Is geeneens een slecht idee!quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 20:42 schreef Solingjan het volgende:
Ik heb ergens gelezen dat je inmiddels 8m2 afvalplaatwerk verwerkt hebt door niets weg te gooien.
Nou mag ik aannemen dat je nog stukken hebt staan.
Kun je dan geen "kistjes" maken van 15 x 15 x 15 cm onder open met een gat opzij voor de electra buis.
Kistjes kun je ongetwijfeld ergens aan vastmaken. Naast de "kistjes"kun je dan netjes opvullen met glaswol.
Ben je er in iedergeval zeker van dat de glaswol niet meer in de weg zit en je hebt geen lekken in je isolatie.
Wel denken aan ventilatie - stralingswarmte moet hij wel kwijt kunnenquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 20:42 schreef Solingjan het volgende:
Ik heb ergens gelezen dat je inmiddels 8m2 afvalplaatwerk verwerkt hebt door niets weg te gooien.
Nou mag ik aannemen dat je nog stukken hebt staan.
Kun je dan geen "kistjes" maken van 15 x 15 x 15 cm onder open met een gat opzij voor de electra buis.
Kistjes kun je ongetwijfeld ergens aan vastmaken. Naast de "kistjes"kun je dan netjes opvullen met glaswol.
Ben je er in iedergeval zeker van dat de glaswol niet meer in de weg zit en je hebt geen lekken in je isolatie.
Ze stralen toch hopelijk de kamer in? En niet naar de glaswoldekensquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 21:12 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Wel denken aan ventilatie - stralingswarmte moet hij wel kwijt kunnen![]()
Dat valt tegen. Ik heb hier ook spotjes geplaatst in het plafond, maar er kwam van de bovenkant nog flink wat hitte. Ik heb verder niets geisoleerd in het plafond, maar omdat er op 13 cm boven de spotjes houten balken lagen voor de zekerheid een metalen plaatje boven die spotjes geschroeft. Zal wel niet nodig zijn, en meer voor het gevoel, maar tochquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 21:19 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Ze stralen toch hopelijk de kamer in? En niet naar de glaswoldekens![]()
Beter dat je ff de handleiding checkt. Er zijn er die tot 25cm boven het spotje niks willen hebben, anderen vinden 10cm probleem. Staat er netjes in. Als je die maten aanhoudt, of zelfs nog wat ruimer neemt, zal het allemaal wel meevallenquote:Advies is vaak 10 cm
Inderdaadquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 22:43 schreef veldmuis het volgende:
[..]
[..]
Beter dat je ff de handleiding checkt. Er zijn er die tot 25cm boven het spotje niks willen hebben, anderen vinden 10cm probleem. Staat er netjes in. Als je die maten aanhoudt, of zelfs nog wat ruimer neemt, zal het allemaal wel meevallen
Die vind je hierquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 22:56 schreef Marsepein het volgende:
Bestaan er eigenlijk inbouwspots met alle voordelen van halogeen verlichting, maar niet de nadelen daarvan (Bijvoorbeeld LED of spaarlamp technologie?)
Ja led spot lampen. Werken goed zijn veel behoorlijk duur maar hebben een velemale langere levensduur en zijn ook goeddimbaar, nauwelijks warmte. Ik denk dat ik die zelf ook ga toepassen in de keuken en in de (vitrine) kasten als het eindelijk zo ver is tenminste.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 22:56 schreef Marsepein het volgende:
Bestaan er eigenlijk inbouwspots met alle voordelen van halogeen verlichting, maar niet de nadelen daarvan (Bijvoorbeeld LED of spaarlamp technologie?)
Ja, maar volgens mij werken die LED lampen wel op 12V dan zit je weer met je trafo die onder je plafond ligt en warmte ontwikkeldquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 22:56 schreef Marsepein het volgende:
Fout. Warmte gaat omhoog. Zorg er maar gerust voor dat de warmte kwijt kan, anders kan je om de maand een spotje vervangenquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 21:19 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Ze stralen toch hopelijk de kamer in? En niet naar de glaswoldekens![]()
Dat zet je de muziek maar wat harder, de lampjes uit, en een kaars aanquote:Op zondag 15 oktober 2006 05:00 schreef arithaterhorst het volgende:
Gamma heeft ze met kleine spaarlampjes erin. Maar die zijn weer niet dimbaar.
En ik vind persoonlijk LED velichting niet zo mooi. Een trafo is ons afgeraden, omdat die ook nog wel wat geluid produceren. Overdag niet erg, maar als je 's avonds rustig de ikea gidsaan het doorlezen bent...
Die is ook brandgevaarlijkquote:Op zondag 15 oktober 2006 08:47 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Dat zet je de muziek maar wat harder, de lampjes uit, en een kaars aan![]()
Wij hebben hier dus zo'n setje van de gamma, daar staat heel duidelijk op dat ze niet dimbaar zijn.quote:Op zondag 15 oktober 2006 08:53 schreef Marsepein het volgende:
Ik denk dat ik me daarin ga verdiepen, ik weet alleen niet hoe het zit met de dimbaarheid.
Welke stekker?quote:Op zondag 15 oktober 2006 08:53 schreef Marsepein het volgende:
Zo'n kistje bouwen, of de bloempot methode lijkt aardig, maar dat betekent dat ik nooit meer de stekker uit het stopkontakt kan krijgen door mijkn hand door het gat te wurmen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |