abonnement Unibet Coolblue
pi_44227947
komt er morgen geen Plan V meer dan?
pi_44228173
Oh ja, maar ik denk niet dat ik rond 5 uur al weer terug in Leeuwarden ben

Dus voor iemand de eer om de echte laatste plaatjes te schieten

pi_44228668
quote:
Op donderdag 7 december 2006 17:07 schreef Zug-Chef het volgende:
Oh ja, maar ik denk niet dat ik rond 5 uur al weer terug in Leeuwarden ben

Dus voor iemand de eer om de echte laatste plaatjes te schieten

hij komt toch 2x in leeuwarden op vrijdag?
  donderdag 7 december 2006 @ 17:59:42 #104
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_44229841
quote:
Op donderdag 7 december 2006 17:21 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

hij komt toch 2x in leeuwarden op vrijdag?
volgens mij maar één IC heen en eentje terug
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 7 december 2006 @ 18:00:26 #105
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_44229857
quote:
Op donderdag 7 december 2006 11:09 schreef italiaan1987 het volgende:
Zitten er tegewoordig nederlands rijtuigen aan de IC naar berlijn?
gelukkig niet
Maar de IR-rijtuigen die tot een paar jaar geleden in de IR naar Berlijn zaten, komen wel weer naar Nederland, en maandag gaan de eerste in dienst tussen Amsterdam en Deventer.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_44229922
quote:
Op donderdag 7 december 2006 17:59 schreef MREn het volgende:

[..]

volgens mij maar één IC heen en eentje terug
Op vrijdags wordt de extra 17.02 stopper naar Zwolle ook met 1x Plan V gereden
  donderdag 7 december 2006 @ 18:31:54 #107
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_44230641

Testritje reeks13 en Hollande.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 7 december 2006 @ 19:20:19 #108
103551 Doc__Zenith
www.orienteering.nl
pi_44231446
Hoe kenmerkend ook voor de werkgelegenheid: geef ik me met TellenInDeTrein op voor het station Groningen, maak ik geen schijn van kans. Geef ik me echter op voor Eindhoven, ja hoor, wordt zowat direct opgebeld (gisteren nog opgegeven) en de man heeft zeeen aan diensten voor me
pi_44231460
Tis dat ik geen tijd heb dr voor anders deed ik ook graag mee :p
pi_44232780
Ik heb vanmiddag maar eens zo'n kaartje meegenomen met de vertrektijden van en naar utrecht. En daarop zie ik gelijk waar de planner van de NS woont: namelijk in gouda. Waarom anders zou dat gat 8 keer per uur door een intercitydienst naar utrecht worden bediend. Het zal niet voor de gggristenen zijn.

M'n pa is er inmiddels achter gekomen dat ie voortaan iedere vroege dienst een half uur te laat op zijn werk gaat zijn. Omdat door de verschoven tijden er een overstap is verdwenen.
  donderdag 7 december 2006 @ 20:25:22 #111
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_44232827
Vandaag nogal wat noodweer rond Geldermalsen. Blijkt de bliksem in een 1700 met DD-AR stam te zijn geslagen ergens tussen Culemborg en Geldermalsen. Dat ding heeft freewheelend Geldermalsen gehaald, maar was vervolgens niet meer aan de gang te krijgen. De conducteurs spraken van grote knallen en rook uit de loc toen de machinist een poging deed 'm in te schakelen...

Hoe dan ook: de volgende trein ging een kwartier later.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_44233088
quote:
Op donderdag 7 december 2006 20:24 schreef Fixers het volgende:
Ik heb vanmiddag maar eens zo'n kaartje meegenomen met de vertrektijden van en naar utrecht. En daarop zie ik gelijk waar de planner van de NS woont: namelijk in gouda. Waarom anders zou dat gat 8 keer per uur door een intercitydienst naar utrecht worden bediend. Het zal niet voor de gggristenen zijn.

M'n pa is er inmiddels achter gekomen dat ie voortaan iedere vroege dienst een half uur te laat op zijn werk gaat zijn. Omdat door de verschoven tijden er een overstap is verdwenen.
Dan doet je pa OF heel dom fabriekswerk wat om 6 uur begint, of je pa moet maar ns verhuizen naar dichterbij het kantoor
pi_44233284
quote:
Op donderdag 7 december 2006 20:39 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Dan doet je pa OF heel dom fabriekswerk wat om 6 uur begint, of je pa moet maar ns verhuizen naar dichterbij het kantoor
Paps is een van de proffesionals die dagelijks strijdt tegen het terrorisme geen heel dom fabriekswerk.
  donderdag 7 december 2006 @ 21:12:00 #114
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_44233650
quote:
Op donderdag 7 december 2006 20:53 schreef Fixers het volgende:

[..]

Paps is een van de proffesionals die dagelijks strijdt tegen het terrorisme geen heel dom fabriekswerk.
Strijden tegen terrorisme = de trein ontdoen van verdachte pakketjes door middel van het gebruik van gele vestjes en blauwe zakken?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 7 december 2006 @ 21:19:44 #115
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_44233869
quote:
Op donderdag 7 december 2006 20:53 schreef Fixers het volgende:

[..]

Paps is een van de proffesionals die dagelijks strijdt tegen het terrorisme geen heel dom fabriekswerk.
Parkeergestapo?
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_44234339
quote:
Op donderdag 7 december 2006 21:19 schreef MREn het volgende:

[..]

Parkeergestapo?
Nope hij doet nuttig werk voor de overheid. Maakt verder niet uit wat, maar een vroeg dienst begint niet eens dusdanig vroeg maar volgens de nieuwe dienstregeling heeft hij welgeteld 1 minuut om bijna geheel Utrecht CS te doorkruisen.

Dat kan mischien als je Carl Lewis heet..... Maar de meeste mensen zie ik dat niet doen.
pi_44234908
quote:
Op donderdag 7 december 2006 21:33 schreef Fixers het volgende:

[..]

Nope hij doet nuttig werk voor de overheid. Maakt verder niet uit wat, maar een vroeg dienst begint niet eens dusdanig vroeg maar volgens de nieuwe dienstregeling heeft hij welgeteld 1 minuut om bijna geheel Utrecht CS te doorkruisen.

Dat kan mischien als je Carl Lewis heet..... Maar de meeste mensen zie ik dat niet doen.
Dan moet ie dus wel erg vroeg beginnen, aangezien je in de randstad woont
  donderdag 7 december 2006 @ 23:17:13 #118
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_44237161
quote:
Op donderdag 7 december 2006 11:36 schreef Doc__Zenith het volgende:
Ik ga er vanuit dat het verdwaald ICK was (net een storing geweest?)
Die zijn lang, hebben een blauwe band en 'rare stoelen' (super materieel trouwens hoor ).
Mja, zou kunnen, maar het was toch een "honden"neus. Ik dacht eerst dat het ICM was, die willen ook nog wel eens als stopper rijden. Maar daarop kreeg het antwoord dat het echt een bolle neus was...

We moeten dus op zoek naar een trein met:
  • een bolle neus
  • een horizontale blauwe band
  • "oranje" stoelen met klapleuing

    Een foto was handig geweest, maar die is er niet
  • So we just called him Fred
      donderdag 7 december 2006 @ 23:25:33 #119
    146033 ReisT
    Fahrtreppenbenutzungshinweise
    pi_44237340
    quote:
    Op donderdag 7 december 2006 11:09 schreef italiaan1987 het volgende:
    Zitten er tegewoordig nederlands rijtuigen aan de IC naar berlijn?
    In de nieuwe dienstregeling waarschijnlijk wel, omdat die IC voortaan de normale IC moet vervangen.
      donderdag 7 december 2006 @ 23:28:08 #120
    22002 MREn
    Met de botte bijl meer plezier
    pi_44237405
    Oranje stoelen zitten alleen in ICM dus daar ben je snel meer klaar.
    "Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
      donderdag 7 december 2006 @ 23:29:02 #121
    22002 MREn
    Met de botte bijl meer plezier
    pi_44237428
    quote:
    Op donderdag 7 december 2006 23:25 schreef ReisT het volgende:

    [..]

    In de nieuwe dienstregeling waarschijnlijk wel, omdat die IC voortaan de normale IC moet vervangen.
    Nee, DB versterkt de treinen gewoon voor het hele traject ipv van/naar Bentheim.
    "Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
    pi_44237830
    Eigenlijk zijn de sprinters wel gave treinen

    lekker ruimtelijk van binnen ze zien er veel breder uit dan ze daadwerkelijk zijn
      Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 december 2006 @ 23:50:33 #123
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_44237954
    quote:
    Op donderdag 7 december 2006 18:02 schreef Zug-Chef het volgende:

    [..]

    Op vrijdags wordt de extra 17.02 stopper naar Zwolle ook met 1x Plan V gereden
    Dat is toch door de week ook al zo?

    Je hebt nog de planmatige omloop op vrijdag van 18.13 aankomst in Lw en 22.35 vertrek uit Lw.
    Altijd onderweg naar het avontuur
      vrijdag 8 december 2006 @ 00:12:50 #124
    146033 ReisT
    Fahrtreppenbenutzungshinweise
    pi_44238437
    NS heeft de nieuwe vertrekstaat van Maastricht voor de treinen naar België vast online gezet: nu hebben we eindelijk zeker heid:

    http://www.ns.nl/www.ns.nl/pdf/vertrekstaten/mt2.pdf
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 december 2006 @ 00:17:32 #125
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_44238539
    Vallen me gelijk 2 dingen op: Sinds wanneer rijdt de IC naar Maastricht door naar Randwijck en de treinen zijn lekker over het uur verdeeld
    Altijd onderweg naar het avontuur
      vrijdag 8 december 2006 @ 00:24:31 #126
    146033 ReisT
    Fahrtreppenbenutzungshinweise
    pi_44238668
    Over welke IC heb je het hier? Alle IC's eindigen in Maastricht.
      vrijdag 8 december 2006 @ 00:29:18 #127
    22002 MREn
    Met de botte bijl meer plezier
    pi_44238766
    quote:
    Op vrijdag 8 december 2006 00:17 schreef Peterselieman het volgende:
    Vallen me gelijk 2 dingen op: Sinds wanneer rijdt de IC naar Maastricht door naar Randwijck en de treinen zijn lekker over het uur verdeeld
    Is dat niet gewoon de stopper uit Sittard die je bedoeld?
    "Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 december 2006 @ 00:53:01 #128
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_44238845
    Och, dat zou ook best kunnen. Kom nooit in het zuiden. Maar het is in ieder geval niet lekker over het uur verdeeld.
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_44239369
    Maar maastricht is mooi
    bye
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 december 2006 @ 11:20:59 #130
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_44244848
    Dat kan ik wel beamen, ondanks dat ik er maar een keer geweest ben.
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_44245023
    quote:
    Op vrijdag 8 december 2006 11:20 schreef Peterselieman het volgende:
    Dat kan ik wel beamen, ondanks dat ik er maar een keer geweest ben.
    same here,

    Biertje gehaalt en weer naar t thuis honk int noorden gereden
    pi_44245040
    Vanochtend in de intercity Zwolle - Leeuwarden ineens de lichten uit en de trein komt enorm snel tot stilstand bij Grouw. 5 minuten later deed ie het weer, maar wel met de lichten uit . Hij vertrok ook al 5 minuten later uit Zwolle i.v.m. problemen en moeilijk weg komen enzo. Wel bijzonder trouwens helemaal in het donker in z'n trein zitten(het was buiten ook nog donker)
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 december 2006 @ 12:24:35 #133
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_44246789
    Gelukkig stond ie niet op de spoorbrug. Anders was ie helemaal niet zonder hulp weggekomen
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_44247797
    quote:
    Op vrijdag 8 december 2006 12:24 schreef Peterselieman het volgende:
    Gelukkig stond ie niet op de spoorbrug. Anders was ie helemaal niet zonder hulp weggekomen
    idd

    dan moet je hopen dat je 2 stellen hebt

    kan de achterste de voorste ff onder de draad duwen of omgekeerd ;P
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 december 2006 @ 13:10:21 #135
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_44248269
    Zeker.

    Vandaag neem ik voorlopig gedwongen afscheid van de sneltrein tussen Groningen en Leeuwarden

    De DRGL is zodanig tussen Lw en Gn dat ik de sneltrein niet kan halen als ik met de bus in Lw aankom. De stoptrein die 4 minuten later vertrekt kan ik met moeite halen denk ik. Terug is het nog erger. Dan moet ik de .01 stoptrein nemen, anders sta ik in Lw bijna een uur te blauwbekken. Welke idioot heeft de sneltrein er precies verkeerd om ingelegd

    Ik ben hier al maanden pissig over
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_44248310
    quote:
    Op vrijdag 8 december 2006 13:10 schreef Peterselieman het volgende:
    Zeker.

    Vandaag neem ik voorlopig gedwongen afscheid van de sneltrein tussen Groningen en Leeuwarden

    De DRGL is zodanig tussen Lw en Gn dat ik de sneltrein niet kan halen als ik met de bus in Lw aankom. De stoptrein die 4 minuten later vertrekt kan ik met moeite halen denk ik. Terug is het nog erger. Dan moet ik de .01 stoptrein nemen, anders sta ik in Lw bijna een uur te blauwbekken. Welke idioot heeft de sneltrein er precies verkeerd om ingelegd

    Ik ben hier al maanden pissig over
    hopen dat het per 15 april wel beter is?
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 december 2006 @ 13:13:05 #137
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_44248366
    Ja. Ik zal arriva even mailen of ze de sneltrein niet er op het andere half uur in willen leggen.
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_44248436
    Meer sneltreinen!
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 december 2006 @ 13:19:51 #139
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_44248607
    Dat is onmogelijk. Omdat er niet genoeg spoor voor ligt tussen Lw en Gn.

    Ik dien de suggestie maandag wel in, omdat ik eerst het effect van de nieuwe dienstregeling wil afwachten voor ik helemaal goed kan beoordelen.
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_44248631
    quote:
    Op vrijdag 8 december 2006 13:19 schreef Peterselieman het volgende:
    Dat is onmogelijk. Omdat er niet genoeg spoor voor ligt tussen Lw en Gn.

    Ik dien de suggestie maandag wel in, omdat ik eerst het effect van de nieuwe dienstregeling wil afwachten voor ik helemaal goed kan beoordelen.
    gaat Arriva maar bij Prutsrail zeiken voor meer spoor :/

    enkel spoor is trouwens wel zoo jaren 70
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 december 2006 @ 13:21:57 #141
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_44248683
    Tussen Groningen en Leeuwarden kunnen 4 treinen per uur rijden met het huidig aanwezige spoor. Andersom maar 3. Die 4e trein tussen Gn en Lw zal dan bij hoogkerk vierverlaten aan de kant moeten voor de tegentrein en bij veenwouden moeten wachten op de tegentrein. Dan kan het net
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_44249333
    Een Intercity één keer in het uur zonder stop tussen Leeuwarden en Groningen!
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 december 2006 @ 13:48:49 #143
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_44249612
    Het kan, maar het levert een tijdsbesparing van niet meer dan 1 à 2 minuten op. Afhankelijk van waar de andere treinen zich bevinden op het traject.
    Altijd onderweg naar het avontuur
      vrijdag 8 december 2006 @ 13:59:26 #144
    22002 MREn
    Met de botte bijl meer plezier
    pi_44249955
    quote:
    Op vrijdag 8 december 2006 13:20 schreef Ou-Tannu het volgende:
    enkel spoor is trouwens wel zoo jaren 70
    Helemaal niet, waarom onnodig spoor aanleggen? Op Hgl-Zp, Dv-Ost en Es-Gbr kan het allemaal netjes.
    "Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 december 2006 @ 14:13:54 #145
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_44250440
    Dv-Ost mag wel dubbelsporig worden. Belangrijke omleidingsroute als er tussen Zwolle en Amersfoort geen intercitys kunnen rijden.
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_44250693
    quote:
    Op vrijdag 8 december 2006 13:48 schreef Peterselieman het volgende:
    Het kan, maar het levert een tijdsbesparing van niet meer dan 1 à 2 minuten op. Afhankelijk van waar de andere treinen zich bevinden op het traject.
    Maar je hebt wel veel meer capaciteit gecreeerd, en een verbinding die rechtstreeks is . Maar ja een wadloper met tegenwind, dat kost je wel 10 min!
      vrijdag 8 december 2006 @ 14:24:42 #147
    22002 MREn
    Met de botte bijl meer plezier
    pi_44250785
    Die kunnen er nu ook tussendoor (cargo doet het ook namelijk), het gebeurt nog wel eens planmatig (vorig jaar nog meen ik), hoewel er de laatste tijd wat eenvoudiger wordt gekozen om de IC's maar tussen Zl en Amf op te heffen en alles via Dv over te laten stappen.
    Ik denk vooral dat de laatste optie in de weekends nog reëel is, maar doordeweeks onhaalbaar, omdat dat gewoon niet in 6 bakken IRM pastm (hoewel er in de spits ook al met 8 bakken wordt gereden in de 3600 trouwens). Het feest is wel helemaal voorbij als er vanaf zondag mat'64 komt te rijden (hele dag 3*V).
    "Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 december 2006 @ 14:30:33 #148
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_44251005
    Daarom zeg ik dat juist ook. De NS wordt zo gedwongen bij verstoringen meer materieel naar Dv te laten rijden, anders past het niet. En dan is dubbelspoor iets handiger.
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_44253132
    quote:
    Op donderdag 7 december 2006 18:00 schreef MREn het volgende:

    [..]

    gelukkig niet
    Maar de IR-rijtuigen die tot een paar jaar geleden in de IR naar Berlijn zaten, komen wel weer naar Nederland, en maandag gaan de eerste in dienst tussen Amsterdam en Deventer.
    ik meen dat ik toch egt een benelux rijtuig aan die duitse trein vast zat.
    bier
    pi_44253381
    quote:
    Op vrijdag 8 december 2006 13:59 schreef MREn het volgende:

    [..]

    Helemaal niet, waarom onnodig spoor aanleggen? Op Hgl-Zp, Dv-Ost en Es-Gbr kan het allemaal netjes.
    Dv-Ost was vroeger dubbelspoor, maar de duitsers hebben er enkelspoor van gemaakt ivm staalvraag. Alleen heeft de NS nooit weer dat 2e spoor teruggelegd..
    bye
      vrijdag 8 december 2006 @ 15:59:32 #151
    85514 ralfie
    !Yvan eht nioj
    pi_44254054
    Kan iemand mij wat meer vertellen over deze trein? Deze stond vandaag op het rangeerterrein van Nijmegen cs maar ik ken heb verder niet

    (sorry van de boutkwaliteit, had alleen een lulijzerknipper bij (en daarbij ook nog eens alle foto's gedelete behalve deze mislukte)




    Het lijken wel een soort duitse trams?
    pi_44254199
    Railbussen en een 1300 series Eloc o/
      vrijdag 8 december 2006 @ 16:04:35 #153
    73232 De_Hertog
    Aut bibat, aut abeat
    pi_44254241
    quote:
    Op vrijdag 8 december 2006 15:59 schreef ralfie het volgende:
    Kan iemand mij wat meer vertellen over deze trein? Deze stond vandaag op het rangeerterrein van Nijmegen cs maar ik ken heb verder niet

    (sorry van de boutkwaliteit, had alleen een lulijzerknipper bij (en daarbij ook nog eens alle foto's gedelete behalve deze mislukte)

    [afbeelding]
    [afbeelding]

    Het lijken wel een soort duitse trams?
    Dat zijn Duitse railbusjes, die reden vroeger op kleine lijntjes in Duitsland en worden tegenwoordig veel bij museumbedrijven gebruikt. O.a. de ZLSM, in Zuid-Limburg, rijd er mee. Wat ze in Nijmegen deden weet ik niet - misschien heeft een of ander railmuseum er een paar gekocht, of misschien gaan ze juist de andere kant op voor onderhoud of reparatie. Voor betere foto's kun je, zoals altijd, bij Google terecht
    Mary had a little lamb
    Then Mary had dessert
    pi_44254312

    uit eerdere postings
    pi_44254566
    quote:
    Op vrijdag 8 december 2006 16:04 schreef De_Hertog het volgende:

    [..]

    Dat zijn Duitse railbusjes, die reden vroeger op kleine lijntjes in Duitsland en worden tegenwoordig veel bij museumbedrijven gebruikt. O.a. de ZLSM, in Zuid-Limburg, rijd er mee. Wat ze in Nijmegen deden weet ik niet - misschien heeft een of ander railmuseum er een paar gekocht, of misschien gaan ze juist de andere kant op voor onderhoud of reparatie. Voor betere foto's kun je, zoals altijd, bij Google terecht
    Zaterdag is er een materieelshow in Nijmegen ter afscheid van de Maaslijn.
    De plan U 114 schijnt ook aanwezig te zijn morgen. Voor zover ik weet is die materieelshow van 10.00 tot 15.00.
      vrijdag 8 december 2006 @ 16:15:19 #156
    73232 De_Hertog
    Aut bibat, aut abeat
    pi_44254659
    quote:
    Op vrijdag 8 december 2006 16:12 schreef sneltrein het volgende:

    [..]

    Zaterdag is er een materieelshow in Nijmegen ter afscheid van de Maaslijn.
    De plan U 114 schijnt ook aanwezig te zijn morgen. Voor zover ik weet is die materieelshow van 10.00 tot 15.00.
    Waarom nou net zaterdag, en waarom wist ik dat niet? Is er eindelijk zo iets in mijn woonplaats, ben ik er niet
    Mary had a little lamb
    Then Mary had dessert
      vrijdag 8 december 2006 @ 16:15:32 #157
    85514 ralfie
    !Yvan eht nioj
    pi_44254668
    wat grappig, dank jullie wel
    pi_44254803
    Plan U 114.. die zelfde als bij t afscheid van de hofpleinlijn enzo?

    die meteen maar STUK ging?
      Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 8 december 2006 @ 20:06:07 #159
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_44260274
    quote:
    Op vrijdag 8 december 2006 16:19 schreef Ou-Tannu het volgende:
    Plan U 114.. die zelfde als bij t afscheid van de hofpleinlijn enzo?

    die meteen maar STUK ging?
    Nee dat was de 113, die rijdt morgen Ddr - Gdm

    Ik zorg dat ik in de EERSTE rit zit
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      vrijdag 8 december 2006 @ 22:18:31 #160
    146033 ReisT
    Fahrtreppenbenutzungshinweise
    pi_44264229
    quote:
    Op vrijdag 8 december 2006 20:06 schreef Dr_Flash het volgende:Ik zorg dat ik in de EERSTE rit zit
    Wel slim, zo weet je zeker dat er nog een keer in gezeten hebt, voordat 'ie weer kapot is. Ik maakte toen op de Hofpleinlijn de fout níet als eerste met de Plan U mee te gaan, en toen was het dus al te laat.
    pi_44265468
    quote:
    Op vrijdag 8 december 2006 22:18 schreef ReisT het volgende:

    [..]

    Wel slim, zo weet je zeker dat er nog een keer in gezeten hebt, voordat 'ie weer kapot is. Ik maakte toen op de Hofpleinlijn de fout níet als eerste met de Plan U mee te gaan, en toen was het dus al te laat.
    dus de 113 en de 114 zijn rijvaardige Plan hUilen?
    pi_44267363
    Zat vandaag in mat'64 en daar kwam het water vanuit het dak naar binnen . Toen dacht ik echt, het is tijd voor de sloop van deze beestjes...
    pi_44267380
    quote:
    Op zaterdag 9 december 2006 00:16 schreef Brembo het volgende:
    Zat vandaag in mat'64 en daar kwam het water vanuit het dak naar binnen . Toen dacht ik echt, het is tijd voor de sloop van deze beestjes...
    nee das nieuw!! Douchen in de trein
    pi_44271882
    Vrijdag 8 december is voor vele reizigers nog een werkdag, en dus voor hun ook de laatste dag met de oude dienstregeling. Vanaf 10 december is alles anders. Veel veranderingen in het rijdend materieel. Zodoende heb ik van deze vrije dag gebruik gemaakt van een en ander afscheid te nemen.

    De dag begint zoals altijd bij een spotdag, vroeg. Om half 8 pak ik de wadloper 3230 richting Harlingen Haven. Vanaf aanstaande maandag zijn de wadlopers hier ook verleden tijd, de Wadler (GTW) neemt zijn werk over. Het is vrij rustig in de trein, op enkele scholieren na. In Harlingen Haven wordt er kort gekeerd, waardoor er mogelijkheid was onderstaande foto te maken.



    Bij terugkomst in Harlingen nog een foto gemaakt, alleen haalt ie het niet bij de vorige.



    Vanuit hier pak ik de Interliner 350 richting de Afsluitdijk en Den Oever. Ook hier gaat wat veranderen. Connexxion gaat in een groot deel van Friesland rijden, waardoor lijn 350 weer als vanouds via Bolsward door naar Leeuwarden rijdt.



    Aan de andere kant van het water stap ik over op de bus naar Hoorn. Al daar kom ik somda-er weardguy tegen. Samen de Plan U van HIJSM op staan wachten. Precies op tijd kwam ie binnen.



    Vervolgens naar Amsterdam Centraal gereden om te wachten op de Ultrasoontrein. Helaas niet gekomen.

    Vervolgens pak ik de ICRm richting Eindhoven want ik wil naar Venlo voor de Wadkikker 3222 en het afscheid van de Maaslijn. Tevens zit ik dus in ICRm de lijn waar VIRM gaat rijden vanaf zondag.

    In Venlo aangekomen (met VIRM) staat de Wadloper niet op de plek waar ik hem verwacht had. Gelukkig staat ie er wel op een fotografeerbare plek, namelijk helemaal achteraan. Daar laat hij zich van zn groen-gele kant goed fotograferen.



    Ik rij nu de Maaslijn op met Buffel 3420 en stap uit in Boxmeer vanwege het mooie stationsgebouwtje. Hier rustig afscheid nemen van DM90 op de Maaslijn.





    Ik rij al snel door naar Nijmegen want het begint te regenen en steeds kouder te worden. In Nijmegen wordt ik aangenaam verrast door de aanwezigheid van de E-Lok 1312 en 3 Railbussen van de ZLSM. Deze zijn gisteren aangekomen voor de materieelshow van zaterdag. Ze staan allen uit te rusten op spoor 7 en dus vrij goed fotografeerbaar.



    Tevens nog een laatste plaat gemaakt van de Buffels.



    Ik heb nog één echte attractie te gaan, dus ik pak de stopper naar Zutphen om daar met een sprintje de Lint richting Winterswijk te halen.

    Onderweg nog een enqueteploeg van het Ministerie van Verkeer en Waterstaat over de vloer gehad. In Lichtenvoorde-Groenlo verlaat ik de Lint, om een half uur te wachten op wat er komen gaat. Het begint bijna te stormen ondertussen. Harde wind en veel regen waar je zeiknat van wordt. Gelukkig is er nog een wachthuisje op het perron. Het leek te mooi om waar te zijn, maar de NSM DE-I 41 was keurig op tijd, en dus de volgende foto als een van de betere uitgekozen.



    Ik hou het nu snel voor gezien en reis meteen door naar Zutphen en Zwolle om zo om 22.15 weer in de Hoofdstad van het Noorden aan te komen

    Toeval of niet, de Intercity richting Zwolle wordt gereden door de Olympische 4241, dus dat vraagt natuurlijk om een totaalbeeldje van 5 bakken wadlopers, de Olympische ICM én ook nog de laatste Plan Veetjes in Leeuwarden (waarover later meer)



    Tot zover een rondritje door Nederland waarbij ik alleen Zutphen - Lichtenvoorde tweemaal heb bereden.

    pi_44272539
    Heel leuk en mooi foto verslag. Ik had zelf gister nog het plan om richting Eijsden te gaan. Maar helaas, het weer zat niet mee. En had ook nog college ook.
    Denk dat ik donderdag lekker een rondritje ga maken door NL. Heeft iemand daar al een leuk idee voor?
    Overigens dacht ik, dat ik in de Hoofdstad woonden
    pi_44272576
    HOND! zegt die niet ff dat die gaat rond hobbellen.. had wel eme gewild
    pi_44273145
    Ik heb gister me nieuwe ov opgehaald
    staat er alleen dit jaar niet meer op dat je met je ov voor 15 euri een "RailPluskaart" kan kopen.
    Weet iemand hier meer van ?
    pi_44273451
    quote:
    Op zaterdag 9 december 2006 12:44 schreef Willy84 het volgende:
    Ik heb gister me nieuwe ov opgehaald
    staat er alleen dit jaar niet meer op dat je met je ov voor 15 euri een "RailPluskaart" kan kopen.
    Weet iemand hier meer van ?
    Zal waarschijnlijk nog geldig zijn, maar vanwege intresse bij mensne lijkt me dat ze het er afhalen. Je kan het ook in het boekje zetten.

    Het is vandaag wel het echte laatste dagje , dat zwolle - roosendaal nog rijd . Zal waarschijnlijk morgen wel een leuk feestje worden met de NS.
    pi_44273778
    http://www.ns.nl/www.ns.nl/pdf/vertrekstaten/asa1.pdf
    vertrekstaat van Amsterdam Amstel. Wat valt op:
    De "Sprinter" naar Utrecht is doorgetrokken naar Rhenen en is weer een "stoptrein" geworden.
    De Stoptrein naar Utrecht wordt ingehaald door de Intercity naar Arnhem/Nijmegen. (volgens de pdf)
    De IC naar Maastricht/Heerlen vertrekt alleen 8 min later dan deze stopper. Denk dan ook dat de stopper door deze ic ingehaald wordt.
    En de stopper naar Utrecht gaat nog maar 1x per uur. Dat is wel slecht als je op zo een tussen station moet zijn.
    pi_44273888
    quote:
    Op zaterdag 9 december 2006 12:19 schreef Ou-Tannu het volgende:
    HOND! zegt die niet ff dat die gaat rond hobbellen.. had wel eme gewild
    Ojee nouja volgende keer meld ik het wel. Heb je nog altijd niet ontmoet
    pi_44273953
    quote:
    Op zaterdag 9 december 2006 13:22 schreef Zug-Chef het volgende:

    [..]

    Ojee nouja volgende keer meld ik het wel. Heb je nog altijd niet ontmoet
    ik stel donderdag voor
    zie ook dat er een "nachtnettrein" bij is gekomen.
    Op zaterdag avond naar Nijmegen vanaf adam C om 01:17
    pi_44273994
    quote:
    Op zaterdag 9 december 2006 13:26 schreef Willy84 het volgende:

    [..]

    ik stel donderdag voor
    zie ook dat er een "nachtnettrein" bij is gekomen.
    Op zaterdag avond naar Nijmegen vanaf adam C om 01:17
    Donderdag moet ik van 8.02 tot 15.13 tellen in de trein, en van 15.15 tot 16.45 heb ik college
    pi_44274028
    * Ou-Tannu wou ook tellen alleen niet te combineren met de studie
    pi_44274036
    hoeveel euro levert dat tellen p/u eigenlijk op?
    pi_44274065
    quote:
    Op zaterdag 9 december 2006 13:31 schreef Willy84 het volgende:
    hoeveel euro levert dat tellen p/u eigenlijk op?
    geloof tot 70 euro per dag?
    pi_44274115
    Ja als je telt krijg je 70 euro per dag, ongeacht aantal uren (dacht ik)
    Moet je reserve staan krijg je iets van 7 euro nog wat per uur
    pi_44274200
    Weet iemand waar Angermünde ligt?
    pi_44274234
    Ja ten noord-oosten van Berlijn, zon 60-80 km schat ik
    pi_44274307
    Zo dat is een aardig stukje kachelen vanaf Adam C
    pi_44274332
    Stelt niet zo veel voor hoor, uurtje tot anderhalf vanaf Berlijn. Rij dan meteen maar door naar Szczecin, dat is veel vetter
    pi_44274416
    hoelang is dat dan rijden?
    Ik zit trouwens door alle pdfjes te bladeren van de nieuwe drgl enzo.
    Woon in Adam dus eerst hier in de buurt. Kom ik in Afoort (waar me ma woont)
    XX rijd gewoon de hele dag van s'ochtends vroeg tot s'avonds laat 4 treinen p/u naar Barneveld Nrd.
    Niet eens een voetnootje van met kerst niet enzo. Het ziet er wel duidelijk uit...
    Maar of er iemand op zit te wachten, nu rijden ze overdag zelfs 1x p/u en dan zit er nog geen kip in.
    Laat staat s'avonds met 4 treinen p/u
      zaterdag 9 december 2006 @ 13:50:22 #182
    73232 De_Hertog
    Aut bibat, aut abeat
    pi_44274440
    quote:
    Op zaterdag 9 december 2006 13:45 schreef Zug-Chef het volgende:
    Stelt niet zo veel voor hoor, uurtje tot anderhalf vanaf Berlijn. Rij dan meteen maar door naar Szczecin, dat is veel vetter
    Wat is er vet aan Szczecin? Vieze oude havenstad, het enige grappige was ons hotel met uitzicht op industrie en dikke pijpleiding in de achtertuin . Rijd dan meteen door naar Gdansk, dat is pas vet
    Mary had a little lamb
    Then Mary had dessert
    pi_44274925
    quote:
    Op zaterdag 9 december 2006 13:31 schreef Willy84 het volgende:
    hoeveel euro levert dat tellen p/u eigenlijk op?
    waar kan ik me daarvoor info vragen?
    Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
    pi_44274947
    quote:
    Op zaterdag 9 december 2006 13:50 schreef De_Hertog het volgende:

    [..]

    Wat is er vet aan Szczecin? Vieze oude havenstad, het enige grappige was ons hotel met uitzicht op industrie en dikke pijpleiding in de achtertuin . Rijd dan meteen door naar Gdansk, dat is pas vet
    Naja dicht bij Duitsland (dus snel te komen) en je zit aan het beginpunt van een reis door een heel mooi land
      zaterdag 9 december 2006 @ 14:22:31 #185
    146033 ReisT
    Fahrtreppenbenutzungshinweise
    pi_44275088
    quote:
    Op zaterdag 9 december 2006 13:17 schreef Willy84 het volgende:
    En de stopper naar Utrecht gaat nog maar 1x per uur. Dat is wel slecht als je op zo een tussen station moet zijn.
    Voor die tussen stations kan je ook de Sprinter naar Rotterdam nemem, dan kan je in Amsterdam Bijlmer ArenA (wat een afschuwlelijke naam is dat toch), of in Abcoude, of in Breukelen, overstappen op de stoptrein Amsterdam Zuid - Utrecht. Vanaf 16 april moet dat trouwens altijd, dan is er helemaal geen rechtstreekse stoptrein Amsterdam C - Utrecht meer.
      zaterdag 9 december 2006 @ 14:24:40 #186
    146033 ReisT
    Fahrtreppenbenutzungshinweise
    pi_44275137
    quote:
    Op zaterdag 9 december 2006 13:49 schreef Willy84 het volgende:
    XX rijd gewoon de hele dag van s'ochtends vroeg tot s'avonds laat 4 treinen p/u naar Barneveld Nrd.
    Niet eens een voetnootje van met kerst niet enzo. Het ziet er wel duidelijk uit...
    Maar of er iemand op zit te wachten, nu rijden ze overdag zelfs 1x p/u en dan zit er nog geen kip in.
    Laat staat s'avonds met 4 treinen p/u
    Da's vanwege het transferium in Barneveld Noord, dan hopen ze dat de mensen dar van de A1 afgaan, en dan met trein verder naar Amersfoort. Zal wel geen groot succes worden denk ik.
    pi_44280060
    quote:
    Op zaterdag 9 december 2006 14:24 schreef ReisT het volgende:

    [..]

    Da's vanwege het transferium in Barneveld Noord, dan hopen ze dat de mensen dar van de A1 afgaan, en dan met trein verder naar Amersfoort. Zal wel geen groot succes worden denk ik.
    Ik vind het opzich een nobel idee maar denk dat het buiten de spits weinig mensen trekt. Gaat die dienst trouwens maandag al van start, of moet er nog een keerspoor aangelegt worden?

    Weet iemand ook wat er allemaal gaat veranderen als Adam Bijlmer-Utrecht 4 sporig is? Lijkt mij dat er meer treinen gaan rijden dan...
    pi_44281278
    Hebben we er al zin in? Ben benieuwd hoe het maandagochtend allemaal gaat verlopen. In plaats van de 15 minuten overstap tijd die ik nu heb, is deze vanaf maandag geminimaliseerd naar 5 minuten. Gezien het feit dat de wadjes uit de richting Rd altijd vertraging hebben, ga ik deze overstap waarschijnlijk vier van de vijf keer missen.
    Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
      zaterdag 9 december 2006 @ 18:52:01 #189
    146033 ReisT
    Fahrtreppenbenutzungshinweise
    pi_44281469
    quote:
    Op zaterdag 9 december 2006 17:59 schreef Willy84 het volgende:Gaat die dienst trouwens maandag al van start, of moet er nog een keerspoor aangelegt worden.
    Keerspoor is niet nodig, het stationnetje heeft maar éé'n spoortje, dus die trein komt daar aan, staat 4 minuten stil, en rijdt dan gewoon weer over hetzelfde spoortje terug. Dus die extra trein gaat gewoon morgen al rijden.
    pi_44282752
    Ben ik blij dat ik maandag alleen met de bus mot
    pi_44285635
    http://www.ns.nl/www.ns.nl/pdf/vertrekstaten/edn0.pdf
    Is het pdfje van station eijsden...
    Staat onderaan van 10 dec 2006 tot 8 dec 2007.
    Dus Eijsden gaat niet sluiten...
    pi_44287513
    quote:
    Op zaterdag 9 december 2006 21:03 schreef Willy84 het volgende:
    http://www.ns.nl/www.ns.nl/pdf/vertrekstaten/edn0.pdf
    Is het pdfje van station eijsden...
    Staat onderaan van 10 dec 2006 tot 8 dec 2007.
    Dus Eijsden gaat niet sluiten...
    of ze gebruiken een standaard template
    pi_44287594
    Nog 6 uur voor de nieuwe dienstregeling begint. Zouden ze nog veel materieel gaan schuiven vannacht?
    pi_44287760
    quote:
    Op zaterdag 9 december 2006 22:05 schreef Fixers het volgende:
    Nog 6 uur voor de nieuwe dienstregeling begint. Zouden ze nog veel materieel gaan schuiven vannacht?
    Denk t niet?

    lijkt me iig niet dat de NS op zondag net zo veel mat in zet als op doordeweekse dagen,

    *uitgezonderd bij festiviteiten
    pi_44290185
    Heeft iemand al wat gehoord over de SGM 2 sprintertjes? Ze zouden toch eventueel gerenoveerd worden, en er waren er al 2 op proef weg.. Is er al wat bekend over het definitief gunnen van de order etc?
    pi_44290291
    Sjitty pendels van de hof en zoetermeerlijn rijden nu toch al in de spits ( tenminste dat deden ze met de oude DRGL )
      zondag 10 december 2006 @ 00:20:31 #197
    20849 Fred
    Beroepschagrijn
    pi_44291074
    Nou dacht ik dat de sneltreinen zouden verdwijnen en ook de RET hier die adverteerd vrolijk dat de metro's aansluiting gaan hebben op de intercity's op Schiedam Centrum, maar volgens deze staat http://www.ns.nl/www.ns.nl/pdf/vertrekstaten/rtd1.pdf rijden er nog gewoon sneltreinen tussen Breda en Amsterdam
    So we just called him Fred
      zondag 10 december 2006 @ 00:47:47 #198
    12646 Oom_Agent
     Heee.......stop es ff......!!
    pi_44291733
    Wat voor een materieel gaat er rijden van Heerlen/Maastricht naar Alkmaar (en zelfs een keer big city Schagen)?
    Er moet toch snel gekoppeld worden in Sittard, dus ICR zullen het wel niet zijn.

    http://www.ns.nl/www.ns.nl/pdf/vertrekstaten/hrl2.pdf
    Wat zijn we aan het doen ???
    pi_44291791
    Virm toch?
      zondag 10 december 2006 @ 01:09:08 #200
    12646 Oom_Agent
     Heee.......stop es ff......!!
    pi_44292162
    quote:
    Op zondag 10 december 2006 00:50 schreef Ou-Tannu het volgende:
    Virm toch?
    Ah, wat een saai materieel.

    Waar is die goede oude tijd met trein D 497 Amsterdam - Maastricht - Luxembourg - Basel -Ancona.
    Ik ben rijtuigenverslaafde en dan nog het liefst van treinen die van die (buitenlandse) vreemde eindbestemminggen hebben

    Zo had je een trein van Den Haag naar Köln die nog een stukje doorreed naar Siegen, dacht dat die om 15:50 uur uit Gvc vertrok ergens in de tachtiger jaren. Of Asd - Ah - Winterberg via Essen. Of het stoppertje van Nijmegen naar Frankfurt een klein 2 stelletje

    Wat zijn we aan het doen ???
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')