Het is V e l i ng met een eLLe.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 21:06 schreef Marsepein het volgende:
Vandaag op stap geweest voor het laminaat in de woonkamer, keuken en hal. Vooraf op internet al wat voor werk gedaan, en na een paar winkels te hebben bezocht hebben we gekozen voor Balterio Tradition, in de kleur Tasmaanse Eik:
[afbeelding]
Het is met V-groef (Velling), en we weten nog niet of we een vellingkantje op de korte kant willen. Via internet gaan we op zoek naar een goedkope leverancier
P J D D N A T Je hebt nog gelijk ook. Dacht altijd..... Weer wat geleerd.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 21:24 schreef tnimble het volgende:
Pino schrijft het volgens mij goed hoor. Velling met een korte e -> dubbele el. (mischien streek gebonden, een duim, lik, voet, el enz is ook per plaats anders van lengte)
Maar een goede keuze, thans vind ik het een mooi plaatje.
Plinten online kopen is wat lastig, maar ik neem aan dat ik aan kan geven welk merk en kleur en type, inclusief clips oid. En anders haal ik die elders.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 02:08 schreef Brad het volgende:
Geef even aan waar je het online wilt kopen. Ik zoek ook nog een leuke onlineshop die balterio tradition verkoopt (ander type verder) met bijpassende plinten en goede ondervloer. Vooral plinten vind ik lastig op die webshops, want ik krijg zelf het idee dat de plint anders is dan het gekozen laminaat? Hoe past het dan bij elkaar vraag ik me af
quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:48 schreef ivop2001 het volgende:
Dus eerst lekker winkeliers lastig vallen en dan maar gewoon via het internet kopen. Tsss....
Ik denk, maar dat is puur mijn persoonlijke meningquote:Op woensdag 29 augustus 2007 09:55 schreef Marsepein het volgende:
Ja, en we twijfelen nog een weinig over 4 of 2 vellingkantjes per plank, maar ws alleen in de lengte.
ik kan thuis even kijken waar ik mijn laminaat heb gekocht , de naam komt me erg bekend voor, weet niet meer wat ik heb betaald, maar was ook met ondervloer en plintjes ...quote:Op woensdag 29 augustus 2007 08:26 schreef Marsepein het volgende:
Dit laminaat heb ik gezien van 17.45 per vierkante meter tot 27.95 per vierkante meter. n dan scheelt het nog of er een ondervloer bij zit, bezorgen etc.
[..]
Plinten online kopen is wat lastig, maar ik neem aan dat ik aan kan geven welk merk en kleur en type, inclusief clips oid. En anders haal ik die elders.
haha...zie je wel dat er levertijd op zit.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 23:50 schreef Marsepein het volgende:
Goeie tip tnimble, hoewel het niet vanzelf wat donkerder wordt door het vuil, dat was immers bij het voorbeeld stukje vloer, voor de ingang van de zaak' ook niet het geval. Mara even kleuren met een beetjee verf of een zwarte stift kan prima
We zijn geslaagd voor de babykamer, meubels besteld, levering begin december![]()
Feliquote:Op woensdag 29 augustus 2007 23:50 schreef Marsepein het volgende:
We zijn geslaagd voor de babykamer, meubels besteld, levering begin december![]()
Dat was ook het eerste wat ik dachtquote:Op donderdag 30 augustus 2007 07:38 schreef truttebosje het volgende:
[..]
haha...zie je wel dat er levertijd op zit.
nog even hard doorklussen dus.
Zijn we ook wezen kijken. Staat goed bekend overigensquote:
Wees blij dat je er toch nog achterkomtquote:Op vrijdag 21 september 2007 08:25 schreef Marsepein het volgende:
Ik bedacht me net dat er nog 4 kozijnen zijn die nog een schuurpapiertje nodig hebben.Weer schuren
![]()
Het IS mooi!quote:
ik vind hem helemaal chique de friemelquote:Op maandag 8 oktober 2007 09:06 schreef Marsepein het volgende:
Kortom, een kleur die 'zich aanpast'. Niet iedereen is er even gecharmeerd van. Een aantal mensen vinden het te donker. Zelf vinden we het echter heel mooi!
quote:Op maandag 8 oktober 2007 09:06 schreef Marsepein het volgende:
Dank jullie wel!
De kleur is echt heel verschillend bij dag- of avondlicht. Bij avondlicht wordt de kleur veel donkerder, en echt heel wat groener. Overdag is het echter bijna grijs met een vleugje taupe er door. Bij het rood van de keuken is het bijna muisgrijs, met een lichte bruin/taupe zweem.
Kortom, een kleur die 'zich aanpast'. Niet iedereen is er even gecharmeerd van. Een aantal mensen vinden het te donker. Zelf vinden we het echter heel mooi!
De schouw wordt in dezelfde kleur geschilderd als de keuken, rood! Een echte blikvanger.
De lampen in de keuken vinden we nu ze hangen niet zo heel mooi. Een tijd geleden al ergens in de aanbieding gekocht, en in de doos zijn ze mooier dan aan het plafond in de keuken. Misschien dat die nog vervangen worden. Deze lampen zullen dan verhuizen naar een slaapkamer, overloop of hal.
quote:Op maandag 8 oktober 2007 10:06 schreef truttebosje het volgende:
[..]
ik vind hem helemaal chique de friemel![]()
en dat je zelf tevreden bent is het belangrijkste.
en zo donker is het toch niet?
de mensen die dat zeggen hebben zeker alleen maar witte muren....lekker saai en onorigineel.
Nee, wij zijn er ook niet van overtuigd dat ze blijven hangen. Het is voor nu iig goed, ik heb zat andere dingen waar ik op dit moment beter mijn energie in kan steken. Als we de andere lampen voor de woonkamer gaan uitzoeken, dan nemen we in de zoektocht ook de lampen voor de keuken mee.quote:Op maandag 8 oktober 2007 12:07 schreef AnneX het volgende:
[..]
De muren zien er strak uit en mooi van kleur.
Ja, leuk effect is dat he? dat de kleuren wisselen bij het licht.
Dat gebeurt hier ook met rood en fuchsia.
Dat jullie hetzelf mooi vinden is het belangrijkste . Duh !
Nu begrijp ik dat de lampen in de keuken hangen. Ben er niet kapot van...
Weten jullie het zeker ??? van de schouw int knalrood?
Lijkt mij goed staan in het roodquote:Op maandag 8 oktober 2007 12:07 schreef AnneX het volgende:
Weten jullie het zeker ??? van de schouw int knalrood?
Ik hoop niet dat je de verlichting in de keuken bedoeld, die worden steeds lelijkerquote:Op maandag 8 oktober 2007 19:44 schreef Vonkenboer het volgende:
Erg netjes![]()
Verlichting is ook heel mooi geplaatst.. ik had eigenlijk ook niet anders verwacht als K&W mod moet je eenmaal het goede voorbeeld geven.
Ben benieuwd hoe het er allemaal uitziet als het bewoond is![]()
Ik ga even kijken ... moment.quote:Op maandag 8 oktober 2007 22:02 schreef AnneX het volgende:
Oh ja, Mp : welke kleur (code) zit er dan op de muren ?
Ik bedoel de halogeenquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 00:29 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat je de verlichting in de keuken bedoeld, die worden steeds lelijker![]()
[..]
Ik ga even kijken ... moment.
Edit: S 2005-Y, matte acryl muurverf.
Als je de inbouwspots bedoeld, helemaal mee eens, die zijn mooi, en helemaal 'Marsepein style', als je de opbouwspots in de keuken bedoeld: Het werkt, geeft licht en hangt aan het plafond.quote:
God dat laatste klinkt echt alsof je ze afschuwelijk vindquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 22:59 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Als je de inbouwspots bedoeld, helemaal mee eens, die zijn mooi, en helemaal 'Marsepein style', als je de opbouwspots in de keuken bedoeld: Het werkt, geeft licht en hangt aan het plafond.
het is een klein lijste om te lezen, maar volgens mij heb je weinig stil gezeten de afgelopen 2 weken, wel fijn dat je nu beneden kunt wonen, eindelijk profijt van het vele werk!quote:Op dinsdag 20 november 2007 01:14 schreef Marsepein het volgende:
Ahum, kick![]()
Ik ben de afgelopen 2 weken vrij geweest en heb veel gedaan. Maar als je het zo opnoemt lijkt het zo weinig.
- Ondervloer, laminaat en plinten in de woonkamer gelegd
- Ondervloer en laminaat in hal en keuken gelegd
- Alle meubels van boven naar benee verhuisd, eindelijk beneden wonen.
- Babykamer schoongemaakt, en geschilderd.
- Plinten in de babykamer
- Lampen en plafond geschilderd in de babykamer
- Deur in de woonkamer ingehangen (Oude deur, nieuwe wordt ws voorjaar 2008)
- Eindelijk mijn audio installatie opgebouwd, knappe muziek na 1,5 jaar![]()
- Schouw geschilderd in het rood van de keuken
- Radiatoren op de beneden verdieping opgehangen, afgevuld, ontlucht.
- Thermostaat in de woonkamer opgehangen en geprogrammeerd
- 1 dag op pad geweest voor nieuwe meubels in de woonkamer, maar helaas niet geslaagd.
- Gordijnrail in de babykamer opgehangen
Maar leuk zo'n lijstje, helaas even geen foto's. Volgt nog moeten jullie maar denken.
Ik had al iets in het FB en SC topic gepost.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 00:49 schreef Cybersijp het volgende:
Nou pien,
Heb je zien reageren in wat andere topics, ben benieuwd hoe het reilt en zeilt in huize JP
Maar ik zal inderdaad eerdaags eens een foto update plaatsen. Er is best veel gedaan het afgelopen half jaar.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 22:32 schreef Marsepein het volgende:
* Uit lurk stand komt
Onze dochter is alweer ruim een half jaar
Ik kijk de laatste tijd weer regelmatiger op FOK!, en kan dan uiteraard niet om K&W heen, hier is alles OK. Ook ik heb de afgelopen 4 weken een werkvakantie gehouden. De achtertuin is aangepakt. 1 Garage weggebroken, 2 kleinere terassen gelegd. Schutting gezet, elektra in de tuin aangelegd, 8 kuub zwarte grond opgebracht en vlakgemaakt, puin afgevoerd, 6 kuub zand opgebracht, en vanmiddag de laatste klinker naast het huis er in getikt. Totaal zo'n 50m2. Morgen komt er gras, dat nog even leggen en dan zaterdag het pad tussen huis en de buren afsluiten. Alisa kan dan niet meer uit de tuin weglopen als ze zelfstandig gaat bewegen. Ze kan dan niet naar het water, en niet naar de weg.
Tot zover de update
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |