abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 november 2006 @ 00:02:28 #51
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43769007
Lijkt me een snellere optie, maar je weet het nooit met de NS en prutsrail
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43769036
denk dat de 826 niet meer redbaar is? of ze moeten nog een behoorlijke lading onderdelen / plaat materiaal hebben liggen van andere kapotte Vtjes ?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 november 2006 @ 00:06:36 #53
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43769130
Haarlem heeft op dit moment toch niets te doen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43769150
quote:
Op woensdag 22 november 2006 00:06 schreef Peterselieman het volgende:
Haarlem heeft op dit moment toch niets te doen?
laat ze dan maar lekker ICM-3tjes ombouwen
pi_43769205
quote:
Op woensdag 22 november 2006 00:06 schreef Peterselieman het volgende:
Haarlem heeft op dit moment toch niets te doen
die zijn zelf toch aan het verbouwen?
bye
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 november 2006 @ 00:09:43 #56
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43769208
Of de Plan V R6 en R7 revisie uitvoeren, ander defect materieel oplappen. De 826 krijgt gezien de schade echt geen voorrang. De makkelijk op te lappen stellen gaan voor.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43770831


Ik vind deze gedeukte versie ook wel mooi.

Valt wel op dat het machinistgedeelte volledig geplet is. Hopelijk is de beste man op tijd uit z'n cabine gesprongen.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 november 2006 @ 01:18:06 #58
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43770859
De machinist had enkele verwondingen, maar die vielen gelukkig nogal mee
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43771664
waarsch dus voornamelijk van rondvliegend glas, zal voor een groot deel van de gewonde reizigers ook gelden
pi_43772130
quote:
Op woensdag 22 november 2006 00:02 schreef Peterselieman het volgende:
Lijkt me een snellere optie, maar je weet het nooit met de NS en prutsrail
goederenverkeer (waaronder de ERS van gister) moest omrijden via Arnhem vanwege werkzaamheden bij Bentheim. Daarom gaan ze denk ik net als de ICE om via Venlo.


Ik ga vandaag spotten te Helmond, Venlo en Horst Sevenum, hopen op veel extra cargo en ICE
  woensdag 22 november 2006 @ 07:56:38 #61
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43772394
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 23:03 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat zal je nog zwaar tegenvallen. Optisch mag er misschien niet zoveel te zien zijn, maar onderhuids zal er toch veel schade zijn. Zo zal het hele voorste draaistel naar de galemiezen zijn. En nog enkele andere dingen uiteraard. De Plan V zal wel terplekke gesloopt worden. Het lijkt me niet dat die ooit nog de baan op komt.
De Klaas lijkt op een foto langs de zijkant enigszins krom. Sowieso: alle troep onder die huif staat nu voorin de loc.

De 826 heeft schade aan alle vier de einden. Als je de rotte stukken er af zaagt en wat je overhoudt weer aan elkaar last, hou je een soort Plan W over.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_43774140
Mag ik hier even kotsen op Arriva. Plezier om met Arriva te treinreizen is nu echt volledig verdwenen. Vanmorgen voor de 3e keer drie dagen tijd een vertraging van +20 waardoor ik mijn aansluiting heb gemist. Arriva
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_43774215
Zucht.. twas vanmorgen weer zover.. een uur geen treinen vertrokken vanuit winschoten.. (althans, heb ik van horen zeggen). Ik kom aan op station om 9 uur, staat er een (al redelijk volle) GTW op perron 1 (normaal gesproken komt die op perron 2) Vervolgens een nieuw welkomst bericht gehoord ("welkom op de stoptrein tussen nieuweschans en groningen, deze trein stopt bij (lijstje van alle stations)" Vervolgens kon er al vanaf sappemeer geen mens meer bij.. wel leuk, zo in de spits..

Trouwens ook een nieuw eindspeech gehoord.. "dames en heren, de volgende station is Groningen Europapark, tevens eindpunt van deze trein" Dit station bestaat nog niet eens... moet nog gebouwd worden
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  woensdag 22 november 2006 @ 10:14:24 #64
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43774394
Zegt het bandje echt "de volgende station"?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_43774910
Nee, het is 'het'.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 november 2006 @ 11:04:50 #66
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43775549
quote:
Op woensdag 22 november 2006 07:56 schreef Duvel het volgende:

[..]

De Klaas lijkt op een foto langs de zijkant enigszins krom.
Dat viel me gister ook al op, op de foto's.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43777200
quote:
Op woensdag 22 november 2006 10:14 schreef Duvel het volgende:
Zegt het bandje echt "de volgende station"?
he, foutje, bedankt
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_43777340
quote:
Op woensdag 22 november 2006 07:56 schreef Duvel het volgende:

[..]

De Klaas lijkt op een foto langs de zijkant enigszins krom. Sowieso: alle troep onder die huif staat nu voorin de loc.

De 826 heeft schade aan alle vier de einden. Als je de rotte stukken er af zaagt en wat je overhoudt weer aan elkaar last, hou je een soort Plan W over.
plan w?

leuker voor in de spits
pi_43779840
Even dom vraagje, waarom koppelen ze die koplopers niet meer aan elkaar?

(in de zin van het ene treindeel aan het andere )
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_43779933
quote:
Op woensdag 22 november 2006 13:33 schreef DutchErrorist het volgende:
Even dom vraagje, waarom koppelen ze die koplopers niet meer aan elkaar?

(in de zin van het ene treindeel aan het andere )
ze koppelen wel, alleen de deuren houden ze dicht. Zou teveel storingen opleveren en ze vinden het bij de NS niet noodzakelijk om ze open te doen.. Dan kiezen ze liever voor gesloten deuren. Ze worden bij de revisie ook vervangen door 1 paneel.. ( nu al dichtgelast).
bye
pi_43785443
4011 (de eerste die gereviseerd is) staat nog steeds in Wenen overigens
pi_43787258
quote:
Op woensdag 22 november 2006 16:14 schreef Wadloper het volgende:
4011 (de eerste die gereviseerd is) staat nog steeds in Wenen overigens
waarom is er geen 4000 - 4010 dan? of waren dat die 2 delige ICM stelletjes?
  woensdag 22 november 2006 @ 17:07:10 #73
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_43787670
Tweedelige ICM? Die hebben nooit bestaan.

De 4001-4010 was de protoserie drietjes, die week af van de rest en is inmiddels gesloopt. De 4011 is dus de eerste 'gewone' ICM.
pi_43788073
Klopt, de 4001-4010 waren de protoseries van de ICM, hadden ook een trap (van de cabine) rechtdoor, ipv links.
Ook hadden deze een koersrol die anders zat (op een andere plaats dan de 4011 en verder), en hadden ze 2 dingen op de doorloopkop deuren.

Deze voldeden niet (meer) aan de eisen die NS stelden, en de ICM III 4011 was de eerste die aangepast en wel (naar de eisen van NS) op het spoor reed. De rest werd later afgevoerd en (grotendeels) gesloopt. Er is volgens mij in Amf Bokkeduinen nog een ICM-0 serie (dus 1 van de 4001-4010)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 november 2006 @ 17:17:15 #75
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43788091
Het betrof de 4001-4007. De 4008-4010 hebben nooit bestaan in ICM vorm
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 22 november 2006 @ 17:35:47 #77
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43788789
quote:
Op woensdag 22 november 2006 17:16 schreef Wadloper het volgende:
Klopt, de 4001-4010 waren de protoseries van de ICM, hadden ook een trap (van de cabine) rechtdoor, ipv links.
Ook hadden deze een koersrol die anders zat (op een andere plaats dan de 4011 en verder), en hadden ze 2 dingen op de doorloopkop deuren.
Die puisten op de kop waren al een tijdje weg hoor Dat was ergens in het proefstadium. Naast deze verschillen kon je ze ook herkennen aan een andere bakindeling, de cabine was anders (van binnen en buiten), de weg naar de doorloopkop was anders, de binnendeuren, de draaistellen, et cetera. Er zat acht jaar tussen de levering van de proto's en de serielevering. Vandaar dat de proto's op een gegeven momen buiten dienst gegaan zijn: ze zaten tegen revisiedatum aan maar revisie werd niet lonend geacht in verband met het grote aantal afwijkingen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_43788853
quote:
Op woensdag 22 november 2006 17:17 schreef Peterselieman het volgende:
Het betrof de 4001-4007. De 4008-4010 hebben nooit bestaan in ICM vorm
Kan ook
Dacht dat het er 10 waren, maar goed
pi_43802660
Hoogtepunten dagje Horst-Sevenum en Helmond:















De rest is ge-update op http://www.spoorvinder.tk

pi_43802977
! wrom wassie blokkendoos daar?
pi_43803315
Geloof dat bij Arnhem alweer was sporen toegangelijk zijn naar Arnhem-Velperpoort. Want er was weer V-IRM + SM90 naar Zwolle onderweg . Beetje frapant terwijl er nog steeds bussen rijden .
pi_43803682
quote:
Op woensdag 22 november 2006 22:57 schreef Ou-Tannu het volgende:
! wrom wassie blokkendoos daar?
mini rondritje van Ut via Hvs nar Amf, dan weer terug naar Ut, en via Bhv weer naar Maliebaan
pi_43804823
quote:
Op woensdag 22 november 2006 23:03 schreef Brembo het volgende:
Geloof dat bij Arnhem alweer was sporen toegangelijk zijn naar Arnhem-Velperpoort. Want er was weer V-IRM + SM90 naar Zwolle onderweg . Beetje frapant terwijl er nog steeds bussen rijden .
sm90:?
pi_43810890
Misschien dat hij DM'90 bedoeld, de d en de s zitten naast elkaar
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 november 2006 @ 08:27:59 #85
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43811405
Het kan alleen maar DM'90 zijn. VIRM wordt namelijk gebruikt om zo nu en dan een stel naar Zwolle voor onderhoud of andere zaken.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 23 november 2006 @ 08:55:16 #86
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43811673
D'r kon ook weer eens een SM90 voor een oefening gebruikt zijn...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_43814129
Kan je nagaan hoelang perron 18/19 is geworden. De reistijd van Utrecht naar Houten is teruggebracht tot 5 minuten (zonder stop op lunetten). Ze hebben uitvoorzorg wel rekening gehouden met het pokkeeind lopen dat het is naar 19b de overstaptijd is 15 minuten vanuit Den Haag. Al is het sneller om vanuit den haag met de stoptrein naar gouda te gaan en daar over te stappen op de IC maar dan heb je maar 5 minuten om naar 19b te rennen.
  donderdag 23 november 2006 @ 11:25:08 #88
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43814394
quote:
Op donderdag 23 november 2006 11:13 schreef Fixers het volgende:
Kan je nagaan hoelang perron 18/19 is geworden. De reistijd van Utrecht naar Houten is teruggebracht tot 5 minuten (zonder stop op lunetten). Ze hebben uitvoorzorg wel rekening gehouden met het pokkeeind lopen dat het is naar 19b de overstaptijd is 15 minuten vanuit Den Haag. Al is het sneller om vanuit den haag met de stoptrein naar gouda te gaan en daar over te stappen op de IC maar dan heb je maar 5 minuten om naar 19b te rennen.
Als de reistijd al zoveel korter is door een nieuw perron, dan vooral door de nieuwe uitrijsporen die zijn aangelegd. Gaat van 't weekend in dienst als het goed is.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_43814504
quote:
Op donderdag 23 november 2006 11:25 schreef Duvel het volgende:

[..]

Als de reistijd al zoveel korter is door een nieuw perron, dan vooral door de nieuwe uitrijsporen die zijn aangelegd. Gaat van 't weekend in dienst als het goed is.
Nieuwe oplossing voor capaciteitsproblemen en vertragingen... we laten de reizigers gewoon vast een flinkstuk van de reis lopen

Ik hoop alleen niet dat ze met 18b/19b ook helemaal op het uiteinde gaan staan. Ik vind 15b al zo'n takkeeind lopen als je van 12b moet komen. Een derdere tunnel of een nieuwe traverse aan de zuidzijde van de stationshal op utrecht lijkt me heel geen overbodige luxe.
pi_43823445
quote:
Op donderdag 23 november 2006 11:29 schreef Fixers het volgende:

[..]

Nieuwe oplossing voor capaciteitsproblemen en vertragingen... we laten de reizigers gewoon vast een flinkstuk van de reis lopen

Ik hoop alleen niet dat ze met 18b/19b ook helemaal op het uiteinde gaan staan. Ik vind 15b al zo'n takkeeind lopen als je van 12b moet komen. Een derdere tunnel of een nieuwe traverse aan de zuidzijde van de stationshal op utrecht lijkt me heel geen overbodige luxe.
Utrecht gaat toch al in z'n geheel plat, dus dat moet lukken, als je maar tijdig je mond bij de NS en gemeente utrecht opentrekt
pi_43823611
Kan iemand hier nog wat met een kraskaart voor draadloos internet op het station?
Sinds ik dat ding heb gekocht is er gewoon gratis draadloos internet in Leeuwarden van een of ander bedrijf. Dus ik gebruik hem niet meer maar hij moet wel voor 30 november op Dus degene die me als eerst mailt, mail ik de codes wel door. Er staat nog tussen de 20 en 30 minuten op denk ik.
  donderdag 23 november 2006 @ 16:20:17 #92
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_43823624
Wat een klote zooi zaterdag, kut ns. Wat zijn ze allemaal aan het doen

Moet om half 9 zijn


pi_43824180
Gewoon, herstelwerkzaamheden bij Rotterdam C (vanwege maandag), en gewone werkzaamheden tussen Gouda en Woerden
pi_43824382
das wel de grootste OP die ik heb gezien tot nu toe tvp
Zo niet.. dan toch!
pi_43824421
Nu we toch aan het plennen zijn, ik heb zaterdag een feestje in Cuijk. De werkzaamheden geven me volgens de planning een 20 minuten meer reistijd, maar schrappen een overstap. Dat mag toch wel bijzonder heten dat de intercity naar Nijmegen gewoon stopt op Houten.

Het bewijs:
  donderdag 23 november 2006 @ 16:51:45 #96
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_43824528
quote:
Op donderdag 23 november 2006 16:47 schreef Fixers het volgende:
Nu we toch aan het plennen zijn, ik heb zaterdag een feestje in Cuijk. De werkzaamheden geven me volgens de planning een 20 minuten meer reistijd, maar schrappen een overstap. Dat mag toch wel bijzonder heten dat de intercity naar Nijmegen gewoon stopt op Houten.

Het bewijs:
[afbeelding]
ik hoop dat die site gewoon in de war is
pi_43824745
quote:
Op donderdag 23 november 2006 16:51 schreef jorienvdherik het volgende:

[..]

ik hoop dat die site gewoon in de war is
Nee, er rijden komend weekend geen rechtstreekse treinen tussen Arnhem en Utrecht, vanwege werkzaamheden. De Intercity's Nijmegen - Den Helder rijden om via 's Hertogenbosch
pi_43825236
quote:
Op donderdag 23 november 2006 16:59 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]
De Intercity's Nijmegen - Den Helder rijden om via 's Hertogenbosch
Dat is ook niet een beetje om
  donderdag 23 november 2006 @ 18:12:16 #99
143462 Battlefan
Pardon? PARDON?!
pi_43826792
quote:
Op donderdag 23 november 2006 16:59 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Nee, er rijden komend weekend geen rechtstreekse treinen tussen Arnhem en Utrecht, vanwege werkzaamheden. De Intercity's Nijmegen - Den Helder rijden om via 's Hertogenbosch
En daarom stoppen ze ook maar in Utrecht Lunetten?

EDIT: Zo te zien neemt de IC Nijmegen - Den Helder de stoptrein Utrecht - Den Bosch over

[ Bericht 9% gewijzigd door Battlefan op 23-11-2006 19:16:05 ]
Here you leave today and enter the world of yesterday, tomorrow and fantasy
- Walt Disney
pi_43829147
quote:
Op woensdag 22 november 2006 23:10 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

mini rondritje van Ut via Hvs nar Amf, dan weer terug naar Ut, en via Bhv weer naar Maliebaan
Vet Ook gemist

Blokkendoosjes zijn altijd gaaf
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')