abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44254199
Railbussen en een 1300 series Eloc o/
  vrijdag 8 december 2006 @ 16:04:35 #153
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_44254241
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 15:59 schreef ralfie het volgende:
Kan iemand mij wat meer vertellen over deze trein? Deze stond vandaag op het rangeerterrein van Nijmegen cs maar ik ken heb verder niet

(sorry van de boutkwaliteit, had alleen een lulijzerknipper bij (en daarbij ook nog eens alle foto's gedelete behalve deze mislukte)

[afbeelding]
[afbeelding]

Het lijken wel een soort duitse trams?
Dat zijn Duitse railbusjes, die reden vroeger op kleine lijntjes in Duitsland en worden tegenwoordig veel bij museumbedrijven gebruikt. O.a. de ZLSM, in Zuid-Limburg, rijd er mee. Wat ze in Nijmegen deden weet ik niet - misschien heeft een of ander railmuseum er een paar gekocht, of misschien gaan ze juist de andere kant op voor onderhoud of reparatie. Voor betere foto's kun je, zoals altijd, bij Google terecht
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_44254312

uit eerdere postings
pi_44254566
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 16:04 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Dat zijn Duitse railbusjes, die reden vroeger op kleine lijntjes in Duitsland en worden tegenwoordig veel bij museumbedrijven gebruikt. O.a. de ZLSM, in Zuid-Limburg, rijd er mee. Wat ze in Nijmegen deden weet ik niet - misschien heeft een of ander railmuseum er een paar gekocht, of misschien gaan ze juist de andere kant op voor onderhoud of reparatie. Voor betere foto's kun je, zoals altijd, bij Google terecht
Zaterdag is er een materieelshow in Nijmegen ter afscheid van de Maaslijn.
De plan U 114 schijnt ook aanwezig te zijn morgen. Voor zover ik weet is die materieelshow van 10.00 tot 15.00.
  vrijdag 8 december 2006 @ 16:15:19 #156
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_44254659
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 16:12 schreef sneltrein het volgende:

[..]

Zaterdag is er een materieelshow in Nijmegen ter afscheid van de Maaslijn.
De plan U 114 schijnt ook aanwezig te zijn morgen. Voor zover ik weet is die materieelshow van 10.00 tot 15.00.
Waarom nou net zaterdag, en waarom wist ik dat niet? Is er eindelijk zo iets in mijn woonplaats, ben ik er niet
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 8 december 2006 @ 16:15:32 #157
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_44254668
wat grappig, dank jullie wel
pi_44254803
Plan U 114.. die zelfde als bij t afscheid van de hofpleinlijn enzo?

die meteen maar STUK ging?
  vrijdag 8 december 2006 @ 20:06:07 #159
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_44260274
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 16:19 schreef Ou-Tannu het volgende:
Plan U 114.. die zelfde als bij t afscheid van de hofpleinlijn enzo?

die meteen maar STUK ging?
Nee dat was de 113, die rijdt morgen Ddr - Gdm

Ik zorg dat ik in de EERSTE rit zit
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 8 december 2006 @ 22:18:31 #160
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_44264229
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 20:06 schreef Dr_Flash het volgende:Ik zorg dat ik in de EERSTE rit zit
Wel slim, zo weet je zeker dat er nog een keer in gezeten hebt, voordat 'ie weer kapot is. Ik maakte toen op de Hofpleinlijn de fout níet als eerste met de Plan U mee te gaan, en toen was het dus al te laat.
pi_44265468
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 22:18 schreef ReisT het volgende:

[..]

Wel slim, zo weet je zeker dat er nog een keer in gezeten hebt, voordat 'ie weer kapot is. Ik maakte toen op de Hofpleinlijn de fout níet als eerste met de Plan U mee te gaan, en toen was het dus al te laat.
dus de 113 en de 114 zijn rijvaardige Plan hUilen?
pi_44267363
Zat vandaag in mat'64 en daar kwam het water vanuit het dak naar binnen . Toen dacht ik echt, het is tijd voor de sloop van deze beestjes...
pi_44267380
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 00:16 schreef Brembo het volgende:
Zat vandaag in mat'64 en daar kwam het water vanuit het dak naar binnen . Toen dacht ik echt, het is tijd voor de sloop van deze beestjes...
nee das nieuw!! Douchen in de trein
pi_44271882
Vrijdag 8 december is voor vele reizigers nog een werkdag, en dus voor hun ook de laatste dag met de oude dienstregeling. Vanaf 10 december is alles anders. Veel veranderingen in het rijdend materieel. Zodoende heb ik van deze vrije dag gebruik gemaakt van een en ander afscheid te nemen.

De dag begint zoals altijd bij een spotdag, vroeg. Om half 8 pak ik de wadloper 3230 richting Harlingen Haven. Vanaf aanstaande maandag zijn de wadlopers hier ook verleden tijd, de Wadler (GTW) neemt zijn werk over. Het is vrij rustig in de trein, op enkele scholieren na. In Harlingen Haven wordt er kort gekeerd, waardoor er mogelijkheid was onderstaande foto te maken.



Bij terugkomst in Harlingen nog een foto gemaakt, alleen haalt ie het niet bij de vorige.



Vanuit hier pak ik de Interliner 350 richting de Afsluitdijk en Den Oever. Ook hier gaat wat veranderen. Connexxion gaat in een groot deel van Friesland rijden, waardoor lijn 350 weer als vanouds via Bolsward door naar Leeuwarden rijdt.



Aan de andere kant van het water stap ik over op de bus naar Hoorn. Al daar kom ik somda-er weardguy tegen. Samen de Plan U van HIJSM op staan wachten. Precies op tijd kwam ie binnen.



Vervolgens naar Amsterdam Centraal gereden om te wachten op de Ultrasoontrein. Helaas niet gekomen.

Vervolgens pak ik de ICRm richting Eindhoven want ik wil naar Venlo voor de Wadkikker 3222 en het afscheid van de Maaslijn. Tevens zit ik dus in ICRm de lijn waar VIRM gaat rijden vanaf zondag.

In Venlo aangekomen (met VIRM) staat de Wadloper niet op de plek waar ik hem verwacht had. Gelukkig staat ie er wel op een fotografeerbare plek, namelijk helemaal achteraan. Daar laat hij zich van zn groen-gele kant goed fotograferen.



Ik rij nu de Maaslijn op met Buffel 3420 en stap uit in Boxmeer vanwege het mooie stationsgebouwtje. Hier rustig afscheid nemen van DM90 op de Maaslijn.





Ik rij al snel door naar Nijmegen want het begint te regenen en steeds kouder te worden. In Nijmegen wordt ik aangenaam verrast door de aanwezigheid van de E-Lok 1312 en 3 Railbussen van de ZLSM. Deze zijn gisteren aangekomen voor de materieelshow van zaterdag. Ze staan allen uit te rusten op spoor 7 en dus vrij goed fotografeerbaar.



Tevens nog een laatste plaat gemaakt van de Buffels.



Ik heb nog één echte attractie te gaan, dus ik pak de stopper naar Zutphen om daar met een sprintje de Lint richting Winterswijk te halen.

Onderweg nog een enqueteploeg van het Ministerie van Verkeer en Waterstaat over de vloer gehad. In Lichtenvoorde-Groenlo verlaat ik de Lint, om een half uur te wachten op wat er komen gaat. Het begint bijna te stormen ondertussen. Harde wind en veel regen waar je zeiknat van wordt. Gelukkig is er nog een wachthuisje op het perron. Het leek te mooi om waar te zijn, maar de NSM DE-I 41 was keurig op tijd, en dus de volgende foto als een van de betere uitgekozen.



Ik hou het nu snel voor gezien en reis meteen door naar Zutphen en Zwolle om zo om 22.15 weer in de Hoofdstad van het Noorden aan te komen

Toeval of niet, de Intercity richting Zwolle wordt gereden door de Olympische 4241, dus dat vraagt natuurlijk om een totaalbeeldje van 5 bakken wadlopers, de Olympische ICM én ook nog de laatste Plan Veetjes in Leeuwarden (waarover later meer)



Tot zover een rondritje door Nederland waarbij ik alleen Zutphen - Lichtenvoorde tweemaal heb bereden.

pi_44272539
Heel leuk en mooi foto verslag. Ik had zelf gister nog het plan om richting Eijsden te gaan. Maar helaas, het weer zat niet mee. En had ook nog college ook.
Denk dat ik donderdag lekker een rondritje ga maken door NL. Heeft iemand daar al een leuk idee voor?
Overigens dacht ik, dat ik in de Hoofdstad woonden
pi_44272576
HOND! zegt die niet ff dat die gaat rond hobbellen.. had wel eme gewild
pi_44273145
Ik heb gister me nieuwe ov opgehaald
staat er alleen dit jaar niet meer op dat je met je ov voor 15 euri een "RailPluskaart" kan kopen.
Weet iemand hier meer van ?
pi_44273451
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 12:44 schreef Willy84 het volgende:
Ik heb gister me nieuwe ov opgehaald
staat er alleen dit jaar niet meer op dat je met je ov voor 15 euri een "RailPluskaart" kan kopen.
Weet iemand hier meer van ?
Zal waarschijnlijk nog geldig zijn, maar vanwege intresse bij mensne lijkt me dat ze het er afhalen. Je kan het ook in het boekje zetten.

Het is vandaag wel het echte laatste dagje , dat zwolle - roosendaal nog rijd . Zal waarschijnlijk morgen wel een leuk feestje worden met de NS.
pi_44273778
http://www.ns.nl/www.ns.nl/pdf/vertrekstaten/asa1.pdf
vertrekstaat van Amsterdam Amstel. Wat valt op:
De "Sprinter" naar Utrecht is doorgetrokken naar Rhenen en is weer een "stoptrein" geworden.
De Stoptrein naar Utrecht wordt ingehaald door de Intercity naar Arnhem/Nijmegen. (volgens de pdf)
De IC naar Maastricht/Heerlen vertrekt alleen 8 min later dan deze stopper. Denk dan ook dat de stopper door deze ic ingehaald wordt.
En de stopper naar Utrecht gaat nog maar 1x per uur. Dat is wel slecht als je op zo een tussen station moet zijn.
pi_44273888
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 12:19 schreef Ou-Tannu het volgende:
HOND! zegt die niet ff dat die gaat rond hobbellen.. had wel eme gewild
Ojee nouja volgende keer meld ik het wel. Heb je nog altijd niet ontmoet
pi_44273953
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 13:22 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Ojee nouja volgende keer meld ik het wel. Heb je nog altijd niet ontmoet
ik stel donderdag voor
zie ook dat er een "nachtnettrein" bij is gekomen.
Op zaterdag avond naar Nijmegen vanaf adam C om 01:17
pi_44273994
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 13:26 schreef Willy84 het volgende:

[..]

ik stel donderdag voor
zie ook dat er een "nachtnettrein" bij is gekomen.
Op zaterdag avond naar Nijmegen vanaf adam C om 01:17
Donderdag moet ik van 8.02 tot 15.13 tellen in de trein, en van 15.15 tot 16.45 heb ik college
pi_44274028
* Ou-Tannu wou ook tellen alleen niet te combineren met de studie
pi_44274036
hoeveel euro levert dat tellen p/u eigenlijk op?
pi_44274065
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 13:31 schreef Willy84 het volgende:
hoeveel euro levert dat tellen p/u eigenlijk op?
geloof tot 70 euro per dag?
pi_44274115
Ja als je telt krijg je 70 euro per dag, ongeacht aantal uren (dacht ik)
Moet je reserve staan krijg je iets van 7 euro nog wat per uur
pi_44274200
Weet iemand waar Angermünde ligt?
pi_44274234
Ja ten noord-oosten van Berlijn, zon 60-80 km schat ik
pi_44274307
Zo dat is een aardig stukje kachelen vanaf Adam C
pi_44274332
Stelt niet zo veel voor hoor, uurtje tot anderhalf vanaf Berlijn. Rij dan meteen maar door naar Szczecin, dat is veel vetter
pi_44274416
hoelang is dat dan rijden?
Ik zit trouwens door alle pdfjes te bladeren van de nieuwe drgl enzo.
Woon in Adam dus eerst hier in de buurt. Kom ik in Afoort (waar me ma woont)
XX rijd gewoon de hele dag van s'ochtends vroeg tot s'avonds laat 4 treinen p/u naar Barneveld Nrd.
Niet eens een voetnootje van met kerst niet enzo. Het ziet er wel duidelijk uit...
Maar of er iemand op zit te wachten, nu rijden ze overdag zelfs 1x p/u en dan zit er nog geen kip in.
Laat staat s'avonds met 4 treinen p/u
  zaterdag 9 december 2006 @ 13:50:22 #182
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_44274440
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 13:45 schreef Zug-Chef het volgende:
Stelt niet zo veel voor hoor, uurtje tot anderhalf vanaf Berlijn. Rij dan meteen maar door naar Szczecin, dat is veel vetter
Wat is er vet aan Szczecin? Vieze oude havenstad, het enige grappige was ons hotel met uitzicht op industrie en dikke pijpleiding in de achtertuin . Rijd dan meteen door naar Gdansk, dat is pas vet
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_44274925
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 13:31 schreef Willy84 het volgende:
hoeveel euro levert dat tellen p/u eigenlijk op?
waar kan ik me daarvoor info vragen?
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_44274947
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 13:50 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Wat is er vet aan Szczecin? Vieze oude havenstad, het enige grappige was ons hotel met uitzicht op industrie en dikke pijpleiding in de achtertuin . Rijd dan meteen door naar Gdansk, dat is pas vet
Naja dicht bij Duitsland (dus snel te komen) en je zit aan het beginpunt van een reis door een heel mooi land
  zaterdag 9 december 2006 @ 14:22:31 #185
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_44275088
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 13:17 schreef Willy84 het volgende:
En de stopper naar Utrecht gaat nog maar 1x per uur. Dat is wel slecht als je op zo een tussen station moet zijn.
Voor die tussen stations kan je ook de Sprinter naar Rotterdam nemem, dan kan je in Amsterdam Bijlmer ArenA (wat een afschuwlelijke naam is dat toch), of in Abcoude, of in Breukelen, overstappen op de stoptrein Amsterdam Zuid - Utrecht. Vanaf 16 april moet dat trouwens altijd, dan is er helemaal geen rechtstreekse stoptrein Amsterdam C - Utrecht meer.
  zaterdag 9 december 2006 @ 14:24:40 #186
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_44275137
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 13:49 schreef Willy84 het volgende:
XX rijd gewoon de hele dag van s'ochtends vroeg tot s'avonds laat 4 treinen p/u naar Barneveld Nrd.
Niet eens een voetnootje van met kerst niet enzo. Het ziet er wel duidelijk uit...
Maar of er iemand op zit te wachten, nu rijden ze overdag zelfs 1x p/u en dan zit er nog geen kip in.
Laat staat s'avonds met 4 treinen p/u
Da's vanwege het transferium in Barneveld Noord, dan hopen ze dat de mensen dar van de A1 afgaan, en dan met trein verder naar Amersfoort. Zal wel geen groot succes worden denk ik.
pi_44280060
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 14:24 schreef ReisT het volgende:

[..]

Da's vanwege het transferium in Barneveld Noord, dan hopen ze dat de mensen dar van de A1 afgaan, en dan met trein verder naar Amersfoort. Zal wel geen groot succes worden denk ik.
Ik vind het opzich een nobel idee maar denk dat het buiten de spits weinig mensen trekt. Gaat die dienst trouwens maandag al van start, of moet er nog een keerspoor aangelegt worden?

Weet iemand ook wat er allemaal gaat veranderen als Adam Bijlmer-Utrecht 4 sporig is? Lijkt mij dat er meer treinen gaan rijden dan...
pi_44281278
Hebben we er al zin in? Ben benieuwd hoe het maandagochtend allemaal gaat verlopen. In plaats van de 15 minuten overstap tijd die ik nu heb, is deze vanaf maandag geminimaliseerd naar 5 minuten. Gezien het feit dat de wadjes uit de richting Rd altijd vertraging hebben, ga ik deze overstap waarschijnlijk vier van de vijf keer missen.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  zaterdag 9 december 2006 @ 18:52:01 #189
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_44281469
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 17:59 schreef Willy84 het volgende:Gaat die dienst trouwens maandag al van start, of moet er nog een keerspoor aangelegt worden.
Keerspoor is niet nodig, het stationnetje heeft maar éé'n spoortje, dus die trein komt daar aan, staat 4 minuten stil, en rijdt dan gewoon weer over hetzelfde spoortje terug. Dus die extra trein gaat gewoon morgen al rijden.
pi_44282752
Ben ik blij dat ik maandag alleen met de bus mot
pi_44285635
http://www.ns.nl/www.ns.nl/pdf/vertrekstaten/edn0.pdf
Is het pdfje van station eijsden...
Staat onderaan van 10 dec 2006 tot 8 dec 2007.
Dus Eijsden gaat niet sluiten...
pi_44287513
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 21:03 schreef Willy84 het volgende:
http://www.ns.nl/www.ns.nl/pdf/vertrekstaten/edn0.pdf
Is het pdfje van station eijsden...
Staat onderaan van 10 dec 2006 tot 8 dec 2007.
Dus Eijsden gaat niet sluiten...
of ze gebruiken een standaard template
pi_44287594
Nog 6 uur voor de nieuwe dienstregeling begint. Zouden ze nog veel materieel gaan schuiven vannacht?
pi_44287760
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 22:05 schreef Fixers het volgende:
Nog 6 uur voor de nieuwe dienstregeling begint. Zouden ze nog veel materieel gaan schuiven vannacht?
Denk t niet?

lijkt me iig niet dat de NS op zondag net zo veel mat in zet als op doordeweekse dagen,

*uitgezonderd bij festiviteiten
pi_44290185
Heeft iemand al wat gehoord over de SGM 2 sprintertjes? Ze zouden toch eventueel gerenoveerd worden, en er waren er al 2 op proef weg.. Is er al wat bekend over het definitief gunnen van de order etc?
pi_44290291
Sjitty pendels van de hof en zoetermeerlijn rijden nu toch al in de spits ( tenminste dat deden ze met de oude DRGL )
  zondag 10 december 2006 @ 00:20:31 #197
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_44291074
Nou dacht ik dat de sneltreinen zouden verdwijnen en ook de RET hier die adverteerd vrolijk dat de metro's aansluiting gaan hebben op de intercity's op Schiedam Centrum, maar volgens deze staat http://www.ns.nl/www.ns.nl/pdf/vertrekstaten/rtd1.pdf rijden er nog gewoon sneltreinen tussen Breda en Amsterdam
So we just called him Fred
  zondag 10 december 2006 @ 00:47:47 #198
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_44291733
Wat voor een materieel gaat er rijden van Heerlen/Maastricht naar Alkmaar (en zelfs een keer big city Schagen)?
Er moet toch snel gekoppeld worden in Sittard, dus ICR zullen het wel niet zijn.

http://www.ns.nl/www.ns.nl/pdf/vertrekstaten/hrl2.pdf
Wat zijn we aan het doen ???
pi_44291791
Virm toch?
  zondag 10 december 2006 @ 01:09:08 #200
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_44292162
quote:
Op zondag 10 december 2006 00:50 schreef Ou-Tannu het volgende:
Virm toch?
Ah, wat een saai materieel.

Waar is die goede oude tijd met trein D 497 Amsterdam - Maastricht - Luxembourg - Basel -Ancona.
Ik ben rijtuigenverslaafde en dan nog het liefst van treinen die van die (buitenlandse) vreemde eindbestemminggen hebben

Zo had je een trein van Den Haag naar Köln die nog een stukje doorreed naar Siegen, dacht dat die om 15:50 uur uit Gvc vertrok ergens in de tachtiger jaren. Of Asd - Ah - Winterberg via Essen. Of het stoppertje van Nijmegen naar Frankfurt een klein 2 stelletje

Wat zijn we aan het doen ???
  zondag 10 december 2006 @ 01:13:52 #201
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_44292252
Heb vanmiddag trouwens nog een geinig (duits) treinbord op zolder gevonden:

Wat zijn we aan het doen ???
pi_44292265
quote:
Op zondag 10 december 2006 01:09 schreef Oom_Agent het volgende:

[..]

Ah, wat een saai materieel.

Waar is die goede oude tijd met trein D 497 Amsterdam - Maastricht - Luxembourg - Basel -Ancona.
Ik ben rijtuigenverslaafde en dan nog het liefst van treinen die van die (buitenlandse) vreemde eindbestemminggen hebben

Zo had je een trein van Den Haag naar Köln die nog een stukje doorreed naar Siegen, dacht dat die om 15:50 uur uit Gvc vertrok ergens in de tachtiger jaren. Of Asd - Ah - Winterberg via Essen. Of het stoppertje van Nijmegen naar Frankfurt een klein 2 stelletje

[afbeelding]
das een grappig locje
pi_44292272
quote:
Op zondag 10 december 2006 01:13 schreef Oom_Agent het volgende:
Heb vanmiddag trouwens nog een geinig (duits) treinbord op zolder gevonden:

[afbeelding]
ROFL!
  zondag 10 december 2006 @ 01:21:08 #204
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_44292394
quote:
Op zondag 10 december 2006 01:14 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ROFL!
Als ik op F5 druk komt er steeds een andere trein door je avater knallen.
Heftig

Lol die Wadloper

[ Bericht 11% gewijzigd door Oom_Agent op 10-12-2006 01:22:40 (Wadloper wordt terug gekopt !!) ]
Wat zijn we aan het doen ???
pi_44292782
quote:
Op zondag 10 december 2006 01:21 schreef Oom_Agent het volgende:

[..]

Als ik op F5 druk komt er steeds een andere trein door je avater knallen.
Heftig

Lol die Wadloper
ej! MAASLOPERS!
  zondag 10 december 2006 @ 02:11:36 #206
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_44293245
bah bah..die Veolia heeft er zin in. Op zondagochtend om 04:19 uur een trein van Venlo naar Roermond. (wel handig voor de stappers in Venlo) Zal wel druk zijn in die trein


http://www.ns.nl/www.ns.nl/pdf/vertrekstaten/vl1.pdf

edit: Hij begint in Venray om 04:00 uur !!!! en de reisplanner geeft hem niet aan.

[ Bericht 12% gewijzigd door Oom_Agent op 10-12-2006 02:32:35 ]
Wat zijn we aan het doen ???
pi_44293453
quote:
Op zondag 10 december 2006 02:11 schreef Oom_Agent het volgende:
bah bah..die Veolia heeft er zin in. Op zondagochtend om 04:19 uur een trein van Venlo naar Roermond. (wel handig voor de stappers in Venlo)

http://www.ns.nl/www.ns.nl/pdf/vertrekstaten/vl1.pdf

edit: Hij begint in Venray om 04:00 uur !!!!
Zal wel druk zijn in die trein
ze hebben ook wel 4 minuten tussen de trein naar Roermond en naar Nijmegen op spoor 4b en dat met wadlopers?
bye
pi_44295745
Ik ben benieuwd hoe het vandaag gaat verlopen. Rond 18.00 ga ik de proef op de som nemen:
Bedum naar Amersfoort. Eerst met de bus naar Groningen en dan met de trein naar Amersfoort.
pi_44296516
De IC van Arnhem naar Den Haag rijdt met een VIRM gecombineerd met een ICRm. Hoe moet dat er wel niet uitzien zeg... Neemt niet weg dat de 2e klas stoelen ICRm echt heerlijk zitten.
Hij was maar een clown...
pi_44296559
Wil ik even kijken wanneer m'n trein straks naar Zwolle gaat, is de NS reisplanner overleden. Als dat een voorproefje wordt voor de rest van de dag/week...
Bananenyoghurt...
pi_44296716
quote:
Op zondag 10 december 2006 11:33 schreef groningerstudent het volgende:
Wil ik even kijken wanneer m'n trein straks naar Zwolle gaat, is de NS reisplanner overleden. Als dat een voorproefje wordt voor de rest van de dag/week...
http://reiseauskunft.bahn.de/bin/query.exe/nn?ld=212.54&newrequest=yes&
http://www.9292ov.nl
pi_44296729
[quote]Op zondag 10 december 2006 11:33 schreef groningerstudent het volgende:
Wil ik even kijken wanneer m'n trein straks naar Zwolle gaat, is de NS reisplanner overleden. Als dat een voorproefje wordt voor de rest van de dag/week...
[/quote

OV9292 kan de stress wel aan .
pi_44296839
quote:
Op zondag 10 december 2006 11:40 schreef Brembo het volgende:
[quote]Op zondag 10 december 2006 11:33 schreef groningerstudent het volgende:
Wil ik even kijken wanneer m'n trein straks naar Zwolle gaat, is de NS reisplanner overleden. Als dat een voorproefje wordt voor de rest van de dag/week...
[/quote

OV9292 kan de stress wel aan .
Had ik er ook maar bijgepakt. Alleen m'n bus/trein aansluiting is er i.i.g. voor zondag bepaald niet op vooruitgegaan....
Bananenyoghurt...
  zondag 10 december 2006 @ 13:29:26 #214
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_44299738
Zo, ik heb net even half uurtje langs het spoor in Belfeld (tussen Venlo en Roermond) gestaan, en zowaar er reden treinen, wel een vreemd gezicht wadlopers in het limburgse land, ik ga de foto's even uit de camera halen
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_44299933
Ben benieuwd, haha. Ik ga morgenochtend met de eerste Spurt tussen Harlingen en Leeuwarden. Krijg zelfs ontbijt in de trein!
pi_44299988
Oh ja de Spurt gaat bij ons rijden! Woensag en donderdag de camera maar mee naar Ljouwert dus
pi_44300015
quote:
Op zondag 10 december 2006 13:29 schreef Klonk het volgende:
wel een vreemd gezicht wadlopers in het limburgse land, ik ga de foto's even uit de camera halen
Ze kunnen het beter Lösslopers gaan noemen
  zondag 10 december 2006 @ 13:40:25 #218
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_44300071
quote:
Op zondag 10 december 2006 13:38 schreef Asile het volgende:

[..]

Ze kunnen het beter Lösslopers gaan noemen
beter opletten bij aardrijkskunde, wij hebben vooral een kleibodem
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_44300139
Ja, rivierenklei. Zeeklei is veel toffer
  zondag 10 december 2006 @ 13:42:51 #220
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_44300187
van rivierklei kun je toffe dakpannen maken
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_44300233
Van asbest ook, maar of je daar beter van word?
  zondag 10 december 2006 @ 13:45:14 #222
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_44300291
quote:
Op zondag 10 december 2006 13:43 schreef Alexxxxx het volgende:
Van asbest ook, maar of je daar beter van word?
van asbest niet.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  zondag 10 december 2006 @ 13:46:28 #223
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_44300347




Dat we maar kort mogen genieten van deze grafbakken.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_44301078
Ziet er toch niet uit die grote stickers op die wadlopers
  zondag 10 december 2006 @ 14:04:34 #225
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_44301117
Wat dacht je dan, dat ze voor die paar maanden die grafbakken gingen overspuiten
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  zondag 10 december 2006 @ 14:58:31 #226
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_44303046
Nee, okee, maar Noordned en Arriva hadden ze toch wat subtieler bestickerd...
  zondag 10 december 2006 @ 15:26:44 #227
65471 SkaterSam
Lurking Galore
pi_44303936
Zo, net terug van mijn eerste dienst Tellen in de Trein. De route ging van Amsterdam naar Schiphol, Schiphol - Leiden, Leiden - Amsterdam, Amsterdam - Schiphol, Schiphol - Eindhoven, Eindhoven - Schiphol, Schiphol - Utrecht, Utrecht - Amersfoort en als laatste Amersfoort - Amsterdam.

Aangezien het zondag was (en ik begon om 6.26), was het echt superrustig, tussen Schiphol en Eindhoven wel maximaal 50 mensen . Dinsdag mag ik weer!
Let's make life easy
Typo's are the demon spawn from hell !
  zondag 10 december 2006 @ 15:27:46 #228
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_44303966
quote:
Op zondag 10 december 2006 14:58 schreef ReisT het volgende:
Nee, okee, maar Noordned en Arriva hadden ze toch wat subtieler bestickerd...
ik denk dat veolia net tijd genoeg had om deze stickers op de treinen te plakken
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_44304220
quote:
Op zondag 10 december 2006 15:26 schreef SkaterSam het volgende:
Zo, net terug van mijn eerste dienst Tellen in de Trein. De route ging van Amsterdam naar Schiphol, Schiphol - Leiden, Leiden - Amsterdam, Amsterdam - Schiphol, Schiphol - Eindhoven, Eindhoven - Schiphol, Schiphol - Utrecht, Utrecht - Amersfoort en als laatste Amersfoort - Amsterdam.

Aangezien het zondag was (en ik begon om 6.26), was het echt superrustig, tussen Schiphol en Eindhoven wel maximaal 50 mensen . Dinsdag mag ik weer!
Ik ga woensdag beginnen met me 1e dienst
is het relax werk?
bier
  zondag 10 december 2006 @ 15:41:06 #230
65471 SkaterSam
Lurking Galore
pi_44304368
quote:
Op zondag 10 december 2006 15:36 schreef italiaan1987 het volgende:
Ik ga woensdag beginnen met me 1e dienst
is het relax werk?
Ja, op zondag in ieder geval wel , ik heb echter geen idee hoe relaxed het zal zijn op werkdagen. Je moet per traject, eenmaal de trein doorlopen en tellen, en dan kan je weer zitten tot het volgende traject. Ik viel tussen Utrecht en Den Bosch vandaag zelfs in slaap dus het is wel relaxed
Let's make life easy
Typo's are the demon spawn from hell !
pi_44305505
quote:
Op zondag 10 december 2006 13:46 schreef Klonk het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

Dat we maar kort mogen genieten van deze grafbakken.
Wadlopers. Ik mis ze hier nu al.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  zondag 10 december 2006 @ 16:42:39 #232
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_44306170
quote:
Op zondag 10 december 2006 16:20 schreef vw_caddy het volgende:

[..]

Wadlopers. Ik mis ze hier nu al.
je mag ze met liefde terughebben, ik mis mijn mooie buffeltjes nu al



Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_44309892
hoeveel braklopers heeft Veolia nou?
pi_44311734
ik denk dat ik donderdag ochtend even ga kijken hoe druk het is op de maaslijn
lekker bij het beginpunt instappen en 1 plaats bezet houden
pi_44311741
Wat was dat vanavond bij Rotterdam noord?
ik zat in de IC van amersfoort naar den haag C.
in Utrecht om 17.15 moeten vertrekken.. "we hebben geen machinist, ach het is 10 december, er wordt er nu een gebeld"
17:30 vertrek
17:35 stil staan "ongeluk bij woerden, we moeten terug"
17:45 andere IC van Utrecht naar den haag C. ( via gouda)
zou om 17:55 aankomen oorspronkelijk, was 18:40 geworden

en eerste stukje tussen zwolle en deventer met 2x plan V ( 15:59 Wh, 933 en 888, maar 2 stelletjes terwijl Somda er 3 had voorspeld )
bye
pi_44312166
moet ik nou ook alle trein nummers voor somda opschrijven enzo. Ik doe dat nooit enzo en weet ook niet hoe het moet.
pi_44312590
quote:
Op zondag 10 december 2006 16:42 schreef Klonk het volgende:

[..]

je mag ze met liefde terughebben, ik mis mijn mooie buffeltjes nu al

[afbeelding]

[afbeelding]
Whehehe, die buffels hebben we nu in Groningen. Is dat een hele goeie ruil of niet?
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_44312609
Nou het viel reuze mee Rotterdam - Delft, treinen reden goed. Klein probleempje dat een of andere idioot zich voor de trein stort bij R'dam Noord, ik zat nog in Utrecht en hele Intercity reed door naar Den Haag, uiteindelijk 10 minuutjes vertraging.
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_44312910
quote:
Op zondag 10 december 2006 21:40 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Nou het viel reuze mee Rotterdam - Delft, treinen reden goed. Klein probleempje dat een of andere idioot zich voor de trein stort bij R'dam Noord, ik zat nog in Utrecht en hele Intercity reed door naar Den Haag, uiteindelijk 10 minuutjes vertraging.
ik zat in de IC die daarvoor zou rijden, moest uiteindelijk bij de jouwe in..
bye
  zondag 10 december 2006 @ 21:51:29 #240
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_44312961
quote:
Op zondag 10 december 2006 16:42 schreef Klonk het volgende:

[..]

je mag ze met liefde terughebben, ik mis mijn mooie buffeltjes nu al

[afbeelding]

[afbeelding]
Snif , dae sjoone aaje tied (die mooie oude tijd). Ga deze week toch eens In Swalmen naast het spoor staan kijken. Ben eens benieuwd. Weet iemand hoelaat van zaterdag op zondag de laatste en eerste treinen van roermond naar swalmen vv rijden?
Net efkes anges
pi_44313043
Sneltreinen bestaan nog steeds: De trein Amsterdam-Breda werdt op de borden aangeduid als sneltrein. En de trein Amsterdam-Den Haag stond ook op de borden én werd omgeroepen als sneltrein. Ik kan ook melden dat NS en Prorail inderdaad durven om de intershity Leiden-Utrecht met IRM durft te rijden over dat brake schudspoor.
pi_44313056
quote:
Op zondag 10 december 2006 21:49 schreef Petre het volgende:

[..]

ik zat in de IC die daarvoor zou rijden, moest uiteindelijk bij de jouwe in..
En je zat heel druk? Er werd omgeroepen door de conducteur om toch maar heel goed te verspreiden door de trein zodat het niet zo vol zat... ik zat met 1 vriend achteraan en we zaten gewoon met onze voeten op de bank tegenover ons, zo rustig was het bij ons (uiteraard met krant eronder.).
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_44313135
quote:
Op zondag 10 december 2006 15:41 schreef SkaterSam het volgende:

[..]

Ja, op zondag in ieder geval wel , ik heb echter geen idee hoe relaxed het zal zijn op werkdagen. Je moet per traject, eenmaal de trein doorlopen en tellen, en dan kan je weer zitten tot het volgende traject. Ik viel tussen Utrecht en Den Bosch vandaag zelfs in slaap dus het is wel relaxed
Het is wel de bedoeling dat je meerdere keren de trein doorloopt op langere trajecten. Het kan best zijn dat het tussen Schiphol en Utrecht veel drukker is dan tussen bijvoorbeeld Utrecht en 's Hertogenbosch.
pi_44314393
Zonder noemenswaardige tafrelen in Amersfoort aangekomen vandaag.

Op Groningen was het toch wel ff wachten op de IC die normaal al ruim een kwartier op het perron al klaar staat en nu 10 min voor tijd nog ff van het rangeerterein werd afgehaald en 5 min voortijd op het perron werd geschoven.

Op het spoor daarnaast stond de IC naar Amsterdam voor 19.02 al ruim 10 minuten klaar terwijl het pas 18.35 was. Laat dan die trein de rit naar Rotterdam doen zou ik dan zeggen.

Wel was het frapant dat we door het stoppen voor Amersfoort precies om 20.23 aankwamen op Amersfoort. We hadden er dus veel eerder kunnen zijn. Teven had ik het gevoel dat de trein iets langzamer reed dan normaal. Dus beetje vreemd gevoel erbij.
  zondag 10 december 2006 @ 23:11:33 #245
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_44315620
quote:
Op zondag 10 december 2006 21:39 schreef vw_caddy het volgende:

[..]

Whehehe, die buffels hebben we nu in Groningen. Is dat een hele goeie ruil of niet?
Wees er maar blij mee, zijn supertreintjes
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_44315635
quote:
Op zondag 10 december 2006 21:53 schreef Fixers het volgende:
Sneltreinen bestaan nog steeds: De trein Amsterdam-Breda werdt op de borden aangeduid als sneltrein. En de trein Amsterdam-Den Haag stond ook op de borden én werd omgeroepen als sneltrein. Ik kan ook melden dat NS en Prorail inderdaad durven om de intershity Leiden-Utrecht met IRM durft te rijden over dat brake schudspoor.
En Zwolle - roosendaal Nijmegen door mat64. Icrm tussen Arnhem en Den Haag zal wel voor de ambtenaren zijn .

Ben ook terug van me tellen in de trein, zeer relaxt. Af en toe bekijken, mijn dienst ging van : Arnhem -> Utrecht Centraal -> Rhenen -> Amsterdam C. -> Alkmaar -> Arnhem
Totaal maar 6,5 uur effectief mee bezig geweest , maar ik had de sprinter tussen rhenen en Amsterdam Centraal. IK had persoonlijk gehoopt dat ik na Utrecht in een Intercity kon maar dat ging ook niet door . Tot Alkmaar in een sprinter gezeten, nou dan ben je wel eff gaar. Gelukkig geen mat64, dan was me rug echt gebroken.

Daarnaast reed de machinist niet verder dan Ede-Wageningen om een of andere reden, dus ja daar 25 min gewacht totaal. Toen maar tot Driebergen - Zeist 1e klas gezeten naast een leuke NS-meid in ICRm, wat wou je nog meer.

Wel geinig dat al die NS mensen je groeten, bij Arnhem door de werknemers tunnel (spoor 6-7 , eindelijk weet je dan waar die geheime trap heen gaat .
  zondag 10 december 2006 @ 23:16:00 #247
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_44315750
quote:
Op zondag 10 december 2006 21:51 schreef Sjoerd102 het volgende:

[..]

Snif , dae sjoone aaje tied (die mooie oude tijd). Ga deze week toch eens In Swalmen naast het spoor staan kijken. Ben eens benieuwd. Weet iemand hoelaat van zaterdag op zondag de laatste en eerste treinen van roermond naar swalmen vv rijden?
http://www.9292ov.nl/
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_44320533
Tegenwoordig geen dubbeldekkers meer tussen Amersfoort en Hilversum, maar een echte sprinter. Wel ff wennen, maar het gaat wel snel. Wederom hetzelfde als gister voor Amersfoort. Trein remde een kilometer voor Hilversum al zodanig af dat we precies op tijd aankwamen. Als hij nog ff was doorgegereden op de normale snelheid waren we 2 tot 3 minuten eerder aanwezig geweest.
pi_44320632
quote:
Op zondag 10 december 2006 21:39 schreef vw_caddy het volgende:

[..]

Whehehe, die buffels hebben we nu in Groningen. Is dat een hele goeie ruil of niet?
Stoptrein Leeuewarden-Groningen werd met Bufeels gfedaan inderdaad, iedereen helemaal stomverbaasd , zo van "Huh? Een fatsoenlijke trein? Waarom staat de sneltein verkeerd?"
  maandag 11 december 2006 @ 09:47:51 #250
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_44320925
quote:
Op maandag 11 december 2006 09:31 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Stoptrein Leeuewarden-Groningen werd met Bufeels gfedaan inderdaad, iedereen helemaal stomverbaasd , zo van "Huh? Een fatsoenlijke trein? Waarom staat de sneltein verkeerd?"
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_44320937
quote:
Op zondag 10 december 2006 14:04 schreef Klonk het volgende:
Wat dacht je dan, dat ze voor die paar maanden die grafbakken gingen overspuiten
Maak daar maar een jaar van Pas eind 2007 komen de "spurts" op onze Maaslijn
pi_44320980
quote:
Op maandag 11 december 2006 09:31 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Stoptrein Leeuewarden-Groningen werd met Bufeels gfedaan inderdaad, iedereen helemaal stomverbaasd , zo van "Huh? Een fatsoenlijke trein? Waarom staat de sneltein verkeerd?"
dus Arriva heeft brakkelopers ingeruilt voor Buffels?
pi_44320991
Hier in Almelo rijden ze ook naar Marienberg. Hier heeten ze de Veenexpres
pi_44321094
quote:
Op maandag 11 december 2006 09:50 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

dus Arriva heeft brakkelopers ingeruilt voor Buffels?
Nee hoor, in het weekend rijden er altijd Buffels in de stoptreinen Leeuwarden - Groningen. Vanochtend waren het gewoon weer Wadlopers en reden de sneldiensten weer met Buffels
pi_44321199
Wie heeft trouwens bedacht dat de intercity's in Leeuwarden nu om kwart voor en het heel weg gaan . Ik ben bijna altijd op een heel uur vrij.... Moet ik daar drie kwartier wachten en heb ik stoptrein ook nog
pi_44321206
Tussen Leeuwarden en Harlingen Haven hebben we nu de Spurt.
pi_44321335
quote:
Op maandag 11 december 2006 10:02 schreef Remzz het volgende:
Wie heeft trouwens bedacht dat de intercity's in Leeuwarden nu om kwart voor en het heel weg gaan . Ik ben bijna altijd op een heel uur vrij.... Moet ik daar drie kwartier wachten en heb ik stoptrein ook nog
Fout, om .43 vertrekt de IC
en om .02 vertrekt de "stoptrein"
pi_44321346
quote:
Op maandag 11 december 2006 10:03 schreef Socios het volgende:
Tussen Leeuwarden en Harlingen Haven hebben we nu de Spurt.
Ik wilde vanmorgen de allereerste pakken, maar kon mn bed niet uit komen om 4 uur
pi_44321364
quote:
Op maandag 11 december 2006 10:08 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Fout, om .43 vertrekt de IC
en om .02 vertrekt de "stoptrein"
ah, en er was altijd al een 20/40 verdeling, niks veranderd, stukkie opgeschoven gewoon dus.
pi_44321369
quote:
Op maandag 11 december 2006 10:08 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Fout, om .43 vertrekt de IC
en om .02 vertrekt de "stoptrein"
Ah je hebt gelijk verkeerd gekeken , naja dat valt dan nog mee.
pi_44321377
quote:
Op maandag 11 december 2006 10:09 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

ah, en er was altijd al een 20/40 verdeling, niks veranderd, stukkie opgeschoven gewoon dus.
Ja klopt, eigenlijk is het zeg maar een half uur opgeschoven en 3 minuten veranderd.

Stoptrein was .35 en nu .02
IC was .17 en nu .43
pi_44321518
Het meest vreemde is nog hoe ik naar Zwolle moet komen. Als ik naar Leeuwarden moet kan ik zelfs nog beter via Marienberg dan rechtstreeks dan kan ik een paar minuten later opstappen en moet ik minder lang wachten in Zwolle dan als ik rechtstreeks zal gaan
Via Deventer is natuurlijk het snelst maar toch... het lijkt echt alsof er totaal niet over nagedacht is...
pi_44321661
quote:
Op maandag 11 december 2006 10:17 schreef Remzz het volgende:
Het meest vreemde is nog hoe ik naar Zwolle moet komen. Als ik naar Leeuwarden moet kan ik zelfs nog beter via Marienberg dan rechtstreeks dan kan ik een paar minuten later opstappen en moet ik minder lang wachten in Zwolle dan als ik rechtstreeks zal gaan
Via Deventer is natuurlijk het snelst maar toch... het lijkt echt alsof er totaal niet over nagedacht is...
Over de randstad hebben ze heel erg goed nagedacht hoor. De rest van het land ag uiteraard gewoon stikken. Dat zijn toch maar lijnen die vooral geld kosten en die het liefst zo snel mogleijk afgestoten worden.
pi_44321757
Ach Amsterdam - Leeuwarden, Rotterdam - Leeuwarden en Utrecht - Leeuwarden, allemaal randstad-noord nederland vebindingen die nog altijd kwalitatief hoog zijn...

Almelo - Leeuwarden inderdaad niet, helaas pindakaas, ga verhuizen zou ik zeggen
pi_44322449
De trein verbinding van Roermond naar Nijmegen zuigt...

7:15 vanochtend
Vanochtend ik sta om 7:15 bij de bushalte samen met nog 10 mensen...
Bus van Veolia transport komt eraan...
en...

Rijdt gewoon straal langs ons voorbij, terwijl we van te voren zwaaide...

7:45 vanochtend
Sta daar met 25 mensen... bus komt eraan... remt af en doet knipperlicht aan... vervolgens... rijdt ie gewoon weer door ik echt zo van ARGGGGGGGGGG

8:15 vanochted
Bus komt weer aan en rijdt WEER door en was tevens te 10min te laat

8:45 vanochtend
Bus komt eraan 5min te laat waardoor we de trein misten.... EN STOPT we stonden daar met 20 mensen en hadden allemaal al zoiets van als die bus stopt gaan we eens met de busschauffeur praten... Nauw daarna gedaan... kregen klachtfomulier en reed verder...

Even later in de trein we staan op het punt te vertrekken, treinen zijn ook van veolia ipv de NS, staat die conducteur daar wat te kloten met de sleutels om de deuren dicht te krijgen daarna hielp een knul van 20 hem echt verschrikkelijk... en de trein was ook nog eens veelste vol moesten in alle wagons moesten mensen gewoon staan...


Werkelijk ze zeggen dat Limburg een beter vervoer heeft gekregen ik kan je verzekeren dat dat niet zo is
pi_44322573
quote:
Op maandag 11 december 2006 10:57 schreef Wouser het volgende:
De trein verbinding van Roermond naar Nijmegen zuigt...

7:15 vanochtend
Vanochtend ik sta om 7:15 bij de bushalte samen met nog 10 mensen...
Bus van Veolia transport komt eraan...
en...

Rijdt gewoon straal langs ons voorbij, terwijl we van te voren zwaaide...

7:45 vanochtend
Sta daar met 25 mensen... bus komt eraan... remt af en doet knipperlicht aan... vervolgens... rijdt ie gewoon weer door ik echt zo van ARGGGGGGGGGG

8:15 vanochted
Bus komt weer aan en rijdt WEER door en was tevens te 10min te laat

8:45 vanochtend
Bus komt eraan 5min te laat waardoor we de trein misten.... EN STOPT we stonden daar met 20 mensen en hadden allemaal al zoiets van als die bus stopt gaan we eens met de busschauffeur praten... Nauw daarna gedaan... kregen klachtfomulier en reed verder...

Even later in de trein we staan op het punt te vertrekken, treinen zijn ook van veolia ipv de NS, staat die conducteur daar wat te kloten met de sleutels om de deuren dicht te krijgen daarna hielp een knul van 20 hem echt verschrikkelijk... en de trein was ook nog eens veelste vol moesten in alle wagons moesten mensen gewoon staan...


Werkelijk ze zeggen dat Limburg een beter vervoer heeft gekregen ik kan je verzekeren dat dat niet zo is
D

Das net als Connexxion hier al met de bus
pi_44322601
Ghehe welcome to the real world
Wadlopers zijn hier in t Noorden wel gewoon goed, maarja hier rijden ze ook voor hun ontwerpsnelheid op de baan, dus hier gaat t wel goed...
pi_44322616
quote:
Op maandag 11 december 2006 11:01 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

D

Das net als Connexxion hier al
Wat is er mis met Connexxion dan ??
  maandag 11 december 2006 @ 11:03:34 #269
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_44322627
wat is hun ontwerpsnelheid, 30 ?
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_44322641
quote:
Op maandag 11 december 2006 11:03 schreef Klonk het volgende:
wat is hun ontwerpsnelheid, 30 ?
100 km/h Hard genoeg hoor, tenminste, hier in t Nooden
pi_44322671
quote:
Op maandag 11 december 2006 11:03 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Wat is er mis met Connexxion dan ??
zie bussen topic

3e Bussentopic
  maandag 11 december 2006 @ 11:05:56 #272
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_44322684
quote:
Op maandag 11 december 2006 11:03 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

100 km/h Hard genoeg hoor, tenminste, hier in t Nooden
halen die gebakjes 100 per uur en met wind tegen ?
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_44322988
Logistieke problemen Maaslijn
De treinen van Veolia lopen door de lage snelheid van het materieel tussen Nijmegen en Roermond vertraging op. Deze treinen kunnen maximaal 100 km/h terwijl de dienstregeling gebaseerd is op 120 km/h. Bovendien moeten de treinen op dit enkelsporige baanvak op de stations op elkaar wachten, waardoor de vertraging geleidelijk oploopt.

I was built to be the best, the number one and nothing less!
pi_44323229
En dan loop ik te zeuren dat die buffels zoveel lawaai maken
pi_44323326
Die maaslijn is dus om te lachen zo slecht.

Ik hoor weinig mensen over het feit dat Connexxion de verbinding met Ede-wageningen doet vanaf Amersfoort. Zag vanochtend een Plan V al met een eerste beginsel van bestickering rondrijden van connexxion. Zal es kijken of ik vanmiddag wat op de plaat kan vastleggen.

Tevens vergeten te melden dat de 2 baks koploper op het rangeerterein te Amersfoort vrijdag verplaatst is. Zag hem zo snel ik kon hem achter een ProRail loc hangen en weg zien rijden naar een bestemming die voor mij nog onbekend is.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 11 december 2006 @ 12:36:02 #276
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44324441
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 22:59 schreef Ou-Tannu het volgende:
dus de 113 en de 114 zijn rijvaardige Plan hUilen?
De 114 is volgens mij niet meer rijvaardig. De 115 wel
quote:
Op zondag 10 december 2006 18:59 schreef Ou-Tannu het volgende:
hoeveel braklopers heeft Veolia nou?
17 bakken. 11x DH1 en 3x DH2
quote:
Op zondag 10 december 2006 21:25 schreef Willy84 het volgende:
moet ik nou ook alle trein nummers voor somda opschrijven enzo. Ik doe dat nooit enzo en weet ook niet hoe het moet.
Op Somda staat een goede uitleg. Lees deze goed. Mensen die voor de eerste keer spots invoeren, daarvan worden gecontroleerd op het juiste invoerformaat. Het is heus niet erg om het niet in een keer goed te doen.
quote:
Op maandag 11 december 2006 09:31 schreef Alexxxxx het volgende:
Stoptrein Leeuewarden-Groningen werd met Bufeels gfedaan inderdaad, iedereen helemaal stomverbaasd , zo van "Huh? Een fatsoenlijke trein? Waarom staat de sneltein verkeerd?"
Was dat vanochtend? Zo ja, dan moeten dat de stellen 3448 en 3449 zijn geweest. De andere 2 reden wel op de sneldienst. (zelf in gezeten )
quote:
Op maandag 11 december 2006 09:50 schreef Ou-Tannu het volgende:
dus Arriva heeft brakkelopers ingeruilt voor Buffels?
Niet dat ik weet. Het zou me verbazen namelijk
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 11 december 2006 @ 13:50:49 #277
86072 thatsme
and That's you!
pi_44325523
quote:
Op maandag 11 december 2006 11:30 schreef Dichterbijer het volgende:
Die maaslijn is dus om te lachen zo slecht.

Ik hoor weinig mensen over het feit dat Connexxion de verbinding met Ede-wageningen doet vanaf Amersfoort. Zag vanochtend een Plan V al met een eerste beginsel van bestickering rondrijden van connexxion. Zal es kijken of ik vanmiddag wat op de plaat kan vastleggen.
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_44325730
Gister zat er nog geen sticker op die trein. Er zat wel een buschaufeur achter het stuur.
  maandag 11 december 2006 @ 14:29:36 #279
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_44325969
quote:
Op maandag 11 december 2006 11:17 schreef biertapper het volgende:
Logistieke problemen Maaslijn
De treinen van Veolia lopen door de lage snelheid van het materieel tussen Nijmegen en Roermond vertraging op. Deze treinen kunnen maximaal 100 km/h terwijl de dienstregeling gebaseerd is op 120 km/h. Bovendien moeten de treinen op dit enkelsporige baanvak op de stations op elkaar wachten, waardoor de vertraging geleidelijk oploopt.

Toch vreemd dat iedereen dat van te voren zag aankomen terwijl alleen Veolia niet door had dat 100 niet gelijk is aan 120. Werkt Rudeonline daar of zo?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 11 december 2006 @ 14:50:41 #280
43649 Minisuisse
Dennis is lekker
pi_44326232
Afgelopen vrijdagavond van Maastricht terug naar utrecht CS. Waarom gebruiken ze in godsnaam een mat '64 als intercity!! bijna 2 uur in zo'n ding zitten is niet te doen! Terwijl op de tussengelegen stations allemaal van die heerlijke intercity's met gele banken niets stonden te doen!
U kent mij waarschijnlijk van de romans..
pi_44327325
quote:
Op maandag 11 december 2006 14:09 schreef JaFFe het volgende:
Gister zat er nog geen sticker op die trein. Er zat wel een buschaufeur achter het stuur.
Een buschaffeur achter de knoppen van een Plan V... aautjs...
  maandag 11 december 2006 @ 15:48:50 #282
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_44327427
volgens mij zou een buschauffeur snel genoeg wennen aan een wadloper , dat dan weer wel.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  maandag 11 december 2006 @ 15:49:31 #283
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_44327447
quote:
Op maandag 11 december 2006 14:50 schreef Minisuisse het volgende:
Afgelopen vrijdagavond van Maastricht terug naar utrecht CS. Waarom gebruiken ze in godsnaam een mat '64 als intercity!! bijna 2 uur in zo'n ding zitten is niet te doen! Terwijl op de tussengelegen stations allemaal van die heerlijke intercity's met gele banken niets stonden te doen!
Avonduren. Ben zelf eens vanuit Den Haag naar Eindhoven mogen gaan in de avonduren met Plan V. Beetje lekker doezelen lukt dan niet eens, laat staan lichtjes slapen.

Maar in de nieuwe dienstregeling worden de late treinen vanuit Limburg naar Eindhoven tenminste gereden met intercity's. Volgens mij gewoon dubbeldekkers ook.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 11 december 2006 @ 16:05:29 #284
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44328061
quote:
Op maandag 11 december 2006 15:49 schreef Eix het volgende:

[..]

Avonduren. Ben zelf eens vanuit Den Haag naar Eindhoven mogen gaan in de avonduren met Plan V. Beetje lekker doezelen lukt dan niet eens, laat staan lichtjes slapen.

Maar in de nieuwe dienstregeling worden de late treinen vanuit Limburg naar Eindhoven tenminste gereden met intercity's. Volgens mij gewoon dubbeldekkers ook.
Dat is idd VIRM dat de treinen tussen Heerlen/Maastricht en Amsterdam/Alkmaar rijdt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 11 december 2006 @ 17:25:10 #285
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_44331048
quote:
Op maandag 11 december 2006 16:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat is idd VIRM dat de treinen tussen Heerlen/Maastricht en Amsterdam/Alkmaar rijdt.
Yep, was vroeger ICRm. Maar het splitsen/combineren zou in de rustige avonduren in principe ook best met Plan V kunnen. Maar dat word volgens mij niet gedaan gelukkig.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_44331294
Net ritje naar Leeuwarden gehad. Echt zeer bizar die nieuwe dienstregeling . 5 minunten stil staan in Wierden zonder reden... op de terugweg komt de trein uit Leeuwarden om .07 .37 aan en gaat de trein naar Twente om .06 en .36 weg . Daarna via Deventer gegaan, hebben ze daar Mat 64 ingezet midden in de spits. Naja uiteindelijk ongeveer een half uur langer onderweg.

Voordeel is dat de stopttrein uit Almelo veel verder in Zwolle stopt zodat je veel minder hoeft te lopen.
pi_44331427
Hoe zit het eigenlijk met de trein vanuit hengelo richting amsterdam. Ik zie dat er geen aparte internationale / IC rijdt. Maar vroeger was de internationale altijd vol. Hangen ze er 10 wagons extra achter nu ofzo?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 11 december 2006 @ 17:41:36 #288
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44331566
Het wordt wat meer proppen daar in die regio. Dat is het enige wat ik er van weet.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 11 december 2006 @ 17:50:14 #289
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_44331865
Nijmegen-Arnhem is trouwens erg vreemd geworden nu. Er rijden alleen maar Intercitys. Zo'n Intercity doet er naar keuze 12, 13, 16 of 20 minuten over. De intercity van die het traject in 12 of 13 minuten aflegt stopt tussendoor nergens, de intercity van 16 minuten stopt alleen in Elst en die van 20 minuten stopt ook nog in Nijmegen Lent en Arnhem Zuid. Dat zijn echt intercitystations van niveau, ja. Zo kan ik ook alle sneltreinen laten vervallen, en de stoptreinen erbij. Stelletje mafkezen
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_44332110
Ja, de term Intercity heeft haar waarde verloren... Echt heel jammer...
  Redactie Frontpage / Sport maandag 11 december 2006 @ 18:01:53 #291
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44332222
Dus een aantal intercitytreinen stoppen in Elst City, Nijmegen Lent City en Arnhem Zuid City. Ik zie het probleem niet zo
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44332640
quote:
Op maandag 11 december 2006 18:01 schreef Peterselieman het volgende:
Dus een aantal intercitytreinen stoppen in Elst City, Nijmegen Lent City en Arnhem Zuid City. Ik zie het probleem niet zo

en alle burgermeesters van die plaatsen blij: jeej onze plaats telt mee met de rest van Nederland
pi_44333005
hm schijnt Goed gegaan te zijn met de nieuwe diensregeling,,

jammer dat VEOLIA weer keihard onderuit gehaalt werdt op TV
pi_44333606
Tering ik ken gewoon vanaf uitgeest naar rotterdam met de sprinter met die nieuwe regeling
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  maandag 11 december 2006 @ 19:13:29 #295
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_44334445
Was straks op L1, dat op de maaslijn mogelijk al de eerste nieuwe treinen met kerst zouden komen, Dat we nu tijdelijk brakken treinen hebben was al lang van tevoren bekend, maar ja daar letten de meeste mensen niet op.
Net efkes anges
pi_44334894
quote:
Op maandag 11 december 2006 19:13 schreef Sjoerd102 het volgende:
Was straks op L1, dat op de maaslijn mogelijk al de eerste nieuwe treinen met kerst zouden komen, Dat we nu tijdelijk brakken treinen hebben was al lang van tevoren bekend, maar ja daar letten de meeste mensen niet op.
Met kerst?? Dacht dat eerst die order van Arriva er doorheen moest
  maandag 11 december 2006 @ 19:30:29 #297
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_44335034
quote:
Op maandag 11 december 2006 18:47 schreef Steve-O het volgende:
Tering ik ken gewoon vanaf uitgeest naar rotterdam met de sprinter met die nieuwe regeling
Da's niks nieuws, dat kon eerst ook allang.
pi_44335077
quote:
Op maandag 11 december 2006 19:26 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

Met kerst?? Dacht dat eerst die order van Arriva er doorheen moest
Dat moet ook Want wij Noordelingen hebben nu eenmaal meer recht op iets goeds dan hullie daar die al jaren met goed mat hebben kunnen reizen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 11 december 2006 @ 19:33:59 #299
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44335161
Wie het eerst komt, wie het eerst maalt he
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44335915
quote:
Op maandag 11 december 2006 19:30 schreef ReisT het volgende:

[..]

Da's niks nieuws, dat kon eerst ook allang.
Zonder overstap was dit niet mogelijk
Ding ging eerst van uitgeest naar utrecht
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  Redactie Frontpage / Sport maandag 11 december 2006 @ 19:57:46 #301
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44336071
Vol
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')