abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59302693
Op 09 juni 2008 om 14:00 uur hebben Mariëtte en ik afscheid moeten nemen van onze grote knuffel Ronnie.

Sinds afgelopen 30 mei was Ronnie bij de dierenarts omdat hij niet meer in staat om zelfstandig te plassen. De dierenarts heeft Ronnie een katheter gegeven en een grote hoeveelheid vocht via een infuus toegediend om hem goed door te kunnen spoelen.

Op maandag 1 juni mocht ik Ronnie weer mee naar huis nemen omdat hij bij de dierenarts niet wilde eten, echter was hij goed behandeld en had de dierenarts er wel vertrouwen in dat als Ronnie zelf weer ging eten thuis dat het allemaal goed zou komen. Helaas wilde Ronnie thuis ook niet eten en wat hij wel at spuugde hij een korte tijd later weer uit.

Dinsdagmiddag 02 juni heb ik Ronnie om 14:00 uur weer terug gebracht naar de dierenarts omdat ik het verder niet meer aandurfde en ik bang was dat het anders fout zou gaan. De dierenarts constateerde dat Ronnie zijn blaas weer vol zat en dat het plassen wederom niet wilde lukken. Ook heeft de Dierenarts bloed afgenomen om te kijken of zijn organen niet aangetast waren. Gelukkig was dit niet het geval en heeft de dierenarts besloten om hem bij hen te houden met een katheter totdat hij weer goed gespoeld was en weer zelfstandig ging eten.
Het ging in de dagen daarna redelijk goed met Ronnie, hij was wel vies en had last van een loopneus en een traanoogje maar toen ik bij hem was knorde hij heel erg hard en vond het fijn dat ik er was. Helaas wilde Ronnie niet zelf eten en heeft de Dierenarts hem zelfs dwangvoeding moeten gegeven.

Op zondag heeft de dierenarts Ronnie wederom een katheter moeten geven omdat zijn blaas voor de derde keer weer vol zat. Op maandagochtend heeft de dierenarts gelijk met ons gebeld om door te geven dat hij Ronnie wederom een katheter heeft moeten geven. De mogelijkheden die er nog waren waren zeer beperkt en zouden een lijdensweg kunnen betekenen voor onze grote knuffel. Hij zou nog een operatie kunnen ondergaan om zijn blaasproblemen te verhelpen, maar garantie zou het niet geven. Ook zou het geen garantie geven dat Ronnie wel weer goed zou gaan eten. Tevens zou Ronnie na de operatie zeker een week incontinent zijn en dat is iets wat wij hem wilde besparen.

Wij hebben er toen met veel pijn in ons hart voor gekozen om Ronnie in te laten slapen. Hij was op. In de afgelopen dagen is hij ruim een kilo afgevallen en was zeer snel vermoeid, stond te wankelen op zijn pootjes en had moeite met ademhaling en was veel misselijk.

Nadat we afscheid genomen hebben van Ronnie heeft de Dierenarts hem pijnloos in laten slapen.

Ik wilde dit even van mij afschrijven. Dit geeft mij rust en het gevoel dat ik weet wat we gedaan hebben het beste voor Ronnie is geweest.

Graag eindig ik met een gedichtje wat ik op het internet gevonden heb.

Aan de andere kant van de hemel is een plek die de Regenboogbrug genoemd wordt. Als er een dier dood gaat waar heel veel van gehouden werd door iemand hier op aarde, dan gaat dit dier naar de Regenboogbrug

Daar zijn weides en heuvels voor al onze speciale vriendjes zodat ze samen kunnen rennen en spelen
Er is daar voldoende eten, water en zonneschijn, onze vriendjes hebben het daar lekker warm en hebben het goed daar

Al de dieren die oud en ziek waren worden weer gezond en sterk, zij die pijn hadden en verminkt waren worden weer helemaal gezond en sterk, net zoals we ze herinneren in onze dromen over de voorbijgegane tijd

Ze rennen en spelen allemaal samen, maar de dag zal komen waarop er 1 stopt en in de verte kijkt
Zijn heldere ogen kijken aandachtig, zijn verlangen vliegt bijna over het groene gras, zijn pootjes gaan sneller en sneller en sneller

Hij heeft jou gezien en als hij jou in de armen vliegt en jullie elkaar innig knuffelen zijn jullie weer voor altijd samen

Tranen van geluk vallen op je gezicht en je handen strelen het geliefde hoofdje, dan kijk je weer in de vertrouwde ogen van jouw huisdier, die zolang uit je leven is geweest maar nooit uit je hart is geweest...

Rust zacht Ronnie! We zullen je missen!
pi_59302898
r.i.p.
't enige wat ik wil is de mogelijkheid om te bewijzen dat veel geld niet gelukkig maakt....
pi_59303007
altijd naar deze verhalen gelukkig weet je zeker dat je er alles aan hebt gedaan om ronnie een zo goed mogelijk leventje te bieden.

sterkte
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_59303813
Een beetje relativering zou geen kwaad kunnen hoor.
  woensdag 11 juni 2008 @ 13:44:35 #6
38311 Piaf
Geel = !Geyl! = Geel
pi_59304044
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 12:50 schreef Neptune het volgende: Hij zou nog een operatie kunnen ondergaan om zijn blaasproblemen te verhelpen, maar garantie zou het niet geven. Ook zou het geen garantie geven dat Ronnie wel weer goed zou gaan eten. Tevens zou Ronnie na de operatie zeker een week incontinent zijn en dat is iets wat wij hem wilde besparen.
Ik zou het erg moeilijk hebben om een keuze te maken in een geval zoals hierboven omschreven.

Je moet dan gaan afwegen; wat is beter, is het egoistisch als je laat opereren, zal ie de oude worden, zal ie langer pijn hebben, etc.

De keuze waar jullie voor gestaan hebben: vreselijk lastig

Ik heb een 18 jarige poes, loopt nog steeds vrolijk rond,.. maar ook dat zal niet lang meer duren vrees ik...
  woensdag 11 juni 2008 @ 13:46:31 #7
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_59304089
gecondoleerd
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  Moderator woensdag 11 juni 2008 @ 13:52:11 #8
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_59304253
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 13:35 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Voor jou misschien niet maar iedereen gaat op eigen manier met zijn verdriet om.
Om mensen te vragen om zoiets na twee dagen al te relativeren vind ik ook best wat veel gevraagd.

Heel veel sterkte TS..
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_59304316
Sterkte TS, heel naar deze verhalen
R.E.B.E.L. - Reaching Everybody By Exposing Lies
There is no point in arguing with an idiot, they will just drag you down to their level and beat you with experience.
Remember, Jesus died for our sins. So if you don't sin, he died for nothing.
pi_59308494
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 13:35 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Een beetje inleving in andermans gevoelens ook niet.

Heel veel sterkte TS! Wat een sneu verhaal zeg..
Op woensdag 22 mei 2013 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik moet er ook idd niet zo over zaniken. Sorry :P
pi_59312081
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 16:13 schreef Fha het volgende:

[..]

Een beetje inleving in andermans gevoelens ook niet.

Heel veel sterkte TS! Wat een sneu verhaal zeg..
Sorry hoor maar een gedicht voor een dooie kat... Dan heb je echt nog niks meegemaakt.
  Moderator woensdag 11 juni 2008 @ 18:37:45 #12
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_59312256
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 18:31 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:

[..]

Sorry hoor maar een gedicht voor een dooie kat... Dan heb je echt nog niks meegemaakt.
Joh, als je er zo slecht tegen kan sla je dit topic toch lekker over of open er een topic over in KLB
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_59313805
Aw, sterkte. Wat een prachtbeest was het!
Go hard or go home
  woensdag 11 juni 2008 @ 19:28:07 #14
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_59313860
Wat een lief gedicht

Sterkte
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_59313943
awwwh heel veel sterkte met het verlies van jullie Ronnie
pi_59313951
Ahh ik vind het echt sneu wat een lieve kat op die foto sterkte ermee
Wat heb je aan witte tanden als je niets te lachen hebt?
pi_59314890
quote:

[..]

Ach, donder op naar je trieste voetbaltopics.
pi_59315018
Sterkte TS en Mariëtte.
quote:

[..]

Jij hebt blijkbaar nog nooit meegemaakt dat een huisdiertje voor veel mensen hetzelfde is als een eigen kind.
pi_59321297
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 20:02 schreef ijsmeis het volgende:
Sterkte TS en Mariëtte.
[..]

Jij hebt blijkbaar nog nooit meegemaakt dat een huisdiertje voor veel mensen hetzelfde is als een eigen kind.
Dank je wel ijsmeis en natuurlijk ook de rest.

Ronnie hebben we 3 jaar geleden uit het dierenasiel in Utrecht gehaald. Het was "liefde" op het eerste gezicht. Ronnie kwam gelijk naar ons toe en begon gelijk met ons te knuffelen.
Toen we thuis kwamen was het gelijk goed. Ronnie is gelijk ons huis gaan verkennen en voelde zich helemaal thuis.

Na een aantal weken kwam daar Frank bij en een jaartje later Koen.

Frank en Koen begrijpen volgens mij nog niet wat er aan de hand is.

Frank zit grote delen van de dag bij de voordeur te wachten en te miauwen totdat Ronnie weer terug komt en Koen ligt op plekken waar Ronnie nogmaal altijd lag.
Helaas zal dit nooit meer gebeuren.

Toen Ronnie een aantal weken bij ons was had hij het idee opgevat om op mijn kussen te gaan liggen als we gingen slapen. De eerste nachten kon ik niet slapen omdat hij daar ook lag. Ik was bang dat hij mij zou slaan of krabben maar dat heeft hij nooit gedaan.

Later kon ik niet in slaap komen als Ronnie niet op mijn kussen lag. Soms ging ik hem dan zoeken in huis en nam hem mee naar de slaapkamer.
Ook als we op vakantie gingen miste ik Ronnie op mijn kussen en had moeite met in slaap komen.

Ronnie was een eigenwijs, Hij wilde bij niemand op schoot. Ook niet bij ons. Wel wilde hij onder de dekens tussen ons in liggen en knorde dan uit alle macht. Soms zo hard dat we er niet van konden slapen.
Bij de enige wie hij met alle geweld op schoot wilde was mijn vader. Ik heb het nooit begrepen maar lief vond ik het wel.

Ronnie zijn favoriete plekken in huis waren:

• Op de leuning van de bank liggen achter je hoofd.
  • Op mijn kussen op bed.
  • In zijn hangmandje aan de balustrade van de trap.
  • Zijn etensbak
  • In de wasbak in de badkamer

Gelukkig hebben mijn collega's op mijn werk begrip voor het feit dat ik verdrietig ben. Ik kan me slecht concentreren en schiet regelmatig vol.

Ronnie is volgens het asiel geboren op 22 juni 2004. Hij heeft zijn 4e verjaardag helaas niet meer mee mogen maken.

Rust zacht grote knuffel van me! Ik heb geprobeerd de juiste beslissing te nemen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Neptune op 12-06-2008 11:18:37 ]
  •   woensdag 11 juni 2008 @ 23:00:28 #20
    38396 mazaru
    Geloof niet alles wat je denkt
    pi_59321703
    Sterkte TS.
    Het is altijd moeilijk om afscheid van je beestje te moeten nemen. Zeker als ze nog zo jong zijn.
    Maar je hebt hem alleen maar een langere lijdensweg bespaard met je beslissing.

Dat gedicht is The Rainbow Bridge Poem. Prachtig gedicht!
    http://rainbowsbridge.com/Poem.htm
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
    pi_59331293
    Dude, if you need anything... Let me know.

Maar eerst roken.
      † In Memoriam † donderdag 12 juni 2008 @ 12:35:34 #22
    137949 Disana
    pi_59332139
    Neptune, mijn gemeende medeleven. Ik weet hoe het voelt want ik moest mijn zwart-witje van zes vorige week laten inslapen. Na het verdriet komen de goede herinneringen en de wetenschap dat je hebt gegeven wat je kon. Maar eerst is er het onontkoombare gemis. Sterkte.
      donderdag 12 juni 2008 @ 13:02:12 #23
    136426 uglyduckling
    Fighting entropy since 1970
    pi_59332862
    Sterkte gewenst...
    Be the change that you want to see in this world. -- Mohandas Gandhi
    pi_59335094
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 20:02 schreef ijsmeis het volgende:
    Sterkte TS en Mariëtte.
    [..]

Mensen die dat soort dingen zeggen en menen hebben duidelijk geen eigen kind verloren, laat ik het daar bij houden.
    pi_59342818
    Heel veel sterkte met dit verlies.

Het blijft en is moeilijk om afscheid te moeten nemen van je geliefde huisdier. (K)
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')