Wij wachten in spanning af !quote:Op zaterdag 19 mei 2007 08:03 schreef Marsepein het volgende:
Nou dat straks, kan best wel eens heel laat worden, of anders morgen hoor
Even een soort van tip van mij:quote:Op donderdag 7 juni 2007 23:26 schreef Marsepein het volgende:
Na een korte pauze (vakantie) ga ik dit weekend weer aan de gang. Morgen komt er een stucadoor een prijs maken voor het netjes stucen van woonkamer en hal. En zaterdag ga ik denk ik de naden van het plafond in de woonkamer dicht zetten. En eventueel de tegels van de schouw afhalen.
Omdat je in de bewoonde wereld bentquote:Op vrijdag 8 juni 2007 12:23 schreef richie29 het volgende:
Tjonge, jonge, dat is echt duur.
Ik was voor mijn hele woning (behalve de zolder) 1200 euro kwijt, 2 dagen werk met 2 man.
Een prijs van +/- 15 euro per m2.
Hij kwam zelf uit het westen en begreep al van hem daar daar duidelijk hogere prijzen gelden. Vraag me niet waarom![]()
En dan kijken of hij er intraptquote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:52 schreef Marsepein het volgende:
Mwah, ik denk dat hij een goedkope klant door een dure wilde vervangen
Toevallig dacht ik er van de week aan dat ik nog helemaal geen kinderkamerupdate had gezien in je topicquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:57 schreef Marsepein het volgende:
Zo een ferme schop, kleine update:
[afbeelding]
Zoals juliie wellicht weten, er komt een kleine Pino bij ons wonen, over 6 maanden is het zover. Dat betekent dat er gas gegeven moet worden, we wonen immers boven en dat gaat dan even niet meer, te klein. Dus aan het werk, zomervakantie voorbij. We gaan wel e.e.a. uit besteden. Onder andere het stuc en spuitwerk van de beneden verdieping.
Maandag begint een stucadoor, mensen die mij wat contacten hebben gegeven iig bedankt, maar ik kwam toevallig deze man uit ons dorp tegen en het klikte wel lekker. Dus vanmiddag accoord gegeven voor stucwerk en spuitwerk van de plafonds. Overigens veel goedkoper als de stucer die ik eerder voor een offerte had gehad, die rekende 2000 euro ex btw, alleen stucen. Nu zijn we 1750 inc btw, voor het stuc en spuitwerk kwijt.
Maandag beginnen ze al![]()
To do voor maandagochtend a.s.
- 3 radiatoren afkoppelen (papa van marsepein)
- Woonkamer leeghalen (Pino himzelf)
- Tegels van de schouw afhalen
- meeten
- Van 1 deur de architraven passend maken, grondverfen en monteren.
- 4 deuren voor boven op lengte zagen en afhangen, desnoods klinken monteren.
- laatste naden plafond dichtsmeren
Maar dan is het over anderhalve week -schat ik- wel klaar, daarna wil ik 1 a 2 weken vrij nemen en al het schilderwerk gaan doen in de woonkamer hal, laminaat uitzoeken en bestellen zodat het over niet al te lange tijd zover klaar is dat de 2 'woonkamers' boven leeg kunnen en we aan de babykamer kunnen beginnen.
Nogal radicaalquote:Op woensdag 15 augustus 2007 09:58 schreef Marsepein het volgende:
We zijn op pad naar meubels, en levertijd doe ik niet aan. Als er niet direct (Dus voor de 7e maand) geleverd kan worden![]()
Zo had ik hem nog niet gehoord, maar het zou best eens een verklaring kunnen zijn indd.quote:Het begrip levertijd is in het leven geroepen omdat iedereen vroeg besteld en het toch niet voor de 7e maand wil hebben. Althans dat is mijn opvatting.
Je MOET het ook niet op FOK! gooien hoorquote:Welke kamer het wordt is nog niet duidelijk, welke meubels dus ook nog niet en als dat wel is laat ik het nog niet zien op FOK!. De babykamer is prive, en dat blijft het ws ook
Daar zijn het ook jouw opvattingen voor natuurlijk. Als je er niet van overtuigd bent dan kun je ze net zo goed niet hebbenquote:Op woensdag 15 augustus 2007 10:37 schreef Marsepein het volgende:
Soms ben ik erg overtuigd in mijn opvattingen hoorEn dit is er zo een. Ik snap heus wel dat niet elke zaak de voorraad van IKEA heeft, maar kom op, een levertijd op standaardbabymeubels van 3 maanden. Daar geloof ik gewoon niet in.
quote:Op woensdag 15 augustus 2007 10:58 schreef Marsepein het volgende:
Zo, laatste [OUD] post voorlopig in dit topic
Vond je de Prenatal in Aalsmeer ook zo slecht?
1 t/m 7: Checkquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:57 schreef Marsepein het volgende:
To do voor maandagochtend a.s.
1. - 3 radiatoren afkoppelen (papa van marsepein)
2. - Woonkamer leeghalen (Pino himzelf)
3. - Tegels van de schouw afhalen
4. - meeten
5. - Van 1 deur de architraven passend maken, grondverfen en monteren.
6. - 4 deuren voor boven op lengte zagen en afhangen, desnoods klinken monteren.
7. - laatste naden plafond dichtsmeren
Denk ook even goed na of je niet nog ergensquote:Op zondag 19 augustus 2007 19:01 schreef Marsepein het volgende:
[..]
1 t/m 7: Checken ook nog gedaan:
8. - Elektradozen vrijhakken en nieuwe deksels plaatsen
9. - Alle elektradraden uit de centraaldozen afdoppen. Op het meeste staat welliswaar geen spanning, maar better safe.
10. Alle 'pukkels' op de muren afgestoken.
11. Radiator steunen weghalen, afzuigdingussen weghalen
12. Laatste randjes tussen vloer en muur afpurren (Onder de radiatoren, daar kon ik niet bij)
13. Al het gereedschap in de kamer weghalen en opruimen, de 2 kasten weghalen en verzetten naar de bijkeuken.
Morgen voordat de stucers komen, nog even de afdekplaatjes van de gemonteerde schakelaars en wcd's weghalen en de framepjes afplakken.
En sorry, geen foto's![]()
Connecties hebben is altijd leukquote:Op maandag 20 augustus 2007 12:20 schreef Marsepein het volgende:
Als het goed is, is de stucadoor nu aan de gang. Om klokslag 9:00 uur was hij er om nog even alles een keer duidelijk door te spreken. Nadat alles duidelijk was, is hij vertrokken om spullen te halen en rond 11:00 uur zou hij dan gaan beginnen.
Het is trouwens dezelfde stucadoor als die bij Tatjana Simic heeft gewerkt![]()
Dat is nog er eens een aardig aanbod!quote:Op zondag 19 augustus 2007 22:45 schreef Quara het volgende:
Openslaande deuren is wel erg mooi... Ik zal eens kijken of ik nog ergens een schip met geld heb
Maar waar heeft hij bij Tatjana aan gewerkt? Anders krijg je never vlakke muren opgeleverdquote:Op maandag 20 augustus 2007 12:20 schreef Marsepein het volgende:
Als het goed is, is de stucadoor nu aan de gang. Om klokslag 9:00 uur was hij er om nog even alles een keer duidelijk door te spreken. Nadat alles duidelijk was, is hij vertrokken om spullen te halen en rond 11:00 uur zou hij dan gaan beginnen.
quote:Op maandag 20 augustus 2007 12:20 schreef Marsepein het volgende:
hehehe, nee, eind van de week, inclusief spuitwerk.quote:Op maandag 20 augustus 2007 12:43 schreef sanger het volgende:
[..]
Connecties hebben is altijd leuk
Redde hij het vandaag af te krijgen?
Das best redelijk vlotquote:Op maandag 20 augustus 2007 13:19 schreef Marsepein het volgende:
[..]
hehehe, nee, eind van de week, inclusief spuitwerk.
Jammer he! Nu zie je niks meer van je eigenwerk. Gaat die gast dat helemaal toedekken. Op die paar wcd's en centraaldozenquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 19:47 schreef Marsepein het volgende:
En de stucer is lekker aan de gang geweest. Bijna het hele plafond is spuitklaar, de schouw is in grote lijnen uitgezet, de hoekprofielen zitten er op, de naden zijn met glasvezelband versterkt. Echt heel erg netjes, jee wat knapt dat snel op zeg![]()
Ik ben er achter hoor, stucen is een echt vak, dat moet je zelf niet willen leren![]()
Als je laminaat dwars op de lichtval legt krijg je vreemde schaduwen over je vloer. Dat ziet er de eerste dagen wel grappig uit, maar na een tijdje ga je je er echt aan ergeren.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 10:24 schreef Marsepein het volgende:
Zijn er mensen die ervaring hebben met het leggen van laminaat onder de deurkozijnen door ipv er omheen? We twijfelen trouwens over de legrichting van het laminaat. Via via hoorde ik dat je de lengte van de planken in de 'loop'richting moet doen, omdat je dan het laminaat niet wegloopt. Ik denk dat dat niet waar is, de onderkant is immers helemaal glad.
Laminaat met een V-groef op de lange kant, is dat mooier als de V-groef haaks op de lichtinval is, of met de lichtinval mee?
Natuursteen hoeft niet per se duur te zijn. Het is uiteraard vrijwel altijd duurder dan een stukje aanrechtblad. Ik heb van Tnimble weleens een goed adres gekregen, weet alleen niet meer hoe die heette. Die heeft bij ons knap spul geleverd voor een leuke prijs. Iets met Haarlemse Centrale was het.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 10:24 schreef Marsepein het volgende:
Er komt wat anders op, wat weten we nog niet. Of natuursteen, maar dat zal best duur zijn, of we kopen een stukje aanrrechtblad en maken dat pas. Dat is bijna zwart met een alu-rand eraan. Dat zal iets goedkoper zijn.
Onder 50 meter de moeite nietquote:Er is 1 kleine complicatie in het hele stuc- en spuitproces. Omdat de stucer zelf niet spuit heeft hij zijn contacten aangesproken en die komen ook wel, maar onder de 50 m2 is het voor hen eigenlijk niet te doen. Nu wordt het volgend weekend zonder bon gedaan. Niet helemaal mijn oplossing, maar wat moet dat moet. De totaalprijs veranderd hierdoor niet.
quote:Volgende week, voordat de spuiter komt, hopen we dan al het houtwerk geschuurd te hebben. Het is al geschilderd, maar met zijdeglans ipv 'bling-bling' hoogglans.
Zijn er mensen die ervaring hebben met het leggen van laminaat onder de deurkozijnen door ipv er omheen? We twijfelen trouwens over de legrichting van het laminaat. Via via hoorde ik dat je de lengte van de planken in de 'loop'richting moet doen, omdat je dan het laminaat niet wegloopt. Ik denk dat dat niet waar is, de onderkant is immers helemaal glad.
Laminaat met een V-groef op de lange kant, is dat mooier als de V-groef haaks op de lichtinval is, of met de lichtinval mee?
Als je iets verklapt, doe het dan goedquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 10:45 schreef sanger het volgende:
Natuursteen hoeft niet per se duur te zijn. Het is uiteraard vrijwel altijd duurder dan een stukje aanrechtblad. Ik heb van Tnimble weleens een goed adres gekregen, weet alleen niet meer hoe die heette. Die heeft bij ons knap spul geleverd voor een leuke prijs. Iets met Haarlemse Centrale was het.
Dat dacht ik dus ook. Maar ik ben dan wel bang dat de kamer smal gaat lijken. Omdat je de lengte nog meer benadrukt. En even voor de duidelijkheid. Diagonaal is geen optie, dan vind ik zeker niet mooi.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 10:36 schreef Neptune het volgende:
[..]
Als je laminaat dwars op de lichtval legt krijg je vreemde schaduwen over je vloer. Dat ziet er de eerste dagen wel grappig uit, maar na een tijdje ga je je er echt aan ergeren.
Zeker met laminaat of andere vloertypes met V-groef is het advies van de professionele leggers altijd met de lichtrichting meeleggen. tenzij het echt niet anders kan.
Wat voor een deurkozijnen heb je precies?
Ja, ja, zet me maar aan het werk met zoekenquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 10:43 schreef sanger het volgende:
Ik zou ze in de richting van de lichtval leggen. Maar ik denk dat het voor een groot deel ook persoonlijke voorkeur is. Overigens maakt het de kamer optisch groter en smaller.
Over door de kozijnen heen leggen heb ik weleens slechte verhalen gehoord. Weet alleen niet meer precies wat het probleem ermee was. Is ooit topic over geweest (jij kan beter zoeken dan ik volgens mij).
Diagonaal met laminaatquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:01 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus ook. Maar ik ben dan wel bang dat de kamer smal gaat lijken. Omdat je de lengte nog meer benadrukt. En even voor de duidelijkheid. Diagonaal is geen optie, dan vind ik zeker niet mooi.
Volgens mij had het te maken met de mate van zetten en krimpen van het laminaat waarom dit afgeraden werd. Overigens heb je dan ook geen dorpel onder deur.quote:Kozijnen zijn gewoon van vurenhout. Ik vroeg me af hoe ingewikkeld een stukje afzagen is. Ik heb het over 2 kozijnen, dus 4 deurposten.
Ik ben ook al aan het zoeken, maar de search is nou niet je van het.quote:Ja, ja, zet me maar aan het werk met zoeken![]()
Eens kijken of ik wat kan vinden.
Afzagen is geen probleem.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 19:06 schreef Marsepein het volgende:
Inmiddels even op de websites van de grote laminaatmerken gekeken en ze raden eigenlijk allemaal aan om het kozijn iets in te korten. (Laminaatdeel op zijn kop tegen kozijn aan leggen, aftekenen en zagen maar. Met de handzaag.)
Velingquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 10:24 schreef Marsepein het volgende:
Laminaat met een V-groef op de lange kant,
Dat bedacht ik me ook nog. Dat zal niet zo eenvoudig zijn....quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 20:17 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Afzagen is geen probleem.
Maar leg mij eens uit hoe je die eronder krijgt. De eerste ok . Maar aan de andere kant. Of is het alleen maar pen groef. Geen klik laminaat?
quote:Op vrijdag 8 juni 2007 11:24 schreef Marsepein het volgende:
Nou, de stucer is geweest, maar dat gaat hem niet worden. Hij schat een week werk, rond de 2000 euro ex btw, inclusief materiaal. Overal zit al een raaplaag op, het is alleen sausklaar stucen. En dat alleen voor een woonkamer. Ongeveer 55 m2, waarbij alle ramen en deuren mee geteld zijn. OK, het zijn wat lastige hoekjes, maar dit is wel een hele hoge prijs.
Ik ga dus even verder shoppen.
Dat is hem idd. Goed, niet duur en snel.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 10:50 schreef sanger het volgende:
[..]
Als je iets verklapt, doe het dan goed![]()
Dit was hem volgens mij:
Eerste Haarlemse Marmer Industrie
Kloosterstraat 64
2021VP Haarlem
Tel 023 5250735
Mob 06 51490988
Vellingranden altijd met het licht mee, moet je de vloer haaks op het licht leggen geen vloer met velling nemen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 10:43 schreef sanger het volgende:
Ik zou ze in de richting van de lichtval leggen. Maar ik denk dat het voor een groot deel ook persoonlijke voorkeur is. Overigens maakt het de kamer optisch groter en smaller.
Kort samengevat.quote:Over door de kozijnen heen leggen heb ik weleens slechte verhalen gehoord. Weet alleen niet meer precies wat het probleem ermee was. Is ooit topic over geweest (jij kan beter zoeken dan ik volgens mij).
Deze is het dan ook niet geworden. Ik heb nu iemand gevonden die het stucwerk en het spuitwerk voor zijn rekening neemt (Spuitwerk besteedt hij dan weer uit) voor 1750 incl.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 22:36 schreef Vodkat het volgende:
[..]
![]()
de onze heeft 100m2 gedaan voor 1500 euro .. en poepiestrak![]()
OK, die keuze is dus nu gemaakt. De velling komt parallel aan de lichtinval. Dus in de lengte van de kamer. Buiten dat het makkelijker leggen is, is het dis ook veel mooier.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 23:45 schreef tnimble het volgende:
[..]
Vellingranden altijd met het licht mee, moet je de vloer haaks op het licht leggen geen vloer met velling nemen.
Weet ik ook wel, maar nu het iets is waar ik geen verstnad van heb, zie ik hoe snel je de verkeerde termen gebruikt. Zelfs de laminaat leveranciers hebben het over een V-groefquote:Zoals Jan al zegt heet het geen V groef. Die bestaan ook. b.v. van die board platen met een decor print. Aan de zijkant zit een vellingrand, midden in de plaat zitten een aantal V groeven. Heb je 1 plaat en lijkt het net alsof het 12 schroten naast elkaar zijn.
Zo zijn er meer van die hardnekkige spraakverwarringen als rabat, stop, stopcontact, stoppenkast, hotelschakeliing, druivensuiker, botontkalking enz.
De kamer is niet zo groot dat er dilitatievoegen moet komen. Slechts 7,5 meter lang en bijna 4 meter breed. Dat er met het doorleggen geen stofdorpels zijn, en dat dat extra stof kan veroorzaken weet ik. Maar zoals je elders hebt kunnen lezen wil ik waarschijnlijk valdorpels onder de deuren. Dus doorleggen is dan niet meer zo'n groot probleem.quote:Kort samengevat.
- veel opwaaiend stof door luchtstroom onder de deur door (daarom heet het ook een stofdorpel die normaal onder je deur zit)
- lichtval onder de deur door = strijklicht over je vloer = al het vuil en stof valt extra op
- langere vloer, dus meer werking en dus grotere randen langs de kant, die zo groot op een gegeven momoent worden dat je midden in kamers dilatatievoegen in je vloer moet gaan opnemen.
Heb je het laminaat al gekocht??quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:01 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus ook. Maar ik ben dan wel bang dat de kamer smal gaat lijken
Ja zo zijn er ook elektricein die stopcontact zeggen, kennelijk hebben ze nog nooit een stopcontact gezien. Ziet er heel anders uit dan een wand- of tafelcontactdoos.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 08:07 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Weet ik ook wel, maar nu het iets is waar ik geen verstnad van heb, zie ik hoe snel je de verkeerde termen gebruikt. Zelfs de laminaat leveranciers hebben het over een V-groef![]()
Weet je hoe je dat doet? LEg in de deur opening een stuk van je ondervloer en leg daar een vloer deel op vlak tegen de kozijn stijlen aan. Neem een potlood en een vel schuur papaier korrel 80. Leg het potlood vlak op het vel en haal dat er overheen zodat je 1 vlakke kant aan het potlood krijgt. Haal net zo lang wat van het potlood af totdat de punt ongeveer 2mm boven het schuurpapier uit komt. Slijp de punt en leg het potlood op het vloerdeel en trek zo een streep rond je kozijn stijl. Haal het vloerdeel weer weg en bewaar het potlood. Zaag met een troffelzaag (lijkt op een kapzaag maar heeft ipv een handvast zoals bij een gewoene handzaag een rond hadvat zoals bij een vijl of beitel) Hiermee kun je nu heel erg mooi je kozijn inkorten.quote:[..]
De kamer is niet zo groot dat er dilitatievoegen moet komen. Slechts 7,5 meter lang en bijna 4 meter breed. Dat er met het doorleggen geen stofdorpels zijn, en dat dat extra stof kan veroorzaken weet ik. Maar zoals je elders hebt kunnen lezen wil ik waarschijnlijk valdorpels onder de deuren. Dus doorleggen is dan niet meer zo'n groot probleem.
Maar omdat ik onder de kozijnen doorwil, krijg ik misschien wel automatisch een dilitatievoeg onder de deur. Omdat ik anders geen idee hebt hoe je het zo kunt leggen.
Nee,het is nog niet gekocht, we gaan volgende week op jacht. De tip van in de breedte leggen, zonder Velling kant neem ik mee in de besluitvormingquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 09:13 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Heb je het laminaat al gekocht??
Ik zou het anders gewoon in de breedte leggen, maar dan moet je wel laminaat zonder V-groef hebben!!
Ik hou persoonlijk sowieso niet van laminaat met V-groef.., maar da's mijn smaak
Done: (Rol)horren.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 19:06 schreef Marsepein het volgende:
Verder moeten er op hele korte termijn (rol)horren worden geplaatst, prio 1 is slaapkamer. Dus wie geeft me tips: (Rol)horren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |