eh idd dat bedoel ikquote:Op woensdag 6 december 2006 19:49 schreef Peterselieman het volgende:
Niet genoeg in ieder geval.
Dat zijn geen sprinters, gewoon Br425, hopelijk met werkende remmen en fatsoenlijk interieur.quote:
dacht dat er nieuwe sprinters kwamen? :pquote:Op woensdag 6 december 2006 19:52 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat zijn geen sprinters, gewoon Br425, hopelijk met werkende remmen en fatsoenlijk interieur.
VIRM-4 zijn 200 bakken, ofwel 50 viertjes.
Schuiven met materieel. Zwolle-Groningen ligt redelijk los van alles en heeft vrij lange rechte stukken, dus hier kun je prima met diesels gassen (dingen rijden ook gewoon 140), zodat je je sneller optrekkende electrische stellen kunt gebruiken op plaatsen waar je die nodig hebt.quote:Op woensdag 6 december 2006 19:45 schreef Remzz het volgende:
Waarom zou je een Zwolle Groningen met een dieseltrein gaan rijden? Terwijl het gewoon geelectrificeerd is
Alles heet tegenwoordig sprinter, zo moet je het even zien. Als er nu nog plan V besteld zou worden (puur hypothetisch natuurlijk) zou NS dat ook verkopen als Sprinter.quote:Op woensdag 6 december 2006 19:53 schreef Ou-Tannu het volgende:
dacht dat er nieuwe sprinters kwamen? :p
De ruimte is er qua tijd ook op dit traject. DM'90 doet er enkele minuten langer over dan een ICM. Daarom moet je ook een traject hebben waar die speling er is.quote:Op woensdag 6 december 2006 19:54 schreef MREn het volgende:
[..]
Schuiven met materieel. Zwolle-Groningen ligt redelijk los van alles en heeft vrij lange rechte stukken, dus hier kun je prima met diesels gassen (dingen rijden ook gewoon 140), zodat je je sneller optrekkende electrische stellen kunt gebruiken op plaatsen waar je die nodig hebt.
Anders zouden de diesels toch maar aan de kant staan.
tja vroegah zouden ze t STOPTREIN noemen?quote:Op woensdag 6 december 2006 19:55 schreef MREn het volgende:
[..]
Alles heet tegenwoordig sprinter, zo moet je het even zien. Als er nu nog plan V besteld zou worden (puur hypothetisch natuurlijk) zou NS dat ook verkopen als Sprinter.
quote:Op woensdag 6 december 2006 19:57 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
tja vroegah zouden ze t STOPTREIN noemen?
nou vind ik een Plan V / T van afstand net van die speelgoed treintjes,
zelfde voor wadlopertjes![]()
Ja, dat bedoelde ik met los liggenquote:Op woensdag 6 december 2006 19:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De ruimte is er qua tijd ook op dit traject. DM'90 doet er enkele minuten langer over dan een ICM. Daarom moet je ook een traject hebben waar die speling er is.
dan hadden ze toch echt de moter wel opgeblazen hoorquote:Op woensdag 6 december 2006 19:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
![]()
Ik had gister echt bijna het idee dat de wadsloper tussen Gn en Lw bijna achteruit geblazen werd door de windHet ging wat langzaam.
Enschede-Zwolle krijgt er zelfs twee stellen bij van de Maaslijn, dit omdat er in Enschede lang gekeerd gaat worden, en omdat de 10100 met Buffels wordt gereden schijnbaar.quote:Op woensdag 6 december 2006 19:59 schreef Remzz het volgende:
Ah okee duidelijkNu maar hopen dat ze niet teveel buffels weghalen, en dat Enschede Zwolle nog wel goed bezet blijft
Dat wist iedereen met een bezond stel hersens ook al een hele rijdquote:Net namelijk op het nieuws dat de NS veel problemen verwacht met de ingang van de nieuwe dienstregeling.
Sterker nog. Door de buffels uit het zuiden weg te halen, kan de treindienst hier en daar versterkt worden. Totdat die tunnel aangelegd wordt en het traject voor enkele jaren in 2'en geknipt wordt.quote:Op woensdag 6 december 2006 19:59 schreef Remzz het volgende:
Ah okee duidelijkNu maar hopen dat ze niet teveel buffels weghalen, en dat Enschede Zwolle nog wel goed bezet blijft
Net namelijk op het nieuws dat de NS veel problemen verwacht met de ingang van de nieuwe dienstregeling.
Dat ze daar niet meer rekening mee hebben gehouden.quote:Op woensdag 6 december 2006 20:02 schreef MREn het volgende:
Dat wist iedereen met een bezond stel hersens ook al een hele rijd
Lange keringen vormen de basis van alle ellende, en zo kweekt NS zn eigen personeels- en materieeltekorten.
anders hadden we buffelvla jaquote:Op woensdag 6 december 2006 20:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Sterker nog. Door de buffels uit het zuiden weg te halen, kan de treindienst hier en daar versterkt worden. Totdat die tunnel aangelegd wordt en het traject voor enkele jaren in 2'en geknipt wordt.
Ik weet niet hoe jij met een Plan V Arnhem Zwolle wil gaan rijden, maar volgens mij in de spits is er dan maar 1 beschikbaar dan is het gewoon te vol. Zelfs V-IRM VI is al zeer vol in de spits nu in.quote:Op woensdag 6 december 2006 19:59 schreef Remzz het volgende:
Ah okee duidelijkNu maar hopen dat ze niet teveel buffels weghalen, en dat Enschede Zwolle nog wel goed bezet blijft
Net namelijk op het nieuws dat de NS veel problemen verwacht met de ingang van de nieuwe dienstregeling.
Dát zou pas gaaf zijn!quote:Op woensdag 6 december 2006 19:29 schreef Ou-Tannu het volgende:
1300 elocs komen die ook weer in dienst?
Laten we het hopen dat het eindellijk rustiger word, want een half uur wachten op de volgende trein omdat de trein vol is is ook geen pretje.quote:Op woensdag 6 december 2006 20:02 schreef MREn het volgende:
[..]
Enschede-Zwolle krijgt er zelfs twee stellen bij van de Maaslijn, dit omdat er in Enschede lang gekeerd gaat worden, en omdat de 10100 met Buffels wordt gereden schijnbaar.
Verder gaat Enschede-Zwolle erg veel reizigers verliezen met de nieuwe dienstregeling, dus voor te volle treinen hoef je niet meer bang te zijn (alleen op het stukje Enschede-Almelo wordt het waarschijnlijk drukker).
Ben erg benieuwd naar de nieuwe NS Baureihe 425.quote:Op woensdag 6 december 2006 22:45 schreef MREn het volgende:
Nee, hondekoppen rijden al jaren niet meer (behalve de 766 dan), je bedoelt mat'64 (foto's in openingspost), en die worden zo stilaan ook vervangen, de eerste liggen al op de schroothoop en in 2008 komen nieuwe treinen, afgeleid van BauRheie425 om de oude stoptreinen te vervangen.
Alleen de stoelen zijn nogal kut vind ik.quote:Op woensdag 6 december 2006 23:15 schreef Eix het volgende:
[..]
Ben erg benieuwd naar de nieuwe NS Baureihe 425.Tijdje terug in Duitsland een stukje met zo'n trein gereisd. Vond het opzich een erg fijne trein. Trok snel op, en verder een erg mooie 'open' trein.
Hoewel de Vtjes ook wel iets hebben.
quote:Testen nieuwe treinen had beter gekund
GRONINGEN - De problemen met de nieuwe treinen van Arriva tussen Groningen en Nieuweschans hadden voorkomen kunnen worden als ze beter getest zouden zijn. Dat zegt gedeputeerde Musschenga.
De treinen hebben uitschuifbare treden om in en uit te stappen.
Dat systeem is getest met lege treinen en dat leverde geen problemen op. Maar als de treinen vol zitten en dus dieper liggen komen de treden op perrons klem te zitten, met vertragingen als gevolg.
Volgens Musschenga hadden er ook proefritten gemaakt moeten worden met volle treinen. Perronbeheerder ProRail heeft beloofd dat de perrons tussen Groningen en Nieuweschans deze week worden aangepast.
Dan was het ander materieel, maar geen hondekop. Daarvan zijn er nog 3 in Nederland, de 1 rijvaardige en 1 in het spoorwegmuseum, beide echter wel orgineel groen, het andere stel staat ergens in Assen in een disco/partyhok. daarnaast is er trouwens ook nog een stel mat'57 wat ergens in Belgie weg staat te rotten, maar die zal het al helemaal niet geweest zijn.quote:Op donderdag 7 december 2006 08:56 schreef FredvZ het volgende:
Hey topic weer gevonden
Misschien dat in het vorige deel al voorbij is gekomen, maar mn vriendin had het erover dat ze ergens vorig week tussen Rotterdam en Rijswijk in een Hondekop zat... Een intercity-uitvoering op de stopdienst naar Leiden of Den Haag.
Vond het zelf nogal raar klinken omdat die dingen al jaren uit de dienst zijn... iemand meer over gehoord?
(en ja, ze wist zeker dat het geen plan T/V was, want hij had een donderblauwe horizontale band en was veel langer en had rare stoelen)
2 rijvaardige hondekoppen?quote:Op donderdag 7 december 2006 11:36 schreef Doc__Zenith het volgende:
[..]
Dan was het ander materieel, maar geen hondekop. Daarvan zijn er nog 3 in Nederland, de 2 rijvaardige zijn groen, het andere stel staat ergens in Assen in een disco/partyhok.
Ik ga er vanuit dat het verdwaald ICK was (net een storing geweest?)
Die zijn lang, hebben een blauwe band en 'rare stoelen' (super materieel trouwens hoor).
klopt idd (ws. in de war met iets anders): Mat'54 766 van de gelijknamige stichting is een 4-baks rijvaardige, die van het Spoorwegmuseum is de 386, 2 baks (1 elders opgeslagen) en niet rijvaardigquote:Op donderdag 7 december 2006 13:21 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
2 rijvaardige hondekoppen?
ik ken alleen de 766? die in het spoorwegmuseum is alleen de kopbak d8 ik en totaal niet rijvaardig?
quote:Op donderdag 7 december 2006 15:20 schreef Doc__Zenith het volgende:
[..]
klopt idd (ws. in de war met iets anders): Mat'54 766 van de gelijknamige stichting is een 4-baks rijvaardige, die van het Spoorwegmuseum is de 386, 2 baks (1 elders opgeslagen) en niet rijvaardig
Dat is de 766 dusquote:Op donderdag 7 december 2006 14:21 schreef JaFFe het volgende:
Volgens mij staat er op het rangeerterrein in Amersfoort een groene hondekop.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |