Dat zijn Duitse railbusjes, die reden vroeger op kleine lijntjes in Duitsland en worden tegenwoordig veel bij museumbedrijven gebruikt. O.a. de ZLSM, in Zuid-Limburg, rijd er mee. Wat ze in Nijmegen deden weet ik niet - misschien heeft een of ander railmuseum er een paar gekocht, of misschien gaan ze juist de andere kant op voor onderhoud of reparatie. Voor betere foto's kun je, zoals altijd, bij Google terechtquote:Op vrijdag 8 december 2006 15:59 schreef ralfie het volgende:
Kan iemand mij wat meer vertellen over deze trein? Deze stond vandaag op het rangeerterrein van Nijmegen cs maar ik ken heb verder niet
(sorry van de boutkwaliteit, had alleen een lulijzerknipper bij (en daarbij ook nog eens alle foto's gedelete behalve deze mislukte)
[afbeelding]
[afbeelding]
Het lijken wel een soort duitse trams?
Zaterdag is er een materieelshow in Nijmegen ter afscheid van de Maaslijn.quote:Op vrijdag 8 december 2006 16:04 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat zijn Duitse railbusjes, die reden vroeger op kleine lijntjes in Duitsland en worden tegenwoordig veel bij museumbedrijven gebruikt. O.a. de ZLSM, in Zuid-Limburg, rijd er mee. Wat ze in Nijmegen deden weet ik niet - misschien heeft een of ander railmuseum er een paar gekocht, of misschien gaan ze juist de andere kant op voor onderhoud of reparatie. Voor betere foto's kun je, zoals altijd, bij Google terecht
Waarom nou net zaterdag, en waarom wist ik dat niet? Is er eindelijk zo iets in mijn woonplaats, ben ik er nietquote:Op vrijdag 8 december 2006 16:12 schreef sneltrein het volgende:
[..]
Zaterdag is er een materieelshow in Nijmegen ter afscheid van de Maaslijn.
De plan U 114 schijnt ook aanwezig te zijn morgen. Voor zover ik weet is die materieelshow van 10.00 tot 15.00.
Nee dat was de 113, die rijdt morgen Ddr - Gdmquote:Op vrijdag 8 december 2006 16:19 schreef Ou-Tannu het volgende:
Plan U 114.. die zelfde als bij t afscheid van de hofpleinlijn enzo?
die meteen maar STUK ging?
Wel slim, zo weet je zeker dat er nog een keer in gezeten hebt, voordat 'ie weer kapot is. Ik maakte toen op de Hofpleinlijn de fout níet als eerste met de Plan U mee te gaan, en toen was het dus al te laat.quote:Op vrijdag 8 december 2006 20:06 schreef Dr_Flash het volgende:Ik zorg dat ik in de EERSTE rit zit
dus de 113 en de 114 zijn rijvaardige Plan hUilen?quote:Op vrijdag 8 december 2006 22:18 schreef ReisT het volgende:
[..]
Wel slim, zo weet je zeker dat er nog een keer in gezeten hebt, voordat 'ie weer kapot is. Ik maakte toen op de Hofpleinlijn de fout níet als eerste met de Plan U mee te gaan, en toen was het dus al te laat.
nee das nieuw!! Douchen in de treinquote:Op zaterdag 9 december 2006 00:16 schreef Brembo het volgende:
Zat vandaag in mat'64 en daar kwam het water vanuit het dak naar binnen. Toen dacht ik echt, het is tijd voor de sloop van deze beestjes...
Zal waarschijnlijk nog geldig zijn, maar vanwege intresse bij mensne lijkt me dat ze het er afhalen. Je kan het ook in het boekje zetten.quote:Op zaterdag 9 december 2006 12:44 schreef Willy84 het volgende:
Ik heb gister me nieuwe ov opgehaald![]()
![]()
staat er alleen dit jaar niet meer op dat je met je ov voor 15 euri een "RailPluskaart" kan kopen.
Weet iemand hier meer van ?
Ojee nouja volgende keer meld ik het wel. Heb je nog altijd niet ontmoetquote:Op zaterdag 9 december 2006 12:19 schreef Ou-Tannu het volgende:
HOND! zegt die niet ff dat die gaat rond hobbellen.. had wel eme gewild
ik stel donderdag voorquote:Op zaterdag 9 december 2006 13:22 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ojee nouja volgende keer meld ik het wel. Heb je nog altijd niet ontmoet
Donderdag moet ik van 8.02 tot 15.13 tellen in de trein, en van 15.15 tot 16.45 heb ik collegequote:Op zaterdag 9 december 2006 13:26 schreef Willy84 het volgende:
[..]
ik stel donderdag voor![]()
zie ook dat er een "nachtnettrein" bij is gekomen.
Op zaterdag avond naar Nijmegen vanaf adam C om 01:17
geloof tot 70 euro per dag?quote:Op zaterdag 9 december 2006 13:31 schreef Willy84 het volgende:
hoeveel euro levert dat tellen p/u eigenlijk op?![]()
Wat is er vet aan Szczecin? Vieze oude havenstad, het enige grappige was ons hotel met uitzicht op industrie en dikke pijpleiding in de achtertuinquote:Op zaterdag 9 december 2006 13:45 schreef Zug-Chef het volgende:
Stelt niet zo veel voor hoor, uurtje tot anderhalf vanaf Berlijn. Rij dan meteen maar door naar Szczecin, dat is veel vetter
waar kan ik me daarvoor info vragen?quote:Op zaterdag 9 december 2006 13:31 schreef Willy84 het volgende:
hoeveel euro levert dat tellen p/u eigenlijk op?![]()
Naja dicht bij Duitsland (dus snel te komen) en je zit aan het beginpunt van een reis door een heel mooi landquote:Op zaterdag 9 december 2006 13:50 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Wat is er vet aan Szczecin? Vieze oude havenstad, het enige grappige was ons hotel met uitzicht op industrie en dikke pijpleiding in de achtertuin. Rijd dan meteen door naar Gdansk, dat is pas vet
Voor die tussen stations kan je ook de Sprinter naar Rotterdam nemem, dan kan je in Amsterdam Bijlmer ArenA (wat een afschuwlelijke naam is dat toch), of in Abcoude, of in Breukelen, overstappen op de stoptrein Amsterdam Zuid - Utrecht. Vanaf 16 april moet dat trouwens altijd, dan is er helemaal geen rechtstreekse stoptrein Amsterdam C - Utrecht meer.quote:Op zaterdag 9 december 2006 13:17 schreef Willy84 het volgende:
En de stopper naar Utrecht gaat nog maar 1x per uur. Dat is wel slecht als je op zo een tussen station moet zijn.
Da's vanwege het transferium in Barneveld Noord, dan hopen ze dat de mensen dar van de A1 afgaan, en dan met trein verder naar Amersfoort. Zal wel geen groot succes worden denk ik.quote:Op zaterdag 9 december 2006 13:49 schreef Willy84 het volgende:
XX rijd gewoon de hele dag van s'ochtends vroeg tot s'avonds laat 4 treinen p/u naar Barneveld Nrd.
Niet eens een voetnootje van met kerst niet enzo. Het ziet er wel duidelijk uit...
Maar of er iemand op zit te wachten, nu rijden ze overdag zelfs 1x p/u en dan zit er nog geen kipin.
Laat staat s'avonds met 4 treinen p/u
Ik vind het opzich een nobel ideequote:Op zaterdag 9 december 2006 14:24 schreef ReisT het volgende:
[..]
Da's vanwege het transferium in Barneveld Noord, dan hopen ze dat de mensen dar van de A1 afgaan, en dan met trein verder naar Amersfoort. Zal wel geen groot succes worden denk ik.
Keerspoor is niet nodig, het stationnetje heeft maar éé'n spoortje, dus die trein komt daar aan, staat 4 minuten stil, en rijdt dan gewoon weer over hetzelfde spoortje terug. Dus die extra trein gaat gewoon morgen al rijden.quote:Op zaterdag 9 december 2006 17:59 schreef Willy84 het volgende:Gaat die dienst trouwens maandag al van start, of moet er nog een keerspoor aangelegt worden.
of ze gebruiken een standaard templatequote:Op zaterdag 9 december 2006 21:03 schreef Willy84 het volgende:
http://www.ns.nl/www.ns.nl/pdf/vertrekstaten/edn0.pdf
Is het pdfje van station eijsden...
Staat onderaan van 10 dec 2006 tot 8 dec 2007.
Dus Eijsden gaat niet sluiten...![]()
Denk t niet?quote:Op zaterdag 9 december 2006 22:05 schreef Fixers het volgende:
Nog 6 uur voor de nieuwe dienstregeling begint. Zouden ze nog veel materieel gaan schuiven vannacht?
Ah, wat een saai materieel.quote:
das een grappig locjequote:Op zondag 10 december 2006 01:09 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Ah, wat een saai materieel.
Waar is die goede oude tijd met trein D 497 Amsterdam - Maastricht - Luxembourg - Basel -Ancona.
Ik ben rijtuigenverslaafde en dan nog het liefst van treinen die van die (buitenlandse) vreemde eindbestemminggen hebben
Zo had je een trein van Den Haag naar Köln die nog een stukje doorreed naar Siegen, dacht dat die om 15:50 uur uit Gvc vertrok ergens in de tachtiger jaren. Of Asd - Ah - Winterberg via Essen. Of het stoppertje van Nijmegen naar Frankfurt een klein 2 stelletje![]()
[afbeelding]
ROFL!quote:Op zondag 10 december 2006 01:13 schreef Oom_Agent het volgende:
Heb vanmiddag trouwens nog een geinig (duits) treinbord op zolder gevonden:
[afbeelding]
Als ik op F5 druk komt er steeds een andere trein door je avater knallen.quote:
ej! MAASLOPERS!quote:Op zondag 10 december 2006 01:21 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Als ik op F5 druk komt er steeds een andere trein door je avater knallen.
Heftig![]()
Lol die Wadloper![]()
ze hebben ook wel 4 minuten tussen de trein naar Roermond en naar Nijmegen op spoor 4bquote:Op zondag 10 december 2006 02:11 schreef Oom_Agent het volgende:
bah bah..die Veolia heeft er zin in. Op zondagochtend om 04:19 uur een trein van Venlo naar Roermond. (wel handig voor de stappers in Venlo)
http://www.ns.nl/www.ns.nl/pdf/vertrekstaten/vl1.pdf
edit: Hij begint in Venray om 04:00 uur !!!!![]()
Zal wel druk zijn in die trein![]()
http://reiseauskunft.bahn.de/bin/query.exe/nn?ld=212.54&newrequest=yes"e:Op zondag 10 december 2006 11:33 schreef groningerstudent het volgende:
Wil ik even kijken wanneer m'n trein straks naar Zwolle gaat, is de NS reisplanner overleden. Als dat een voorproefje wordt voor de rest van de dag/week...![]()
quote:Op zondag 10 december 2006 11:40 schreef Brembo het volgende:
[quote]Op zondag 10 december 2006 11:33 schreef groningerstudent het volgende:
Wil ik even kijken wanneer m'n trein straks naar Zwolle gaat, is de NS reisplanner overleden. Als dat een voorproefje wordt voor de rest van de dag/week...![]()
[/quote
OV9292 kan de stress wel aan.
Ze kunnen het beter Lösslopers gaan noemenquote:Op zondag 10 december 2006 13:29 schreef Klonk het volgende:
wel een vreemd gezicht wadlopers in het limburgse land, ik ga de foto's even uit de camera halen
beter opletten bij aardrijkskunde, wij hebben vooral een kleibodemquote:Op zondag 10 december 2006 13:38 schreef Asile het volgende:
[..]
Ze kunnen het beter Lösslopers gaan noemen![]()
van asbest niet.quote:Op zondag 10 december 2006 13:43 schreef Alexxxxx het volgende:
Van asbest ook, maar of je daar beter van word?
ik denk dat veolia net tijd genoeg had om deze stickers op de treinen te plakkenquote:Op zondag 10 december 2006 14:58 schreef ReisT het volgende:
Nee, okee, maar Noordned en Arriva hadden ze toch wat subtieler bestickerd...
Ik ga woensdag beginnen met me 1e dienstquote:Op zondag 10 december 2006 15:26 schreef SkaterSam het volgende:
Zo, net terug van mijn eerste dienst Tellen in de Trein. De route ging van Amsterdam naar Schiphol, Schiphol - Leiden, Leiden - Amsterdam, Amsterdam - Schiphol, Schiphol - Eindhoven, Eindhoven - Schiphol, Schiphol - Utrecht, Utrecht - Amersfoort en als laatste Amersfoort - Amsterdam.
Aangezien het zondag was (en ik begon om 6.26), was het echt superrustig, tussen Schiphol en Eindhoven wel maximaal 50 mensen. Dinsdag mag ik weer!
Ja, op zondag in ieder geval welquote:Op zondag 10 december 2006 15:36 schreef italiaan1987 het volgende:
Ik ga woensdag beginnen met me 1e dienst
is het relax werk?![]()
Wadlopers.quote:Op zondag 10 december 2006 13:46 schreef Klonk het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat we maar kort mogen genieten van deze grafbakken.
je mag ze met liefde terughebben, ik mis mijn mooie buffeltjes nu alquote:
Whehehe, die buffels hebben we nu in Groningen. Is dat een hele goeie ruil of niet?quote:Op zondag 10 december 2006 16:42 schreef Klonk het volgende:
[..]
je mag ze met liefde terughebben, ik mis mijn mooie buffeltjes nu al![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
ik zat in de IC die daarvoor zou rijden, moest uiteindelijk bij de jouwe in..quote:Op zondag 10 december 2006 21:40 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Nou het viel reuze meeRotterdam - Delft, treinen reden goed. Klein probleempje dat een of andere idioot zich voor de trein stort bij R'dam Noord, ik zat nog in Utrecht en hele Intercity reed door naar Den Haag, uiteindelijk 10 minuutjes vertraging.
Snifquote:Op zondag 10 december 2006 16:42 schreef Klonk het volgende:
[..]
je mag ze met liefde terughebben, ik mis mijn mooie buffeltjes nu al![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
En je zat heel druk?quote:Op zondag 10 december 2006 21:49 schreef Petre het volgende:
[..]
ik zat in de IC die daarvoor zou rijden, moest uiteindelijk bij de jouwe in..
Het is wel de bedoeling dat je meerdere keren de trein doorloopt op langere trajecten. Het kan best zijn dat het tussen Schiphol en Utrecht veel drukker is dan tussen bijvoorbeeld Utrecht en 's Hertogenbosch.quote:Op zondag 10 december 2006 15:41 schreef SkaterSam het volgende:
[..]
Ja, op zondag in ieder geval wel, ik heb echter geen idee hoe relaxed het zal zijn op werkdagen. Je moet per traject, eenmaal de trein doorlopen en tellen, en dan kan je weer zitten tot het volgende traject. Ik viel tussen Utrecht en Den Bosch vandaag zelfs in slaap
dus het is wel relaxed
Wees er maar blij mee, zijn supertreintjesquote:Op zondag 10 december 2006 21:39 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
Whehehe, die buffels hebben we nu in Groningen. Is dat een hele goeie ruil of niet?![]()
En Zwolle - roosendaal Nijmegen door mat64. Icrm tussen Arnhem en Den Haag zal wel voor de ambtenaren zijnquote:Op zondag 10 december 2006 21:53 schreef Fixers het volgende:
Sneltreinen bestaan nog steeds: De trein Amsterdam-Breda werdt op de borden aangeduid als sneltrein. En de trein Amsterdam-Den Haag stond ook op de borden én werd omgeroepen als sneltrein. Ik kan ook melden dat NS en Prorail inderdaad durven om de intershity Leiden-Utrecht met IRM durft te rijden over dat brake schudspoor.
http://www.9292ov.nl/quote:Op zondag 10 december 2006 21:51 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Snif, dae sjoone aaje tied (die mooie oude tijd). Ga deze week toch eens In Swalmen naast het spoor staan kijken. Ben eens benieuwd. Weet iemand hoelaat van zaterdag op zondag de laatste en eerste treinen van roermond naar swalmen vv rijden?
Stoptrein Leeuewarden-Groningen werd met Bufeels gfedaan inderdaad, iedereen helemaal stomverbaasd , zo van "Huh? Een fatsoenlijke trein? Waarom staat de sneltein verkeerd?"quote:Op zondag 10 december 2006 21:39 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
Whehehe, die buffels hebben we nu in Groningen. Is dat een hele goeie ruil of niet?![]()
quote:Op maandag 11 december 2006 09:31 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Stoptrein Leeuewarden-Groningen werd met Bufeels gfedaan inderdaad, iedereen helemaal stomverbaasd , zo van "Huh? Een fatsoenlijke trein? Waarom staat de sneltein verkeerd?"
Maak daar maar een jaar vanquote:Op zondag 10 december 2006 14:04 schreef Klonk het volgende:
Wat dacht je dan, dat ze voor die paar maanden die grafbakken gingen overspuiten
dus Arriva heeft brakkelopers ingeruilt voor Buffels?quote:Op maandag 11 december 2006 09:31 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Stoptrein Leeuewarden-Groningen werd met Bufeels gfedaan inderdaad, iedereen helemaal stomverbaasd , zo van "Huh? Een fatsoenlijke trein? Waarom staat de sneltein verkeerd?"
Nee hoor, in het weekend rijden er altijd Buffels in de stoptreinen Leeuwarden - Groningen. Vanochtend waren het gewoon weer Wadlopers en reden de sneldiensten weer met Buffelsquote:Op maandag 11 december 2006 09:50 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dus Arriva heeft brakkelopers ingeruilt voor Buffels?
Fout, om .43 vertrekt de ICquote:Op maandag 11 december 2006 10:02 schreef Remzz het volgende:
Wie heeft trouwens bedacht dat de intercity's in Leeuwarden nu om kwart voor en het heel weg gaan. Ik ben bijna altijd op een heel uur vrij.... Moet ik daar drie kwartier wachten en heb ik stoptrein ook nog
Ik wilde vanmorgen de allereerste pakken, maar kon mn bed niet uit komen om 4 uurquote:Op maandag 11 december 2006 10:03 schreef Socios het volgende:
Tussen Leeuwarden en Harlingen Haven hebben we nu de Spurt.
ah, en er was altijd al een 20/40 verdeling, niks veranderd, stukkie opgeschoven gewoon dus.quote:Op maandag 11 december 2006 10:08 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Fout, om .43 vertrekt de IC
en om .02 vertrekt de "stoptrein"
Ah je hebt gelijk verkeerd gekekenquote:Op maandag 11 december 2006 10:08 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Fout, om .43 vertrekt de IC
en om .02 vertrekt de "stoptrein"
Ja klopt, eigenlijk is het zeg maar een half uur opgeschoven en 3 minuten veranderd.quote:Op maandag 11 december 2006 10:09 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
ah, en er was altijd al een 20/40 verdeling, niks veranderd, stukkie opgeschoven gewoon dus.
Over de randstad hebben ze heel erg goed nagedacht hoor. De rest van het land ag uiteraard gewoon stikken. Dat zijn toch maar lijnen die vooral geld kosten en die het liefst zo snel mogleijk afgestoten worden.quote:Op maandag 11 december 2006 10:17 schreef Remzz het volgende:
Het meest vreemde is nog hoe ik naar Zwolle moet komen. Als ik naar Leeuwarden moet kan ik zelfs nog beter via Marienberg dan rechtstreeks dan kan ik een paar minuten later opstappen en moet ik minder lang wachten in Zwolle dan als ik rechtstreeks zal gaan
Via Deventer is natuurlijk het snelst maar toch... het lijkt echt alsof er totaal niet over nagedacht is...
Dquote:Op maandag 11 december 2006 10:57 schreef Wouser het volgende:
De trein verbinding van Roermond naar Nijmegen zuigt...
7:15 vanochtend
Vanochtend ik sta om 7:15 bij de bushalte samen met nog 10 mensen...
Bus van Veolia transport komt eraan...
en...
Rijdt gewoon straal langs ons voorbij, terwijl we van te voren zwaaide...
7:45 vanochtend
Sta daar met 25 mensen... bus komt eraan... remt af en doet knipperlicht aan... vervolgens... rijdt ie gewoon weer door ik echt zo van ARGGGGGGGGGG![]()
![]()
![]()
8:15 vanochted
Bus komt weer aan en rijdt WEER door en was tevens te 10min te laat
8:45 vanochtend
Bus komt eraan 5min te laat waardoor we de trein misten.... EN STOPT we stonden daar met 20 mensen en hadden allemaal al zoiets van als die bus stopt gaan we eens met de busschauffeur praten... Nauw daarna gedaan... kregen klachtfomulier en reed verder...
Even later in de trein we staan op het punt te vertrekken, treinen zijn ook van veolia ipv de NS, staat die conducteur daar wat te kloten met de sleutels om de deuren dicht te krijgen daarna hielp een knul van 20 hemecht verschrikkelijk... en de trein was ook nog eens veelste vol moesten in alle wagons moesten mensen gewoon staan...
Werkelijk ze zeggen dat Limburg een beter vervoer heeft gekregen ik kan je verzekeren dat dat niet zo is![]()
100 km/h Hard genoeg hoor, tenminste, hier in t Noodenquote:Op maandag 11 december 2006 11:03 schreef Klonk het volgende:
wat is hun ontwerpsnelheid, 30 ?
zie bussen topicquote:Op maandag 11 december 2006 11:03 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Wat is er mis met Connexxion dan ??
halen die gebakjes 100 per uurquote:Op maandag 11 december 2006 11:03 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
100 km/h Hard genoeg hoor, tenminste, hier in t Nooden![]()
De 114 is volgens mij niet meer rijvaardig. De 115 welquote:Op vrijdag 8 december 2006 22:59 schreef Ou-Tannu het volgende:
dus de 113 en de 114 zijn rijvaardige Plan hUilen?
17 bakken. 11x DH1 en 3x DH2quote:Op zondag 10 december 2006 18:59 schreef Ou-Tannu het volgende:
hoeveel braklopers heeft Veolia nou?
Op Somda staat een goede uitleg. Lees deze goed. Mensen die voor de eerste keer spots invoeren, daarvan worden gecontroleerd op het juiste invoerformaat. Het is heus niet erg om het niet in een keer goed te doen.quote:Op zondag 10 december 2006 21:25 schreef Willy84 het volgende:
moet ik nou ook alle trein nummers voor somda opschrijven enzo. Ik doe dat nooit enzo en weet ook niet hoe het moet.![]()
Was dat vanochtend? Zo ja, dan moeten dat de stellen 3448 en 3449 zijn geweest. De andere 2 reden wel op de sneldienst. (zelf in gezetenquote:Op maandag 11 december 2006 09:31 schreef Alexxxxx het volgende:
Stoptrein Leeuewarden-Groningen werd met Bufeels gfedaan inderdaad, iedereen helemaal stomverbaasd , zo van "Huh? Een fatsoenlijke trein? Waarom staat de sneltein verkeerd?"
Niet dat ik weet. Het zou me verbazen namelijkquote:Op maandag 11 december 2006 09:50 schreef Ou-Tannu het volgende:
dus Arriva heeft brakkelopers ingeruilt voor Buffels?
quote:Op maandag 11 december 2006 11:30 schreef Dichterbijer het volgende:
Die maaslijn is dus om te lachen zo slecht.
Ik hoor weinig mensen over het feit dat Connexxion de verbinding met Ede-wageningen doet vanaf Amersfoort. Zag vanochtend een Plan V al met een eerste beginsel van bestickering rondrijden van connexxion. Zal es kijken of ik vanmiddag wat op de plaat kan vastleggen.
Toch vreemd dat iedereen dat van te voren zag aankomen terwijl alleen Veolia niet door had dat 100 niet gelijk is aan 120. Werkt Rudeonline daar of zo?quote:Op maandag 11 december 2006 11:17 schreef biertapper het volgende:
Logistieke problemen Maaslijn
De treinen van Veolia lopen door de lage snelheid van het materieel tussen Nijmegen en Roermond vertraging op. Deze treinen kunnen maximaal 100 km/h terwijl de dienstregeling gebaseerd is op 120 km/h. Bovendien moeten de treinen op dit enkelsporige baanvak op de stations op elkaar wachten, waardoor de vertraging geleidelijk oploopt.
![]()
Een buschaffeur achter de knoppen van een Plan V... aautjs...quote:Op maandag 11 december 2006 14:09 schreef JaFFe het volgende:
Gister zat er nog geen sticker op die trein. Er zat wel een buschaufeur achter het stuur.
Avonduren.quote:Op maandag 11 december 2006 14:50 schreef Minisuisse het volgende:
Afgelopen vrijdagavond van Maastricht terug naar utrecht CS. Waarom gebruiken ze in godsnaam een mat '64 als intercity!! bijna 2 uur in zo'n ding zitten is niet te doen! Terwijl op de tussengelegen stations allemaal van die heerlijke intercity's met gele banken niets stonden te doen!
Dat is idd VIRM dat de treinen tussen Heerlen/Maastricht en Amsterdam/Alkmaar rijdt.quote:Op maandag 11 december 2006 15:49 schreef Eix het volgende:
[..]
Avonduren.Ben zelf eens vanuit Den Haag naar Eindhoven mogen gaan in de avonduren met Plan V. Beetje lekker doezelen lukt dan niet eens, laat staan lichtjes slapen.
![]()
Maar in de nieuwe dienstregeling worden de late treinen vanuit Limburg naar Eindhoven tenminste gereden met intercity's. Volgens mij gewoon dubbeldekkers ook.![]()
Yep, was vroeger ICRm. Maar het splitsen/combineren zou in de rustige avonduren in principe ook best met Plan V kunnen. Maar dat word volgens mij niet gedaan gelukkig.quote:Op maandag 11 december 2006 16:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat is idd VIRM dat de treinen tussen Heerlen/Maastricht en Amsterdam/Alkmaar rijdt.
quote:Op maandag 11 december 2006 18:01 schreef Peterselieman het volgende:
Dus een aantal intercitytreinen stoppen in Elst City, Nijmegen Lent City en Arnhem Zuid City. Ik zie het probleem niet zo![]()
Met kerst?? Dacht dat eerst die order van Arriva er doorheen moestquote:Op maandag 11 december 2006 19:13 schreef Sjoerd102 het volgende:
Was straks op L1, dat op de maaslijn mogelijk al de eerste nieuwe treinen met kerst zouden komen, Dat we nu tijdelijk brakken treinen hebben was al lang van tevoren bekend, maar ja daar letten de meeste mensen niet op.
Da's niks nieuws, dat kon eerst ook allang.quote:Op maandag 11 december 2006 18:47 schreef Steve-O het volgende:
Tering ik ken gewoon vanaf uitgeest naar rotterdam met de sprinter met die nieuwe regeling
Dat moet ookquote:Op maandag 11 december 2006 19:26 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Met kerst?? Dacht dat eerst die order van Arriva er doorheen moest![]()
Zonder overstap was dit niet mogelijkquote:Op maandag 11 december 2006 19:30 schreef ReisT het volgende:
[..]
Da's niks nieuws, dat kon eerst ook allang.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |