abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 december 2006 @ 14:58:31 #226
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_44303046
Nee, okee, maar Noordned en Arriva hadden ze toch wat subtieler bestickerd...
  zondag 10 december 2006 @ 15:26:44 #227
65471 SkaterSam
Lurking Galore
pi_44303936
Zo, net terug van mijn eerste dienst Tellen in de Trein. De route ging van Amsterdam naar Schiphol, Schiphol - Leiden, Leiden - Amsterdam, Amsterdam - Schiphol, Schiphol - Eindhoven, Eindhoven - Schiphol, Schiphol - Utrecht, Utrecht - Amersfoort en als laatste Amersfoort - Amsterdam.

Aangezien het zondag was (en ik begon om 6.26), was het echt superrustig, tussen Schiphol en Eindhoven wel maximaal 50 mensen . Dinsdag mag ik weer!
Let's make life easy
Typo's are the demon spawn from hell !
  zondag 10 december 2006 @ 15:27:46 #228
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_44303966
quote:
Op zondag 10 december 2006 14:58 schreef ReisT het volgende:
Nee, okee, maar Noordned en Arriva hadden ze toch wat subtieler bestickerd...
ik denk dat veolia net tijd genoeg had om deze stickers op de treinen te plakken
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_44304220
quote:
Op zondag 10 december 2006 15:26 schreef SkaterSam het volgende:
Zo, net terug van mijn eerste dienst Tellen in de Trein. De route ging van Amsterdam naar Schiphol, Schiphol - Leiden, Leiden - Amsterdam, Amsterdam - Schiphol, Schiphol - Eindhoven, Eindhoven - Schiphol, Schiphol - Utrecht, Utrecht - Amersfoort en als laatste Amersfoort - Amsterdam.

Aangezien het zondag was (en ik begon om 6.26), was het echt superrustig, tussen Schiphol en Eindhoven wel maximaal 50 mensen . Dinsdag mag ik weer!
Ik ga woensdag beginnen met me 1e dienst
is het relax werk?
bier
  zondag 10 december 2006 @ 15:41:06 #230
65471 SkaterSam
Lurking Galore
pi_44304368
quote:
Op zondag 10 december 2006 15:36 schreef italiaan1987 het volgende:
Ik ga woensdag beginnen met me 1e dienst
is het relax werk?
Ja, op zondag in ieder geval wel , ik heb echter geen idee hoe relaxed het zal zijn op werkdagen. Je moet per traject, eenmaal de trein doorlopen en tellen, en dan kan je weer zitten tot het volgende traject. Ik viel tussen Utrecht en Den Bosch vandaag zelfs in slaap dus het is wel relaxed
Let's make life easy
Typo's are the demon spawn from hell !
pi_44305505
quote:
Op zondag 10 december 2006 13:46 schreef Klonk het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

Dat we maar kort mogen genieten van deze grafbakken.
Wadlopers. Ik mis ze hier nu al.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  zondag 10 december 2006 @ 16:42:39 #232
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_44306170
quote:
Op zondag 10 december 2006 16:20 schreef vw_caddy het volgende:

[..]

Wadlopers. Ik mis ze hier nu al.
je mag ze met liefde terughebben, ik mis mijn mooie buffeltjes nu al

pi_44309892
hoeveel braklopers heeft Veolia nou?
pi_44311734
ik denk dat ik donderdag ochtend even ga kijken hoe druk het is op de maaslijn
lekker bij het beginpunt instappen en 1 plaats bezet houden
pi_44311741
Wat was dat vanavond bij Rotterdam noord?
ik zat in de IC van amersfoort naar den haag C.
in Utrecht om 17.15 moeten vertrekken.. "we hebben geen machinist, ach het is 10 december, er wordt er nu een gebeld"
17:30 vertrek
17:35 stil staan "ongeluk bij woerden, we moeten terug"
17:45 andere IC van Utrecht naar den haag C. ( via gouda)
zou om 17:55 aankomen oorspronkelijk, was 18:40 geworden

en eerste stukje tussen zwolle en deventer met 2x plan V ( 15:59 Wh, 933 en 888, maar 2 stelletjes terwijl Somda er 3 had voorspeld )
bye
pi_44312166
moet ik nou ook alle trein nummers voor somda opschrijven enzo. Ik doe dat nooit enzo en weet ook niet hoe het moet.
pi_44312590
quote:
Op zondag 10 december 2006 16:42 schreef Klonk het volgende:

[..]

[afbeelding]

[afbeelding]
Whehehe, die buffels hebben we nu in Groningen. Is dat een hele goeie ruil of niet?
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_44312609
Nou het viel reuze mee Rotterdam - Delft, treinen reden goed. Klein probleempje dat een of andere idioot zich voor de trein stort bij R'dam Noord, ik zat nog in Utrecht en hele Intercity reed door naar Den Haag, uiteindelijk 10 minuutjes vertraging.
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_44312910
quote:
Op zondag 10 december 2006 21:40 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Nou het viel reuze mee Rotterdam - Delft, treinen reden goed. Klein probleempje dat een of andere idioot zich voor de trein stort bij R'dam Noord, ik zat nog in Utrecht en hele Intercity reed door naar Den Haag, uiteindelijk 10 minuutjes vertraging.
ik zat in de IC die daarvoor zou rijden, moest uiteindelijk bij de jouwe in..
bye
  zondag 10 december 2006 @ 21:51:29 #240
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_44312961
quote:
Op zondag 10 december 2006 16:42 schreef Klonk het volgende:

[..]

[afbeelding]

[afbeelding]
Snif , dae sjoone aaje tied (die mooie oude tijd). Ga deze week toch eens In Swalmen naast het spoor staan kijken. Ben eens benieuwd. Weet iemand hoelaat van zaterdag op zondag de laatste en eerste treinen van roermond naar swalmen vv rijden?
Net efkes anges
pi_44313043
Sneltreinen bestaan nog steeds: De trein Amsterdam-Breda werdt op de borden aangeduid als sneltrein. En de trein Amsterdam-Den Haag stond ook op de borden én werd omgeroepen als sneltrein. Ik kan ook melden dat NS en Prorail inderdaad durven om de intershity Leiden-Utrecht met IRM durft te rijden over dat brake schudspoor.
pi_44313056
quote:
Op zondag 10 december 2006 21:49 schreef Petre het volgende:

[..]

ik zat in de IC die daarvoor zou rijden, moest uiteindelijk bij de jouwe in..
En je zat heel druk? Er werd omgeroepen door de conducteur om toch maar heel goed te verspreiden door de trein zodat het niet zo vol zat... ik zat met 1 vriend achteraan en we zaten gewoon met onze voeten op de bank tegenover ons, zo rustig was het bij ons (uiteraard met krant eronder.).
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_44313135
quote:
Op zondag 10 december 2006 15:41 schreef SkaterSam het volgende:

[..]

Ja, op zondag in ieder geval wel , ik heb echter geen idee hoe relaxed het zal zijn op werkdagen. Je moet per traject, eenmaal de trein doorlopen en tellen, en dan kan je weer zitten tot het volgende traject. Ik viel tussen Utrecht en Den Bosch vandaag zelfs in slaap dus het is wel relaxed
Het is wel de bedoeling dat je meerdere keren de trein doorloopt op langere trajecten. Het kan best zijn dat het tussen Schiphol en Utrecht veel drukker is dan tussen bijvoorbeeld Utrecht en 's Hertogenbosch.
pi_44314393
Zonder noemenswaardige tafrelen in Amersfoort aangekomen vandaag.

Op Groningen was het toch wel ff wachten op de IC die normaal al ruim een kwartier op het perron al klaar staat en nu 10 min voor tijd nog ff van het rangeerterein werd afgehaald en 5 min voortijd op het perron werd geschoven.

Op het spoor daarnaast stond de IC naar Amsterdam voor 19.02 al ruim 10 minuten klaar terwijl het pas 18.35 was. Laat dan die trein de rit naar Rotterdam doen zou ik dan zeggen.

Wel was het frapant dat we door het stoppen voor Amersfoort precies om 20.23 aankwamen op Amersfoort. We hadden er dus veel eerder kunnen zijn. Teven had ik het gevoel dat de trein iets langzamer reed dan normaal. Dus beetje vreemd gevoel erbij.
  zondag 10 december 2006 @ 23:11:33 #245
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_44315620
quote:
Op zondag 10 december 2006 21:39 schreef vw_caddy het volgende:

[..]

Whehehe, die buffels hebben we nu in Groningen. Is dat een hele goeie ruil of niet?
Wees er maar blij mee, zijn supertreintjes
pi_44315635
quote:
Op zondag 10 december 2006 21:53 schreef Fixers het volgende:
Sneltreinen bestaan nog steeds: De trein Amsterdam-Breda werdt op de borden aangeduid als sneltrein. En de trein Amsterdam-Den Haag stond ook op de borden én werd omgeroepen als sneltrein. Ik kan ook melden dat NS en Prorail inderdaad durven om de intershity Leiden-Utrecht met IRM durft te rijden over dat brake schudspoor.
En Zwolle - roosendaal Nijmegen door mat64. Icrm tussen Arnhem en Den Haag zal wel voor de ambtenaren zijn .

Ben ook terug van me tellen in de trein, zeer relaxt. Af en toe bekijken, mijn dienst ging van : Arnhem -> Utrecht Centraal -> Rhenen -> Amsterdam C. -> Alkmaar -> Arnhem
Totaal maar 6,5 uur effectief mee bezig geweest , maar ik had de sprinter tussen rhenen en Amsterdam Centraal. IK had persoonlijk gehoopt dat ik na Utrecht in een Intercity kon maar dat ging ook niet door . Tot Alkmaar in een sprinter gezeten, nou dan ben je wel eff gaar. Gelukkig geen mat64, dan was me rug echt gebroken.

Daarnaast reed de machinist niet verder dan Ede-Wageningen om een of andere reden, dus ja daar 25 min gewacht totaal. Toen maar tot Driebergen - Zeist 1e klas gezeten naast een leuke NS-meid in ICRm, wat wou je nog meer.

Wel geinig dat al die NS mensen je groeten, bij Arnhem door de werknemers tunnel (spoor 6-7 , eindelijk weet je dan waar die geheime trap heen gaat .
  zondag 10 december 2006 @ 23:16:00 #247
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_44315750
quote:
Op zondag 10 december 2006 21:51 schreef Sjoerd102 het volgende:

[..]

Snif , dae sjoone aaje tied (die mooie oude tijd). Ga deze week toch eens In Swalmen naast het spoor staan kijken. Ben eens benieuwd. Weet iemand hoelaat van zaterdag op zondag de laatste en eerste treinen van roermond naar swalmen vv rijden?
http://www.9292ov.nl/
pi_44320533
Tegenwoordig geen dubbeldekkers meer tussen Amersfoort en Hilversum, maar een echte sprinter. Wel ff wennen, maar het gaat wel snel. Wederom hetzelfde als gister voor Amersfoort. Trein remde een kilometer voor Hilversum al zodanig af dat we precies op tijd aankwamen. Als hij nog ff was doorgegereden op de normale snelheid waren we 2 tot 3 minuten eerder aanwezig geweest.
pi_44320632
quote:
Op zondag 10 december 2006 21:39 schreef vw_caddy het volgende:

[..]

Stoptrein Leeuewarden-Groningen werd met Bufeels gfedaan inderdaad, iedereen helemaal stomverbaasd , zo van "Huh? Een fatsoenlijke trein? Waarom staat de sneltein verkeerd?"
  maandag 11 december 2006 @ 09:47:51 #250
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_44320925
quote:
Op maandag 11 december 2006 09:31 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Stoptrein Leeuewarden-Groningen werd met Bufeels gfedaan inderdaad, iedereen helemaal stomverbaasd , zo van "Huh? Een fatsoenlijke trein? Waarom staat de sneltein verkeerd?"
pi_44320937
quote:
Op zondag 10 december 2006 14:04 schreef Klonk het volgende:
Wat dacht je dan, dat ze voor die paar maanden die grafbakken gingen overspuiten
Maak daar maar een jaar van Pas eind 2007 komen de "spurts" op onze Maaslijn
pi_44320980
quote:

[..]

dus Arriva heeft brakkelopers ingeruilt voor Buffels?
pi_44320991
Hier in Almelo rijden ze ook naar Marienberg. Hier heeten ze de Veenexpres
pi_44321094
quote:
Op maandag 11 december 2006 09:50 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Nee hoor, in het weekend rijden er altijd Buffels in de stoptreinen Leeuwarden - Groningen. Vanochtend waren het gewoon weer Wadlopers en reden de sneldiensten weer met Buffels
pi_44321199
Wie heeft trouwens bedacht dat de intercity's in Leeuwarden nu om kwart voor en het heel weg gaan . Ik ben bijna altijd op een heel uur vrij.... Moet ik daar drie kwartier wachten en heb ik stoptrein ook nog
pi_44321206
Tussen Leeuwarden en Harlingen Haven hebben we nu de Spurt.
pi_44321335
quote:
Op maandag 11 december 2006 10:02 schreef Remzz het volgende:
Wie heeft trouwens bedacht dat de intercity's in Leeuwarden nu om kwart voor en het heel weg gaan . Ik ben bijna altijd op een heel uur vrij.... Moet ik daar drie kwartier wachten en heb ik stoptrein ook nog
Fout, om .43 vertrekt de IC
en om .02 vertrekt de "stoptrein"
pi_44321346
quote:
Op maandag 11 december 2006 10:03 schreef Socios het volgende:
Tussen Leeuwarden en Harlingen Haven hebben we nu de Spurt.
Ik wilde vanmorgen de allereerste pakken, maar kon mn bed niet uit komen om 4 uur
pi_44321364
quote:
Op maandag 11 december 2006 10:08 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

ah, en er was altijd al een 20/40 verdeling, niks veranderd, stukkie opgeschoven gewoon dus.
pi_44321369
quote:
Op maandag 11 december 2006 10:08 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Ah je hebt gelijk verkeerd gekeken , naja dat valt dan nog mee.
pi_44321377
quote:
Op maandag 11 december 2006 10:09 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

ah, en er was altijd al een 20/40 verdeling, niks veranderd, stukkie opgeschoven gewoon dus.
Ja klopt, eigenlijk is het zeg maar een half uur opgeschoven en 3 minuten veranderd.

Stoptrein was .35 en nu .02
IC was .17 en nu .43
pi_44321518
Het meest vreemde is nog hoe ik naar Zwolle moet komen. Als ik naar Leeuwarden moet kan ik zelfs nog beter via Marienberg dan rechtstreeks dan kan ik een paar minuten later opstappen en moet ik minder lang wachten in Zwolle dan als ik rechtstreeks zal gaan
Via Deventer is natuurlijk het snelst maar toch... het lijkt echt alsof er totaal niet over nagedacht is...
pi_44321661
quote:
Op maandag 11 december 2006 10:17 schreef Remzz het volgende:
Het meest vreemde is nog hoe ik naar Zwolle moet komen. Als ik naar Leeuwarden moet kan ik zelfs nog beter via Marienberg dan rechtstreeks dan kan ik een paar minuten later opstappen en moet ik minder lang wachten in Zwolle dan als ik rechtstreeks zal gaan
Via Deventer is natuurlijk het snelst maar toch... het lijkt echt alsof er totaal niet over nagedacht is...
Over de randstad hebben ze heel erg goed nagedacht hoor. De rest van het land ag uiteraard gewoon stikken. Dat zijn toch maar lijnen die vooral geld kosten en die het liefst zo snel mogleijk afgestoten worden.
pi_44321757
Ach Amsterdam - Leeuwarden, Rotterdam - Leeuwarden en Utrecht - Leeuwarden, allemaal randstad-noord nederland vebindingen die nog altijd kwalitatief hoog zijn...

Almelo - Leeuwarden inderdaad niet, helaas pindakaas, ga verhuizen zou ik zeggen
pi_44322449
De trein verbinding van Roermond naar Nijmegen zuigt...

7:15 vanochtend
Vanochtend ik sta om 7:15 bij de bushalte samen met nog 10 mensen...
Bus van Veolia transport komt eraan...
en...

Rijdt gewoon straal langs ons voorbij, terwijl we van te voren zwaaide...

7:45 vanochtend
Sta daar met 25 mensen... bus komt eraan... remt af en doet knipperlicht aan... vervolgens... rijdt ie gewoon weer door ik echt zo van ARGGGGGGGGGG

8:15 vanochted
Bus komt weer aan en rijdt WEER door en was tevens te 10min te laat

8:45 vanochtend
Bus komt eraan 5min te laat waardoor we de trein misten.... EN STOPT we stonden daar met 20 mensen en hadden allemaal al zoiets van als die bus stopt gaan we eens met de busschauffeur praten... Nauw daarna gedaan... kregen klachtfomulier en reed verder...

Even later in de trein we staan op het punt te vertrekken, treinen zijn ook van veolia ipv de NS, staat die conducteur daar wat te kloten met de sleutels om de deuren dicht te krijgen daarna hielp een knul van 20 hem echt verschrikkelijk... en de trein was ook nog eens veelste vol moesten in alle wagons moesten mensen gewoon staan...

Werkelijk ze zeggen dat Limburg een beter vervoer heeft gekregen ik kan je verzekeren dat dat niet zo is
pi_44322573
quote:
Op maandag 11 december 2006 10:57 schreef Wouser het volgende:
De trein verbinding van Roermond naar Nijmegen zuigt...

7:15 vanochtend
Vanochtend ik sta om 7:15 bij de bushalte samen met nog 10 mensen...
Bus van Veolia transport komt eraan...
en...

Rijdt gewoon straal langs ons voorbij, terwijl we van te voren zwaaide...

7:45 vanochtend
Sta daar met 25 mensen... bus komt eraan... remt af en doet knipperlicht aan... vervolgens... rijdt ie gewoon weer door ik echt zo van ARGGGGGGGGGG

8:15 vanochted
Bus komt weer aan en rijdt WEER door en was tevens te 10min te laat

8:45 vanochtend
Bus komt eraan 5min te laat waardoor we de trein misten.... EN STOPT we stonden daar met 20 mensen en hadden allemaal al zoiets van als die bus stopt gaan we eens met de busschauffeur praten... Nauw daarna gedaan... kregen klachtfomulier en reed verder...

Even later in de trein we staan op het punt te vertrekken, treinen zijn ook van veolia ipv de NS, staat die conducteur daar wat te kloten met de sleutels om de deuren dicht te krijgen daarna hielp een knul van 20 hem echt verschrikkelijk... en de trein was ook nog eens veelste vol moesten in alle wagons moesten mensen gewoon staan...

Werkelijk ze zeggen dat Limburg een beter vervoer heeft gekregen ik kan je verzekeren dat dat niet zo is
D

Das net als Connexxion hier al met de bus
pi_44322601
Ghehe welcome to the real world
Wadlopers zijn hier in t Noorden wel gewoon goed, maarja hier rijden ze ook voor hun ontwerpsnelheid op de baan, dus hier gaat t wel goed...
pi_44322616
quote:
Op maandag 11 december 2006 11:01 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

D

Das net als Connexxion hier al
Wat is er mis met Connexxion dan ??
  maandag 11 december 2006 @ 11:03:34 #269
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_44322627
wat is hun ontwerpsnelheid, 30 ?
pi_44322641
quote:
Op maandag 11 december 2006 11:03 schreef Klonk het volgende:
wat is hun ontwerpsnelheid, 30 ?
100 km/h Hard genoeg hoor, tenminste, hier in t Nooden
pi_44322671
quote:
Op maandag 11 december 2006 11:03 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Wat is er mis met Connexxion dan ??
zie bussen topic

3e Bussentopic
  maandag 11 december 2006 @ 11:05:56 #272
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_44322684
quote:
Op maandag 11 december 2006 11:03 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

100 km/h Hard genoeg hoor, tenminste, hier in t Nooden
halen die gebakjes 100 per uur en met wind tegen ?
pi_44322988
Logistieke problemen Maaslijn
De treinen van Veolia lopen door de lage snelheid van het materieel tussen Nijmegen en Roermond vertraging op. Deze treinen kunnen maximaal 100 km/h terwijl de dienstregeling gebaseerd is op 120 km/h. Bovendien moeten de treinen op dit enkelsporige baanvak op de stations op elkaar wachten, waardoor de vertraging geleidelijk oploopt.

I was built to be the best, the number one and nothing less!
pi_44323229
En dan loop ik te zeuren dat die buffels zoveel lawaai maken
pi_44323326
Die maaslijn is dus om te lachen zo slecht.

Ik hoor weinig mensen over het feit dat Connexxion de verbinding met Ede-wageningen doet vanaf Amersfoort. Zag vanochtend een Plan V al met een eerste beginsel van bestickering rondrijden van connexxion. Zal es kijken of ik vanmiddag wat op de plaat kan vastleggen.

Tevens vergeten te melden dat de 2 baks koploper op het rangeerterein te Amersfoort vrijdag verplaatst is. Zag hem zo snel ik kon hem achter een ProRail loc hangen en weg zien rijden naar een bestemming die voor mij nog onbekend is.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 11 december 2006 @ 12:36:02 #276
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44324441
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 22:59 schreef Ou-Tannu het volgende:
dus de 113 en de 114 zijn rijvaardige Plan hUilen?
De 114 is volgens mij niet meer rijvaardig. De 115 wel
quote:
Op zondag 10 december 2006 18:59 schreef Ou-Tannu het volgende:
hoeveel braklopers heeft Veolia nou?
17 bakken. 11x DH1 en 3x DH2
quote:
Op zondag 10 december 2006 21:25 schreef Willy84 het volgende:
moet ik nou ook alle trein nummers voor somda opschrijven enzo. Ik doe dat nooit enzo en weet ook niet hoe het moet.
Op Somda staat een goede uitleg. Lees deze goed. Mensen die voor de eerste keer spots invoeren, daarvan worden gecontroleerd op het juiste invoerformaat. Het is heus niet erg om het niet in een keer goed te doen.
quote:
Was dat vanochtend? Zo ja, dan moeten dat de stellen 3448 en 3449 zijn geweest. De andere 2 reden wel op de sneldienst. (zelf in gezeten )
quote:
Op maandag 11 december 2006 09:50 schreef Ou-Tannu het volgende:
Niet dat ik weet. Het zou me verbazen namelijk
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 11 december 2006 @ 13:50:49 #277
86072 thatsme
and That's you!
pi_44325523
quote:
Op maandag 11 december 2006 11:30 schreef Dichterbijer het volgende:
Die maaslijn is dus om te lachen zo slecht.

Ik hoor weinig mensen over het feit dat Connexxion de verbinding met Ede-wageningen doet vanaf Amersfoort. Zag vanochtend een Plan V al met een eerste beginsel van bestickering rondrijden van connexxion. Zal es kijken of ik vanmiddag wat op de plaat kan vastleggen.
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_44325730
Gister zat er nog geen sticker op die trein. Er zat wel een buschaufeur achter het stuur.
  maandag 11 december 2006 @ 14:29:36 #279
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_44325969
quote:
Op maandag 11 december 2006 11:17 schreef biertapper het volgende:
Logistieke problemen Maaslijn
De treinen van Veolia lopen door de lage snelheid van het materieel tussen Nijmegen en Roermond vertraging op. Deze treinen kunnen maximaal 100 km/h terwijl de dienstregeling gebaseerd is op 120 km/h. Bovendien moeten de treinen op dit enkelsporige baanvak op de stations op elkaar wachten, waardoor de vertraging geleidelijk oploopt.

Toch vreemd dat iedereen dat van te voren zag aankomen terwijl alleen Veolia niet door had dat 100 niet gelijk is aan 120. Werkt Rudeonline daar of zo?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 11 december 2006 @ 14:50:41 #280
43649 Minisuisse
Dennis is lekker
pi_44326232
Afgelopen vrijdagavond van Maastricht terug naar utrecht CS. Waarom gebruiken ze in godsnaam een mat '64 als intercity!! bijna 2 uur in zo'n ding zitten is niet te doen! Terwijl op de tussengelegen stations allemaal van die heerlijke intercity's met gele banken niets stonden te doen!
U kent mij waarschijnlijk van de romans..
pi_44327325
quote:
Op maandag 11 december 2006 14:09 schreef JaFFe het volgende:
Gister zat er nog geen sticker op die trein. Er zat wel een buschaufeur achter het stuur.
Een buschaffeur achter de knoppen van een Plan V... aautjs...
  maandag 11 december 2006 @ 15:48:50 #282
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_44327427
volgens mij zou een buschauffeur snel genoeg wennen aan een wadloper , dat dan weer wel.
  maandag 11 december 2006 @ 15:49:31 #283
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_44327447
quote:
Op maandag 11 december 2006 14:50 schreef Minisuisse het volgende:
Afgelopen vrijdagavond van Maastricht terug naar utrecht CS. Waarom gebruiken ze in godsnaam een mat '64 als intercity!! bijna 2 uur in zo'n ding zitten is niet te doen! Terwijl op de tussengelegen stations allemaal van die heerlijke intercity's met gele banken niets stonden te doen!
Avonduren. Ben zelf eens vanuit Den Haag naar Eindhoven mogen gaan in de avonduren met Plan V. Beetje lekker doezelen lukt dan niet eens, laat staan lichtjes slapen.

Maar in de nieuwe dienstregeling worden de late treinen vanuit Limburg naar Eindhoven tenminste gereden met intercity's. Volgens mij gewoon dubbeldekkers ook.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 11 december 2006 @ 16:05:29 #284
Maffe Fries
pi_44328061
quote:
Op maandag 11 december 2006 15:49 schreef Eix het volgende:

[..]

Avonduren. Ben zelf eens vanuit Den Haag naar Eindhoven mogen gaan in de avonduren met Plan V. Beetje lekker doezelen lukt dan niet eens, laat staan lichtjes slapen.

Maar in de nieuwe dienstregeling worden de late treinen vanuit Limburg naar Eindhoven tenminste gereden met intercity's. Volgens mij gewoon dubbeldekkers ook.
Dat is idd VIRM dat de treinen tussen Heerlen/Maastricht en Amsterdam/Alkmaar rijdt.
  maandag 11 december 2006 @ 17:25:10 #285
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_44331048
quote:
Op maandag 11 december 2006 16:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat is idd VIRM dat de treinen tussen Heerlen/Maastricht en Amsterdam/Alkmaar rijdt.
Yep, was vroeger ICRm. Maar het splitsen/combineren zou in de rustige avonduren in principe ook best met Plan V kunnen. Maar dat word volgens mij niet gedaan gelukkig.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_44331294
Net ritje naar Leeuwarden gehad. Echt zeer bizar die nieuwe dienstregeling . 5 minunten stil staan in Wierden zonder reden... op de terugweg komt de trein uit Leeuwarden om .07 .37 aan en gaat de trein naar Twente om .06 en .36 weg . Daarna via Deventer gegaan, hebben ze daar Mat 64 ingezet midden in de spits. Naja uiteindelijk ongeveer een half uur langer onderweg.

Voordeel is dat de stopttrein uit Almelo veel verder in Zwolle stopt zodat je veel minder hoeft te lopen.
pi_44331427
Hoe zit het eigenlijk met de trein vanuit hengelo richting amsterdam. Ik zie dat er geen aparte internationale / IC rijdt. Maar vroeger was de internationale altijd vol. Hangen ze er 10 wagons extra achter nu ofzo?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 11 december 2006 @ 17:41:36 #288
Maffe Fries
pi_44331566
Het wordt wat meer proppen daar in die regio. Dat is het enige wat ik er van weet.
  maandag 11 december 2006 @ 17:50:14 #289
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_44331865
Nijmegen-Arnhem is trouwens erg vreemd geworden nu. Er rijden alleen maar Intercitys. Zo'n Intercity doet er naar keuze 12, 13, 16 of 20 minuten over. De intercity van die het traject in 12 of 13 minuten aflegt stopt tussendoor nergens, de intercity van 16 minuten stopt alleen in Elst en die van 20 minuten stopt ook nog in Nijmegen Lent en Arnhem Zuid. Dat zijn echt intercitystations van niveau, ja. Zo kan ik ook alle sneltreinen laten vervallen, en de stoptreinen erbij. Stelletje mafkezen
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_44332110
Ja, de term Intercity heeft haar waarde verloren... Echt heel jammer...
  Redactie Frontpage / Sport maandag 11 december 2006 @ 18:01:53 #291
Maffe Fries
pi_44332222
Dus een aantal intercitytreinen stoppen in Elst City, Nijmegen Lent City en Arnhem Zuid City. Ik zie het probleem niet zo
pi_44332640
quote:
Op maandag 11 december 2006 18:01 schreef Peterselieman het volgende:
Dus een aantal intercitytreinen stoppen in Elst City, Nijmegen Lent City en Arnhem Zuid City. Ik zie het probleem niet zo

en alle burgermeesters van die plaatsen blij: jeej onze plaats telt mee met de rest van Nederland
pi_44333005
hm schijnt Goed gegaan te zijn met de nieuwe diensregeling,,

jammer dat VEOLIA weer keihard onderuit gehaalt werdt op TV
pi_44333606
Tering ik ken gewoon vanaf uitgeest naar rotterdam met de sprinter met die nieuwe regeling
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  maandag 11 december 2006 @ 19:13:29 #295
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_44334445
Was straks op L1, dat op de maaslijn mogelijk al de eerste nieuwe treinen met kerst zouden komen, Dat we nu tijdelijk brakken treinen hebben was al lang van tevoren bekend, maar ja daar letten de meeste mensen niet op.
Net efkes anges
pi_44334894
quote:
Op maandag 11 december 2006 19:13 schreef Sjoerd102 het volgende:
Was straks op L1, dat op de maaslijn mogelijk al de eerste nieuwe treinen met kerst zouden komen, Dat we nu tijdelijk brakken treinen hebben was al lang van tevoren bekend, maar ja daar letten de meeste mensen niet op.
Met kerst?? Dacht dat eerst die order van Arriva er doorheen moest
  maandag 11 december 2006 @ 19:30:29 #297
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_44335034
quote:
Op maandag 11 december 2006 18:47 schreef Steve-O het volgende:
Tering ik ken gewoon vanaf uitgeest naar rotterdam met de sprinter met die nieuwe regeling
Da's niks nieuws, dat kon eerst ook allang.
pi_44335077
quote:
Op maandag 11 december 2006 19:26 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

Met kerst?? Dacht dat eerst die order van Arriva er doorheen moest
Dat moet ook Want wij Noordelingen hebben nu eenmaal meer recht op iets goeds dan hullie daar die al jaren met goed mat hebben kunnen reizen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 11 december 2006 @ 19:33:59 #299
Maffe Fries
pi_44335161
Wie het eerst komt, wie het eerst maalt he
pi_44335915
quote:
Op maandag 11 december 2006 19:30 schreef ReisT het volgende:

[..]

Da's niks nieuws, dat kon eerst ook allang.
Zonder overstap was dit niet mogelijk
Ding ging eerst van uitgeest naar utrecht
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')