Ik denk dat vullen met water zowat de enige mogelijkheid gaat zijn, aangezien het mij sterk lijkt dat je radiatoren met huis-tuin-en-keuken-gerief gaat kunnen vullen met helium.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 09:17 schreef Marsepein het volgende:
Ik ben meer bang voor roestdeeltjes die de ketel en de pomp in de ketel kapot kunnen maken. Vullen met gas is natuurlijk leuk, maar dat gaat niet werken. Misschien met helium, dan kan ik ze aan het plafond hangen in de schuur, zonder luchtankers
Die had ik gisteren aan de telefoon en vergeten te vragenquote:Op donderdag 16 augustus 2007 09:20 schreef sanger het volgende:
Ik zou ze persoonlijk vullen met water, maar ook alleen omdat iemand me dat ooit eens vertelde.
Misschien eens bellen met een installateur?
Ach, bekijk het positiefquote:Op donderdag 16 augustus 2007 09:32 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Die had ik gisteren aan de telefoon en vergeten te vragen![]()
Nee, ik herinner me bij jou dan weer iets van een pomp die vastzat door te lang stil te staan.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 09:59 schreef richie29 het volgende:
Ik heb de radiatoren er al met al een maand of 3-4 af gehad, gewoon leeg laten staan in de schuur en zolder en na het spuiten van de radiatoren gewoon weer opgehangen.
Die dingen zijn toch al roestig van binnen, ik heb ze alleen met de tuinslang een keer goed doorgespoeld en weer leeg laten lopen om de rotzooi er uit te krijgen...tot nu toe geen problemen gehad.
(Maar ze hangen er ook nog maar weer 2 weken aan)
Dan zal ik het ook onthouden, voor het geval het voorkomt bij onsquote:Op donderdag 16 augustus 2007 10:10 schreef Solingjan het volgende:
Zoals BTKlus ook al schreef. Op de kop zetten met de openinng naar beneden zodat al het water eruit kan.
Als je gaat vullen met water zal er zich roest gaan vormen omdat je hem niet helemaal kunt afsluiten en of vullen.
De zwarte troep die uit de cv komt bij het leeg laten lopen is "dood" water Zuurstofarm water is zwart.
Daar zit dus geen roest in.
Voor het opnieuw ophangen gewoon een keer flink doorspuiten.
Ja ho hoquote:Op donderdag 16 augustus 2007 10:00 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Nee, ik herinner me bij jou dan weer iets van een pomp die vastzat door te lang stil te staan.![]()
Maar dat doorspoelen is ook wel handig, en ik zal de installateur even bellen vandaag.
Het was ook niet bedoeld om te shockeren hoor, maar wat BTKlus ook zegt, af en toe even een slinger met de hand doet ook wonderen. En als het echt lang stil staat misschien een bypass aanleggen.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 10:47 schreef richie29 het volgende:
[..]
Ja ho ho, dat was de pomp. Had niks te maken met de radiatoren.
Het is niet zo dat doordat de pomp roestwater ging rondpompen vastliep, want hij draaide uberhaupt niet. Het was waarschijnlijk wel beter geweest om water in de leidingen te laten, maar hoe moet ik dat doen als ik ALLE radiatoren eraf heb?
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |