abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52545840
Ik ben op zoek naar betaalbare binnendeuren, tussen woonkamer en hal en tussen woonkamer en bijkeuken. Ws beide met 'mat'glas.

Omdat wij een wat modernere en strakkere indeling hebben wil ik deuren met een moderne vorm, dus weinig randjes e.d. Maar het moet wel een echte deur zijn, dus geen board en kunsstof oid.

Wat zijn nu een beetje de betaalbare merken? Zelf heb ik al Austria gevonden, een redelijke prijs voor massieve deuren, welliswaar veel MDF, maar dat vind ik niet zo heel erg.
pi_52546216
Geen antwoord op je vraag want ik ben net zelf op zoek naar een deur.
Heb vanavond een uurtje zitten webshoppen voor cv materialen, de ervaringen met recent aangeschaft elektro-installatie materiaal via webshops waren dusdanig goed dat ik dit ook maar eens wilde proberen.
Voor één van mijn volgende projecten heb ik een deur nodig en zat me net af te vragen hoe ik daar wat info van bij elkaar zou kunnen krijgen. Tijdens het piekeren even routinematig lang K&W en zag deze vraag bovenaan staan.
Zouden we niet een sticky topic kunnen maken met een opsomming van allerlei (vooral goede) webshops voor van allerlei zaken die met K&W te maken hebben?
Zomaar een idee, ik zoek nog even verder
-
pi_52546322
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 00:01 schreef quo_ het volgende:
Heb vanavond een uurtje zitten webshoppen voor cv materialen, de ervaringen met recent aangeschaft elektro-installatie materiaal via webshops waren dusdanig goed dat ik dit ook maar eens wilde proberen.
Voor één van mijn volgende projecten heb ik een deur nodig en zat me net af te vragen hoe ik daar wat info van bij elkaar zou kunnen krijgen. Tijdens het piekeren even routinematig lang K&W en zag deze vraag bovenaan staan.
Zouden we niet een sticky topic kunnen maken met een opsomming van allerlei (vooral goede) webshops voor van allerlei zaken die met K&W te maken hebben?
Ik neem je vraag even mee 'naar achter' maar het eerste wat in mij opkomt is de FOK!wiki, voor en door users

Het duurt wel even voordat er feedback komt, BE is er niet, en ik wil het overleggen, hou dus ons K&W FB topic in de gaten, ok?
pi_52546566
Kwil nu niet off-topic gaan, maar is er geen topic voor klus&woon links??
pi_52546628
Ik zet mijn vraag/idee wel even in FB/Slowchat, houden we dit een beetje schoon.
-
pi_52546976
Ik heb inmiddels ook http://www.javadeur.nl/ gevonden, iemand die daar wat over kan zeggen?
pi_52548693
Skantrae kan je aanraden, hebben ook de 'strakkere"deur, en naast massief hout weliswaar wat mdf verwerkt erin, maar zijn erg netjes, degelijk , laagje grondverf zit er al op. Dus nog een laag grondverf en de (in mijn geval) bling bling verf kon erop. Glasset vanaf fabriek is aan de prijs, maar kan als je "normaal"glas eerin wil hebben ook via de reguliere glashandel komen natuurlijk. De optie gemateerd en met facetrand was via fabriek bij ons overigens goedkoper dan via de glasboer.

Zou zeggen kijk er eens naar
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 08:33:29 #8
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_52550626

[ Bericht 100% gewijzigd door m@x op 22-08-2007 08:45:36 (lamaar :P) ]
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 08:53:10 #9
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_52550843
Maakt Cando geen binnendeuren? Die zijn dacht ik te koop bij de Gamma.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_52550870
op marktplaats verkopen ze ook vaak nieuwe deuren tegen spotprijsjes...omdat ze die bv teveel hebben gekocht, en er staan ook handelaren op marktplaats.
en ja...een tweedehandsdeur kan natuurlijk ook daar, maar dat is volgens mij niet echt je bedoeling.

of hier:
http://www.deurendiscount.nl/site/deuren.html

http://www.deurenatelier.nl/Binnendeuren.html

http://www.horizondeuren.nl/index.php

http://www.deurendirect.nl/

http://www.deur-online.nl/
pi_52550937
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 08:53 schreef sanger het volgende:
Maakt Cando geen binnendeuren? Die zijn dacht ik te koop bij de Gamma.
Cando is troep. Argumentatie is niet nodig.

[ Bericht 5% gewijzigd door josvr op 21-08-2007 09:16:11 ]
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 09:04:59 #12
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_52550989
Het is aardig ver rijden voor je, maar ik denk dat dit de moeite loont...

Ik heb ze hier vandaan. Voor mij was het een uur rijden, maar ik heb 3 Cando deuren daar vandaan gehaald, zonder glas, voor 65 euro per stuk .
Punt is dat deze handelaar de deuren allemaal met een kleine beschadiging heeft, die volgens mij allemaal veroorzaakt zijn door transport oid.
Ik heb de deuren met de minste beschadigingen uitgezocht (stelde ook écht bijna niets voor) en die hele kleine plekjes heb ik gewoon met wat plamuur bijgewerkt. Een beetje klusser draait daar echt z'n hand niet voor om

2 x Manchester deur

1 x Coventry deur voor WC

Glas moest ik wel zelf regelen, maar dat ik weer goed verkrijgbaar bij de bouwmarkten, meestal op bestelling.
Alleen was dan het glas voor 1 deur duurder dan de deur zelf
pi_52551101
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 00:28 schreef Marsepein het volgende:
Ik heb inmiddels ook http://www.javadeur.nl/ gevonden, iemand die daar wat over kan zeggen?
Java Deuren is een Nederlandse topfabrikant van deuren. Is een echte timmerfabriek, die veel aanpassingen kan doen (dus niet zozeer een volume fabrikant). Het productieproces is bekend (gebruikte verbindingen, gebruikte hout, condities waarmee gewerkt wordt (vochtigheid etc)).

Veel fabrikanten doen onduidelijk over hun product. Dan is het b.v. niet bekend waarvan de deuren is gemaakt en hoe. Dan staat er b.v. in de voordeurencatalogus: "Houtsoort: hardhout". Ja lekker duidelijk. Slecht hardhout is echt nog erger dan goed zachthout. Als je bij de Gamma een hardhouten paal zoekt, weet je ook niet wat je koopt want er staat op het etiket: "Balk hardhout".

Een aantal leveranciers verkoopt deuren onder eigen merk, maar fabriceert niks zelf maar is niks meer dan een import/trading agency. Een voorbeeld is Austria.

[ Bericht 2% gewijzigd door josvr op 21-08-2007 09:18:00 ]
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 09:18:33 #14
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_52551218
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 09:00 schreef josvr het volgende:

[..]

Cando is troep.
Ik snap je helemaal. Je hebt het zo duidelijk uitgelegd!
pi_52551988
Wat josvr zegt. De timmerfabriek Java deuren zit ook nog bij ons in de buurt Marsepein je kunt er zo gaan kijken (moet je ook die ene afslag die met de meet dicht was overslaan). Zo produceren daar ook voor austria. Er zit wel verschil tussen wat ze voor hun zelf maken en voor anderen al het hout wordt geselecteerd en het beste gaat naar hun producte, wat overblijft van de beste stukken hout en de wat mindere stukken wordt gebruikt voor de andere merken. de slechte stukken gaan weg (b.v. naar een tuincentrum, spaanplaat/board/mdf/hdf fabriek of wordt verzaagt en vind je bij de bouwmartk/
pi_52552149
kheb de mijne hiervandaan: www.albo.nl echt goedkoop zijn ze niet maar fraaie kwaliteit is het dan weer wel!
it's better to burn out than to fade away...
pi_52552357
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 10:02 schreef lammegiraf het volgende:
kheb de mijne hiervandaan: www.albo.nl echt goedkoop zijn ze niet maar fraaie kwaliteit is het dan weer wel!
Albo verkoopt hoofdzakelijk opdek (in ieder geval de voordeuren).

Het probleem bij Albo is dat alles onduidelijk is. Bij hun staat in de catalogus dat het hout hardhout is en verder niks. Lekker duidelijk. Ik heb ze een mailtje gestuurd met de vraag wat voor hout ze precies gebruiken: geen reactie. En er is nog steeds meer niet duidelijk. Er zijn een hoop deurenspeciaalzaken die Albo gedumpt hebben om die reden.
pi_52553344
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 10:10 schreef josvr het volgende:

[..]

Albo verkoopt hoofdzakelijk opdek (in ieder geval de voordeuren).

Het probleem bij Albo is dat alles onduidelijk is. Bij hun staat in de catalogus dat het hout hardhout is en verder niks. Lekker duidelijk. Ik heb ze een mailtje gestuurd met de vraag wat voor hout ze precies gebruiken: geen reactie. En er is nog steeds meer niet duidelijk. Er zijn een hoop deurenspeciaalzaken die Albo gedumpt hebben om die reden.
Uit ervaring kan ik melden dat vor de buitendeuren dit maranti, merbau en zeer er op lijkende soorten door elkaar zijn. Maar dat zie je veel ook b.v. als je bij een bouwhout houthandel tuinhout koopt van b.v. meranti dat het van alles door elkaar is. Alleen bij een fijnhout houthandel wordt hout wel net gescheiden op soort en subsoort en zelfs per boom bij apart gehouden.
pi_52563859
Wat een reacties

Vanavond even lezen.

Nu naar huis, uurtje of 3 sturen
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 16:44:57 #20
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_52563982
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 16:41 schreef Marsepein het volgende:

Nu naar huis, uurtje of 3 sturen
Veel succes
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_52568923
Precies 3 uur

Edit: Rest was in het verkeerde topic

[ Bericht 27% gewijzigd door Marsepein op 21-08-2007 19:47:21 ]
pi_52569831
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 00:01 schreef quo_ het volgende:
Ik heb een topic geopent voor handige en kekke woonlinks. Daar kun je dergelijke links ook in posten?
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_52570023
Cyan, ik verwijs je even door naar ons FB topic: K&W FAQ, Feedback en Slowchat topic deel 20 - De zomer komt dan zie je dat het daar al beantwoord is, en blijft dit topic vrij van deze discussie. Zodat ik me optimaal op betaalbare binnendeuren kan storten
pi_52570118
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 20:13 schreef Marsepein het volgende:
Cyan, ik verwijs je even door naar ons FB topic: K&W FAQ, Feedback en Slowchat topic deel 20 - De zomer komt dan zie je dat het daar al beantwoord is, en blijft dit topic vrij van deze discussie. Zodat ik me optimaal op betaalbare binnendeuren kan storten
Sorry was niet bedoeld om een discussie te starten. En om toch even wat nuttigs toe te voegen aan dit topic een linkje:

http://www.deurengids.nl/binnendeuren.htm
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_52570282
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 09:04 schreef richie29 het volgende:
Het is aardig ver rijden voor je, maar ik denk dat dit de moeite loont...

Ik heb ze hier vandaan. Voor mij was het een uur rijden, maar ik heb 3 Cando deuren daar vandaan gehaald, zonder glas, voor 65 euro per stuk .
Punt is dat deze handelaar de deuren allemaal met een kleine beschadiging heeft, die volgens mij allemaal veroorzaakt zijn door transport oid.
Ik heb de deuren met de minste beschadigingen uitgezocht (stelde ook écht bijna niets voor) en die hele kleine plekjes heb ik gewoon met wat plamuur bijgewerkt. Een beetje klusser draait daar echt z'n hand niet voor om

2 x Manchester deur
[afbeelding]

1 x Coventry deur voor WC
[afbeelding]

Glas moest ik wel zelf regelen, maar dat ik weer goed verkrijgbaar bij de bouwmarkten, meestal op bestelling.
Alleen was dan het glas voor 1 deur duurder dan de deur zelf
Dat is in Brummen, in die hoek kom ik regelmatig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')