hij komt toch 2x in leeuwarden op vrijdag?quote:Op donderdag 7 december 2006 17:07 schreef Zug-Chef het volgende:
Oh ja, maar ik denk niet dat ik rond 5 uur al weer terug in Leeuwarden ben
Dus voor iemand de eer om de echte laatste plaatjes te schieten
volgens mij maar één IC heen en eentje terugquote:Op donderdag 7 december 2006 17:21 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hij komt toch 2x in leeuwarden op vrijdag?
gelukkig nietquote:Op donderdag 7 december 2006 11:09 schreef italiaan1987 het volgende:
Zitten er tegewoordig nederlands rijtuigen aan de IC naar berlijn?
Op vrijdags wordt de extra 17.02 stopper naar Zwolle ook met 1x Plan V geredenquote:Op donderdag 7 december 2006 17:59 schreef MREn het volgende:
[..]
volgens mij maar één IC heen en eentje terug
Dan doet je pa OF heel dom fabriekswerk wat om 6 uur begint, of je pa moet maar ns verhuizen naar dichterbij het kantoorquote:Op donderdag 7 december 2006 20:24 schreef Fixers het volgende:
Ik heb vanmiddag maar eens zo'n kaartje meegenomen met de vertrektijden van en naar utrecht. En daarop zie ik gelijk waar de planner van de NS woont: namelijk in gouda. Waarom anders zou dat gat 8 keer per uur door een intercitydienst naar utrecht worden bediend. Het zal niet voor de gggristenen zijn.
M'n pa is er inmiddels achter gekomen dat ie voortaan iedere vroege dienst een half uur te laat op zijn werk gaat zijn. Omdat door de verschoven tijden er een overstap is verdwenen.
Paps is een van de proffesionals die dagelijks strijdt tegen het terrorisme geen heel dom fabriekswerk.quote:Op donderdag 7 december 2006 20:39 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Dan doet je pa OF heel dom fabriekswerk wat om 6 uur begint, of je pa moet maar ns verhuizen naar dichterbij het kantoor
Strijden tegen terrorisme = de trein ontdoen van verdachte pakketjes door middel van het gebruik van gele vestjes en blauwe zakken?quote:Op donderdag 7 december 2006 20:53 schreef Fixers het volgende:
[..]
Paps is een van de proffesionals die dagelijks strijdt tegen het terrorisme geen heel dom fabriekswerk.
Parkeergestapo?quote:Op donderdag 7 december 2006 20:53 schreef Fixers het volgende:
[..]
Paps is een van de proffesionals die dagelijks strijdt tegen het terrorisme geen heel dom fabriekswerk.
Nope hij doet nuttig werk voor de overheid. Maakt verder niet uit wat, maar een vroeg dienst begint niet eens dusdanig vroeg maar volgens de nieuwe dienstregeling heeft hij welgeteld 1 minuut om bijna geheel Utrecht CS te doorkruisen.quote:
Dan moet ie dus wel erg vroeg beginnen, aangezien je in de randstad woontquote:Op donderdag 7 december 2006 21:33 schreef Fixers het volgende:
[..]
Nope hij doet nuttig werk voor de overheid. Maakt verder niet uit wat, maar een vroeg dienst begint niet eens dusdanig vroeg maar volgens de nieuwe dienstregeling heeft hij welgeteld 1 minuut om bijna geheel Utrecht CS te doorkruisen.
Dat kan mischien als je Carl Lewis heet..... Maar de meeste mensen zie ik dat niet doen.
Mja, zou kunnen, maar het was toch een "honden"neus. Ik dacht eerst dat het ICM was, die willen ook nog wel eens als stopper rijden. Maar daarop kreeg het antwoord dat het echt een bolle neus was...quote:Op donderdag 7 december 2006 11:36 schreef Doc__Zenith het volgende:
Ik ga er vanuit dat het verdwaald ICK was (net een storing geweest?)
Die zijn lang, hebben een blauwe band en 'rare stoelen' (super materieel trouwens hoor ).
In de nieuwe dienstregeling waarschijnlijk wel, omdat die IC voortaan de normale IC moet vervangen.quote:Op donderdag 7 december 2006 11:09 schreef italiaan1987 het volgende:
Zitten er tegewoordig nederlands rijtuigen aan de IC naar berlijn?
Nee, DB versterkt de treinen gewoon voor het hele traject ipv van/naar Bentheim.quote:Op donderdag 7 december 2006 23:25 schreef ReisT het volgende:
[..]
In de nieuwe dienstregeling waarschijnlijk wel, omdat die IC voortaan de normale IC moet vervangen.
Dat is toch door de week ook al zo?quote:Op donderdag 7 december 2006 18:02 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Op vrijdags wordt de extra 17.02 stopper naar Zwolle ook met 1x Plan V gereden
Is dat niet gewoon de stopper uit Sittard die je bedoeld?quote:Op vrijdag 8 december 2006 00:17 schreef Peterselieman het volgende:
Vallen me gelijk 2 dingen op: Sinds wanneer rijdt de IC naar Maastricht door naar Randwijck en de treinen zijn lekker over het uur verdeeld
same here,quote:Op vrijdag 8 december 2006 11:20 schreef Peterselieman het volgende:
Dat kan ik wel beamen, ondanks dat ik er maar een keer geweest ben.
iddquote:Op vrijdag 8 december 2006 12:24 schreef Peterselieman het volgende:
Gelukkig stond ie niet op de spoorbrug. Anders was ie helemaal niet zonder hulp weggekomen
hopen dat het per 15 april wel beter is?quote:Op vrijdag 8 december 2006 13:10 schreef Peterselieman het volgende:
Zeker.
Vandaag neem ik voorlopig gedwongen afscheid van de sneltrein tussen Groningen en Leeuwarden
De DRGL is zodanig tussen Lw en Gn dat ik de sneltrein niet kan halen als ik met de bus in Lw aankom. De stoptrein die 4 minuten later vertrekt kan ik met moeite halen denk ik. Terug is het nog erger. Dan moet ik de .01 stoptrein nemen, anders sta ik in Lw bijna een uur te blauwbekken. Welke idioot heeft de sneltrein er precies verkeerd om ingelegd
Ik ben hier al maanden pissig over
gaat Arriva maar bij Prutsrail zeiken voor meer spoor :/quote:Op vrijdag 8 december 2006 13:19 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is onmogelijk. Omdat er niet genoeg spoor voor ligt tussen Lw en Gn.
Ik dien de suggestie maandag wel in, omdat ik eerst het effect van de nieuwe dienstregeling wil afwachten voor ik helemaal goed kan beoordelen.
Helemaal niet, waarom onnodig spoor aanleggen? Op Hgl-Zp, Dv-Ost en Es-Gbr kan het allemaal netjes.quote:Op vrijdag 8 december 2006 13:20 schreef Ou-Tannu het volgende:
enkel spoor is trouwens wel zoo jaren 70
Maar je hebt wel veel meer capaciteit gecreeerd, en een verbinding die rechtstreeks is . Maar ja een wadloper met tegenwind, dat kost je wel 10 min!quote:Op vrijdag 8 december 2006 13:48 schreef Peterselieman het volgende:
Het kan, maar het levert een tijdsbesparing van niet meer dan 1 à 2 minuten op. Afhankelijk van waar de andere treinen zich bevinden op het traject.
ik meen dat ik toch egt een benelux rijtuig aan die duitse trein vast zat.quote:Op donderdag 7 december 2006 18:00 schreef MREn het volgende:
[..]
gelukkig niet
Maar de IR-rijtuigen die tot een paar jaar geleden in de IR naar Berlijn zaten, komen wel weer naar Nederland, en maandag gaan de eerste in dienst tussen Amsterdam en Deventer.
Dv-Ost was vroeger dubbelspoor, maar de duitsers hebben er enkelspoor van gemaakt ivm staalvraag. Alleen heeft de NS nooit weer dat 2e spoor teruggelegd..quote:Op vrijdag 8 december 2006 13:59 schreef MREn het volgende:
[..]
Helemaal niet, waarom onnodig spoor aanleggen? Op Hgl-Zp, Dv-Ost en Es-Gbr kan het allemaal netjes.
Dat zijn Duitse railbusjes, die reden vroeger op kleine lijntjes in Duitsland en worden tegenwoordig veel bij museumbedrijven gebruikt. O.a. de ZLSM, in Zuid-Limburg, rijd er mee. Wat ze in Nijmegen deden weet ik niet - misschien heeft een of ander railmuseum er een paar gekocht, of misschien gaan ze juist de andere kant op voor onderhoud of reparatie. Voor betere foto's kun je, zoals altijd, bij Google terechtquote:Op vrijdag 8 december 2006 15:59 schreef ralfie het volgende:
Kan iemand mij wat meer vertellen over deze trein? Deze stond vandaag op het rangeerterrein van Nijmegen cs maar ik ken heb verder niet
(sorry van de boutkwaliteit, had alleen een lulijzerknipper bij (en daarbij ook nog eens alle foto's gedelete behalve deze mislukte)
[afbeelding]
[afbeelding]
Het lijken wel een soort duitse trams?
Zaterdag is er een materieelshow in Nijmegen ter afscheid van de Maaslijn.quote:Op vrijdag 8 december 2006 16:04 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat zijn Duitse railbusjes, die reden vroeger op kleine lijntjes in Duitsland en worden tegenwoordig veel bij museumbedrijven gebruikt. O.a. de ZLSM, in Zuid-Limburg, rijd er mee. Wat ze in Nijmegen deden weet ik niet - misschien heeft een of ander railmuseum er een paar gekocht, of misschien gaan ze juist de andere kant op voor onderhoud of reparatie. Voor betere foto's kun je, zoals altijd, bij Google terecht
Waarom nou net zaterdag, en waarom wist ik dat niet? Is er eindelijk zo iets in mijn woonplaats, ben ik er nietquote:Op vrijdag 8 december 2006 16:12 schreef sneltrein het volgende:
[..]
Zaterdag is er een materieelshow in Nijmegen ter afscheid van de Maaslijn.
De plan U 114 schijnt ook aanwezig te zijn morgen. Voor zover ik weet is die materieelshow van 10.00 tot 15.00.
Nee dat was de 113, die rijdt morgen Ddr - Gdmquote:Op vrijdag 8 december 2006 16:19 schreef Ou-Tannu het volgende:
Plan U 114.. die zelfde als bij t afscheid van de hofpleinlijn enzo?
die meteen maar STUK ging?
Wel slim, zo weet je zeker dat er nog een keer in gezeten hebt, voordat 'ie weer kapot is. Ik maakte toen op de Hofpleinlijn de fout níet als eerste met de Plan U mee te gaan, en toen was het dus al te laat.quote:Op vrijdag 8 december 2006 20:06 schreef Dr_Flash het volgende:Ik zorg dat ik in de EERSTE rit zit
dus de 113 en de 114 zijn rijvaardige Plan hUilen?quote:Op vrijdag 8 december 2006 22:18 schreef ReisT het volgende:
[..]
Wel slim, zo weet je zeker dat er nog een keer in gezeten hebt, voordat 'ie weer kapot is. Ik maakte toen op de Hofpleinlijn de fout níet als eerste met de Plan U mee te gaan, en toen was het dus al te laat.
nee das nieuw!! Douchen in de treinquote:Op zaterdag 9 december 2006 00:16 schreef Brembo het volgende:
Zat vandaag in mat'64 en daar kwam het water vanuit het dak naar binnen . Toen dacht ik echt, het is tijd voor de sloop van deze beestjes...
Zal waarschijnlijk nog geldig zijn, maar vanwege intresse bij mensne lijkt me dat ze het er afhalen. Je kan het ook in het boekje zetten.quote:Op zaterdag 9 december 2006 12:44 schreef Willy84 het volgende:
Ik heb gister me nieuwe ov opgehaald
staat er alleen dit jaar niet meer op dat je met je ov voor 15 euri een "RailPluskaart" kan kopen.
Weet iemand hier meer van ?
Ojee nouja volgende keer meld ik het wel. Heb je nog altijd niet ontmoetquote:Op zaterdag 9 december 2006 12:19 schreef Ou-Tannu het volgende:
HOND! zegt die niet ff dat die gaat rond hobbellen.. had wel eme gewild
ik stel donderdag voorquote:Op zaterdag 9 december 2006 13:22 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ojee nouja volgende keer meld ik het wel. Heb je nog altijd niet ontmoet
Donderdag moet ik van 8.02 tot 15.13 tellen in de trein, en van 15.15 tot 16.45 heb ik collegequote:Op zaterdag 9 december 2006 13:26 schreef Willy84 het volgende:
[..]
ik stel donderdag voor
zie ook dat er een "nachtnettrein" bij is gekomen.
Op zaterdag avond naar Nijmegen vanaf adam C om 01:17
geloof tot 70 euro per dag?quote:Op zaterdag 9 december 2006 13:31 schreef Willy84 het volgende:
hoeveel euro levert dat tellen p/u eigenlijk op?
Wat is er vet aan Szczecin? Vieze oude havenstad, het enige grappige was ons hotel met uitzicht op industrie en dikke pijpleiding in de achtertuin . Rijd dan meteen door naar Gdansk, dat is pas vetquote:Op zaterdag 9 december 2006 13:45 schreef Zug-Chef het volgende:
Stelt niet zo veel voor hoor, uurtje tot anderhalf vanaf Berlijn. Rij dan meteen maar door naar Szczecin, dat is veel vetter
waar kan ik me daarvoor info vragen?quote:Op zaterdag 9 december 2006 13:31 schreef Willy84 het volgende:
hoeveel euro levert dat tellen p/u eigenlijk op?
Naja dicht bij Duitsland (dus snel te komen) en je zit aan het beginpunt van een reis door een heel mooi landquote:Op zaterdag 9 december 2006 13:50 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Wat is er vet aan Szczecin? Vieze oude havenstad, het enige grappige was ons hotel met uitzicht op industrie en dikke pijpleiding in de achtertuin . Rijd dan meteen door naar Gdansk, dat is pas vet
Voor die tussen stations kan je ook de Sprinter naar Rotterdam nemem, dan kan je in Amsterdam Bijlmer ArenA (wat een afschuwlelijke naam is dat toch), of in Abcoude, of in Breukelen, overstappen op de stoptrein Amsterdam Zuid - Utrecht. Vanaf 16 april moet dat trouwens altijd, dan is er helemaal geen rechtstreekse stoptrein Amsterdam C - Utrecht meer.quote:Op zaterdag 9 december 2006 13:17 schreef Willy84 het volgende:
En de stopper naar Utrecht gaat nog maar 1x per uur. Dat is wel slecht als je op zo een tussen station moet zijn.
Da's vanwege het transferium in Barneveld Noord, dan hopen ze dat de mensen dar van de A1 afgaan, en dan met trein verder naar Amersfoort. Zal wel geen groot succes worden denk ik.quote:Op zaterdag 9 december 2006 13:49 schreef Willy84 het volgende:
XX rijd gewoon de hele dag van s'ochtends vroeg tot s'avonds laat 4 treinen p/u naar Barneveld Nrd.
Niet eens een voetnootje van met kerst niet enzo. Het ziet er wel duidelijk uit...
Maar of er iemand op zit te wachten, nu rijden ze overdag zelfs 1x p/u en dan zit er nog geen kip in.
Laat staat s'avonds met 4 treinen p/u
Ik vind het opzich een nobel idee maar denk dat het buiten de spits weinig mensen trekt. Gaat die dienst trouwens maandag al van start, of moet er nog een keerspoor aangelegt worden?quote:Op zaterdag 9 december 2006 14:24 schreef ReisT het volgende:
[..]
Da's vanwege het transferium in Barneveld Noord, dan hopen ze dat de mensen dar van de A1 afgaan, en dan met trein verder naar Amersfoort. Zal wel geen groot succes worden denk ik.
Keerspoor is niet nodig, het stationnetje heeft maar éé'n spoortje, dus die trein komt daar aan, staat 4 minuten stil, en rijdt dan gewoon weer over hetzelfde spoortje terug. Dus die extra trein gaat gewoon morgen al rijden.quote:Op zaterdag 9 december 2006 17:59 schreef Willy84 het volgende:Gaat die dienst trouwens maandag al van start, of moet er nog een keerspoor aangelegt worden.
of ze gebruiken een standaard templatequote:Op zaterdag 9 december 2006 21:03 schreef Willy84 het volgende:
http://www.ns.nl/www.ns.nl/pdf/vertrekstaten/edn0.pdf
Is het pdfje van station eijsden...
Staat onderaan van 10 dec 2006 tot 8 dec 2007.
Dus Eijsden gaat niet sluiten...
Denk t niet?quote:Op zaterdag 9 december 2006 22:05 schreef Fixers het volgende:
Nog 6 uur voor de nieuwe dienstregeling begint. Zouden ze nog veel materieel gaan schuiven vannacht?
Ah, wat een saai materieel.quote:Op zondag 10 december 2006 00:50 schreef Ou-Tannu het volgende:
Virm toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |