naar Utrecht, zat in de trein richting Amsterdam Centraal en Schiphol.
Er zijn dus werkzaamheden bij Duivendrecht, en tussen Gouda en Woerden.
Omgeroepen bericht vlak voor binnenrijden station Amersfoort: "Deze trein wordt niet gesplitst, maar rijdt in z'n geheel door naar Amsterdam Centraal en vervolgens richting Schiphol. Dit in verband met werkzaamheden. Reizigers richting Den Haag Centraal of Rotterdam Centraal kunnen eventueel mee reizen tot Amsterdam

Eventueel mee naar Amsterdam!? Ten eerste, vertel er even bij dat er geen intercity rijdt tussen ut en rtd/gvc, ten tweede, zowiezo meerijden met die trein lijkt me handig, ten derde, is meerijden tot Schiphol niet nog veel handiger?

Naja, ik moest gewoon naar Utrecht, dus het boeide mij allemaal niet zo...
Ieder verhaal eindigt gelukkig, als je er maar vroeg genoeg mee stopt. - Annie M.G. Schmidt -
pi_43909964
quote:
Op zondag 26 november 2006 16:57 schreef Fixers het volgende:

[..]

Ik zag 'm niet erg goed. Maar dat ding leek een stuk 'opener' dan de stopmachines die ik ken.
Volgens mij is het op het ballastgrind opnieuw te leggen, dat is ook gebeurd tussen Ah - Zp. Daar is eerst het spoor vervangen en toen werd er opgereden en later is het ballastgrind weer verschoond.
pi_43911695
quote:
Op zondag 26 november 2006 16:58 schreef Vloris het volgende:

[..]

Ik vond gisteren de aankondiging in de trein trouwens enorm tekort schieten...
Ik was onderweg van Enschede naar Utrecht, zat in de trein richting Amsterdam Centraal en Schiphol.
Er zijn dus werkzaamheden bij Duivendrecht, en tussen Gouda en Woerden.
Omgeroepen bericht vlak voor binnenrijden station Amersfoort: "Deze trein wordt niet gesplitst, maar rijdt in z'n geheel door naar Amsterdam Centraal en vervolgens richting Schiphol. Dit in verband met werkzaamheden. Reizigers richting Den Haag Centraal of Rotterdam Centraal kunnen eventueel mee reizen tot Amsterdam

Eventueel mee naar Amsterdam!? Ten eerste, vertel er even bij dat er geen intercity rijdt tussen ut en rtd/gvc, ten tweede, zowiezo meerijden met die trein lijkt me handig, ten derde, is meerijden tot Schiphol niet nog veel handiger?

Naja, ik moest gewoon naar Utrecht, dus het boeide mij allemaal niet zo...
ja lekker krom
  zondag 26 november 2006 @ 19:29:19 #189
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_43912951
quote:
Op zondag 26 november 2006 16:58 schreef Vloris het volgende:
Eventueel mee naar Amsterdam!? Ten eerste, vertel er even bij dat er geen intercity rijdt tussen ut en rtd/gvc, ten tweede, zowiezo meerijden met die trein lijkt me handig, ten derde, is meerijden tot Schiphol niet nog veel handiger?
Hij moest het zeggen, maar hij bedoelde "eigenlijk hebben we liever dat jullie hier in Amersfoort allemaal oprotten en in je eigen sop gaarstinken. Het zal me de bliksem wezen hoe jullie in Rotterdam of Den Haag komen. Lekker Puh "
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_43913077
quote:
Op zondag 26 november 2006 19:29 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hij moest het zeggen, maar hij bedoelde "eigenlijk hebben we liever dat jullie hier in Amersfoort allemaal oprotten en in je eigen sop gaarstinken. Het zal me de bliksem wezen hoe jullie in Rotterdam of Den Haag komen. Lekker Puh "
Gnanananana!
pi_43913132
Wat dat betreft is de omroep in treinen in Duitsland echt precies 19,39 x zo goed...
pi_43913192
quote:
Op zondag 26 november 2006 19:34 schreef Zug-Chef het volgende:
Wat dat betreft is de omroep in treinen in Duitsland echt precies 19,39 x zo goed...
nou, daar verschillen de meningen over. Ik heb ook al eens iemand horen zeggen dat ze maar 19,37 x beter waren.....
  zondag 26 november 2006 @ 19:53:26 #193
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_43913669
Dolle pret, we krijgen Wadlopers op de Maaslijn

http://mgl.digi-dition.nl(...)_20061125_66_226.php
quote:
Het meest beducht is hij nog wel voor het feit dat er op 10 december niet genoeg treinen voorhanden blijken te zijn op de Maaslijn tussen Venlo en Roermond en op het traject tussen Heerlen en Maastricht.

Dat risico zit erin omdat met de NS nog altijd geen overeenstemming is bereikt over zes treinen. „Ja, daar slaap ik niet goed van.” De treinen vormen toch al een wat zwakke schakel in het hele verhaal. Veolia heeft spiksplinternieuwe treinen besteld, maar die arriveren pas over een jaar. Tot die tijd moet het bedrijf zich in Limburg behelpen met onder meer zogeheten Wadlopers, treinen die gehuurd worden van Arriva dat deze in het noorden van het land heeft gebruikt. „Redelijk klassieke treinen, die we echt niet langer dan een jaar willen gebruiken”, zegt De Beer. Helemaal gerust is hij er in elk geval niet op, want Veolia houdt bussen achter de hand voor het geval er met die treinen iets misgaat.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_43913870
Whehehehehehe

Ik lach limburg uit!
pi_43913961
quote:
Op zondag 26 november 2006 20:00 schreef Alexxxxx het volgende:
Whehehehehehe

Ik lach limburg uit!
Dan kan WADLOPER verhuizen :p als die zn wadlopers nog wil fotograveren
pi_43914002
quote:
Op zondag 26 november 2006 20:03 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Dan kan WADLOPER verhuizen :p als die zn wadlopers nog wil fotograveren
Weer een Groninger minder
  zondag 26 november 2006 @ 20:30:51 #197
148385 Wadloper
Noorderling
pi_43914529
quote:
Op zondag 26 november 2006 20:03 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Dan kan WADLOPER verhuizen :p als die zn wadlopers nog wil fotograveren
Hehe, nee, ik heb genoeg wadloper foto's
Ik blijf ze fotograferen tot dat ze hier definitief weg zijn, en dan ga ik over op de Wadlers ]

Maaruh, Arriva heeft ze zelf ook nog nodig, want er rijden maar 2 setjes wadlers op Gn-Nsch, en de rest (de 3 anderen) met 2x DH2 in de spits...

Voor 10 dec kan er niet eens een wadloper naar Limburg gaan
pi_43914893
quote:
Op zondag 26 november 2006 20:30 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Hehe, nee, ik heb genoeg wadloper foto's
Ik blijf ze fotograferen tot dat ze hier definitief weg zijn, en dan ga ik over op de Wadlers ]

Maaruh, Arriva heeft ze zelf ook nog nodig, want er rijden maar 2 setjes wadlers op Gn-Nsch, en de rest (de 3 anderen) met 2x DH2 in de spits...

Voor 10 dec kan er niet eens een wadloper naar Limburg gaan
trekken ze de PLAN U maar van stal
  zondag 26 november 2006 @ 20:59:12 #199
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_43914940
quote:
Op zondag 26 november 2006 20:00 schreef Alexxxxx het volgende:
Whehehehehehe

Ik lach limburg uit!
't is gelukkig maar voor een jaartje, daarna komt er mooi nieuw materiaal
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  zondag 26 november 2006 @ 21:07:55 #200
148385 Wadloper
Noorderling
pi_43915067
quote:
Op zondag 26 november 2006 20:56 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

trekken ze de PLAN U maar van stal
Ze kunnen er 3 krijgen las ik, de rest heeft geen ATB-NG dacht ik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')