abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53347572
Nou, eindelijk een kleine update, maar helaas zonder foto's. Deze week ben ik vrij en we hebben de woonkamer en de hal schilderklaar gemaakt.

- Gestuucte muren nagelopen en waar nodig gerepareerd
- Gordijnkoven geschuurd, gegrond en geplamuurd
- Vensterbanken in de woonkamer vastgezet
- Meterkast geschuurd, gegrond en geplamuurd
- Alle randjes afgekit
- Alle deurstijlen geschuurd, gekit, geplamuurd e.d.
- De 2 raamkozijnen geschuurd
- Alle elektra afgemonteerd (Op de afdekraampjes na)
- Alle muren in de voorstrijk gezet
- Al het stof weggeveegd, stof gezogen, en alles met St Marc schoonmaken.

Vandaag gaan we aflakken, al het houtwerk wordt in hoogglans wit afgelakt. Voor het eerst van mijn leven met een watergedragen verf. Wel op alkydbasis, dus ik ben benieuwd. De grondverf was ook watergedragen en dat ging best heel aardig.

We hopen 2 a 3 muren ook al met muurverf te kunnen doen, en er moet een klein stukje spackwerk worden gerepareerd.

Ik leg vandaag het fototoestel klaar en maak wel wat foto's, zodat jullie de stand van zaken kunnen zien
pi_53347958
Ik bedacht me net dat er nog 4 kozijnen zijn die nog een schuurpapiertje nodig hebben. Weer schuren
  vrijdag 21 september 2007 @ 08:40:42 #253
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_53348175
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 08:25 schreef Marsepein het volgende:
Ik bedacht me net dat er nog 4 kozijnen zijn die nog een schuurpapiertje nodig hebben. Weer schuren
Wees blij dat je er toch nog achterkomt

Ben benieuwd. Met name naar de schouw
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 21 september 2007 @ 09:42:02 #254
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53349155
Goed bezig Marsepein!
Ben benieuwd naar de foto's!
pi_53349269
oh wat heerlijk als dit klaar is en je ervan kunt genieten.

Keep going...
pi_53691365
hoe staat het ermee?
pi_53698621
Dat is het leukste wat er is. Schuren. Of toch niet? Ja toch. Doe het wel nat dat stoft niet zo.
Ik heb iig geen wijsvinger meer over.
pi_53702751
Het gaat gestaag, maar vanwege de vele werkzaamheden afgelopen weken is er nog steeds geen foto update. Ik hoop daar zaterdag tijd voor te vinden.
pi_53770034
Zo, na weken stucadoren, spuiten, kitten schilderen, schuren, ontvetten e.d. ziet het er in onze woonkamer/keuken nu zo uit.

De foto's zijn redelijk zelf verklarend:

Nu is er in de hal ook heel veel gebeurd, maar op een foto komt dat er niet uit. Daar moeten de wanden nog geschilderd worden. Als dat gebeurt is kan ik met het leggen van het laminaat beginnen. Ik hoop volgend weekend. Ik moet het alleen nog bestellen dus ik weet niet of dat met de levertermijn in orde komt. We zullen zien.
  zondag 7 oktober 2007 @ 19:44:19 #260
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_53772599
Pien, het wordt MOOI
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_53775483
Heel mooi geworden Ziet er strak uit. Nu nog de vloer hehe en dan zit het er bijna op.
  maandag 8 oktober 2007 @ 08:47:51 #263
65960 sanger
pi_53783447
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 19:44 schreef Duderinnetje het volgende:
Pien, het wordt MOOI
Het IS mooi!

Ziet er goed uit Marsepein
pi_53783700
Dank jullie wel!

De kleur is echt heel verschillend bij dag- of avondlicht. Bij avondlicht wordt de kleur veel donkerder, en echt heel wat groener. Overdag is het echter bijna grijs met een vleugje taupe er door. Bij het rood van de keuken is het bijna muisgrijs, met een lichte bruin/taupe zweem.

Kortom, een kleur die 'zich aanpast'. Niet iedereen is er even gecharmeerd van. Een aantal mensen vinden het te donker. Zelf vinden we het echter heel mooi!

De schouw wordt in dezelfde kleur geschilderd als de keuken, rood! Een echte blikvanger.

De lampen in de keuken vinden we nu ze hangen niet zo heel mooi. Een tijd geleden al ergens in de aanbieding gekocht, en in de doos zijn ze mooier dan aan het plafond in de keuken. Misschien dat die nog vervangen worden. Deze lampen zullen dan verhuizen naar een slaapkamer, overloop of hal.
pi_53784775
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 09:06 schreef Marsepein het volgende:

Kortom, een kleur die 'zich aanpast'. Niet iedereen is er even gecharmeerd van. Een aantal mensen vinden het te donker. Zelf vinden we het echter heel mooi!
ik vind hem helemaal chique de friemel
en dat je zelf tevreden bent is het belangrijkste.
en zo donker is het toch niet?
de mensen die dat zeggen hebben zeker alleen maar witte muren....lekker saai en onorigineel.
pi_53787580
Precies, en zelf vinden we het super....
pi_53787599
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 09:06 schreef Marsepein het volgende:
Dank jullie wel!

De kleur is echt heel verschillend bij dag- of avondlicht. Bij avondlicht wordt de kleur veel donkerder, en echt heel wat groener. Overdag is het echter bijna grijs met een vleugje taupe er door. Bij het rood van de keuken is het bijna muisgrijs, met een lichte bruin/taupe zweem.

De schouw wordt in dezelfde kleur geschilderd als de keuken, rood! Een echte blikvanger.

De lampen in de keuken vinden we nu ze hangen niet zo heel mooi. Een tijd geleden al ergens in de aanbieding gekocht, en in de doos zijn ze mooier dan aan het plafond in de keuken. Misschien dat die nog vervangen worden. Deze lampen zullen dan verhuizen naar een slaapkamer, overloop of hal.

De muren zien er strak uit en mooi van kleur.
Ja, leuk effect is dat he? dat de kleuren wisselen bij het licht.
Dat gebeurt hier ook met rood en fuchsia.
Dat jullie hetzelf mooi vinden is het belangrijkste . Duh !

Nu begrijp ik dat de lampen in de keuken hangen. Ben er niet kapot van...

Weten jullie het zeker ??? van de schouw int knalrood?
pi_53787628
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 10:06 schreef truttebosje het volgende:

[..]

ik vind hem helemaal chique de friemel
en dat je zelf tevreden bent is het belangrijkste.
en zo donker is het toch niet?
de mensen die dat zeggen hebben zeker alleen maar witte muren....lekker saai en onorigineel.

AnneX voelt zich aangesproken ! smile
  maandag 8 oktober 2007 @ 12:09:52 #269
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53787643
Wat ziet het er goed uit Mars! Echt heel mooi!
pi_53788429
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 12:07 schreef AnneX het volgende:

[..]

De muren zien er strak uit en mooi van kleur.
Ja, leuk effect is dat he? dat de kleuren wisselen bij het licht.
Dat gebeurt hier ook met rood en fuchsia.
Dat jullie hetzelf mooi vinden is het belangrijkste . Duh !

Nu begrijp ik dat de lampen in de keuken hangen. Ben er niet kapot van...

Nee, wij zijn er ook niet van overtuigd dat ze blijven hangen. Het is voor nu iig goed, ik heb zat andere dingen waar ik op dit moment beter mijn energie in kan steken. Als we de andere lampen voor de woonkamer gaan uitzoeken, dan nemen we in de zoektocht ook de lampen voor de keuken mee.

Het rood van de schouw, of we er zeker van zijn? Nee, maar het is een dusdanig kleine oppervlakte dat als het niet uitpakt zoals het in onze gedachten er uit ziet, dat het snel een andere kleur wordt. Ik heb er een paint van gemaakt, die heb ik echter niet online, en kan ik nu ook niet online krijgen.

Misschien dat ik die vanavond online zet.

En tja, iedereen moet het zelf weten, maar van de termen 'creme' en 'gebroken wit' krijg ik kriebels. Voel je niet aangesproken, zoveel mensen zoveel smaken.

Dank voor de complimenten iig.
  maandag 8 oktober 2007 @ 12:54:42 #271
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_53788734
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 12:07 schreef AnneX het volgende:

Lijkt mij goed staan in het rood
We hebben onze schouw afgelopen maand oranje geverft

Ziet er verder allemaal goed uit Marsepein!!
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  Moderator maandag 8 oktober 2007 @ 19:44:23 #272
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_53797634
Erg netjes

Verlichting is ook heel mooi geplaatst.. ik had eigenlijk ook niet anders verwacht als K&W mod moet je eenmaal het goede voorbeeld geven.

Ben benieuwd hoe het er allemaal uitziet als het bewoond is
pi_53800643
Oh ja, Mp : welke kleur (code) zit er dan op de muren ?
pi_53804492
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 19:44 schreef Vonkenboer het volgende:
Erg netjes

Verlichting is ook heel mooi geplaatst.. ik had eigenlijk ook niet anders verwacht als K&W mod moet je eenmaal het goede voorbeeld geven.

Ben benieuwd hoe het er allemaal uitziet als het bewoond is
Ik hoop niet dat je de verlichting in de keuken bedoeld, die worden steeds lelijker
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 22:02 schreef AnneX het volgende:
Oh ja, Mp : welke kleur (code) zit er dan op de muren ?
Ik ga even kijken ... moment.

Edit: S 2005-Y, matte acryl muurverf.
  Moderator dinsdag 9 oktober 2007 @ 17:07:07 #275
92034 crew  Vonkenboer
pi_53817160
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 00:29 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Ik hoop niet dat je de verlichting in de keuken bedoeld, die worden steeds lelijker
[..]

Ik ga even kijken ... moment.

Edit: S 2005-Y, matte acryl muurverf.
Ik bedoel de halogeen spots
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 17:20:35 #276
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_53817467
Je bent de enige die ze mooi vind Vonkie
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_53825685
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 17:07 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Ik bedoel de halogeen spots
Als je de inbouwspots bedoeld, helemaal mee eens, die zijn mooi, en helemaal 'Marsepein style', als je de opbouwspots in de keuken bedoeld: Het werkt, geeft licht en hangt aan het plafond.
pi_53834397
ziet er mooi uit, al besloten of je nog een afdekker op het halfhoge muurtje tussen keuken en woonkamer gaat maken (dat was toch een twijfelpuntje bij je?)
pi_53835178
Klopt, dat was een twijfelaartje, maar dat wordt een stukje werkblad.
  Moderator woensdag 10 oktober 2007 @ 17:09:39 #280
92034 crew  Vonkenboer
pi_53842419
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 22:59 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Als je de inbouwspots bedoeld, helemaal mee eens, die zijn mooi, en helemaal 'Marsepein style', als je de opbouwspots in de keuken bedoeld: Het werkt, geeft licht en hangt aan het plafond.
God dat laatste klinkt echt alsof je ze afschuwelijk vind

Nee ik bedoelde de spots in de woonkamer
pi_54730650
Ahum, kick

Ik ben de afgelopen 2 weken vrij geweest en heb veel gedaan. Maar als je het zo opnoemt lijkt het zo weinig.
- Ondervloer, laminaat en plinten in de woonkamer gelegd
- Ondervloer en laminaat in hal en keuken gelegd
- Alle meubels van boven naar benee verhuisd, eindelijk beneden wonen.
- Babykamer schoongemaakt, en geschilderd.
- Plinten in de babykamer
- Lampen en plafond geschilderd in de babykamer
- Deur in de woonkamer ingehangen (Oude deur, nieuwe wordt ws voorjaar 2008)
- Eindelijk mijn audio installatie opgebouwd, knappe muziek na 1,5 jaar
- Schouw geschilderd in het rood van de keuken
- Radiatoren op de beneden verdieping opgehangen, afgevuld, ontlucht.
- Thermostaat in de woonkamer opgehangen en geprogrammeerd
- 1 dag op pad geweest voor nieuwe meubels in de woonkamer, maar helaas niet geslaagd.
- Gordijnrail in de babykamer opgehangen

Maar leuk zo'n lijstje, helaas even geen foto's. Volgt nog moeten jullie maar denken.
  dinsdag 20 november 2007 @ 01:17:25 #282
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_54730675
Je hebt het er maar druk mee!

Is de baby al ter plaatse of is het daar nog wachten op?
Snobs have more fun!
KLIK!
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 20 november 2007 @ 10:42:02 #283
95752 crew  Chell
Kluns
pi_54733840
Oh! die keuken!! Wowie!

Later als ik groot ben wil ik ook een rode keuken
pi_54734255
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 01:14 schreef Marsepein het volgende:
Ahum, kick

Ik ben de afgelopen 2 weken vrij geweest en heb veel gedaan. Maar als je het zo opnoemt lijkt het zo weinig.
- Ondervloer, laminaat en plinten in de woonkamer gelegd
- Ondervloer en laminaat in hal en keuken gelegd
- Alle meubels van boven naar benee verhuisd, eindelijk beneden wonen.
- Babykamer schoongemaakt, en geschilderd.
- Plinten in de babykamer
- Lampen en plafond geschilderd in de babykamer
- Deur in de woonkamer ingehangen (Oude deur, nieuwe wordt ws voorjaar 2008)
- Eindelijk mijn audio installatie opgebouwd, knappe muziek na 1,5 jaar
- Schouw geschilderd in het rood van de keuken
- Radiatoren op de beneden verdieping opgehangen, afgevuld, ontlucht.
- Thermostaat in de woonkamer opgehangen en geprogrammeerd
- 1 dag op pad geweest voor nieuwe meubels in de woonkamer, maar helaas niet geslaagd.
- Gordijnrail in de babykamer opgehangen

Maar leuk zo'n lijstje, helaas even geen foto's. Volgt nog moeten jullie maar denken.
het is een klein lijste om te lezen, maar volgens mij heb je weinig stil gezeten de afgelopen 2 weken, wel fijn dat je nu beneden kunt wonen, eindelijk profijt van het vele werk!
pi_54735051
Dank voor de complimenten, ik ben er inderdaad erg druk mee geweest. Afgelopen 2 weken bijna elke dag 12 uur per dag. En omdat ik 90% alleen doe kost het gewoon veel tijd. Bovendien is mijn afwerkingsniveau wat aan de hoge kant merk ik. En dat kost ook tijd.

Ik heb mezelf wel een leuk kado gedaan toen ik de vloer aan hetleggen was. Een verstelbare afkortzaag van Metabo. Ik had van de plaatselijke bouwmarkt nog 6 triljoen spaarpunten en die heb ik allemaal ingeleverd. Ik moest toch nog wel bijbetalen, maar minder dan de goedkoopste bij de Gamma.

De hele verbouwing zonder afkortzaag, en dan de plintjes in de woonkamer met een superdeluxe zaag doen

Maar het ging echt niet netjes in verstek met de handzaag of met de koekepeerzaag oid. Sommige hoekjes waren 110 graden en dat is niet makkelijk. Maar het resultaat mag er zijn.

Foto's moeten jullie echt even op wachten. Het toestel zit ergens in een doos, en moet worden opgezocht.
pi_54748294
Hoi Marsepein,

BE en ik hadden het zaterdag nog over je Om precies te zijn, over de groene verf op je overloop. Die was heul mooi in mijn herinnering en bij het zien van de foto's in de eerste post, blijkt dat te kloppen. Weet je toevallig nog merk, kleur, etc.?

Oh, en op de allereerste foto staat ook een onwijs mooie kast Heeft die al een nieuw plekje gekregen? Echt prachtig!

Uiteraard voor jou dat je de klusspirit weer te pakken hebt. Mevrouw Marsepein zal inmiddels aardig nesteldrang krijgen. Leuk hoor, spannende tijden in dit subforum!
Eeuwig vijfentwintig
  dinsdag 20 november 2007 @ 22:07:31 #287
65960 sanger
pi_54748463
Goed bezig
  dinsdag 20 november 2007 @ 22:15:20 #288
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54748677
Da's een flinke lijst met werk Pino...
Toch maar snel dat toestel zoeken hoor! Ik ben heeeeeeel benieuwd naar het eindresultaat van de woonkamer!

Oh en Reese... ik denk dat die kleur idd wel heel erg mooi is in jouw keuken!
pi_54748802
Ik heb daar nog wel een kleurnummer van, maar ben nu niet thuis. Zoeken we op en laat ik je weten. En als je het over die oude linnenkast hebt. Op de planning staat en een opknapbeurt en dan weer ergens in huis gebruiken. Niet in de woonkamer maar ws in de werkkamer.
pi_54749988
Thanks!

Ik heb nog wel in je eerste topic deze foto gevonden en daar staan wel kleurnummers op. De kenners herkennen vást welk merk het dan is, maar ik niet

En ik bedoel inderdaad de linnenkast . Zou ook mooi staan bij dat groen op je overloop
Eeuwig vijfentwintig
pi_54750376
Hij past niet op de overloop Ik kan daar helemaal geen kasten kwijt. Ik kijk even in de kelder voor et merk, maar ik dacht Flexa. Hoewel ik denk dat elke fatsoenlijke schilder met dit nummer wel kan mengen hoor

Edit: Mmmm, je hebt in zoverre pech, de bus was volgens mij leeg en zie ik zo niet staan. Kleurstaaltje heb ik niet voor het grijpen (Ligt bij de fotocamera ) Maar ik ben er bijna zeker van dat het Flexa was.

[ Bericht 30% gewijzigd door Marsepein op 20-11-2007 23:23:32 ]
pi_56250937
Hoe staat het ermee, alles klaar voor de kleine?
pi_56259248
Zag Gervben zijn post staan, en vroeg mezelf meteen het zelfde af

Gaat alles daar op rolletjes? Of zijn er nog wat hordes te nemen ?
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  Moderator zondag 10 augustus 2008 @ 10:30:25 #294
92034 crew  Vonkenboer
  maandag 11 augustus 2008 @ 14:28:40 #295
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_60732793
Ik had de foto's van de woonkamer nog niet gezien, maar wat mooi strak geworden zeg!
Mooie kleur, strak geverfd, goed geschilderd...me like
Lijkt me een hele mooie combinatie worden met de donkere kleur van de vloer!

Je hebt dus voor glad stucwerk gekozen? En hoe bevalt dat jou?
Kwetsbaar he?
pi_61027532
Nou pien,

Heb je zien reageren in wat andere topics, ben benieuwd hoe het reilt en zeilt in huize JP
pi_61050188
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 00:49 schreef Cybersijp het volgende:
Nou pien,

Heb je zien reageren in wat andere topics, ben benieuwd hoe het reilt en zeilt in huize JP
Ik had al iets in het FB en SC topic gepost.
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 22:32 schreef Marsepein het volgende:
* Uit lurk stand komt
Onze dochter is alweer ruim een half jaar

Ik kijk de laatste tijd weer regelmatiger op FOK!, en kan dan uiteraard niet om K&W heen, hier is alles OK. Ook ik heb de afgelopen 4 weken een werkvakantie gehouden. De achtertuin is aangepakt. 1 Garage weggebroken, 2 kleinere terassen gelegd. Schutting gezet, elektra in de tuin aangelegd, 8 kuub zwarte grond opgebracht en vlakgemaakt, puin afgevoerd, 6 kuub zand opgebracht, en vanmiddag de laatste klinker naast het huis er in getikt. Totaal zo'n 50m2. Morgen komt er gras, dat nog even leggen en dan zaterdag het pad tussen huis en de buren afsluiten. Alisa kan dan niet meer uit de tuin weglopen als ze zelfstandig gaat bewegen. Ze kan dan niet naar het water, en niet naar de weg.

Tot zover de update
Maar ik zal inderdaad eerdaags eens een foto update plaatsen. Er is best veel gedaan het afgelopen half jaar.
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 00:50:50 #298
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_61056182
Ik ben erg benieuwd!

Dat zal alleen in deel 4 worden denk ik
pi_61056289
Nou das toch een goede reden om een keurig nette OP van deel vier te maken? Ben erg benieuwd hoe Jp zijn huis er nu bijstaat hoor. Hij weet t vast wel van het mijne nl. gok ik
  Moderator zaterdag 23 augustus 2008 @ 09:41:51 #300
92034 crew  Vonkenboer
pi_61059417
Ben wel benieuwd naar de updates pino, nu je weer enigzins aanwezig bent op fok verwacht ik nog wel wat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')