abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42502901
Zo, deeltje 2 was vol, dus is het tijd voor deel 3.

Eerst maar even wat linkjes spammen:

De klusperikelen van Marsepein (Deel 1)
De klusperikelen van Marsepein (Deel 2)

Na een behoorlijke klusdip, is het weer tijd om e.e.a. te gaan doen. Het huis is niet af, en dat is wel het doel. Met stilzitten wordt het doel niet bereikt. Dus er moet zo langzaam aan weer wat gaan gebeuren.

In dit topic zal ik mijn verdere perikelen vermelden, aangevuld met beeldige foto's en hulpvragen.

Wat foto's uit de vorige delen:

Verhuizen

Oh ja, hoe wonen we nu?

En dan het punt waar we gebleven zijn:
  maandag 9 oktober 2006 @ 09:00:13 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_42502949
Ik kom gewoon lekker nog even terug op de foto's van de keuken.
Echt gaaf geworden!
pi_42503013
Shit, die heb ik er helemaal niet in.... ff zoeken.

Zo dan!
pi_42503086
Ziet er weer goed uit!
  maandag 9 oktober 2006 @ 09:36:53 #5
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_42503458
Mooi dat je weer motivatie gevonden hebt Marsepein!

Game on!!!!!!!!!!!!
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 9 oktober 2006 @ 11:29:24 #6
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_42505614
Ook deel3 wil ik niet missen
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_42563243
Pienjo,

heb nog ff zitten brainstormen over je "probleem om een plafond uit te vlakken midels een waterpas van 1.50 m.

Neem een punt dat je als punt wil nemen wat het laagste niveau moet zijn van je plafond, en van daar uit wil "vlakken". Bevestig dan een rechte haakse lat met de kopsekant boven(lengte zolang als je wil, mits het gewicht van de lat niet ervoor gaat zorgen dat het hout gaat doorhangen.) De waterpas maak je vast op de lat een de onderkant(of hou hem ertegenaan) net zo lang dat je aan het einde van de lat horizontaal uitkomt met je 'beginpunt". Het verschil vul je op, en bevestig de lat dan. Hierdoor kom je al een flink aantal meter aan het 'overbruggen' van je plafond. Omdat nu het eind van de lat gelijkloopt met je stelpunt. Kun je vandaaruit het zelfde trucje doen , net zo lang als nodig is om de totale lengte te overbruggen.

Deze bevestigde lat(ten) gebruik je nu als referentie punt, om de rest van het plafond uit te rachelen.

De vloer heeft an sich weinig met het plafond te maken, behalve natuurlijk als het scheef loopt (erg) dan kan je via een verloop in het plafond er voor zorgen dat e.e.a niet al te scheef eruit gaat zien. rechte lijnen tegenover elkaar (vloer en plafond) vallen minder op dan recht plafond en scheve vloer.

Dacht meld het ff in deel 3 van het grote Pienjo verbouwingstopic
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_42563427
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 23:51 schreef Cybersijp het volgende:
Pienjo,

heb nog ff zitten brainstormen over je "probleem om een plafond uit te vlakken midels een waterpas van 1.50 m.

Neem een punt dat je als punt wil nemen wat het laagste niveau moet zijn van je plafond, en van daar uit wil "vlakken". Bevestig dan een rechte haakse lat met de kopsekant boven(lengte zolang als je wil, mits het gewicht van de lat niet ervoor gaat zorgen dat het hout gaat doorhangen.) De waterpas maak je vast op de lat een de onderkant(of hou hem ertegenaan) net zo lang dat je aan het einde van de lat horizontaal uitkomt met je 'beginpunt". Het verschil vul je op, en bevestig de lat dan. Hierdoor kom je al een flink aantal meter aan het 'overbruggen' van je plafond. Omdat nu het eind van de lat gelijkloopt met je stelpunt. Kun je vandaaruit het zelfde trucje doen , net zo lang als nodig is om de totale lengte te overbruggen.

Deze bevestigde lat(ten) gebruik je nu als referentie punt, om de rest van het plafond uit te rachelen.

De vloer heeft an sich weinig met het plafond te maken, behalve natuurlijk als het scheef loopt (erg) dan kan je via een verloop in het plafond er voor zorgen dat e.e.a niet al te scheef eruit gaat zien. rechte lijnen tegenover elkaar (vloer en plafond) vallen minder op dan recht plafond en scheve vloer.

Dacht meld het ff in deel 3 van het grote Pienjo verbouwingstopic
Het idee is goed, en ook uietvoerbaar ware het niet dat ik voor 90% klaar ben met rachelen in de woonkamer. In zo verre heeft de vloer er niets mee te maken, ik meet tussen vloer en plafond de hoogte. 8 Meter verder heb ik een verschil van 4 mm, dat zegt niet zo heel veel of alles waterpas is, maar ik heb iig 2 vlakken paralel lopen aan elkaar
pi_42680856
Even Inbouwspots brandveilig monteren. hier spammen hoor
pi_42684871
Leuk dat je weer bezig bent, nu snel de plafond dicht enzo!
  zondag 15 oktober 2006 @ 00:34:06 #11
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42685997
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 09:04 schreef Marsepein het volgende:
Shit, die heb ik er helemaal niet in.... ff zoeken.

[afbeelding]

Zo dan!
Wat voor afzuigkap ga je nemen / heb je gekocht?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 15 oktober 2006 @ 00:53:16 #12
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_42686668
Leuk dat je weer aan de slag gaat!! Ik ga het topic weer gezellig volgen, dat er maar veel foto's mogen komen.
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
pi_43323570
In Is deze dimmer geschikt voor deze trafo? staat even snel een vraag
pi_43357011
Vanavond een update, ik ben aan het isoleren van het plafond tussen begane grond en eerste etage.

Met glaswol

En dat jeukt, en ws morgen nog e.e.a. isoleren, dan jeukt het weer
pi_43357595
quote:
Op woensdag 8 november 2006 13:41 schreef Marsepein het volgende:
Vanavond een update, ik ben aan het isoleren van het plafond tussen begane grond en eerste etage.

Met glaswol

Zet ook een mondkapje op.
O ja en je bril, spoel die na het werk eerst goed af met water. Als je gelijk gaat wrijven krijg je allemaal krassen. En laat je bril niet bij de opticien in een spiritus of amoniak badje schoon maken want dan word hij echt schoon en zie je alle bouwkrassen en zie je dus niks meer door die krassen.
Isolatie snijden: Met lang breekmesje Met lat waar gesneden moet worden helemaal in/plat duwen en dan met mesje erlangs. Is in een keer door. Stoft ook niet zo als je dat met een kartelmes zou doen.
Gebruik je rollen of platen?
pi_43360496
quote:

Met glaswol

eerst je handen wassen voordat je naar de wc gegaat, heb al vaker een vriend of oom gezien die hielp met isoleren, naar de wc ging, en vervolgens constant in zijn kruis stond te krabben
  woensdag 8 november 2006 @ 15:32:55 #17
65960 sanger
pi_43360587
quote:

Met glaswol

Ben benieuwd naar de update

* gelukkig nooit last van jeuk door isolatie
pi_43364218
Ik ben er voor vandaag mee gestopt. Ik had overal jeuk, echt niet normaal. Knalrode kop (Voor de grapjurken onder ons, Ik heb het niet over mijn haar) van de uitslag, en elke 5 minuten een niesbui van 10 a 15 niezen.

Ik ben een heel eind maar dus net niet af. Morgen nog een keer de jeuk woonkamer in om de laatste stukken te isoleren.

Ik schat een uurtje of 2 werk. Ik denk dat ik vroeg begin, rond 7:00 uur, dan sta ik om 9:00 uur onder de douche en ben ik snel van de jeuk en het niezen af.

Solingjan, bedankt voor de tips, de meeste kende ik wel en gebruik ik ook. Maar nooit never nooit een stofkapje langer dan 5 minuten op. Ik stik dan, ga bijna dood, mijn kijkijzer beslaat als een dolle stier. Dan maar een avondje gruis happen.
  woensdag 8 november 2006 @ 17:25:06 #19
65960 sanger
pi_43364426
Nog een tip voor tijdens het douchen: laat eerst het water langs je lichaam spoelen voordat je gaat "wassen" daarmee voorkom je dat je het juist in je huid prikt.
pi_43365285
Ik heb al gedoucht. En het gaat nu weer aardig. Foto's komen na het eten (Ik moet nog gaan koken of halen daar ben ik nog niet uit)
  woensdag 8 november 2006 @ 17:52:01 #21
65960 sanger
pi_43365353
quote:
Op woensdag 8 november 2006 17:50 schreef Marsepein het volgende:
Ik heb al gedoucht. En het gaat nu weer aardig. Foto's komen na het eten (Ik moet nog gaan koken of halen daar ben ik nog niet uit)
Sambal bij ????

Zal ze morgenochtend wel zien dan!

Ook foto's van de uitslag?
pi_43374885
En de foto's van vandaag.

Isover glaswoldeken, 10 cm dik, 1,20 meter breed en 5 meter lang, omdat de ruimte tussen de balken 59 cm is, zaag ik de rol precies door de midden:

En het zaag resultaat:

5 meter uitgerold om af te meten:

Het eerste stuk erin:

En tot zover:
pi_43376298
Ik vind dat er altijd zo lekker knus uitzien. Huis dat een lekkere warme jas krijgt.

En het plafond ziet er super recht uit.
pi_43376437
quote:
Op woensdag 8 november 2006 22:11 schreef arithaterhorst het volgende:
Ik vind dat er altijd zo lekker knus uitzien. Huis dat een lekkere warme jas krijgt.

En het plafond ziet er super recht uit.
Je merkt het ook al direct. Ik doe het met name voor geluid (Er komen ook 2 lagen gips tegen aan) de echo is helemaal weg. Dat komt met het gips ertegen wel iets terug natuurlijk, maar het loopgeluid van boven is veeeeeeeeeel minder en dat is de echte reden.
pi_43380255
Ja maar die rollen gebruik ik niet. Waarom neem je niet die met alu folie. Dan heb je er minder last van. En die isoleren ook nog beter. O ja voor geluid!
Komt wel goed uit precies middendoor. Is het niet verstandig, kosten wegen op tegen de baten om er nog een laagonder te leggen met alu folie?
pi_43380467
Nee, absoluut geen alu folie, er bevindt zich op de eerste etage onder de vloerbedekking al een dampdichte laag!
pi_43387234
Zo, de isolatie zit er in, Pa Marsepein is ook aangekomen en zo dadelijk maar eens wat omzet genereren bij de bouwmarkt.
pi_43387604
ziet er alweer ggoed uit
Keep it up !
pi_43387906
quote:
Op woensdag 8 november 2006 22:13 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Je merkt het ook al direct. Ik doe het met name voor geluid (Er komen ook 2 lagen gips tegen aan) de echo is helemaal weg. Dat komt met het gips ertegen wel iets terug natuurlijk, maar het loopgeluid van boven is veeeeeeeeeel minder en dat is de echte reden.
Zo zijn wij nu bezig met de HR ketel te verplaatsen. En daar hebben we ook allemaal geluidsisolatie achter zitten, want de afvoer van boven loopt er ook langs. En elke keer als er boven iemand doortrekt.......
don't picture it

Wij nemen boven trouwens ook ondervloerbedekking. Heb je nog minder geluid. Als het goed is ben je nu al bijna klaar met isoleren en de bijeffecten dan

edit: ja dus, jullie zijn klaar
pi_43400604
quote:
Op donderdag 9 november 2006 10:35 schreef Marsepein het volgende:
Zo, de isolatie zit er in, Pa Marsepein is ook aangekomen en zo dadelijk maar eens wat omzet genereren bij de bouwmarkt.
En dat viel niet mee, een bouwmarkt die zelf aan het verbouwen is is nooit grappig ..... Stapels stelling materiaal voor de gipsplaten stelling, geen platen karren want die worden allemaal door werklui gebruikt etc etc.)

Maar uiteindelijk met alle materialen thuis gekomen. Omdat ik een afspraak om 15:00 uur had kon ik niet heel lang klussen. Dus met Pa Marsepein 2 (!) gipsplaten tegen het plafond gezet. Foto volgt later. Na het eten.
pi_43400700
quote:
Op donderdag 9 november 2006 10:58 schreef arithaterhorst het volgende:
Wij nemen boven trouwens ook ondervloerbedekking. Heb je nog minder geluid. Als het goed is ben je nu al bijna klaar met isoleren en de bijeffecten dan
Van boven aar beneden hebben we de volgende lagen:

- tapijt
- ondertapijt, dat zware, dempende
- 12 mm Multiplex
- Isofolie met gouden rug wat je ook onder laminaat legt.
- Vloerdelen van 22 mm dik
- 10 cm glaswol isolatie
- rachels van 22 mm
- 2 lagen gips

Je kunt natuurlijk nog veel meer doen tegen geluid, zwevende vloeren en plafonds maar het blijft een kosten-baten analyse.
pi_43407293
Eerst van 8:00 uur tot 10:00 uur de laatste stukken geisoleerd. Onder de douchecabine heb ik ipv 10 cm glaswol 20 cm gebruikt, en ik heb de maten opgenomen van het sifon. De maten neem ik straks op het gips over, en maak er dan een duidelijke foto van. Als ik dan ooit lekkage of een hardnekkige verstopping heb weet ik waar ik het plafond open moet maken.

Nadat ik klaar was met isoleren snel even gedoucht, weg jeuk. En toen met mijn pa naar de plaatselijke bouwmarkt. Zoals ik al schreef, een bouwmarkt die zelf aan het verbouwen is is nooit grappig. Geen platenkarren, grote materialen vanaf heden achterin de winkel, gipsplaten die ik nodig had lagen op 4 meter hoogte, voor de stelling stond allemaal stellingsmateriaal voor andere gedeeltes van de winkel. Al met al duurde het een uur voordat ik de 36 gipsplaten op de 2 karren had.

Ook nog een nieuw meetlint meegenomen, 8 meter, de oude was te slecht geworden. En dat is niet gek na 4 jaar. Meteen een goed stanleymes gekocht met nieuwe mesjes erbij. Gipsplaatschroeven in 2 lengtes want er komen immers 2 lagen gips, en een nieuwe gipsplaatschroefbitje. Oh ja, ook nog zo'n handige stempel gekocht. Ik heb er nu 2 en dat werkt wat fijner.

Rond 13:00 uur hadden we dan alle gipsplaten thuis liggen, was de aanhanger weer terug naar de bouwmarkt en zaten we bij ma Marsepein even een bakkie te doen. Om 13:30 uur zijn we begonnen met meten, snijden en schroeven. Na een klein uurtje was het begin daar. De eerste 2 platen zitten er in.

De foto's:
De bulk gipsplaten:

De maatvoering voor het sifon vand e douchecabine:

En het eerste resultaat

De linker plaat op de foto is nog niet geheel geschroefd, daar ga ik morgen mee verder.

Morgen meer
pi_43412220
Je bent weer lekker bezig. En.. het schiet al op. Ben je er al uit met de spots??

Trouwens bij de Al... hebben ze wel is een aanbieding van die breekmessen sets. 3 of 4 verschillende houders met een 20 tal breek messen. Daar werken we heel prettig mee.
pi_43412478
Een breekmes gebruiken voor het doorsnijden van gipsplaten is Kwalitatief Uitermate Teleurstellend. Het doet waar het voor gemaakt is, namelijk breken

Nee, bij het doorsnijden van gipsplaten heb ik liever iets in handen wat wat meer solide is.
pi_43412950
quote:
Op donderdag 9 november 2006 22:19 schreef Marsepein het volgende:
Een breekmes gebruiken voor het doorsnijden van gipsplaten is Kwalitatief Uitermate Teleurstellend. Het doet waar het voor gemaakt is, namelijk breken

Nee, bij het doorsnijden van gipsplaten heb ik liever iets in handen wat wat meer solide is.
Pino ik doe dit zelf met een aardappelmesje Aan de voorkant langs een lat in kerven. Als het puntje maar een puntje is.
Plaat op zijn kant. Klap met de vuist aan een van de kanten van het snijgroefje. En klaar. De plaat breekt.
Nu met het mes de andere kant doorsnijden. Klaar.

Die breekmessen die ik bedoel kun je voor legio andere doeleinden gebruiken. ( maar ook voor gipsplaten )

Nu komt het: Mocht je een plaat hebben die bij het met de vuist slaan niet kaarsrecht breekt, dan heb je te maken met een kwalitatief slechte plaat die niet overal even hard geperst is G aaaaaaach laat maar Die naam is al zo veel genoemd.
pi_43428995
Al weer wat verder!

Pa Marsepein aan het werk:

En resultaat tot nog toe:

Ik ga zo dadelijk nog even alle gipsplaatschroeven er in jassen, nu zit het alleen nog maar op de hoeken.
  vrijdag 10 november 2006 @ 16:10:26 #37
65960 sanger
pi_43429874
Strak hoor Marsepein!

Veel plezier met schroeven
pi_43432761
Nou weet ik nog niet hoe je die platen op lengte maakt??

Moeten die platen niet 1 cm van elkaar zitten ivm stucken. Of word dit niet gestuckd?
  vrijdag 10 november 2006 @ 18:04:08 #39
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_43433053
Go Pino Go

Wordt wel wat, zoals ze dat hier in het noorden zeggen
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 10 november 2006 @ 18:13:40 #40
65960 sanger
pi_43433286
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 17:51 schreef Solingjan het volgende:
Nou weet ik nog niet hoe je die platen op lengte maakt??

Moeten die platen niet 1 cm van elkaar zitten ivm stucken. Of word dit niet gestuckd?
Op lengte maken? Snijden denk ik.

En deze platen hebben een rond aflopende zijkant, als je er twee naast elkaar plaatst dan heb je een kiertje waar je je afwerking in kan smeren. Je hebt hiervoor diverse mooie producten. Den Braven heeft een kitsoort welke het superstrak maakt zonder gaasband. Gaasband kan ook met roodband.
pi_43433655
Nee geen kit, en geen roodband, ook geen gas. Een weefselversterkt product voor gipsplaten met ronde kant. Ik gebruik daarvoor:

waarna ik het afsmeer met:

Superglad en makkelijk verwerkbaar.

Maar eerst moet de 2e laag ertegen aan. En dat gebeurd volgende week.

En het schroeven is naar zondag verschoven. Nu geen tijd, morgen een gipswandje maken bij een maat van me.
pi_43433905
quote:
Op woensdag 8 november 2006 23:40 schreef Marsepein het volgende:
Nee, absoluut geen alu folie, er bevindt zich op de eerste etage onder de vloerbedekking al een dampdichte laag!
Dat maakt dus echt niks uit. Ik neem aan dat het in de plafond niet ineens 10 graden is.

Condenseren zal het dus nooit doen, aangezien het gewoon binnenklimaat is overal.
pi_43434028
Dan heeft folie ook geen zin, denk je wel? Je gebruikt folie om vochtransport tegen te gaan. Als je zegt dat er geen transport is omdat het niet ineens 10 graden is, dan hoeft er toch helemaal geen folie.

Maar het kan best dat 1 van de kamers boven wel 10 graden is, omdat er een raam open staat en er niet gestookt wordt. Door dan aan 2 kanten dampdicht af te werken llop je gewoon een risico op wat voor vochtprobleem dan ook.

Dus door deze 2 argumenten heb ik besloten geen folie te gebruiken aan de woonkamer kant.
  vrijdag 10 november 2006 @ 19:00:01 #44
65960 sanger
pi_43434454
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 18:29 schreef Marsepein het volgende:
Nee geen kit, en geen roodband, ook geen gas. Een weefselversterkt product voor gipsplaten met ronde kant. Ik gebruik daarvoor:

[afbeelding]
waarna ik het afsmeer met:
[afbeelding]

Superglad en makkelijk verwerkbaar.

Maar eerst moet de 2e laag ertegen aan. En dat gebeurd volgende week.

En het schroeven is naar zondag verschoven. Nu geen tijd, morgen een gipswandje maken bij een maat van me.
Volgens mij is dat hetzelfde als wat ik bedoel met die "kit"

Kijk hier maar eens
pi_43434662
Het lijkt er iig veel op! Maar de verkrijgbaarheid zal hier een stuk lastiger zijn. Misschien dat ik de naden van de eerste laag er mee afwerk. Eens kijken bij Imabo maandag of het daar ligt.

Daarmee heb ik dan weer wat minder geluidslekken.

Ik had het ooit in jou topic gezien, was er niet erg enthousiast over, maar het is het proberen waard.

Dank voor de tip!
  vrijdag 10 november 2006 @ 19:11:22 #46
65960 sanger
pi_43434796
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 19:06 schreef Marsepein het volgende:
Het lijkt er iig veel op! Maar de verkrijgbaarheid zal hier een stuk lastiger zijn. Misschien dat ik de naden van de eerste laag er mee afwerk. Eens kijken bij Imabo maandag of het daar ligt.

Daarmee heb ik dan weer wat minder geluidslekken.

Ik had het ooit in jou topic gezien, was er niet erg enthousiast over, maar het is het proberen waard.

Dank voor de tip!
Bouwcenter heb ik het vandaan.

Hoezo was je er nioet zo onthousiast over trouwens? Volgens mij stonden er maar 2 fotootjes in mijn topic?

Als je van de week in Hoofddorp ben heb ik wel een paar tubes over voor je, ik ben bang dat ik teveel heb.
pi_43481715
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 18:29 schreef Marsepein het volgende:
Zo, vandaag alles vastgezet en de plaatsen gemarkeerd waar leidingen lopen en ik dus ipv een 45 m een 35 mm gipsplaatschroef moet gaan gebruiken.
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 19:11 schreef sanger het volgende:

Hoezo was je er nioet zo onthousiast over trouwens? Volgens mij stonden er maar 2 fotootjes in mijn topic?

Als je van de week in Hoofddorp ben heb ik wel een paar tubes over voor je, ik ben bang dat ik teveel heb.
Ik was niet erg enthousiast omdat ik liver een klodder op een spaan neem en dan in 1 keer het glad en strak trek. Met zo'n kittube wordt het toch een beetje klooien heb ik het idee.

Verder heb ik besloten dat ik de huidige naden gewoon met een acrylaatkit afwerk. Dat ga ik dus morgenvroeg doen. Daarna gaat er een begin gemaakt worden met de 2e laag.

Wat ik schreef over het wandje wat ik bij een vriend ging zetten. Daar staat het geraamte inclusief kozijn. Van de week gaan we 's avonds de elektra daarin aanleggen en ws wat warm en koud water en een afvoertje ivm een wastafeltje wat op het kamertje komt.

Er wordt tzt een topic geopend met foto's

Ook kan ik melden dat we voor een andere spot in de woonkamer hebben gekozen, de bestelling is net de deur uit. Ik hoop ze dinsdag te hebben, dan kan dinsdag het plafond verder worden afgewerkt. Zie Is deze dimmer geschikt voor deze trafo? voor vorm en inhoud

(Niet meteen, ik ga zo dadelijk dat topic updaten!)
pi_44639705
Als antwoord op BE.

Nee, de updates hier staan even stil. Om een aantal redenen. Ik heb op het moment 's avonds erg weinig zin om wat te doen vanwege alle drukte door de week. Ik ben veel weg voor de zaak (Vast al wel gelezen) en ook huppelen we op dit moment elk weekend wel bij 2 of 3 afspraken binnen, de verjaardagen, bruiloften em amder leuk spul.

Wel heb ik als laatste het plafond in de woonkamer er bijna helemaal inzitten, ik hoop daar volgende week als ik een paar dagen vrij ben mee verder te gaan.

Ondertussen help ik een vriend met een zolder bewoonbaar te maken, de 3e is op komst en er moest e.e.a. worden gedaan. Wandje maken, wat elektra, warm en koud water, wasbakje etc. Daar zijn en gaan ook een paar zaterdagen in zitten.

Dus al met al gebeurt er veel maar is er weinig te updaten

Er zijn wel een aantal dingen die we gaan uitbesteden, maar wat en wanneer is nog niet echt besloten. We denken dan aan wat stucwerk, metselwerk, kozijnen en dubbelglas bijkeuken/kelder. E.e.a. hangt wel af van wat zoiets gaat kosten. Geld kan je maar 1 keer uitgeven.

Zo weer even goed?
pi_44640225
Dit is dus wat ik eerder schreef de bekende dip.
Vreemd he.!
O ja en dan wel bij andere werken. En thuis nog in de rotzooi zitten.
Wat zegt lief daarvan??
Ik geloof dat ik zelf in de tussentijd wel op 4-5 plaatsen nog geklust heb. Hoort erbij.
Je moet maar zo denken. Wat vandaag niet is dat komt morgen wel. Of overmorgen.
Wat maakt het uit. Zo kun je beter denken dan dat je over de rooie raakt.
Maar als je weer begint .... succes
pi_44640343
Ach ik ben na een aantla jaar wel bekend met het fenomeen klusdip. En goede vrienden help ik ALTIJD. Daar zegt mijn ega niets over, ze stimuleert het alleen maar.

Ja, ze is lief
pi_45836064
Kleine update:
quote:
Op maandag 29 januari 2007 22:22 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Dat horrording hangt, en werkt ook nog zoals het hoort. Ik zal er morgen een foto van schieten.
Beloofde foto's:

pi_45838905
Dat ziet er netjes uit Groen groen/grijs en dan die luxaflex. Is dat zilver/metallic?
pi_45839278
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 21:46 schreef Solingjan het volgende:
Dat ziet er netjes uit Groen groen/grijs en dan die luxaflex. Is dat zilver/metallic?
Ja, zilver mettalic of alu mettalic. Net hoe je het noemt.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 22:03:09 #54
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_45839555
Pientje on a roll

Gelukkig weer een update. Strak zo hoor!
Snobs have more fun!
KLIK!
  Moderator woensdag 31 januari 2007 @ 11:23:17 #55
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_45910745
Heel mooi ja!!
Maar als er eenmaal stof opligt
pi_45911043
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 11:05 schreef Koningin het volgende:
Heel mooi ja!!
Maar als er eenmaal stof opligt
Daar heb je gewoon opzetstukken voor voor de stofzuiger. Ik hebe r nog geen, want met een stofdoek kom je ook een eind mits je het maar elke week even doet.

We hebben ze ook in de badkamer hangen (Iets bredere) en 1 keer per week met de stofdoek langs is voldoende.
pi_46899093
Zo, eindelijk weer eens een update

De schouw netjes afgewerkt, klaar om te stucen:

Raampartij voorkant woonkamer. Plafond dicht, spots ingebouwd en getest. Gordijnkoof gemaakt:

Achterkant woonkamer, gordijnkoof, spots voorbereid:

En dezelfde koof vanuit een ander perspectief:

De spots zoals ik ze gekocht heb:

Ik ben nu begonnen met het plafond dichtmaken in de hal. Maar voordat ik daarmee kon beginnen, moest ik eerst nog een 19mm pijpje aanleggen voor het eventueel in de toekomst elektrische koken:

En wat overlengte, zodat de elektricien het ooit mooi netjes kan maken:

Het begin van het rachelwerk in de hal. Omdat er e.e.a. aan leidingwerk loopt moet het plafond verlaagd worden uitgevoerd (Nog steeds 2,5 M hoog):

En ook op de overliggende wand de eerste rachel aangebracht:

[ Bericht 2% gewijzigd door Marsepein op 04-03-2007 11:24:35 ]
  zondag 4 maart 2007 @ 10:50:39 #59
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_46899312
@ Marsepein. Nog goede tip voor het maken van een koof?

Ziet er trouwens goed uit
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_46899357
quote:
Op zondag 4 maart 2007 10:50 schreef Martijn_77 het volgende:
@ Marsepein. Nog goede tip voor het maken van een koof?

Ziet er trouwens goed uit
Goed meten, recht zagen. En probeer de koof zover te laten uitsteken dat als er overgordijnen hangen die kamerhoog zijn ze niet tegen je vensterbank aan staan.
pi_46913625
Vandaag niet veel opgeschoten. De buurjongen van 11 heeft ontdekt dat ik 'iets met computers doe' en is wel 3 a 4 keer geweest met vragen en om te kijken hoe ik mijn netwerk e.d. ingericht heb.

Toch 2 foto's:

Een aantal liggers gemaakt:

En veel tijd verloren bij het opnieuw construeren van de aftimmering van het trapgat. Dat valt niet mee als alles scheef en krom is. Het is zeker niet af, morgen ga ik 's avonds verder:
  zondag 4 maart 2007 @ 18:54:48 #62
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46914140
Ik heb steeds in mijn hoofd dat het bij jullie al helemaal mooi af is, maar dat is eig. alleen boven natuurlijk.
Wat een werk nog zeg!
pi_46914476
quote:
Op zondag 4 maart 2007 18:54 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb steeds in mijn hoofd dat het bij jullie al helemaal mooi af is, maar dat is eig. alleen boven natuurlijk.
Wat een werk nog zeg!
Er is inderdaad nog wel wat werk, maar zodra het plafond in de hal er in zit hoop ik ook een stucadoor te hebben gevonden die de hele benedenverdieping in 1 keer netjes stucadoort. Dan is het nog schilderen en laminaat leggen.

Het is te overzien hoor, maar ik moet nu maar eens doorzetten en weer e.e.a. af maken. Gelukkig heb ik op het werk sinds kort een nieuwe manager die vindt dat je gewerkte overuren meteen moet opnemen. Sparen kan ik dus niet meer, en dat betekent dat ik vaker een middagje vrij ben om weer wat te doen.
pi_46918335
Goed om te zien MP, dat jullie weer bezig zijn met de voorbereidingen van mooi maken !
pi_46918688
die lux a flex is er mooi!!! weer eens een keer wat anders als gordijnen
  Moderator zondag 4 maart 2007 @ 21:57:38 #66
92034 crew  Vonkenboer
pi_46921361
quote:
Op zondag 4 maart 2007 18:54 schreef Brighteyes het volgende:
Wat een werk nog zeg!
Ik vind het uberhaupt al onvoorstelbaar dat mensen het voor elkaar krijgen om op die paar vierkante meter te kunnen leven Ik zou me er zo erg aan gaan irriteren

Mooi om te zien dat je vorderingen maakt (Komen mijn gootjes ook nog een keer in de kelder te hangen
  maandag 5 maart 2007 @ 09:05:04 #67
65960 sanger
pi_46931874
Die koof is mooi zo Marsepein. Dat staat bij ons ook nog op de planning. Laat je hem zo, of ga je hem nog in kleur aflakken?
pi_46933408
Die wordt gewoon hoogglans wit afgelakt.
  maandag 5 maart 2007 @ 10:36:54 #69
65960 sanger
pi_46933483
Nog 1 vraagje! Heb je de koof bevestigd aan het regelwerk, of in de gipsplaten?
pi_46933725
Ik heb 2 lagen gipsplaat gemonteerd behalve waar de koof zit. Daar is 1 laag gips en dan de koof. De koof is uiteraard aan het regelwerk gemonteerd.
  maandag 5 maart 2007 @ 11:03:46 #71
65960 sanger
pi_46934114
quote:
Op maandag 5 maart 2007 10:46 schreef Marsepein het volgende:
Ik heb 2 lagen gipsplaat gemonteerd behalve waar de koof zit. Daar is 1 laag gips en dan de koof. De koof is uiteraard aan het regelwerk gemonteerd.
Oke, duidelijk. Je hebt dus vooraf de maten van de koof reeds bepaald. Das een verschil met ons.
pi_46935702
Mooie spotjes zo, zijn ze ook nog te richten, of schijnen ze altijd recht naar beneden?

Ga je je plafond van de gang ook nog isoleren, om geluidsoverlast van een doorstromende afvoer te beperken?
pi_46938989
Spots zijn niet te richten maar hebben een breed stralingsveld (Vraag me nu niet precies hoe breed, dat weet ik niet uit mijn hoofd).

Om de liggende (douche)afvoer komt ws een stukje isolatie, en ook naast de meterkast isoleer ik tegen geluid. En dat is belangrijker want geloof me, het doortrekken van de wc heeft aanzienlijk minder inlevingsvermogen nodig om te horen wat er door gaat dan de doucheafvoer.
pi_46939079
quote:
Op maandag 5 maart 2007 13:46 schreef Marsepein het volgende:
Om de liggende (douche)afvoer komt ws een stukje isolatie, en ook naast de meterkast isoleer ik tegen geluid. En dat is belangrijker want geloof me, het doortrekken van de wc heeft aanzienlijk minder inlevingsvermogen nodig om te horen wat er door gaat dan de doucheafvoer.
Ik geef je hierin helemaal gelijk
pi_46947882
Ziet er goed uit nu nog afwerken , schilderen enzo dan er is weer behoorlijk wat in de af staat. Keep up the good work
pi_46994402
Na 2 halve avondjes klussen ben ik zover dat het rachelwerk bijna klaar is. Helaas moet ik om 22:00 uur stoppen ivm de herrie. Stand tot nog toe:

Hier tussen moeten nog 2 dwarsbalkjes:

En dan rond de meterkast nog e.e.a. afwerken.

Morgen weer verder.
pi_47005425
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 22:29 schreef Marsepein het volgende:
[afbeelding]
Ziet er weer uit als degelijk werk!

Het word trouwens wel een uitdaging om alle draden netjes in de centraaldoos te krijgen
pi_47005735
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 09:03 schreef Gurb het volgende:

[..]

Ziet er weer uit als degelijk werk!

Het word trouwens wel een uitdaging om alle draden netjes in de centraaldoos te krijgen
Die centraaldoos wordt een centimeter of 12 verhoogd dmv een opzetstuk dus dat gaat zeker passen
pi_47005841
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 09:18 schreef Marsepein het volgende:
Die centraaldoos wordt een centimeter of 12 verhoogd dmv een opzetstuk dus dat gaat zeker passen
pi_47005870
Ik twijfel trouwens of ik links en boven de meterkast met gips of met hout afwerk. Als ik het met gips doe dan wordt het gesausd in dezelfde kleur als de muren worden. En doe ik het met hout dan wordt het bling-bling wit.

En ik overweeg of ik boven de meterkast een klein kastje met deurtje maak ipv vast aftimmeren. Dan kan ik er altijd bij en heb ik nog een plek om wat kleine dingetjes die je niet in de meterkast wilt hebben op te bergen.
  woensdag 7 maart 2007 @ 10:06:19 #81
65960 sanger
pi_47006993
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 09:24 schreef Marsepein het volgende:
Ik twijfel trouwens of ik links en boven de meterkast met gips of met hout afwerk. Als ik het met gips doe dan wordt het gesausd in dezelfde kleur als de muren worden. En doe ik het met hout dan wordt het bling-bling wit.

En ik overweeg of ik boven de meterkast een klein kastje met deurtje maak ipv vast aftimmeren. Dan kan ik er altijd bij en heb ik nog een plek om wat kleine dingetjes die je niet in de meterkast wilt hebben op te bergen.
Je geeft eigenlijk zelf het antwoordt al

Ik zou kiezen voor hout, en daar een kastje van maken. Opbergruimte en toegankelijkheid.
  Moderator woensdag 7 maart 2007 @ 11:13:59 #82
92034 crew  Vonkenboer
pi_47008955
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 09:18 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Goed bezit ; kan menig persoon nog van leren
Ik zou kiezen voor een luikje boven de meterkastl opbergruimte is altijd handig
pi_47130610
Definitief besloten, er komt geen kastje boven de meterkast. Het is te klein (1,5 schoenendoos) niet haaks en recht waardoor nog erg veel ruimte verloren gaat. Bovendien kost het veel extra tijd wat ik er nu niet voor over heb.

Zo weer een paar klusuurtjes verder en zie hier het volgende resultaat:

Eerst maar eens de pijpjes genummerd zodat ik later nog weet welke groep welk pijpje is omdat toch alles wordt afgetimmerd:

Vervolgens de staande leidingen geisoleerd met wat glas wol en wat multiplex op maar gezaagd en gemonteerd. Ik geef toe, het is slechts 1 zin maar toch iets meer werk dan gedacht. Niet alles is haaks, recht en netjes, dus het was passen en meten:

Dan komt de handigheid naar voren van een vriend die interieurbouwer is. Hij heeft van het uitgezaagde stuk van het keukenblad (Dat waar nu de gaskookplaat zit) 2 mooie vensterbankjes gemaakt. 1 voor de keuken en 1 voor de bijkeuken. Keurig een kunststof strip in alu kleur erop gelijmd dus ik ben helemaal blij:

De kleur is niet helemaal hetzelfde, maar dat komt door het verschil in materiaal, maar ik ben erg tevreden:

Er zit in beide vensterbanken wel een naad maar die is zo netjes dat het niet opvalt. En hij zit in het midden dus ook dat is mooi gedaan
pi_47133952
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 19:01 schreef Marsepein het volgende:
Er zit in beide vensterbanken wel een naad maar die is zo netjes dat het niet opvalt. En hij zit in het midden dus ook dat is mooi gedaan
Waar??? Ja in het midden. Niets te zien.
pi_47162176
Zo, vandaag de centraaldoos in de hal aangepakt, de ellendeling. Eerst maar eens een before foto:

En dan gaan we beginnen, maar natuurlijk niet voordat de groep is afgeschakeld, dmv de testknop meteen de aardlek getest:

Daarna maar eens strengen gemaakt per invoerbuis, anders kom ik er echt niet meer uit, met zoveel zwart ertussen:

Omdat de centraaldoos zo'n 10,5 cm te diep ligt moest ik iets verzinnen om dat mooi op te lossen. Bleek dat daar kant-en-klare oplossingen voor zijn, verhogingsringen. Al lang geleden heb ik er een paar besteld, en nu komen ze van pas. Eerst de boel maar eens op de werkbank in elkaar gezet. Omdat ik niet zulke lange schroeven heb, heb ik het met draadeind gedaan. Na elke verhoging van 3 cm een boutje zodat de verhogingen niet naar beneden vallen als je het dekseltje loshaalt:

En zo ziet het er dan uit als al die verhogingssets gemonteerd zijn:

We beginnen met de aardedraad. Deze allemaal bij elkaar gehaald en verbonden met een lasklem:

En zo gaan we verder tot op het laatst alleen zwart overbleef. Omdat ik de buizen had beschreven, wist ik welke zwarte naar welk schakelpunt gingen. Daardoor was het makkelijker om de juiste zwarte bij de juiste zwarte te doen. Er zijn er zoveel want ik heb 2 wisselschakelaars voor het licht in de hal, en een dubbelpolige schakelaar voor het buitenlicht:

Daarna de blauwe nog weggewerkt, en het deksel vastgezet. Totaal zitten er 10 lasklemmen in de doos Natuurlijk nog even een blauwe en een zwarte dor het deksel heen voor de lamp:

Lamp monteren en voila, dat ziet er weer netjes uit. Ik heb verder al het nog niet gemonteerde elektraspul afgedopt:

Toen had ik precies nog zin omhet eerste stukje gipsplafond te monteren. Morgen ga ik er mee verder:
pi_47162232
En zoals op de laatste foto is te zien heb ik de deur weer in de meterkast gehangen
  Moderator zondag 11 maart 2007 @ 18:45:28 #87
92034 crew  Vonkenboer
pi_47163132
quote:
Op zondag 11 maart 2007 18:20 schreef Marsepein het volgende:
En zoals op de laatste foto is te zien heb ik de deur weer in de meterkast gehangen
Ziet er strak en precies uit zoals het hoort.
Alleen zo jammer dat je bij het lichtpunt vergeten bent een aarde draad uit te lassen komt er verder ook nog een rookmelder in de gang te hangen of ?
pi_47163290
Rookmelder is nog niet gepland. En inderdaad er hoort een aarde draad naar buiten, niet meer aan gedacht. Spijtig dat ik alles weer open moet halen, maar wat moet dat moet. Morgen hangt er ook een aarde draad naar buiten
  Moderator zondag 11 maart 2007 @ 19:01:59 #89
92034 crew  Vonkenboer
pi_47163710
quote:
Op zondag 11 maart 2007 18:49 schreef Marsepein het volgende:
Rookmelder is nog niet gepland. En inderdaad er hoort een aarde draad naar buiten, niet meer aan gedacht. Spijtig dat ik alles weer open moet halen, maar wat moet dat moet. Morgen hangt er ook een aarde draad naar buiten

In de nieuwbouw zijn rookmelders verplicht op iedere verdieping in de verkeersruimten (gangen).
Het is maar een tip, die dingen kunnen leven redden en ze zijn zelfs in heel mooi design te vinden (zie cijbercijp topic; was volgens mij van hager)
  zondag 11 maart 2007 @ 20:23:11 #90
60533 Quara
R3Ð Ðév¡l
pi_47166662
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 20:42 schreef Solingjan het volgende:

[..]

Waar??? Ja in het midden. Niets te zien.

Daar denk ik?
[url=http://www.]www.[/url]
Thinking to be is quite the opposite of being one
pi_47169742
quote:
Op zondag 11 maart 2007 20:23 schreef Quara het volgende:

[..]

[afbeelding]

Daar denk ik?
Exactomundo!
pi_47170146
quote:
Op zondag 11 maart 2007 19:01 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

In de nieuwbouw zijn rookmelders verplicht op iedere verdieping in de verkeersruimten (gangen).
Het is maar een tip, die dingen kunnen leven redden en ze zijn zelfs in heel mooi design te vinden (zie cijbercijp topic; was volgens mij van hager)
Je schrijft het al, in nieuwbouw is het verplicht. En ja er komen (ooit) rookmelders. Of het 230V melders zullen zijn? Geen idee, waarschijnlijk niet. Dat is niet handig, dat weet ik. Maar nu alles opnieuw doen en melders gaan installeren is een slecht idee. Niet alles kun je vooraf bedenken en uitvoeren.
pi_47170873
quote:
Op zondag 11 maart 2007 18:19 schreef Marsepein het volgende:

Toen had ik precies nog zin omhet eerste stukje gipsplafond te monteren. Morgen ga ik er mee verder:
[afbeelding]
Kun je hier boven deze gipsplaat geen doos maken met stroom. Voor het geval dat er van die rooksmelders komen. Maak een foto, je weet waar hij zit en je hoeft daar dan alleen maar de gipsplaat in te zagen en je kunt de rook melder daar ophangen.
pi_47171113
quote:
Op zondag 11 maart 2007 21:57 schreef Solingjan het volgende:

[..]

Kun je hier boven deze gipsplaat geen doos maken met stroom. Voor het geval dat er van die rooksmelders komen. Maak een foto, je weet waar hij zit en je hoeft daar dan alleen maar de gipsplaat in te zagen en je kunt de rook melder daar ophangen.
Terwijl ik het hierbovenstaande intikte dacht ik dat ik inderdaad ergens een doos moest of kon maken. Net bedacht dat ik er **altijd** 1 kan maken voor de meterkast. Ik kan zonder iets te slopen daar met elektra komen. Dat is dus geen probleem.
pi_47177015
quote:
Op zondag 11 maart 2007 18:19 schreef Marsepein het volgende:
Zo, vandaag de centraaldoos in de hal aangepakt, de ellendeling. Eerst maar eens een before foto:
[afbeelding]

En dan gaan we beginnen, maar natuurlijk niet voordat de groep is afgeschakeld, dmv de testknop meteen de aardlek getest:
[afbeelding]

Daarna maar eens strengen gemaakt per invoerbuis, anders kom ik er echt niet meer uit, met zoveel zwart ertussen:
[afbeelding]

Omdat de centraaldoos zo'n 10,5 cm te diep ligt moest ik iets verzinnen om dat mooi op te lossen. Bleek dat daar kant-en-klare oplossingen voor zijn, verhogingsringen. Al lang geleden heb ik er een paar besteld, en nu komen ze van pas. Eerst de boel maar eens op de werkbank in elkaar gezet. Omdat ik niet zulke lange schroeven heb, heb ik het met draadeind gedaan. Na elke verhoging van 3 cm een boutje MOERTJE zodat de verhogingen niet naar beneden vallen als je het dekseltje loshaalt:
[afbeelding]

En zo ziet het er dan uit als al die verhogingssets gemonteerd zijn:
[afbeelding]

We beginnen met de aardedraad. Deze allemaal bij elkaar gehaald en verbonden met een lasklem:
[afbeelding]

En zo gaan we verder tot op het laatst alleen zwart overbleef. Omdat ik de buizen had beschreven, wist ik welke zwarte naar welk schakelpunt gingen. Daardoor was het makkelijker om de juiste zwarte bij de juiste zwarte te doen. Er zijn er zoveel want ik heb 2 wisselschakelaars voor het licht in de hal, en een dubbelpolige schakelaar voor het buitenlicht:
[afbeelding]

Daarna de blauwe nog weggewerkt, en het deksel vastgezet. Totaal zitten er 10 lasklemmen in de doos Natuurlijk nog even een blauwe en een zwarte dor het deksel heen voor de lamp:
[afbeelding]

Lamp monteren en voila, dat ziet er weer netjes uit. Ik heb verder al het nog niet gemonteerde elektraspul afgedopt:
[afbeelding]

[afbeelding]

Sorry pinjo, maar Vonkie geeft hier aan dat dit de juiste(en enige) oplossing was voor je probleem van de te hoog hangende centraaldoos. nu kan ik er nog wel inkomen dat je bijv. 2x 3 cm ophoogt(been there done that zeg maar) maar 12 cm? bij een centraal doos moet je als je ooit er weer bij moet op 17 cm van je af de draden weer in hjet juiste gat zien te krijgen? gaat niet lukken. Zou de boel van de doos open maken, centraaldoos verlagen, buizen aanhelen vastzetten, en alsnog alle lassen op de normalen manier in een doos doen die bijv. met een ophoogring van 3cm is opgehoogd(ivm veel draden) lengte heb je genoeg nu....

daarnaast weet je straks never noit meer waar welke streng naar toe gaat 9staat nu op de buizen, dus ff een dymolabelwriter pakken en plakkertje maken wat waar heen gaat scheelt je heel wat geleuter.

maar goed just thoughts my friend, just thoughts

Ben al lang blij dat je klusdip voorbij is
pi_47180388
quote:
Op maandag 12 maart 2007 00:28 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

Sorry pinjo, maar Vonkie geeft hier aan dat dit de juiste(en enige) oplossing was voor je probleem van de te hoog hangende centraaldoos. nu kan ik er nog wel inkomen dat je bijv. 2x 3 cm ophoogt(been there done that zeg maar) maar 12 cm? bij een centraal doos moet je als je ooit er weer bij moet op 17 cm van je af de draden weer in hjet juiste gat zien te krijgen? gaat niet lukken. Zou de boel van de doos open maken, centraaldoos verlagen, buizen aanhelen vastzetten, en alsnog alle lassen op de normalen manier in een doos doen die bijv. met een ophoogring van 3cm is opgehoogd(ivm veel draden) lengte heb je genoeg nu....

daarnaast weet je straks never noit meer waar welke streng naar toe gaat 9staat nu op de buizen, dus ff een dymolabelwriter pakken en plakkertje maken wat waar heen gaat scheelt je heel wat geleuter.

maar goed just thoughts my friend, just thoughts

Ben al lang blij dat je klusdip voorbij is
Je hebt helemal gelijk, het verdient niet de schoonheidsprijs. Maar het is netjes, en straks ook duidelijk gedocumenteerd dmv foto's. Veranderen doe ik echt niet. Dat kost me teveel tijd.

Boutje en moertje haal ik inderdaad weleens door elkaar Zal wel dialect zijn ofzo...
  Moderator maandag 12 maart 2007 @ 10:56:14 #97
92034 crew  Vonkenboer
pi_47182937
quote:
Op maandag 12 maart 2007 08:49 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Je hebt helemal gelijk, het verdient niet de schoonheidsprijs. Maar het is netjes, en straks ook duidelijk gedocumenteerd dmv foto's. Veranderen doe ik echt niet. Dat kost me teveel tijd.

Boutje en moertje haal ik inderdaad weleens door elkaar Zal wel dialect zijn ofzo...
Het niet of wel plaatsen van rookmelders moet je natuurlijk helemaal zelf weten; maar je hebt nu nog de mogelijkheid tot het plaatsen van een buisje en bedraden ervan.

Ik zou die afweging zeker wel maken; ze kunnen levensreddend zijn
pi_47213165
Vonk e.a. jullie hebben me overtuigd. Ik ga iig kijken wat de mogelijkheden zijn. Zo dadelijk eens op de site van hager kijken of ik wat moois vind. Ik ga het iig op de Solingjan manier doen in de hal. Het eerst gemonteerde gipsplaatje haal ik weg en maak daar ergens een centraaldoos tussen. Ik zoek een lichte groep uit, of een groep waarvan ik de exacte last weet. Bijvoorbeeld de sfeerhaard, wasmachine, droger, vaatwasser oid. Wat is ook al weer de maximale aansluitwaarde dat er een aparte groep MOET?

Verder heb ik vandaag het plafond in de hal afgemaakt, en ja, een aarde draad buiten de doos gelast.

Zier hier de foto's:

Zie verder Brandmelders.
pi_47243126
Na het openen van het topic Brandmelders. ben ik om, er komen toch brandmelders in huize Marsepein. In de hal, in de bijkeuken en op de overloop. Verder ga ik ernstig nadenken of ik ook in de woonkamer en in de slaapkamers eenmelder ophang. Omdat een RF module vrij prijzig is ga ik toch wat extra buisjes over de plafonds heen leggen. Allen naar een centraal punt zodat ik alle melders kan koppelen.

Voor de overloop en de slaapkamers is dat het lastigs. Daar is het immers helemaal klaar, en moet ik ws over de zolder met de bekabeling. Dat betekent weer dat ik van de hal naar de ketelkast moet komen en die zitten niet boven elkaar. Maar ws kom ik een heel eind door een paar gipsplaten te verwijderen.

Stroom is nog een vraag hoe ik dat ga doen op de overloop en in de woonkamer. Maar ondanks het extra werk wat het opleverd heb ik er een goed gevoel over. Veiligheid is belangrijk. Ik hoop echter dat de melders nooit gebruikt hoeven worden.

Waarschijnlijk ies ik voor de GIRA melders, gewoon omdat ik fan van GIRA ben. Ik heb alleen nog niet gevonden of GIRA ook een CO melder in het programma heeft zitten. Die zou namelijk in de ketelkast moeten komen.

Ook zijn we onze oprit meer dan zat,1 grote blubberzooi en lelijk en verzakt. Daar moet ook wat aan gebeuren, zie Grindpad aanleggen.
pi_47615986
Zo, weer eens een update. Veel is er niet gebeurd, omdat er van de week andere dingen prioriteit hadden, e.e.a. is dus van vorige week zaterdag en van net even 2 uurtjes werken.

Komen ze.

Vanwege toekomstige brandmelders en een inbraakmeldsysteem moest er nog een mogelijkheid gecreeerd worden om met bedrading van de kelder naar de nok van het huis te komen. Dus ik had me bedacht dat als ik van de meterkast in de ketelkasy (1e etage) zou kunnen komen dan was dat probleem opgelost. Eerst maar eens wat gipsplaatjes weggeschroefd:

Zo ziet het er dan uit, als ik achter het wandje omhoog kijk. Goed te zien is dat het niet makkelijk is om er wat buisjes bij te leggen. Daarom heb ik besloten er een 40mm pvc pijp te leggen, daar kan in de toekomst e.e.a. aan laagspanning doorheen.

En hier is het eerste stukje op zijn plek:

In de ketelkast ziet het er dan ongeveer zo uit:

En hier zie je dan hoe e.e.a. boven het plafond in de hal uit komt:

Om met een paar verzetjes in de meterkast uit te komen:

En binnen:

Tijd om de eerste brandmelder voor te bereiden, paar gipsplaatjes wegschroeven in de woonkamer:

En hier komt de melder ongeveer, precies in het midden van de kamer, ver genoeg van de muren en deuren verwijderd om geen vals alarm te geven:

Tja, en dan een klein ongelukje met grote gevolgen. De hele verbouwing bescherm ik de tegeltjes op de schouw met mijn leven. Dat was iets wat ik wilde bewaren. WIlde ja, want door het omvallen van een steun onder een gipsplaat vandaan is er een hoek afgebroken:
pi_47617087
Shut ! voor je tegel !
pi_47617250
Ja, dat kun je wel zeggen. Nu hak ik ze allemaal weg, en ga tzt op zoek naar een stukje natuursteen.
pi_47623557
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 21:55 schreef Marsepein het volgende:

Ja, zilver mettalic of alu mettalic. Net hoe je het noemt.
Hebben wij ook bij het keukenraam, lekker strak, prachtig
(alleen bij 1 zijkant heeft er een poes zitten kauwen, dus daar is het niet meer zo strak )
pi_47634223
In De klusperikelen van Marsepein (Deel 1) heb ik alle fotolinkjes veranderd, zodat alle foto's het weer zouden moeten doen. De klusperikelen van Marsepein (Deel 2) is de volgende keer aan de beurt
  Moderator zondag 25 maart 2007 @ 11:28:26 #105
92034 crew  Vonkenboer
pi_47634648
Ai, dat is best behoorlijk pijnlijk van die tegel; zul je altijd zien dat je er sinds dat jullie begonnen zijn met slopen en verherbouwen zuinig op zijn geweest en dat het in een onbewaakt ogenblik nog gebeurd

Balen
  zondag 25 maart 2007 @ 11:46:25 #106
165848 SoupNazi
No soup for you!
pi_47634965
Zonde van die tegel.
A.F.C. Ajax
  zondag 25 maart 2007 @ 11:54:22 #107
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_47635112
Ach wat jammer Pino
heb je ook een foto van hoe die haard eruitzag eerst?
Niet om je te pesten
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_47645085
Best makkelijk als je je kamers nog niet hebt afgewerkt om er nog even wat buisjes bij te kunnen plaatsen maar wat ontzettend balen van dat tegeltje. Zo'n zelfde hoektegeltje vinden zul je niet en laten maken van zo'n tegelje bij iemand die aan keramiek doet of het geheel vervangen zijn dan nog de enige mogelijk heden.

Wat betreft de 40mm buis die je hebt gebruik niets mis mee maar je hebt ook dikkere elektriciteits buizen dan 19mm. Deze zijn goedkoper dan de dik wandige 40mm grijze buis.
pi_47658283
quote:
Op zondag 25 maart 2007 11:54 schreef Duderinnetje het volgende:
Ach wat jammer Pino
heb je ook een foto van hoe die haard eruitzag eerst?
Niet om je te pesten
DIt is de beste foto die ik kan vinden:
  maandag 26 maart 2007 @ 00:10:46 #110
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_47659161
Zou je zoiets niet op marktplaats od. kunnen vinden? Of bij zo'n handelaar in gebruikte bouwmaterialen?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_47659916
quote:
Op maandag 26 maart 2007 00:10 schreef Duderinnetje het volgende:
Zou je zoiets niet op marktplaats od. kunnen vinden? Of bij zo'n handelaar in gebruikte bouwmaterialen?
Ik kan nu iig een stukje vergelijkingsmateriaal meenemen om te kijken of kleur, hoekronding en dikte hetzelfde zijn
  dinsdag 27 maart 2007 @ 08:27:43 #112
65960 sanger
pi_47700780
Als je zoiets van natuursteen wilt laten maken denk ik dat het lastig zal zijn uit 1 stuk, vanwege kwetsbaarheid.

Zonde. Misschien is het inderdaad de moeite eens op MP te kijken
pi_47821493
Even een tussendoor update:

De pijpjes voor de rookmelders in de woonkamer en in de hal:

Schuin stukje gipsplaat boven de trap, het begint al wat te lijken:

Iemand interesse in 100 Kg aan gipsplaat brokken?

Ik dacht dat ik een brommer hoorde aankomen (Raam stond open) maar er vloog een gigantische hommel oid door de woonkamer, zeker een centimeter 4 groot:

Architraven van het kozijn van de voordeur verwijderd en oude loszittende stuclaag verwijderd omdat dat erg los en zanderig was:

Architraven rond kelderdeur verwijderd om het makkelijker mooi glad te kunnen stucen:

Architraven rond de deur naar de woonkamer verwijderd, en de hoek erachter schoongekrabt om te kunnen stucen:

De meterkast weer netjes afgetimmerd (afgeschroefd ), nog niet wetende wat ik met de rechterzijkant ga doen. Optie is om er een stukje gipsplaat tegenaan te schroeven, en dan meesauzen in de kleur van de wanden. Op de hoek rechtsvoor doe ik dan een hoeklatje wat ik gewoon meeschilder met de rest van de kast:
pi_47822511
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 10:10 schreef Marsepein het volgende:
De meterkast weer netjes afgetimmerd (afgeschroefd ), nog niet wetende wat ik met de rechterzijkant ga doen. Optie is om er een stukje gipsplaat tegenaan te schroeven, en dan meesauzen in de kleur van de wanden. Op de hoek rechtsvoor doe ik dan een hoeklatje wat ik gewoon meeschilder met de rest van de kast:
[afbeelding]
Ik zou hem zoveel mogelijk proberen te laten integreren in de rest van de wand, dus zoveel mogelijk gipsplaat ertegen en meesauzen.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 10:48:06 #115
65960 sanger
pi_47822571
Of juist niet, en hem totaal afwijkensd maken van de wanden. Dan springt hij echt in het oog wat een mooi effect kan zijn. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.
pi_48162213
Zo, een update zonder foto's. Wat is er ondertussen allemaal gebeurt:

- De rookmelders zijn binnen.
- Het gipswandje naast de kelder is gestuct.
- Alle plafond naden in de hal zijn dicht gezet.
- Gipsplaat opzij van de meterkast gezet.
- Dit plaatje gestuct.
- Hoeklatje geplaatst
- Wat voorbereidende werkzaamheden voor plafond en wanden (Voorstrijk voor stuc)
- Schroefgaten van de houten omtimmering van de meterkast afgeplamuurd
- Deur meterkast afgeschaafd.
pi_48162776
quote:
Op zondag 25 maart 2007 23:43 schreef Marsepein het volgende:

[..]

DIt is de beste foto die ik kan vinden:
Ik zie het nu pas wij hebben exact dezelfde kachel

pi_48162835
We hadden dezelfde kachel
pi_48162877
Maar als ik het eerder had geweten had je hem zo mogen hebben voor onderdelen ofzo. Nu ligt hij bij een oud ijzer boer te roesten, of te wachten tot hij lantaarnpaal mag worden....
pi_48163929
Maak je geen zorgen binnen kort vinden ze elkaar alsnog
  dinsdag 10 april 2007 @ 00:18:06 #121
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_48164092
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 00:11 schreef tnimble het volgende:
Maak je geen zorgen binnen kort vinden ze elkaar alsnog

wat een romantiek zo op het klussersforum
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_48164282
* Marsepein pinkt een traantje weg
  Moderator dinsdag 10 april 2007 @ 10:24:03 #123
92034 crew  Vonkenboer
pi_48168858
quote:
Op maandag 9 april 2007 23:14 schreef Marsepein het volgende:
Zo, een update zonder foto's. Wat is er ondertussen allemaal gebeurt:

- De rookmelders zijn binnen.
- Het gipswandje naast de kelder is gestuct.
- Alle plafond naden in de hal zijn dicht gezet.
- Gipsplaat opzij van de meterkast gezet.
- Dit plaatje gestuct.
- Hoeklatje geplaatst
- Wat voorbereidende werkzaamheden voor plafond en wanden (Voorstrijk voor stuc)
- Schroefgaten van de houten omtimmering van de meterkast afgeplamuurd
- Deur meterkast afgeschaafd.
Goed bezig
  dinsdag 10 april 2007 @ 10:56:17 #124
65960 sanger
pi_48169795
Nu de foto's nog
pi_48359794
Heee daar,

Volgens mij komen de foto's nog wel hoor maar goed eerst maar even van zo een hete dag genieten. Jullie hebben alweer veel gedaan en zijn flink opgeschoten.

Even over jullie schouwtje.
Bij ons in de buurt zit een grafstenenwinkel en die verkoopt ook natuursteen in diverse maten en kleuren misschien kan je daar eens kijken ik heb er connecties lopen hoor dus wie weet scheelt dat ook in de prijs.............

ik hoop dat jullie lekker genoten hebben en dat jullie van de week als het 15 graden koeler is weer wat kunnen doen of de foto's kunnen plaatsen

groetjes vabuit hier en we spreken elkaar weer
  donderdag 3 mei 2007 @ 10:08:11 #126
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_48955393
ennie njieuws jet?
pi_48955793
Het gaat maar gestaag. Eind van de week zal ik eens een foto update plaatsen. Ook zal ik dna de planning voor het terras hier posten.
  donderdag 3 mei 2007 @ 10:50:53 #128
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_48956739
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 10:21 schreef Marsepein het volgende:
Het gaat maar gestaag. Eind van de week zal ik eens een foto update plaatsen. Ook zal ik dna de planning voor het terras hier posten.
En de werkzaamheden die Richie gaat doen geloof ik
pi_48957561
Ik heb net de offerte voor het tuinhout binnen, ik schrok wel even, maar dat komt omdat de RVS slotbouten en de SPAX schroeven er ook bij stonden. Maar al met al valt het dan best mee.
pi_49083244
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 11:14 schreef Marsepein het volgende:
Ik heb net de offerte voor het tuinhout binnen, ik schrok wel even, maar dat komt omdat de RVS slotbouten en de SPAX schroeven er ook bij stonden. Maar al met al valt het dan best mee.
En het hout is besteld, net de offerte goedgekeurd. Nu nog even 4 kuub zand wegkruien en ws 25 m2 aan klinkertjes ophalen om voor het huis te leggen.

Oh ja, nog geen foto's
pi_49085786
Jp , heb het vast ff gemist maar wat voor soort hout heb je nu besteld voor je terras? Ben erg benieuwd hoe het wordt , daarnaast heb je wel eer van je werk wat je aan een terras verspijkerd want je zal er gerust vaak op vertoeven (al is dat in mijn geval meer snachts dan overdag , maar zit er wel ff uit te puffen van het werk)
pi_49092750
Het is geworden wat jijook hebt liggen, ik geloof zelfs bij dezelfde houthandel vandaan. Massaranduba dus.
pi_49242259
hehe lol, dat vind ik nou leuk zeg ! Als je het gaat zagen, zorg dan wel voor een (vlijm) scherpe zaag, dat spul is echt zo k....hard .

Ben erg benieuwd naar je tuin "verhaal", nu helemaal natuurlijk
pi_49248096
Iig is het hout binnen, zojuist geleverd.
pi_49252819
kodak moment?

p.s mooi spul hé ?
pi_49257337
nu nog hopen dat het de 19e een beetje fatsoenlijk weer is.
maar wel heerlijk dat je dan binnenkortzo`n fijn buitenplekje hebt.
pi_49347728
Vandaag heb ik wat werkzaamheden uitgevoerd om straks (a.s. zaterdag) het houten terras te kunne leggen. Op die plek ligt wat zand (4 a 5 Kuub) wat weg moet, en ik wil het nog maar 1 keer verplaatsen.

Voor het huis komen klinkertjes, maar daar is nu wat 'puinhoop'. Onkruid, tegels, een paar verrotte houten latten, hoogte verschil etc etc. Zie:

Eerst maar eens de tegels weghalen. Lekkere ouderwetse 60x40x6 a 7 cm. Lekker zwaar dus. Daarna de rododendron en de aucuba weghalen. Ze zijn te groot, teveel in elkaar, en te dicht bij de voordeur. Aan de kluit van beide struiken kun je merken dat het een vochtige bodem is. Nauwelijks wortels, dus de kluiten zijn er ook zo uit. Dan ziet het er ongeveer zo uit:

Toen met een rechte lat en een waterpas e.e.a. alvast wat uitgevlakt zodat ik het zand er op kan gooien. Voordat ik dat doe wil ik er met een trilplaat overheen om het goed massief te maken. Daarna zo'n 5 a 10 cm zand en dan klinkeren. Ik krijg ongeveer 25 m2 oude klinkertjes van een vriend. Ruim genoeg voor een leuk teras aan de voorkant van het huis. Enfin, na een paar urtjes ploeteren ziet het er dan zo uit:

Toen was het tijd om moederdag te beleven en de rondjes familie te gaan maken. Dat betekent wel dat ik van de week wat avondjes aan de gang moet. Ik wil eigenlijk voor zaterdag de staanders (de palen) er voor het houten terras al in hebben. Gelukkig heb ik donderdag vrij, en ik overweeg vrijdag ook vrij te nemen.

Ik had ook wat andere foto's gemaakt, maar door een lege accu in de camera zijn die helaas niet opgeslagen. Komen dan morgen oid.

Gisteren zijn de laatste 2 keukenkastjes opgehangen. Ook de wasemkap hangt nu, maar de slang moet nog vast worden gezet. En op de muur moet nog een klep geplaatst worden. Ook daar volgen de foto's.
  zondag 13 mei 2007 @ 23:33:27 #138
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_49348530
Toch aardig wat werk verzet nog moet ik zeggen! De klus wordt in ieder geval voorbereid en dat is goed nieuws
Ik begin in ieder geval een aardig idee te krijgen van de bedoelingen met klinkers, terras en zand en dergelijke. Ben benieuwd naar de rest van de foto's.
pi_49350866
leukd at je klinkers cado krijgt dat schilt behoorlijk in de preis als je je terras wilt vernieuwen...
tvp
pi_49383680
Zo, vanavond een begin gemaakt met het zand kruien. Eerst maar eens de plaats waar het houten terras gaat komen:

Na 2 uurtjes ziet het er dan ongeveer zo uit:

En voor het huis:

Om een indicatie te geven van hoeveel zand het is:

Zoals het er nu uitziet heb ik zand genoeg, het ligt nu nog te hoog, maar het klinkt natuurlijk nog wat in.
pi_49383897
Pino, hoe kom je aan zoveel zand

Een topic uit 2004, en, even quoten:
quote:
Op zondag 21 maart 2004 22:30 schreef Marsepein het volgende:
Binennkort wordt er gestraat en dan is alles weer netjes!
Niet op de spelfout letten, zo maak ik er honderden per dag...
  maandag 14 mei 2007 @ 23:05:09 #142
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_49384663
Ik vind jou zo'n bikkel dat je gewoon hele avonden gaat staan klussen hè?

Wordt ongetwijfeld prachtig!

Wij moeten deze zomer nog eens een klein paadje door de tuin aanleggen, dus ik kijk hier even mee
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_49384971
haha . Had je dat gedacht ? drie jaar later !

Ben blij te lezen dat wij niet de enigen zijn die wat uitlopen ! in de planning.
Had je/jullie dit huis dan al ? MP.
pi_49385404
We hebben dit jaar in september 5 jaar de sleutel.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 08:55:03 #145
65960 sanger
pi_49391185
quote:
Op maandag 14 mei 2007 23:19 schreef Marsepein het volgende:
Heb je jezelf dan ooit een deadline gesteld
  Moderator dinsdag 15 mei 2007 @ 13:56:18 #146
92034 crew  Vonkenboer
pi_49399933
quote:
Op maandag 14 mei 2007 23:19 schreef Marsepein het volgende:
Denk je dat in de bouw deadlines wel gehaald worden dan ?
  dinsdag 15 mei 2007 @ 17:50:34 #147
84046 dscx
Bite me...
pi_49409462
Volgens mij hebben we dezelfde tegels in de badkamer.. 60*60, bruin met een onwijs vreemde veeg (zilver / goud) erin toevallig?

Stoer project trouwens, maarre.. ben je nu na 5 jaar (?) al bijna klaar?
pi_49410373
Ja, tegels hebben een 'mettalic look', ze zijn er in zilver en roest als ik me niet vergis. Portugees merk dacht ik.

En het eind met het huis is in zicht hoor. Ik wist van te voren dat het een multijarenplan werd. Van de 5 jaar heb ik ws effectief maar 3 geklust. Regelmatig vakantie, getrouwd en zo nu en dan een paar maanden niets gedaan. Verder ben ik voor mijn werk regelmatig weg waardoor er doordeweeks weinig tot niets gebeurt. In het weekend klus ik meestal 1 tot 1,5 dag. Verder doe ik alles zelf (Behalve de badkamer daar heb ik hulp gehad) en zit ik vol ideeen. Ik zoek alles op op internet, ben veel in K&W e.d.

Kortom, ik heb een leven buiten het klussen om
  dinsdag 15 mei 2007 @ 19:20:43 #149
65960 sanger
pi_49412635
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 18:20 schreef Marsepein het volgende:

Kortom, ik heb een leven buiten het klussen om
En zo hoort het
pi_49416663
Joh, je hoeft je niet te verantwoorden !

Kwas opgelucht en vond het grappig om te lezen. dat je jaren intvoren al een paar kuub zand hebt geregeld.
Verder heb ik je klusperikelen gevolgd en bewonder wat je er allemaal hebt geklusd en tot stand gebracht.
pi_49421374
Ik liep destijds tegen het zand aan, en dacht dat het ooooooit nog wel eens van pas zou komen, omdat alles opgehoogd moet worden. Gemiddeld is het hier 15 cm verzakt. Dat heb je met veengrond, of zoals we het hier noemen, bovenland.

Vanavond verder gegaan met zand kruien, het is nu bijna allemaal weg, en voor het huis begint het er als een biljartlaken uit te zien. Zoals het er nu naar uit ziet, heb ik ruim voldoende, maar zodra ik er met de trilplaat overheen ben geweest zal er wel wat bovenop moeten.

Ik moest helaas stoppen vanwege de harde regen, dus geen foto's maar ze zouden er een beetje zoals gisteren uitzien.
pi_49466858
Vanavond had ik een klusje tussendoor: Spoed hulp gevraagd, defect slot vervangen.
pi_49496551
Vandaag een productieve dag, eerst verder met het slot e.d. Daarna de laatste dingen in gereedheid gebracht voor het terras wat as zaterdag (Met hulp van FOK!klussers!) gelegd gaat worden.

Eerst de piketten gezaagd. Ik had 3 meter lange balken gekocht, en die moesten in stukken van een meter. Met grote lijmklemmen heb ik er 4 aan elkaar geklemd en toen van 2 kanten met de cirkelzaag erdoor:

Het laatste beetje zand naar voren gebracht. En zie het meeste ziet er al aardig vlak uit. Ik kan ws nog aan een paar kuub zwarte grond komen, daarmee kan ik dan vanaf dit terras tot aan de stoep e.e.a. opvullen:

Hier ligt al het mooie hout te wachten tot het a.s. zaterdag aan elkaar geschroefd wordt:

En natuurlijk was het even het proberen waard, even een paal voor het gevoel:

Beetje crea met paint, de rode lijn is de bovenkant van het terras:

En na een dag werk is het goed pauze houden, proost:
pi_49497071
He Hout

En? Waar is die Texelse jonge klare?????

Dat bord achter die fles
pi_49498756
Dat bord achter die fles heb ik ooit, toen marsepein nog marsepeintje was, meegenomen uit Frankrijk. Ik durf te wedden dat ik zonder navigatie naar de plek kan rijden waar ik hem gevonden heb

Hier een betere foto:

Wat me eraan doet herinneren dat ik de boompjes ook weer moet ophalen, nachtvorst zal nu niet meer komen.
pi_49525102
Onder de schuttingdelen nog een extra plank bangkirai gemaakt. Dat heeft 2 fubcties, het zand van de buurman spoelt niet meer weg, en het ziet er straks wat mooier uit.

De eerste 2 delen zijn klaar:

De laatste 4 delen moeten nog:
pi_49526629
Het schijnt morgen goed weer te zijn dus het komt helemaal goed.
pi_49532675
Kan niet wachten , laat maar komen dat prachtige hout op je nieuwe terras !

Eerst nog ff een slapie doen, dan om 10:00 weer zum arbeiten anfangen... Zal wel morgenavond worden eer ik je foto updeet kan bekoekeloeren. In ieder geval vanaf de andere kant van het marsdiep succes en "hajeto" gewenst !
pi_49534119
leuk leuk leuk !! straks weer fodos !!
pi_49534149
Nou dat straks, kan best wel eens heel laat worden, of anders morgen hoor
  Moderator zaterdag 19 mei 2007 @ 10:18:48 #162
92034 crew  Vonkenboer
pi_49534960
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 08:03 schreef Marsepein het volgende:
Nou dat straks, kan best wel eens heel laat worden, of anders morgen hoor
Wij wachten in spanning af !
Dat het maar een gezellige klusdag wordt !
pi_49589773
Voor:

Na:
pi_49611685
Nadat ik afgelopen weekend je huis in het echt heb mogen aanschouwen nog ff dit:

voor het hele project, alles ziet er supernetjes en deskundig uit
pi_50221257
Na een korte pauze (vakantie) ga ik dit weekend weer aan de gang. Morgen komt er een stucadoor een prijs maken voor het netjes stucen van woonkamer en hal. En zaterdag ga ik denk ik de naden van het plafond in de woonkamer dicht zetten. En eventueel de tegels van de schouw afhalen.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 09:26:47 #167
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_50228113
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 23:26 schreef Marsepein het volgende:
Na een korte pauze (vakantie) ga ik dit weekend weer aan de gang. Morgen komt er een stucadoor een prijs maken voor het netjes stucen van woonkamer en hal. En zaterdag ga ik denk ik de naden van het plafond in de woonkamer dicht zetten. En eventueel de tegels van de schouw afhalen.
Even een soort van tip van mij:

Laat het stuken eventueel zo kort mogelijk doen voordat je echt kan gaan schilderen en inrichten, zorg dat je voor die tijd echt zo'n beetje al het andere werk af hebt.
Ik heb dat zelf niet gedaan, dus nog een paar maandjes verder klussen...en hoe voorzichtig je ook doet, je tikt altijd wel weer tegen een muur aan.
Die nieuwe gipslaat is wel zo teer..een klein tikje en je hebt er weer een deukje in...zooo jammer vind ik dat
pi_50231665
Nou, de stucer is geweest, maar dat gaat hem niet worden. Hij schat een week werk, rond de 2000 euro ex btw, inclusief materiaal. Overal zit al een raaplaag op, het is alleen sausklaar stucen. En dat alleen voor een woonkamer. Ongeveer 55 m2, waarbij alle ramen en deuren mee geteld zijn. OK, het zijn wat lastige hoekjes, maar dit is wel een hele hoge prijs.

Ik ga dus even verder shoppen.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 11:53:09 #169
65960 sanger
pi_50232637
Behoorlijke prijs zeg! Dan kom je op zo een ¤ 36 per m2.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 12:23:44 #170
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_50233718
Tjonge, jonge, dat is echt duur.

Ik was voor mijn hele woning (behalve de zolder) 1200 euro kwijt, 2 dagen werk met 2 man.
Een prijs van +/- 15 euro per m2.
Hij kwam zelf uit het westen en begreep al van hem daar daar duidelijk hogere prijzen gelden. Vraag me niet waarom
  vrijdag 8 juni 2007 @ 13:39:53 #171
65960 sanger
pi_50236564
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 12:23 schreef richie29 het volgende:
Tjonge, jonge, dat is echt duur.

Ik was voor mijn hele woning (behalve de zolder) 1200 euro kwijt, 2 dagen werk met 2 man.
Een prijs van +/- 15 euro per m2.
Hij kwam zelf uit het westen en begreep al van hem daar daar duidelijk hogere prijzen gelden. Vraag me niet waarom
Omdat je in de bewoonde wereld bent

Zonder gein, ik had een heel klein klusje en was klaar voor ca. ¤ 15/m2

Vaak is het zo dan hoe groter de klus, des te goedkoper per m2.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 13:40:27 #172
65960 sanger
pi_50236589
Weet je trouwens zeker dat hij wel zin in de klus had?
pi_50237085
Mwah, ik denk dat hij een goedkope klant door een dure wilde vervangen
  vrijdag 8 juni 2007 @ 14:03:47 #174
65960 sanger
pi_50237516
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 13:52 schreef Marsepein het volgende:
Mwah, ik denk dat hij een goedkope klant door een dure wilde vervangen
En dan kijken of hij er intrapt
pi_52374891
Zo een ferme schop, kleine update:

Zoals juliie wellicht weten, er komt een kleine Pino bij ons wonen, over 6 maanden is het zover. Dat betekent dat er gas gegeven moet worden, we wonen immers boven en dat gaat dan even niet meer, te klein. Dus aan het werk, zomervakantie voorbij. We gaan wel e.e.a. uit besteden. Onder andere het stuc en spuitwerk van de beneden verdieping.

Maandag begint een stucadoor, mensen die mij wat contacten hebben gegeven iig bedankt, maar ik kwam toevallig deze man uit ons dorp tegen en het klikte wel lekker. Dus vanmiddag accoord gegeven voor stucwerk en spuitwerk van de plafonds. Overigens veel goedkoper als de stucer die ik eerder voor een offerte had gehad, die rekende 2000 euro ex btw, alleen stucen. Nu zijn we 1750 inc btw, voor het stuc en spuitwerk kwijt.

Maandag beginnen ze al

To do voor maandagochtend a.s.

- 3 radiatoren afkoppelen (papa van marsepein)
- Woonkamer leeghalen (Pino himzelf)
- Tegels van de schouw afhalen
- meeten
- Van 1 deur de architraven passend maken, grondverfen en monteren.
- 4 deuren voor boven op lengte zagen en afhangen, desnoods klinken monteren.
- laatste naden plafond dichtsmeren

Maar dan is het over anderhalve week -schat ik- wel klaar, daarna wil ik 1 a 2 weken vrij nemen en al het schilderwerk gaan doen in de woonkamer hal, laminaat uitzoeken en bestellen zodat het over niet al te lange tijd zover klaar is dat de 2 'woonkamers' boven leeg kunnen en we aan de babykamer kunnen beginnen.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 09:22:53 #176
65960 sanger
pi_52381310
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 22:57 schreef Marsepein het volgende:
Zo een ferme schop, kleine update:
[afbeelding]

Zoals juliie wellicht weten, er komt een kleine Pino bij ons wonen, over 6 maanden is het zover. Dat betekent dat er gas gegeven moet worden, we wonen immers boven en dat gaat dan even niet meer, te klein. Dus aan het werk, zomervakantie voorbij. We gaan wel e.e.a. uit besteden. Onder andere het stuc en spuitwerk van de beneden verdieping.

Maandag begint een stucadoor, mensen die mij wat contacten hebben gegeven iig bedankt, maar ik kwam toevallig deze man uit ons dorp tegen en het klikte wel lekker. Dus vanmiddag accoord gegeven voor stucwerk en spuitwerk van de plafonds. Overigens veel goedkoper als de stucer die ik eerder voor een offerte had gehad, die rekende 2000 euro ex btw, alleen stucen. Nu zijn we 1750 inc btw, voor het stuc en spuitwerk kwijt.

Maandag beginnen ze al

- 3 radiatoren afkoppelen (papa van marsepein)
- Woonkamer leeghalen (Pino himzelf)
- Tegels van de schouw afhalen
- meeten
- Van 1 deur de architraven passend maken, grondverfen en monteren.
- 4 deuren voor boven op lengte zagen en afhangen, desnoods klinken monteren.
- laatste naden plafond dichtsmeren

Maar dan is het over anderhalve week -schat ik- wel klaar, daarna wil ik 1 a 2 weken vrij nemen en al het schilderwerk gaan doen in de woonkamer hal, laminaat uitzoeken en bestellen zodat het over niet al te lange tijd zover klaar is dat de 2 'woonkamers' boven leeg kunnen en we aan de babykamer kunnen beginnen.
Toevallig dacht ik er van de week aan dat ik nog helemaal geen kinderkamerupdate had gezien in je topic

Planning ziet er niet al te krap uit iig. Goed te doen. Weten jullie al welk kamertje de kinderkamer wordt? En hebben jullie die al uitgezocht? Ik heb bij sommige winkels gehoord dat de levertijd wel eens behoorlijk kan zijn.
pi_52381946
We zijn op pad naar meubels, en levertijd doe ik niet aan. Als er niet direct (Dus voor de 7e maand) geleverd kan worden

Het begrip levertijd is in het leven geroepen omdat iedereen vroeg besteld en het toch niet voor de 7e maand wil hebben. Althans dat is mijn opvatting.

Welke kamer het wordt is nog niet duidelijk, welke meubels dus ook nog niet en als dat wel is laat ik het nog niet zien op FOK!. De babykamer is prive, en dat blijft het ws ook
  woensdag 15 augustus 2007 @ 10:24:05 #178
65960 sanger
pi_52382492
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 09:58 schreef Marsepein het volgende:
We zijn op pad naar meubels, en levertijd doe ik niet aan. Als er niet direct (Dus voor de 7e maand) geleverd kan worden
Nogal radicaal maar ik kan me er wel iets bijvoorstellen.
quote:
Het begrip levertijd is in het leven geroepen omdat iedereen vroeg besteld en het toch niet voor de 7e maand wil hebben. Althans dat is mijn opvatting.
Zo had ik hem nog niet gehoord, maar het zou best eens een verklaring kunnen zijn indd.
quote:
Welke kamer het wordt is nog niet duidelijk, welke meubels dus ook nog niet en als dat wel is laat ik het nog niet zien op FOK!. De babykamer is prive, en dat blijft het ws ook
Je MOET het ook niet op FOK! gooien hoor Het is natuurlijk wat prive's (is dat goed Nederlands )

Kan me wel indenken dat mensen het prive willen houden. Ik weet ook nog niet of wou de kleuren enzo ook al in ons topic gooien, dan weet namelijk iedereen wat het geslacht gaat worden.
pi_52382827
Soms ben ik erg overtuigd in mijn opvattingen hoor En dit is er zo een. Ik snap heus wel dat niet elke zaak de voorraad van IKEA heeft, maar kom op, een levertijd op standaardbabymeubels van 3 maanden. Daar geloof ik gewoon niet in.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 10:55:32 #180
65960 sanger
pi_52383261
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 10:37 schreef Marsepein het volgende:
Soms ben ik erg overtuigd in mijn opvattingen hoor En dit is er zo een. Ik snap heus wel dat niet elke zaak de voorraad van IKEA heeft, maar kom op, een levertijd op standaardbabymeubels van 3 maanden. Daar geloof ik gewoon niet in.
Daar zijn het ook jouw opvattingen voor natuurlijk. Als je er niet van overtuigd bent dan kun je ze net zo goed niet hebben

Wat wij bij Prenatal (bij jullie in de straat) hoorden was dat de meubelen pas bij de leverancier werden besteld als de klant ze had gekocht. De fabrikant gaat pas dan beginnen met fabriceren. Kan me voorstellen dat daar wat tijd overheen gaat. Maar een levertijd van 4 maanden zoals wij hoorden bij een winkel in Haarlem (ben de naam kwijt) vonden wij ook te gortig.
pi_52383356
Zo, laatste [OUD] post voorlopig in dit topic

Vond je de Prenatal in Aalsmeer ook zo slecht?
  woensdag 15 augustus 2007 @ 11:01:46 #182
65960 sanger
pi_52383433
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 10:58 schreef Marsepein het volgende:
Zo, laatste [OUD] post voorlopig in dit topic

Vond je de Prenatal in Aalsmeer ook zo slecht?

Ik wilde er niet over beginnen omdat ik niet wist of je misschien daar iets op het oog had.

Ja, wij vonden hem bar slecht. We zijn dan ook niet langer dan een kwartier binnen geweest. Alle meubeltjes waren slechts half-half in elkaar geknutseld. De service slecht en kortaf. En de prijzen zijn allang niet meer in verhouding met de kwaliteit die ze bieden imo.

Wij zijn bij Babydump (let niet op de naam!) vele malen beter geholpen
pi_52413435
SPAM SPAM SPAM

Schoorsteen vegen, voegen en dichtmetselen.
Hoe radiatoren opslaan voor een paar weken.

[ Bericht 59% gewijzigd door Marsepein op 16-08-2007 09:34:09 ]
pi_52507123
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 22:57 schreef Marsepein het volgende:

1. - 3 radiatoren afkoppelen (papa van marsepein)
2. - Woonkamer leeghalen (Pino himzelf)
3. - Tegels van de schouw afhalen
4. - meeten
5. - Van 1 deur de architraven passend maken, grondverfen en monteren.
6. - 4 deuren voor boven op lengte zagen en afhangen, desnoods klinken monteren.
7. - laatste naden plafond dichtsmeren
1 t/m 7: Check en ook nog gedaan:

8. - Elektradozen vrijhakken en nieuwe deksels plaatsen
9. - Alle elektradraden uit de centraaldozen afdoppen. Op het meeste staat welliswaar geen spanning, maar better safe.
10. Alle 'pukkels' op de muren afgestoken.
11. Radiator steunen weghalen, afzuigdingussen weghalen
12. Laatste randjes tussen vloer en muur afpurren (Onder de radiatoren, daar kon ik niet bij)
13. Al het gereedschap in de kamer weghalen en opruimen, de 2 kasten weghalen en verzetten naar de bijkeuken.

Morgen voordat de stucers komen, nog even de afdekplaatjes van de gemonteerde schakelaars en wcd's weghalen en de framepjes afplakken.

En sorry, geen foto's
pi_52510410
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 19:01 schreef Marsepein het volgende:

[..]

1 t/m 7: Check en ook nog gedaan:

8. - Elektradozen vrijhakken en nieuwe deksels plaatsen
9. - Alle elektradraden uit de centraaldozen afdoppen. Op het meeste staat welliswaar geen spanning, maar better safe.
10. Alle 'pukkels' op de muren afgestoken.
11. Radiator steunen weghalen, afzuigdingussen weghalen
12. Laatste randjes tussen vloer en muur afpurren (Onder de radiatoren, daar kon ik niet bij)
13. Al het gereedschap in de kamer weghalen en opruimen, de 2 kasten weghalen en verzetten naar de bijkeuken.

Morgen voordat de stucers komen, nog even de afdekplaatjes van de gemonteerde schakelaars en wcd's weghalen en de framepjes afplakken.

En sorry, geen foto's
Denk ook even goed na of je niet nog ergens
a. een radiator wilt hebben
b een weg wil halen
c een wil verplaatsen.

Je bent nu toch bezig.
pi_52511401
Daar is van te voren over nagedacht toen de vloer nog open lag. Alle leidingen (op de laatste 10 cm na) zitten onder de vloer.

Er kan zich slechts 1 situatie voordoen dt er 1 weg moet, of vervangen moet worden. En dat is als er openslaande deuren komen ipv het vaste glas.

Maar daar moet eerst een schip met geld voor aanmeren
  zondag 19 augustus 2007 @ 22:45:08 #187
60533 Quara
R3Ð Ðév¡l
pi_52514092
Openslaande deuren is wel erg mooi... Ik zal eens kijken of ik nog ergens een schip met geld heb
[url=http://www.]www.[/url]
Thinking to be is quite the opposite of being one
pi_52524796
Als het goed is, is de stucadoor nu aan de gang. Om klokslag 9:00 uur was hij er om nog even alles een keer duidelijk door te spreken. Nadat alles duidelijk was, is hij vertrokken om spullen te halen en rond 11:00 uur zou hij dan gaan beginnen.

Het is trouwens dezelfde stucadoor als die bij Tatjana Simic heeft gewerkt
  maandag 20 augustus 2007 @ 12:43:15 #189
65960 sanger
pi_52525353
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 12:20 schreef Marsepein het volgende:
Als het goed is, is de stucadoor nu aan de gang. Om klokslag 9:00 uur was hij er om nog even alles een keer duidelijk door te spreken. Nadat alles duidelijk was, is hij vertrokken om spullen te halen en rond 11:00 uur zou hij dan gaan beginnen.

Connecties hebben is altijd leuk

Redde hij het vandaag af te krijgen?
pi_52525638
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 22:45 schreef Quara het volgende:
Openslaande deuren is wel erg mooi... Ik zal eens kijken of ik nog ergens een schip met geld heb
Dat is nog er eens een aardig aanbod!
quote:

Maar waar heeft hij bij Tatjana aan gewerkt? Anders krijg je never vlakke muren opgeleverd
  maandag 20 augustus 2007 @ 13:10:43 #191
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_52526045
quote:

sorry, kon het niet laten...
The secret of creativity is knowing how to hide your sources
pi_52526244
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 12:43 schreef sanger het volgende:

[..]

Connecties hebben is altijd leuk

Redde hij het vandaag af te krijgen?
hehehe, nee, eind van de week, inclusief spuitwerk.
pi_52545714
Zo lurkers, helaas geen foto's. Maar als ik het goed bekijk is de hele woonkamer in de stucprimer gezet, waarbij het op de muren doorzichtig, maar met een klein structuurtje lijkt. En de schouw is oker geel. Ws omdat daar verschillende ondergronden zijn.

Verder staan alle spullen van de stucer in de kamer en werkt hij erg netjes, zelfs onder zijn emmertjes ligt een stukje plastic.

Zie ook: Betaalbare binnendeuren.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 09:27:30 #195
65960 sanger
pi_52551387
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 13:19 schreef Marsepein het volgende:

[..]

hehehe, nee, eind van de week, inclusief spuitwerk.
Das best redelijk vlot
pi_52569121
En de stucer is lekker aan de gang geweest. Bijna het hele plafond is spuitklaar, de schouw is in grote lijnen uitgezet, de hoekprofielen zitten er op, de naden zijn met glasvezelband versterkt. Echt heel erg netjes, jee wat knapt dat snel op zeg

Ik ben er achter hoor, stucen is een echt vak, dat moet je zelf niet willen leren
pi_52572478
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 19:47 schreef Marsepein het volgende:
En de stucer is lekker aan de gang geweest. Bijna het hele plafond is spuitklaar, de schouw is in grote lijnen uitgezet, de hoekprofielen zitten er op, de naden zijn met glasvezelband versterkt. Echt heel erg netjes, jee wat knapt dat snel op zeg

Ik ben er achter hoor, stucen is een echt vak, dat moet je zelf niet willen leren
Jammer he! Nu zie je niks meer van je eigenwerk. Gaat die gast dat helemaal toedekken. Op die paar wcd's en centraaldozen Alles voor niks geweest.
pi_52574136
Ik zeg altijd: Het meeste werk zit achter de verf
  woensdag 22 augustus 2007 @ 09:37:22 #199
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_52583353
Of آمي ('aame)
pi_52613149
Gisteren waren ze met 2 man beyig, en is er weer behoorlijk wat gedaan. De schouw begint echt vorm te krijgen. Ook is 1 wand in de woonkamer al helemaal klaar. Het plafond in de woonkamer is spuitklaar, een raar hoekje in de hal is netjes, en het schuine stukje plafond boven de trap in de hal is netjes afgesmeerd voor de spuiter.

De spuiter komt in 2 keer alles spuiten. Maandag een eerste laag die voor zover ik begreep netjes wordt 'afgemest', en dinsdag de definitieve laag met de 1 mm structuur erin.

Zelf heb ik gisteravond 1 deurklink op de overloop gemonteerd. Jammergenoeg aan 1 kant van de deur een fractie (0.5 mm) te hoog. Hierdoor veert de klink niet zelfstandig terug. Vanavond ga ik ws nog 2 klinken monteren, en dan dit probleem even herstellen.

Nog steeds geen foto's
  Moderator donderdag 23 augustus 2007 @ 17:49:50 #202
92034 crew  Vonkenboer
pi_52627361
Hoe is het eigenlijk afgelopen met dat ene tegeltje van de schouw wat per ongeluk gesneuveld was (meen ik mij te herrineren) is dat al vervangen / hersteld ?
pi_52634608
Alle tegels heb ik er met pijn en moeite afgehakt.... zie ook de planning: De klusperikelen van Marsepein (Deel 3)
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 08:39:54 #204
65960 sanger
pi_52641499
Laat je de schouw nu dan helemaal van stuukwerk voorzien, of komen er andere tegeltjes op? Jullie wilden in eerste instantie de tegeltjes toch houden?
pi_52643324
Er komt wat anders op, wat weten we nog niet. Of natuursteen, maar dat zal best duur zijn, of we kopen een stukje aanrrechtblad en maken dat pas. Dat is bijna zwart met een alu-rand eraan. Dat zal iets goedkoper zijn.

Er is 1 kleine complicatie in het hele stuc- en spuitproces. Omdat de stucer zelf niet spuit heeft hij zijn contacten aangesproken en die komen ook wel, maar onder de 50 m2 is het voor hen eigenlijk niet te doen. Nu wordt het volgend weekend zonder bon gedaan. Niet helemaal mijn oplossing, maar wat moet dat moet. De totaalprijs veranderd hierdoor niet.

Volgende week, voordat de spuiter komt, hopen we dan al het houtwerk geschuurd te hebben. Het is al geschilderd, maar met zijdeglans ipv 'bling-bling' hoogglans.

Zijn er mensen die ervaring hebben met het leggen van laminaat onder de deurkozijnen door ipv er omheen? We twijfelen trouwens over de legrichting van het laminaat. Via via hoorde ik dat je de lengte van de planken in de 'loop'richting moet doen, omdat je dan het laminaat niet wegloopt. Ik denk dat dat niet waar is, de onderkant is immers helemaal glad.

Laminaat met een V-groef op de lange kant, is dat mooier als de V-groef haaks op de lichtinval is, of met de lichtinval mee?
pi_52643539
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 10:24 schreef Marsepein het volgende:

Zijn er mensen die ervaring hebben met het leggen van laminaat onder de deurkozijnen door ipv er omheen? We twijfelen trouwens over de legrichting van het laminaat. Via via hoorde ik dat je de lengte van de planken in de 'loop'richting moet doen, omdat je dan het laminaat niet wegloopt. Ik denk dat dat niet waar is, de onderkant is immers helemaal glad.

Laminaat met een V-groef op de lange kant, is dat mooier als de V-groef haaks op de lichtinval is, of met de lichtinval mee?
Als je laminaat dwars op de lichtval legt krijg je vreemde schaduwen over je vloer. Dat ziet er de eerste dagen wel grappig uit, maar na een tijdje ga je je er echt aan ergeren.
Zeker met laminaat of andere vloertypes met V-groef is het advies van de professionele leggers altijd met de lichtrichting meeleggen. tenzij het echt niet anders kan.

Wat voor een deurkozijnen heb je precies?
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 10:43:11 #207
65960 sanger
pi_52643679
Ik zou ze in de richting van de lichtval leggen. Maar ik denk dat het voor een groot deel ook persoonlijke voorkeur is. Overigens maakt het de kamer optisch groter en smaller.

Over door de kozijnen heen leggen heb ik weleens slechte verhalen gehoord. Weet alleen niet meer precies wat het probleem ermee was. Is ooit topic over geweest (jij kan beter zoeken dan ik volgens mij).

[ Bericht 7% gewijzigd door sanger op 24-08-2007 10:51:30 ]
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 10:45:58 #208
65960 sanger
pi_52643741
quote:
Er komt wat anders op, wat weten we nog niet. Of natuursteen, maar dat zal best duur zijn, of we kopen een stukje aanrrechtblad en maken dat pas. Dat is bijna zwart met een alu-rand eraan. Dat zal iets goedkoper zijn.
Natuursteen hoeft niet per se duur te zijn. Het is uiteraard vrijwel altijd duurder dan een stukje aanrechtblad. Ik heb van Tnimble weleens een goed adres gekregen, weet alleen niet meer hoe die heette. Die heeft bij ons knap spul geleverd voor een leuke prijs. Iets met Haarlemse Centrale was het.
quote:
Er is 1 kleine complicatie in het hele stuc- en spuitproces. Omdat de stucer zelf niet spuit heeft hij zijn contacten aangesproken en die komen ook wel, maar onder de 50 m2 is het voor hen eigenlijk niet te doen. Nu wordt het volgend weekend zonder bon gedaan. Niet helemaal mijn oplossing, maar wat moet dat moet. De totaalprijs veranderd hierdoor niet.
Onder 50 meter de moeite niet

Heeft dat met de tariefstelling te maken of het feit dat ze dan gewoon vinden dat ze teveel opruimwerk en reistijd kwijtzijn voor een relatief klein oppervlak?

Behou je overigens wel gewoon de garantie op de werkzaamheden als het zwart gebeurt?
quote:
Volgende week, voordat de spuiter komt, hopen we dan al het houtwerk geschuurd te hebben. Het is al geschilderd, maar met zijdeglans ipv 'bling-bling' hoogglans.

vrijdag 24 augustus 2007 @ 10:50:53 #209
65960 sanger
pi_52643848
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 10:45 schreef sanger het volgende:
Natuursteen hoeft niet per se duur te zijn. Het is uiteraard vrijwel altijd duurder dan een stukje aanrechtblad. Ik heb van Tnimble weleens een goed adres gekregen, weet alleen niet meer hoe die heette. Die heeft bij ons knap spul geleverd voor een leuke prijs. Iets met Haarlemse Centrale was het.
Als je iets verklapt, doe het dan goed

Dit was hem volgens mij:

Eerste Haarlemse Marmer Industrie
Kloosterstraat 64
2021VP Haarlem
Tel 023 5250735
Mob 06 51490988
pi_52644068
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 10:36 schreef Neptune het volgende:

[..]

Als je laminaat dwars op de lichtval legt krijg je vreemde schaduwen over je vloer. Dat ziet er de eerste dagen wel grappig uit, maar na een tijdje ga je je er echt aan ergeren.
Zeker met laminaat of andere vloertypes met V-groef is het advies van de professionele leggers altijd met de lichtrichting meeleggen. tenzij het echt niet anders kan.

Wat voor een deurkozijnen heb je precies?
Dat dacht ik dus ook. Maar ik ben dan wel bang dat de kamer smal gaat lijken. Omdat je de lengte nog meer benadrukt. En even voor de duidelijkheid. Diagonaal is geen optie, dan vind ik zeker niet mooi.

Kozijnen zijn gewoon van vurenhout. Ik vroeg me af hoe ingewikkeld een stukje afzagen is. Ik heb het over 2 kozijnen, dus 4 deurposten.
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 10:43 schreef sanger het volgende:
Ik zou ze in de richting van de lichtval leggen. Maar ik denk dat het voor een groot deel ook persoonlijke voorkeur is. Overigens maakt het de kamer optisch groter en smaller.

Over door de kozijnen heen leggen heb ik weleens slechte verhalen gehoord. Weet alleen niet meer precies wat het probleem ermee was. Is ooit topic over geweest (jij kan beter zoeken dan ik volgens mij).
Ja, ja, zet me maar aan het werk met zoeken

Eens kijken of ik wat kan vinden.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 11:07:12 #211
65960 sanger
pi_52644198
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 11:01 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Dat dacht ik dus ook. Maar ik ben dan wel bang dat de kamer smal gaat lijken. Omdat je de lengte nog meer benadrukt. En even voor de duidelijkheid. Diagonaal is geen optie, dan vind ik zeker niet mooi.
Diagonaal met laminaat Dat hoor ik eigenlijk voor het eerst.
quote:
Kozijnen zijn gewoon van vurenhout. Ik vroeg me af hoe ingewikkeld een stukje afzagen is. Ik heb het over 2 kozijnen, dus 4 deurposten.
Volgens mij had het te maken met de mate van zetten en krimpen van het laminaat waarom dit afgeraden werd. Overigens heb je dan ook geen dorpel onder deur.
quote:
Ja, ja, zet me maar aan het werk met zoeken

Eens kijken of ik wat kan vinden.
Ik ben ook al aan het zoeken, maar de search is nou niet je van het.
pi_52657472
Mwah, je hoort wel vaker over diagonaal leggen, of het nu laminaat, hout, plavuizen of vloerbedekking is. Het kan allemaal. Ik vind het niet mooi dus of het wel of niet gebruikelijk is doet niet eens ter zake

Inmiddels even op de websites van de grote laminaatmerken gekeken en ze raden eigenlijk allemaal aan om het kozijn iets in te korten. (Laminaatdeel op zijn kop tegen kozijn aan leggen, aftekenen en zagen maar. Met de handzaag.)

Verder moeten er op hele korte termijn (rol)horren worden geplaatst, prio 1 is slaapkamer. Dus wie geeft me tips: (Rol)horren.

De stucadoor is voor 90% klaar. Nog 2 stukjes onder het voor- en achterraam, en nog een klein stukje boven het achterraam. Maandag is het af. De schouw is heel mooi geworden. Ik beloof morgen foto's te plaatsen.
pi_52659428
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 19:06 schreef Marsepein het volgende:

Inmiddels even op de websites van de grote laminaatmerken gekeken en ze raden eigenlijk allemaal aan om het kozijn iets in te korten. (Laminaatdeel op zijn kop tegen kozijn aan leggen, aftekenen en zagen maar. Met de handzaag.)
Afzagen is geen probleem.
Maar leg mij eens uit hoe je die eronder krijgt. De eerste ok . Maar aan de andere kant. Of is het alleen maar pen groef. Geen klik laminaat?
pi_52659495
quote:

Laminaat met een V-groef op de lange kant,
Veling
pi_52663069
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 20:17 schreef Solingjan het volgende:

[..]

Afzagen is geen probleem.
Maar leg mij eens uit hoe je die eronder krijgt. De eerste ok . Maar aan de andere kant. Of is het alleen maar pen groef. Geen klik laminaat?
Dat bedacht ik me ook nog. Dat zal niet zo eenvoudig zijn....
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:36:19 #216
154392 Vodkat
Honda V4 Power
pi_52663430
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 11:24 schreef Marsepein het volgende:
Nou, de stucer is geweest, maar dat gaat hem niet worden. Hij schat een week werk, rond de 2000 euro ex btw, inclusief materiaal. Overal zit al een raaplaag op, het is alleen sausklaar stucen. En dat alleen voor een woonkamer. Ongeveer 55 m2, waarbij alle ramen en deuren mee geteld zijn. OK, het zijn wat lastige hoekjes, maar dit is wel een hele hoge prijs.

Ik ga dus even verder shoppen.

de onze heeft 100m2 gedaan voor 1500 euro .. en poepiestrak
pi_52665230
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 10:50 schreef sanger het volgende:

[..]

Als je iets verklapt, doe het dan goed

Dit was hem volgens mij:

Eerste Haarlemse Marmer Industrie
Kloosterstraat 64
2021VP Haarlem
Tel 023 5250735
Mob 06 51490988
Dat is hem idd. Goed, niet duur en snel.
pi_52665611
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 10:43 schreef sanger het volgende:
Vellingranden altijd met het licht mee, moet je de vloer haaks op het licht leggen geen vloer met velling nemen.

Zoals Jan al zegt heet het geen V groef. Die bestaan ook. b.v. van die board platen met een decor print. Aan de zijkant zit een vellingrand, midden in de plaat zitten een aantal V groeven. Heb je 1 plaat en lijkt het net alsof het 12 schroten naast elkaar zijn.

Zo zijn er meer van die hardnekkige spraakverwarringen als rabat, stop, stopcontact, stoppenkast, hotelschakeliing, druivensuiker, botontkalking enz.
quote:
Kort samengevat.
- veel opwaaiend stof door luchtstroom onder de deur door (daarom heet het ook een stofdorpel die normaal onder je deur zit)
- lichtval onder de deur door = strijklicht over je vloer = al het vuil en stof valt extra op
- langere vloer, dus meer werking en dus grotere randen langs de kant, die zo groot op een gegeven momoent worden dat je midden in kamers dilatatievoegen in je vloer moet gaan opnemen.
pi_52669814
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 22:36 schreef Vodkat het volgende:

[..]

de onze heeft 100m2 gedaan voor 1500 euro .. en poepiestrak
Deze is het dan ook niet geworden. Ik heb nu iemand gevonden die het stucwerk en het spuitwerk voor zijn rekening neemt (Spuitwerk besteedt hij dan weer uit) voor 1750 incl.
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 23:45 schreef tnimble het volgende:

[..]

Vellingranden altijd met het licht mee, moet je de vloer haaks op het licht leggen geen vloer met velling nemen.
OK, die keuze is dus nu gemaakt. De velling komt parallel aan de lichtinval. Dus in de lengte van de kamer. Buiten dat het makkelijker leggen is, is het dis ook veel mooier.
quote:
Zoals Jan al zegt heet het geen V groef. Die bestaan ook. b.v. van die board platen met een decor print. Aan de zijkant zit een vellingrand, midden in de plaat zitten een aantal V groeven. Heb je 1 plaat en lijkt het net alsof het 12 schroten naast elkaar zijn.

Zo zijn er meer van die hardnekkige spraakverwarringen als rabat, stop, stopcontact, stoppenkast, hotelschakeliing, druivensuiker, botontkalking enz.
Weet ik ook wel, maar nu het iets is waar ik geen verstnad van heb, zie ik hoe snel je de verkeerde termen gebruikt. Zelfs de laminaat leveranciers hebben het over een V-groef
quote:
Kort samengevat.
- veel opwaaiend stof door luchtstroom onder de deur door (daarom heet het ook een stofdorpel die normaal onder je deur zit)
- lichtval onder de deur door = strijklicht over je vloer = al het vuil en stof valt extra op
- langere vloer, dus meer werking en dus grotere randen langs de kant, die zo groot op een gegeven momoent worden dat je midden in kamers dilatatievoegen in je vloer moet gaan opnemen.
De kamer is niet zo groot dat er dilitatievoegen moet komen. Slechts 7,5 meter lang en bijna 4 meter breed. Dat er met het doorleggen geen stofdorpels zijn, en dat dat extra stof kan veroorzaken weet ik. Maar zoals je elders hebt kunnen lezen wil ik waarschijnlijk valdorpels onder de deuren. Dus doorleggen is dan niet meer zo'n groot probleem.

Maar omdat ik onder de kozijnen doorwil, krijg ik misschien wel automatisch een dilitatievoeg onder de deur. Omdat ik anders geen idee hebt hoe je het zo kunt leggen.
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 09:13:18 #220
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_52670087
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 11:01 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Dat dacht ik dus ook. Maar ik ben dan wel bang dat de kamer smal gaat lijken
Heb je het laminaat al gekocht??
Ik zou het anders gewoon in de breedte leggen, maar dan moet je wel laminaat zonder V-groef hebben!!
Ik hou persoonlijk sowieso niet van laminaat met V-groef.., maar da's mijn smaak
pi_52670972
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 08:07 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Weet ik ook wel, maar nu het iets is waar ik geen verstnad van heb, zie ik hoe snel je de verkeerde termen gebruikt. Zelfs de laminaat leveranciers hebben het over een V-groef
Ja zo zijn er ook elektricein die stopcontact zeggen, kennelijk hebben ze nog nooit een stopcontact gezien. Ziet er heel anders uit dan een wand- of tafelcontactdoos.

Het is ook vaak erg lastig om de klepel van de klok te onderscheiden. Zo koop of maak je gevelplanken, geveldelen of gevelprofielhout. Je hebt dan de keuze om te potdeskelen (planken schuin een stuikje over elkaar heen) maar schuin is niet altijd zo mooi dus schaaf je een rabat aan de onderkant in de plank. Dat is een soort sponning als bij een deur kozijn zodat de planken minder schiin over elkaar heen komen. Zet ja ook nog een velling aan de bovenkant dan kun je ze helemaal vlak monteren. Het meeste hout wat je kunt kopen is dus een plank met een rabat en een velling.
quote:
[..]

De kamer is niet zo groot dat er dilitatievoegen moet komen. Slechts 7,5 meter lang en bijna 4 meter breed. Dat er met het doorleggen geen stofdorpels zijn, en dat dat extra stof kan veroorzaken weet ik. Maar zoals je elders hebt kunnen lezen wil ik waarschijnlijk valdorpels onder de deuren. Dus doorleggen is dan niet meer zo'n groot probleem.

Maar omdat ik onder de kozijnen doorwil, krijg ik misschien wel automatisch een dilitatievoeg onder de deur. Omdat ik anders geen idee hebt hoe je het zo kunt leggen.
Weet je hoe je dat doet? LEg in de deur opening een stuk van je ondervloer en leg daar een vloer deel op vlak tegen de kozijn stijlen aan. Neem een potlood en een vel schuur papaier korrel 80. Leg het potlood vlak op het vel en haal dat er overheen zodat je 1 vlakke kant aan het potlood krijgt. Haal net zo lang wat van het potlood af totdat de punt ongeveer 2mm boven het schuurpapier uit komt. Slijp de punt en leg het potlood op het vloerdeel en trek zo een streep rond je kozijn stijl. Haal het vloerdeel weer weg en bewaar het potlood. Zaag met een troffelzaag (lijkt op een kapzaag maar heeft ipv een handvast zoals bij een gewoene handzaag een rond hadvat zoals bij een vijl of beitel) Hiermee kun je nu heel erg mooi je kozijn inkorten.

Je hebt nu voldoende ruime om de vloerdelen onder je kozijn te schuiven iets te kantelen en in elkaar te klikken. Gaat iets zwaarder maar goed wel goed. Als je vloer nu klaar is tape je met afplakband heel precies rond je kozijn af. Kit de 2mm naad dicht met acrulaatkit en trek schuin de tape weg.
pi_52672474
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 09:13 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Heb je het laminaat al gekocht??
Ik zou het anders gewoon in de breedte leggen, maar dan moet je wel laminaat zonder V-groef hebben!!
Ik hou persoonlijk sowieso niet van laminaat met V-groef.., maar da's mijn smaak
Nee,het is nog niet gekocht, we gaan volgende week op jacht. De tip van in de breedte leggen, zonder Velling kant neem ik mee in de besluitvorming
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 13:36:01 #223
65960 sanger
pi_52673874
Leg je het laminaat eigenlijk door in de keuken Marsepein?
pi_52677528
Yeps, wordt 1 geheel, keuken, woonkamer, hal.
pi_52677877
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 19:06 schreef Marsepein het volgende:
Verder moeten er op hele korte termijn (rol)horren worden geplaatst, prio 1 is slaapkamer. Dus wie geeft me tips: (Rol)horren.
Done: (Rol)horren.
pi_52763355
Vandaag op stap geweest voor het laminaat in de woonkamer, keuken en hal. Vooraf op internet al wat voor werk gedaan, en na een paar winkels te hebben bezocht hebben we gekozen voor Balterio Tradition, in de kleur Tasmaanse Eik:

Het is met V-groef (Velling ), en we weten nog niet of we een vellingkantje op de korte kant willen. Via internet gaan we op zoek naar een goedkope leverancier
pi_52763574
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 21:06 schreef Marsepein het volgende:
Vandaag op stap geweest voor het laminaat in de woonkamer, keuken en hal. Vooraf op internet al wat voor werk gedaan, en na een paar winkels te hebben bezocht hebben we gekozen voor Balterio Tradition, in de kleur Tasmaanse Eik:

[afbeelding]

Het is met V-groef (Velling ), en we weten nog niet of we een vellingkantje op de korte kant willen. Via internet gaan we op zoek naar een goedkope leverancier
Het is V e l i ng met een eLLe.

En massief eiken???
pi_52763978
Pino schrijft het volgens mij goed hoor. Velling met een korte e -> dubbele el. (mischien streek gebonden, een duim, lik, voet, el enz is ook per plaats anders van lengte)

Maar een goede keuze, thans vind ik het een mooi plaatje.
pi_52764131
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 21:24 schreef tnimble het volgende:
Pino schrijft het volgens mij goed hoor. Velling met een korte e -> dubbele el. (mischien streek gebonden, een duim, lik, voet, el enz is ook per plaats anders van lengte)

Maar een goede keuze, thans vind ik het een mooi plaatje.
P J D D N A T Je hebt nog gelijk ook. Dacht altijd..... Weer wat geleerd.
pi_52766797
Dus eerst lekker winkeliers lastig vallen en dan maar gewoon via het internet kopen. Tsss....
pi_52768132
We hebben keurig aangegeven dat we niet geholpen hoefde te worden, en hebben geen advies gevraagd. Het ging me puur om een wat groter vlak te zien. En als een willekeurige laminaatshop dat heeft liggen en vrije toegang heeft zie ik het probleem niet?
pi_52770836
Geef even aan waar je het online wilt kopen. Ik zoek ook nog een leuke onlineshop die balterio tradition verkoopt (ander type verder) met bijpassende plinten en goede ondervloer. Vooral plinten vind ik lastig op die webshops, want ik krijg zelf het idee dat de plint anders is dan het gekozen laminaat? Hoe past het dan bij elkaar vraag ik me af
pi_52772198
mooie kleur , zoiets heb ik ook , alleen nog wat donkerder, wat zou dit kosten ?
pi_52772267
Dit laminaat heb ik gezien van 17.45 per vierkante meter tot 27.95 per vierkante meter. n dan scheelt het nog of er een ondervloer bij zit, bezorgen etc.
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 02:08 schreef Brad het volgende:
Geef even aan waar je het online wilt kopen. Ik zoek ook nog een leuke onlineshop die balterio tradition verkoopt (ander type verder) met bijpassende plinten en goede ondervloer. Vooral plinten vind ik lastig op die webshops, want ik krijg zelf het idee dat de plint anders is dan het gekozen laminaat? Hoe past het dan bij elkaar vraag ik me af
Plinten online kopen is wat lastig, maar ik neem aan dat ik aan kan geven welk merk en kleur en type, inclusief clips oid. En anders haal ik die elders.
  woensdag 29 augustus 2007 @ 08:28:04 #235
65960 sanger
pi_52772284
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 22:48 schreef ivop2001 het volgende:
Dus eerst lekker winkeliers lastig vallen en dan maar gewoon via het internet kopen. Tsss....

woensdag 29 augustus 2007 @ 08:29:07 #236
65960 sanger
pi_52772296
Mooie kleur Marsepein

En je gaat de velling in de lengte leggen?
pi_52773823
Ja, en we twijfelen nog een weinig over 4 of 2 vellingkantjes per plank, maar ws alleen in de lengte.
  woensdag 29 augustus 2007 @ 10:17:06 #238
65960 sanger
pi_52774248
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 09:55 schreef Marsepein het volgende:
Ja, en we twijfelen nog een weinig over 4 of 2 vellingkantjes per plank, maar ws alleen in de lengte.
Ik denk, maar dat is puur mijn persoonlijke mening , dat als je in zowel de lengte als de breedte velingkantjes neemt het wel erg druk kan worden.
pi_52774499
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 08:26 schreef Marsepein het volgende:
Dit laminaat heb ik gezien van 17.45 per vierkante meter tot 27.95 per vierkante meter. n dan scheelt het nog of er een ondervloer bij zit, bezorgen etc.
[..]

Plinten online kopen is wat lastig, maar ik neem aan dat ik aan kan geven welk merk en kleur en type, inclusief clips oid. En anders haal ik die elders.
ik kan thuis even kijken waar ik mijn laminaat heb gekocht , de naam komt me erg bekend voor, weet niet meer wat ik heb betaald, maar was ook met ondervloer en plintjes ...
zal het je nog laten weten

dit is mijjn laminaat

woensdag 29 augustus 2007 @ 10:51:32 #240
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_52775065
Ik vind, maar dat is puur mijn persoonlijke mening ,dat als je in zowel de lengte als de breedte velingkantjes neemt, dat best heul lelijk is.
V-groefjes op de kopse kanten...*rill*
pi_52776310
Ik ben het daar wel mee eens, maar op het voorbeeld stukje wat gelegd was vond ik het zonder Vellingkantje aan de kopse kant ook lelijk. Doordat de hoogte (marginaal) niet gelijk is, kijk je tegen de zijkant van het laminaat aan. Dat is misschien maar 0.1 mm, maar je ziet een miniscuul wit lijntje.

Dat maakt me aan het twijfelen.

Maar ik denk toch dat het alleen in de lengte komt hoor, het scheelt ook nog eens 3 a 4 euro per vierkante meter dat het duurder is
pi_52777653
Als het goed geleggt is moeten de planken behoorlijk goed op elkaar aansluiten. Een miniscuul randje zal ook door vuil nog gaan kleuren. evt zou je voor het leggen met een beetje bruine verf of inkt de kopse kanten kunnen bijkleuren.
pi_52798296
Goeie tip tnimble, hoewel het niet vanzelf wat donkerder wordt door het vuil, dat was immers bij het voorbeeld stukje vloer, voor de ingang van de zaak' ook niet het geval. Mara even kleuren met een beetjee verf of een zwarte stift kan prima

We zijn geslaagd voor de babykamer, meubels besteld, levering begin december
pi_52802149
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 23:50 schreef Marsepein het volgende:
Goeie tip tnimble, hoewel het niet vanzelf wat donkerder wordt door het vuil, dat was immers bij het voorbeeld stukje vloer, voor de ingang van de zaak' ook niet het geval. Mara even kleuren met een beetjee verf of een zwarte stift kan prima

haha...zie je wel dat er levertijd op zit.
nog even hard doorklussen dus.
pi_52802203
Nee, kon binnen 2 weken komen, ik heb het zelf op 1 december gezet
  donderdag 30 augustus 2007 @ 09:04:00 #247
65960 sanger
pi_52802897
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 23:50 schreef Marsepein het volgende:
Feli

Mag ik vragen waar?
  donderdag 30 augustus 2007 @ 09:04:21 #248
65960 sanger
pi_52802901
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 07:38 schreef truttebosje het volgende:

[..]

haha...zie je wel dat er levertijd op zit.
nog even hard doorklussen dus.
Dat was ook het eerste wat ik dacht
pi_52803003
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 09:04 schreef sanger het volgende:

[..]

Feli

Mag ik vragen waar?
Gardo in Velserbroek.
  donderdag 30 augustus 2007 @ 09:23:47 #250
65960 sanger
pi_52803188
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 09:13 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Gardo in Velserbroek.
Zijn we ook wezen kijken. Staat goed bekend overigens Tis er ook altijd wel heel erg druk.

Ik vond het assortiment ietwat tegenvallen, maar dat maakt natuurlijk niet uit als je net daar HET kamertje vind

Wij vonden ze ook wat duur met accesoires. Wij zagen daar een luiertas voor ¤ 69,= die we bij Baby Dump kochtten voor ¤ 39,=. Bij kamertjes lagen de prijzen ongeveer gelijk voor zover je kunt vergelijken.
pi_53347572
Nou, eindelijk een kleine update, maar helaas zonder foto's. Deze week ben ik vrij en we hebben de woonkamer en de hal schilderklaar gemaakt.

- Gestuucte muren nagelopen en waar nodig gerepareerd
- Gordijnkoven geschuurd, gegrond en geplamuurd
- Vensterbanken in de woonkamer vastgezet
- Meterkast geschuurd, gegrond en geplamuurd
- Alle randjes afgekit
- Alle deurstijlen geschuurd, gekit, geplamuurd e.d.
- De 2 raamkozijnen geschuurd
- Alle elektra afgemonteerd (Op de afdekraampjes na)
- Alle muren in de voorstrijk gezet
- Al het stof weggeveegd, stof gezogen, en alles met St Marc schoonmaken.

Vandaag gaan we aflakken, al het houtwerk wordt in hoogglans wit afgelakt. Voor het eerst van mijn leven met een watergedragen verf. Wel op alkydbasis, dus ik ben benieuwd. De grondverf was ook watergedragen en dat ging best heel aardig.

We hopen 2 a 3 muren ook al met muurverf te kunnen doen, en er moet een klein stukje spackwerk worden gerepareerd.

Ik leg vandaag het fototoestel klaar en maak wel wat foto's, zodat jullie de stand van zaken kunnen zien
pi_53347958
Ik bedacht me net dat er nog 4 kozijnen zijn die nog een schuurpapiertje nodig hebben. Weer schuren
  vrijdag 21 september 2007 @ 08:40:42 #253
65960 sanger
pi_53348175
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 08:25 schreef Marsepein het volgende:
Ik bedacht me net dat er nog 4 kozijnen zijn die nog een schuurpapiertje nodig hebben. Weer schuren
Wees blij dat je er toch nog achterkomt

Ben benieuwd. Met name naar de schouw
  vrijdag 21 september 2007 @ 09:42:02 #254
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53349155
Goed bezig Marsepein!
Ben benieuwd naar de foto's!
pi_53349269
oh wat heerlijk als dit klaar is en je ervan kunt genieten.

Keep going...
pi_53691365
hoe staat het ermee?
pi_53698621
Dat is het leukste wat er is. Schuren. Of toch niet? Ja toch. Doe het wel nat dat stoft niet zo.
Ik heb iig geen wijsvinger meer over.
pi_53702751
Het gaat gestaag, maar vanwege de vele werkzaamheden afgelopen weken is er nog steeds geen foto update. Ik hoop daar zaterdag tijd voor te vinden.
pi_53770034
Zo, na weken stucadoren, spuiten, kitten schilderen, schuren, ontvetten e.d. ziet het er in onze woonkamer/keuken nu zo uit.

De foto's zijn redelijk zelf verklarend:

Nu is er in de hal ook heel veel gebeurd, maar op een foto komt dat er niet uit. Daar moeten de wanden nog geschilderd worden. Als dat gebeurt is kan ik met het leggen van het laminaat beginnen. Ik hoop volgend weekend. Ik moet het alleen nog bestellen dus ik weet niet of dat met de levertermijn in orde komt. We zullen zien.
  zondag 7 oktober 2007 @ 19:44:19 #260
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_53772599
Pien, het wordt MOOI
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_53775483
Heel mooi geworden Ziet er strak uit. Nu nog de vloer hehe en dan zit het er bijna op.
  maandag 8 oktober 2007 @ 08:47:51 #263
65960 sanger
pi_53783447
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 19:44 schreef Duderinnetje het volgende:
Pien, het wordt MOOI
Het IS mooi!

Ziet er goed uit Marsepein
pi_53783700
Dank jullie wel!

De kleur is echt heel verschillend bij dag- of avondlicht. Bij avondlicht wordt de kleur veel donkerder, en echt heel wat groener. Overdag is het echter bijna grijs met een vleugje taupe er door. Bij het rood van de keuken is het bijna muisgrijs, met een lichte bruin/taupe zweem.

Kortom, een kleur die 'zich aanpast'. Niet iedereen is er even gecharmeerd van. Een aantal mensen vinden het te donker. Zelf vinden we het echter heel mooi!

De schouw wordt in dezelfde kleur geschilderd als de keuken, rood! Een echte blikvanger.

De lampen in de keuken vinden we nu ze hangen niet zo heel mooi. Een tijd geleden al ergens in de aanbieding gekocht, en in de doos zijn ze mooier dan aan het plafond in de keuken. Misschien dat die nog vervangen worden. Deze lampen zullen dan verhuizen naar een slaapkamer, overloop of hal.
pi_53784775
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 09:06 schreef Marsepein het volgende:

Kortom, een kleur die 'zich aanpast'. Niet iedereen is er even gecharmeerd van. Een aantal mensen vinden het te donker. Zelf vinden we het echter heel mooi!
ik vind hem helemaal chique de friemel
en dat je zelf tevreden bent is het belangrijkste.
en zo donker is het toch niet?
de mensen die dat zeggen hebben zeker alleen maar witte muren....lekker saai en onorigineel.
pi_53787580
Precies, en zelf vinden we het super....
pi_53787599
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 09:06 schreef Marsepein het volgende:
Dank jullie wel!

De kleur is echt heel verschillend bij dag- of avondlicht. Bij avondlicht wordt de kleur veel donkerder, en echt heel wat groener. Overdag is het echter bijna grijs met een vleugje taupe er door. Bij het rood van de keuken is het bijna muisgrijs, met een lichte bruin/taupe zweem.

De schouw wordt in dezelfde kleur geschilderd als de keuken, rood! Een echte blikvanger.

De lampen in de keuken vinden we nu ze hangen niet zo heel mooi. Een tijd geleden al ergens in de aanbieding gekocht, en in de doos zijn ze mooier dan aan het plafond in de keuken. Misschien dat die nog vervangen worden. Deze lampen zullen dan verhuizen naar een slaapkamer, overloop of hal.

De muren zien er strak uit en mooi van kleur.
Ja, leuk effect is dat he? dat de kleuren wisselen bij het licht.
Dat gebeurt hier ook met rood en fuchsia.
Dat jullie hetzelf mooi vinden is het belangrijkste . Duh !

Nu begrijp ik dat de lampen in de keuken hangen. Ben er niet kapot van...

Weten jullie het zeker ??? van de schouw int knalrood?
pi_53787628
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 10:06 schreef truttebosje het volgende:

[..]

ik vind hem helemaal chique de friemel
en dat je zelf tevreden bent is het belangrijkste.
en zo donker is het toch niet?
de mensen die dat zeggen hebben zeker alleen maar witte muren....lekker saai en onorigineel.

AnneX voelt zich aangesproken ! smile
  maandag 8 oktober 2007 @ 12:09:52 #269
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53787643
Wat ziet het er goed uit Mars! Echt heel mooi!
pi_53788429
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 12:07 schreef AnneX het volgende:

[..]

De muren zien er strak uit en mooi van kleur.
Ja, leuk effect is dat he? dat de kleuren wisselen bij het licht.
Dat gebeurt hier ook met rood en fuchsia.
Dat jullie hetzelf mooi vinden is het belangrijkste . Duh !

Nu begrijp ik dat de lampen in de keuken hangen. Ben er niet kapot van...

Nee, wij zijn er ook niet van overtuigd dat ze blijven hangen. Het is voor nu iig goed, ik heb zat andere dingen waar ik op dit moment beter mijn energie in kan steken. Als we de andere lampen voor de woonkamer gaan uitzoeken, dan nemen we in de zoektocht ook de lampen voor de keuken mee.

Het rood van de schouw, of we er zeker van zijn? Nee, maar het is een dusdanig kleine oppervlakte dat als het niet uitpakt zoals het in onze gedachten er uit ziet, dat het snel een andere kleur wordt. Ik heb er een paint van gemaakt, die heb ik echter niet online, en kan ik nu ook niet online krijgen.

Misschien dat ik die vanavond online zet.

En tja, iedereen moet het zelf weten, maar van de termen 'creme' en 'gebroken wit' krijg ik kriebels. Voel je niet aangesproken, zoveel mensen zoveel smaken.

Dank voor de complimenten iig.
  maandag 8 oktober 2007 @ 12:54:42 #271
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_53788734
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 12:07 schreef AnneX het volgende:

Lijkt mij goed staan in het rood
We hebben onze schouw afgelopen maand oranje geverft

Ziet er verder allemaal goed uit Marsepein!!
  Moderator maandag 8 oktober 2007 @ 19:44:23 #272
92034 crew  Vonkenboer
pi_53797634
Erg netjes

Verlichting is ook heel mooi geplaatst.. ik had eigenlijk ook niet anders verwacht als K&W mod moet je eenmaal het goede voorbeeld geven.

Ben benieuwd hoe het er allemaal uitziet als het bewoond is
pi_53800643
Oh ja, Mp : welke kleur (code) zit er dan op de muren ?
pi_53804492
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 19:44 schreef Vonkenboer het volgende:
Erg netjes

Verlichting is ook heel mooi geplaatst.. ik had eigenlijk ook niet anders verwacht als K&W mod moet je eenmaal het goede voorbeeld geven.

Ben benieuwd hoe het er allemaal uitziet als het bewoond is
Ik hoop niet dat je de verlichting in de keuken bedoeld, die worden steeds lelijker
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 22:02 schreef AnneX het volgende:
Oh ja, Mp : welke kleur (code) zit er dan op de muren ?
Ik ga even kijken ... moment.

Edit: S 2005-Y, matte acryl muurverf.
  Moderator dinsdag 9 oktober 2007 @ 17:07:07 #275
92034 crew  Vonkenboer
pi_53817160
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 00:29 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Ik hoop niet dat je de verlichting in de keuken bedoeld, die worden steeds lelijker
[..]

Ik ga even kijken ... moment.

Edit: S 2005-Y, matte acryl muurverf.
Ik bedoel de halogeen spots
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 17:20:35 #276
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_53817467
Je bent de enige die ze mooi vind Vonkie
pi_53825685
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 17:07 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Ik bedoel de halogeen spots
Als je de inbouwspots bedoeld, helemaal mee eens, die zijn mooi, en helemaal 'Marsepein style', als je de opbouwspots in de keuken bedoeld: Het werkt, geeft licht en hangt aan het plafond.
pi_53834397
ziet er mooi uit, al besloten of je nog een afdekker op het halfhoge muurtje tussen keuken en woonkamer gaat maken (dat was toch een twijfelpuntje bij je?)
pi_53835178
Klopt, dat was een twijfelaartje, maar dat wordt een stukje werkblad.
  Moderator woensdag 10 oktober 2007 @ 17:09:39 #280
92034 crew  Vonkenboer
pi_53842419
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 22:59 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Als je de inbouwspots bedoeld, helemaal mee eens, die zijn mooi, en helemaal 'Marsepein style', als je de opbouwspots in de keuken bedoeld: Het werkt, geeft licht en hangt aan het plafond.
God dat laatste klinkt echt alsof je ze afschuwelijk vind

Nee ik bedoelde de spots in de woonkamer
pi_54730650
Ahum, kick

Ik ben de afgelopen 2 weken vrij geweest en heb veel gedaan. Maar als je het zo opnoemt lijkt het zo weinig.
- Ondervloer, laminaat en plinten in de woonkamer gelegd
- Ondervloer en laminaat in hal en keuken gelegd
- Alle meubels van boven naar benee verhuisd, eindelijk beneden wonen.
- Babykamer schoongemaakt, en geschilderd.
- Plinten in de babykamer
- Lampen en plafond geschilderd in de babykamer
- Deur in de woonkamer ingehangen (Oude deur, nieuwe wordt ws voorjaar 2008)
- Eindelijk mijn audio installatie opgebouwd, knappe muziek na 1,5 jaar
- Schouw geschilderd in het rood van de keuken
- Radiatoren op de beneden verdieping opgehangen, afgevuld, ontlucht.
- Thermostaat in de woonkamer opgehangen en geprogrammeerd
- 1 dag op pad geweest voor nieuwe meubels in de woonkamer, maar helaas niet geslaagd.
- Gordijnrail in de babykamer opgehangen

Maar leuk zo'n lijstje, helaas even geen foto's. Volgt nog moeten jullie maar denken.
  dinsdag 20 november 2007 @ 01:17:25 #282
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_54730675
Je hebt het er maar druk mee!

Is de baby al ter plaatse of is het daar nog wachten op?
Snobs have more fun!
KLIK!
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 20 november 2007 @ 10:42:02 #283
95752 crew  Chell
Kluns
pi_54733840
Oh! die keuken!! Wowie!

Later als ik groot ben wil ik ook een rode keuken
pi_54734255
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 01:14 schreef Marsepein het volgende:
Ahum, kick

Ik ben de afgelopen 2 weken vrij geweest en heb veel gedaan. Maar als je het zo opnoemt lijkt het zo weinig.
- Ondervloer, laminaat en plinten in de woonkamer gelegd
- Ondervloer en laminaat in hal en keuken gelegd
- Alle meubels van boven naar benee verhuisd, eindelijk beneden wonen.
- Babykamer schoongemaakt, en geschilderd.
- Plinten in de babykamer
- Lampen en plafond geschilderd in de babykamer
- Deur in de woonkamer ingehangen (Oude deur, nieuwe wordt ws voorjaar 2008)
- Eindelijk mijn audio installatie opgebouwd, knappe muziek na 1,5 jaar
- Schouw geschilderd in het rood van de keuken
- Radiatoren op de beneden verdieping opgehangen, afgevuld, ontlucht.
- Thermostaat in de woonkamer opgehangen en geprogrammeerd
- 1 dag op pad geweest voor nieuwe meubels in de woonkamer, maar helaas niet geslaagd.
- Gordijnrail in de babykamer opgehangen

Maar leuk zo'n lijstje, helaas even geen foto's. Volgt nog moeten jullie maar denken.
het is een klein lijste om te lezen, maar volgens mij heb je weinig stil gezeten de afgelopen 2 weken, wel fijn dat je nu beneden kunt wonen, eindelijk profijt van het vele werk!
pi_54735051
Dank voor de complimenten, ik ben er inderdaad erg druk mee geweest. Afgelopen 2 weken bijna elke dag 12 uur per dag. En omdat ik 90% alleen doe kost het gewoon veel tijd. Bovendien is mijn afwerkingsniveau wat aan de hoge kant merk ik. En dat kost ook tijd.

Ik heb mezelf wel een leuk kado gedaan toen ik de vloer aan hetleggen was. Een verstelbare afkortzaag van Metabo. Ik had van de plaatselijke bouwmarkt nog 6 triljoen spaarpunten en die heb ik allemaal ingeleverd. Ik moest toch nog wel bijbetalen, maar minder dan de goedkoopste bij de Gamma.

De hele verbouwing zonder afkortzaag, en dan de plintjes in de woonkamer met een superdeluxe zaag doen

Maar het ging echt niet netjes in verstek met de handzaag of met de koekepeerzaag oid. Sommige hoekjes waren 110 graden en dat is niet makkelijk. Maar het resultaat mag er zijn.

Foto's moeten jullie echt even op wachten. Het toestel zit ergens in een doos, en moet worden opgezocht.
pi_54748294
Hoi Marsepein,

BE en ik hadden het zaterdag nog over je Om precies te zijn, over de groene verf op je overloop. Die was heul mooi in mijn herinnering en bij het zien van de foto's in de eerste post, blijkt dat te kloppen. Weet je toevallig nog merk, kleur, etc.?

Oh, en op de allereerste foto staat ook een onwijs mooie kast Heeft die al een nieuw plekje gekregen? Echt prachtig!

Uiteraard voor jou dat je de klusspirit weer te pakken hebt. Mevrouw Marsepein zal inmiddels aardig nesteldrang krijgen. Leuk hoor, spannende tijden in dit subforum!
Eeuwig vijfentwintig
  dinsdag 20 november 2007 @ 22:07:31 #287
65960 sanger
pi_54748463
Goed bezig
  dinsdag 20 november 2007 @ 22:15:20 #288
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54748677
Da's een flinke lijst met werk Pino...
Toch maar snel dat toestel zoeken hoor! Ik ben heeeeeeel benieuwd naar het eindresultaat van de woonkamer!

Oh en Reese... ik denk dat die kleur idd wel heel erg mooi is in jouw keuken!
pi_54748802
Ik heb daar nog wel een kleurnummer van, maar ben nu niet thuis. Zoeken we op en laat ik je weten. En als je het over die oude linnenkast hebt. Op de planning staat en een opknapbeurt en dan weer ergens in huis gebruiken. Niet in de woonkamer maar ws in de werkkamer.
pi_54749988
Thanks!

Ik heb nog wel in je eerste topic deze foto gevonden en daar staan wel kleurnummers op. De kenners herkennen vást welk merk het dan is, maar ik niet

En ik bedoel inderdaad de linnenkast . Zou ook mooi staan bij dat groen op je overloop
Eeuwig vijfentwintig
pi_54750376
Hij past niet op de overloop Ik kan daar helemaal geen kasten kwijt. Ik kijk even in de kelder voor et merk, maar ik dacht Flexa. Hoewel ik denk dat elke fatsoenlijke schilder met dit nummer wel kan mengen hoor

Edit: Mmmm, je hebt in zoverre pech, de bus was volgens mij leeg en zie ik zo niet staan. Kleurstaaltje heb ik niet voor het grijpen (Ligt bij de fotocamera ) Maar ik ben er bijna zeker van dat het Flexa was.

[ Bericht 30% gewijzigd door Marsepein op 20-11-2007 23:23:32 ]
pi_56250937
Hoe staat het ermee, alles klaar voor de kleine?
pi_56259248
Zag Gervben zijn post staan, en vroeg mezelf meteen het zelfde af

Gaat alles daar op rolletjes? Of zijn er nog wat hordes te nemen ?
  Moderator zondag 10 augustus 2008 @ 10:30:25 #294
92034 crew  Vonkenboer
  maandag 11 augustus 2008 @ 14:28:40 #295
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_60732793
Ik had de foto's van de woonkamer nog niet gezien, maar wat mooi strak geworden zeg!
Mooie kleur, strak geverfd, goed geschilderd...me like
Lijkt me een hele mooie combinatie worden met de donkere kleur van de vloer!

Je hebt dus voor glad stucwerk gekozen? En hoe bevalt dat jou?
Kwetsbaar he?
pi_61027532
Nou pien,

Heb je zien reageren in wat andere topics, ben benieuwd hoe het reilt en zeilt in huize JP
pi_61050188
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 00:49 schreef Cybersijp het volgende:
Nou pien,

Heb je zien reageren in wat andere topics, ben benieuwd hoe het reilt en zeilt in huize JP
Ik had al iets in het FB en SC topic gepost.
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 22:32 schreef Marsepein het volgende:
* Uit lurk stand komt
Onze dochter is alweer ruim een half jaar

Ik kijk de laatste tijd weer regelmatiger op FOK!, en kan dan uiteraard niet om K&W heen, hier is alles OK. Ook ik heb de afgelopen 4 weken een werkvakantie gehouden. De achtertuin is aangepakt. 1 Garage weggebroken, 2 kleinere terassen gelegd. Schutting gezet, elektra in de tuin aangelegd, 8 kuub zwarte grond opgebracht en vlakgemaakt, puin afgevoerd, 6 kuub zand opgebracht, en vanmiddag de laatste klinker naast het huis er in getikt. Totaal zo'n 50m2. Morgen komt er gras, dat nog even leggen en dan zaterdag het pad tussen huis en de buren afsluiten. Alisa kan dan niet meer uit de tuin weglopen als ze zelfstandig gaat bewegen. Ze kan dan niet naar het water, en niet naar de weg.

Tot zover de update
Maar ik zal inderdaad eerdaags eens een foto update plaatsen. Er is best veel gedaan het afgelopen half jaar.
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 00:50:50 #298
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_61056182
Ik ben erg benieuwd!

Dat zal alleen in deel 4 worden denk ik
pi_61056289
Nou das toch een goede reden om een keurig nette OP van deel vier te maken? Ben erg benieuwd hoe Jp zijn huis er nu bijstaat hoor. Hij weet t vast wel van het mijne nl. gok ik
  Moderator zaterdag 23 augustus 2008 @ 09:41:51 #300
92034 crew  Vonkenboer
pi_61059417
Ben wel benieuwd naar de updates pino, nu je weer enigzins aanwezig bent op fok verwacht ik nog wel wat
pi_61074032
Volle bak zo'n topic, binnenkort een deeltje 4.

Dit wordt vervolgd.... stee tjoent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')