Kun je met elektra werken dan in de regenquote:Op donderdag 7 december 2006 17:56 schreef Vonkenboer het volgende:
Zo ff hier klagen over het geweldige weer van vandaag![]()
- Ik ben compleet gezandstraald op de bouw
- Heb een hele poos in de regen moeten staan werken
- Heb de kachel al omhooggedraaid en onder een hete douche gestaan..
En ik heb het nog koud![]()
![]()
*zucht*
Naja nog maar één dag en dan weekend
Er zijn genoeg dingen die elektrisch zijn die je zonder dat er spanning op staat kunt monteren, daarbij loop ik op een bouw met 18 blokken aan woningen (gemiddeld blok is 10 woningen en onze container met materiaal staat in het midden van de hele bouw; wij zijn nu bezig in blok 12 en moeten dus een heel eind lopen met materiaal en gereedschap (twee kruiwagens, twee trapjes, kabelhaspel voordat we uberhaupt op de plaats zijn waar we werken; dat gaat prima maar niet als er regen en wind staat; de huizen zijn hier vrij dicht; zover als dat mogelijk is.quote:Op donderdag 7 december 2006 18:41 schreef sanger het volgende:
[..]
Kun je met elektra werken dan in de regen
Had eigenlijk verwacht dat het grootste gedeelte van de bouw wel ATV zou krijgen vandaag. Hier iig wel, behalve de blokken welke redelijk wind en waterdicht zijn.
De speciale kachelpoets heet Zebraline; zit in een tube.quote:Op donderdag 7 december 2006 09:14 schreef Gurb het volgende:
[..]
je hebt speciale kachelpoets, daarmee maak je zo'n ding weer spiksplinternieuw, mooi glanzend zwart.
(alleen de eerste keer dat je hem opstookt stinkt het een beetje, maar daarna is het alleen maar glimmen)
Dat is een hele mooie. Ik zie alleen geen ruitjes . Of zijn die zo schoon?quote:Op woensdag 6 december 2006 19:37 schreef taxibabe het volgende:
heb er waarschijnlijk 1 gevonden, ben nog aan het mailen enzo![]()
Hij is niet zo supermooi, maar daar gaat het niet echt om. De functionaliteit is belangrijker gezien de stijgende energieprijzen.
Dit is hem!:
[afbeelding]
Ach en met een beetje oppoetsen zal het waarschijnlijk ook nog wel meevallen....
Ik heb een hekel aan een kantoorbaan; en heb opzich geen hekel aan het dagelijks buiten zijnquote:Op donderdag 7 december 2006 22:12 schreef tnimble het volgende:
Tja Sanger dat is ook 1 van de redenen dat ik als vaste baan een andere kant op gegaan ben.
Ik weet hoe je je voelt Vonkie hou vol en sterkte![]()
![]()
Geintje Vonkquote:Op donderdag 7 december 2006 22:17 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
I
Dus eigenlijk zijn we gewoon gek op ons vak en dat is onze drijfveer buigveer![]()
Het was ook maar een grapje hoor Vonkie!quote:Op donderdag 7 december 2006 19:36 schreef Vonkenboer het volgende:
ATV op de bouw bij regen en slecht weer; reken er maar niet op (metselaars uitgezonderd; maar de rest moet echt wel door hoor !
Ik moet zeggen dat mijn kantoorbaan me niet slecht bevalt. Alleen mis ik juist het af en toe buiten zijn.quote:Op donderdag 7 december 2006 22:17 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ik heb een hekel aan een kantoorbaan; en heb opzich geen hekel aan het dagelijks buiten zijn
Alleen als het weer wel eens tegenzit dat is regelrecht![]()
En de slechte cao waar wij onder vallen (klein metaal) is ook niet echt een opkikkertje; maar er werd ons in het eerste jaar al gezegd; electromonteur worden doe je voor de liefde voor het vak, niet om snel veel te gaan verdienen.
Dus eigenlijk zijn we gewoon gek op ons vak en dat is onze drijfveer![]()
![]()
Ik denk het wel, maar vonk weet dat voor zijn bedrijf natuurlijk beter.quote:Op vrijdag 8 december 2006 07:55 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat mijn kantoorbaan me niet slecht bevalt. Alleen mis ik juist het af en toe buiten zijn.
En vallen elektromonteurs onder de kleinmetaal sector?
Klopt, er zit geen mica in, maar dat kan ik zo er in laten maken. Donderdag haal ik hem opquote:Op donderdag 7 december 2006 21:41 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Dat is een hele mooie. Ik zie alleen geen ruitjes . Of zijn die zo schoon?
Als je er bent om hem te kopen. Controleer hem dan goed of er geen haarscheurtjes in zitten.
Dank, ik ben blij dat annnnne iig wijs was en het advies heeft opgevolgd.quote:Op zaterdag 9 december 2006 22:15 schreef AnneX het volgende:
Even ertussen door :
Hulde aan Marsepein voor de waarschuwing aan Annnne !
Twas niet echt een hint of zo hoor. Kdenk niet dat veel mensen zo zot zijn om eventjes een paar honderd kilometer te rijden achter een kachel. Die onderste blijft hier sowieso. Mocht er nu iemand echt geinteresseerd zijn, geen probleem natuurlijk, die staan hier toch maar te bestoffen.quote:Op zaterdag 9 december 2006 19:30 schreef klipper het volgende:
Die middelste kachel is super, net een gezicht.
Maar je gaf aan dat ze niet meer gebruikt worden, was dat een stille hint?
Denk wel dat je ze hier snel kwijt zal raken.
²quote:Op zaterdag 9 december 2006 22:15 schreef AnneX het volgende:
Even ertussen door :
Hulde aan Marsepein voor de waarschuwing aan Annnne !
Als je het durft te gokken kun je er een andere knop afhalen om te kijken hoe het daar zit.quote:Op maandag 11 december 2006 13:58 schreef Duderinnetje het volgende:
Iemand enig idee hoe je een bladveertje in de knop van een kookplaat vervangt? Ik krijg het dingetje er niet in.
Foto`s willen we zien.quote:Op maandag 11 december 2006 13:58 schreef Duderinnetje het volgende:
Iemand enig idee hoe je een bladveertje in de knop van een kookplaat vervangt? Ik krijg het dingetje er niet in.
quote:Op woensdag 13 december 2006 00:57 schreef Cybersijp het volgende:
En wat doen we dan ?
Bis morgen allen
Nou, het is wel ee puntje voor mijn jaargesprek hoor, as vijdag.quote:Op woensdag 13 december 2006 08:53 schreef Cybersijp het volgende:
Tjeez jij bent ook veul in het buitenland zeg, maar is werkgerelateerd natuurlijk
Hoe bedoellu janneman?quote:Op dinsdag 12 december 2006 18:16 schreef Solingjan het volgende:
Dudeke is dit je alterego http://www.google.nl/
Als logo van Google?quote:Op woensdag 13 december 2006 10:29 schreef Brighteyes het volgende:
Er stond gisteren 'De Schreeuw' als logo. En die is weer te herleiden tot je avatar.
ja ik had het al gezien...is goed hoor.quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:40 schreef Marsepein het volgende:
truttebosje: Ik heb je oude topic op slot gezet, met een link naar je nieuwe topic. In het nieuwe topic heb ik een link opgenomen naar het oude topic.
De mail was wel aangekomen, maar ik wat problemen met mijn eigen mailserver icm de mailserver van mijn provider. Gisteravond heb ik dat weer in orde gemaakt en zag toen je mailtje pasquote:Op woensdag 13 december 2006 11:00 schreef truttebosje het volgende:
[..]
ja ik had het al gezien...is goed hoor.
ik had trouwens een mailtje naar jou en be tegelijk verstuurd...was die niet aangekomen dan?
(ik las ook al je gemopper in mn oude topic hihi)
Wat zijn de klusvorderingen eigenlijk aan jou kant ?quote:Op woensdag 13 december 2006 12:15 schreef Marsepein het volgende:
[..]
De mail was wel aangekomen, maar ik wat problemen met mijn eigen mailserver icm de mailserver van mijn provider. Gisteravond heb ik dat weer in orde gemaakt en zag toen je mailtje pas![]()
Maar BE heeft het goed opgelost hoor. En ach gemopper, zo is het niet bedoeld, meer als tip
We jammer dat picserver het op dit moment niet doet, ik gebruik die ook en zit min of meer met hetzelfde probleem. Waarschijnlijk ga ik er eens een paar uurtjes voor zitten om e.e.a. weer in orde te maken.
Vorderingen? Waar?quote:Op donderdag 14 december 2006 17:46 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Wat zijn de klusvorderingen eigenlijk aan jou kant ?![]()
Het staat alleen in een verkeerd subforum denk ik.quote:Op vrijdag 15 december 2006 12:14 schreef Matness het volgende:
[SPOED] (tijdelijke) woning in Limburg gezocht!!!
zó strak hoeven de regels toch niet gehanmteerd te worden?
soms is het helemaal niet zo erg om ook eens wat open te laten staan.
kerst spirit enzo
Wrom slotje? Laat ze lekker blaten man! geniet van wat je straks hebt, en je zal er ongetwijfeldhard genoeg voor gebuffeld hebben(just like i did /are doingquote:Op zondag 17 december 2006 18:19 schreef draaijer het volgende:
Er mag een slotje op mijn TOPIC
Thanks
Dat komt omdat Dude geen mod meer is hier.quote:Op zondag 17 december 2006 18:50 schreef Cybersijp het volgende:
Modjes zijn met wintersport ofzo denk ik, al dagen hier niks meer te zien qua de dude, of pinjo
Uiteindelijk zal er eerst zoiets als 40m2 door niet-ervaren metselaars tot stand gebracht moeten worden, dus we gaan wel iets meer dan 1000 stenen nodig hebben.quote:Op maandag 18 december 2006 00:33 schreef Cybersijp het volgende:
Anderhalve dag voor een knappe metselaar ja(700 stuks per dag) of 15 m² , een beetje stenenhandel kan je ze ook los halen. Je betaald dan wel meer als per pallet natuurlijk.....( maar dat moge voor zich spreken )
WIntersport is het niet, maar veel afwezig ivm werkzaamheden in het buitenland. (Vorige week Zwitserland, vandaag en morgen duitsland, morgen belgie)quote:Op zondag 17 december 2006 18:50 schreef Cybersijp het volgende:
Modjes zijn met wintersport ofzo denk ik, al dagen hier niks meer te zien qua de dude, of pinjo
Gelukkig maar we misten je al,..... is er in ieder geval nog iemand die je aanwezigheid op prijs steldquote:Op maandag 18 december 2006 16:34 schreef Marsepein het volgende:
[..]
WIntersport is het niet, maar veel afwezig ivm werkzaamheden in het buitenland. (Vorige week Zwitserland, vandaag en morgen duitsland, morgen belgie)
En ik vind helaas niet altijd de tijd om 's avonds online te komen.
En in sommige hotels is de internet toegang zo verschrikkelijk duur dat ik dat ook maar even laat.
18 euro voor 4 uur online is me wat te gortig....
Maar leven doe ik nog wel![]()
Mijn vermoeden naar aanleiding van online advertenties (van professionele apparatuur) is dat het vrij duur is om 'm aan te schaffen, dus enig idee of het ook bij bouwmarkten te huur is? Op de bekende sites word ik niet veel wijzer.quote:Op maandag 18 december 2006 20:40 schreef Duderinnetje het volgende:
Jongens, wat kost een kabelzoeker ongeveer?
Enig idee?
heb je toevallig een foto gemaakt van dat de wand "open"lag met het verbouwen? dan kan je evt. daar naar kijken en ongeveer weten waar hij looptquote:Op maandag 18 december 2006 21:16 schreef ArtyShock het volgende:
[..]
Mijn vermoeden naar aanleiding van online advertenties (van professionele apparatuur) is dat het vrij duur is om 'm aan te schaffen, dus enig idee of het ook bij bouwmarkten te huur is? Op de bekende sites word ik niet veel wijzer.
Het is maar voor één kabeltje in een muur in de keuken maar ik wil niet het risico lopen dat er straks opnieuw electriciteit aangelegd moet worden net nu onze keuken bijna klaar is.
Ja, we hebben wel een foto waarop redelijk te zien is hoe de leiding loopt en de conclusie is dat minstens twee potentiële gaten in de baan van een electriciteitskabel liggen. Aangezien het via de foto niet precies genoeg is vast te stellen, leek het mij wel verstandig d'r even zo'n apparaatje op los te laten. Zelfs de meest goedkope zijn nog te duur om een aanschaf te kunnen verantwoorden voor twee nog op te hangen plankjes.quote:Op maandag 18 december 2006 21:35 schreef Cybersijp het volgende:
heb je toevallig een foto gemaakt van dat de wand "open"lag met het verbouwen? dan kan je evt. daar naar kijken en ongeveer weten waar hij loopt
Tnimble heeft een blauwe bosch geloof ik, lijkt mijzelf een aardig ding. wel ff ¤100,-![]()
Hee, dank voor het linkje! Ik had dat PDF'je al even doorgelezen in mijn zoektocht maar heb om onverklaarbare reden die pagina gemist. Te haastig schijnbaar.quote:Op maandag 18 december 2006 22:16 schreef Brighteyes het volgende:
www.boels.nl
"verhuurt bijna alles"
Deze folder vond ik onder 'safe and sure': http://www.boels.nl/Sites/Files/0000000083_H15.pdf
Echt, voordat Arty iemand om een gunst of 'hulp' vraagt, heeft hij al zijn schoenen opgegeten en is hij kopjeduikelend naar Parijs en terug geweest, daarbij het Wilhelmus zingend in omgekeerde volgorde én in zes talen.quote:Op dinsdag 19 december 2006 09:57 schreef Gurb het volgende:
heb je geen kennis die zo'n ding heeft?
mijn motto is: het gaat er niet om of je geld hebt, als je maar spullen hebt, en als je geen spullen hebt, moet je zorgen dat je mensen kent om die spullen te regelen
Het wordt eerder meer dan minder heb ik afgelopen week mogen vernemen. Maar er liggen dan ws wel wat leuke reisjes in het verschiet.quote:Op maandag 18 december 2006 18:39 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
Gelukkig maar we misten je al,..... is er in ieder geval nog iemand die je aanwezigheid op prijs steldHoe is je gesprek trouwens afgelopen? Je zou het o.a over het vele reizen hebben, maar getuige wat je net allemaal neerzet qua buitenland is dat niet echt gunstig afgelopen begrijp ik?
Je kunt ook heel voorzichtig met de boor boren, je boort dan niet meteen door de leiding heen. Probleem is dan ws wel dat je op tijd gestopt bent maar wel een gat in de muur hebt wat je moet repareren.quote:Op dinsdag 19 december 2006 21:06 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Echt, voordat Arty iemand om een gunst of 'hulp' vraagt, heeft hij al zijn schoenen opgegeten en is hij kopjeduikelend naar Parijs en terug geweest, daarbij het Wilhelmus zingend in omgekeerde volgorde én in zes talen.![]()
Verder is het een zoetje hoor![]()
[inkoppertje] das mooi dan kan je je verbouwing mee betalen [/inkoppertje]quote:Op woensdag 20 december 2006 11:16 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Het brengt wel geld op, daar ben ik dan heel blij mee
Dat gedoe bij de douane tegenwoordig maakt het er ook niet makkelijker op, he Pino?quote:Op woensdag 20 december 2006 11:16 schreef Marsepein het volgende:
Met reizen op zich heb ik ook geen probleem, maar vaak zijn de aan- en afreisdagen lang, en dat maakt een 3 daags bezoek ergens vaak vermoeiend.
Toen ik die titel zag op de frontpage moest ik ook eerst aan Pino denkenquote:Op woensdag 20 december 2006 14:14 schreef Reese het volgende:
[..]
Dat gedoe bij de douane tegenwoordig maakt het er ook niet makkelijker op, he Pino?![]()
Marsepein niet door controle op vliegveld
Ja en hier gebruiken ze hem zelfs als neus en oor opvullingquote:Op dinsdag 19 december 2006 21:00 schreef Solingjan het volgende:
Rijbewijs met hoed op en schmink en marsepein
Pino je wordt gebruikt!
Als ik de reacties lees waren jullie niet de enige die dat dachtenquote:Op woensdag 20 december 2006 14:38 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Toen ik die titel zag op de frontpage moest ik ook eerst aan Pino denken
Riem pakt, hart eronder duwt * ploingggggggg *quote:Op donderdag 21 december 2006 19:20 schreef Vonkenboer het volgende:
Zo ook Vonkie laat voor de afwisseling ook maar weer eens wat horen![]()
Nog 1 dag, nog 1 hele lange dag op die koude, rottige, vol met chagerijnige mensen bouw en dan pas de 8ste weer beginnen, maar nog één hele lange dag... heeeeeleee lange dag
![]()
Als iemand mijn "zin" gevonden heeft stuur hem dan deze kant op![]()
WIe wil mijn een hart onder me riem steken ? Want de laatste paar dagen gaat mijn zin er erg hard op achteruit*einde van het jaar enzo*
Als je schrijft:quote:Op donderdag 21 december 2006 21:20 schreef Brighteyes het volgende:
Maar eigenlijk bedoelde ik Mmachje, en ik had al wel steeds het gevoel dat ik iets fout deed.Zo zie je maar, uit het oog uit het hart.
![]()
dan voel ik me lichtelijk aangesprokenquote:Mmarsje!!!!!!!!!!!!!!
Ik heb weleens gehoord dat het zich dan openbaart. Maar ben er niet zeker van. Misschien moet je het eens op een groot forum vragen. Ik heb weleens iets gehoord van een forum met veel bezoekers, iets met kof of fok of zo.quote:Op donderdag 21 december 2006 21:24 schreef Brighteyes het volgende:
Ik moest dus naar het gesloten topic scrollen om te kijken hoe de lieve jongen ook al weer heette.
Kan je met 31 al dement zijn?![]()
Fok? Wat is dat nou voor naam voor een forum...quote:Op donderdag 21 december 2006 21:30 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Ik heb weleens gehoord dat het zich dan openbaart. Maar ben er niet zeker van. Misschien moet je het eens op een groot forum vragen. Ik heb weleens iets gehoord van een forum met veel bezoekers, iets met kof of fok of zo.
Daar zitten echt mensen die het weten
Heb ik van horen zeggen dan he
Wie noemt zijn wok nu fok???quote:Op donderdag 21 december 2006 21:35 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Fok? Wat is dat nou voor naam voor een forum...
Volgens mij mankeer jij wat![]()
Zeg me dochtertje altijd als ik haar het boek aan het voorlezen ben van sesamstraatquote:Op donderdag 21 december 2006 23:05 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Oh ja.
Kermit Pinjooooooooooo![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |