Nou heb in ons oude huis dus eens met een drie jaar oude cv hr ketel gehad dat het meldertje voor co afging. De ring die de beide barnderhelften bij elkaar hield/afsloot had de geest gegeven. daarnaast is co tegenwoordig niet een dermaste extra investering meer, kost je factor 2x meer. Maar remember je dat meiske ? juist !!!quote:Op dinsdag 13 maart 2007 00:10 schreef Marsepein het volgende:
Het is me niet duidelijk of ik er nu 1 moet op de overleoop en in de hal, of dat het een of/of is.
En bij de cv is wel handig, maar daar kan een simpele, met een stekker oid. Daar hoef ik niet moellijk te doen. En moet bij een HR ketel echt een CO melder?
overloop en hal omdat dat dus beide verkeersruimten zijn, ze hebben een ontruimende functie zeg maar als er wat in huis is gebeurt. [prik herb je al op je overeloop, enkelt de doormeld functie behoeft een groene of een witte draad extra. Die zul je ff moeten trekken nog, maar genoeg mogelijkheden gok ik om toch nog wel met een draad naar boven te komen mars?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 00:10 schreef Marsepein het volgende:
Het is me niet duidelijk of ik er nu 1 moet op de overleoop en in de hal, of dat het een of/of is.
En bij de cv is wel handig, maar daar kan een simpele, met een stekker oid. Daar hoef ik niet moellijk te doen. En moet bij een HR ketel echt een CO melder?
Op batterijen is niet echt slim, die dingen gaat altijd leeg zonder dat je het weet.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 00:16 schreef Duderinnetje het volgende:
Wat raden jullie aan als je brandmelders op batterijen wilt?
Ik zie optische melders (of zoiets) bij de bouwmarkt en die kosten een paar euro. Kan me haast niet voorstellen dat het iets is.
Niet waar, die piepen regelmatig als de batterijen bijna leeg zijn.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 00:17 schreef Cahir het volgende:
[..]
Op batterijen is niet echt slim, die dingen gaat altijd leeg zonder dat je het weet.
Massa productie doet een hoop, plus de markt is al aardig "verzadigd"natuurlijk, als je dan als fabrikant marktaandeel wilt hebben ga je of een hele "range"producten uitbrengen ( denk aan first alert) of de concurent op prijs ( en dus bij de mens in de knip... ) er uit proberen te stoten.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 00:16 schreef Duderinnetje het volgende:
Wat raden jullie aan als je brandmelders op batterijen wilt?
Ik zie optische melders (of zoiets) bij de bouwmarkt en die kosten een paar euro. Kan me haast niet voorstellen dat het iets is.
Nee, op 230V is slim. Dan weet je tenminste zeker dat je melder stil is als de stroom om wat voor reden dan ook uitvalt.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 00:17 schreef Cahir het volgende:
[..]
Op batterijen is niet echt slim, die dingen gaat altijd leeg zonder dat je het weet.
Alleen als ook nog de backup op is.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 00:26 schreef Light het volgende:
[..]
Nee, op 230V is slim. Dan weet je tenminste zeker dat je melder stil is als de stroom om wat voor reden dan ook uitvalt.
het" licht" heb je nog niet gezien zekers? zit natuurlijk een klein accutje in, dan wel een backup batterijtje ....quote:Op dinsdag 13 maart 2007 00:26 schreef Light het volgende:
[..]
Nee, op 230V is slim. Dan weet je tenminste zeker dat je melder stil is als de stroom om wat voor reden dan ook uitvalt.
AH, GIRA heeft ze ook. Ik ben namelijk GIRA fanquote:Op dinsdag 13 maart 2007 00:27 schreef tnimble het volgende:
Je hebt zowel radiografisch gekoppelde melders als die met een simpele draad werken. De radiografische functie is soms een printplaatje die er extra in geplaatst moet worden en moet je dan los kopen.
De nieuwe serie van Hager is best mooi. De kant waar je tegen aankijkt is o.v.g. van glas en geen plastiek. Ook Merten heeft wel een aantal mooie modellen rookmelder in de Argus serie. Ook gira kun je eens naar kijken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |