abonnement Unibet Coolblue
pi_44227947
komt er morgen geen Plan V meer dan?
pi_44228173
Oh ja, maar ik denk niet dat ik rond 5 uur al weer terug in Leeuwarden ben

Dus voor iemand de eer om de echte laatste plaatjes te schieten

pi_44228668
quote:
Op donderdag 7 december 2006 17:07 schreef Zug-Chef het volgende:
Oh ja, maar ik denk niet dat ik rond 5 uur al weer terug in Leeuwarden ben

Dus voor iemand de eer om de echte laatste plaatjes te schieten

hij komt toch 2x in leeuwarden op vrijdag?
  donderdag 7 december 2006 @ 17:59:42 #104
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_44229841
quote:
Op donderdag 7 december 2006 17:21 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

hij komt toch 2x in leeuwarden op vrijdag?
volgens mij maar één IC heen en eentje terug
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 7 december 2006 @ 18:00:26 #105
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_44229857
quote:
Op donderdag 7 december 2006 11:09 schreef italiaan1987 het volgende:
Zitten er tegewoordig nederlands rijtuigen aan de IC naar berlijn?
gelukkig niet
Maar de IR-rijtuigen die tot een paar jaar geleden in de IR naar Berlijn zaten, komen wel weer naar Nederland, en maandag gaan de eerste in dienst tussen Amsterdam en Deventer.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_44229922
quote:
Op donderdag 7 december 2006 17:59 schreef MREn het volgende:

[..]

volgens mij maar één IC heen en eentje terug
Op vrijdags wordt de extra 17.02 stopper naar Zwolle ook met 1x Plan V gereden
  donderdag 7 december 2006 @ 18:31:54 #107
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_44230641

Testritje reeks13 en Hollande.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 7 december 2006 @ 19:20:19 #108
103551 Doc__Zenith
www.orienteering.nl
pi_44231446
Hoe kenmerkend ook voor de werkgelegenheid: geef ik me met TellenInDeTrein op voor het station Groningen, maak ik geen schijn van kans. Geef ik me echter op voor Eindhoven, ja hoor, wordt zowat direct opgebeld (gisteren nog opgegeven) en de man heeft zeeen aan diensten voor me
pi_44231460
Tis dat ik geen tijd heb dr voor anders deed ik ook graag mee :p
pi_44232780
Ik heb vanmiddag maar eens zo'n kaartje meegenomen met de vertrektijden van en naar utrecht. En daarop zie ik gelijk waar de planner van de NS woont: namelijk in gouda. Waarom anders zou dat gat 8 keer per uur door een intercitydienst naar utrecht worden bediend. Het zal niet voor de gggristenen zijn.

M'n pa is er inmiddels achter gekomen dat ie voortaan iedere vroege dienst een half uur te laat op zijn werk gaat zijn. Omdat door de verschoven tijden er een overstap is verdwenen.
  donderdag 7 december 2006 @ 20:25:22 #111
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_44232827
Vandaag nogal wat noodweer rond Geldermalsen. Blijkt de bliksem in een 1700 met DD-AR stam te zijn geslagen ergens tussen Culemborg en Geldermalsen. Dat ding heeft freewheelend Geldermalsen gehaald, maar was vervolgens niet meer aan de gang te krijgen. De conducteurs spraken van grote knallen en rook uit de loc toen de machinist een poging deed 'm in te schakelen...

Hoe dan ook: de volgende trein ging een kwartier later.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_44233088
quote:
Op donderdag 7 december 2006 20:24 schreef Fixers het volgende:
Ik heb vanmiddag maar eens zo'n kaartje meegenomen met de vertrektijden van en naar utrecht. En daarop zie ik gelijk waar de planner van de NS woont: namelijk in gouda. Waarom anders zou dat gat 8 keer per uur door een intercitydienst naar utrecht worden bediend. Het zal niet voor de gggristenen zijn.

M'n pa is er inmiddels achter gekomen dat ie voortaan iedere vroege dienst een half uur te laat op zijn werk gaat zijn. Omdat door de verschoven tijden er een overstap is verdwenen.
Dan doet je pa OF heel dom fabriekswerk wat om 6 uur begint, of je pa moet maar ns verhuizen naar dichterbij het kantoor
pi_44233284
quote:
Op donderdag 7 december 2006 20:39 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Dan doet je pa OF heel dom fabriekswerk wat om 6 uur begint, of je pa moet maar ns verhuizen naar dichterbij het kantoor
Paps is een van de proffesionals die dagelijks strijdt tegen het terrorisme geen heel dom fabriekswerk.
  donderdag 7 december 2006 @ 21:12:00 #114
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_44233650
quote:
Op donderdag 7 december 2006 20:53 schreef Fixers het volgende:

[..]

Paps is een van de proffesionals die dagelijks strijdt tegen het terrorisme geen heel dom fabriekswerk.
Strijden tegen terrorisme = de trein ontdoen van verdachte pakketjes door middel van het gebruik van gele vestjes en blauwe zakken?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 7 december 2006 @ 21:19:44 #115
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_44233869
quote:
Op donderdag 7 december 2006 20:53 schreef Fixers het volgende:

[..]

Paps is een van de proffesionals die dagelijks strijdt tegen het terrorisme geen heel dom fabriekswerk.
Parkeergestapo?
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_44234339
quote:
Op donderdag 7 december 2006 21:19 schreef MREn het volgende:

[..]

Parkeergestapo?
Nope hij doet nuttig werk voor de overheid. Maakt verder niet uit wat, maar een vroeg dienst begint niet eens dusdanig vroeg maar volgens de nieuwe dienstregeling heeft hij welgeteld 1 minuut om bijna geheel Utrecht CS te doorkruisen.

Dat kan mischien als je Carl Lewis heet..... Maar de meeste mensen zie ik dat niet doen.
pi_44234908
quote:
Op donderdag 7 december 2006 21:33 schreef Fixers het volgende:

[..]

Nope hij doet nuttig werk voor de overheid. Maakt verder niet uit wat, maar een vroeg dienst begint niet eens dusdanig vroeg maar volgens de nieuwe dienstregeling heeft hij welgeteld 1 minuut om bijna geheel Utrecht CS te doorkruisen.

Dat kan mischien als je Carl Lewis heet..... Maar de meeste mensen zie ik dat niet doen.
Dan moet ie dus wel erg vroeg beginnen, aangezien je in de randstad woont
  donderdag 7 december 2006 @ 23:17:13 #118
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_44237161
quote:
Op donderdag 7 december 2006 11:36 schreef Doc__Zenith het volgende:
Ik ga er vanuit dat het verdwaald ICK was (net een storing geweest?)
Die zijn lang, hebben een blauwe band en 'rare stoelen' (super materieel trouwens hoor ).
Mja, zou kunnen, maar het was toch een "honden"neus. Ik dacht eerst dat het ICM was, die willen ook nog wel eens als stopper rijden. Maar daarop kreeg het antwoord dat het echt een bolle neus was...

We moeten dus op zoek naar een trein met:
  • een bolle neus
  • een horizontale blauwe band
  • "oranje" stoelen met klapleuing

    Een foto was handig geweest, maar die is er niet
  • So we just called him Fred
      donderdag 7 december 2006 @ 23:25:33 #119
    146033 ReisT
    Fahrtreppenbenutzungshinweise
    pi_44237340
    quote:
    Op donderdag 7 december 2006 11:09 schreef italiaan1987 het volgende:
    Zitten er tegewoordig nederlands rijtuigen aan de IC naar berlijn?
    In de nieuwe dienstregeling waarschijnlijk wel, omdat die IC voortaan de normale IC moet vervangen.
      donderdag 7 december 2006 @ 23:28:08 #120
    22002 MREn
    Met de botte bijl meer plezier
    pi_44237405
    Oranje stoelen zitten alleen in ICM dus daar ben je snel meer klaar.
    "Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
      donderdag 7 december 2006 @ 23:29:02 #121
    22002 MREn
    Met de botte bijl meer plezier
    pi_44237428
    quote:
    Op donderdag 7 december 2006 23:25 schreef ReisT het volgende:

    [..]

    In de nieuwe dienstregeling waarschijnlijk wel, omdat die IC voortaan de normale IC moet vervangen.
    Nee, DB versterkt de treinen gewoon voor het hele traject ipv van/naar Bentheim.
    "Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
    pi_44237830
    Eigenlijk zijn de sprinters wel gave treinen

    lekker ruimtelijk van binnen ze zien er veel breder uit dan ze daadwerkelijk zijn
      Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 december 2006 @ 23:50:33 #123
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_44237954
    quote:
    Op donderdag 7 december 2006 18:02 schreef Zug-Chef het volgende:

    [..]

    Op vrijdags wordt de extra 17.02 stopper naar Zwolle ook met 1x Plan V gereden
    Dat is toch door de week ook al zo?

    Je hebt nog de planmatige omloop op vrijdag van 18.13 aankomst in Lw en 22.35 vertrek uit Lw.
    Altijd onderweg naar het avontuur
      vrijdag 8 december 2006 @ 00:12:50 #124
    146033 ReisT
    Fahrtreppenbenutzungshinweise
    pi_44238437
    NS heeft de nieuwe vertrekstaat van Maastricht voor de treinen naar België vast online gezet: nu hebben we eindelijk zeker heid:

    http://www.ns.nl/www.ns.nl/pdf/vertrekstaten/mt2.pdf
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 december 2006 @ 00:17:32 #125
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_44238539
    Vallen me gelijk 2 dingen op: Sinds wanneer rijdt de IC naar Maastricht door naar Randwijck en de treinen zijn lekker over het uur verdeeld
    Altijd onderweg naar het avontuur
      vrijdag 8 december 2006 @ 00:24:31 #126
    146033 ReisT
    Fahrtreppenbenutzungshinweise
    pi_44238668
    Over welke IC heb je het hier? Alle IC's eindigen in Maastricht.
      vrijdag 8 december 2006 @ 00:29:18 #127
    22002 MREn
    Met de botte bijl meer plezier
    pi_44238766
    quote:
    Op vrijdag 8 december 2006 00:17 schreef Peterselieman het volgende:
    Vallen me gelijk 2 dingen op: Sinds wanneer rijdt de IC naar Maastricht door naar Randwijck en de treinen zijn lekker over het uur verdeeld
    Is dat niet gewoon de stopper uit Sittard die je bedoeld?
    "Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 december 2006 @ 00:53:01 #128
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_44238845
    Och, dat zou ook best kunnen. Kom nooit in het zuiden. Maar het is in ieder geval niet lekker over het uur verdeeld.
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_44239369
    Maar maastricht is mooi
    bye
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 december 2006 @ 11:20:59 #130
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_44244848
    Dat kan ik wel beamen, ondanks dat ik er maar een keer geweest ben.
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_44245023
    quote:
    Op vrijdag 8 december 2006 11:20 schreef Peterselieman het volgende:
    Dat kan ik wel beamen, ondanks dat ik er maar een keer geweest ben.
    same here,

    Biertje gehaalt en weer naar t thuis honk int noorden gereden
    pi_44245040
    Vanochtend in de intercity Zwolle - Leeuwarden ineens de lichten uit en de trein komt enorm snel tot stilstand bij Grouw. 5 minuten later deed ie het weer, maar wel met de lichten uit . Hij vertrok ook al 5 minuten later uit Zwolle i.v.m. problemen en moeilijk weg komen enzo. Wel bijzonder trouwens helemaal in het donker in z'n trein zitten(het was buiten ook nog donker)
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 december 2006 @ 12:24:35 #133
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_44246789
    Gelukkig stond ie niet op de spoorbrug. Anders was ie helemaal niet zonder hulp weggekomen
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_44247797
    quote:
    Op vrijdag 8 december 2006 12:24 schreef Peterselieman het volgende:
    Gelukkig stond ie niet op de spoorbrug. Anders was ie helemaal niet zonder hulp weggekomen
    idd

    dan moet je hopen dat je 2 stellen hebt

    kan de achterste de voorste ff onder de draad duwen of omgekeerd ;P
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 december 2006 @ 13:10:21 #135
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_44248269
    Zeker.

    Vandaag neem ik voorlopig gedwongen afscheid van de sneltrein tussen Groningen en Leeuwarden

    De DRGL is zodanig tussen Lw en Gn dat ik de sneltrein niet kan halen als ik met de bus in Lw aankom. De stoptrein die 4 minuten later vertrekt kan ik met moeite halen denk ik. Terug is het nog erger. Dan moet ik de .01 stoptrein nemen, anders sta ik in Lw bijna een uur te blauwbekken. Welke idioot heeft de sneltrein er precies verkeerd om ingelegd

    Ik ben hier al maanden pissig over
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_44248310
    quote:
    Op vrijdag 8 december 2006 13:10 schreef Peterselieman het volgende:
    Zeker.

    Vandaag neem ik voorlopig gedwongen afscheid van de sneltrein tussen Groningen en Leeuwarden

    De DRGL is zodanig tussen Lw en Gn dat ik de sneltrein niet kan halen als ik met de bus in Lw aankom. De stoptrein die 4 minuten later vertrekt kan ik met moeite halen denk ik. Terug is het nog erger. Dan moet ik de .01 stoptrein nemen, anders sta ik in Lw bijna een uur te blauwbekken. Welke idioot heeft de sneltrein er precies verkeerd om ingelegd

    Ik ben hier al maanden pissig over
    hopen dat het per 15 april wel beter is?
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 december 2006 @ 13:13:05 #137
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_44248366
    Ja. Ik zal arriva even mailen of ze de sneltrein niet er op het andere half uur in willen leggen.
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_44248436
    Meer sneltreinen!
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 december 2006 @ 13:19:51 #139
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_44248607
    Dat is onmogelijk. Omdat er niet genoeg spoor voor ligt tussen Lw en Gn.

    Ik dien de suggestie maandag wel in, omdat ik eerst het effect van de nieuwe dienstregeling wil afwachten voor ik helemaal goed kan beoordelen.
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_44248631
    quote:
    Op vrijdag 8 december 2006 13:19 schreef Peterselieman het volgende:
    Dat is onmogelijk. Omdat er niet genoeg spoor voor ligt tussen Lw en Gn.

    Ik dien de suggestie maandag wel in, omdat ik eerst het effect van de nieuwe dienstregeling wil afwachten voor ik helemaal goed kan beoordelen.
    gaat Arriva maar bij Prutsrail zeiken voor meer spoor :/

    enkel spoor is trouwens wel zoo jaren 70
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 december 2006 @ 13:21:57 #141
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_44248683
    Tussen Groningen en Leeuwarden kunnen 4 treinen per uur rijden met het huidig aanwezige spoor. Andersom maar 3. Die 4e trein tussen Gn en Lw zal dan bij hoogkerk vierverlaten aan de kant moeten voor de tegentrein en bij veenwouden moeten wachten op de tegentrein. Dan kan het net
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_44249333
    Een Intercity één keer in het uur zonder stop tussen Leeuwarden en Groningen!
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 december 2006 @ 13:48:49 #143
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_44249612
    Het kan, maar het levert een tijdsbesparing van niet meer dan 1 à 2 minuten op. Afhankelijk van waar de andere treinen zich bevinden op het traject.
    Altijd onderweg naar het avontuur
      vrijdag 8 december 2006 @ 13:59:26 #144
    22002 MREn
    Met de botte bijl meer plezier
    pi_44249955
    quote:
    Op vrijdag 8 december 2006 13:20 schreef Ou-Tannu het volgende:
    enkel spoor is trouwens wel zoo jaren 70
    Helemaal niet, waarom onnodig spoor aanleggen? Op Hgl-Zp, Dv-Ost en Es-Gbr kan het allemaal netjes.
    "Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 december 2006 @ 14:13:54 #145
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_44250440
    Dv-Ost mag wel dubbelsporig worden. Belangrijke omleidingsroute als er tussen Zwolle en Amersfoort geen intercitys kunnen rijden.
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_44250693
    quote:
    Op vrijdag 8 december 2006 13:48 schreef Peterselieman het volgende:
    Het kan, maar het levert een tijdsbesparing van niet meer dan 1 à 2 minuten op. Afhankelijk van waar de andere treinen zich bevinden op het traject.
    Maar je hebt wel veel meer capaciteit gecreeerd, en een verbinding die rechtstreeks is . Maar ja een wadloper met tegenwind, dat kost je wel 10 min!
      vrijdag 8 december 2006 @ 14:24:42 #147
    22002 MREn
    Met de botte bijl meer plezier
    pi_44250785
    Die kunnen er nu ook tussendoor (cargo doet het ook namelijk), het gebeurt nog wel eens planmatig (vorig jaar nog meen ik), hoewel er de laatste tijd wat eenvoudiger wordt gekozen om de IC's maar tussen Zl en Amf op te heffen en alles via Dv over te laten stappen.
    Ik denk vooral dat de laatste optie in de weekends nog reëel is, maar doordeweeks onhaalbaar, omdat dat gewoon niet in 6 bakken IRM pastm (hoewel er in de spits ook al met 8 bakken wordt gereden in de 3600 trouwens). Het feest is wel helemaal voorbij als er vanaf zondag mat'64 komt te rijden (hele dag 3*V).
    "Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 december 2006 @ 14:30:33 #148
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_44251005
    Daarom zeg ik dat juist ook. De NS wordt zo gedwongen bij verstoringen meer materieel naar Dv te laten rijden, anders past het niet. En dan is dubbelspoor iets handiger.
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_44253132
    quote:
    Op donderdag 7 december 2006 18:00 schreef MREn het volgende:

    [..]

    gelukkig niet
    Maar de IR-rijtuigen die tot een paar jaar geleden in de IR naar Berlijn zaten, komen wel weer naar Nederland, en maandag gaan de eerste in dienst tussen Amsterdam en Deventer.
    ik meen dat ik toch egt een benelux rijtuig aan die duitse trein vast zat.
    bier
    pi_44253381
    quote:
    Op vrijdag 8 december 2006 13:59 schreef MREn het volgende:

    [..]

    Helemaal niet, waarom onnodig spoor aanleggen? Op Hgl-Zp, Dv-Ost en Es-Gbr kan het allemaal netjes.
    Dv-Ost was vroeger dubbelspoor, maar de duitsers hebben er enkelspoor van gemaakt ivm staalvraag. Alleen heeft de NS nooit weer dat 2e spoor teruggelegd..
    bye
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')