abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 december 2006 @ 19:38:35 #51
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_44202912
nee, die zijn op
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 december 2006 @ 19:38:40 #52
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44202914
Nee
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44202952
oh :p
  woensdag 6 december 2006 @ 19:40:25 #54
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_44202963
great minds think a like?
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_44203174
Waarom zou je een Zwolle Groningen met een dieseltrein gaan rijden? Terwijl het gewoon geelectrificeerd is
pi_44203200
omdat ze geen elec mat hebben denk ik
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 december 2006 @ 19:49:44 #57
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44203324
Niet genoeg in ieder geval.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44203354
quote:
Op woensdag 6 december 2006 19:49 schreef Peterselieman het volgende:
Niet genoeg in ieder geval.
eh idd dat bedoel ik

2008 pas weer

35x sprinter
50x VIRM (4/6?)
  woensdag 6 december 2006 @ 19:52:08 #59
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_44203406
quote:
Op woensdag 6 december 2006 19:50 schreef Ou-Tannu het volgende:

35x sprinter
50x VIRM (4/6?)
Dat zijn geen sprinters, gewoon Br425, hopelijk met werkende remmen en fatsoenlijk interieur.

VIRM-4 zijn 200 bakken, ofwel 50 viertjes.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_44203451
quote:
Op woensdag 6 december 2006 19:52 schreef MREn het volgende:

[..]

Dat zijn geen sprinters, gewoon Br425, hopelijk met werkende remmen en fatsoenlijk interieur.

VIRM-4 zijn 200 bakken, ofwel 50 viertjes.
dacht dat er nieuwe sprinters kwamen? :p

nou ja zal ik t wel verkeerd gehoort hebben :p
  woensdag 6 december 2006 @ 19:54:37 #61
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_44203495
quote:
Op woensdag 6 december 2006 19:45 schreef Remzz het volgende:
Waarom zou je een Zwolle Groningen met een dieseltrein gaan rijden? Terwijl het gewoon geelectrificeerd is
Schuiven met materieel. Zwolle-Groningen ligt redelijk los van alles en heeft vrij lange rechte stukken, dus hier kun je prima met diesels gassen (dingen rijden ook gewoon 140), zodat je je sneller optrekkende electrische stellen kunt gebruiken op plaatsen waar je die nodig hebt.

Anders zouden de diesels toch maar aan de kant staan.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 december 2006 @ 19:55:01 #62
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44203506
Die nieuwe sprinters komen er wel degelijk in 2008.

Ik lees net dat GTW 10302 eindelijk in Leeuwarden geArrivaeert is.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 6 december 2006 @ 19:55:49 #63
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_44203534
quote:
Op woensdag 6 december 2006 19:53 schreef Ou-Tannu het volgende:
dacht dat er nieuwe sprinters kwamen? :p
Alles heet tegenwoordig sprinter, zo moet je het even zien. Als er nu nog plan V besteld zou worden (puur hypothetisch natuurlijk) zou NS dat ook verkopen als Sprinter.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 december 2006 @ 19:56:17 #64
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44203554
quote:
Op woensdag 6 december 2006 19:54 schreef MREn het volgende:

[..]

Schuiven met materieel. Zwolle-Groningen ligt redelijk los van alles en heeft vrij lange rechte stukken, dus hier kun je prima met diesels gassen (dingen rijden ook gewoon 140), zodat je je sneller optrekkende electrische stellen kunt gebruiken op plaatsen waar je die nodig hebt.

Anders zouden de diesels toch maar aan de kant staan.
De ruimte is er qua tijd ook op dit traject. DM'90 doet er enkele minuten langer over dan een ICM. Daarom moet je ook een traject hebben waar die speling er is.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44203583
quote:
Op woensdag 6 december 2006 19:55 schreef MREn het volgende:

[..]

Alles heet tegenwoordig sprinter, zo moet je het even zien. Als er nu nog plan V besteld zou worden (puur hypothetisch natuurlijk) zou NS dat ook verkopen als Sprinter.
tja vroegah zouden ze t STOPTREIN noemen?

nou vind ik een Plan V / T van afstand net van die speelgoed treintjes,

zelfde voor wadlopertjes
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 december 2006 @ 19:59:11 #66
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44203664
quote:
Op woensdag 6 december 2006 19:57 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

tja vroegah zouden ze t STOPTREIN noemen?

nou vind ik een Plan V / T van afstand net van die speelgoed treintjes,

zelfde voor wadlopertjes


Ik had gister echt bijna het idee dat de wadsloper tussen Gn en Lw bijna achteruit geblazen werd door de wind Het ging wat langzaam.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44203674
Ah okee duidelijk Nu maar hopen dat ze niet teveel buffels weghalen, en dat Enschede Zwolle nog wel goed bezet blijft

Net namelijk op het nieuws dat de NS veel problemen verwacht met de ingang van de nieuwe dienstregeling.
  woensdag 6 december 2006 @ 19:59:48 #68
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_44203686
quote:
Op woensdag 6 december 2006 19:56 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De ruimte is er qua tijd ook op dit traject. DM'90 doet er enkele minuten langer over dan een ICM. Daarom moet je ook een traject hebben waar die speling er is.
Ja, dat bedoelde ik met los liggen
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_44203701
quote:
Op woensdag 6 december 2006 19:59 schreef Peterselieman het volgende:

[..]



Ik had gister echt bijna het idee dat de wadsloper tussen Gn en Lw bijna achteruit geblazen werd door de wind Het ging wat langzaam.
dan hadden ze toch echt de moter wel opgeblazen hoor

Arriva kennende
  woensdag 6 december 2006 @ 20:02:54 #70
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_44203812
quote:
Op woensdag 6 december 2006 19:59 schreef Remzz het volgende:
Ah okee duidelijk Nu maar hopen dat ze niet teveel buffels weghalen, en dat Enschede Zwolle nog wel goed bezet blijft
Enschede-Zwolle krijgt er zelfs twee stellen bij van de Maaslijn, dit omdat er in Enschede lang gekeerd gaat worden, en omdat de 10100 met Buffels wordt gereden schijnbaar.

Verder gaat Enschede-Zwolle erg veel reizigers verliezen met de nieuwe dienstregeling, dus voor te volle treinen hoef je niet meer bang te zijn (alleen op het stukje Enschede-Almelo wordt het waarschijnlijk drukker).
quote:
Net namelijk op het nieuws dat de NS veel problemen verwacht met de ingang van de nieuwe dienstregeling.
Dat wist iedereen met een bezond stel hersens ook al een hele rijd
Lange keringen vormen de basis van alle ellende, en zo kweekt NS zn eigen personeels- en materieeltekorten.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 december 2006 @ 20:04:21 #71
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44203875
quote:
Op woensdag 6 december 2006 19:59 schreef Remzz het volgende:
Ah okee duidelijk Nu maar hopen dat ze niet teveel buffels weghalen, en dat Enschede Zwolle nog wel goed bezet blijft

Net namelijk op het nieuws dat de NS veel problemen verwacht met de ingang van de nieuwe dienstregeling.
Sterker nog. Door de buffels uit het zuiden weg te halen, kan de treindienst hier en daar versterkt worden. Totdat die tunnel aangelegd wordt en het traject voor enkele jaren in 2'en geknipt wordt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 december 2006 @ 20:05:22 #72
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44203915
quote:
Op woensdag 6 december 2006 20:02 schreef MREn het volgende:

Dat wist iedereen met een bezond stel hersens ook al een hele rijd
Lange keringen vormen de basis van alle ellende, en zo kweekt NS zn eigen personeels- en materieeltekorten.
Dat ze daar niet meer rekening mee hebben gehouden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44203949
quote:
Op woensdag 6 december 2006 20:04 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Sterker nog. Door de buffels uit het zuiden weg te halen, kan de treindienst hier en daar versterkt worden. Totdat die tunnel aangelegd wordt en het traject voor enkele jaren in 2'en geknipt wordt.
anders hadden we buffelvla ja
pi_44204744
quote:
Op woensdag 6 december 2006 19:59 schreef Remzz het volgende:
Ah okee duidelijk Nu maar hopen dat ze niet teveel buffels weghalen, en dat Enschede Zwolle nog wel goed bezet blijft

Net namelijk op het nieuws dat de NS veel problemen verwacht met de ingang van de nieuwe dienstregeling.
Ik weet niet hoe jij met een Plan V Arnhem Zwolle wil gaan rijden, maar volgens mij in de spits is er dan maar 1 beschikbaar dan is het gewoon te vol. Zelfs V-IRM VI is al zeer vol in de spits nu in.
  woensdag 6 december 2006 @ 21:03:48 #75
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_44206078
quote:
Op woensdag 6 december 2006 19:29 schreef Ou-Tannu het volgende:
1300 elocs komen die ook weer in dienst?
Dát zou pas gaaf zijn!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_44207637
Wie wil geilen op foto's van de binnenkant van ICMm 4011, hierbij een paar + verwijzing naar de website voor nog meer:



Eerst klas


Tweede klas


Nieuwe toilet

Bron & Copyright: Erwin Zuidema

Hier nog wat foto's waar de 4011 opweg is naar Wenen:

Meer foto's: http://home.hetnet.nl/~rjybema/Rgbg4011nr3.html

[ Bericht 13% gewijzigd door Dichterbijer op 06-12-2006 21:53:12 ]
pi_44207662
Naja morgen je kans om dus iets byzonders te zien 1300 is geil inderdaad
pi_44207717
hm dat wordt schijten met een vasthoud stang in je nek? :p
  woensdag 6 december 2006 @ 22:01:37 #79
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_44208327
Leuke foto's!

Dingen als deur openen met drukknop en 1e klas interieur lijkt erg op ICRm, hopelijk ook met 230V, die zie ik niet op de foto's, maar dat lijkt me waarschijnlijk.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_44208333
Ik blijf erbij: als ze die front deuren toch dichtlassen doe het dan goed en doe ook de zijnanden dichtmaken en glad afwerken. Dan ziet ie er best puik uit. Enne dat toilet is dat nu eindelijk een vacuumtankgeval? Of blijven ze nog wat langer storten (wat zeker hier in den haag erg smerig is).
pi_44208334
quote:
Op woensdag 6 december 2006 20:02 schreef MREn het volgende:

[..]

Enschede-Zwolle krijgt er zelfs twee stellen bij van de Maaslijn, dit omdat er in Enschede lang gekeerd gaat worden, en omdat de 10100 met Buffels wordt gereden schijnbaar.

Verder gaat Enschede-Zwolle erg veel reizigers verliezen met de nieuwe dienstregeling, dus voor te volle treinen hoef je niet meer bang te zijn (alleen op het stukje Enschede-Almelo wordt het waarschijnlijk drukker).
Laten we het hopen dat het eindellijk rustiger word, want een half uur wachten op de volgende trein omdat de trein vol is is ook geen pretje.
  woensdag 6 december 2006 @ 22:17:34 #82
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_44209037
Die Koploper ziet er best gelikt uit zo. Het interieur is beter dan het exterieur. Wat ik me afvraag: zitten die 2e klasse stoelen een beetje? We komen er vanzelf achter...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 6 december 2006 @ 22:24:45 #83
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_44209246
Ik denk het wel, zit er ruwweg het zelfde uit als ICRm en dat zijn zo'n beetje de lekkerste (2e klas) zitplaatsen die rondrijden in dit land (rijtuigen in de 140-serie en ICE zijn nog iets beter).
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_44209480
Laat ze ipv die koplopers is wat doen aan al die stoptreinen, vooral die oude bakken met zo'n ronde stompe kop (hondenkoppen?), met van die gare stoelen zonder beenruimte zijn verschrikkelijk om in te reizen. Hetzelfde geldt voor al die 5e hands Duitse treinen, die stoelen zijn ook verre van relax en de layout is eigenlijk ook maar irritant met al die hokjes...
  woensdag 6 december 2006 @ 22:45:23 #85
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_44209683
Nee, hondekoppen rijden al jaren niet meer (behalve de 766 dan), je bedoelt mat'64 (foto's in openingspost), en die worden zo stilaan ook vervangen, de eerste liggen al op de schroothoop en in 2008 komen nieuwe treinen, afgeleid van BauRheie425 om de oude stoptreinen te vervangen.

Over ICK (die Duitse dingen van je), heb ik weinig andere klachten gehoord. Ik vind ze op zich wel fijn (verwarmnig te regelen per coupe), alleen met 9 personen in een coupe is wat druk in de spits. Ik dacht dat de meesten die coupe's wel fijn vonden, geeft toch wat privacy en in ICM en ICR zijn die ook altijd als eerste bezet.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_44210023
Ja klopt van die treinen met groene stoelen en ik kan er alleen zitten met mn knieën tegen de rij voor me, heel erg vervelend.

Die Duitse bakken, werken gewoon niet zo efficient, meestal zitten er 3 mensen in zo'n hokkie van 6 personen, omdat ze hun tas op de bank voor hun gooien of erger nog hun voeten. Meestal zijn er ook wel wat tokkie/crimineel volk die met z'n 2'en in zo'n hokkie zitten en dan de deur dicht doen. Tuurlijk die 2 hebben dan privacy om over criminele dingen te praten, maar zodra er meerdere mensen bij zitten vind ik de privacy minder dan in een koploper/dubbeldekker. In dezelfde ruimte kunnen 8 stoelen zonder al dat hokken gedoe.
Zo ver mijn geklaag over die Duitse dingen, liever bouwen ze die layout zoals van Haarlem-Maastricht met die gele stoelen, zijn best fijne treinstellen.
  woensdag 6 december 2006 @ 23:15:06 #87
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_44210171
quote:
Op woensdag 6 december 2006 22:45 schreef MREn het volgende:
Nee, hondekoppen rijden al jaren niet meer (behalve de 766 dan), je bedoelt mat'64 (foto's in openingspost), en die worden zo stilaan ook vervangen, de eerste liggen al op de schroothoop en in 2008 komen nieuwe treinen, afgeleid van BauRheie425 om de oude stoptreinen te vervangen.
Ben erg benieuwd naar de nieuwe NS Baureihe 425. Tijdje terug in Duitsland een stukje met zo'n trein gereisd. Vond het opzich een erg fijne trein. Trok snel op, en verder een erg mooie 'open' trein. Hoewel de Vtjes ook wel iets hebben.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_44210718
Ik heb even een vraagje over het reizen per ICE in nederland. Op de site van de ns staat het volgende:

ICE International-toeslag Wanneer u in Nederland reist met de ICE International (traject Amsterdam - Utrecht - Arnhem v.v.) moet u daarvoor een toeslag van 2 euro betalen. Een toeslagbiljet is te koop bij de Servicebalie, Wizzl of Kiosk én bij de NS-kaartautomaat Houders van een NS- of OV-Jaarkaart, Jaartrajectkaart, (Jeugd)Maandtrajectkaart, (Jeugd)Maandnetkaart hoeven geen toeslag te betalen. Uiteraard moet het traject Amsterdam Centraal - Utrecht Centraal - Arnhem of een deel van dit traject op de trajectabonnementen voorkomen.

Ik heb een OV-studentenkaart moet ik dan ook toeslag betalen of is dit gelijk aan een OV-jaarkaart
pi_44210964
Dan moet je ook de toeslag betalen.
  donderdag 7 december 2006 @ 00:06:51 #90
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_44211436
quote:
Op woensdag 6 december 2006 23:15 schreef Eix het volgende:

[..]

Ben erg benieuwd naar de nieuwe NS Baureihe 425. Tijdje terug in Duitsland een stukje met zo'n trein gereisd. Vond het opzich een erg fijne trein. Trok snel op, en verder een erg mooie 'open' trein. Hoewel de Vtjes ook wel iets hebben.
Alleen de stoelen zijn nogal kut vind ik.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 december 2006 @ 08:08:45 #91
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44214394
Dit bericht kwam ik net tegen:
quote:
Testen nieuwe treinen had beter gekund


GRONINGEN - De problemen met de nieuwe treinen van Arriva tussen Groningen en Nieuweschans hadden voorkomen kunnen worden als ze beter getest zouden zijn. Dat zegt gedeputeerde Musschenga.

De treinen hebben uitschuifbare treden om in en uit te stappen.
Dat systeem is getest met lege treinen en dat leverde geen problemen op. Maar als de treinen vol zitten en dus dieper liggen komen de treden op perrons klem te zitten, met vertragingen als gevolg.

Volgens Musschenga hadden er ook proefritten gemaakt moeten worden met volle treinen. Perronbeheerder ProRail heeft beloofd dat de perrons tussen Groningen en Nieuweschans deze week worden aangepast.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 7 december 2006 @ 08:56:28 #92
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_44214842
Hey topic weer gevonden

Misschien dat in het vorige deel al voorbij is gekomen, maar mn vriendin had het erover dat ze ergens vorig week tussen Rotterdam en Rijswijk in een Hondekop zat... Een intercity-uitvoering op de stopdienst naar Leiden of Den Haag.
Vond het zelf nogal raar klinken omdat die dingen al jaren uit de dienst zijn... iemand meer over gehoord?
(en ja, ze wist zeker dat het geen plan T/V was, want hij had een donderblauwe horizontale band en was veel langer en had rare stoelen)
So we just called him Fred
pi_44217339
Zitten er tegewoordig nederlands rijtuigen aan de IC naar berlijn?
bier
pi_44217945
quote:
Op donderdag 7 december 2006 08:56 schreef FredvZ het volgende:
Hey topic weer gevonden

Misschien dat in het vorige deel al voorbij is gekomen, maar mn vriendin had het erover dat ze ergens vorig week tussen Rotterdam en Rijswijk in een Hondekop zat... Een intercity-uitvoering op de stopdienst naar Leiden of Den Haag.
Vond het zelf nogal raar klinken omdat die dingen al jaren uit de dienst zijn... iemand meer over gehoord?
(en ja, ze wist zeker dat het geen plan T/V was, want hij had een donderblauwe horizontale band en was veel langer en had rare stoelen)
Dan was het ander materieel, maar geen hondekop. Daarvan zijn er nog 3 in Nederland, de 1 rijvaardige en 1 in het spoorwegmuseum, beide echter wel orgineel groen, het andere stel staat ergens in Assen in een disco/partyhok. daarnaast is er trouwens ook nog een stel mat'57 wat ergens in Belgie weg staat te rotten, maar die zal het al helemaal niet geweest zijn.

Ik ga er vanuit dat het verdwaald ICK was (net een storing geweest?)
Die zijn lang, hebben een blauwe band en 'rare stoelen' (super materieel trouwens hoor ).

[ Bericht 4% gewijzigd door Doc__Zenith op 07-12-2006 15:22:47 ]
pi_44220941
quote:
Op donderdag 7 december 2006 11:36 schreef Doc__Zenith het volgende:

[..]

Dan was het ander materieel, maar geen hondekop. Daarvan zijn er nog 3 in Nederland, de 2 rijvaardige zijn groen, het andere stel staat ergens in Assen in een disco/partyhok.

Ik ga er vanuit dat het verdwaald ICK was (net een storing geweest?)
Die zijn lang, hebben een blauwe band en 'rare stoelen' (super materieel trouwens hoor ).
2 rijvaardige hondekoppen?

ik ken alleen de 766? die in het spoorwegmuseum is alleen de kopbak d8 ik en totaal niet rijvaardig?
pi_44221561
* Edit: mmm, ging niet helemaal goed dit *
pi_44222787
Volgens mij staat er op het rangeerterrein in Amersfoort een groene hondekop.
pi_44224889
quote:
Op donderdag 7 december 2006 13:21 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

2 rijvaardige hondekoppen?

ik ken alleen de 766? die in het spoorwegmuseum is alleen de kopbak d8 ik en totaal niet rijvaardig?
klopt idd (ws. in de war met iets anders): Mat'54 766 van de gelijknamige stichting is een 4-baks rijvaardige, die van het Spoorwegmuseum is de 386, 2 baks (1 elders opgeslagen) en niet rijvaardig
pi_44225665
quote:
Op donderdag 7 december 2006 15:20 schreef Doc__Zenith het volgende:

[..]

klopt idd (ws. in de war met iets anders): Mat'54 766 van de gelijknamige stichting is een 4-baks rijvaardige, die van het Spoorwegmuseum is de 386, 2 baks (1 elders opgeslagen) en niet rijvaardig


ah dus die 2de bak is nog niet tot schroot geperst?

Zou tof zijn als ze hem rijvaardig zouden maken
quote:
Op donderdag 7 december 2006 14:21 schreef JaFFe het volgende:
Volgens mij staat er op het rangeerterrein in Amersfoort een groene hondekop.
Dat is de 766 dus
pi_44227568
Laatste foto's van Plan V in Leeuwarden!!











abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')