abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport maandag 27 november 2006 @ 21:15:33 #251
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43942854
Op het stuk bij Rotterdam na wel ja.

Als het spoor naar 25 kv gaat, dan kunnen museumtreinen ook niet meer over het spoor rijden, tenzij die ook omgebouwd worden, maar dit gaat wel tenkoste van de authenticiteit van de treinen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 27 november 2006 @ 21:17:23 #252
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43942955
quote:
Op maandag 27 november 2006 21:15 schreef Peterselieman het volgende:
Op het stuk bij Rotterdam na wel ja.

Als het spoor naar 25 kv gaat, dan kunnen museumtreinen ook niet meer over het spoor rijden, tenzij die ook omgebouwd worden, maar dit gaat wel tenkoste van de authenticiteit van de treinen.
Dat klopt, al denk ik niet dat je een Blokkendoos zomaar ombouwt...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport maandag 27 november 2006 @ 21:17:44 #253
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43942974
Zie net op Somda dat er in Onnen maar liefst 11 stellen VIRM stonden vandaag, alsmede 11 stellen ICM
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43943033
quote:
Op maandag 27 november 2006 21:15 schreef Peterselieman het volgende:
Op het stuk bij Rotterdam na wel ja.

Als het spoor naar 25 kv gaat, dan kunnen museumtreinen ook niet meer over het spoor rijden, tenzij die ook omgebouwd worden, maar dit gaat wel tenkoste van de authenticiteit van de treinen.
hmm das wel minder ja, tenzij je een relatief kleine oplossing kan maken om de 25kV om te zetten naar 1.5kV
  maandag 27 november 2006 @ 21:21:45 #255
86072 thatsme
and That's you!
pi_43943174
Er zal zowieso mee gewacht worden met de overstap tot alle huidige treinen (behalve de VIRM) naar de sloop zijn. Ze gaan deze echt niet meer ombouwen.
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  maandag 27 november 2006 @ 21:25:56 #256
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43943375
Weet iemand hoe hoog de kop van de Koploper eigenlijk is? M.a.w.: als de rijdraad op 5,50m hangt, hoeveel ruimte zit er dan tussen kop en bovenleiding?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_43944180
Volgens mij is dat niet veel, 20~30 cm schat ik
  maandag 27 november 2006 @ 21:48:04 #258
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_43944549
quote:
Op maandag 27 november 2006 20:35 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

nou vind in de stellen uit belgie niet mee tellen
die crossen gewoon op half vermogen door
Dat is dan ook helemaal geen meersysteemsmaterieel, maar toevallig lijken de systemen in NL en B zoveel op elkaar dat Belgische treintjes inderdaad gewoon op halve kracht naar NL kunnen. Maar dat doen ze alleen voor klein stukjes.

Voor de Belgische treinen die verder Nederland ingaan hebben ze échte meersysteemslocs, die hier wel gewoon op volle kracht kunnen (de 1180- en 2500-series).
  maandag 27 november 2006 @ 22:02:28 #259
86072 thatsme
and That's you!
pi_43945319
quote:
Op maandag 27 november 2006 21:48 schreef ReisT het volgende:

[..]

Dat is dan ook helemaal geen meersysteemsmaterieel, maar toevallig lijken de systemen in NL en B zoveel op elkaar dat Belgische treintjes inderdaad gewoon op halve kracht naar NL kunnen. Maar dat doen ze alleen voor klein stukjes.

Voor de Belgische treinen die verder Nederland ingaan hebben ze échte meersysteemslocs, die hier wel gewoon op volle kracht kunnen (de 1180- en 2500-series).
Ik weet niet precies welke treinen achter die series zitten.. Maar de Benelux rijdt gewoon op halve kracht in nederland
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_43945366
quote:
Op maandag 27 november 2006 22:02 schreef thatsme het volgende:

[..]

Ik weet niet precies welke treinen achter die series zitten.. Maar de Benelux rijdt gewoon op halve kracht in nederland
Dat meende ik ook ja ?
pi_43946442
quote:
Op maandag 27 november 2006 20:14 schreef Duvel het volgende:

[..]
[..]

Hier sla je de plank toch mis. De kabels die nu naar de bovenleiding gaan zijn misschien geschikt voor de stromen die bij 25kV-bedrijf gaan lopen, voor de spanning allerminst! Dus alle kabels moeten vervangen worden, en op de meeste plaatsen is de bovenleiding niet geschikt voor 25kV.

Je hebt voor 25kV inderdaad minder onderstations nodig, maar als je kijkt naar de Havenspoorlijn, dan staan daar weer meer autotrafostations. Ik zal niet verder op de techniek ingaan, als je meer wilt weten dan gebruik je de PM.
Ik ben er van uit gegaan dat de weerstand van de draad er alleen invloed op heeft, maar blijkbaar moet je dus een derde draad bij moeten trekken die in tegenfase hangt om de EMC. En blijkbaar worden er al stukken uitgerust met dit soort constructies, bij Amsterdam en Boxtel.
pi_43947311
quote:
Op maandag 27 november 2006 22:22 schreef Brembo het volgende:

[..]

Ik ben er van uit gegaan dat de weerstand van de draad er alleen invloed op heeft, maar blijkbaar moet je dus een derde draad bij moeten trekken die in tegenfase hangt om de EMC. En blijkbaar worden er al stukken uitgerust met dit soort constructies, bij Amsterdam en Boxtel.
EMC

en t bij vervaning / renovatie van stukkenspoor kan je prima voorbereidingen treffen voor zulke constructies
pi_43948029
quote:
Op maandag 27 november 2006 22:42 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

EMC

en t bij vervaning / renovatie van stukkenspoor kan je prima voorbereidingen treffen voor zulke constructies
http://nl.wikipedia.org/wiki/Elektromagnetische_compatibiliteit
Bij 1,5 kV gelijkstroom houd je de EMC zeer beperkt omdat je geen last hebt van wisselende velden. Maar bij 25 kV 50 Hz is het al stukken erger.

[ Bericht 7% gewijzigd door Brembo op 27-11-2006 23:32:50 ]
pi_43948147
quote:
Op maandag 27 november 2006 22:58 schreef Brembo het volgende:

[..]

[link]http://nl.wikipedia.org/wiki/Elektromagnetische_compatibiliteit[/link]
Bij 1,5 kV gelijkstroom houd je de EMC zeer beperkt omdat je geen last hebt van wisselende velden. Maar bij 25 kV 50 Hz is het al stukken erger.
aah ja gelijkstroom heeft een constand veld

wissel heeft een 50x per seconde wisselend veld ( bij 50hz ) dus das logish
  dinsdag 28 november 2006 @ 09:04:44 #265
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43953304
quote:
Op maandag 27 november 2006 22:02 schreef thatsme het volgende:

[..]

Ik weet niet precies welke treinen achter die series zitten.. Maar de Benelux rijdt gewoon op halve kracht in nederland
De Benelux rijdt gewoon op volle kracht. De loc kan omschakelen tussen 1500V of 3000V-bedrijf. Anders zou je niet genoeg vermogen hebben om de dienstregeling te rijden. Aan de grenzen willen ze nog wel wat Belgische treinen door laten rijden onder lage spanning, maar voor het hele eind naar Amsterdam lijkt me dat niet handig.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 28 november 2006 @ 09:09:51 #266
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43953380
quote:
Op maandag 27 november 2006 22:22 schreef Brembo het volgende:

[..]

Ik ben er van uit gegaan dat de weerstand van de draad er alleen invloed op heeft, maar blijkbaar moet je dus een derde draad bij moeten trekken die in tegenfase hangt om de EMC. En blijkbaar worden er al stukken uitgerust met dit soort constructies, bij Amsterdam en Boxtel.
Met de kabels bedoelde ik de kabels die door de grond naar de bovenleiding lopen, sorry! De bovenleiding is, mits met de goede isolatoren, prima geschikt voor 25kV. De extra leiding die jij noemt wordt inderdaad al opgehangen. Momenteel wordt ie als versterkingsleiding gebruikt, dus verbonden met de rest van het net, zodat je een grote koperdoorsnede hebt die nodig is voor de stromen die in Nederland lopen. Als wordt overgegaan op 25kV moeten deze verbindingen weer worden weggehaald, zodat deze leiding geheel gescheiden van de rest is. De extra leiding is dan geen versterkingsleiding meer, maar "negative feeder" zoals dat heet. De toepassing van de NF heeft inderdaad te maken met EMC-problematiek. De stromen lopen in een korter deel van de baan, zodat er kleinere lussen zijn en minder beďnvloeding.

Overigens is er bij gelijkstroom ook sprake van EMC, bijvoorbeeld als in de stad een voedingskabel van de tram dicht langs huizen loopt. Dan kan het beeld vlekken vertonen door de magnetische velden. Ook zwerfstromen en de gevolgen daarvan vallen trouwens onder EMC.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_43956274
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 09:09 schreef Duvel het volgende:

[..]


Overigens is er bij gelijkstroom ook sprake van EMC, bijvoorbeeld als in de stad een voedingskabel van de tram dicht langs huizen loopt. Dan kan het beeld vlekken vertonen door de magnetische velden. Ook zwerfstromen en de gevolgen daarvan vallen trouwens onder EMC.
bij gelijkstroom heb je wel een constanter veld, geloof wel dat je veld sterker is bij gelijke spanningen
  dinsdag 28 november 2006 @ 12:21:13 #268
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43957386
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 11:27 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

bij gelijkstroom heb je wel een constanter veld, geloof wel dat je veld sterker is bij gelijke spanningen
Je hebt twee velden: elektrisch en magnetisch. Elektrisch wordt veroorzaakt door spanning, magnetisch door stroom. Bikj 1500V gelijkspanning heb je nogal grote stromen, dus een groot magnetisch veld, dat varieert met de stroom.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 28 november 2006 @ 15:56:34 #269
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_43963663
quote:
Op maandag 27 november 2006 22:02 schreef thatsme het volgende:

[..]

Ik weet niet precies welke treinen achter die series zitten.. Maar de Benelux rijdt gewoon op halve kracht in nederland
11.8 serie schakelt gewoon tussen 3 en 1,5kV aan de grens. De NMBS-stoppers naar Mt en Rsd rijden wel op half vermogen.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_43967363
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 12:21 schreef Duvel het volgende:

[..]

Je hebt twee velden: elektrisch en magnetisch. Elektrisch wordt veroorzaakt door spanning, magnetisch door stroom. Bikj 1500V gelijkspanning heb je nogal grote stromen, dus een groot magnetisch veld, dat varieert met de stroom.
ja maar das een constand veld ? mn TV vind het fijner als ik er een gelijkstroom magnetish veld bij leg dan een wisselstroom veld
pi_43968402
quote:
Op maandag 27 november 2006 21:25 schreef Duvel het volgende:
Weet iemand hoe hoog de kop van de Koploper eigenlijk is? M.a.w.: als de rijdraad op 5,50m hangt, hoeveel ruimte zit er dan tussen kop en bovenleiding?
De machinist zit rond de 4 meter boven het spoor zei een monteur eens tegen me
pi_43968637
In frankrijk hebben ze het ook niet het hele net 25 kV 50 Hz las ik ergens. Alleen de TGV lijnen tot aan de stad, als het in de stad komt word het 1,5 KV gelijkstroom, omdat het anders te veel overlast gaf voor de omwonenden .
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 november 2006 @ 19:10:05 #273
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43969942
Onderstaande bericht komt van Nu.nl:
quote:
Arriva sluit contract met Zwitserse treinfabrikant

Uitgegeven: 28 november 2006 18:07
Laatst gewijzigd: 28 november 2006 18:36
SLIEDRECHT - De Zwitserse treinfabrikant Stadler gaat openbaarvervoerbedrijf Arriva zeven treinen leveren voor de Merwede-Lingelijn tussen Dordrecht en Geldermalsen. Beide ondernemingen hebben dinsdagmiddag in Sliedrecht daarvoor een contract getekend.

Stadler en Arriva werken al samen in Friesland en Groningen waar 43 treinen van hetzelfde type rijden, zij het op diesel. In Zuid-Holland gaat het om elektrisch aangedreven treinstellen.

Arriva neemt per 10 december de exploitatie van de spoorlijn Dordrecht-Geldermalsen over van de Nederlandse Spoorwegen. De nieuwe treinen gaan eind 2008 op de lijn rijden.

Spoorverdubbeling

Tot die tijd gebruikt Arriva de oude NS-treinen. Met de order aan Stadler is 30 miljoen euro gemoeid. Als op het traject de gewenste spoorverdubbeling is uitgevoerd, wil Arriva nog drie treinen kopen.

Het type trein waarmee Arriva op de Merwede-Lingelijn gaat rijden is de Spurt. Het bedrijf laat het aan de reizigers over welke kleur de trein krijgt. Ze kunnen kiezen tussen de groene huiskleur van de Britse onderneming of rood. Ook komt er een prijsvraag welke namen de zeven treinen krijgen.

Airconditioning

De Spurt wordt voorzien van camera's, gelijkvloerse instap, airconditioning, werkcoupés en een digitaal informatiesysteem. Arriva gaat rijden met zogenoemde3-treinstellen en 2-treinstellen, die respectievelijk plaats bieden aan 178 en 115 passagiers.

Volgens directeur Anne Hettinga van Arriva komen er op de lijn vijf stations bij en worden de bestaande stations opgeknapt. Hettinga gaat er vanuit dat de spoorverdubbeling, die op twee locaties is voorzien, in 2009 een feit is.

Een gezonde exploitatie van de lijn is onder meer afhankelijk van die spoorverdubbeling, zei hij. Ook verwacht Arriva dat ProRail de perrons gaat verlagen om de in- en uitstap te vergemakkelijken. Het bedrijf heeft tot 2020 een concessie voor het OV in de regio Zuid-Holland-Zuid.
Ik zag op Somda dat van de diesels er nu 6 in actieve dienst zitten. Verder is er een vandaag is aangekomen en 2 moeten nog defect zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43970355
In de Spits/Metro staat een keer in de week z'n stukje van de NS zelf over nieuws, werkzaamheden enzz.. Daar staan de laatste weken ook grafiekjes bij met bijvoorbeeld de drukste uitstapstaions en de drukste treintrajecten. Maar zijn die cijfers eigenlijk ook op de site van de NS te zien? Ik heb gezocht maar niets gevonden, lijkt me wel leuk om te weten
pi_43970537
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 19:10 schreef Peterselieman het volgende:
Onderstaande bericht komt van Nu.nl:
[..]

Ik zag op Somda dat van de diesels er nu 6 in actieve dienst zitten. Verder is er een vandaag is aangekomen en 2 moeten nog defect zijn.
Elektrisch Spurten

als de laatste 2 spurten ook op gn - leer zitten zouden er al wadjes weg kunnen naar Veolia?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 november 2006 @ 19:29:46 #276
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43970645
Ik las net op Somda dat er voor Nijmegen-Roermond 23 bakken DH komen. Sterkte daar met het sardientjes vervoer.

Dan hebben we hier in het noorden dus ook sardientjes vervoer

Tenzij de NS tijdelijk enkele buffels aan Arriva verhuurd, maar dit zal wel een utopie zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43970683
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 19:29 schreef Peterselieman het volgende:
Ik las net op Somda dat er voor Nijmegen-Roermond 23 bakken DH komen. Sterkte daar met het sardientjes vervoer.

Dan hebben we hier in het noorden dus ook sardientjes vervoer

Tenzij de NS tijdelijk enkele buffels aan Arriva verhuurd, maar dit zal wel een utopie zijn
de NS zal dan sneller een Plan (st)U(k) sturen?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 november 2006 @ 19:34:12 #278
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43970799
Lijkt me niet, omdat die of niet rijvaardig zijn of al aan Slowakijke zijn verkocht en er nog een aantal museumstellen zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43970829
wat ik me afvraag, wrom niet dordrecht - tiel?

of is dat spoorlogisch niet haalbaar? Gezien de trein naar tiel nu vanaf utrecht op geldermalsen wordt gesplitst en gekoppeld, haal Ut - tiel dr uit en laat arriva lekker door hobbelen naar tiel ?
pi_43970853
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 19:34 schreef Peterselieman het volgende:
Lijkt me niet, omdat die of niet rijvaardig zijn of al aan Slowakijke zijn verkocht en er nog een aantal museumstellen zijn.
whehe! De-1 41 en DE-2 186 dan maar huren? B)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 november 2006 @ 19:41:05 #281
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43971037
Denk niet dat die stichtingen dat willen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43971107
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 19:41 schreef Peterselieman het volgende:
Denk niet dat die stichtingen dat willen.
hehe was ook maar n spinsel

Denk dat het veevervoer wordt,

hopelijk rollen de GTWs lekker bij stadler weg, en gaan ze zonder al te veel storing de diensten vervullen


en Arriva kan dus wel 14 wadjes missen omdat deze al stuk aan de kant staan ?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 november 2006 @ 19:48:09 #283
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43971237
Er stonden vorige week 14 bakken aan de kant. Er gaan 23 bakken naar het zuiden. Een simpele rekensom luidt dan dat er 11 bakken uit dienst moeten worden gehaald.

Waarom 11? Stel 3209 staat namelijk al een behoorlijke tijd met motorschade langs de kant en dat zie ik niet zomaar opgelost worden.

Leve het sardientjesvervoer
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43971348
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 19:48 schreef Peterselieman het volgende:
Er stonden vorige week 14 bakken aan de kant. Er gaan 23 bakken naar het zuiden. Een simpele rekensom luidt dan dat er 11 bakken uit dienst moeten worden gehaald.

Waarom 11? Stel 3209 staat namelijk al een behoorlijke tijd met motorschade langs de kant en dat zie ik niet zomaar opgelost worden.

Leve het sardientjesvervoer
Gelukkig reis ik op een andere manier

iets met banden en das ook af en toe sardientjes vervoer.. hopen dat xx het beter doet
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 november 2006 @ 20:04:20 #285
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43971726
Als alle nu in Nederland aanwezige GTW's rijvaardig zijn op 10 december, dan kan Arriva best die 23 bakken missen. Die 9 aanwezige GTW's hebben samen namelijk 22 bakken, dat is dus een bak minder, maar in de spits rijden nu ook niet alle wadslopers, dus het kan wel.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43971936
daar zeg je wel wat ja! dan is het alleen de keuze wat voor sardienblikkies gaan ze naar veolia sturen

zijn er 23 DH-1 stelletjes?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 november 2006 @ 20:12:45 #287
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43972028
Nope. Arriva heeft er 17 (officiëel 16, want de 3103 is nog van de NS) en xx heeft er 2. 19 in totaal dus. Daarmee moeten er dus minimaal 3 DH2'tjes naar het zuiden toe, als xx de wadjes nog in blijft zetten op Almelo-Mariënberg.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43972207
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 20:12 schreef Peterselieman het volgende:
Nope. Arriva heeft er 17 (officiëel 16, want de 3103 is nog van de NS) en xx heeft er 2. 19 in totaal dus. Daarmee moeten er dus minimaal 3 DH2'tjes naar het zuiden toe, als xx de wadjes nog in blijft zetten op Almelo-Mariënberg.
xx rijd toch ook tot medio zomer 2007 met de wadjes daarna kwamen er toch linten
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 november 2006 @ 20:18:26 #289
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43972254
Zoiets ja, maar ik heb er niets meer over gehoord, dus het blijft even afwachten.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43972430
zelfde voor de valleilijn waneer wordt dat spul afgeleverd?
pi_43972557
De korste ICR ooit (stond vanochtend voor de derde dag op Amersfoort CS)

  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 november 2006 @ 20:27:31 #292
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43972606
De inzet is vanaf september 2007 volgens xx
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 november 2006 @ 20:28:52 #293
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43972654
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 20:26 schreef Dichterbijer het volgende:
De korste ICR ooit (stond vanochtend voor de derde dag op Amersfoort CS)

[afbeelding]
Daar kun je behoorlijk wat reizigers mee vervoeren
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43973069
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 20:26 schreef Dichterbijer het volgende:
De korste ICR ooit (stond vanochtend voor de derde dag op Amersfoort CS)

[afbeelding]
Ik zag vanmiddag exact zo'n combinatie op de Binkhorst in Den Haag zien staan. Dezelfde mischien? 'k zag 'm wel van de andere kant de stuurstand wees richting centraal/HS.
pi_43973360
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 19:48 schreef Peterselieman het volgende:
Waarom 11? Stel 3209 staat namelijk al een behoorlijke tijd met motorschade langs de kant en dat zie ik niet zomaar opgelost worden.
Motorschade?
De 3209 heeft aan 1 kant geen koppeling, maar motorschade weet ik niets van eigenlijk
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 november 2006 @ 21:19:47 #296
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43974287
Dat dacht ik tenminste of is het alweer gerepareerd? Het stel heeft wel een behoorlijke periode als schadebakken in Haarlem gestaan en moest naar het noorden worden gesleept door ik meen de 3217.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43974822
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 20:28 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Daar kun je behoorlijk wat reizigers mee vervoeren
Veevervoer

hoehard zou die dan optrekken?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 november 2006 @ 21:35:06 #298
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43974940
Ik denk behoorlijk hard. Er hoeft niet zoveel gewicht meegesleept te worden en die locs kunnen aardig trekken. Ik zou wel eens met zo'n combinatie willen reizen om het te ervaren.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43975177
dan eigenlijks wel op een stuk spoor waar je 180 kan.. zohard kan die loc toch?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 november 2006 @ 21:41:12 #300
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43975209
geen idee, maar als jij dat zegt dan zal het wel zo zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')